![9ykd10kux4ms9xwbyilt.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2F8pic.ir%2Fimages%2F9ykd10kux4ms9xwbyilt.jpg&hash=6fb6098da96af361a11f8acbaa37ac67)
Shuhei Yoshida در مراسم DICE در گفتگویی با IGN سخنان جالبی گفته است. وی گفته که قبلا دنباله ها مثل الان معروف نبودند و عناوین محکمی بحساب نمی امدند.معمولا انها را به چشم سرمایه گذاری هایی بدون سود میدیدند که هرگز به پای عنوان اصلی نخواهند رسید.
ولی بعدا خیلی چیز ها تغییر کرد وقتی که دنباله ها ریسک کمتری داشتند و بازاریاب ها فهمیدند که میتونند بازی ها رو سالیانه عرضه کنند. این باعث شد که بازی ها پیچیده تر بشه و زمان بیشتری هم برای ساختنش صرف بشود
یوشیدا اضافه میکند که بازاریاب ها نمیتوانند درک کنند که توسعه یک بازی چه جوری هست و فقط به فرانچایز هایی مثل Call of Duty و Assassin’s Creed بعنوان یه مدرک برای اینکه عرضه سالانه بازی ها از لحاظ اقتصادی بصرفه هست نگاه میکنند. یوشیدا گفت با تمام احترامی که برای سازندگان فرنچایزهای بزرگ قائل هستم "از بازی های سالانه متنفرم و آرزو میکردم که این اتفاق هیچوقت نمی افتاد".
البته در این مصاحبه در مورد تاریخچه پلی استیشن هم صحبت کرده است که میتونید بخونید و من دیگه بهش اشاره نکردم
منبع