Shuhei Yoshida از عناوین سالیانه متنفر است

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
9ykd10kux4ms9xwbyilt.jpg

درود

Shuhei Yoshida در مراسم DICE در گفتگویی با IGN سخنان جالبی گفته است. وی گفته که قبلا دنباله ها مثل الان معروف نبودند و عناوین محکمی بحساب نمی امدند.معمولا انها را به چشم سرمایه گذاری هایی بدون سود میدیدند که هرگز به پای عنوان اصلی نخواهند رسید.

ولی بعدا خیلی چیز ها تغییر کرد وقتی که دنباله ها ریسک کمتری داشتند و بازاریاب ها فهمیدند که میتونند بازی ها رو سالیانه عرضه کنند. این باعث شد که بازی ها پیچیده تر بشه و زمان بیشتری هم برای ساختنش صرف بشود

یوشیدا اضافه میکند که بازاریاب ها نمیتوانند درک کنند که توسعه یک بازی چه جوری هست و فقط به فرانچایز هایی مثل Call of Duty و Assassin’s Creed بعنوان یه مدرک برای اینکه عرضه سالانه بازی ها از لحاظ اقتصادی بصرفه هست نگاه میکنند. یوشیدا گفت با تمام احترامی که برای سازندگان فرنچایزهای بزرگ قائل هستم "از بازی های سالانه متنفرم و آرزو میکردم که این اتفاق هیچوقت نمی افتاد".

البته در این مصاحبه در مورد تاریخچه پلی استیشن هم صحبت کرده است که میتونید بخونید و من دیگه بهش اشاره نکردم


منبع
 
طبیعت هر صنعتی که حجم پولی که داخلش وجود داره بالا بره همین هستش، متاسفانه کمتر کاری هم برای جلوگیری از این روند میشه کرد، وظیفه روی دوش شرکت های بزرگی هستش که با این استراتژی مخالف هستن، اونا باید بازیهای High Quality و پرفروش بسازن که بتونن از لحاظ موفقیت و فروش بازیهای سالانه رو له کنن زیر دست و پا، اینطوری میشه امیدی داشت که خواه ناخواه این روند از بین بره.

- - -ویرایش - - -

کال و اساسین انحصاری مایکرو نشه صلوات:d
من به شخصه با حرف ایشون موافقم

بشه آقا، به درک:d من به شخصه 0.00000000000000001% هم اهمیت نخواهم داد.
البته Activision و UBI با این سیستمی که نشون میدن حاظر نیستن از یه Penny هم گذشت کنن، اگر بتونن بازیهاشون رو روی کنسولهای 5-6 نسل پیش هم عرضه میکنن که فروش رو maximise کنن. :d
 
آخه بدبختی اینجاس که هی غر به جون عناوین سالیانه میزنیم/میزنن ولی از اونطرف به وحشیانه ترین شکل ممکن با IP های جدید برخورد میشه و همه در حد یه عنوان جا افتاده و امتحان پس داده ازش انتظار دارن ! فک نمی کنم از شروع نسل جدید به اینور IP جدیدی بوده باشه که منتقد ها روی خوش بهش نشون داده باشن ، کم یا زیاد همه رو سر بریدن :|
 
آخه بدبختی اینجاس که هی غر به جون عناوین سالیانه میزنیم/میزنن ولی از اونطرف به وحشیانه ترین شکل ممکن با IP های جدید برخورد میشه و همه در حد یه عنوان جا افتاده و امتحان پس داده ازش انتظار دارن ! فک نمی کنم از شروع نسل جدید به اینور IP جدیدی بوده باشه که منتقد ها روی خوش بهش نشون داده باشن ، کم یا زیاد همه رو سر بریدن :|
و اﻳﻦ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺟﺎﻳﻲ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺑﻬﺶ ﺭﺳﻴﺪﻳﻢ. ﺟﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻃﺮﺯ ﻧﻘﺪ ip ﻫﺎﻱ ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺑﺎﺯﻱ ﻫﺎﻱ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ اﻳﺸﻮﻥ ﺟﺎ اﻓﺘﺎﺩﻩ ﻓﺮﻕ ﻛﻨﻪ. ﻳﺎﺩ اﻭﻥ ﺑﺎﺑﺎﻳﻲ ﻣﻲ اﻓﺘﻢ ﻛﻪ اﺯ اﻣﺘﻴﺎﺯ ﻳﻪ ﺑﺎﺯﻱ ﻧﺎﺭاﺣﺖ ﺑﻮﺩ ﻣﻴﮕﻔﺖ ﺗﺎﺯﻩ release ﺷﺪﻩ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﻬﺶ ﺳﺨﺖ ﮔﺮﻓﺖ ﺷﺎﻳﺪ ﺑﻌﺪا ﻣﺸﻜﻼﺗﺶ ﺣﻞ ﺷﻪ!
 
به نظر من عناوین دنباله دار خیلی هم جالب هستند ولی این هر ساله بودن برخی بازیها واقعا رو مخ هست. قبلا فقط یه فیفا و pes بود ولی حالا ...

Sent from my GT-S7582 using Tapatalk
 
آخه بدبختی اینجاس که هی غر به جون عناوین سالیانه میزنیم/میزنن ولی از اونطرف به وحشیانه ترین شکل ممکن با IP های جدید برخورد میشه و همه در حد یه عنوان جا افتاده و امتحان پس داده ازش انتظار دارن ! فک نمی کنم از شروع نسل جدید به اینور IP جدیدی بوده باشه که منتقد ها روی خوش بهش نشون داده باشن ، کم یا زیاد همه رو سر بریدن :|

بخش گیم متاکریتیک از دلایلیه که صنعت گیم به این روز افتاده و هرروز هم داره وضعش خراب تر میشه.
 
آخه بدبختی اینجاس که هی غر به جون عناوین سالیانه میزنیم/میزنن ولی از اونطرف به وحشیانه ترین شکل ممکن با IP های جدید برخورد میشه و همه در حد یه عنوان جا افتاده و امتحان پس داده ازش انتظار دارن ! فک نمی کنم از شروع نسل جدید به اینور IP جدیدی بوده باشه که منتقد ها روی خوش بهش نشون داده باشن ، کم یا زیاد همه رو سر بریدن :|

ربطی نداره که، بازیهای جدید اگر خوب باشن باهاشون بد برخورد نمیشه که، Heavy Rain باهاش بد برخورد شد؟ Demon's Souls باهاش بد برخورد شد؟ The Last of Us باهاش بد برخورد شد؟Bravely Default? Transistor? اتفاقا بهترین بازیهای که تو این 3-4 سال اخیر اومدن اکثرشون آی پی جدید بودن..... بازی اگر خوب باشه که باهاش بد برخورد نمیشه....ولی این درسته که به بازیهای شناخته شده یه سری آوانتاژ ها داده میشه، اونم بخاطر این هستش که درآمد اون منتقد های بزرگ وابسته به اون میزان تبلیغاتی هستش که شرکت های بزرگ بازیسازی توی سایتشون میکنن که روی پروسه نقد تاثیر میگذاره، فن بوییسم هم فراموش نشه که باعث میشه یه منتقد فقط بخاطر دوست داشتن یه فرانچایز به افتضاح ترین Entry هاش هم نمره خوب بده....
 
آخرین ویرایش:
بخش گیم متاکریتیک از دلایلیه که صنعت گیم به این روز افتاده و هرروز هم داره وضعش خراب تر میشه.

N مثال نقض برای حرف شما هست
یک نمونش The Last Of US ، یکی دیگه Dark Souls و ....

از قدیم الایام GameRankings و Metacritic بودن ، بحث چند سال اخیر نیست
 
یوشیدای عزیز تو که از عناوین سالانه متنفری خوب یکم دست از سر این سونی سندیگو بردار!!!
بنده خدا هر سال داره MLB ميده
بجاش بزار یکم آزادی عمل داشته باشن!
پ.ن:البته الان دارن روی killstrain کار میکنن ( که البته f2p هست و هممون میتونیم حدس بزنیم تهش چی در میاد) و کمک جفی هم دارن میکنن برای Drawn to death(عجب استدیو فعالی :دی )
___________________
@ احسان
البته ip موفق هم کم نداشتیم تو این نسل ها نمونش تایتان فال یا سانست و یا شدو آف موردور عزیزم! :دی ولی در کل راست میگی خیلی خوب تا نمی کنن با ipهای جدید
 
Roter Jäger و ArianAwesome

بازیهای شونصد سال پیش رو ول کنید (HR و DS) بیایید توی همین یکی دو سال اخیر که اوضاع خیلی بدتر شده کار رو ادامه بدیم :دی و اول از همه به این موضوع اشاره کنم بحث ما در مورد نسل جدیده نه کنسول های نسل قبل یا کنسول دستی مثل 3DS و ... (و گرنه بازار Handheld و موبایل و اینا که اصن بحثش جداس) معمولاً با شروع نسل جدید هزینه ها یه تکونی می خوره و خب طبیعتاً کم که نمیشه ، همین خودش عاملیه که ریسک پذیری سازنده ها رو برای ساخت عنوان جدید کم میکنه. عنوان جدید هم که کم بشه استودیوی مربوطه مجبوره عنوان های قدیمیش رو ادامه بده و از طرفی برای کم کردن هزینه های ساخت، کم کم به سوی عرضه ی سالیانه روی میارن :دی نمی خوام بگم عنوان شماره دار بده ، چون خودمم معتقدم معمولاً تمام پتانسیل یه عنوان توی شماره ی اولش قابل نشون دادن نیست. ولی همونقدری که عنوان شماره دار لازمه ، IP جدید هم لازمه. لازمه ی وجود IP جدید هم استقباله :دی غیر از اینه ؟ الان که بیشتر از 1 سال از شروع نسل جدید گذشته IP جدیدی دیدید که متای بالای 90 بیاره ؟ :دی اگه دیدید چند تا بودن ؟ :دی خیلی از همین بازیهایی هم که مثال میزنید دور و ور 80 میچرخن ، غیر از اینه ؟ :دی یه سازنده خیلی باید دل داشته باشه که همچین امتیازاتی رو ببینه و به ادامه ی کار ترغیب بشه :دی انحصاری ساز ها هم بحثشون به کل جداس چون کاری با کسی ندارن ! طرف پول میگیره که برای فلانی انحصاری بسازه و خب میشه گفت تا حدودی تامینه :دی حالا شما 3-4 تا بازی با نمره ی تقریباً خوب (بازه ی 80 تا 85) نام میبرید من می تونم یه گونی IP جدید با متای زیر 80 براتون لیست کنم :دی همین چیزای به ظاهر ساده کم کم کاری میکنه که به جز یکی دو تا استودیوی مطرح دیگه بازی جدیدی برای بازی کردن وجود نخواهد داشت ! اینکه ناتی داگ یا فلان شرکت خیلی معروف IP جدید میزنه و به خاطر اسمشم که شده مورد توجه هم قرار میگیره مهم نیست ، مهم اینه که چقدر به بقیه توجه میشه ... نظر منو بخواهید میگم هیچی !
 
اگه واقعا براش یوشیدا ایده اهمیت نداشت و پول حرف اولو میزد ، پشت بند نمره های بعضی منتقدین به BTS نمیرفت پاریس تا از کار داوودو استودیو تمجید کنه و بگه به کارتون ایمان دارمو بی صبرانه منتظر کار بعدیتونم ، وقتی در راس کار همچین پرزیدنت بزرگی باشه که ایده های نو براش بیشتر از پول اهمیت داشته باشه بایدم استودیوهاش با روحیه ی خیلی بالا جواب اعتمادشو اینطور بدن و بعضی بازیها حتی تاخیرشون خیلی بالا بره حتی اگه پول سازترین باشن .
من ترجیح میدم موقع دیدن متا قیافم این :| بشه ، تا با دیدن یه عنوان سالیانه فیافم این 8-| بشه .
برا خودشون ماد جدیدی توی دنیای بازیها باز کردن : عناوین سالیانه !! :-j
 
نسل قبل اولین IP جدید که متای بالای 90 گرفت فکر کنم Gears of War بود، انصافا تا اینجای نسل کدوم بازی جدید تونسته کیفیت GeoW سال 2006 رو داشته باشه و به اون اندازه سر و صدا کنه؟ دوباره بعد از این فکر کنم IP جدید بعدی که تونست متای بالای 90 بگیره Bioshock بود که سال 2007 اومد، البته اگه اشتباه نکنم، یعنی اینکه همون نسل قبل هم از روز اول به IP های جدید چپ و راست نمره بالای 90 نمیدادن و مدت ها طول کشید تا بازی های با کیفیت عرضه شدن و البته نمره بالا هم گرفتن. خلاصه اینکه اگه بازی Perfect باشه مطمئن باشید متای 90+ می گیره، حالا استثنا همه جا وجود داره ولی انصافا تا اینجای نسل کدوم IP جدید اومده که واقعا Perfect باشه و آدم احساس کنه یه بازی نسل بعد (از همه نظر نه فقط گرافیک) داره بازی میکنه؟

پ.ن: البته خودم هم قبول دارم منتقدها یه کم باید مهربون تر (!) با بازی ها برخورد کنن :دی ولی جوری نیستم که بگیم فلان بازی حقش 90 بوده ولی منتقدها بهش میانیگن 75 رو دادن!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or