S.T.A.L.K.E.R :Shadow of Chernobyl | PC

سلام نميدونم چرا كسي از اين بازي حرف نميرنه يعني واقا اين بازي رو نميشناسيد !؟ خيلي عجيبه !

اين بازي يكي از بهترين بازي هاي سبك Sci-Fi First-Person Shooter است (كه لازم به توضيح نيست) كه تا الان در تاريخه اين سبك نظير نداشته , البته ناگفته نماند اين بازي از سبك پرطرفداره RPG هم بهره ميبره يني ميشه دو سبك !!! واقا جاي تعجب داره.استالكر كه از كمپاني THQ منتشر ميشه از سال 2001 شروع به ساخت شده (تقريبا ميشه 5 سال) كه در نمايشگاه E3 2005 هم از طرف developed اين بازي يعني شركت GSC GameWorld اعلام شد كه با رودست زدن به بازيه half life 2 اين بازي رو به ارمغان در بيارن.ولي جاي تاسف داره كه بگم اين بازي بار ها و بار ها به تاخير افتاده به دليل تغيير يافتن نسخه DirectX 9 آن كه به 10 منتقل يافت.اين بازي كه قرار بود در فوريه 2006 به بازار عرضه بشه به اكتبر 2006 تغيير يافت ولي اين خبر هنوز قطعي نشده چون در هيچ سايت معتبري به طور رسمي اعلام نشده.

از محتويات بازي :

داستان اين بازي از واقعيت گرفته شده , از اينجا شروع ميشه كه: نزديك به 25 سال شهري بنام چرنوبيل كه در اكراين (روسيه) واقع هست يك نيروگاه اتمي وجود داشته كه در زير زمين واقع بوده.در سال 1985 اين نيروگاه به دليل ناامن بودن و مشكلاتي كه داشته منفجر ميشه و به دليل پخش مواد راديو اكتيو كه در شهر پخش ميشه به تعداد 30 ميليون نفر از افراد به گونه هاي مختلف از بين ميرن و در حال حاضر راديو اكتيو هنوز در 100 كيلومتري اون شهر وجود داره كه حتي نميشه نزديك اون شهر شد ! كه در كل يك شهر مطروكه ميمونه.

گيم پلي اين بازي در كل به سبك ترسناك ميباشد و از عمق صحنه ي بسيار بالايي برخوردار هست ميتونم بگم به اندازه يك شهر كه ميتونيد از تماميه امكانات اون شهر بهره ببريد از جمله : تماميه خيابانها_بيابانها_ساختمانها_خانه ها_پارك ها_حتي كوها و تپه ها_كه ميتونيد با استفاده از ماشين تماميه اون شهر رو گشت بزنيد ! عمق صحنه اين بازي اينقدر زياده كه فكر كنم يك شهر كامل رو توي اين بازي طراحي كردن.

از لحاظ موزيك اين بازي خيلي روش كار شده به سبك موسيقي هاي تاريك و ترسناك كه يك نمونه از اون رو ميتونيد توي official site اين بازي بشنويد www.stalker-game.com (حتما بريد توي سايتش).

گرافيك اين بازي فوق الاده عجيب هست به گفته THQ بعد از موتور گرافيكه قدرتمنده Unreal 3 , موتوره استالكر يعني x-ray engine رو ميتوان قويترين موتوره جهان شناخت ! جالب اينجاست كه اين موتور گرافيكي از كارايي بخصوصي برخوردار هست از جمله : روز و شب شدن اتوماتيك در بازي ! كه يكي از دلايل واقعي بودن اين بازي همين هست كه دقيقا مثل ساعات شبانه روز جلو ميره ! (سعي كنيد حتما تريلر هاي اين بازي رو ببينيد.)

علاقه مندان در اين بازي با 16 نمونه صلاح پيشرفته آشنا ميشوند كه 5 نمونه ي آن از دوربين دار و تك تير زن برخوردار هست ! كه بنده صلاح دونستم اين عكسها رو براي دوستان بزارم :

hrjybb.jpg
AKM Assault Rifle

hrjybp.jpg
AS (Val)

hrjyow.jpg
Fabrique Nationale Herstal FN2000

hrjyp4.jpg
Groza OC-14

hrjyqd.jpg
LM-300ML Assault Rifle

hrjz28.jpg
PMM (PM Makarov, Pistolet Makarova)

hrjz9k.jpg
SVD

hrk0wj.jpg
SVU Sniper Rifle (Snayperskaya Vintovka Ukorochennaya)

hrjzb4.jpg
TOZ-34 Shotgun

hrk12x.jpg
VSS

hrk4ly.jpg
RG-6

hrk4md.jpg
RPG-7

_________________________________________________________________________

اينم يك نمونه عكس از جزييات گرافيك اين بازي (تعجب نكنيد !) :

 
Last edited by a moderator:
New Exclusive Screenshots From S.T.A.L.K.E.R :

ssoles1116061631551o1164484060.jpg

877441p1164484292.jpg

01164484406.jpg


نزدیک به 40 شات جدید از این بازی منتشر شده که میتونید از لینک زیر دریافت کنید : :arrowd:
http://oblivion-lost.de/en/index.php
اینا آخرین عکسهای منتشر شده از این بازی بودن ! همینطور که میبینید ویژگی HDR بطور واضح دیده میشه ولی AA در بازی اصلا وجود نداره ! که خوب دلیلشم مشخصه بخاطر فعال بودن همین HDR در بازی هست که AA بطور خودکار off میشه ! چیزی که در چند بازی دیگه هم شاهد بودیم,مثل : Oblivion-Graw نسخه PC که قادر نبودن این دو ویژگی رو بطور همزمان در بازی اجرا کنن ! البته یک بازی مثل Oblivion در پرفورمنس گرافیکیش این قابلیت وجود داشت که این دو گزینه رو بر اساس انتخاب و میل گیمر گذاشته بودن که از دو گزینه یکیش رو میشد انتخاب کرد !
ولی موردی که هست اینه که مشخص نیست Stalker هم مثل Oblivion این دو گزینه در پرفورمنسش وجود داره یا نه ... !
البته تا جایی که من شنیدم Vista این مشکلات رو حل میکنه ! یعنی میشه Anti Aliasing و HDR رو بطور هم زمان در بازی ها شاهد باشیم ! (البته نه با سیستم بوقی ما...):biggrin1:

مورد بعدی هم اینه که بازی تغییرات زیادی کرده چیزی که در عکسها دیده میشد موجودات دیگه ای وجود داشتن که تا حالا اصلا در بازی وجود نداشتن !
یه تریلر 122 مگی در سایت GS از این بازی اومده که تا حدودی میشه تغییرات بازی رو درش مشاهده کرد ! و چیزی که در انتهای اون تریلر توجه منو خیلی جلب کرد,تاریخ ریلیز این بازی بود که نوشته بود : March 2007 !! اگه این تاریخ ریلیز درست باشه (که 100% هست!) حدود 4 ماهه دیگه این بازی منتشر میشه.;)
 
Last edited by a moderator:
اینا آخرین عکسهای منتشر شده از این بازی بودن ! همینطور که میبینید ویژگی HDR بطور واضح دیده میشه ولی AA در بازی اصلا وجود نداره ! که خوب دلیلشم مشخصه بخاطر فعال بودن همین HDR در بازی هست که AA بطور خودکار off میشه ! چیزی که در چند بازی دیگه هم شاهد بودیم,مثل : Oblivion-Graw نسخه PC که قادر نبودن این دو ویژگی رو بطور همزمان در بازی اجرا کنن ! البته یک بازی مثل Oblivion در پرفورمنس گرافیکیش این قابلیت وجود داشت که این دو گزینه رو بر اساس انتخاب و میل گیمر گذاشته بودن که از دو گزینه یکیش رو میشد انتخاب کرد !
ولی موردی که هست اینه که مشخص نیست Stalker هم مثل Oblivion این دو گزینه در پرفورمنسش وجود داره یا نه ... !
البته تا جایی که من شنیدم Vista این مشکلات رو حل میکنه ! یعنی میشه Anti Aliasing و HDR رو بطور هم زمان در بازی ها شاهد باشیم ! (البته نه با سیستم بوقی ما...)
این که نمی شد AA رو همزمان با HDR در بازی ها فعال کرد نه به بازی ربط داره نه به موتور بازی و نه به Dx بلکه این مشکل برای کارت های NVIDIA می باشد که سری های 6 و 7 هیچکدام از این قابلیت بهره نمی برند. کارت های ATI از سری X1800 به بالا همگی می توانند بازی ها رو به صورت HDR+AA بدون هیج مشکلی اجرا کنند. تا جایی که مدتی پس از ریلیز Oblivion پچی برای این بازی آمد که از طریق آن کارت های ATI می توانستند بازی رو به راحتی با AA و HDR به طور همزمان اجرا کنند. عکس هایی هم که در این وضعیت از بازی گرفته شده و در tomshardware هم موجوده به خوبی این وضع رو نشون می ده. در مورد بقیه بازی ها هم وضع به همین منوال می باشد. اولین بازی ای هم که برای نمایش همزمان HDR+AA کارت های ATI به کار رفت تا جای که یادمه HL2: Lost Coast بود.
البته HDR+AA در سری 8800 فعال می باشند و می توان از هر دوی آنها به صورت همزمان استفاده کرد.
 
یادمه اولین باری که عکسایی از این بازی دیدم بر میگرده به 5سال پیش سال 2002 یادش بخیر از همون عکساش فهمیدم یه بازی معمولی نیست بازی بزرگیه اون زمان قرار بود سال 2004 بازی بیاد ولی از سال 2004 3 سال گذشت پیر شدیم نمی دونم تا کی باید صبر کنیم:-" جدا این بازی از لحاظ طولانی شدن زمان ساخت رکورد داره.
 
این که نمی شد AA رو همزمان با HDR در بازی ها فعال کرد نه به بازی ربط داره نه به موتور بازی و نه به Dx بلکه این مشکل برای کارت های NVIDIA می باشد که سری های 6 و 7 هیچکدام از این قابلیت بهره نمی برند. کارت های ATI از سری X1800 به بالا همگی می توانند بازی ها رو به صورت HDR+AA بدون هیج مشکلی اجرا کنند. تا جایی که مدتی پس از ریلیز Oblivion پچی برای این بازی آمد که از طریق آن کارت های ATI می توانستند بازی رو به راحتی با AA و HDR به طور همزمان اجرا کنند. عکس هایی هم که در این وضعیت از بازی گرفته شده و در tomshardware هم موجوده به خوبی این وضع رو نشون می ده. در مورد بقیه بازی ها هم وضع به همین منوال می باشد. اولین بازی ای هم که برای نمایش همزمان HDR+AA کارت های ATI به کار رفت تا جای که یادمه HL2: Lost Coast بود.
البته HDR+AA در سری 8800 فعال می باشند و می توان از هر دوی آنها به صورت همزمان استفاده کرد.

در تکمیل صحبتهای شماhttp://www.gamespot.com/features/6161267/index.html
 
این که نمی شد AA رو همزمان با HDR در بازی ها فعال کرد نه به بازی ربط داره نه به موتور بازی و نه به Dx بلکه این مشکل برای کارت های NVIDIA می باشد که سری های 6 و 7 هیچکدام از این قابلیت بهره نمی برند. کارت های ATI از سری X1800 به بالا همگی می توانند بازی ها رو به صورت HDR+AA بدون هیج مشکلی اجرا کنند. تا جایی که مدتی پس از ریلیز Oblivion پچی برای این بازی آمد که از طریق آن کارت های ATI می توانستند بازی رو به راحتی با AA و HDR به طور همزمان اجرا کنند. عکس هایی هم که در این وضعیت از بازی گرفته شده و در tomshardware هم موجوده به خوبی این وضع رو نشون می ده. در مورد بقیه بازی ها هم وضع به همین منوال می باشد. اولین بازی ای هم که برای نمایش همزمان HDR+AA کارت های ATI به کار رفت تا جای که یادمه HL2: Lost Coast بود.
البته HDR+AA در سری 8800 فعال می باشند و می توان از هر دوی آنها به صورت همزمان استفاده کرد.
البته منظور من هم از Vista همون کارتهای سری 8 بود که همونطور خودت بهش اشاره کردی این مشکلات رو حل میکنه.;)
ولی در مورد کارتهای سری x1800 به بالای Ati نمیدونستم این مشکلات رو حل میکنه ! ممنون از توضیحاتت چون من فکر میکردم هنوز کارتی وجود نداره که بتونه این مشکلات رو حل کنه.
پس اینجور که مشخصه هنوز چیزی نشده عمر کارتهای سری 7 هم به پایان داره میرسه کم کم, و باید تا موقع انتشار این بازی حتما یه کارت سری 8 تهیه بشه ! چون واقا حیف این بازی نیاد...؟!
این بازی DX10 ساپورته؟؟؟؟؟؟
این بازی فقط از Dx9+8 پشتیبانی میکنه.
ضمنا,امضات هم خیلی مرتب و قشنگه !! :biggrin1:
 
Last edited by a moderator:
علی یعنی مثل cod2 ؟!
یعنی میشه امیدوار بود بتونیم با این سیستم چرتم این بازی رو انجام بدم
cod2 هم داشت ولی اون dx9+7 بود اصلا 8 وجود نداشت.
در مورد سیستمت هم راستش نمیدونم چه مشخصاتیه , ولی اگه کارتت سری 5 هست میتونی با dx8 این بازی رو با کیفیت و رزولوشن بالا اجرا کنی.ولی با 9 فکر نمیکنم خوب جواب بده و باید قید خیلی چیزها رو بزنی !;)
 
اگه این تاریخ ریلیز درست باشه (که 100% هست!) حدود 4 ماهه دیگه این بازی منتشر میشه

عجبی...!
چند ساله دارن روی این بازی کار میکنن ؟
من یادمه تریلرش توی بازی پانیشر که مال n سال پیشه بود !
نمی دونم چرا ، ولی فکر می کنم این بازی باید خیلی سنگین باشه و لودینگ هاش طولانی!
 
عجبی...!
چند ساله دارن روی این بازی کار میکنن ؟
من یادمه تریلرش توی بازی پانیشر که مال n سال پیشه بود !
نمی دونم چرا ، ولی فکر می کنم این بازی باید خیلی سنگین باشه و لودینگ هاش طولانی!
حدود 6 سال میشه.!
خیلی وقته که یه تریلر درست حسابی ازش منتشر نشده.آخرین Official Trailer میشه گفت 2 سال پیش منتشر شد ! البته همین چند روز پیش GS یه ویدیو Preview از این بازی گذاشته که حجمش خیلی بالاست (حدود 122 مگ!) همین الان هم اگه بری میبینی.
در مورد زمان لود بازی هم فهمیدنش خیلی آسونه...بازی Oblivion رو در نظر بگیر...بازی خیلی سنگینیه ولی برعکس نظرات کمترین زمان لودینگ رو داره ! که اونم بخاطر این بود که محیط بازی در طول بازی هم لود میشد.
Stalker هم به احتمال زیاد برنامه لودش به این روال هست و 30 کیلومتر مربع طراحی محیط چیزی نیست که بشه یکدفعه ای لود کرد.اونم با کوتاهترین زمان.(البته خدا کنه اینجوری نباشه!)
 
حدود 6 سال میشه.!
:eek:
بازی ای که 6 سال روش کار کنن چه شود !
البته فکر کنم رکورد دار طولانی بودن زمان طراحی بازی Bet On Soldier باشه ! (که زیاد چنگی به دل نمیزد)


در مورد زمان لود بازی هم فهمیدنش خیلی آسونه...بازی Oblivion رو در نظر بگیر...بازی خیلی سنگینیه ولی برعکس نظرات کمترین زمان لودینگ رو داره ! که اونم بخاطر این بود که محیط بازی در طول بازی هم لود میشد.

آبلیویون که یک بازی استثنایی بود از همه نظر....
در مقابلش بازی های دیگه با محیط های کوچیک رو در نظر بگیر که نیم ساعت لودشون طول میکشه!

Stalker هم به احتمال زیاد برنامه لودش به این روال هست و 30 کیلومتر مربع طراحی محیط چیزی نیست که بشه یکدفعه ای لود کرد.اونم با کوتاهترین زمان
البته
ولی من منظورم این نبود که محیط بازی بخواد یه جا لود شه ;)
به هر حال انجین بازی وقتی اینقدر سنگین باشه و توی 6 سال ، هر روز هم یک چیز جدید بهش اضافه شده باشه ، دیگه خودت تا تهش برو! (مثل همین BOS که زیاد طول میکشید و ...)
 
More new shots from this game : (کیفیت عکسها یکم پایینه!)

800x6001C9B14F68686149DE681CE1C47685C9711164839257.jpg

800x6000B47C13C57CEC15528E3577944FC223511164839452.jpg


آبلیویون که یک بازی استثنایی بود از همه نظر....
در مقابلش بازی های دیگه با محیط های کوچیک رو در نظر بگیر که نیم ساعت لودشون طول میکشه!
به هر حال انجین بازی وقتی اینقدر سنگین باشه و توی 6 سال ، هر روز هم یک چیز جدید بهش اضافه شده باشه ، دیگه خودت تا تهش برو! (مثل همین BOS که زیاد طول میکشید و ...)
معمولا همیشه بازیهای RPG نسبت به حجم و عمق صحنه ای که دارن زمان لود شدنشون خیلی پایینتره و این بیشتر به سازنده و طرز برنامه نویسی اون بازی ربط داره.
6 سال زمان کمی نیست که نتونن یه برنامه نویسی درست انجام بدن.
تو این مدت هم بیشتر به بالا رسوندن فریم ریت این بازی پرداختن و یادمه چند سال پیش این بازی مشکل فریم ریت داشت و سعی داشتن که بعضی چیزها رو از بازی حذف کنن بخاطر اینکه خیلی بازی سنگین بوده ! (البته این قضیه مربوط به 2 سال پیش هست و یکی از علت های تاخیرش هم همین موضوع بوده) و الان فکر کنم این موضوع برعکس شده و خیلی چیزهای دیگه رو به گرافیک بازی اضافه کردن, البته بدون پایین اومدن فریم ریت بازی.;)
البته فکر کنم رکورد دار طولانی بودن زمان طراحی بازی Bet On Soldier باشه
من فکر میکنم طولانی ترین زمان ساخت بازی,بازیه Prey باشه ! که پروژه ساختش مال 11 سال پیش بوده !!;)
 
Last edited by a moderator:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or