Shadow of the Tomb Raider

him4_lara_croft_shadow_of_the_tomb_raider-wide.png
Shadow of the Tomb Raider سومین نسخه از سری Tomb Raider Rebooted می باشد که درسال 2013 آغاز شد ، اینبار توسط Eidos Montreal توسعه یافته (Crystal Dynamics توسعه دهنده ی نسخه های قبلی بر روی پروژه Avengers کار می کند) بر روی پلتفورمهای Xbox One ، PlayStation 4 و PC توسط Square Enix در تاریخ 14 سپتامبر 2018 / 23 شهریورماه منتشر می شود .

h77x_shadow_tomb_raider_7.jpg

نسخه ی دمو در Cozumel مکزیک آغاز می شود ، Lara و Jonah به دنبال رهبر Trinity’s با نام Dominguez هستند ، لارا مصمم به پیدا کردن Domingues به فستیوال روز مردگان (Day of the Dead) می رود . آنجا بازیکنان کنترل لارا را به دست میگیرند ، لارا در میان جمعیت با مردم محلی صحبت می کند تا اطلاعات لازم در مورد Dominguez را بدست آورد .

o41l_shadow_tomb_raider_1.jpg

طولی نمی کشد که لارا به یک مکان حفاری شده می رسد و میگوید ترینیتی آنچه را که لارا دنبال می کند ، در این مکان به تصویر کشیده است ، لارا با خواندن کتیبه ها و نگاه کردن به نقاشی های دیواری پی می برد معبد مایا دور نیست ، صخره ها را حرکت می دهد تا یک مسیر به غار باز کند .

h95_shadow_tomb_raider2.jpg

توانایی cliff-hanging skills دارای مهارتهای جدیدی است ، هر کدام از ابزار لارا باید به شیوه ای خاص مورد استفاده قرار گیرد مثل عناوین قبلی ، با طناب می توانید اجسام را بکشید ، عناصر آشنا در بازی وجود دارد مانند سیستم کرفتینگ ، مسیرهای وهم انگیز ، پازلهای سرگرم کننده همانند گذشته وجود دارد .
هنگامیکه لارا خود را به پایین غار می رساند ، متوجه می شود هرم نابود شده است ، طراحی مکانهای جدید توسط Eidos Montreal زیبا و بنظر می رسد دارای معماهای پیچیده که برای عبور به مهارت و تفکر نیاز دارند می باشد .
همچنین توسعه دهنده (Eidos) قصد دارد مقبره ها خوفناک بنظر آیند .

uzb_shadow_tomb_raider_3.jpg

شنا کردن عضو جدا نشدنی از بازی Tomb Raider است ، زیر آب و در حال حرکت به سمت هرم لرزشی اتفاق می افتد که لارا مجبور است با توجه به محدودیتهایش مبارزه و سعی کند غرق نشود .
بخشهای زیر آب آموزش داده می شود ولی بعضی اوقات بنظر این آموزشها دستو پاگیر است .

rx35_shadow_tomb_raider_4.jpg

استتار یکی از مواردیست که با وجود پوشش گیاهی در بازی برای شکار یا غلبه بر دشمنان میتوان استفاده نمود ، البته این باعث نمی شود در برابر خطرات در امان باشید .

03lm_shadow_tomb_raider_5.jpg

مطمئن نیستم در بین فنهای Tomb Raider بازگشت به این عمق زیرزمینی حتی در نسخه دمو خوشایند خواهد بود یا خیر ، احساس می کنم به عنوان بازگشت به دوران های مختلف ، زمانیکه اولین نسخه از این سری در سال 2013 متولد شد ، محیط ها احساس تازه ای داشتند ، اما پس از گذشت 5 سال این احساس حتی با این دمو آنچنان جلوه نمی کند .

apln_shadow_tomb_raider_6.jpg

نکات مثبت : ویژواله‍ای عالی ، لحظات تنش زا ، مخفی کاری هنوز لذت بخش است .
نکات منفی : بررسی محل و پیدا کردن ورودی مقبره بسیار شبیه به بازی های قبلی است ، از پیشینه خود کمی دور می شود .

5b0l_tomb_raider_2018_movie_logo.png

بررسی نسخه های مختلف بازی :
83108767881579521245.jpg

(Shadow of the Tomb Raider – Season Pass ($29.99
  • Seven new adventures called “Paths”
  • Paths includes new narrative, new missions, a Challenge Tomb, a new weapon, a new outfit and a new skill.​
  • First Challenge Tomb will also introduce new co-op functionality.​
  • Season Pass owners receive an exclusive weapon, outfit, and skill on Day One​
(Shadow of the Tomb Raider – Limited Steelbook Edition ($59.99
  • Base Game​
  • Steelbook packaging​
  • Three art cards​
Pre-order the game and be upgraded to this version while supplies last.

(Shadow of the Tomb Raider – Croft Steelbook Edition ($89.99
  • Base game​
  • Limited Edition Steelbook​
  • Three art cards​
  • Season Pass​
  • Three additional weapons​
  • Three additional outfits​
  • Original game soundtrack​
  • 48 hour early access​
(Shadow of the Tomb Raider – Digital Deluxe Edition ($69.99
  • Base game​
  • Additional weapon and outfit​
  • Original soundtrack​



s5wh_tumblr_o4ssq1bmb61qkq7tbo1_500.png
سری TR برای اولین بار در سال 1374 بر روی Sega Saturn ، PS1 و MS-DOS منتشر شد ، توسط Core Design توسعه داده شد و Eidos Interactive آن را منتشر کرد ، شخصیت اصلی لارا کرافت یک باستان شناس انگلیسیست که در جستجوی گنجینه های باستانی می باشد .
این بازی توسط منتقدان تحسین و بسیار مورد توجه قرار گرفت طوری که ، برخی منتقدین آن را از بزرگترین بازیهای ویدئویی که تاکنون ساخته شده است یاد کردند و موفق به فروش 7 میلیون نسخه در سراسر جهان شد . ریمیک بازی در سال 1385به مناسبت دهمین سالگردش ( محاسبه بین سال 96 و 97) منتشر شد .
شخصیت لارا کرافت یکی از محبوب ترین شخصیتهای مونث در بین عموم گیمرها می باشد . هر چند که فیلمهای ساخته شده از این شخصیت محبوب ، رضایت طرفداران و منتقدین را به همراه نداشته .
محبوبیت Tomb Raider در اوایل دهه 2000 رو به افول گذاشت ، و پس از انتقاد و شکست تجاری Tomb Raider : The Angel of Darkness توسعه سری به Crystal Dynamics سپرده شد که برای Legacy of Kain شناخته شده بودند ، Tomb Raider: Legend در سال 2006 منتشر شد ، این بازی یک جدول زمانی جدید با یک تجسم متفاوت از لارا کرافت را آغاز کرد . این بازی هم از سوی منتقدین تحسین شد و هم فروش موفقیت آمیزی به همراه داشت .
در 5 مارس 2013 ریبوت بازی (ظهور) منتشر شد که وجهه ی دیگر لارا به نمایش گذاشته شد ، آسیب پذیر ، ناامید ، تلاش برای بقا ، و هدفی که شخصی نیست و باید برای زنده ماندن و نجات دوستانش تلاش کند به تصویر کشیده شد .
Rise of the Tomb Raider دو سال بعد در سال 2015 انتشار یافت که با حواشی بسیاری لانچ آن همراه بود ، بازی پس از این همه سال در انحصار مایکرو قرار گرفت و وظیفه نشر بازی را بر عهده داشت ، با اینکه 70 در صد فروش کلی بازی بر روی پلتفورم محبوب PS بود ولی در کمال ناباوری کارل استوارت مسئول CD در توییتی ادعای کذبی بر همیشگی بودن انحصار این عنوان بر روی کنسول مایکروسافت کرد ، پس از یک سال این بازی بر روی PS4 با تمام بسته های الحاقی و همچنین شارپتر شدن بازی همراه شد .
اتفاقات این نسخه پس از ریبوت 2013 (ظهور ) اتفاق می افتد که لارا به دنبال راز جاودانگیست ، او به سیبری سفر می کند و گرفتار اتفاقاتی غیر معمول می شود ، در این نسخه شاهد برف ، کولاک هستیم که لارا باید از پس مشکلات فراوان برای هدفی که در سر دارد جان سالم به در ببرد و موفق بیرون آید .

نطرسنجی کاربران بازیسنتر :

نمایشهای بازی را چگونه ارزیابی می کنید
  1. عالی
    12 رای
    8.5%
  2. خوب
    33 رای
    23.2%
  3. متوسط
    48 رای
    33.8%
  4. ضعیف
    20 رای
    14.1%
  5. بسیار ضعیف
    6 رای
    4.2%
  6. خاک ...
    23 رای
 
آخرین ویرایش:

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
اوه اوه... چه اسکی رفتن... شبه، روی صخره‌ست جلوشم دریائه ...
همونطور که میدونین بنیان‌گذار این ترکیب استثنایی UC4 بود :)
طناب هم با اینکه اینجا استفادش خیلی متفاوته ولی حق استفاده طناب در بازی های رایانه ای هم دست ناوتی داگ هستش :)
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
حالا حرص نخور
بالاخره از کسی میگفت اگر متا U4 زیر 93 باید در ناتی داگ تخته بشه غیر از این هم انتظار نمیره
واقعا این ریبوت TR مرزهای اسکی رو جابه جا کرده سراسر اسکی و تقلید دریغ از قطره ای خلاقیت یاد Tomb Raider Legend بخیر چقدر فوق العاده بود
البته سن اکثر دوستان قد نمیده و سنشون در حد همین ریبوت TR هستش و از سال 2012 فهمیدن TR چیه اصلا:-j
اون چیزی که من یادمه قبلا لارا تو جفت دستاش مسلسل میگرفت و با آفتاب بالانس و مهتاب بالانس سعی در سرگرم کردن بازیکن داشت. حتی دشمن خاصی هم نداشت و تمرکزش رو همین پلتفرمینگ و غارنوردی و این چیزا بود.
کلا چیزی که من یادمه توم ریدر یه پازل پلتفرمر بود، اصن اکشن خاصی نداشت. حالا بعد موفقیت آنچارتد ۱ و ۲ و ۳ کی از رو کی اسکی رفت کاملا مشخصه
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
اوه اوه... چه اسکی رفتن... شبه، روی صخره‌ست جلوشم دریائه ...
همونطور که میدونین بنیان‌گذار این ترکیب استثنایی UC4 بود :)
طناب هم با اینکه اینجا استفادش خیلی متفاوته ولی حق استفاده طناب در بازی های رایانه ای هم دست ناوتی داگ هستش :)
این ناتی داگ لعنتی اینقدر خوبه که از روی لوکیشن بازی هاش اومدن یه قسمت از زمین رو اون شکلی کردن:
Tropical climate - Wikipedia
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
806
نام
پویا
اوه اوه... چه اسکی رفتن... شبه، روی صخره‌ست جلوشم دریائه ...
همونطور که میدونین بنیان‌گذار این ترکیب استثنایی UC4 بود :)
طناب هم با اینکه اینجا استفادش خیلی متفاوته ولی حق استفاده طناب در بازی های رایانه ای هم دست ناوتی داگ هستش :)
ناتی داگ بنیان گذار همچین چیزی نیست ولی این موضوع که سازندگان توم ریدر اومدن صحنه ای مشابه U4 طراحی کردن با همون منظره، افکت و فضا سازی واقعا بی سلیقگی سازنده رو میرسونه... توم ریدر و آنچارتد تفاوت های محسوسی با هم دارن ولی این شباهت انکار ناپذیره و سازنده نباید همچین بهونه ای دست ملت بده... این موضوع سر باکس آرت RoTR برای پلی4 هم بود که باکس آرتش دقیقا مشابه آنچارتد کالکشن بود... من نمیگم اسکی هست یا نه ولی وقتی این مقدار شباهت وجود داره لزوم نداره نشونش بدن اونم توی اولین اطلاعات بازی... مطمئنا بازی اونقدر محیط متفاوت داره که میتونستن از جاهای دیگه عکس بفرستن یا حداقل عکس با همون منظره و فضاسازی مشابه نباشه:D
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
ناتی داگ بنیان گذار همچین چیزی نیست ولی این موضوع که سازندگان توم ریدر اومدن صحنه ای مشابه U4 طراحی کردن با همون منظره، افکت و فضا سازی واقعا بی سلیقگی سازنده رو میرسونه... توم ریدر و آنچارتد تفاوت های محسوسی با هم دارن ولی این شباهت انکار ناپذیره و سازنده نباید همچین بهونه ای دست ملت بده... این موضوع سر باکس آرت RoTR برای پلی4 هم بود که باکس آرتش دقیقا مشابه آنچارتد کالکشن بود... من نمیگم اسکی هست یا نه ولی وقتی این مقدار شباهت وجود داره لزوم نداره نشونش بدن اونم توی اولین اطلاعات بازی... مطمئنا بازی اونقدر محیط متفاوت داره که میتونستن از جاهای دیگه عکس بفرستن یا حداقل عکس با همون منظره و فضاسازی مشابه نباشه:D

اینو پولیگان هم تیتر زده:D

meh8_qqq.png
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
سن خیلی ها توی این تاپیک به Tomb Raider های Core Design و چه بسا حتی Underworld هم قد نمی ده
این رفتار ها ازشون طبیعیه، طرف اول آنچارتد رو دیده بعد Tomb Raider رو :D
طرف اگه اول TRهای قدیمی رو می‌دید و الان این نسخه‌ها رو باهاش مقایسه می‌کرد، کلا از صنعت گیم ناامید میشد...
الان آنچارتد وسط تاپیک TR چی میگه ؟ واسه بار صدم که این دوتا باهم مقایسه میشن خدایی خسته نمیشید ؟ خودم قبول دارم انچارتد تو یـ سطح دیگه قرار داره ولی سوالم اینه که ایا خسته نمیشد از تکرار مکررات ؟
چرا اتفاقا من به شخصه خیلی از تکرار مکررات خسته شدم! :D کاش این نسخه به اندازه‌ای متفاوت و پایبند به نسخه‌های کلاسیک بود که دیگه این بساط مقایسه جمع میشد ولی متاسفانه اینطور نیست.
به نظر من رفتار اونایی که میان کلا این شباهت‌ها رو انکار می‌کنن، خیلی خسته‌کننده‌تره و با اینکار قشنگ هیتر بودن خودشون نسبت به آنچارتد رو ثابت می‌کنن.
یجوری از بالا به پایین نگاه میکنن بعضیا به این سری انگار نه انگار که متاش 87 شده
همینمون مونده که دیگه دکمه‌ی خاموشِ تجربه‌ و نظر شخصی رو بزنیم و بشینیم به این متای سبز خوشگل خیره بشیم و دیگه نه انتقادی کنیم و نه مقایسه‌ای...البته اینطوری راحتتره :D اگه متا بالای 80 بود، به زور از بازی لذت می‌بریم و اگه زیر 80 شد، قابلیت انتقاد و مقایسه آنلاک میشه :D

=====================

من یه بار اینو بگم تا مشخص بشه که هر کسی از این دو سه نسخه‌ی اخیر TR انتقاد می‌کنه، فن آنچارتد نیست :
دوستان عزیز تقلید یا الهام‌گیری از نمونه‌های موفق اصلا و ابدا اشکالی نداره...همونطور که Uncharted هم از نسخه‌های قبلی (و بهترِ :D) TR تقلید کرد و روی اون فرمول، چاشنی خودش رو هم اضافه کرد. توی این صنعت همه دارن از هم دیگه یاد می‌گیرن و با هم به جلو پیش میرن. ولی وقتی Square Enix زده کل ویژگی‌های منحصر بفرد و اون حس و حال مرموز و ترسناکِ اکتشاف که نسخه‌های کلاسیک به اون معروف بودن رو نابود کرده و با هر نسخه سعی داره یه بازی اکشن‌تر و همه پسند‌تر مثل بازیای سری Uncharted رو تحویل بده، انتظار نداشته باشید که انتقاد یا مقایسه‌ای صورت نگیره. TR اگه مثل خیلی از الهام‌های موفق دیگه، حداقل هسته‌ی گیم‌پلی و حس و حال خودش رو حفظ کرده بود و روی این فرمول کلاسیک، خودشو گسترش داده بود، الان داشتیم بهترین روزهای این سری رو تجربه می‌کردیم ولی واسه یه فن قدیمیِ TR، فقط یه بازی سرگرم‌کننده و بدون چالش که سریعا فراموش میشه، کافی نیست و با توجه به اطلاعاتی که از بازی منتشر شده (مخصوصا اینکه از پازل‌های پیچیده‌تر خبری نیست و قراره روی صحنه‌های حماسی و پر زرق و برق تمرکز کنن = Uncharted) مثل اینکه همون روند نسخه‌های قبلی قراره ادامه داشته باشه. اگه از این دو نسخه‌ی اخیر لذت بردید خوش به حالتون ولی وقتی کسی از اونا راضی نیست، اونو سریعا به فن بودن متهم نکنید.
حداقل میشه رقتار فن‌های آنچارتدی که اومدن توی تاپیک و TR رو ترول می‌کنن رو درک کرد چون یه بهانه‌ای واسه اینکار دارن ولی اصلا نمیتونم رفتار اونایی که میان این شباهت رو کلا انکار می‌کنن رو درک کنم. بازم میگم که اگه این شباهت‌ها در کنار حس و حال کلاسیک TR قرار می‌گرفت، خیلی هم عالی بود ولی این نسخه‌ها‌ی جدید حداقل واسه من چندتا بازی سرگرم‌کننده هستن که هویتی از خودشون ندارن. خیلی منتظرم که توی Shadow of the Tomb Raider چیزی بیشتر از این ببینیم ولی اطلاعاتی که منتشر شده ناامید کنندست.
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
طرف اگه اول TRهای قدیمی رو می‌دید و الان این نسخه‌ها رو باهاش مقایسه می‌کرد، کلا از صنعت گیم ناامید میشد...

چرا اتفاقا من به شخصه خیلی از تکرار مکررات خسته شدم! :D کاش این نسخه به اندازه‌ای متفاوت و پایبند به نسخه‌های کلاسیک بود که دیگه این بساط مقایسه جمع میشد ولی متاسفانه اینطور نیست.
به نظر من رفتار اونایی که میان کلا این شباهت‌ها رو انکار می‌کنن، خیلی خسته‌کننده‌تره و با اینکار قشنگ هیتر بودن خودشون نسبت به آنچارتد رو ثابت می‌کنن.

همینمون مونده که دیگه دکمه‌ی خاموشِ تجربه‌ و نظر شخصی رو بزنیم و بشینیم به این متای سبز خوشگل خیره بشیم و دیگه نه انتقادی کنیم و نه مقایسه‌ای...البته اینطوری راحتتره :D اگه متا بالای 80 بود، به زور از بازی لذت می‌بریم و اگه زیر 80 شد، قابلیت انتقاد و مقایسه آنلاک میشه :D

=====================

من یه بار اینو بگم تا مشخص بشه که هر کسی از این دو سه نسخه‌ی اخیر TR انتقاد می‌کنه، فن آنچارتد نیست :
دوستان عزیز تقلید یا الهام‌گیری از نمونه‌های موفق اصلا و ابدا اشکالی نداره...همونطور که Uncharted هم از نسخه‌های قبلی (و بهترِ :D) TR تقلید کرد و روی اون فرمول، چاشنی خودش رو هم اضافه کرد. توی این صنعت همه دارن از هم دیگه یاد می‌گیرن و با هم به جلو پیش میرن. ولی وقتی Square Enix زده کل ویژگی‌های منحصر بفرد و اون حس و حال مرموز و ترسناکِ اکتشاف که نسخه‌های کلاسیک به اون معروف بودن رو نابود کرده و با هر نسخه سعی داره یه بازی اکشن‌تر و همه پسند‌تر مثل بازیای سری Uncharted رو تحویل بده، انتظار نداشته باشید که انتقاد یا مقایسه‌ای صورت نگیره. TR اگه مثل خیلی از الهام‌های موفق دیگه، حداقل هسته‌ی گیم‌پلی و حس و حال خودش رو حفظ کرده بود و روی این فرمول کلاسیک، خودشو گسترش داده بود، الان داشتیم بهترین روزهای این سری رو تجربه می‌کردیم ولی واسه یه فن قدیمیِ TR، فقط یه بازی سرگرم‌کننده و بدون چالش که سریعا فراموش میشه، کافی نیست و با توجه به اطلاعاتی که از بازی منتشر شده (مخصوصا اینکه از پازل‌های پیچیده‌تر خبری نیست و قراره روی صحنه‌های حماسی و پر زرق و برق تمرکز کنن = Uncharted) مثل اینکه همون روند نسخه‌های قبلی قراره ادامه داشته باشه. اگه از این دو نسخه‌ی اخیر لذت بردید خوش به حالتون ولی وقتی کسی از اونا راضی نیست، اونو سریعا به فن بودن متهم نکنید.
حداقل میشه رقتار فن‌های آنچارتدی که اومدن توی تاپیک و TR رو ترول می‌کنن رو درک کرد چون یه بهانه‌ای واسه اینکار دارن ولی اصلا نمیتونم رفتار اونایی که میان این شباهت رو کلا انکار می‌کنن رو درک کنم. بازم میگم که اگه این شباهت‌ها در کنار حس و حال کلاسیک TR قرار می‌گرفت، خیلی هم عالی بود ولی این نسخه‌ها‌ی جدید حداقل واسه من چندتا بازی سرگرم‌کننده هستن که هویتی از خودشون ندارن. خیلی منتظرم که توی Shadow of the Tomb Raider چیزی بیشتر از این ببینیم ولی اطلاعاتی که منتشر شده ناامید کنندست.
اصن صنعت بازیسازی شده تقلید از چن تا آی پی شاخ که عینا کپی برداری میکنن از هم و دیگه تنوعی نداریم
من بخوام آنچارتد بازی کنم میرم بازی میکنم دیگه کلونی مثل توم ریدرهای جدید نمیخوام
اگه اکشن اوپن ورلد بخوام جی تی ای خواهر و مادر این قضیه س دیگه واچ داگزو میخوام چیکار
اگه آر پی جی بخوام ویچر و فال آوت و اسکایریم هستن دیگه اساسین اوریجین نمیخوام
مشکل تقلید نیست، مشکل اینه اینا همه دارن تکرار میکنن چیزیو که بهترش هس
اگه توم ریدر همون پلتفرمر میموند، اگه واچ داگز تمرکزش فقط هک بود، اگه اساسین همون میموند خیلی تنوع بیشتری داشتیم تا این همه تقلید
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
اصن صنعت بازیسازی شده تقلید از چن تا آی پی شاخ که عینا کپی برداری میکنن از هم و دیگه تنوعی نداریم
من بخوام آنچارتد بازی کنم میرم بازی میکنم دیگه کلونی مثل توم ریدرهای جدید نمیخوام
اگه اکشن اوپن ورلد بخوام جی تی ای خواهر و مادر این قضیه س دیگه واچ داگزو میخوام چیکار
اگه آر پی جی بخوام ویچر و فال آوت و اسکایریم هستن دیگه اساسین اوریجین نمیخوام
مشکل تقلید نیست، مشکل اینه اینا همه دارن تکرار میکنن چیزیو که بهترش هس
اگه توم ریدر همون پلتفرمر میموند، اگه واچ داگز تمرکزش فقط هک بود، اگه اساسین همون میموند خیلی تنوع بیشتری داشتیم تا این همه تقلید

> بازی ها اصلا تنوع ندارن
> چرا IP جدید درست می کنن و ژانر رو واسه تنوع عوض می کنن، همون قدیمی ها خوبن


استاد کدوم طرفو بگیریم آخر؟
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,164
نام
∂αнмα
طرف اگه اول TRهای قدیمی رو می‌دید و الان این نسخه‌ها رو باهاش مقایسه می‌کرد، کلا از صنعت گیم ناامید میشد...

چرا اتفاقا من به شخصه خیلی از تکرار مکررات خسته شدم! :D کاش این نسخه به اندازه‌ای متفاوت و پایبند به نسخه‌های کلاسیک بود که دیگه این بساط مقایسه جمع میشد ولی متاسفانه اینطور نیست.
به نظر من رفتار اونایی که میان کلا این شباهت‌ها رو انکار می‌کنن، خیلی خسته‌کننده‌تره و با اینکار قشنگ هیتر بودن خودشون نسبت به آنچارتد رو ثابت می‌کنن.

همینمون مونده که دیگه دکمه‌ی خاموشِ تجربه‌ و نظر شخصی رو بزنیم و بشینیم به این متای سبز خوشگل خیره بشیم و دیگه نه انتقادی کنیم و نه مقایسه‌ای...البته اینطوری راحتتره :D اگه متا بالای 80 بود، به زور از بازی لذت می‌بریم و اگه زیر 80 شد، قابلیت انتقاد و مقایسه آنلاک میشه :D

=====================

من یه بار اینو بگم تا مشخص بشه که هر کسی از این دو سه نسخه‌ی اخیر TR انتقاد می‌کنه، فن آنچارتد نیست :
دوستان عزیز تقلید یا الهام‌گیری از نمونه‌های موفق اصلا و ابدا اشکالی نداره...همونطور که Uncharted هم از نسخه‌های قبلی (و بهترِ :D) TR تقلید کرد و روی اون فرمول، چاشنی خودش رو هم اضافه کرد. توی این صنعت همه دارن از هم دیگه یاد می‌گیرن و با هم به جلو پیش میرن. ولی وقتی Square Enix زده کل ویژگی‌های منحصر بفرد و اون حس و حال مرموز و ترسناکِ اکتشاف که نسخه‌های کلاسیک به اون معروف بودن رو نابود کرده و با هر نسخه سعی داره یه بازی اکشن‌تر و همه پسند‌تر مثل بازیای سری Uncharted رو تحویل بده، انتظار نداشته باشید که انتقاد یا مقایسه‌ای صورت نگیره. TR اگه مثل خیلی از الهام‌های موفق دیگه، حداقل هسته‌ی گیم‌پلی و حس و حال خودش رو حفظ کرده بود و روی این فرمول کلاسیک، خودشو گسترش داده بود، الان داشتیم بهترین روزهای این سری رو تجربه می‌کردیم ولی واسه یه فن قدیمیِ TR، فقط یه بازی سرگرم‌کننده و بدون چالش که سریعا فراموش میشه، کافی نیست و با توجه به اطلاعاتی که از بازی منتشر شده (مخصوصا اینکه از پازل‌های پیچیده‌تر خبری نیست و قراره روی صحنه‌های حماسی و پر زرق و برق تمرکز کنن = Uncharted) مثل اینکه همون روند نسخه‌های قبلی قراره ادامه داشته باشه. اگه از این دو نسخه‌ی اخیر لذت بردید خوش به حالتون ولی وقتی کسی از اونا راضی نیست، اونو سریعا به فن بودن متهم نکنید.
حداقل میشه رقتار فن‌های آنچارتدی که اومدن توی تاپیک و TR رو ترول می‌کنن رو درک کرد چون یه بهانه‌ای واسه اینکار دارن ولی اصلا نمیتونم رفتار اونایی که میان این شباهت رو کلا انکار می‌کنن رو درک کنم. بازم میگم که اگه این شباهت‌ها در کنار حس و حال کلاسیک TR قرار می‌گرفت، خیلی هم عالی بود ولی این نسخه‌ها‌ی جدید حداقل واسه من چندتا بازی سرگرم‌کننده هستن که هویتی از خودشون ندارن. خیلی منتظرم که توی Shadow of the Tomb Raider چیزی بیشتر از این ببینیم ولی اطلاعاتی که منتشر شده ناامید کنندست.
بزار یک چیزی رو این وسط روشن کنم من خودم به نسخه های قبلی ریبوت انتقاد های اساسی دارم اینجور نیست که بخوام الکی طرفداری کنم این ی مورد مورد بعدی اینه که بحث بحث مقایسه با انچارتد هزار بار سر این بازی شکل گرفته منتهی چیزی که این وسط بهم ثابت شده به خاطر همون متایی که میگی الان شرایط جوریه که طرف میاد خیلی راحت به بازی انگ تقلید یک طرفه میزنه وگرنه برام پشیزی ارزش نداره اون متا کسی چیزی رو انکار نکرد بالاخره صنعت سرگرمی امروزه شده همین تقلید کردن که هرکدومشن سعی میکنن توی چیزی که حداقل تقلید کردن بهتر باشن
در مورد سبک بازی هم حرف زیاد ولی خو چیزی که این وسط هست اینه که تغییرات تقلید کورکورانه یا هرچی به مذاق خیلی ها خوش نیومده دلیلی بر این نیست که بقیه ویژگی های بازی رو زیر سوال ببریم بالاخره یک چیزی هست این وسط که الان شماره سوم بازی ساخته شده در کل نظر شخصی هر کسی محترمه ولی الان بحث چیز دیگه ای که یک سریا سعی دارن تاپیک به اون سمت بره که خوب نفع که نداره هیچ همش تکرار مکرراته..
 

AminMoradiX

کاربر سایت
Nov 24, 2017
846
> بازی ها اصلا تنوع ندارن
> چرا IP جدید درست می کنن و ژانر رو واسه تنوع عوض می کنن، همون قدیمی ها خوبن


استاد کدوم طرفو بگیریم آخر؟
ببین منظورم اینه که توم ریدر ریبوت چی بود؟ یه نسخه ضعیفتر آنچارتد
راز آو توم ریدر چی بود؟ دوباره کاری توم ریدر ریبوت
این چی خواهد بود؟ با توجه به اطلاعاتی که دادن، همونا
بذا اصن پلات نسخه جدیدو بگم، وقتی منتشر شد اگه کوچیکترین تفاوتی داشت بیاین بزنین تو دهن من
بازی با نمایش آخر بازی شروع میشه و تو یه جای کلیف هنگر فلش بک میخوره، لارا تا کمر رفته تو برف و داره با جونا همون خپله تو بیسیم صحبت میکنه. جونا میگه لارا مطمئنی همینجاس؟ لارا میگه آره بابا همینه. بعد یه سری برف نوردی و نمایش لیست سازندگان میرسه به جونا، اما زود جدا میشن چون قانونه که لارا همه جا تنها باشه
حالا یه فلش بک میخوره به جایی که لارا دفترچه خاطرات باباشو پیدا میکنه که تو مکزیک یه قدرت جاودان هست و لارا میره دنبالش، از قضا دوست قدیمی بابای لارا هم آدم بدی شده و دنبال اون قدرته، لارا کلی بدبختی میکشی و نصف بازی در حال سقوط از ارتفاعه، مرحله آخر میرسه به همون یارو آدم بده که سوار هلیکوپتره، بعد با آر پی جی میزنتش و یه جوری این وسط اون نیروی جاودان هم دوباره برمیگرده به جای اولش و دست آدم بدا نمیفته.
غیر از اینه ناموسا؟ بسه دیگه :/
 

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
اینو پولیگان هم تیتر زده:D

meh8_qqq.png
حتی معتبر ترین سایت ها هم اینو قبول دارن نخبگان بازی سنتر قبول ندارن=)):)):)):)):)):))
یعنی واقعا این جماعت شاهکارن
این بازی اسکی وحشتناک و تمام کمال از Uncharted هیچ شکی هم توش نیست ولی خوب قبول چنین حقایق تلخی برای عده ای سخته
اسکی موفق وقتیه که مثل GOW جدید 10 تا بازیرو بکنی معیار و چنان تلفیقی خلق کنی که تبدیل به برترین بازی تاریخ بشه نه یه کپی دست چندم:-j
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
ببین منظورم اینه که توم ریدر ریبوت چی بود؟ یه نسخه ضعیفتر آنچارتد
راز آو توم ریدر چی بود؟ دوباره کاری توم ریدر ریبوت
این چی خواهد بود؟ با توجه به اطلاعاتی که دادن، همونا
بذا اصن پلات نسخه جدیدو بگم، وقتی منتشر شد اگه کوچیکترین تفاوتی داشت بیاین بزنین تو دهن من
بازی با نمایش آخر بازی شروع میشه و تو یه جای کلیف هنگر فلش بک میخوره، لارا تا کمر رفته تو برف و داره با جونا همون خپله تو بیسیم صحبت میکنه. جونا میگه لارا مطمئنی همینجاس؟ لارا میگه آره بابا همینه. بعد یه سری برف نوردی و نمایش لیست سازندگان میرسه به جونا، اما زود جدا میشن چون قانونه که لارا همه جا تنها باشه
حالا یه فلش بک میخوره به جایی که لارا دفترچه خاطرات باباشو پیدا میکنه که تو مکزیک یه قدرت جاودان هست و لارا میره دنبالش، از قضا دوست قدیمی بابای لارا هم آدم بدی شده و دنبال اون قدرته، لارا کلی بدبختی میکشی و نصف بازی در حال سقوط از ارتفاعه، مرحله آخر میرسه به همون یارو آدم بده که سوار هلیکوپتره، بعد با آر پی جی میزنتش و یه جوری این وسط اون نیروی جاودان هم دوباره برمیگرده به جای اولش و دست آدم بدا نمیفته.
غیر از اینه ناموسا؟ بسه دیگه :/
خوب باشه:| منم قبول دارم آنچارتد کیفیت بیشتری داره ولی خوب یعنی هیچ کس حق نداره بازی های ماجراجویی درست کنه؟ اینکه پلات و شوتینگ این سری جدید ضعیفه یه بحثه، اینکه چون شباهت بین دو بازیه پس "توم ریدر خره" یه بحث دیگه، من با دومی مخالفم.
 
  • Like
Reactions: Morgoth Bauglir

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
سازنده و ناشر یکم بهتر میتونستن تو مارکتینگ بازی تا اینجا عمل کنن . وقتی یه بازی 2 سال قبل و با اون حجم موفقیت عرضه میشه طبیعیه مقایسه شکل بگیره. پولیگان هم خبر زده که تا حدی شبیه هم هستن. خود من هم دقیقا یاد آنچارتد 4 و این لوکیشن افتادم. وقتی خود ناشر وسازنده از این همه حجم مقایسه قطعا خبر دارن میتونستن نشون ندن این لوکیشن رو.ربط خاصی هم به هیت ورزیدن نداره. 2 تا لوکیشن 99% شبیه هم هستن. کسی هم قطعا اینارو اختراع ND نمیدونه. ولی وقتی برای اولین بار تو یه بازی استفاده میکنن و 2 سال بعدشم همون لوکیشن تو یه بازی دیگه که تقریبا تو یه سبک هستن ساخته میشه اینجور بحثا خیلی طبیعی هست که پیش بیاد


ui3_b111d242f2fa0e15fd6f06b3d0e580b9.jpg


4f2o_maxresdefault.jpg
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
بزار یک چیزی رو این وسط روشن کنم من خودم به نسخه های قبلی ریبوت انتقاد های اساسی دارم اینجور نیست که بخوام الکی طرفداری کنم این ی مورد مورد بعدی اینه که بحث بحث مقایسه با انچارتد هزار بار سر این بازی شکل گرفته منتهی چیزی که این وسط بهم ثابت شده به خاطر همون متایی که میگی الان شرایط جوریه که طرف میاد خیلی راحت به بازی انگ تقلید یک طرفه میزنه وگرنه برام پشیزی ارزش نداره اون متا کسی چیزی رو انکار نکرد بالاخره صنعت سرگرمی امروزه شده همین تقلید کردن که هرکدومشن سعی میکنن توی چیزی که حداقل تقلید کردن بهتر باشن
در مورد سبک بازی هم حرف زیاد ولی خو چیزی که این وسط هست اینه که تغییرات تقلید کورکورانه یا هرچی به مذاق خیلی ها خوش نیومده دلیلی بر این نیست که بقیه ویژگی های بازی رو زیر سوال ببریم بالاخره یک چیزی هست این وسط که الان شماره سوم بازی ساخته شده در کل نظر شخصی هر کسی محترمه ولی الان بحث چیز دیگه ای که یک سریا سعی دارن تاپیک به اون سمت بره که خوب نفع که نداره هیچ همش تکرار مکرراته..
ببین حرفمون تقریبا یکی هستش...خودتم تقلید رو قبول داری. فقط مشکل اینه که میگی کسی به اینا اشاره نکنه. میدونم سر هر نسخه همین بحث‌ها پیش میاد و نتیجه‌ای هم نداره ولی به نظر من این مشکل ناشر هستش که بازیو جوری معرفی میکنه که بحث مقایسه بوجود بیاد. این مشکل گیمرا نیست. نمیشه که وقتی همه چی مشخصه، بیاییم بگیم که صداش رو درنیارید چون دیگه این حرفا تکراری شده. این شباهت‌ها دیگه واقعیته و متاسفانه نمی‌شه کاریش کرد...
سازنده و ناشر یکم بهتر میتونستن تو مارکتینگ بازی تا اینجا عمل کنن . وقتی یه بازی 2 سال قبل و با اون حجم موفقیت عرضه میشه طبیعیه مقایسه شکل بگیره.
والا بعید نیست خود Square Enix می‌خواسته این بحث مقایسه داغ بشه و طرفدارای Uncharted رو هم به سمت بازی بکشونه...وگرنه همونطور که دوستان بالاتر گفتن، می‌تونستن از اسکرین شات‌هایی استفاده کنن که هیچ شباهتی به U نداشته باشه. به هر حال هر چقدر بحث و تبادل نظر پیرامون بازی بیشتر شکل بگیره، به مارکتینگِ وسیعتر بازی منجر میشه و در نهایت ممکنه فروش بازی رو بالاتر ببره. اونم توی این وضعیت رقابتیِ بازار بازی‌ها که هر لحظه ممکنه توجه گیمرها به یه محصول دیگه جلب بشه. این شباهت‌ها اگه باعث بشه که حتی یک پنجم از طرفدارای آنچارتد هم بازیو تهیه کنن، این یه موفقیت بزرگ واسه SE محسوب میشه. شاید باید بگیم که تیم مارکتینگ خیلی هم خوب عمل کردن چون با چنتا اسکرین شات اینهمه بحث رو در مورد بازی به وجود آوردن...ولی کلا حرکت خیلی داغونیه که به هویت منحصربفرد این IP صدمه وارد می‌کنن تا به فروش بیشتر برسن...چیزی که اصلا از Square Enix بعید نیست :-"
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
به نظر من رفتار اونایی که میان کلا این شباهت‌ها رو انکار می‌کنن، خیلی خسته‌کننده‌تره و با اینکار قشنگ هیتر بودن خودشون نسبت به آنچارتد رو ثابت می‌کنن.

علیرضا مسئله اصلا هیت ورزیدن نیست. اتفاقا برعکس تمام حرف من اینه که یسری از دوستان چون آنچارتد فنن، دارن توم ریدر هیتر میشن...
من خودم به جرعت لیست بهترین بازی های نسل هفتمم قطعا بدون سری انچارتد نوشته نمیشه، ولی دلیل نمیشه بیام توم ریدر رو محکوم کنم! توم ریدر ریبوت هم جزو بازی های خیلی خیلی محبوبم توی نسل 7 بود و قطعا زیر Uncharted ها ولی خب دلیل نمیشه سر کوچیک ترین مسائل مثل آب و هوای استوایی یا طناب ( :| ) بیام هیت بورزم
سر این IP بدترین اتفاقی که افتاد ، TimeExclusive شدنش برای X1 بود که قشنگ جبهه گرفته شد و برای IP موج شدیدی از Hate و hater ها بوجود اومد...

سر Rise هم بحث های زیادی شد، ولی خب این هست که سر این سری ریبوت ("ریبوت"!!!) اینها میخواستن یک مدل جدید تر و عام پسند تر از لارا رو نشون بدن. تا همین قبل Rise کریستال داینمیک نسخه های temple of osiris و guardians of light رو منتشر کرد که با این که پروژه های کوچیک تری بودن ولی خیلی شبیه نسخه های کلاسیک بودن (نسبت به این سری).
این سری هم از همون اول (قبل انتشار Rise گفته بودن) قرار بود سه گانه باشه و یک جنبه دیگه و جدیدی از لارا رو نشون بدن. که بنا بر عام سپندتر شدن خب خیلی سعی بر رئالتر کردن سری کردن. که این Survival تر شدن، مراحل و صحنه های سینمایی و تخریب و خیلی چیز هایی دیگه رو میطلبید که الان میبینید شده... حتی اینکار اونهارو منجر به وام گرفتن یک سری آلمان ها از بازی های دیگر سبک کرده که خب Uc هم یکی از اون ها بود. حتی از اون طرف در نسخه آخر آنچارتد ما یک مکانیزم جدید داشتیم که کاملا شبیه مکانیزم تبر توی TR بود (همون وسیله ای که با اون از صخره ها بالا میرفت)... و بنظرم کار تیم کریستال داینمیک تا الان واقعا تحسین بر انگیز بوده. دوتا بازی خیلی موفق ساخته که هر دو هم از طرف منتقدا خیلی خوب نقد شدن و هم بسیاری از کاربرا خوششون اومده بود.
این بازی هم حالا میبینیم که موفق میشه یا نه. و بالاتر دوستان خبری رو فرستادن که بعد این نسخه سه گانه تموم میشه و بازی های دیگه ای از سری میسازن که اونجا میتونیم منتظر بازی های کلاسیک تری باشیم...
ولی خب یکم یسری مسائل رو بزاریم کنار هممون از بازی لذت خواهیم برد :)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر