PlayStation Saros

سازنده
Housemarque
تاریخ انتشار
2026
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
1739433923345.png
Saros” بازی بعدی اکشن تک‌نفره از استودیوی هاوسمارک است. و این عنوان به نوعی یک دنباله معنوی برای ریترنال به شمار می‌رود.

ساروس یک بازی اکشن با داستانی ترسناک درباره یک مستعمره گمشده در دنیای خارج از زمین به نام کارکوزا است که زیر یک کسوف شوم قرار دارد. شما به عنوان “آرجون دوراج”، یک نیروی قدرتمند Soltari، بازی می‌کنید که برای پیدا کردن چیزی که دنبالش است، به هیچ قیمتی تسلیم نمی‌شود.

«راهل کهولی» (از سریال‌های “Midnight Mass” و “The Fall of the House of Usher”) در کالبد نقش اصلی بازی یعنی آرجون دوراج ایفای نقش می‌کند. او همچنین در سیاره کارکوزا تنها نیست و استودیو در آینده اطلاعات بیشتری درباره شخصیت‌های غیرقابل بازی و داستان شگفت‌انگیز خود منتشر می‌کند.

یک تفاوت کلیدی در گیم‌پلی بین ساروس و ریترنال وجود دارد که منابع و پیشرفت‌های دائمی را شامل می‌شود و این باعث می‌شود هر مرگ ارزشمند باشد. پس از هر مرگ، شما با دنیایی تغییر یافته روبه‌رو خواهید شد، اما در ساروس می‌توانید از یک مجموعه در حال تحول از سلاح‌ها و ارتقاء‌های لباس خود انتخاب کرده و به‌طور دائمی بهبود پیدا کنید تا «قوی‌تر برگردید» و بر چالش‌هایی که در کارکوزا با آن‌ها روبرو هستید، غلبه کنید.

گیم‌پلی بازی سال جاری نمایش داده خواهد شد.

سارون در سال 2026 برای کنسولی PlayStation 5 منتشر می‌شود و گیمرها می‌توانند انتظار یک نسخه بهبود یافته برای کنسول PlayStation 5 Pro را نیز داشته باشند.​
 
نمایش محشر بود:دی
قشنگ تکامل پله پله رو می شه تو هاسومارک دید:دی

خوده ریترنالم کم المان از عنوانین قبلی استدیو برنداشته بود...

بنظرم انتظار تغییر در فرمول در هر بازی از استدیو واقعا بی انصافیه... وگرنه این خرده رو هم باید اول از همه به فرام بگیریم که چرا از است یا انیمیشن های عناوین قبلیش استفاده می کنه:دی

یا اونطرف سر عنوانی مثل رگناروک می گفتن تغییرات کمه... همونا شش نسخه گاو کلاسیک رو می پرستن با کمترین تغییر:دی

کلا در مقیاس کاری استدیو های کلان... اون ریسک پذیری به شدت نسبت به یک استدیو ایندی کمتره(بماند همین الانم ایندی ها اکثرا می رن دنبال سیف سیکوئل)

ما کلی استدیو و فرنچایز محبوب متفاوت داریم که برگردیم به عقب نگاه می کنیم حتی زمانی که هزینه بازیسازی انقدر بالانرفته بود هم حساب شده تر دنباله ای یا فرنچایز جدیدی می ساختن
بخوایم گیر بدیم... می شه حتی به بلیزارد کلاسیک در دوران اوجش هم گیر بدیم...

همه استدیو ها گوریلا گیمز نیستن از شوتر بپرن اکشن نقش افرینی...
یا playground که از ریسیک ارکید پریده به فیبل...

تازه به همین استدیو ناتی داگ برگردیم که به جهش های فوق العاده می شناسیمش... بعد از سالها داره می ره روی یک بازی جدید کار کنه... و اینطورم نیست اینو بسازن رها کنند..بگن از این دیگه استفاده نمی کنیم
اتفاقا ناتی داگ الان خیلی رو فرنچایز هاش می مونه تا مثلا از تاسیسش تا نسل شش!!! چون هزینه ها بالاست و ریسک پذیری کمتر می شه
اینو به راکستارم می تونیم بگیم... خیلی رو منطقه امنی که توش استاد هست حرکت می کنه و مخاطب ها هم راضی هستند...
همون گوریلا ای که گفتم هم پس از تغییر ژانر شروع کرده به شیردوشی ازش... پس حتی استدیو هایی که تغییر ژانر یا اصلا تغییرات بزرگی می دن.. نمی تونن به راحتی بگن باشه ما یه اثری می سازیم... دوباره چرخ رو از دوباره برای پروژه بعدی خلق می کنیم:دی
 
داره جا پای بلادبورن و بازی های شب عیدی قبلی میگذاره :D

بسیار هم عالی....

نمایش هم به نظرم خیلی خوب بود دیگه نباید همه چی هم اینجا نشون بدن و اسپویل کنند که :D قطعا برای بازی کامل نکاتی هست که هنوز ندیدیم....
 
یکم زیادی دیگه Returnal نبود؟ :D خیلی Sequel کم ریسکی به نظر میاد. انتظارم تغییرات بیشتری بود
خب اگه بخوایم حساب کنیم میتونیم برگردیم عقبتر و بگیم این خیلی resogun بود.
بازیهای این استودیو از بعد ایشون DNA مشابهی دارن و هر نسخه روی ستونهای بازی قبلی ساخته میشه.
تو همین saros حتی میشه بیشتر رفت عقب و outland و یا stardust رو هم دید.

درسته شباهت به ریترنال انکارناپذیره ولی بخش مبارزش یک لول ارتقا داشت.
خیلی خوب بود.
 

Saros - Gameplay Trailer | State of Play​




عملا Returnal 2.0 :x:x
خیلی خوشحالم المان‌های ریترنال رو دوباره میارن. مخصوصا وقتی overload رو دیدم.
اون زنده شدن دوباره هم خیلی جالبه. قشنگ معلومه به کار میاد. به به. کیف کردم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or