Xbox Senua's Saga: Hellblade II

سازنده
Ninja Theory
تاریخ انتشار
2024
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
image(1)(2).png


داستان سنــوآ ادامه دارد...
______________________________________________________________________________________

اطلاعات منتشر شده از بازی :

  • مراحل ساخت این نسخه قبل از خریداری شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت شروع شده است.
  • مِلیـنا یورگِنز همانند نسخه اول در نقش سنــوآ به ایفای نقش خواهد پرداخت.
  • تمامی تصاویر موجود در تریلر معرفی، به صورت in-engine ضبط شده است.
  • موتور گرافیکی ساخت بازی Unreal Engine 5 می باشد.
______________________________________________________________________________________

تریلــر ها:



______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2021):

______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2019):

______________________________________________________________________________________
 
آخرین ویرایش:

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,365
نام
Majid
درسته ستینگش مشابه gow هست اما فک نکنم بشه حداقل الانشونو با هم مقایسه کرد، gow یک بخش بزرگیش گیم پلی و کامبتش هست در صورتی که هلبلید بیشتر روی بخش سایکولوژی تمرکز داره تا اینکه بخواد یک بازی اکشن ادونچر بکش بکش باشه.
مگه اینکه بخوان تو این نسخه حال و هواشو تغییر بدن و عامه پسند ترش کنن که اونجوری طرفدارای اصلیشو ناراضی میکنه.
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
آقا خواهشا جوی که فن بوی های یک پلتفرم تو فروم ایجاد کردن که کس دیگه ای نیاد تو تاپیک بازی های انحصاری نمیدونم فلان پلتفرم را اینجا راه نندازیم. به هر حال هرکس میتونه نظرش را بگه. :D

به نظر منم مکانیزم های گیم پلی نسخه اول ساده بود ولی خب فوندانسیون خوبی داشت و بی ایراد پیاده کرده بودند. NT هم سابقه خوبی اتفاقا تو سبک H&S داره و به نظرم میتونه گیم پلی خوبی پیاده کنه. سری قبل واقعا بودجه شون محدود بود با پول ماکرو میتونن کارهای خوبی بکنن.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
حالا نکته ی جالب اینه که هلبلید قبل از گاد منتشر میشه و بطور اتفاقی المان هایی توی بازی وجود داشته و اونقدر این المان ها به گاد شباهت داشتن که خود کوری بارلوگ شک میکنه که نکنه یکی تو سانتامونیکا اومده اسرار شرکت رو به بیرون درز داده! حالا از اینکه بگذریم دنیای و سبک دوبازی هم بسیار بهم شبیه هستن و هیچ اشکالی نداره باهم مقایسه بشن. از نظر گیمپلی قطعا گاد بازیه بهتریه هرچند خود گاد هم وام گیرنده ی بازیهایی مثل سولزبورن بوده ( این دورو زمونه کدوم بازی نیست!؟ ) قضیه اینه که هلبلید ١ بیشتر یک بازی دلی بوده و نینجا تئوری بخاطر بودجه ی محدودی که داشتن بیشتر سرمایه رو صرف فضاسازی و روایت و داستان گذاشتن تا بخوان به المان هایی مثل گیم پلی بپردازن. از طرفی کوچک شمردن نینجاتئوری توی بخش گیمپلی خیلی بی انصافیه . اتفاقا یکی از مواردی که خیلی ادم متعجب میکنه اینه که بازیه نینجاتئوری از لحاظ گیمپلی بخواد ساده و سطحی باشه. کسی که بازی DmC رو انجام داده باشه میفهمه اینها چقدر از لحاظ گیمپلی میتونن قوی ظاهر بشن ( جالبه تنها نکته ی مثبت DmC با تمام اون هجمه ای که بهش وارده همون گیمپلی هست که تقریبا همه متفق القول قبول دارن که از این لحاظ بازی بی نظیریه! ) با تمام این احوال و سابقه ای که نینجاتئوری داره و از طرفی پشتیبانی مالی ای که مایکروسافت بهشون داده قطعا با یک بازی بسیار بزرگتر کامل تر و پرمحتواتری از نسخه ی بسیار جمع جور و محدود قسمت اول روبرو میشیم و بنظرم نباید همون ذهنیتی که به نسخه ی اول داریم رو داشته باشیم.
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
حالا نکته ی جالب اینه که هلبلید قبل از گاد منتشر میشه و بطور اتفاقی المان هایی توی بازی وجود داشته و اونقدر این المان ها به گاد شباهت داشتن که خود کوری بارلوگ شک میکنه که نکنه یکی تو سانتامونیکا اومده اسرار شرکت رو به بیرون درز داده! حالا از اینکه بگذریم دنیای و سبک دوبازی هم بسیار بهم شبیه هستن و هیچ اشکالی نداره باهم مقایسه بشن. از نظر گیمپلی قطعا گاد بازیه بهتریه هرچند خود گاد هم وام گیرنده ی بازیهایی مثل سولزبورن بوده ( این دورو زمونه کدوم بازی نیست!؟ ) قضیه اینه که هلبلید ١ بیشتر یک بازی دلی بوده و نینجا تئوری بخاطر بودجه ی محدودی که داشتن بیشتر سرمایه رو صرف فضاسازی و روایت و داستان گذاشتن تا بخوان به المان هایی مثل گیم پلی بپردازن. از طرفی کوچک شمردن نینجاتئوری توی بخش گیمپلی خیلی بی انصافیه . اتفاقا یکی از مواردی که خیلی ادم متعجب میکنه اینه که بازیه نینجاتئوری از لحاظ گیمپلی بخواد ساده و سطحی باشه. کسی که بازی DmC رو انجام داده باشه میفهمه اینها چقدر از لحاظ گیمپلی میتونن قوی ظاهر بشن ( جالبه تنها نکته ی مثبت DmC با تمام اون هجمه ای که بهش وارده همون گیمپلی هست که تقریبا همه متفق القول قبول دارن که از این لحاظ بازی بی نظیریه! ) با تمام این احوال و سابقه ای که نینجاتئوری داره و از طرفی پشتیبانی مالی ای که مایکروسافت بهشون داده قطعا با یک بازی بسیار بزرگتر کامل تر و پرمحتواتری از نسخه ی بسیار جمع جور و محدود قسمت اول روبرو میشیم و بنظرم نباید همون ذهنیتی که به نسخه ی اول داریم رو داشته باشیم.
بسیار خوب نوشتید. احسنت. همه بازی های بزرگ و توسعه دهندگان بزرگ از هم الهام میگیرند . نولان وقتی اینتراستلار رو ساخت گفت مگر من میتونم وجود فیلمی مثل 2001 ادیسه کوبریک رو انکار کنم؟ برای توسعه بازی جدید باید تیم بخوبی به زلدا BOTW نگاه داشته باشه -حس کشف نادانسته ها خیلی حس قدرتمندی است مخصوصا این محیط رعب آوری که اینا در اون تریلیر نمایش دادن میتونه خیلی مرموز و سیاه باشه - دارک سولز هم که نمونه عالی است برای طراحی مراحل. بحث دیگه کیفیت ساخت است که با پشتیبانی مایکروسافت میتونن خیلی مانور بدن الان تیم ابسیدن بازی جدیدشون avowed میگن از اسکایرم عظیم تره- خوب این تیم رو من خیلی دوست دارم بعضی از بهترین rpg های نسل های اخیر رو ساختن. FNV هنوز یکی از بهترین فالوت هاس.حتی outer worlds هم با پیلارز و تیرنی شاهکار بودن - خوب این تیم باز نمیتونست بره سمت توسعه بازی بزرگ تر از اسکایرم به تنهایی . این تیم های خلاق میتونن با مایکرو بازیهای بزرگی بسازند. hellblade 2 هم قطعا بازی بزرگی خواهد بود .
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
نینجا تئوری نه توان این رو داره و نه میخواد یک بازی از نظر بزرگی در حد GoW بده. هل بلید 1 یک نسخه دوم هم تقریبا همونه و قرار نیست الان که زیر مجموعه XGS شدن یک AAA در حد GoW تحویل بدن. قبلا هم گفتن دوست ندارن تیم بزرگی بشن و روی بازی های بزرگ کار کنن و صرفا میخوان از نظرتجربه 6-7 ساعته و خطی ولی تاثیر گذار بود (با یک تیم خیلی کوچیک) و از دید فنی با ریسورس های خوب روی تکنولوژی های روز باشن.

در نتیجه اصلا نه قرار بوده و نه لازمه که به مقابله GoW بره... نقطه اشتراکشون یکم سینمایی بودنشونه (که approach شون هم کاملا متفاوته) و فاز north mythology

Hellblade 2 اگر بتونه در همون حد داستان سرایی و روایت سینمایی نسخه اول بمونه و در عین حال روی گیمپلی (کامبت و پازل) هم خوب جلو رفته باشن، با این تکنولوژی های جدیدشون واقعا اثر معرکه ای میشه...
در مورد کامبت هم نینجا تئوری کلا سابقه خوبی داشته و فکر کنم تنها بازی که کمتر روی کامبت تمرکز داشتن همین نسخه اول بوده (تازه بنظرم خیلی اوکی بود کامبتش)... همون bleeding edge هم کامبت خیلی خوبی داشته طبق ریویو هایی که خوندم... فقط مسئله ای که هست در نسخه دوم روی ریلیستیک بودن کامبت قراره فوکس بالایی داشته باشن و قطعا چالش بزرگی خواهد بود براشون.
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
نینجا تئوری یکی از بهترین های این سبک ـه هیشکی اینو نمیتونه انکار کنه ولی خوب یـ مسئله ای که هست مقایسه این بازی با GOW اشتباهه دوستان صفحه قبل هم اشاره کردن این بازی بیشتر رو روایت متفاوتش تمرکز داره نسخه قبلی HUD نداشت اصلا به خاطر همین مسئله بود اینا میخواستن یـ تجربه نسبتا یونیک رو به پلیر ها بدن که از همه لحاظ با محصولات روز تفاوت داره . این نسخه هم قطعا سیستم کامبت و گیم پلی بازی رو بهبود میبخشند ولی بازم هیچ تضمینی وجود نداره که بخوان بازی رو تماما اکشن کنن و المان های گیم پلی بازی رو به سمت RPG شدن ببرن . فقط کافیه یـ دور Dev Diary های نسخه قبلی رو ببینید کارگردان بازی میگه ما به عمد اومدیم دوربین روی شونه قرار دادیم تا اون حس ترس و استرس رو با استفاده از نزدیک بودن دوربین به پلیر ها القا کنیم نمیخواسیتم یـ سیستم کامبت پیچیده درست کنیم چون اون وقت تمرکز بازی از روایت میرفت روی اکشن و کامبت . جالبیه سیستم کامبت بازی تو نسخه اول هم این بود که کاملا در اختیار روایت و داستان بود به عنوان مثال هر استیجی که دشمنا پیداشون میشد یـ دلیل داستانی داشت اینکه چقدر دشمن جلوت سبز میشد همش دلیل داشت . سنوا یـ جنگجوی تمام عیار نبود وقتی صدمه میدید درست نمی تونست با شمشیر ضربه بزنه خسته میشد و چند تا مثال دیگه که حضور ذهن ندارم خلاصه همین ها بود که تجربه نسخه قبلی رو یونیک کرده بود الانم با این رویه ای که در پیش گرفتن بازم بعیده بخوان از اون چیزی که خلق کردن دور بشن . بازی رو عملا تبدیل به یـ مجموعه سه قسمتی کردن که همچنان رو بیماری ها روانی تمرکز داره .

خلاصه اگه به فکر یـ بازی با گیم پلی به گستردگی GOW تو این نسخه میگردید به احتمال زیاد نا امیدتون میکنه اصلا روش حساب باز نکنید ولی اگه دوباره دنبال یـ تجربه یونیک و خاص میگردید که دست رو مسائلی مثل ترس روانشناختی و اتمسفر گرفته میزاره مطمئن باشید نا امیدتون نمیکنه .

در نهایت پیشنهاد میکنم اینو کامل ببینید :

New Gameplay Shows Why Hellblade Isn't What You Think It Is


=============================

به غیر گرافیک میشه این چیزا رو انتظار داشت بهبود پیدا کنه :

گسترده تر شدن لیست کمبو های Senua

استفاده از سیستم Motion Matching که ناتی داگ توی TLOU2 استفاده کرده بود .Senua با محیط اطرافش بهتر تعامل برقرار میکنه و نسبت به اجسام واکنش بهتری داره . تیک زدن موقع کنسل کردن انیمیشن از بین میره و برا هر حرکت Senua انیمیشن منحصر بفرد به روون ترین شکل ممکنه اجرا میشه

تنوع دشمنا و گسترده تر شدن moveset هاشون

گسترده تر شدن محیط به طبع پیچیده تر شدن پازل ها

سویچ کردن آنی بین بعد های زمانی و مکانی مختلف (به لطف SSD) که خیلی راحت میتونه رو لول دیزاین و سیستم کامبت بازی اثر بزاره . نسخه قبلی سازنده ها کم این مدلی برا لول دیزاین استفاده نکرده بودن ولی خوب قشنگ محدودیت های نسل قبل به چشم میومد . فکرش رو بکنید موقع کامبت با یـ دشمن عجیب غریب باید از دو محیط به صورت همزمان استفاده کنیم و Senua باید بین این محیط ها سویچ کنه و معما پازل و کامبت انجام بده
====================================
اینم دیدنش خالی از لطف نیست :



طرف تو توضیحات نوشته :

I'm enjoying the combat system for what it is, the animations are fluid and smooth and can be both cancelled and linked at any times, landing parries and finishers feels meaty and is overall satisfying, I'm just annoyed there isn't more

خلاصه کامبت زیربناش عالیه فقط نیاز داره گسترده تر بشه
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
نینجا تئوری نه توان این رو داره و نه میخواد یک بازی از نظر بزرگی در حد GoW بده. هل بلید 1 یک نسخه دوم هم تقریبا همونه و قرار نیست الان که زیر مجموعه XGS شدن یک AAA در حد GoW تحویل بدن. قبلا هم گفتن دوست ندارن تیم بزرگی بشن و روی بازی های بزرگ کار کنن و صرفا میخوان از نظرتجربه 6-7 ساعته و خطی ولی تاثیر گذار بود (با یک تیم خیلی کوچیک) و از دید فنی با ریسورس های خوب روی تکنولوژی های روز باشن.

در نتیجه اصلا نه قرار بوده و نه لازمه که به مقابله GoW بره... نقطه اشتراکشون یکم سینمایی بودنشونه (که approach شون هم کاملا متفاوته) و فاز north mythology

Hellblade 2 اگر بتونه در همون حد داستان سرایی و روایت سینمایی نسخه اول بمونه و در عین حال روی گیمپلی (کامبت و پازل) هم خوب جلو رفته باشن، با این تکنولوژی های جدیدشون واقعا اثر معرکه ای میشه...
در مورد کامبت هم نینجا تئوری کلا سابقه خوبی داشته و فکر کنم تنها بازی که کمتر روی کامبت تمرکز داشتن همین نسخه اول بوده (تازه بنظرم خیلی اوکی بود کامبتش)... همون bleeding edge هم کامبت خیلی خوبی داشته طبق ریویو هایی که خوندم... فقط مسئله ای که هست در نسخه دوم روی ریلیستیک بودن کامبت قراره فوکس بالایی داشته باشن و قطعا چالش بزرگی خواهد بود براشون.
درود
این شرکت خیلی سال هک اسلش های عالی ارایه داده شما نباید زود قضاوت کنید که نمیتونن.
با بودجه خوب میتونن بازی بزرگ ارائه بدهند.
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
نینجا تئوری یکی از بهترین های این سبک ـه هیشکی اینو نمیتونه انکار کنه ولی خوب یـ مسئله ای که هست مقایسه این بازی با GOW اشتباهه دوستان صفحه قبل هم اشاره کردن این بازی بیشتر رو روایت متفاوتش تمرکز داره نسخه قبلی HUD نداشت اصلا به خاطر همین مسئله بود اینا میخواستن یـ تجربه نسبتا یونیک رو به پلیر ها بدن که از همه لحاظ با محصولات روز تفاوت داره . این نسخه هم قطعا سیستم کامبت و گیم پلی بازی رو بهبود میبخشند ولی بازم هیچ تضمینی وجود نداره که بخوان بازی رو تماما اکشن کنن و المان های گیم پلی بازی رو به سمت RPG شدن ببرن . فقط کافیه یـ دور Dev Diary های نسخه قبلی رو ببینید کارگردان بازی میگه ما به عمد اومدیم دوربین روی شونه قرار دادیم تا اون حس ترس و استرس رو با استفاده از نزدیک بودن دوربین به پلیر ها القا کنیم نمیخواسیتم یـ سیستم کامبت پیچیده درست کنیم چون اون وقت تمرکز بازی از روایت میرفت روی اکشن و کامبت . جالبیه سیستم کامبت بازی تو نسخه اول هم این بود که کاملا در اختیار روایت و داستان بود به عنوان مثال هر استیجی که دشمنا پیداشون میشد یـ دلیل داستانی داشت اینکه چقدر دشمن جلوت سبز میشد همش دلیل داشت . سنوا یـ جنگجوی تمام عیار نبود وقتی صدمه میدید درست نمی تونست با شمشیر ضربه بزنه خسته میشد و چند تا مثال دیگه که حضور ذهن ندارم خلاصه همین ها بود که تجربه نسخه قبلی رو یونیک کرده بود الانم با این رویه ای که در پیش گرفتن بازم بعیده بخوان از اون چیزی که خلق کردن دور بشن . بازی رو عملا تبدیل به یـ مجموعه سه قسمتی کردن که همچنان رو بیماری ها روانی تمرکز داره .

خلاصه اگه به فکر یـ بازی با گیم پلی به گستردگی GOW تو این نسخه میگردید به احتمال زیاد نا امیدتون میکنه اصلا روش حساب باز نکنید ولی اگه دوباره دنبال یـ تجربه یونیک و خاص میگردید که دست رو مسائلی مثل ترس روانشناختی و اتمسفر گرفته میزاره مطمئن باشید نا امیدتون نمیکنه .

در نهایت پیشنهاد میکنم اینو کامل ببینید :

New Gameplay Shows Why Hellblade Isn't What You Think It Is


=============================

به غیر گرافیک میشه این چیزا رو انتظار داشت بهبود پیدا کنه :

گسترده تر شدن لیست کمبو های Senua

استفاده از سیستم Motion Matching که ناتی داگ توی TLOU2 استفاده کرده بود .Senua با محیط اطرافش بهتر تعامل برقرار میکنه و نسبت به اجسام واکنش بهتری داره . تیک زدن موقع کنسل کردن انیمیشن از بین میره و برا هر حرکت Senua انیمیشن منحصر بفرد به روون ترین شکل ممکنه اجرا میشه

تنوع دشمنا و گسترده تر شدن moveset هاشون

گسترده تر شدن محیط به طبع پیچیده تر شدن پازل ها

سویچ کردن آنی بین بعد های زمانی و مکانی مختلف (به لطف SSD) که خیلی راحت میتونه رو لول دیزاین و سیستم کامبت بازی اثر بزاره . نسخه قبلی سازنده ها کم این مدلی برا لول دیزاین استفاده نکرده بودن ولی خوب قشنگ محدودیت های نسل قبل به چشم میومد . فکرش رو بکنید موقع کامبت با یـ دشمن عجیب غریب باید از دو محیط به صورت همزمان استفاده کنیم و Senua باید بین این محیط ها سویچ کنه و معما پازل و کامبت انجام بده
====================================
اینم دیدنش خالی از لطف نیست :



طرف تو توضیحات نوشته :

I'm enjoying the combat system for what it is, the animations are fluid and smooth and can be both cancelled and linked at any times, landing parries and finishers feels meaty and is overall satisfying, I'm just annoyed there isn't more

خلاصه کامبت زیربناش عالیه فقط نیاز داره گسترده تر بشه
درود دوست من.
مقایسه رو من شروع کردم ولی یک مشکلی هست هیچ کدوم از دوستان دقت نکردند که من گفتم قسمت دوم میتواند بازی بزرگی باشه. چون hellbladeکه قبل از گاد عرضه شد. کسی قسمت اول رو با گاد مقایسه نکرد. نباید هم مقایسه کنیم هیچ ربطی به هم ندارن بجز نورث میتاس.
 

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
647
صرفا جهت یاد آوری درباره داستان و دنیای قسمت دوم:

"While Hellblade gave us a very personal insight into psychosis, this sequel builds on that to show how madness and suffering shapes myths, gods, and religion,"​
قسمت اول درباره بیماری سایکوسیز بود، این قسمت درباره اینه که چطور" جنون و رنج، افسانه ها، خدایان و دین ها رو شکل میدن.
کارگردان بازی گفته بود "Hellblade رو 20 نفره ساختیم، الان 40 نفریم و در مقایسه استاندارد AAA تعدادمون کمه ولی هدفمون اینه ثابت کنیم تیم های کوچک هم با استفاده از تکنولوژی میتونن به موفقیت های بزرگ برسن."
نکته اینجاست کارگردان بازی آنتونیادس قبل عرضه قسمت اول گفته بود لازم نیست حتما تیم بزرگی باشیم و بازی بزرگی بسازیم ولی بعد خریده شدنشون توسط مایکروسافت الان داستان فرق داره، مایکرو بودجه و تکنولوژی نامحدود در اختیارشون گذاشته، در اولین نمایش گیمپلی، همه چی ثابت میشه!

نکته مهم تر در ویدیو بالاتر که دوستان گذاشتن کارگردان میگه، " ما بازی نساختیم که کمبت بیس باشه، قرار نیست مثل بعضی از بازیها هرچی تو محیط بود بشکونین، تعامل با محیط و داستان مهمه" این حرف هم ماله وقتی بود که هنوز بودجه و امکانات مایکروسافت رو نداشتن، احتمال داره هدفشون فرق کرده باشه و مطمعن باشین الان تعدادشون هم زیادتر شده درکل، مقایسه Hellblade با GOW تا وقتی بازی عرضه نشه یا حداقل گیمپلی رو نبینیم اشتباهه.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
درود دوست من.
مقایسه رو من شروع کردم ولی یک مشکلی هست هیچ کدوم از دوستان دقت نکردند که من گفتم قسمت دوم میتواند بازی بزرگی باشه. چون hellbladeکه قبل از گاد عرضه شد. کسی قسمت اول رو با گاد مقایسه نکرد. نباید هم مقایسه کنیم هیچ ربطی به هم ندارن بجز نورث میتاس.
اتفاقا من کامنت شما رو دیدم و میخواستم نقل قولش کنم و همین حرفای بالا رو بزنم ولی خوب چون بحث شکل گرفت به صورت کلی خطاب کردم . بحث تونستن یـ چیزه بحث نخواستن یـ چیز دیگه نینجا تئوری در حال حاضر 150 تا کارمند داره پارسال حدود 130 نفر بودن که از این 130 نفر فقط 40 نفرشون داشتن رو Hellblade 2 کار میکردن (طبق گفته کارگردان بازی) الان احتمالا این عدد رسیده به 50 نفر یـ بازی مثل GOW بالای 200 نفر روش کار شده اینا هرچقدر هم که تلاش بکنن بازم نمیتونن با تیم فعلیشون تو اسکیل و بزرگی یـ بازی در حد GOW بسازن میتونستن کل استدیو رو برا این بازی بسیج کنن ؟ بله به راحتی میتونستن ولی از طرفی به وضوح دارن میگن میخوایم یـ چیز متفاوت با یـ تیم کوچیک بسازیم . من خودم یـ زمانی همینجا گفتم که از این تصیمیشون نا امید شدم و انتظار داشتم تمام اعضای استدیو مثل یـ AAA پر خرج شبیه به GOW روی بازی کار کنن ولی خوب یـ دور دوباره نشستم پای Dev Diary هاشون و از حرفم برگشتم . نینجا تئوری میخواد مثل نسخه اول تا جایی که جا داره تو این سبک ریسک کنه درسته الان ماکرو پشتشون و عقل حکم میکنه تا جایی که جا داره ریخت و پاش کنی ولی کاملا پیداست میخوان با حوصله یـ چیز جمع و جور بسازن یـ چیز یونیک . شاید در آینده یـ چیز در حد GOW ساختن من خودم واسه اون روز لحظه شماری میکنم ولی با Hellblade 2 قرار نیست در اون اسکیل بازی بسازن
 

Pouryar21

کاربر سایت
Jan 31, 2021
286
من هم میخواستم بیام بگم که چطور این استودیو حدودا 150 نفر هستن ولی فقط 40 نفر رو بازی کار میکنه ؟؟
اون 110 نفر دیگه پس چیکار میکنن
اگه میخوان بازیشون کوچیک باشه چرا از استودیو پشتیبان استفاده میکنن
دو نمونه از استودیو های پشتیبان این استودیو شامل: Ten24 و Quixel
Senua’s Saga: Hellblade II | Digital Capture
افرادی هم که حدودا 20 25 نفر بود و روی Bleeding Edge کار میکرد رو تیمش رو به تیم هلبلید اضافه کردن
حدس خود من اینه که غیر از استودیوهای پشتیبان حدودا 100 نفر رو هلبلید و 50 نفر هم روی Project Mara و موتور و ایده های دیگه کار میکنن
اگه کسی چیزی میدونه یا حدس میزنه بیاد بگه
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
صرفا جهت یاد آوری درباره داستان و دنیای قسمت دوم:


قسمت اول درباره بیماری سایکوسیز بود، این قسمت درباره اینه که چطور" جنون و رنج، افسانه ها، خدایان و دین ها رو شکل میدن.
کارگردان بازی گفته بود "Hellblade رو 20 نفره ساختیم، الان 40 نفریم و در مقایسه استاندارد AAA تعدادمون کمه ولی هدفمون اینه ثابت کنیم تیم های کوچک هم با استفاده از تکنولوژی میتونن به موفقیت های بزرگ برسن."
نکته اینجاست کارگردان بازی آنتونیادس قبل عرضه قسمت اول گفته بود لازم نیست حتما تیم بزرگی باشیم و بازی بزرگی بسازیم ولی بعد خریده شدنشون توسط مایکروسافت الان داستان فرق داره، مایکرو بودجه و تکنولوژی نامحدود در اختیارشون گذاشته، در اولین نمایش گیمپلی، همه چی ثابت میشه!
البته اشتباه نشه ها ما بیشتر داریم در مورد Scale حرف میزنیم موفقیت بزرگ اینا با نسخه اول این بود که ثابت کردن میشه تو Scale کوچیک هم همزمان ریسک کرد و همم یـ روایت سینمایی و متفاوت شبیه بازیای AAA و تمام موشن کپچر داشت . نینجا تئوری به این افتخار میکرد که اومده بود یـ استدیو موشن کپچر تو یکی از اتاق های ساختمونش راه اندازی کرده بود که به چیپ ترین نحوه ممکن صورت و بدن Senua رو موشن کپچر کنه . اینجا همه با هم اطمینان داریم بازی تو چیزایی که نسخه قبلی ضعف داشته بهبود پیدا میکنه و گسترده تر میشه ولی بازی به خاطر ماهیت خطیش اگه قرار باشه واقع گرایانه باشه چجوری با 40 نفر میخواد Scale ـش رو حد GOW نگه داره ؟ یا باید از کیفیت بزنن یا بچسبن به کیفیت بیشتر تو Scale کوچیک تر. ماکرو اومد اینا رو خرید سریع براشون یـ ساختمون جدید احداث کرد یـ استدیو به شدت پیشرفته موشن کپچر در اختیارشون گذاشت ولی بازم این دلیل نمیشه که بتونن Sclae بازی رو با 40-50 نفر در حد GOW بالا ببرن . بحث اصلی اینه نینجا تئوری تمام سعی خودش رو میکنه که یکی از با کیفیت ترین و پالیش شده ترین بازی ها رو بیرون بده اونم با یـ تیم 40-50 نفره ولی چقدر کانتنت تو خودش میتونه جا بده ؟

نکته مهم تر در ویدیو بالاتر که دوستان گذاشتن کارگردان میگه، " ما بازی نساختیم که کمبت بیس باشه، قرار نیست مثل بعضی از بازیها هرچی تو محیط بود بشکونین، تعامل با محیط و داستان مهمه" این حرف هم ماله وقتی بود که هنوز بودجه و امکانات مایکروسافت رو نداشتن، احتمال داره هدفشون فرق کرده باشه و مطمعن باشین الان تعدادشون هم زیادتر شده درکل، مقایسه Hellblade با GOW تا وقتی بازی عرضه نشه یا حداقل گیمپلی رو نبینیم اشتباهه.
بازی اوایل یـ دوربین روی شونه Hack and Slash سرعتی بوده اولین گیم پلی رو اگه یادت باشه شدیدا سرعتی بود خود کارگردان بازی هم میگه کامبت هوی بوده ولی بعد که از این و اون مشاره گرفتن روایت و پازل ها جای کامبت رو گرفتن خلاصه فک نمیکنم این ربطی به بودجه داشته باشه بیشتر Design Choice بوده .
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
من هم میخواستم بیام بگم که چطور این استودیو حدودا 150 نفر هستن ولی فقط 40 نفر رو بازی کار میکنه ؟؟
اون 110 نفر دیگه پس چیکار میکنن
اگه میخوان بازیشون کوچیک باشه چرا از استودیو پشتیبان استفاده میکنن
دو نمونه از استودیو های پشتیبان این استودیو شامل: Ten24 و Quixel
Senua’s Saga: Hellblade II | Digital Capture
افرادی هم که حدودا 20 25 نفر بود و روی Bleeding Edge کار میکرد رو تیمش رو به تیم هلبلید اضافه کردن
حدس خود من اینه که غیر از استودیوهای پشتیبان حدودا 100 نفر رو هلبلید و 50 نفر هم روی Project Mara و موتور و ایده های دیگه کار میکنن
اگه کسی چیزی میدونه یا حدس میزنه بیاد بگه
اون دوتا که اسم بردی هیچ ربطی به نیجا تئوری ندارن Ten24 یـ استدیو اسکن بدن و صورت ـه که واسه تریلر رونمایی بازیبا نیجا تئوری همکاری داشته و صورت و بدن Senua رو اسکن کرده و کلا کاراش برای فیلمای CGI استفاده میشه Quixel هم مال اپیک ـه و کارش اینه میره از اجسام واقعی عکس میگیره و تبدیلشون میکنه به تکسچر های Photo realistic تا کمپانی های بازی سازی و فیلم سازی ازش استفاده کنن نینجا تئوری هم قرار ـه باهاش همکاری کنه در مورد تعداد نفرات هم خیلی واضحه 150 نفری که توی استدیو هستن 40-50 نفرشون دارن رو Senua's Saga کار میکنن بقیشون هم احتمالا رو یـ پروژه دیگه . Project Mara جزو همین Senua's Saga حساب میشه و یـ پروژه جمع جوره که داره توسط همون اعضای اصلی نسخه قبلی ساخته میشه و چیز خاصی نیست . قرار ـه یـ شوکیس آزمایشی باشه تا یـ بازی و قرار نیست براش تیم جداگونه تشکیل بدن
 

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
647
البته اشتباه نشه ها ما بیشتر داریم در مورد Scale حرف میزنیم موفقیت بزرگ اینا با نسخه اول این بود که ثابت کردن میشه تو Scale کوچیک هم همزمان ریسک کرد و همم یـ روایت سینمایی و متفاوت شبیه بازیای AAA و تمام موشن کپچر داشت . نینجا تئوری به این افتخار میکرد که اومده بود یـ استدیو موشن کپچر تو یکی از اتاق های ساختمونش راه اندازی کرده بود که به چیپ ترین نحوه ممکن صورت و بدن Senua رو موشن کپچر کنه . اینجا همه با هم اطمینان داریم بازی تو چیزایی که نسخه قبلی ضعف داشته بهبود پیدا میکنه و گسترده تر میشه ولی بازی به خاطر ماهیت خطیش اگه قرار باشه واقع گرایانه باشه چجوری با 40 نفر میخواد Scale ـش رو حد GOW نگه داره ؟ یا باید از کیفیت بزنن یا بچسبن به کیفیت بیشتر تو Scale کوچیک تر. ماکرو اومد اینا رو خرید سریع براشون یـ ساختمون جدید احداث کرد یـ استدیو به شدت پیشرفته موشن کپچر در اختیارشون گذاشت ولی بازم این دلیل نمیشه که بتونن Sclae بازی رو با 40-50 نفر در حد GOW بالا ببرن . بحث اصلی اینه نینجا تئوری تمام سعی خودش رو میکنه که یکی از با کیفیت ترین و پالیش شده ترین بازی ها رو بیرون بده اونم با یـ تیم 40-50 نفره ولی چقدر کانتنت تو خودش میتونه جا بده ؟
همه حرفات درسته احمد، چون خلاصه گفتم و زیاد توضیح ندادم فکر کنم کمی سو برداشت شد ، منظور از "موفقیت بزرگ" که کارگردان خودش هم استفاده کرده GOW ساختن نیست، به گفته خودت نسبت به بازی قبلی اگه پیشرفت کنن، همین موفقیت بزرگ تلقی میشه، چون قسمت اول خیلی خوب بود، فقط کافیه بازی طولانی تر از قسمت اول باشه، یه جورایی نیمه جهان باز باشه و از اساطیر نورس و سلتیک خوب استفاده کنن، خلاصه انتظار متا 94 نداریم، ولی 88 به بالا چرا! بالاخره همه یه انتظاراتی دارن ازشون.
بازی اوایل یـ دوربین روی شونه Hack and Slash سرعتی بوده اولین گیم پلی رو اگه یادت باشه شدیدا سرعتی بود خود کارگردان بازی هم میگه کامبت هوی بوده ولی بعد که از این و اون مشاره گرفتن روایت و پازل ها جای کامبت رو گرفتن خلاصه فک نمیکنم این ربطی به بودجه داشته باشه بیشتر Design Choice بوده .
دقیقا Design Choice خودشون بوده، چون هدفشون داستان سرایی بوده بیشتر.
 

Pouryar21

کاربر سایت
Jan 31, 2021
286
اون دوتا که اسم بردی هیچ ربطی به نیجا تئوری ندارن Ten24 یـ استدیو اسکن بدن و صورت ـه که واسه تریلر رونمایی بازیبا نیجا تئوری همکاری داشته و صورت و بدن Senua رو اسکن کرده و کلا کاراش برای فیلمای CGI استفاده میشه Quixel هم مال اپیک ـه و کارش اینه میره از اجسام واقعی عکس میگیره و تبدیلشون میکنه به تکسچر های Photo realistic تا کمپانی های بازی سازی و فیلم سازی ازش استفاده کنن نینجا تئوری هم قرار ـه باهاش همکاری کنه در مورد تعداد نفرات هم خیلی واضحه 150 نفری که توی استدیو هستن 40-50 نفرشون دارن رو Senua's Saga کار میکنن بقیشون هم احتمالا رو یـ پروژه دیگه . Project Mara جزو همین Senua's Saga حساب میشه و یـ پروژه جمع جوره که داره توسط همون اعضای اصلی نسخه قبلی ساخته میشه و چیز خاصی نیست . قرار ـه یـ شوکیس آزمایشی باشه تا یـ بازی و قرار نیست براش تیم جداگونه تشکیل بدن
چرا ربط دارن نمیدونم اینستا ملینا را فالو میکنی یا چی دو هفته پیش یه استوری گذاشته بود که تو Ten24 داشتن لباس ها و کاستوم Senua رو کپچر میکردن
تو Dev Diary سال قبل هم خودشون گفتن که با تیم Quixel رفتن ایسلند نه تنها برای عکس گرفتن بلکه صدا های بازی رو هم اینا کپچر میکردن
تعداد نفرات رو گفتی 40 50 نفر که تو آگهی های شغلیشون میگن که بیاین رو هلبلید کار کنین که این خودش میتونه نشون دهنده این باشه که تیمشون بیشتر از این عدده تنها فقط تیم Bleeding edge رو با چیزی که کارگردان گفت جمع کنیم یعنی حدودا 60 65 نفر حداقل رو هلبلید کار میکنن که باز پروژه مارا رو یه شوکیس آزمایشی در نظر بگیریم (که دقیق از این اطلاع ندارم ولی تو آخرین ویدئوشون گفتن که با یه تیم که افراد استودیوهای خودشون نیستن یه ساختمون رو کپچر میکردن؟؟؟؟) یعنی حدودا 80 نفر تو استودیو روی بازی دیگه ای کار میکنن که فکر نکنم از الان برای بازی بعد کاری بکنن (شاید)
کاش نینجا تئوری دیگه بیاد تو E3 یه گیم پلی نشون بده که دیگه بساط این حدس و گمان ها بسته بشه
 
  • Like
Reactions: XBOX.G4m3r

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر