گزارش Shawn Layden رئیس سابق استودیوهای جهانی پلی استیشن: سیستم های اشتراکی مانند گیم پس، برای صنعت گیم مضر هستند.

Tatsumaru

Searching For Light
کاربر فعال
او بیان کرده که این سیستم های اشتراکی، به صنعت گیم آسیب زده و سازندگان بازی را به بردگان حقوق و دستمزد تبدیل میکنند.
او گیم پس ایکس باکس را با نتفلیکس مقایسه کرده و گفته پرداخت پول و خرید عناوین بازی کمتر شده و این رویه، عادی سازی میشود. آن هم در شرایطی که لایو سرویس های بزرگی مانند Roblox و Fortnite، به شدت توجه مصرف کنندگان را جلب کرده و برای آنها هزینه میکنند.
او از اثر منفی انتشار عناوین روی سیستم اشتراکی گفته و انتقاد کرده که این مسئله باعث میشود که بازی ها صرفا تبدیل به عناوین کاتالوگ این سیستم ها شوند و میگوید:
"من از ایده نتفلیکس بازی ها حمایت نمیکنم و باور دارم که خطرناک است. به موسیقی نگاه کنید. برداشت عمومی این است که موسیقی، رایگان است. Spotify چیست؟ 15 دلار در ماه. اما در واقع کسی برای موسیقی هزینه نمیکند. مسئله این است که در دنیای گیم، فقط لانچ را داریم. همین."


The Big Picture, Part One. "I don't know if games are recession-proof"
 
"من از ایده نتفلیکس بازی ها حمایت نمیکنم و باور دارم که خطرناک
"من فقط از ایده تزریق لگبت به تمام صنعت حمایت می کنم، چون باور دارم که بسیار صلح آمیز و بشر دوستانه است...
.
.
.
پ ن:آقا رو 20ماه هم بیشتر تو تنسنت تحمل نکردن و درب خروج رو نشونش دادن:دی
 
نگفتم سونی هنوزم از گیم پس شاکی هست و باهاش مخالفه ،اونوقت یه عده میگن فلان انحصاری سونی بیاد داخل گیم پس :D
البته بحث بیزینس و فروش و سهام که سر جاش. سونی هم مثل هر کمپانی دیگه ای دنبال سود بیشتره. رو گیم پس که شاید نه. ولی رو پی سی به فکر درآمد بوده و حالا با سرعت بیشتر داره اجرایی میشه.
تازه همین پلاس اکسترا و پرمیوم به صورت ضعیف هم از سر تصدق گیم پس داریم با انگیزه رقابت.

بنده خدا راست میگه
نه چندان به نظرم. من 4 ساله که مولتی پلتفرم هستم و گیم پس استفاده میکنم. سیستم اشتراکی نه فقط به نفع مصرف کننده هست، بلکه به سازنده ها هم کمک میکنه برای معرفی و یه حاشیه تا حدی امن ایجاد میکنه برای ساخت عناوین متنوع. منِ مصرف کننده اگر از یه بازی خوشم بیاد، برای دی ال سی پول میدم و اگر هم از اشتراک بیرون بیاد، دوباره میخرم برای بازی و رهاش نمیکنم. مثل Lies of P.
ایشون فکر میکنه همه سازنده ها، راک استار و ناتی داگ و سانتا مونیکا هستن. تو همین گیم پس، کلی شاهکار معرفی شده که با جسارت و نو آوری ساخته و به گیمرها معرفی شدن.
 
البته بحث بیزینس و فروش و سهام که سر جاش. سونی هم مثل هر کمپانی دیگه ای دنبال سود بیشتره. رو گیم پس که شاید نه. ولی رو پی سی به فکر درآمد بوده و حالا با سرعت بیشتر داره اجرایی میشه.
تازه همین پلاس اکسترا و پرمیوم به صورت ضعیف هم از سر تصدق گیم پس داریم با انگیزه رقابت.


نه چندان به نظرم. من 4 ساله که مولتی پلتفرم هستم و گیم پس استفاده میکنم. سیستم اشتراکی نه فقط به نفع مصرف کننده هست، بلکه به سازنده ها هم کمک میکنه برای معرفی و یه حاشیه تا حدی امن ایجاد میکنه برای ساخت عناوین متنوع. منِ مصرف کننده اگر از یه بازی خوشم بیاد، برای دی ال سی پول میدم و اگر هم از اشتراک بیرون بیاد، دوباره میخرم برای بازی و رهاش نمیکنم. مثل Lies of P.
ایشون فکر میکنه همه سازنده ها، راک استار و ناتی داگ و سانتا مونیکا هستن. تو همین گیم پس، کلی شاهکار معرفی شده که با جسارت و نو آوری ساخته و به گیمرها معرفی شدن.
نه من فقط صرفا رلیز انحصاری ها در گیم پس رو گفتم وگرنه روی استور ایکس باکس قطعا یک سری از انحصاریها رلیز میشن
 
  • Like
Reactions: Tatsumaru
یک جور صحبت میکنه این بنده خدا انگار الان پول فروش بازی یک راست واریز میشه به حساب سازندگان بازی
الانم شرکت پولو میگیره دیگه چه فرقی به حال سازنده داره
 
نه چندان به نظرم. من 4 ساله که مولتی پلتفرم هستم و گیم پس استفاده میکنم. سیستم اشتراکی نه فقط به نفع مصرف کننده هست، بلکه به سازنده ها هم کمک میکنه برای معرفی و یه حاشیه تا حدی امن ایجاد میکنه برای ساخت عناوین متنوع. منِ مصرف کننده اگر از یه بازی خوشم بیاد، برای دی ال سی پول میدم و اگر هم از اشتراک بیرون بیاد، دوباره میخرم برای بازی و رهاش نمیکنم. مثل Lies of P.
ایشون فکر میکنه همه سازنده ها، راک استار و ناتی داگ و سانتا مونیکا هستن. تو همین گیم پس، کلی شاهکار معرفی شده که با جسارت و نو آوری ساخته و به گیمرها معرفی شدن.
من هم مولتی پلتفرم ام البته الان فقط از نوع کنسولیش هستم
PC رو عطاش رو به لقاش بخشیدم
بله اگر اینجوری نگاه کنیم که به استودیو های جدید یا بازی های نوآورانه پر و بال میده، گیم پس چیز خوبی به نظر میاد
ولی اگر از منظر من نگاه کنیم ، چیز به درد بخوری نیست چون جامعه هدفش گیمر های هاردکور نیست و کژوال گیمرهاس
یا گیمرهایی که پول خرج نمیکنن
بماند که سیستمش هم حالت اجاره ای عه ینی هر وقت مایکی اراده کنه بازی از دسترس شما خارج میشه
انشالله که به کسی بر نخوره
به عقیده من گیم پس به درد اونایی میخوره که میگن :
" مفت باشه ، کوفت باشه "
 
کسی رو سر کسی اصلحه نزاشته که بخواد تو این سرویسا بازیش رو لانچ کنه !!! صنعت گیمینگ مثل صنعت تلوزیون نیست که یکی مثل نتفلیکس و چند تا شبکه ظرف یک سال یک خرورار پروژه گرون قیمت تولید کنن . ماکرو ته تهش میاد پول میده و حق انتشار یک سری بازی که بیشترشون پروژه کوچیک و اسکوپ AA رو اجاره میکنه و به بقیه ناشرا وابسطه هستش . تو این صنعت همه استدیو ها حق کامل دارن که پروژشون رو کجا و چجوری لانچ کنن و محدود به چهار تا ناشر کله گنده نیست

Shawn Layden و یک سری دیگه تا الان ده بار این قضیه رو تکرار کردن و هی از عبارت نتفلیکس صنعت گیمینگ استفاده کردن !! کجا تو نتفلیکس روز لانچ میشه یـ محصول رو Day 1 به صورت جداگونه خرید ؟ میگه "مسئله این است که در دنیای گیم، فقط لانچ را داریم. همین" شما بازی خوب بساز لانچش هم موفق خواهد بود و پلیر زیاد رو این سرویسا جذب میکنه همم فروش خوبی پیدا میکنه . نمونه اخریش EX33 که سازنده حتی آمار پلیر هاش رو نمیگه چون فروش خوبی کرده و Lies of P که سازنده از درامد بازی کلی خوشحال بود . این دو تا Debut Title بودن و نه ماکرو نه خود سازنده نمیدونست عنوانشون چجوری عمل میکنه اگه نسخه دومی در کار باشه جفت این سازنده ها راحت میتونن قرارداد پر پیمون تری با ماکرو ببندن و مثلا یک بند تو قرارداشون اعمال کنن که اگه تعداد پلیرها از یک مقداری تو یـ بازه فراتر رفت پول اضافه دریافت کنن مثل کاری که خیلی از استدیو ها با بقیه ناشرا میکنن .

الان اینجوری شده که طرف نمیتونه برقصه میگه زمین کجه ! یکی قرارداد خوب و معقولی میبنده با ماکرو و راضیم هست ادامه بازیش رو میاره رو گیم پس (High on Life) یکی هم یـ بازی میسازه که از نظر کیفی چیز خاصی نیست با ماکرو یـ قرارداد بد میبنده بعد که بازیش با شکست تجاری مواجه میشه همه رو میندازه گردن گیم پس (Raphael Colantonio موسس Arkane Studios) . اولی رو کسی واسش مهم نیست ولی دوم رو هی واسه درست کردن دراما روش تمرکز میکنن و شده مهمات واسه زدن گیم پس .
 
کسی رو سر کسی اصلحه نزاشته که بخواد تو این سرویسا بازیش رو لانچ کنه !!! صنعت گیمینگ مثل صنعت تلوزیون نیست که یکی مثل نتفلیکس و چند تا شبکه ظرف یک سال یک خرورار پروژه گرون قیمت تولید کنن . ماکرو ته تهش میاد پول میده و حق انتشار یک سری بازی که بیشترشون پروژه کوچیک و اسکوپ AA رو اجاره میکنه و به بقیه ناشرا وابسطه هستش . تو این صنعت همه استدیو ها حق کامل دارن که پروژشون رو کجا و چجوری لانچ کنن و محدود به چهار تا ناشر کله گنده نیست

Shawn Layden و یک سری دیگه تا الان ده بار این قضیه رو تکرار کردن و هی از عبارت نتفلیکس صنعت گیمینگ استفاده کردن !! کجا تو نتفلیکس روز لانچ میشه یـ محصول رو Day 1 به صورت جداگونه خرید ؟ میگه "مسئله این است که در دنیای گیم، فقط لانچ را داریم. همین" شما بازی خوب بساز لانچش هم موفق خواهد بود و پلیر زیاد رو این سرویسا جذب میکنه همم فروش خوبی پیدا میکنه . نمونه اخریش EX33 که سازنده حتی آمار پلیر هاش رو نمیگه چون فروش خوبی کرده و Lies of P که سازنده از درامد بازی کلی خوشحال بود . این دو تا Debut Title بودن و نه ماکرو نه خود سازنده نمیدونست عنوانشون چجوری عمل میکنه اگه نسخه دومی در کار باشه جفت این سازنده ها راحت میتونن قرارداد پر پیمون تری با ماکرو ببندن و مثلا یک بند تو قرارداشون اعمال کنن که اگه تعداد پلیرها از یک مقداری تو یـ بازه فراتر رفت پول اضافه دریافت کنن مثل کاری که خیلی از استدیو ها با بقیه ناشرا میکنن .

الان اینجوری شده که طرف نمیتونه برقصه میگه زمین کجه ! یکی قرارداد خوب و معقولی میبنده با ماکرو و راضیم هست ادامه بازیش رو میاره رو گیم پس (High on Life) یکی هم یـ بازی میسازه که از نظر کیفی چیز خاصی نیست با ماکرو یـ قرارداد بد میبنده بعد که بازیش با شکست تجاری مواجه میشه همه رو میندازه گردن گیم پس (Raphael Colantonio موسس Arkane Studios) . اولی رو کسی واسش مهم نیست ولی دوم رو هی واسه درست کردن دراما روش تمرکز میکنن و شده مهمات واسه زدن گیم پس .
حرف های شاون لیدن در صورتی می‌تونه صحیح باشه که همانطور شما اشاره کردید. بازی ها فقط از طریق سرویس در دسترس باشد.

باز هم با این حال فرقی به حال اون توسعه دهنده نمی‌کنه. اگه از دید مالی بخوایم ببینیم، توسعه دهنده پولش رو می‌گیره، مگر اینکه تو قراداد اش Bonus برای تعداد فروش یا متا بازی باشه. که خب بعید هست ناشران بزرگ همچنین قراردادی برای همه داشته باشند‌.

وضعیت فعلی ویدیو گیم جایی برای خلاقیت آنچنان نمی‌گذارد. مگر‌ اینکه استودیو مستقل باشی و در حال رقابت یا نینتندو باشی که با نصف، نصف حقوقی که بازی سازان ژاپنی نسبت به آمریکایی ها و اروپایی ها می‌گیرند، بخوای با خیال راحت بازی بسازی.

نینتندو اگه سالی میانگین 150 تا 200 هزار دلار حقوق میداد تا الان حداقل 10 تا بازی لایو سرویس می‌داشت.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
گیرمون نیار عمو، سیستم اشتراکی سالهاست تا مغز و استخون ps رسوخ کرده و حتی مدتیه بازار سیاهِ سازمان یافته داره.
کافیه ۵ تا ۱۰ تا هر چنتا کاربر خودشون جمع شن از هر بازی فقط یکی بخرن اشتراکی، نوبت بزنن، بازی کنن.
آینده، همه متحد و یک شکل زیر چتر ویندوز، ظاهر و پوسته کمونیستی، ولی باطن و هسته بهره کشی تمام کپتالیزم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or