Sam Lake: اگر Max Payne 3 به دست ما ساخته می‌شد، شاهد عنوان کاملا متفاوتی بودیم

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
روز گذشته در شهر «پاریس» مراسمی در خصوص بازی‌های ویدیویی با عنوان کلاس آموزشی بازی‌های ویدیویی [The Video Game masterclass] برگذار شد. استودیو «Remedy» هم جزو یکی از حاضران این مراسم بود. آن‌ها در خصوص مباحث مختلفی از جمله ساخت ‌ادامه‌ عنوان «الن‌ویک»، روند ساخت «کوانتوم‌بریک» و ... توضیح دادند. اما در این بین آن‌ها قسمتی از صحبت‌های خود را اختصاص دادند به ورژن رمدی عنوان «مکس‌پین 3» و تفاوت‌های آن با ورژن «راک‌استار». با ادامه خبر با سایت بازی‌سنتر همراه شوید.

sr0zkeb6fd9eei86ajzm.jpg

عنوان مکس‌پین 3 در سال 2012 منتشر شد. عنوانی که خیلی‌ها آن را با جمله، «این یک بازی خوب، اما مکس‌پین نیست.» توصیف کردند. البته این صحبت‌ها بدون علت هم نبود. مکس‌پین 3 بر خلاف دو شماره اول آن توسط رمدی ساخته نشد و وظیفه ساخت آن با شرکت‌ راک‌استار بود. حال به نظر فرصت خوبی فرا رسیده تا ما از «سم‌لیک» در خصوص روند ساخت مکس‌پین 3 و فرق نسخه رمدی و راک‌استار بپرسیم.

سم‌لیک در این خصوص به ما گفت، راک‌استار از او دعوت کرده‌است تا عنوان مکس‌پین 3 را در مرحله توسعه‌، تجربه و بعد از آن به راک‌استار پیشنهاداتش را ارایه دهد. او بعد از تجربه مکس‌پین 3 از این عنوان خوشش آمده و دلیل اصلی این موضوع را هم استایل راک‌استارگونه بازی می‌داند.
سم‌لیک در ادامه به این موضوع اشاره کرد که ترس اصلی او قبل از تجربه مکس‌پین 3، «ایده تقلید راک‌استار از استایل رمدی بوده‌است.» اما بعد از این که این عنوان را تجربه‌کرده ، متوجه این موضوع شده‌است که مکس‌پین 3، همچنان یک مکس‌پین است اما نسخه‌ای که با یک ایده و تفکر دیگر ساخته‌شده و البته نسخه‌ای که مربوط به خود راک‌استار است.

سم‌لیک در ادامه گفت که او به راحتی می‌تواند بگوید، اگر مکس‌پین 3 توسط رمدی ساخته می‌شد، عنوانی کاملا متفاوت بود. اما تصمیمی هم که راک‌استار در خصوص ادامه سری اتخاذ کرد، تصمیم درست و خلاقانه‌ای بوده‌است.
« ما باید راه خودمان را برویم و آن‌ها هم باید راه خودشان را بروند. من فکر می‌کنم که اگر ما بخواهیم از آن‌ها تقلید کنیم یا آ‌ن‌ها بخواهند از ما تقلید کنند، این کار یک روش اشتباه است.»

در انتها مصاحبه‌ هم سم‌لیک در خصوص «Dan Houser» نویسنده مکس‌پین 3 گفت. او یک «نویسنده فوق‌العاده‌» است. زمانی که توسعه مراحل گرافیکی عنوان مکس‌پین 3 به پایان رسید، هوسر به پیش سم‌لیک رفته‌است و از او در خصوص دوران کودکی مکس‌پین و وقایع زندگی او پرسیده و بعد از آن با استفاده بینش و بصیرتش داستان مکس‌پین 3 را ایجاد کرده‌است.
 
آخرین ویرایش:
من که نفهمیدم چی شد و سم چی گفته
فقط تعجبم اینه چطور خودش به پیشنهاد راکستار رفته از بازی دیدن کرده و تاییدشم کرده
به بیان ساده گفته که مکس‌پین 3 عنوان خوبی بوده فقط اگر ما میساختیم بازی، کلا یک چیزه دیگه ازش در میومد.
در خصوص این که رفته راک‌استار هم. فقط برای فید بک دادن در خصوص بازی بوده و عملا قدرتی نداشته که بخواد مثلا بگه این بنده خدا چرا از وسط بازی اون‌جوری کچلش کردین.
در عمل داره میگه که تنها دلیلی که از مکس‌پین خوشش اومده بوده اینه که راک‌استار نیومده از دو شماره اول تقلید کنه و نسخه خودشو ساخته.
 
خوب پس راکستار کارش کرده و از سم لیک نظر خواهی کرده ، در اونی که دن هوسر نویسنده عالی شکی نیست ولی خوب ایده اش برای ادامه مکس و دیدگاهش نسبت به برزیل و کچل شدن و.. جالب نبود ولی در گیم پلی عالی بازی و هوش مصنوعی عالی هیچ شکی نبود
به نظرم رمدی نمیتونست گیم پلی به این کاملی با هوش مصنوعی عالی دربیاره چه بسا تکامل هایی تو سیستم بالت ایجاد میکرد..
ولی رمدی میتونست اون تم تیره با اون سیستم نور پردازی بکرشون تو بازی ایجاد کنن
بهترین روش همون گیم پلی از راکستار و داستان از سم لیک بوده که احتمالا نمیتونسته چور در بیاد ،
 
واقعاً حیف شد که این IP از دست Remedy در اومد. به عنوان کسی که دو نسخه اول رو چند بار تموم کردم، نسخه سوم رو حتی تا وسطش هم دووم نیاوردم. کل بازی یه طرف، اون افکت مسخره و حال بهم زن که هر دو ثانیه می اومد یه طرف... :|
 
خوب پس راکستار کارش کرده و از سم لیک نظر خواهی کرده ، در اونی که دن هوسر نویسنده عالی شکی نیست ولی خوب ایده اش برای ادامه مکس و دیدگاهش نسبت به برزیل و کچل شدن و.. جالب نبود ولی در گیم پلی عالی بازی و هوش مصنوعی عالی هیچ شکی نبود
به نظرم رمدی نمیتونست گیم پلی به این کاملی با هوش مصنوعی عالی دربیاره چه بسا تکامل هایی تو سیستم بالت ایجاد میکرد..
ولی رمدی میتونست اون تم تیره با اون سیستم نور پردازی بکرشون تو بازی ایجاد کنن
بهترین روش همون گیم پلی از راکستار و داستان از سم لیک بوده که احتمالا نمیتونسته چور در بیاد ،
هوش مصنوعی عالی؟
حتما شوخی میکنی، ملت مثل درخت جلوت وایمستادن و شلیک میکردن دیگه هر از گاهی هم کاو میگرفتن
 
هوش مصنوعی عالی؟
حتما شوخی میکنی، ملت مثل درخت جلوت وایمستادن و شلیک میکردن دیگه هر از گاهی هم کاو میگرفتن
شما رو درجه اسون میرفتی رو درجه سخت بازی میکردی متوجه میشدی کاملا بازی چالش داشت من ندیدم کسی مثل درخت جلوم وایسه. مخصوصا اواخر بازی که شدیدا سخت میشد ..
npc ها خیلی مواقع از پشت کاور هدشات میکردن ، من به نسبت شوتر های دیگه کاملا بالانس میدیدم تو بازی و کاملا npc ها جنب و جوش داشتن کاور میگرفتن به موقع و مخفی میشدن و به نسبت بازی های شوتر الانم کاملا برتری داشت
ولی خوب پتانسیل این گیم پلی خوب و جذاب با اون داستان و طراحی داستانی زیر سوال رفت ،
 
شرایط کلی گیم پلی بازی خیلی خوب بود ولی از نظر داستانی و شخصیت خود مکس به نظر من اصلا خوب نبود
میتونم بگم تنها کاری که راک استار تونسته بود با شخصیت مکس پین بکنه این بود که یک لیوان مشروب بده دستش و تمام
و اما داستانش اگر ما به نسخه یک و دو مکس نگاهی کنیم میبینیم استدیو رمدی از نظر داستانی تفاوت های زیادی ما بین این دو نسخه گزاشته که این خود نشون از قدرت داستان نویسی و نترس بودن این استدیو میگه
ولی راک استار خیلی با احتیاط روند ساخت مکس پین 3 شروع و تا انتها هم این روند محطاطانه ادامه داده بود
در نهایت امیدوارم این بازی دوباره بدست سازنده اصلی این عنوان بیفته
[h=3][/h]
 
من که 100% راضی بودم از Max Payne 3 بنظرم واقعا فوق العاده بود :bighug:

ولی بدم نمیومد خود Remedy این بازی رو بسازه چون باز هم یک بازیه فوق العاده از آب در میومد ولی کاملا متفاوت...
 
خدا نکنه یه استودیو بیاد یه تغییر بده تو بازی، میریزن سرش منفجرش می کنن این مثلا هوادار ها. کلا انگار دوست دارن یه جور بازی رو 100 بار بدن بیرون بدون تغییرات. از اون ور به COD خرده می گیرن...

- - -ویرایش - - -

مکس پین 3 که عنوان بدی نبود ولی از نظر داستانی هم کم مشکل نداشت
والا شماره دو اش همیجین داستان گیرایی نداشت، من 2 بار تمومش کردم هنوز نمیدونم کی به کی بود .
 
هوش مصنوعی عالی؟
حتما شوخی میکنی، ملت مثل درخت جلوت وایمستادن و شلیک میکردن دیگه هر از گاهی هم کاو میگرفتن
اصلا همچین چیزی نیست من همین الانشم بازی میکنم و روی سیستم نصبه هوش مصنوعی بازی واقعا عالیه
 
یکی از دلایلی که باعث شده بود مکس پین یه بازی بسیار عالی باشه جذبه ی مکس و جو سنگین بازی بود که در شب اتفاق میوفتاد! نسخه ی سوم با کچل کردن مکس و تبدیل کردنش از آدمی که برای خانواده اش و یا عشقش می جنگه به آدمی که مثل یه مزدور برای پول و نجات رئیسش دست به اسلحه شده عملا جذبه ی مکس رو ازش گرفت و بردن بازی از شب به روز های آفتابی و استفاده از رنگ های شاد (که به صورت نرمال تو فرهنگ مردم برزیل هست) عملا جو بازی رو از حالت سنگین به یه حالت فان گونه تغییر داد! به نظرم همین جمله کافیه که مکس پین3 بازی خوبی بود اما هرچی که بود کلا دیگه مکس پین نبود!
 
با احترام به نظر دوستان و هیتر های مکس پین 3 برای من بهترین شوتر سوم شخص نسل پیش بود این بازی و بنظرم قوی ترین سیستم شوتینگ و مکانیزمها رو داشت.
تنها مشکلش تغییر حال و هوای بازی و دور شدنش از فضای دو نسخه ی اول بود لیکن بازهم روایت و داستان مناسبی داشت به نظرم
این میکس هم دوستان ببینن اگه دوست داشتن
واقعا عمق گیم پلی بازی بینظیره!
watch?v=YEPC9jkVE50
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or