در مورد قضیه Kickstarter، هدف از این کار این بود که ببینن بازی در چه حد متقاضی و طرفدار داره و ارزش داره که روش سرمایه گذاری بشه یا نه، وگرنه 2 میلیون دلار چیز خاصی نیست که خودشون توانایی هزینه کردنش رو نداشته باشن.
فکر میکنم خیلی از بازی های مستقل رو هم نشه با 2 میلیون دلار ساخت چه برسه به چیزی مثل Shenmue که نسخه های قبلیش به شدت پر جزییات و پر هزینه بودن. یعنی این مبلغ بخش خیلی کوچیکی از هزینه نهایی بازی هست و بیشتر به خاطر اطلاع پیدا کردن از اوضاع بازار بوده که خیلی خوب هم جواب داد و در کمتر از 24 ساعت به 2.5 میلیون رسیده.
اینجا هزینه های ساخت و بازاریابی یه سری از بازی ها رو گذاشته. حوصله ندارم منابعش رو چک کنم، ولی احتمالاً اکثرشون درست باشن. 39 تا بازی رو لیست کرده و ارزون ترینش با توجه به نرخ تورم 2015 هزینه ـش 40 میلیون دلار بوده! Shenmue 1,2 هم 99 و 176 میلیون دلار!!! (با نرخ تورم امروزی) یعنی این 2 میلیون دلار که توی Kickstarter درخواست کردن، شاید در حد یه بخش بسیار کوچیک و مختصر از بازی کارایی داشته باشه و بقیه هزینه روی دوش خودشون هست.