Shadow of the Tomb Raider

him4_lara_croft_shadow_of_the_tomb_raider-wide.png
Shadow of the Tomb Raider سومین نسخه از سری Tomb Raider Rebooted می باشد که درسال 2013 آغاز شد ، اینبار توسط Eidos Montreal توسعه یافته (Crystal Dynamics توسعه دهنده ی نسخه های قبلی بر روی پروژه Avengers کار می کند) بر روی پلتفورمهای Xbox One ، PlayStation 4 و PC توسط Square Enix در تاریخ 14 سپتامبر 2018 / 23 شهریورماه منتشر می شود .

h77x_shadow_tomb_raider_7.jpg

نسخه ی دمو در Cozumel مکزیک آغاز می شود ، Lara و Jonah به دنبال رهبر Trinity’s با نام Dominguez هستند ، لارا مصمم به پیدا کردن Domingues به فستیوال روز مردگان (Day of the Dead) می رود . آنجا بازیکنان کنترل لارا را به دست میگیرند ، لارا در میان جمعیت با مردم محلی صحبت می کند تا اطلاعات لازم در مورد Dominguez را بدست آورد .

o41l_shadow_tomb_raider_1.jpg

طولی نمی کشد که لارا به یک مکان حفاری شده می رسد و میگوید ترینیتی آنچه را که لارا دنبال می کند ، در این مکان به تصویر کشیده است ، لارا با خواندن کتیبه ها و نگاه کردن به نقاشی های دیواری پی می برد معبد مایا دور نیست ، صخره ها را حرکت می دهد تا یک مسیر به غار باز کند .

h95_shadow_tomb_raider2.jpg

توانایی cliff-hanging skills دارای مهارتهای جدیدی است ، هر کدام از ابزار لارا باید به شیوه ای خاص مورد استفاده قرار گیرد مثل عناوین قبلی ، با طناب می توانید اجسام را بکشید ، عناصر آشنا در بازی وجود دارد مانند سیستم کرفتینگ ، مسیرهای وهم انگیز ، پازلهای سرگرم کننده همانند گذشته وجود دارد .
هنگامیکه لارا خود را به پایین غار می رساند ، متوجه می شود هرم نابود شده است ، طراحی مکانهای جدید توسط Eidos Montreal زیبا و بنظر می رسد دارای معماهای پیچیده که برای عبور به مهارت و تفکر نیاز دارند می باشد .
همچنین توسعه دهنده (Eidos) قصد دارد مقبره ها خوفناک بنظر آیند .

uzb_shadow_tomb_raider_3.jpg

شنا کردن عضو جدا نشدنی از بازی Tomb Raider است ، زیر آب و در حال حرکت به سمت هرم لرزشی اتفاق می افتد که لارا مجبور است با توجه به محدودیتهایش مبارزه و سعی کند غرق نشود .
بخشهای زیر آب آموزش داده می شود ولی بعضی اوقات بنظر این آموزشها دستو پاگیر است .

rx35_shadow_tomb_raider_4.jpg

استتار یکی از مواردیست که با وجود پوشش گیاهی در بازی برای شکار یا غلبه بر دشمنان میتوان استفاده نمود ، البته این باعث نمی شود در برابر خطرات در امان باشید .

03lm_shadow_tomb_raider_5.jpg

مطمئن نیستم در بین فنهای Tomb Raider بازگشت به این عمق زیرزمینی حتی در نسخه دمو خوشایند خواهد بود یا خیر ، احساس می کنم به عنوان بازگشت به دوران های مختلف ، زمانیکه اولین نسخه از این سری در سال 2013 متولد شد ، محیط ها احساس تازه ای داشتند ، اما پس از گذشت 5 سال این احساس حتی با این دمو آنچنان جلوه نمی کند .

apln_shadow_tomb_raider_6.jpg

نکات مثبت : ویژواله‍ای عالی ، لحظات تنش زا ، مخفی کاری هنوز لذت بخش است .
نکات منفی : بررسی محل و پیدا کردن ورودی مقبره بسیار شبیه به بازی های قبلی است ، از پیشینه خود کمی دور می شود .

5b0l_tomb_raider_2018_movie_logo.png

بررسی نسخه های مختلف بازی :
83108767881579521245.jpg

(Shadow of the Tomb Raider – Season Pass ($29.99
  • Seven new adventures called “Paths”
  • Paths includes new narrative, new missions, a Challenge Tomb, a new weapon, a new outfit and a new skill.​
  • First Challenge Tomb will also introduce new co-op functionality.​
  • Season Pass owners receive an exclusive weapon, outfit, and skill on Day One​
(Shadow of the Tomb Raider – Limited Steelbook Edition ($59.99
  • Base Game​
  • Steelbook packaging​
  • Three art cards​
Pre-order the game and be upgraded to this version while supplies last.

(Shadow of the Tomb Raider – Croft Steelbook Edition ($89.99
  • Base game​
  • Limited Edition Steelbook​
  • Three art cards​
  • Season Pass​
  • Three additional weapons​
  • Three additional outfits​
  • Original game soundtrack​
  • 48 hour early access​
(Shadow of the Tomb Raider – Digital Deluxe Edition ($69.99
  • Base game​
  • Additional weapon and outfit​
  • Original soundtrack​



s5wh_tumblr_o4ssq1bmb61qkq7tbo1_500.png
سری TR برای اولین بار در سال 1374 بر روی Sega Saturn ، PS1 و MS-DOS منتشر شد ، توسط Core Design توسعه داده شد و Eidos Interactive آن را منتشر کرد ، شخصیت اصلی لارا کرافت یک باستان شناس انگلیسیست که در جستجوی گنجینه های باستانی می باشد .
این بازی توسط منتقدان تحسین و بسیار مورد توجه قرار گرفت طوری که ، برخی منتقدین آن را از بزرگترین بازیهای ویدئویی که تاکنون ساخته شده است یاد کردند و موفق به فروش 7 میلیون نسخه در سراسر جهان شد . ریمیک بازی در سال 1385به مناسبت دهمین سالگردش ( محاسبه بین سال 96 و 97) منتشر شد .
شخصیت لارا کرافت یکی از محبوب ترین شخصیتهای مونث در بین عموم گیمرها می باشد . هر چند که فیلمهای ساخته شده از این شخصیت محبوب ، رضایت طرفداران و منتقدین را به همراه نداشته .
محبوبیت Tomb Raider در اوایل دهه 2000 رو به افول گذاشت ، و پس از انتقاد و شکست تجاری Tomb Raider : The Angel of Darkness توسعه سری به Crystal Dynamics سپرده شد که برای Legacy of Kain شناخته شده بودند ، Tomb Raider: Legend در سال 2006 منتشر شد ، این بازی یک جدول زمانی جدید با یک تجسم متفاوت از لارا کرافت را آغاز کرد . این بازی هم از سوی منتقدین تحسین شد و هم فروش موفقیت آمیزی به همراه داشت .
در 5 مارس 2013 ریبوت بازی (ظهور) منتشر شد که وجهه ی دیگر لارا به نمایش گذاشته شد ، آسیب پذیر ، ناامید ، تلاش برای بقا ، و هدفی که شخصی نیست و باید برای زنده ماندن و نجات دوستانش تلاش کند به تصویر کشیده شد .
Rise of the Tomb Raider دو سال بعد در سال 2015 انتشار یافت که با حواشی بسیاری لانچ آن همراه بود ، بازی پس از این همه سال در انحصار مایکرو قرار گرفت و وظیفه نشر بازی را بر عهده داشت ، با اینکه 70 در صد فروش کلی بازی بر روی پلتفورم محبوب PS بود ولی در کمال ناباوری کارل استوارت مسئول CD در توییتی ادعای کذبی بر همیشگی بودن انحصار این عنوان بر روی کنسول مایکروسافت کرد ، پس از یک سال این بازی بر روی PS4 با تمام بسته های الحاقی و همچنین شارپتر شدن بازی همراه شد .
اتفاقات این نسخه پس از ریبوت 2013 (ظهور ) اتفاق می افتد که لارا به دنبال راز جاودانگیست ، او به سیبری سفر می کند و گرفتار اتفاقاتی غیر معمول می شود ، در این نسخه شاهد برف ، کولاک هستیم که لارا باید از پس مشکلات فراوان برای هدفی که در سر دارد جان سالم به در ببرد و موفق بیرون آید .

نطرسنجی کاربران بازیسنتر :

نمایشهای بازی را چگونه ارزیابی می کنید
  1. عالی
    12 رای
    8.5%
  2. خوب
    33 رای
    23.2%
  3. متوسط
    48 رای
    33.8%
  4. ضعیف
    20 رای
    14.1%
  5. بسیار ضعیف
    6 رای
    4.2%
  6. خاک ...
    23 رای
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,889
نام
محمد حسین
نمیدونم فروش جهانی بازی چجور پیش میره ولی فقط ظرف دو‌ روز قیمت درهم بازی در دبی از ۲۱۰ درهم به ۱۶۵ درهم‌ سقوط کرد و سریعم توی بازار ایران تاثیرش رو کذاشت و بازی از ۸۴۰ تومن۷۰۰ تومن شده.
بازی فردا شروع مییشه فروشش ،تاریخ ریلیز فرداست
اینا هم یه سری نسخه فیزیکی هست که از اونور اومده.
 
  • Like
Reactions: kamyy

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
[بدون اسپویل]
خب تقریبا سه ساعت از بازیو تونستم تجربه کنم.
اگه بخوام بطور مختصر بگم، بازی از لحاظ گیم‌پلی تقریبا هیچ تغییری نسبت به نسخه‌ی قبل نداشته...صرفا تنها تفاوت‌هایی که توی این مدت توی هسته گیم‌پلی دیدم، استفاده از طناب و قابلیت پنهان شدن توی پوشش گیاهیِ دیوارها و محیط اطرافه...تغییر قابل ملاحظه‌ای توی مبارزات ندیدم...همون نوع اسلحه‌ها، همون سیستم‌های کرفتینگ و کلا همون تجربه‌ای که توی نسخه‌ی قبلی در مبارزات داشتیم. شاید در ادامه ویژگی‌های جدیدی اضافه بشه ولی غیر از قیافه‌ی دشمنان، درگیری‌های رو در رو، دقیقا کپی Rise of the Tomb Raider هست.
تا جایی که بازی کردم فقط دو تا پازل سر راهم بوده و هر دو هم دقیقا از همون نوع پازل‌های پرتاب طناب با تیر و بستن و کشیدن طناب واسه باز شدن راه عبور بوده...دقیقا ناامیدکننده‌ترین بخش بازی واسم همین بوده...هیچ نوآوری خاصی ندیدم...حتی Assetها هم انگار از نسخه‌ی قبلی به بازی منتقل شدن. امیدوارم در ادامه بهتر بشه.
نکته‌ی مثبت بازی بنظرم خود شخصیت لارا توی این نسخست...حالا چیز زیادی نمیگم که خودتون تجربه کنید ولی بازی جهت گیری جدیدی نسبت به لارا پیش گرفته که خیلی جذابه و حتی اگه گیم‌پلی تکراری هم باشه، باعث میشه واسه ادامه‌ی بازی شدیدا کنجکاو باشید.
بقیه‌ی موارد داستانی هم تعریفی ندارند...Jonah طبق معمول سعی می‌کنه یکی از شخصیت‌های فرعیِ جذاب باشه ولی اصلا و ابدا نمی‌تونه، خبری از یه Villain درست حسابی نیست...در مورد رویدادهای داستانی، 90 درصدش رو انگار دقیقا توی بازیهای دیگه تجربه کردیم. نمیخوام اسم ببرم ولی بازی با یه محیط شهری توی مکزیک شروع میشه که لارا سرش و صورتش رو پوشونده و داره مخفی‌کاری می‌کنه...دقیقا مثل یکی از بازیهایی که پارسال منتشر شد. من بازیو اصلا به کپی‌برداری متهم نمی‌کنم فقط می‌خوام بگم که چه تصادفی یا چه عمدی بوده باشه، اون لحظه دقیقا یاد لحظات آغاز یه بازی دیگه افتادم. ولی به غیر از این همین محیط آغاز بازی خیلی از نظر تنوع خوبه و کلا خیلی کمتر لارا رو اینطوری دیده بودیم که خیلی آروم توی محیط بگرده و با NPCهای مختلف تعامل کنه.
توی همین سه ساعت چند بار فکر کردم که این لحظه رو دقیقا توی Rise تجربه کردم...چندتا مثال میزنم:
روند کلی به وقوع پیوستن رویدادها رو میگم...اسپویل نداره ولی به هر حال:
دقیقا همون رویدادهایی که شخصیت اصلی وارد یه مقبره میشه و با دانش خودش به هدفش میرسه، در مقابل دشمنان با انفجار کار خودشون رو پیش می‌برن و در ادامه تخریب مقبره و فرار و فرار و غیره که صد بار توی بازیهای این سبک دیدیم و دیگه حالم داره از این سناریو بهم میخوره.
در مورد گرافیک باید بگم که خیلی خوبه...ابدا بهترین چیزی نیست که دیدید ولی کاملا حس یک بازی AAA با بودجه‌ی کلان رو منتقل می‌کنه...فقط من با چهره‌ی لارا مشکل دارم خیلی هم مشکل دارم...حالا توی تصاویر که در ادامه گذاشتم می‌بینید ولی کلا انمیشن‌های صورت نمی‌دونم چرا خیلی پسرفت داشته نسبت به نسخه‌ی قبل...Lip Syncing و صداپیشگی هنوز خیلی عالیه ولی کلا چهره‌ی لارا اون چیزی نیست که باید باشه...
در نهایت بگم که موسیقی و صداگذاری توی این نسخه خیلی شنیدنی‌تر شده... حتما از هدفون استفاده کنید.
بعدا که بیشتر بازی کردم میام بیشتر میگم ولی فعلا این اسکرین‌شات‌ها رو ببینید...اسپویل خاصی ندارن و تقریبا همه از محیط‌هایی که قبلا توی نمایش‌های مختلف نشون دادن، هستن:

با فوتو مود هم چند دیقه‌ای کار کردم و ویژگی منحصربفردی نداره و توی اکثر بازیها همین ویژگی‌ها هست...این سه تا، تصویرِ مفهومی هستن و از قیافه‌ی لارا خیلی چیزا رو میشه خوند :D :
 
آخرین ویرایش:

m3rdak

کاربر سایت
Jun 4, 2014
1,648
نام
Mori
[بدون اسپویل]
خب تقریبا سه ساعت از بازیو تونستم تجربه کنم.
اگه بخوام بطور مختصر بگم، بازی از لحاظ گیم‌پلی تقریبا هیچ تغییری نسبت به نسخه‌ی قبل نداشته...صرفا تنها تفاوت‌هایی که توی این مدت توی هسته گیم‌پلی دیدم، استفاده از طناب و قابلیت پنهان شدن توی پوشش گیاهیِ دیوارها و محیط اطرافه...تغییر قابل ملاحظه‌ای توی مبارزات ندیدم...همون نوع اسلحه‌ها، همون سیستم‌های کرفتینگ و کلا همون تجربه‌ای که توی نسخه‌ی قبلی در مبارزات داشتیم. شاید در ادامه ویژگی‌های جدیدی اضافه بشه ولی غیر از قیافه‌ی دشمنان، درگیری‌های رو در رو، دقیقا کپی Rise of the Tomb Raider هست.
تا جایی که بازی کردم فقط دو تا پازل سر راهم بوده و هر دو هم دقیقا از همون نوع پازل‌های پرتاب طناب با تیر و بستن و کشیدن طناب واسه باز شدن راه عبور بوده...دقیقا ناامیدکننده‌ترین بخش بازی واسم همین بوده...هیچ نوآوری خاصی ندیدم...حتی Assetها هم انگار از نسخه‌ی قبلی به بازی منتقل شدن. امیدوارم در ادامه بهتر بشه.
نکته‌ی مثبت بازی بنظرم خود شخصیت لارا توی این نسخست...حالا چیز زیادی نمیگم که خودتون تجربه کنید ولی بازی جهت گیری جدیدی نسبت به لارا پیش گرفته که خیلی جذابه و حتی اگه گیم‌پلی تکراری هم باشه، باعث میشه واسه ادامه‌ی بازی شدیدا کنجکاو باشید.
بقیه‌ی موارد داستانی هم تعریفی ندارند...Jonah طبق معمول سعی می‌کنه یکی از شخصیت‌های فرعیِ جذاب باشه ولی اصلا و ابدا نمی‌تونه، خبری از یه Villain درست حسابی نیست...در مورد رویدادهای داستانی، 90 درصدش رو انگار دقیقا توی بازیهای دیگه تجربه کردیم. نمیخوام اسم ببرم ولی بازی با یه محیط شهری توی مکزیک شروع میشه که لارا سرش و صورتش رو پوشونده و داره مخفی‌کاری می‌کنه...دقیقا مثل یکی از بازیهایی که پارسال منتشر شد. من بازیو اصلا به کپی‌برداری متهم نمی‌کنم فقط می‌خوام بگم که چه تصادفی یا چه عمدی بوده باشه، اون لحظه دقیقا یاد لحظات آغاز یه بازی دیگه افتادم. ولی به غیر از این همین محیط آغاز بازی خیلی از نظر تنوع خوبه و کلا خیلی کمتر لارا رو اینطوری دیده بودیم که خیلی آروم توی محیط بگرده و با NPCهای مختلف تعامل کنه.
توی همین سه ساعت چند بار فکر کردم که این لحظه رو دقیقا توی Rise تجربه کردم...چندتا مثال میزنم:
روند کلی به وقوع پیوستن رویدادها رو میگم...اسپویل نداره ولی به هر حال:
دقیقا همون رویدادهایی که شخصیت اصلی وارد یه مقبره میشه و با دانش خودش به هدفش میرسه، در مقابل دشمنان با انفجار کار خودشون رو پیش می‌برن و در ادامه تخریب مقبره و فرار و فرار و غیره که صد بار توی بازیهای این سبک دیدیم و دیگه حالم داره از این سناریو بهم میخوره.
در مورد گرافیک باید بگم که خیلی خوبه...ابدا بهترین چیزی نیست که دیدید ولی کاملا حس یک بازی AAA با بودجه‌ی کلان رو منتقل می‌کنه...فقط من با چهره‌ی لارا مشکل دارم خیلی هم مشکل دارم...حالا توی تصاویر که در ادامه گذاشتم می‌بینید ولی کلا انمیشن‌های صورت نمی‌دونم چرا خیلی پسرفت داشته نسبت به نسخه‌ی قبل...Lip Syncing و صداپیشگی هنوز خیلی عالیه ولی کلا چهره‌ی لارا اون چیزی نیست که باید باشه...
در نهایت بگم که موسیقی و صداگذاری توی این نسخه خیلی شنیدنی‌تر شده... حتما از هدفون استفاده کنید.
بعدا که بیشتر بازی کردم میام بیشتر میگم ولی فعلا این اسکرین‌شات‌ها رو ببینید...اسپویل خاصی ندارن و تقریبا همه از محیط‌هایی که قبلا توی نمایش‌های مختلف نشون دادن، هستن:

با فوتو مود هم چند دیقه‌ای کار کردم و ویژگی منحصربفردی نداره و توی اکثر بازیها همین ویژگی‌ها هست...این سه تا، تصویرِ مفهومی هستن و از قیافه‌ی لارا خیلی چیزا رو میشه خوند :D :
ممنون ازینکه وقت گذاشتی برامون
واقعا حیف تومب ریدر که دادن eidos Montreal بسازه به جای کریستال داینامیک :( کاش برعکس بود کریستال میساخت و eidos راهنمایی میکرد

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: kamyy and FUTURE

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
ممنون ازینکه وقت گذاشتی برامون
واقعا حیف تومب ریدر که دادن eidos Montreal بسازه به جای کریستال داینامیک :( کاش برعکس بود کریستال میساخت و eidos راهنمایی میکرد

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
حالا همون کریستال داینامیک چیکار میکرد که Eidos نکرده مثلا ؟ 100 درصد هیچ فرقی نمیکردن چه بسا بدتر هم میشد بعد Eidos تجربش تو ساخته بازی های RPG بیشتر بوده این چند وقته که طبق گفته منتقدا تاثیر خودش رو کلیت محیط کما بیش گذاشته ! حالا هی شما بیا بگو کزیستال ! این سری بازی زیر دست یـ ناشری مثل بتزدا میبیود وضعیتش خیلی بهتر بود اسکوار داره گند میزنه به اکثر IP هاش با مدیریت غلط و ربطی به دولوپر نداره از پایه مشکل دارن اینا ...
 

Imaginative

logician
کاربر سایت
Jul 25, 2013
1,445
آخرین ویرایش:

m3rdak

کاربر سایت
Jun 4, 2014
1,648
نام
Mori
حالا همون کریستال داینامیک چیکار میکرد که Eidos نکرده مثلا ؟ 100 درصد هیچ فرقی نمیکردن چه بسا بدتر هم میشد بعد Eidos تجربش تو ساخته بازی های RPG بیشتر بوده این چند وقته که طبق گفته منتقدا تاثیر خودش رو کلیت محیط کما بیش گذاشته ! حالا هی شما بیا بگو کزیستال ! این سری بازی زیر دست یـ ناشری مثل بتزدا میبیود وضعیتش خیلی بهتر بود اسکوار داره گند میزنه به اکثر IP هاش با مدیریت غلط و ربطی به دولوپر نداره از پایه مشکل دارن اینا ...
دوتا متای قبلی رو نگاه بندازی خودت به حرف خودت میخندی
کریستال چکار کرد؟؟ :)))) جوک سال

کریستال تا الان اکثر سری های تومب رو دولوپ کرده بیشتر از هر استودیویی با ریشه ها و ریز و درشت آی پی تومب ریدر آشناست
eidos
اومده همون فرمول رایس رو پیاده کنه آب و قطع کرده هم بازی تکراری به نظر منتقدین اومده هم روند رو به رشدی که تومب ریدر با نسخه دفینیتیو و رایس داشت رو نابود کرده
همچین میگی ایدوس کلا دو سه سری دئوز اکس رو که تا الان اومده دولوپ کرده که خسته نباشه

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
دوتا متای قبلی رو نگاه بندازی خودت به حرف خودت میخندی
کریستال چکار کرد؟؟ :)))) جوک سال

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
شما بگو همون دو نسخه ای که کریستال ساخت تفاوتشون باهم تو چی بود؟ گیم پلی همون بود داستان تکراری بود شخصیتای فرعی ضعیفم که داشت تنها تفاوتشون گرافیک خوب rise بود
دو بار یچی رو تکرار کردن ایرادی نداشت اما سومین بار الان داریم می بینیم نتیجش....
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
دوتا متای قبلی رو نگاه بندازی خودت به حرف خودت میخندی
کریستال چکار کرد؟؟ :)))) جوک سال

کریستال تا الان اکثر سری های تومب رو دولوپ کرده بیشتر از هر استودیویی با ریشه ها و ریز و درشت آی پی تومب ریدر آشناست
eidos
اومده همون فرمول رایس رو پیاده کنه آب و قطع کرده هم بازی تکراری به نظر منتقدین اومده هم روند رو به رشدی که تومب ریدر با نسخه دفینیتیو و رایس داشت رو نابود کرده
همچین میگی ایدوس کلا دو سه سری دئوز اکس رو که تا الان اومده دولوپ کرده که خسته نباشه

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
کاری به بحثتون ندارم ولی کریستال هم چندان توی ساخت توم ریدر با سابقه نیست، کلا ۴تا نسخه از بازی رو ساخته، سازنده اصلی Core Design بوده که از نسخه لجند سازنده بازی شد کریستال!
 

emperaturs

کاربر سایت
Aug 1, 2015
886
نام
Joel
بازی قابل بازی با حجم 47 گیگ تم بازی موزیک بی نظیری داره
برای من حدود 30 گیگ بود یعنی اون اپدیته رو نخواست !!

جهان سوم جاییست که هرکس وطنش را آباد کند،خانه اش خراب می‌شود و هرکس در تخریب مملکت بکوشد خانه اش آباد میشود .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر