PlayStation Saros

سازنده
Housemarque
تاریخ انتشار
2026
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
1739433923345.png
Saros” بازی بعدی اکشن تک‌نفره از استودیوی هاوسمارک است. و این عنوان به نوعی یک دنباله معنوی برای ریترنال به شمار می‌رود.

ساروس یک بازی اکشن با داستانی ترسناک درباره یک مستعمره گمشده در دنیای خارج از زمین به نام کارکوزا است که زیر یک کسوف شوم قرار دارد. شما به عنوان “آرجون دوراج”، یک نیروی قدرتمند Soltari، بازی می‌کنید که برای پیدا کردن چیزی که دنبالش است، به هیچ قیمتی تسلیم نمی‌شود.

«راهل کهولی» (از سریال‌های “Midnight Mass” و “The Fall of the House of Usher”) در کالبد نقش اصلی بازی یعنی آرجون دوراج ایفای نقش می‌کند. او همچنین در سیاره کارکوزا تنها نیست و استودیو در آینده اطلاعات بیشتری درباره شخصیت‌های غیرقابل بازی و داستان شگفت‌انگیز خود منتشر می‌کند.

یک تفاوت کلیدی در گیم‌پلی بین ساروس و ریترنال وجود دارد که منابع و پیشرفت‌های دائمی را شامل می‌شود و این باعث می‌شود هر مرگ ارزشمند باشد. پس از هر مرگ، شما با دنیایی تغییر یافته روبه‌رو خواهید شد، اما در ساروس می‌توانید از یک مجموعه در حال تحول از سلاح‌ها و ارتقاء‌های لباس خود انتخاب کرده و به‌طور دائمی بهبود پیدا کنید تا «قوی‌تر برگردید» و بر چالش‌هایی که در کارکوزا با آن‌ها روبرو هستید، غلبه کنید.

گیم‌پلی بازی سال جاری نمایش داده خواهد شد.

سارون در سال 2026 برای کنسولی PlayStation 5 منتشر می‌شود و گیمرها می‌توانند انتظار یک نسخه بهبود یافته برای کنسول PlayStation 5 Pro را نیز داشته باشند.​
 
یا اونطرف سر عنوانی مثل رگناروک می گفتن تغییرات کمه... همونا شش نسخه گاو کلاسیک رو می پرستن با کمترین تغییر:دی
بازیای قدیمی چون سریع تر ساخته میشدن زیاد نمیشد ازشون ایراد گرفت ولی وقتی آدم یه گیم رو اول نسل بازی میکنه بعد گیم بعدی نزدیکه crossgen بشه واقعا ایراد نگرفتن سخته :دی
 
  • Like
Reactions: Nameless King
هاوسمارک دوباره قراره نابودمون کنه!
هنوز که هنوزه ریترنال بهترین و نفسگیرترین بازی‌ای بوده که رو ps5 تجربه کردم

برنامه عید امسال RE:Requiem و Saros البته اگه زنده باشیم تا اون موقع
 
  • Cool
Reactions: Lions Gate
خب اگه بخوایم حساب کنیم میتونیم برگردیم عقبتر و بگیم این خیلی resogun بود.
بازیهای این استودیو از بعد ایشون DNA مشابهی دارن و هر نسخه روی ستونهای بازی قبلی ساخته میشه.
تو همین saros حتی میشه بیشتر رفت عقب و outland و یا stardust رو هم دید.

درسته شباهت به ریترنال انکارناپذیره ولی بخش مبارزش یک لول ارتقا داشت.
خیلی خوب بود.
من کاری به بیس بازی های هوس مارک ندارم. درسته Returnal ریشه خودش رو از resogun میگیره ولی دوبازی کاملا متفاوتن. بعدش الان که حمایت سونی رو هم دارن انتظار داشتم یک سری تنوع ببینم تو گیم پلی. مثلا گرپلینگ هوک برای کشیدن دشما یا پیچیده کردن melee combat چیزایی بودن که بازی نیاز داره بهش.
برای من سواله این ارتقایی که میگی منظورت وجود شیلده؟ شیلد هم به عنوان ایتم مصرفی تو نسخه قبل بود. البته که با توجه به داستان بازی اینبار المان زمان هم انگار تاثیر گذاره. لااقل یه سری المان های صوتی و ظاهری رو میتونستن تغییر بدن.
 
من کاری به بیس بازی های هوس مارک ندارم. درسته Returnal ریشه خودش رو از resogun میگیره ولی دوبازی کاملا متفاوتن. بعدش الان که حمایت سونی رو هم دارن انتظار داشتم یک سری تنوع ببینم تو گیم پلی. مثلا گرپلینگ هوک برای کشیدن دشما یا پیچیده کردن melee combat چیزایی بودن که بازی نیاز داره بهش.
برای من سواله این ارتقایی که میگی منظورت وجود شیلده؟ شیلد هم به عنوان ایتم مصرفی تو نسخه قبل بود. البته که با توجه به داستان بازی اینبار المان زمان هم انگار تاثیر گذاره. لااقل یه سری المان های صوتی و ظاهری رو میتونستن تغییر بدن.
شیلد و Second Chance که برای در دسترس تر کردن بازیه.
نه خود بیس مبارزات رو میگم که نفس گیر تر به نظر میاد.
که این میتونه دلیلش وجود همین دو عامل باشه.

خب چرا باید فکر کنیم این بازی باید شکل دیگه ای میبود؟
خب اینها با ریترنال به اون شکل بازیی که میخواستن رسیدن ، یه شوتر روگلایک/لایت سوم شخص.
باقی میشه روی همون نسخه به عنوان پایه ساختن و رفتن بالا.

این بازی هم ادامه معنوی ریترناله تو یک دنیای دیگه.
ریترنال بازی فوق العاده ایه ولی کامل نبود ، این اگه فقط تونسته باشه نقاط ضعف اون بازی رو پوشش بده کار بزرگی برای یک ادامه کرده.

وگرنه تمام ادامه ها خب ویژگیهاشون رو از بازی اول قرض میگیرن.
روی این حساب سیلکسانگ چقدر متفاوت بوده؟
یا Hades 2 چقدر؟
رگناروک چقدر به نسبت 2018 ؟
و الی آخر...

این بازی فقط اسم و دنیاش عوض شده ولی عملا همونطور که تو پست اصلیم نوشتم Returnal 2.0 هست.
(حالا اگه بعدا تو داستان بازی شواهدی برای ارتباط با ریترنال پیدا نشه.)
به نظرم سطح انتظار از این استودیوی 100 نفره نامعقوله که هر بار بخوان تو یک سبک جدید بازی بسازن و با حفظ امضای خودشون نسبت به بازی قبلی تحول ایجاد کنن.
طرفدارها ازشون ریترنال میخواستن و خب دیدن که کارشون با این سبک و شکل از گیم پلی هنوز تموم نشده و میتونن کارهای بیشتری انجام بدن ، خب همینکار رو هم کردن.
 
شیلد و Second Chance که برای در دسترس تر کردن بازیه.
نه خود بیس مبارزات رو میگم که نفس گیر تر به نظر میاد.
که این میتونه دلیلش وجود همین دو عامل باشه.

خب چرا باید فکر کنیم این بازی باید شکل دیگه ای میبود؟
خب اینها با ریترنال به اون شکل بازیی که میخواستن رسیدن ، یه شوتر روگلایک/لایت سوم شخص.
باقی میشه روی همون نسخه به عنوان پایه ساختن و رفتن بالا.

این بازی هم ادامه معنوی ریترناله تو یک دنیای دیگه.
ریترنال بازی فوق العاده ایه ولی کامل نبود ، این اگه فقط تونسته باشه نقاط ضعف اون بازی رو پوشش بده کار بزرگی برای یک ادامه کرده.

وگرنه تمام ادامه ها خب ویژگیهاشون رو از بازی اول قرض میگیرن.
روی این حساب سیلکسانگ چقدر متفاوت بوده؟
یا Hades 2 چقدر؟
رگناروک چقدر به نسبت 2018 ؟
و الی آخر...

این بازی فقط اسم و دنیاش عوض شده ولی عملا همونطور که تو پست اصلیم نوشتم Returnal 2.0 هست.
(حالا اگه بعدا تو داستان بازی شواهدی برای ارتباط با ریترنال پیدا نشه.)
به نظرم سطح انتظار از این استودیوی 100 نفره نامعقوله که هر بار بخوان تو یک سبک جدید بازی بسازن و با حفظ امضای خودشون نسبت به بازی قبلی تحول ایجاد کنن.
طرفدارها ازشون ریترنال میخواستن و خب دیدن که کارشون با این سبک و شکل از گیم پلی هنوز تموم نشده و میتونن کارهای بیشتری انجام بدن ، خب همینکار رو هم کردن.
من فکر نمیکردم باید شکل دیگه ای میبود یا یه بازی کاملا جدید در اختیارمون میذاشتن. نمیدونم از کجای پیامم این رو گرفتی. چون همونطور که خودت گفتی Returnal 2.0 هستش نه یه آیپی کاملا جدید. و دقیق هم گفتم و مثال زدم سطح تغییراتی که انتظار داشتم چقدر بود. لطفا تمرکز بحثمون رو گفته هامون باشه نه تصوراتمون.

همین دو موردی که گفتی المان جدید نبود! هردو به عنوان آیتم مصرفی در نسخه قبل بودند. من کاری به رگناروک ندارم که برای من اتفاقا عدم وجود یه سری چیزای جدید تو کامبتش ضعف بود مثل باز کردن همون Skillهایی که تو 2018 باز کرده بودیم. ولی طبق دیده هام از تریلرها Hades 2 و Silksong مواردی اضافه کردن تو کامبتش که تو نسخه قبل تا جایی که میدونم نبود.
یه مسئله تعداد کارکنا و بودجه هست یه مسئله هم سیاست سونی. که طبق دیده هام از این و Ghost صرفا خواستن یه استپ کوچیک بردارن.
 
من فکر نمیکردم باید شکل دیگه ای میبود یا یه بازی کاملا جدید در اختیارمون میذاشتن. نمیدونم از کجای پیامم این رو گرفتی. چون همونطور که خودت گفتی Returnal 2.0 هستش نه یه آیپی کاملا جدید. و دقیق هم گفتم و مثال زدم سطح تغییراتی که انتظار داشتم چقدر بود. لطفا تمرکز بحثمون رو گفته هامون باشه نه تصوراتمون.

همین دو موردی که گفتی المان جدید نبود! هردو به عنوان آیتم مصرفی در نسخه قبل بودند. من کاری به رگناروک ندارم که برای من اتفاقا عدم وجود یه سری چیزای جدید تو کامبتش ضعف بود مثل باز کردن همون Skillهایی که تو 2018 باز کرده بودیم. ولی طبق دیده هام از تریلرها Hades 2 و Silksong مواردی اضافه کردن تو کامبتش که تو نسخه قبل تا جایی که میدونم نبود.
یه مسئله تعداد کارکنا و بودجه هست یه مسئله هم سیاست سونی. که طبق دیده هام از این و Ghost صرفا خواستن یه استپ کوچیک بردارن.
من هم نگفتم اینها ویژگیهای جدیدی هستن.
اشاره کردم که به نظرم مبارزات این نسخه نفس گیر تره و خب این دو ویژگی رو هم به همین علت آوردن جزو ویژگیهای پیش فرض بازی و همینطور در دسترس تر ساختن این سبک.

حقیقتش من از این تیم برای بازی بعدی دقیقا ریترنال 2 رو میخواستم که همین رو ارتقا بدن.
بازی اگه حتی کپی پیست 100 درصد هم میبود که نیست همچنان جا برای کار داشت.

خب هوسمارکی که حالا چیزی رو از دست نداده.
وقت برای نمایشهای بیشتر و جزییات بهتر ، تغییرات/بهبودها و... برای به دست آوردن دل پلیر(مرتد :D )هایی مثل شما هنوز هست.
ولی من از همون تیزر اول تسلیم شدم و این تریلر هم برام خیلی جذاب بود.
 
ریترنال واقعا یه گنج نایاب توی ژانر خودش بود. حیف بود بخوان از اون فرمول فاصله بگیرن وقتی هنوز پتانسیل داره.
حالام که کاراکتر جدید (عجب ابهتیم داره!) با ستینگ متفاوتی رو گذاشته جلومون. نمایشش بشدت زیبا بود و لحظه شماری میکنم که اون فایت با موجود اژدها ماننده رو خودم تجربه کنم!
 
اقا نگرانت بودیم یه مدت نبودی :D اکانت Psت هم آفلاین بود.
سلام فدات داداش، چند ماه درگیر تعمیرات خونه بودم، اساس هم جمع کرده بودم یه گوشه و تعطیل کرده بودم گیم رو، کلا اخبار گیم هن نمیدیدم از بس وقت نمیکردم
(شرمنده بابت اسپم دوستان عزیز)
وبی عجب گیمپلی نابی داشت سوراس
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or