PlayStation Saros

سازنده
Housemarque
تاریخ انتشار
2026
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
1739433923345.png
Saros” بازی بعدی اکشن تک‌نفره از استودیوی هاوسمارک است. و این عنوان به نوعی یک دنباله معنوی برای ریترنال به شمار می‌رود.

ساروس یک بازی اکشن با داستانی ترسناک درباره یک مستعمره گمشده در دنیای خارج از زمین به نام کارکوزا است که زیر یک کسوف شوم قرار دارد. شما به عنوان “آرجون دوراج”، یک نیروی قدرتمند Soltari، بازی می‌کنید که برای پیدا کردن چیزی که دنبالش است، به هیچ قیمتی تسلیم نمی‌شود.

«راهل کهولی» (از سریال‌های “Midnight Mass” و “The Fall of the House of Usher”) در کالبد نقش اصلی بازی یعنی آرجون دوراج ایفای نقش می‌کند. او همچنین در سیاره کارکوزا تنها نیست و استودیو در آینده اطلاعات بیشتری درباره شخصیت‌های غیرقابل بازی و داستان شگفت‌انگیز خود منتشر می‌کند.

یک تفاوت کلیدی در گیم‌پلی بین ساروس و ریترنال وجود دارد که منابع و پیشرفت‌های دائمی را شامل می‌شود و این باعث می‌شود هر مرگ ارزشمند باشد. پس از هر مرگ، شما با دنیایی تغییر یافته روبه‌رو خواهید شد، اما در ساروس می‌توانید از یک مجموعه در حال تحول از سلاح‌ها و ارتقاء‌های لباس خود انتخاب کرده و به‌طور دائمی بهبود پیدا کنید تا «قوی‌تر برگردید» و بر چالش‌هایی که در کارکوزا با آن‌ها روبرو هستید، غلبه کنید.

گیم‌پلی بازی سال جاری نمایش داده خواهد شد.

سارون در سال 2026 برای کنسولی PlayStation 5 منتشر می‌شود و گیمرها می‌توانند انتظار یک نسخه بهبود یافته برای کنسول PlayStation 5 Pro را نیز داشته باشند.​
 
نمیدونم از چه چیز این بازی خوشتون اومده، یاد نسخه های اول بازی کنترا بیست سی سال پیش افتادم😐
باید بگیری تو دستت تا بفهمی چقدر خوبه. (منظورم کنترلره :D )
آره خلاصه همینجوری نگاه کنی فایده نداره وقتی بازی می کنی می فهمی چه گیم پلی ای داره ومعتادش می شی. (براساس ریترنال)
 
نمیدونم از چه چیز این بازی خوشتون اومده، یاد نسخه های اول بازی کنترا بیست سی سال پیش افتادم😐
منم سوالم اینه. ریترنال بازی کردی ؟ واقعا برا من شاهکار بود. تنها علتی که از این بازی خوشت نیاد اینه که از سبک روگلایک خوشت نمیاد اصلا.
اینهمه بازی تو ps انجام دادم ولی هیچکدوم لذت ریترنال رو نداد برام. اینم که ظاهرا بهتر از اون هست.
 
  • Like
Reactions: Wave 8500
توی یک روز تریلر ایشون و اون بازی آش شله قلمکار نت‌ایز رو دیدم. همونی که اسپایدرمن و جی تی ای و ... رو ریخته توی هم و با یه سری وایفو باید بپر بپر کنی.

مبارزه با غول آخری که در انتهای تریلر بود واقعا در قله قرار داشت. چه طراحی هنری زیبایی. هر مرحله از حمله غول آخر که روح بازی‌های دو بعدی ۳۰ سال پیش سگا رو آورده توی دنیای سه بعدی
و بعد ریزه‌کاری‌های زیبای هنری هر برخورد بین شخصیت بازی، سپرش، حملاتش با حملات غول آخر.

واقعا یک اثر هنری زیباست. بازی قبلی شون هم به جز گیم‌پلی، همین زیبایی رو داشت و الان چند برابر زیباتر شده.
 
منم سوالم اینه. ریترنال بازی کردی ؟ واقعا برا من شاهکار بود. تنها علتی که از این بازی خوشت نیاد اینه که از سبک روگلایک خوشت نمیاد اصلا.
اینهمه بازی تو ps انجام دادم ولی هیچکدوم لذت ریترنال رو نداد برام. اینم که ظاهرا بهتر از اون هست.
آره بازی کردم در کمتر از یکساعت دراپش کردم
 
آره بازی کردم در کمتر از یکساعت دراپش کردم
مشکل از بازی نیست! سلیقت بهش نمیخوره که طبیعتا Saros هم برات ساخته نشده و اونم هیچ ایرادی نداره. صرفا چون خوشت نیومده یا کلیت سبکشو اوکی نبودی، میتونی بری سراغ گیمای دیگه.
مخاطب و هدف این گیم مشخصه و طبیعتا کسی که سمتش میاد میدونه ازش چی بخواد. همونطور که Returnal جزو یکی از بهترین بازیای این نسله، Saros هم ادامه دهنده همون راهه و هیچکدوم نه بازی بدی هستن نه برا ۲۰ سال پیشن!!
 
اهم اهم :D بازگشت رو با این تاپیک شروع کنیم.
نمایش بازی واقعا عالی بود. پیشرفت نسبت به ریترنال به وضوح مشخص بود. هم در زمینه‌ی گرافیک و افکتای صوتی و تصویری هم گیم‌پلی. اتمسفر خفن ریترنال رو حتی بهترم کردن اینجا. واقعا دوس داشتم همین الان میشد بازیش کرد. اما نکته‌ی اصلی اینجاس که یه سری عزیزان ناراحت شدن که این بازی چرا اینقدر به ریترنال شباهت داره. میدونم در گذشته عادت هاوس‌مارک بوده که مُدام سبک عوض کنه و بازی کاملا جدید بسازه ولی خب اون زمان یه استودیو کوچیک و ایندی‌ساز بودن. الان اینا با ریترنال به چیزی که آرزوشون بوده رسیدن. واقعا رسیدن به همچین معجونی راحت نبوده و حقیقتا لیاقتشو دارن که لااقل دوتا بازی بر پایه‌ی اون گیم‌پلی و یونیورس بسازن. اصن بازی شبیهش نداریم. یه بولت‌هل سوم شخص که به معنای واقعی جیگرتو حال میاره. به نظرم باید یکم مهربون‌تر باشیم باهاشون. من خودم خیلی امیدوار بودم تو همین خط ریترنال بمونن. حالا ریترنال ۲ که نمیشد چون داستان تموم شد و اینام عادت ندارن سیکوئل بسازن. به جاش ساروس رو داریم. نکته‌ی بعدی اینکه به نظرم نگران درجه سختیش هم نباشین. ریترنال هم شانس مجدد و شیلد رو داشت ولی خب آیتم بودن. شاید پیداشون میکردید یا شایدم نه. ریترنال هم وقتی قلقش دستتون میامد دیگه سختیش رو تا حد زیادی از دست میداد. خلاصه به همتون قول میدم ساروس اگر جذاب‌تر از ریترنال نشه، به همون اندازه خوش خواهد گذشت :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or