Multi Platform Senua's Saga: Hellblade II

سازنده
Ninja Theory
تاریخ انتشار
May 21, 2024
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
image(1)(2).png


داستان سنــوآ ادامه دارد...
______________________________________________________________________________________

اطلاعات منتشر شده از بازی :

  • مراحل ساخت این نسخه قبل از خریداری شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت شروع شده است.
  • مِلیـنا یورگِنز همانند نسخه اول در نقش سنــوآ به ایفای نقش خواهد پرداخت.
  • تمامی تصاویر موجود در تریلر معرفی، به صورت in-engine ضبط شده است.
  • موتور گرافیکی ساخت بازی Unreal Engine 5 می باشد.
______________________________________________________________________________________

تریلــر ها:



______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2021):

______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2019):

______________________________________________________________________________________
 
آخرین ویرایش:
من که دوسش دارم هم شماره ۱ و هم ۲ رو
پکیج کلی خوبه و قطعا کسی که سمت این بازی میاد برای گیم پلی و کمبو زدن نمیاد.
یه روایت چند ساعته با گرافیک و فضا سازی و صدا گذاری سطح بالا در انتظارشه.
بهترم هست راجب حالت روانی سنوا هم یه تحقیقی تو نت بکنید که بازی بیشتر بچسبه.
در ادامه صحبتت به نظرم بهترین شکل بازی کردن این دوبازی به صورت پشت به پشته ، انگار که کلا با یک بازی طرفیم.
اگه کسی نسخه اول رو چند سال پیش بازی کرده باشه به نظرم بهترین کار اینه که دوباره نسخه اول رو بازی کنه و بعد تموم کردن بلافاصله نسخه دوم رو شروع کنه.
یعنی حتی پا نشه یه لیوان آب بخوره :D

اینطوری عملا یک بازی با پلی تایم خیلی خوب و خیلی هم جذاب انتظارش رو میکشه.
 
در ادامه صحبتت به نظرم بهترین شکل بازی کردن این دوبازی به صورت پشت به پشته ، انگار که کلا با یک بازی طرفیم.
اگه کسی نسخه اول رو چند سال پیش بازی کرده باشه به نظرم بهترین کار اینه که دوباره نسخه اول رو بازی کنه و بعد تموم کردن بلافاصله نسخه دوم رو شروع کنه.
یعنی حتی پا نشه یه لیوان آب بخوره :D

اینطوری عملا یک بازی با پلی تایم خیلی خوب و خیلی هم جذاب انتظارش رو میکشه.
اره کاملا درست میگی
نسخه ۱ رو ps5 اپگرید رایگان گرفته و کلا ۱۲ گیگ حجم داره.
کسی داره اپگرید کنه، واسه pro هم بهینه سازی گرفته.
 
به معنای واقعی کلمه دارم عذاب میکشم برای ادامه دادن بازی 8-| تنها به خاطر احترام و علاقه ای که برای نسخه اول داشتم و کوتاهیش دارم پیش میبرم.
ریتم در بازی هیچ معنایی نداره. اون روایت جذاب و شخصی حماسی رو تبدیل کردن به چیز شلوغ و قهرمانی که میخواد همرو نجات بده. در صورتی که هنوز انگیزه و ارتباط برات شکل نگرفته.
بایپولار بودن و زمزمه های داخل ذهن تو نسخه اول یونیک و به اندازه بود. اینجا همینجوری پشت هم هستن و یک سری جملات تکراری و پوچ مدلای مختلف تکرار میشه.
 
به مناسبت رهایی سنوئا از یوغ انحصار :D لینک مقاله‌ای که درباره نسخه اول Hellblade چند ماه پیش در مجله آستانه دانشگاه شهید بهشتی چاپ کردم رو اینجا می‌ذارم که امیدوارم از خوندنش لذت ببرید:
شماره 35 مجله آستانه

(خودم editor یکی دیگه از بخش‌های این شماره هم بودم و اگه دوست داشتید، خوشحال میشم شماره‌ها و مقاله‌های دیگه مجله رو هم مطالعه کنید. البته تمامی مقاله‌ها به زبان انگلیسی هستند.)
 
بعد از 7 ساعت به اتمام رسید و تونست یک روایت فاجعه رو با یک پایان افتضاح ببنده. اینکه بگم Hellblade2 بازی بدیه کافی نیست. این اثر کاملا Anti Game. از داستان و دیالوگ ها تا لول دیزاین و مکانیزم ها. یک سقوط کامل نسبت به نسخه قبلی. داستان و دیالوگ ها که باید نقطه قوتش میبود, ملال اورترین بخش Hellblade 2 بود. در نسخه یک من مشتاق بودم صداهای ذهن سنوئا رو بشنوم. جوری شده بود که تونسته بودم برای هر تون صدا یک تایپ کاراکتری بسازم و از هم دیگه تمیز بدم.
اینجا ولی این صداها ماشین چرت و پرت گویی بودن. ذره ای به داستان اضافه نمیکردن و فقط حرف حرف حرف. روان پریشی و چند قطبی سنوئا تبدیل شده به Over thinking. اینجا برعکس نسخه قبل حتی خود سنوئا هم به صداها توجهی نمیکنه. مثلا سنوئا یه سنگ میبینه. صداهای ذهنش:
"عه یه سنگ"
"عه یه سنگ بزرگ"
"این سنگ بزرگه"
"تو جیب جا میشه؟"
"تو جیب جا نمیشه."
حالا فرض کنید این دیالوگ ها رو هر دقیقه پشت هم چه موقع پیاده روی های بیهوده چه موقع صحبت با دیگران باید بشنویم. آخراش فقط میگفتم لطفا خفه شید.
ذهن سنوئا هم که انگار هک شده باشه! هرکی یکمی به صورت زمزمه صحبت کنه، میتونه بیفته رو موج مغزش. یه وقتایی یه سری دیالوگا با صدای جدید تو ذهنش میشنوی و پیش خودت میگی Who the fuck are you??
وای چی بگم از خود داستان بازی... بعد از سه ساعت تازه میفهمی که قراره چیکار کنی. ولی من میخواستم اینو حداقل دیگه بعد نیم ساعت یا یه ساعت بفهمم! شخصیت ها هم که همگی مقوا. جنرال ترین کاراکترهایی که میتونید تصور کنید . ذره ای این کاراکترا هم قرار نیست براتون مهم بشن یا پرورش داده بشن. این وسط هم که حدود یک میلیون بار کلمه Shadow و Darkness و صدهزاربار مطالبی که تو نسخه قبل حل و فصل شده بود و باهاش کنار اومده بودید رو قراره دوباره بشنوی.

با اینکه L1 طبق تنظیمات بازی قراره برای Sprint شخصیت اصلی باشه, ولی اینجا با فشار دادنش فقط از حالت Slow Walking به Less Slow Walking تغییر پیدا میکنه! این هم احتمالا به خاطر جبران کردن کوتاه بودن بازی باشه.

تنها برنده این بازی, Ninja Theory بود که تونست 6-5 سال سر مایکروسافت با این اثر کلاه بذاره و مارو هم دنبال خودش بکشونه. و بازنده اینجا استعدادهایی بودند که سر این بازی هدر رفت. با نخریدن اHellblade 2 شما هم میتونید جزو برنده ها باشید. اگه مثل من کنجکاوید و اهل رفتن سراغ یوتوب نیستید، از یه جا کرایه کنید یا قرض بگیرید.
 
آخرین ویرایش:
بعد از 7 ساعت به اتمام رسید و تونست یک روایت فاجعه رو با یک پایان افتضاح ببنده. اینکه بگم Hellblade2 بازی بدیه کافی نیست. این اثر کاملا Anti Game. از داستان و دیالوگ ها تا لول دیزاین و مکانیزم ها. یک سقوط کامل نسبت به نسخه قبلی. داستان و دیالوگ ها که باید نقطه قوتش میبود, ملال اورترین بخش Hellblade 2 بود. در نسخه یک من مشتاق بودم صداهای ذهن سنوئا رو بشنوم. جوری شده بود که تونسته بودم برای هر تون صدا یک تایپ کاراکتری بسازم و از هم دیگه تمیز بدم.
اینجا ولی این صداها ماشین چرت و پرت گویی بودن. ذره ای به داستان اضافه نمیکردن و فقط حرف حرف حرف. روان پریشی و چند قطبی سنوئا تبدیل شده به Over thinking. اینجا برعکس نسخه قبل حتی خود سنوئا هم به صداها توجهی نمیکنه. مثلا سنوئا یه سنگ میبینه. صداهای ذهنش:
"عه یه سنگ"
"عه یه سنگ بزرگ"
"این سنگ بزرگه"
"تو جیب جا میشه؟"
"تو جیب جا نمیشه."
حالا فرض کنید این دیالوگ ها رو هر دقیقه پشت هم چه موقع پیاده روی های بیهوده چه موقع صحبت با دیگران باید بشنویم. آخراش فقط میگفتم لطفا خفه شید.
ذهن سنوئا هم که انگار هک شده باشه! هرکی یکمی به صورت زمزمه صحبت کنه، میتونه بیفته رو موج مغزش. یه وقتایی یه سری دیالوگا با صدای جدید تو ذهنش میشنوی و پیش خودت میگی Who the fuck are you??
وای چی بگم از خود داستان بازی... بعد از سه ساعت تازه میفهمی که قراره چیکار کنی. ولی من میخواستم اینو حداقل دیگه بعد نیم ساعت یا یه ساعت بفهمم! شخصیت ها هم که همگی مقوا. جنرال ترین کاراکترهایی که میتونید تصور کنید . ذره ای این کاراکترا هم قرار نیست براتون مهم بشن یا پرورش داده بشن. این وسط هم که حدود یک میلیون بار کلمه Shadow و Darkness و صدهزاربار مطالبی که تو نسخه قبل حل و فصل شده بود و باهاش کنار اومده بودید رو قراره دوباره بشنوی.

با اینکه L1 طبق تنظیمات بازی قراره برای Sprint شخصیت اصلی باشه, ولی اینجا با فشار دادنش فقط از حالت Slow Walking به Less Slow Walking تغییر پیدا میکنه! این هم احتمالا به خاطر جبران کردن کوتاه بودن بازی باشه.

تنها برنده این بازی, Ninja Theory بود که تونست 6-5 سال سر مایکروسافت با این اثر کلاه بذاره و مارو هم دنبال خودش بکشونه. و بازنده اینجا استعدادهایی بودند که سر این بازی هدر رفت. با نخریدن اHellblade 2 شما هم میتونید جزو برنده ها باشید. اگه مثل من کنجکاوید و اهل رفتن سراغ یوتوب نیستید، از یه جا کرایه کنید یا قرض بگیرید.
یه نکته خنده دار بگم که الان فهمیدم.
تو درجه سختی Dark Rot که بعد پایان بازی باز میشه، سرعت کاراکتر موقع Sprint بیشتره! :)) تو بازی های دیگه بعد یه بار تموم کردن بهت سلاح بینهایت میدن، اینجا قابلیت سریعتر راه رفتن :))
واقعا درود بر تو Ninja Theory
 
بازی زیبایی هست ولی نباید با دید یک بازی گیم پلی محور (مبارزه محور عمیق با انواع کمبو و سلاح) به سراغش بروید

با دید یک مینی سریال کوتاه با کیفیت در دنیای نورث با تم اساطیری سنگین که کمی مبارزه و بیشتر حل پازل دارد بروید . از مناظر لذت ببرید . پازل های جالب . مبارزات زیبا ولی یکنواخت و تکراری

خلاصه که یک مینی سریال یا فیلم با کیفیت هست تا یک بازی درگیر کننده عمیق
 
کسی روی ps5 پلتش کرده؟
بخاطر تروفی درجه سختیش بدون پلاس شدنی هست بنظرتون؟
خیر. باید دوبار رفت حتما. مد Dark Rot هم واقعا سختتره چون دشمنا بیشتر ضرباتتون رو بلاک میکنن و حملاتت رو با یه انیمیشن قطع میکنن.
 
  • Like
Reactions: db07
پس‌ پلت کنسله😁
منم دلم میخواست پلتش کنم و Dark Rot رو تا چپتر دو رفتم. ولی دقیقا همون فایتی که پیشبینی میکردم, چندبار مردم و ریست شد(سر این انمی به خصوص نمیدونم چرا داج خوب نمیشینه).
و این شد خداحافظی من با Hellblade 2.
 
  • Like
  • Love
Reactions: db07 and Thundersky

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or