Shuhei Yoshida از عناوین سالیانه متنفر است

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
9ykd10kux4ms9xwbyilt.jpg

درود

Shuhei Yoshida در مراسم DICE در گفتگویی با IGN سخنان جالبی گفته است. وی گفته که قبلا دنباله ها مثل الان معروف نبودند و عناوین محکمی بحساب نمی امدند.معمولا انها را به چشم سرمایه گذاری هایی بدون سود میدیدند که هرگز به پای عنوان اصلی نخواهند رسید.

ولی بعدا خیلی چیز ها تغییر کرد وقتی که دنباله ها ریسک کمتری داشتند و بازاریاب ها فهمیدند که میتونند بازی ها رو سالیانه عرضه کنند. این باعث شد که بازی ها پیچیده تر بشه و زمان بیشتری هم برای ساختنش صرف بشود

یوشیدا اضافه میکند که بازاریاب ها نمیتوانند درک کنند که توسعه یک بازی چه جوری هست و فقط به فرانچایز هایی مثل Call of Duty و Assassin’s Creed بعنوان یه مدرک برای اینکه عرضه سالانه بازی ها از لحاظ اقتصادی بصرفه هست نگاه میکنند. یوشیدا گفت با تمام احترامی که برای سازندگان فرنچایزهای بزرگ قائل هستم "از بازی های سالانه متنفرم و آرزو میکردم که این اتفاق هیچوقت نمی افتاد".

البته در این مصاحبه در مورد تاریخچه پلی استیشن هم صحبت کرده است که میتونید بخونید و من دیگه بهش اشاره نکردم


منبع
 
نسل قبل اولین IP جدید که متای بالای 90 گرفت فکر کنم Gears of War بود، انصافا تا اینجای نسل کدوم بازی جدید تونسته کیفیت GeoW سال 2006 رو داشته باشه و به اون اندازه سر و صدا کنه؟ دوباره بعد از این فکر کنم IP جدید بعدی که تونست متای بالای 90 بگیره Bioshock بود که سال 2007 اومد، البته اگه اشتباه نکنم، یعنی اینکه همون نسل قبل هم از روز اول به IP های جدید چپ و راست نمره بالای 90 نمیدادن و مدت ها طول کشید تا بازی های با کیفیت عرضه شدن و البته نمره بالا هم گرفتن. خلاصه اینکه اگه بازی Perfect باشه مطمئن باشید متای 90+ می گیره، حالا استثنا همه جا وجود داره ولی انصافا تا اینجای نسل کدوم IP جدید اومده که واقعا Perfect باشه و آدم احساس کنه یه بازی نسل بعد (از همه نظر نه فقط گرافیک) داره بازی میکنه؟

عجله نکن امسال میاد:d
 
@no tis lu is
این حرفتو قبول دارم احسان ولی فک میکنم اول نسلها معمولا همچین اتفاقاتی خیلی میوفته و خوب کم میشه یسری Ip جدید همون اول اول بیان و بترکونن کاری که GeOW کرد نسل پیش همینطور که دوستمون Forbary گفت!
ولی من دلم روشنه برای امسا( :دی )
IP های جدید خیلی خوبی دارن میان ممکنه انقلابی که گیرز بوجود اورد رو بوجود نیارن ولی بنظرم در حد و اندازه ی نسل جدید هستن و اتفاقا نمرات خیلی خوبی هم خواهند گرفت از جمله رایم کوانتم و ... ( نظرشخصی) و در کل فک میکنم امسال مثل سال 2007 نسل پیش بشه که کلی IP جدید اومدن و نسل رو ساختن!
 
Last edited by a moderator:
نسل قبل اولین IP جدید که متای بالای 90 گرفت فکر کنم Gears of War بود، انصافا تا اینجای نسل کدوم بازی جدید تونسته کیفیت GeoW سال 2006 رو داشته باشه و به اون اندازه سر و صدا کنه؟ دوباره بعد از این فکر کنم IP جدید بعدی که تونست متای بالای 90 بگیره Bioshock بود که سال 2007 اومد، البته اگه اشتباه نکنم، یعنی اینکه همون نسل قبل هم از روز اول به IP های جدید چپ و راست نمره بالای 90 نمیدادن و مدت ها طول کشید تا بازی های با کیفیت عرضه شدن و البته نمره بالا هم گرفتن. خلاصه اینکه اگه بازی Perfect باشه مطمئن باشید متای 90+ می گیره، حالا استثنا همه جا وجود داره ولی انصافا تا اینجای نسل کدوم IP جدید اومده که واقعا Perfect باشه و آدم احساس کنه یه بازی نسل بعد (از همه نظر نه فقط گرافیک) داره بازی میکنه؟

پ.ن: البته خودم هم قبول دارم منتقدها یه کم باید مهربون تر (!) با بازی ها برخورد کنن :دی ولی جوری نیستم که بگیم فلان بازی حقش 90 بوده ولی منتقدها بهش میانیگن 75 رو دادن!

ﺑﺮاﺩﺭ ﻣﺷﻜﻞ اﻳﻨﺠﺎﺱ ﻛﻪ ﺑﺎﺯﻱ ﻫﺎ اﺯ ﺑﺲ ﺧﺮﺟﺸﻮﻥ ﺑﺎﻻﺱ ﻛﻤﺘﺮ ﺟﺮاﺕ ﻧﻮﺁﻭﺭﻱ ﺩاﺭﻥ. ﻓﻜﺮ ﻣﻲ ﻛﻨﻦ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺑﺎﻳﺪ اﺯ ﻳﻪ ﻓﺮﻣﻮﻝ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﻪ. اﻻﻥ اﻳﻦ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﺎﺯﻱ ﻫﺎﻱ ubisoft ﻫﻤﻪ اﺯ ﻳﻪ ﻓﺮﻣﻮﻝ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻴﻜﻨﻦ. ﺧﺪا ﺷﻛﺮﻱ ﺑﺎﺯﻱ ﻫﺎﻱ indie و ﺷﺒﻴﻪ indie ﻫﺴﺘﻦ. اﻻﻥ ﻳﻪ ﺑﺎﺯﻱ ﻣﺜﻞ talos principle ﻣﻴﺎﺩ ﻛﺎﺭﻱ ﻣﻲ ﻛﻨﻪ ﻛﻪ اﻭﻥ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﺯﻱ ﺑﺎ ﺑﻮد ﺟﻪ ﺧﺪا ﻧﻤﻲ ﺗﻮﻧﻦ اﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻥ.
 
آخرین ویرایش:
نسل قبل اولین IP جدید که متای بالای 90 گرفت فکر کنم Gears of War بود، انصافا تا اینجای نسل کدوم بازی جدید تونسته کیفیت GeoW سال 2006 رو داشته باشه و به اون اندازه سر و صدا کنه؟
نسل قبل جهش بصری SD به HD بود هر گرافیکی فک ملت رو مینداخت پایین. Frame city killer یا هر عنوان دیگه با گرافیک بالا قبل از gears عرضه میشد متای +90 میگرفت که تاتحت تاثیر اغاز دوره HD و نسل جدید و .... اینا بود.
 
نسل قبل جهش بصری SD به HD بود هر گرافیکی فک ملت رو مینداخت پایین. Frame city killer یا هر عنوان دیگه با گرافیک بالا قبل از gears عرضه میشد متای +90 میگرفت که تاتحت تاثیر اغاز دوره HD و نسل جدید و .... اینا بود.
ینی گیرز فقط به خاطر جهش گرافیکیشو hd شدنش متای بالا 90 گرفت؟ بیخیال. گیرز صنعت گیمو حداقل تو سبک خودش تکون داد و یه سری استاندارد جدید تایین کرد و کلا یه جهشو انقلاب بود هنوز تو نسل جدید هیچ بازی تو اون حد نداشتیم و فکر نکنمم تا یکی دو سال اینده چنین چیزی ببینیم کلا نسل هشت از نظر ایده های جدید و تغییر و تحول تو زمینه ی گیم پلی تا الان افتضاح بوده همون بازیای نسل قبلو بدون هیچ پیشرفت هوش مصنوعی یا فیزیک یا تغییر و تحول گیم پلی فقط با گرافیک بالاتر دارن به اسم نسل جدید به خوردمون میدن الان مثلا بیان به اوردر نمره معمولی یا خیلی عالی ندن باید بگیم نه حقش نمره بالا بوده یا منتقدا سختگیر شدنو... نه اوردر رسما غیر گرافیک و اتمسفر هیچ چیز جدید یا خاصی نداره که نسبت به بازیای نسل قبل متمایزش کنه از نظر گیم پلی(اوردر فقط یه مثال بود)
 
آخرین ویرایش:
راستی میدونستید 10 بازی برتر نسل قبل جناب یوشیدا چی بودند؟! حالا که بحث ایشون هست من میگذارم:d

Shuhei Yoshida Names His Top 10 Games of the Generation; #1 Made Him Cry - PlayStation LifeStyle


  1. Journey
  2. Demon’s Souls/Dark Souls (tie for #2 and #3)
  3. Demon’s Souls/Dark Souls (tie for #2 and #3)
  4. The Last of Us
  5. Uncharted 2: Among Thieves
  6. Sound Shapes (Favorite PS Vita game)
  7. Persona 4: The Golden
  8. LittleBigPlanet
  9. Grand Theft Auto V
  10. Call of Duty 4: Modern Warfare
 
آخه بدبختی اینجاس که هی غر به جون عناوین سالیانه میزنیم/میزنن ولی از اونطرف به وحشیانه ترین شکل ممکن با IP های جدید برخورد میشه و همه در حد یه عنوان جا افتاده و امتحان پس داده ازش انتظار دارن ! فک نمی کنم از شروع نسل جدید به اینور IP جدیدی بوده باشه که منتقد ها روی خوش بهش نشون داده باشن ، کم یا زیاد همه رو سر بریدن :|

بارها گفته شده بازی ای که خوب باشه، هیچ کس باهاش مشکل نداره! اما بازی ای که مشکل داشته باشه مشخصه و گیمرها هم حق دارند بهش اعتراض کنند! اینم اضافه کنم که چه IP جدید چه دنباله یه فرنچایز، هر کدوم اگر خوب باشند نمره خوبی هم میگریند، این حرفی که شما میزنی اصلا توجیه خوبی برای گند کاری IP های جدید نیست و خیلی غیر منطقیه.... از اینور نسل جدید IP ای نبوده که استحقاق متای بالای 90 رو داشته باشه، دلیل اصلیش اینه .
 
همه چیز شده گرافیک ! جهش هوش مصنوعی نسبت به نسل قبل هیچ تغییری نکرده واقعا برای من یکی خنده دار هستش .....

این صنعت گیم در این چند سال اخیر واقعا در بخش هوش مصنوعی هیچ پیشرفت خاصی نکرده من هنوز موندم که هوش مصنوعی خیلی از بازی ها ( بازی های اول شخص ) در حد بازی FEAR 1 هم نشده واقعا هوش مصنوعی اون بازی در حد یک شاهکار به تمام معنا بود !

من به شخصه منتظر تغییرات شگرفی در بخش هوش مصنوعی در نسل جدید بودم ولی کاملا مشخصه که سازندگان اصلا به این بخش توجه خاصی نمیکنن شما برین بازی های اول شخص رو انجام بدین واقعا تغییری در بخش هوش مصنوعی شده ؟؟؟!!! به نظر من که نه ....

گیم پلی ،گرافیک ، فیزیک ، موسیقی ، صدا گذاری ، هوش مصنوعی ، داستان ، همه این ها مهم هستن و درش شکی نیست ( و صدا البته تمامی این ها به هم به صورت زنجیر وار به هم متصل هستن یعنی حتی خود هوش مصنوعی میتونه رابطه مستقیمی با فیزیک و صدا گذاری بازی داشته باشه !!! به طور مثال بازی های مخفی کاری که مثلا سی پی یو صدای پای شما رو تشخیص بده و یا مثلا گلدونی یه جایی بیفته و سی پی یو بهش واکنشی نشون بده و از این قبیل موضوعات !!) ولی واقعا بریم یک نگاهی بندازیم ببینیم در این چند سال اخیر به چه بخش هایی بیشتر توجه شده و به چه بخش هایی کمتر ! به نظر من که هوش مصنوعی بازی ها جز آخرین اولویت های سازندگان بازی هستش و کم ترین اهمیت رو براشون دارن ............

نمونه مثال من بازی Middle-Earth : Sodow Of Mordor واقعا چرا انقدر بهش اهمیت داده شد ؟؟؟؟!!! دلیلش کاملا واضحه چون این بازی تونست در بخش هوش مصنوعی یک سری کار های جدید بکنه و چند پله در بخش هوش مصنوعی جلو بره که این موضوع برای منتقدین خیلی خیلی اهمیت داره و وقتی هم بازی اومد و نمرات خیلی خوبی گرفت همگی رو متعجب کرده بود که واقعا چرا این بازی تونسته نمرات به این خوبی بگیره ...........

از این به بعد هر بازی بیاد و فقط گرافیک داشته باشه و یه سری صحنه های سینمایی شما شک نکنین که متای بازی از محالات هستش که بالای 90 بشه حتی اگه هم گیم پلی خوبی هم داشته باشه !

منتقدین دنبال بازی نسل بعدی هستن که بتونه در کنار گرافیک و گیم پلی و ......... خوب دنبال نو آوری های جدید در بخش گیم پلی و همین طور هوش مصنوعی هستن ........
 
آخرین ویرایش:
Romell
دقیقا به نکته خوبی اشاره کردی ! ولی خوب وقتی برای خود بازیباز گرافیک فک برانداز خیلی مهمه حتی اگه بازی تماما اسکریپت شده و خطی باشه خوب دیگه هوش مصنوعی میشه اولویت به نظرت ؟ من که به شخصه هوش مصنوعی در حد همون Fear اصلا ندیدم ، و واقعا هم مثوله پیچیده ای هست و اجراش به همین راحتی ها هم نیست و کلا سازنده ها هم اهمیتی نمیدن بهش
 
نسل قبل جهش بصری SD به HD بود هر گرافیکی فک ملت رو مینداخت پایین. Frame city killer یا هر عنوان دیگه با گرافیک بالا قبل از gears عرضه میشد متای +90 میگرفت که تاتحت تاثیر اغاز دوره HD و نسل جدید و .... اینا بود.
من چک کردم این بازی اصلا عرضه نشده و کلا کنسلش کردن lol حالا چطور همچین بازی میخواسته متای 90+ بگیره معلوم نیست، در کل مثال خیلی باحالی بود! :دی Gears اولین نکته ای که باعث شد اینجوری سر و صدا کنه گیم پلیش بود نه گرافیکش، همون طور که همون سال های اول نسل قبل بازی های دیگه ای با گرافیک خفن داشتیم که متاشون به 90 نرسید.
 
ایول یوشیدا :d


حالا که فکر میکنم میبینم که همیشه دوست داشتم یه کله گنده از خجالت این گرازصفت های بی هنر دربیاد :d

یکم که بیشتر فکر میکنم میبینم همیشه دوست داشتم اون کله گنده یوشیدا بوده باشه :bighug:

ویرایش: یکم دیگه م به مغزم فشار آوردم دیدم هم کالاف هم اساسین باندلشون واسه مایکرو بود! حرفش با عملشم میخونه l-)
 
آخرین ویرایش:
متاسفانه الان دوره ای شده که تقریبا هر کمپانی باید یه IP پول ساز سالانه داشته باشه تا بتونه توی صنعت زنده بمونه (جدا از ناشرهای غول و پولدار). این عناوین باید باشن تا با فروششون، هزینه ساخت IP جدید رو هم فراهم کنن (یه مثالش میشه Ubisoft که AC رو هر سال میده و تنوع IP عالی-یی داره).
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or