Multi Platform Sea of Thieves

سازنده
Rare
تاریخ انتشار
March 2018
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox One
  3. Xbox Series X|S
عنوان Sea of Thieves جدیدترین ساخته استدیو کهنه کار Rare میباشد. این اثر ابتدا در کنفرانس خبری مایکروسافت در E3 سال 2015 به نمایش درامد و پس از یکسال شاهد اولین تریلر گیمپلی ان در E3 سال 2016 بودیم، قرار بر این بود که بازی در سال 2017 به صورت انحصاری برای پلتفرمهای مایکروسافت منتشر شود. اما با تاخیری عرضه بازی برای تاریخ 29 اسفند سال 96 مشخص گردید.

3b9907bf-92ef-46e4-9a02-ecbd453252cc.jpg


Sea of Thieves
Developer: Rare
Publisher: Microsoft Studios
Genre: Action-adventure
Mode: Multiplayer
Price: 60 USD
معرفی استدیو Rare:

استدیو بسیار قدیمی Rare قدمتی بالغ بر سی سال دارد و سده گذشته دوران بسیار طلایی داشت، انها خالق بازیهایی بسیار متنوع در ژانرهای مختلف با کیفیتی وصف ناشدنی بودند ولیکن با گذشت زمان و اغاز قرن بیست و یک و با خرید این استدیو انگلیسی توسط مایکروسافت افت تدریجی انها اغاز شد و با تمرکز بر روی کنترلر حرکتی کینکت به طور کلی اسم Rare از کلاس جهانی خارج شد و انها دیگر جزه استدیوهای جریان اصلی صنعت گیم شناخته نمیشدند. این روند تا ابتدای نسل هشتم ادامه داشت که با تغییر مدیریت اکس باکس و مدیرعامل مایکروسافت نور خورشید دوباره بر پنچره های خاک گرفته این استدیو تابید. تغییرات به سرعت در این استدیو اعمال شد، انها دیگر کارشان با کینکت تمام شده بود و حال میتوانستند عنوانی ماجراجویی در دل دریا همراه با دزدان بسازند. ایده ایی که از نسل هفتم همراه انها بود ولیکن به دلیل محدودیت های سخت افزاری و اجبار بر ساخت بازیهای کینکت فرصت حقیقت بخشیدن به رویای خود را نداشتند.
به هر جهت این استدیو پستی و بلندی های بسیاری را پشت سر گذاشته است و انها باری دیگر فرصت دارند با عنوان Sea of Thivese به لیست استدیو های جریان ساز کلاس جهانی برگردند و باری دیگر لوگوی طلایی ابی رنگ نایاب خود را بین گیمرها اشنا کنند.

معرفی گیمپلی بازی:

دریای دزدان، در اولین نگاه ایده ای ساده را دنبال می‌کند، شما دزد دریایی هستید، بكشید، غارت كنید و پرچم افتخار خود را به احتزاز درآورید؛ این حرف درست است اما به جرأت می‌توان پروسه ساخت این بازی را یكی از دشوارترین های نسل دانست!
استودیو Rare به خط اصلی بازی سازی ای كه لیاقت آن را داشت بازگشته و قرار نیست حداقل بدون تلاش شكست بخورد.
این بازی اقیانوسی را در اختیار كاربران قرار می‌دهد، بازیكنانی كه می توانند در كشتی های تك، دو و یا چهارنفره ماجراجویی خود را آغاز كنند، شما باید به جزیره های گوناگون بروید، با اسكلت ها مبارزه كنید، مواد غذایی و مهمات پیدا كنید و برای یافتن طلا، كه تنها هدف زندگی شما به عنوان دزد دریایی است جان خود را به خطر اندازید. طلا در این دنیا همه چیز است، آبجو، لباس، غذا، قطب نما، نقشه گنج، آلات موسیقی و همه چیز در گرو اندوختن طلا است.
دریای دزدان درعین سادگی و البته نوآورانه بودن ایده، بسیار فراتر از این توضیح است، ایجاد دنیایی بر این گیم پلی بسیار سخت است، مهم ترین موضوع خسته كننده نبودن است كه قطعا Rare به بهترین شكل از آن مرحله عبور كرده است.
به عنوان كسی كه قریب به شش ماه در نسخه آلفا و بتای بازی حضور داشته گستردگی بازی را تحسین می كنم، شما وارد جزیره ای جدید می‌شوید به جستجو می پردازید و در نهایت، هنگام غروب آفتاب در بالای جزیره با دوستان خود آبجو میخورید و موسیقی می نوازید، این سكانس هربار در جزیره ای متفاوت تكرار می‌شود و هربار آرامش و حس مثبتی را دریافت می‌کنید.
هدفم از گفتن این موارد اثر هنرمندانه ای است كه سازنده خلق كرده، یك دزد دریایی حتما یك شخص خشن و تنها به فكر قتل نیست، زندگی برروی دریا بسیار وسیع تر و آرامش بخش تر از كلام است و Rare حداقل درمورد من، به بهترین شكل این حس را منتقل كرد.
این آرامش البته قبل از طوفان است، تا وقتی كه یك كشتی از فاصله دور رؤیت كنید و استرس، هیجان و عطش جنگ در رگ های شما به جریان بیفتد، مبارزات بین دو كشتی هیجان مطلوبی دارد و نیازمند همكاری كامل تمامی خدمه است، اینگونه مبارزات بین دو كشتی در بازی بطور اندك اتفاق می‌افتد و آن را مدیون نقشه وسیع هستیم، این موضوع بازی را بسیار واقع گرایانه تر كرده و شما را در یك اقیانوس بزرگ قرار می‌دهد كه زمان كافی برای استراحت، تكمیل مهمات و مواد غذایی و ماجراجویی می دهد.
باتوجه به گنج و دیگر مواردی كه از جزیره ها و یا غارت دیگر كشتی ها بدست می‌آورید، سطح بازی شما ارتقا پیدا می‌کند و نقشه های سخت تر و البته پرسود تری را تحویل می گیرید كه مهارت بالاتری را طلب می‌کند، به مرور شما سلاح های قویتری می خرید و با اقتدار بیشتر بر موج های خروشان می تازید.
بیشترین تعامل شما در این بازی آب است، فیزیك آب بسیار عالی طراحی و پرداخته شده و در اثر آب و هوای متفاوت، جزر و مد، باد، طوفان و نوع جهت گیری بادبان های كشتی شما واكنش نشان می‌دهند و برروی گیم پلی بازی موثر هستند.
یكی از عوامل موفقیت شما هم همین است كه بتوانید دریا را رام كنید و از موج دریا و باد ها به عنوان برتری خود استفاده كنید.
اصلی ترین امكانات شما در بازی، قطب نما، سلاح های گرم و سرد، سطل آب جهت خارج كردن آب های داخل كشتی، دوربین و فانوس است كه باید بتوانید به بهترین نحو از آن ها استفاده كنید تا پیروز میادین جنگ و ماجرایی باشید.

  • بازی همانند دیگر عناوین فرست پارتی مایکروسافت از قدرت اضافی Xbox One X پشتیبانی میکند و دارندگان این کنسول میتوانند از رزولیشن 4K واقعی، HDR و دیگر پیشرفت های گرافیکی بهره مند شوند.
  • همانطور که پیش تر اعلام شد بازی از روز اول عرضه بر روی سرویس Game Pass در دسترس میباشد، بدین معنی تا زمانی که اشتراک Game Pass داشته باشید میتوانید بازی Sea of Thieves را به صورت کامل تجربه کنید.
  • بازی از سرویس Xbox Play Anywhere پشتیبانی میکند، بدین معنی شما با خرید یکبار بازی میتوانید انرا هم بر روی Xbox One و هم بر روی Windows 10 اجرا نمایید. همچنین SoT از کراس پلتفرم هم بهره میبرد.
  • سازندگان تایید کرده اند که عرضه بازی تازه اغاز کار انها میباشد و SoT در دراز مدت شاهد ویژگی های جدید بسیاری خواهد بود.

از اونجایی که بازی در فروم تاپیکی مخصوص نسخه PC فعلا نداره برای همین سیستم مورد نیاز منتشر شده رو همینجا قرار میدم

SOT.png

با تشکر از دوست خوبم سهیل احسنی
 
آخرین ویرایش:

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,267
نام
وحید
به نظر میاد اینجا همه چیز ساخته شده باشه و ما فقط باید کشفشون کنیم، یعنی کلیتش شبیه NMS هست ولی در باطن با اون فرق میکنه :D

خب سیستم No Man's Sky هم همینه :D موتور بازی سیارات رو میسازه :D یعنی اونا هم ساخته شده هستند دقیقا :D ما باید بریم کشف کنیم و زندگیشون یاد بگیریم و اطلاعات جمع کنیم :D حالا نمیدونم NMS هم مثل SoT میشه با Co-Op بری یا نه ولی خب شباهت های انکار ناپذیری باهم دارن :D

امیدوارم جفتشون موفق بشن، من عاشق دزدهای دریایی هستم و از طرفی عاشق بازی های Sci-Fi هم هستم :D موفقیت جفتش برای من وضعیت برد-برد هست :D
 
  • Like
Reactions: Pzt_Kami

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
این ها به نظر من خیلی خوب میشد از انجین UE4 استفاده کنند وقتی مایکرو لایسنس این انجین را در دست داره و از طرفی UE انعطاف پذیری فوق العاده داره خیلی راحت میتونست تو اختیارشون قرار بده و باهاش بازی بسازن . به جزء افکت آبش با هیچی بازی حال نمیکنم :D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
Eurogamer تو یه مقاله 5 نمایش برتر E3 رو انتخاب کرده و در واقع اینا Game of the Show ها هستن :D

Civilization 6
Dishonored 2
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Resident Evil 7
Sea of Thieves
It's a game of pirates, played with your friends. That should be all you ever need to know about Sea of Thieves, a high concept plucked straight from the playground and rendered in bold cartoon style. It's an absolute winner. At an E3 that still saw the big names fall back a little too easily on the same ideas, this was perhaps the most original game of the week. More importantly, it was just about the most fun you could have on the showfloor.

At the heart of this Xbox One and Windows 10 exclusive, there's something familiar - the sense of shared adventure that's vital to every good MMO, the co-operation that's at the heart of every good dungeon raid - but it's plundered the costume box, sporting a goofy peg-leg and a stuffed parrot on its shoulder. All hands on deck! Anchors aweigh! Hard astarboard! It's a fantasy that sounds all too easy to get lost in. For developer Rare, this must feel like a breath of fresh, salty air - and a welcome chance to remind the world why this UK studio is so beloved

پ.ن: به نظر میاد بازگشت خوبی داشته Rare :D
===
GamesRadar هم بازی رو جز 10 تا نمایش برتر E3 انتخاب کرده و در وصفش گفته:
it’s a Pixar Patrick o’Brian movie with pirates

Patrick o’Brian نویسنده معروف کتاب های دریانوردی (!) هست :D
===
اینجور که از Impression ها برمیاد، ایده بازی واقعا عالی و یونیک هست. اگه بتونن به خوبی این ایده رو پیاده کنن قطعا میترکونه، ولی خب کار سختی دارن و امیدوارم به خوبی از پسش بربیان :D
 
آخرین ویرایش:

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
من خیلی با بازی حال نکردم،کسایی هم که داشتن بازی میکردن زیادی high بودن:D
اما خوشحالم میبینم انقدر تحویل گرفته شد بینه منتقدا،rare برگرده به دوران اوجش،یک kameo و perfect dark ببینیم ایشالا:D
 
  • Like
Reactions: sadegh93

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
من خیلی با بازی حال نکردم،کسایی هم که داشتن بازی میکردن زیادی high بودن:D
اما خوشحالم میبینم انقدر تحویل گرفته شد بینه منتقدا،rare برگرده به دوران اوجش،یک kameo و perfect dark ببینیم ایشالا:D
کلا بازیکنای اونور اکثرا خیلی به خودشون جو میدن موقع بازی کردن ولی بازیش بدون شک به یه جمع دوستانه نیاز داره
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
من خیلی با بازی حال نکردم،کسایی هم که داشتن بازی میکردن زیادی high بودن:D
اما خوشحالم میبینم انقدر تحویل گرفته شد بینه منتقدا،rare برگرده به دوران اوجش،یک kameo و perfect dark ببینیم ایشالا:D
این اگه موفق بشه تا 2 نسل میخ میکنن فقط روی این ip که نتیجش اخر بشه مثل fable :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر