Multi Platform S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

سازنده
GSC Game World
تاریخ انتشار
2024
ناشر
GSC Game World
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___vignette.wikia.nocookie.net_stalker_images_d_d0_Stalker2_art_uhd.jpg_revision_latest_s...jpg

Developer GSC Game World
Publisher GSC World Publishing
Genre Sci-Fi/Survival/First Person Shooter
Platforms PC/Xbox X|S
Release Date April 28, 2022
بلاخره بعد از مدت‌ها انتظار، استودیوی GSC Game World اولین تریلر سینمایی از بازی Stalker 2 را منتشر کرد، این عنوان ادامه‌ی سه‌گانه‌ا‌ی درخشان است که ژانر immersive-sim را با اتمسفر قوی و پویای خود متحول کرد، استودیوی سازنده بازی این قول را داده که همانند سری عناوین قبلی، بازی Stalker 2 ترکیبی بی‌نظیر از شوتر اول‌شخص، ژانر وحشت و immersive-sim را به همراه عناصر سندباکس ارائه کند.

زمزمه‌های برگشت این بازی برای مدت‌ها شنیده می‌شد تا سرانجام در ماه مارچ امسال خبر ساخت این عنوان با انتشار یک تصویر از محیط بازی تایید شد. به گفته‌ی GSC بازی Stalker 2 بزرگترین پروژه‌ای است که تا به حال این استودیو روی آن کار کرده. فضای سرد و تاریک Zone در این تریلر بخوبی نشان داده شده، ناهنجارهای فضا و زمان که با دنیای حقیقی درآمیخته‌اند و شخصیتی که تنها در تونل‌های ویران Zone پرسه می‌زند در دنیایی آخرالزمانی که در خلق آن از شهر پرپیت و حادثه‌ی تلخ چرنوبیل الهام گرفته شده.

Stalker 2 -1


به گفته استودیوی GSC هر بازیکن ماجرایی بی‌نظیر را در این بازی تجربه خواهد کرد و تصمیم‌هایی که شما می‌گیرید نه تنها به عواقبی کوتاه مدت منجر می‌شود بلکه دنیایی را که در آن حضور را دارید تحت تاثیر قرار می‌دهد ی ، شبیه‌سازی دسته‌ها و موجودات در این بازی از طریق هوش مصنوعی A-Life 2.0 انجام می‌شود، یک نسخه‌ی تازه از سیستم A-Life که در سری بازی‌های قبلی از آن استفاده شده است. حوادث و اتفاقاتی بی‌شمار در محیط این بازی در هر لحظه رخ می‌دهد حتی اگر شما شاهد آن نباشید. این بازی توسط موتور Unreal Engine 4 ساخته شده.

تاریخ دقیق انتشار Stalker 2 هنوز مشخص نیست اما این بازی در زمان لانچ اول بصورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌ی شخصی منتشر خواهد شد.

4cpNPr2bVVebwEzb3DmsWn-1200-80-1024x576.jpg

[Trailers]



[Screenshot]

======================

F.A.Q

 
آخرین ویرایش:
سه گانه رو هم زدن ترکوندن با سانسورهایی که انجام دادن.
روی PC به نسخه های اصلی اگه دسترسی داری بهترین تجربت میتونه باشه.

شما داشتی این سری رو با مترو مقایسه میکردی.
حتی قبل از انتشار بازی.

مقایسه فیل و فنجون بود ، کسی نگفت این بازی که هنوز منتشر نشده حتما شاهکاره و عالی میشه و...
مقایسه در مورد کلیت عنوان استاکر و مترو با هم بود که بچه ها اشاره کردن که مقایست کاملا اشتباست و استاکر همه جوره مترو رو به عنوان پیش غذا میبلعه.
من ۳ گانه رو دارم خداروشکر😁. باهاشون زندگی کردم. البته این تیم رو درک میکنم که با مشکلات زیاد بازیرو ساختن ولی احساس میکنم نتونستن legacy اون ۳ گانه رو زنده کنن به هر حال.
استالکر رو با مترو مقایسه نکنید رفقا😊. استالکر یه عنوان مولف بوده توی شوترهای آخرالزمانی در زمان خودش. مترو واقعا عنوان لایق و عالی ایه ولی خداییش با استالکر قابل قیاس نیست😁. البته نسخه آخرش اتفاقا خیلی سعی کرده بود خودش رو نزدیک‌کنه به ساختار استالکر ولی هنوز راه درازی داره.
 
آخرین ویرایش:
با این تفاسیر عطاش رو به لقاش بخشیدم😁. از خیرش گذشتم. نه وقتشو دارم نه حوصلش که دم به دقیقه آپدیت کنم😁.
حیف واقعا... میرم همون ۳ گانه رو بازی میکنم به جاش.
خب روی پی سی چرا نمی زنی :D
به نظرم اگر روی کنسول میخوای بازی کنی صبر کن آپدیت 2.0 یا لااقل آپدیت 1.8 چون میخوان انجین رو آپدیت کنن .
تو این آپدیت 1.7 انجین آپدیت نشد میمونه برای بعد ولی قولش رو تا آخر سال 2025 دادن.
 
آخرین ویرایش:
من ۳ گانه رو دارم خداروشکر😁. باهاشون زندگی کردم. البته این تیم رو درک میکنم که با مشکلات زیاد بازیرو ساختن ولی احساس میکنم نتونستن legacy اون ۳ گانه رو زنده کنن به هر حال.
استالکر رو با مترو مقایسه نکنید رفقا😊. استالکر یه عنوان مولف بوده توی شوترهای آخرالزمانی در زمان خودش. مترو واقعا عنوان لایق و عالی ایه ولی خداییش با استالکر قابل قیاس نیست😁. البته نسخه آخرش اتفاقا خیلی سعی کرده بود خودش رو نزدیک‌کنه به ساختار استالکر ولی هنوز راه درازی داره.
چرا میدونم که بازی کردی.

اما فکر کردم منظورت این بود که این سه گانه ریمستری که روی کنسول دادن رو میخوای باهاش تجدید خاطره کنی.
اون ریمستر زبان روسی رو ازش حذف کردن ، هرچی هم ارجاع به اون فرهنگ تو جای جای بازی بود رو همینطور.
کلا قیچی گرفتن و افتادن به جون بازی.
غیر این یک تجربه پر باگ هم هست که حتما باید اون رو روی PC بازی کرد و دوباره روش ماد ریخت که حذفیجات رو برگدونه و هم مشکلات بازی رو فیکس کنه.

برای همین گفتم سه گانه رو دوباره روی PC بازی کنی.
==============
==============

تریلر انتشار

View attachment S.T.A.L.K.E.R. 2_ Heart of Chornobyl — PS5® Launch Trailer.mp4


 
آخرین ویرایش:
اون زمان که تازه روی Xbox اومده بود دانلودش کردم و به حدی از لحاظ پردازشی سنگین و پرایراد بود که نتونستم اصلا تحملش کنم. پاکش کردم تا چندتا آپدیت بدن و دوباره بشینم پاش که از گیم پس رفت.
خوشبختانه روی فایو عرضه شد و گرفتمش که از اول برم و نسبت به زمان عرضه خیلیییی بهتر شده! قشنگ روون شده و از اون زمختی روز اول دراومده. البته هنوز اولشم و قطعا ایرادات خواهد داشت ولی اینبار دیگه ولش نمیکنم. فضاسازی و گیم پلیش به حدی خوب و یونیک هست که نشه ولش کرد دیگه.
 
این نسخه از استاکر هنوز تمام ویژگیهایی که باید رو نداره و همچنان داره بهش سر و شکل میدن.
توسعه اینها واقعا زمانبره ولی خب با هر آپدیت خیلی دارن پیشرفت میکنن.
این نسخه ای که الان هست زمین تا آسمون با نسخه روز اول انتشار متفاوته و خب همچنان داره بهتر میشه.
جدا هیچ قانونی وجود نداره که وقتی یه سازنده ای بازیش آماده نیست تگ ارلی اکسس بخوره رو بازیش؟ استیم هیچ سازوکاری نداره برای رفع این معضل؟

اینکه بیای بازیو فول پرایس بفروشی بعد یه سال هنوز بگی دارم توسعش میدم تقریبا اسکم به حساب میاد. بالاخره یه تنبیهی جریمه ای چیزی. مثل کاری که سونی با سایبرپانک کرد و بازی رو کلا از استور برداشت و هرکی میخواست بازیشو ریفاند کرد. استیمم هم حداقل برای این بازیا به عنوان جریمه باید اینو قید کنه که تا یه مدت زمان خیلی بیشتری نسبت به قوانین معمول ریفاند، خریدار حق داره بازیو ریفاند کنه.

اینکه سازنده هی بیاد بگه کشورمون جنگه بدبختیم مجبور بودیم چیزی جز گدایی و ترحم خریدن واسه پول مفت به جیب زدن نیست.
 
جدا هیچ قانونی وجود نداره که وقتی یه سازنده ای بازیش آماده نیست تگ ارلی اکسس بخوره رو بازیش؟ استیم هیچ سازوکاری نداره برای رفع این معضل؟

اینکه بیای بازیو فول پرایس بفروشی بعد یه سال هنوز بگی دارم توسعش میدم تقریبا اسکم به حساب میاد. بالاخره یه تنبیهی جریمه ای چیزی. مثل کاری که سونی با سایبرپانک کرد و بازی رو کلا از استور برداشت و هرکی میخواست بازیشو ریفاند کرد. استیمم هم حداقل برای این بازیا به عنوان جریمه باید اینو قید کنه که تا یه مدت زمان خیلی بیشتری نسبت به قوانین معمول ریفاند، خریدار حق داره بازیو ریفاند کنه.

اینکه سازنده هی بیاد بگه کشورمون جنگه بدبختیم مجبور بودیم چیزی جز گدایی و ترحم خریدن واسه پول مفت به جیب زدن نیست.
خب حالا این که مثل شرایط سایبرپانک روی کنسولها نبود.
بازی قابل تموم کردن بود ولی ویژگیهاش ناقص بود و مشکلات پرفورمنس داشت.
مثل کلی از بازیهای دیگه تو سالهای اخیر.

استیم که خیلی آسونتر میگیره ولی اگه این بازی انحصاری زمانی هم نبود همون پارسال چراغ سبز رو از سونی هم میگرفت.

بازی اینطوری هم زیاد داشتیم تو این چند سال اخیر که اینطور مشکلات داشتن ولی اجازه انتشار رو گرفتن.

مثل دراگونز داگما 2 یا Lotf 2 و...
گل سرسبدشون هم کلا بازیهای بتسدا مثل 76 یا حتی قبلتر no mans sky و... هستن که خیلی راحت روی استورها موندن و بعد یکی دو سال تازه بازی واقعی رو منتشر کردن.

سونی/مایکروسافت هم نمیتونن تو این موارد کار خاصی انجام بدن چون اون بیلدی که برای تست و بررسی تحویل میگیرن اگه شرایط یک بازی رو داره دیگه نمیتونن ریز بشن و تاثیر خاصی بزارن و مثلا بگن فلان ویژگی گیم پلی ناقصه و باید تکمیلش کنین تا اجازه فروش تو استور مارو داشته باشید.

اون سایبرپانک که از روی استور پلی استیشن برداشته شد واقعا یک استثنا بود که خب از روی استیم هم مثلا آرکام نایت قبلا مدتی برداشته شده بود.

بازیهایی از این دست که بعد از انتشار سازنده شروع میکنه به فیکس کردن و ادامه روند توسعه بازی بیشتر تضمینش خود ناشر و استودیوها هستن وگرنه نمیشه امیدی به این صاحبان استورها داشت.
 
خب حالا این که مثل شرایط سایبرپانک روی کنسولها نبود.
بازی قابل تموم کردن بود ولی ویژگیهاش ناقص بود و مشکلات پرفورمنس داشت.
مثل کلی از بازیهای دیگه تو سالهای اخیر.

استیم که خیلی آسونتر میگیره ولی اگه این بازی انحصاری زمانی هم نبود همون پارسال چراغ سبز رو از سونی هم میگرفت.

بازی اینطوری هم زیاد داشتیم تو این چند سال اخیر که اینطور مشکلات داشتن ولی اجازه انتشار رو گرفتن.

مثل دراگونز داگما 2 یا Lotf 2 و...
گل سرسبدشون هم کلا بازیهای بتسدا مثل 76 یا حتی قبلتر no mans sky و... هستن که خیلی راحت روی استورها موندن و بعد یکی دو سال تازه بازی واقعی رو منتشر کردن.

سونی/مایکروسافت هم نمیتونن تو این موارد کار خاصی انجام بدن چون اون بیلدی که برای تست و بررسی تحویل میگیرن اگه شرایط یک بازی رو داره دیگه نمیتونن ریز بشن و تاثیر خاصی بزارن و مثلا بگن فلان ویژگی گیم پلی ناقصه و باید تکمیلش کنین تا اجازه فروش تو استور مارو داشته باشید.

اون سایبرپانک که از روی استور پلی استیشن برداشته شد واقعا یک استثنا بود که خب از روی استیم هم مثلا آرکام نایت قبلا مدتی برداشته شده بود.

بازیهایی از این دست که بعد از انتشار سازنده شروع میکنه به فیکس کردن و ادامه روند توسعه بازی بیشتر تضمینش خود ناشر و استودیوها هستن وگرنه نمیشه امیدی به این صاحبان استورها داشت.
نه منظورم این نیست که مثلا پلی استیشن یا اکس باکس اینکارو میکنن استیم نمیکنه. اتفاقا استیم رو مثال زدم چون امید بیشتری به اصلاح دارم توش :D و اینکه استیم خیلی قوانین منطقی تری واسه ریفاند داره تا اون دوتای دیگه.

دقیقا همین که این تنها نمونه تو همین سال ها نیست باعث شد این حرفو بزنم. نباید گذاشت تبدیل به یه رویه نرمال شه چون نیست واقعا. اوکیه اگه فکر میکنی بازیت آماده نیست ارلی اکسس بده بیرون شرایطشم توضیح بده هرکی خواست میخره هر مشکلیم داشت لازم نیست بترسی که الان بایکوت میشی. اینکه بیای فول پرایس بدی بیرون بعد بگی فلان چیز درست کار نمیکنه حذفش کردیم حالا بعدا روش کار میکنیم یکی دو سال دیگه اضافش میکنیم. خب این رسما جیب زدنه :D

در کل حرفم اینه که استور ها برای این بازیا باید استثنا قائل شن و بگن بازه ریفاند برای این بازی ها طولانی تره که خود سازنده ها هم یا ارلی اکسس بدن بازیشونو یا اینکه هرموقع واقعا آماده بود منتشر کنن.
 
نه منظورم این نیست که مثلا پلی استیشن یا اکس باکس اینکارو میکنن استیم نمیکنه. اتفاقا استیم رو مثال زدم چون امید بیشتری به اصلاح دارم توش :D و اینکه استیم خیلی قوانین منطقی تری واسه ریفاند داره تا اون دوتای دیگه.

دقیقا همین که این تنها نمونه تو همین سال ها نیست باعث شد این حرفو بزنم. نباید گذاشت تبدیل به یه رویه نرمال شه چون نیست واقعا. اوکیه اگه فکر میکنی بازیت آماده نیست ارلی اکسس بده بیرون شرایطشم توضیح بده هرکی خواست میخره هر مشکلیم داشت لازم نیست بترسی که الان بایکوت میشی. اینکه بیای فول پرایس بدی بیرون بعد بگی فلان چیز درست کار نمیکنه حذفش کردیم حالا بعدا روش کار میکنیم یکی دو سال دیگه اضافش میکنیم. خب این رسما جیب زدنه :D

در کل حرفم اینه که استور ها برای این بازیا باید استثنا قائل شن و بگن بازه ریفاند برای این بازی ها طولانی تره که خود سازنده ها هم یا ارلی اکسس بدن بازیشونو یا اینکه هرموقع واقعا آماده بود منتشر کنن.
درسته استورها باید سمت مشتری وایسن تا استودیو/ناشر.
منم همین رو میگم.
منظور منم این بود که تو این موارد سونی/مایکرو بیشتر سخت گیری میکنن.
Valve با استیم خیلی خیلی شل تر میگیرن و خیلی پلتفرم بازیه.
برای همین هم یکی دو هفته بیلدها ، آپدیتها روند تستشون طول میکشه ، برای بازیها حدود 2ماه و نیم ولی تو استیم برای آپدیتها که تقریبا روزانه میشه منتشرشون کرد و خود بازی هم نهایتا شاید به هفته هم نکشه.
روی استیم باید به مشکل خاصی بر بخورن که جلوی انتشار بازی رو بگیره.
شاید بیشتر فنی باشه تا اینکه به محتوای خود بازی برگرده.

اما از یه جایی به بعد شاید نشه این کار رو کرد.
اگه این از زیر دست سونی/مایکرو در میره به نظرم استیم که دیگه هیچ جوره نمیتونه کنترل کنه چون سالانه چندین برابر اونها بازی روی استیم منتشر میشه.

به نظرم تنها راه اینه که پلیرها آگاه تر بشن و با پیش خرید نکردن بازیها که به نظرم خیلی مهمه آدرس اشتباه به سازنده ندن که با تبلیغات دروغ هم میشه آمار موفقی از فروش بازی به جا گذاشت و به جاش باید برن سرشون رو بندازن پایین و روی بازیشون کار کنن.
متاسفانه این پیش خرید نکردن رو از یکسری از گیمرها بگیری انگاری کنسولشون رو از اونها گرفتی ، درک نمیکنن که دارن چه فرهنگ اشتباهی رو بهش دامن میزنن و فرصت برای سو استفاده ناشرها/استودیوها رو فراهم میکنن.

حالا پیش خرید یکی از اون موارده ، همش نیست.
ولی این حداقل از سمت ما پلیرها قابل انجام دادنه ، باقیش میمونه کیفیت استودیو/ناشر و جایگاه و استانداردی که برای خودشون قائلن.
به نظرم باید امیدوار باشیم که استورها حداقل همین حد از سخت گیریها رو همچنان حفظ کنن ، مطمئنا بیشتر که نمیتونن انجام بدن.
وگرنه همیشه یکی پیدا میشه که سواستفاده کنه و گند بزنه به صنعت و اعتماد پلیرها.
 
به نظرم تنها راه اینه که پلیرها آگاه تر بشن و با پیش خرید نکردن بازیها که به نظرم خیلی مهمه آدرس اشتباه به سازنده ندن که با تبلیغات دروغ میشه هم آمار موفقی از فروش بازی به جا گذاشت و باید برن سرشون رو بندازن پایین و روی بازیشون کار کنن.
متاسفانه این پیش خرید نکردن رو از یکسری از گیمرها بگیری انگاری کنسولشون رو از اونها گرفتی ، درک نمیکنن که دارن چه فرهنگ اشتباهی رو بهش دامن میزنن و فرصت برای سو استفاده ناشرها/استودیوها رو فراهم میکنن.
کلا پیش خرید یه محصول دیجیتالی عجیب ترین کاریه که پلیرها میکنن :D فلسفه پیش خرید کلا برای کالای فیزیکیه که زودتر دستت برسه چون بعد عرضه رسمی ممکنه هفته ها طول بکشه تا دوباره انبار شارژ شه. ولی واسه محصول دیجیتالی که هر موقع اراده کنی همون لحظه میخریش دیگه پیش خرید به چه کاری میاد :D تازه معضلات پیش خرید اینه که هندونه در بسته ـس و معمولا روز های اول عرضه مشکلات فنی و ترافیک بالاتر شبکه دانلود و اگه بازی مالتی پلیر باشه محدودیت سرور هارو تا فیکس شدنشون داری.
 
خب چند ساعتی با ps5 بازی کردم اینم بگم من پارسال روز عرضه با pc بازی کردم چون بشدت باگ داشت بیخیال شدم اینا نظر شخصی بنده هست برای کسی که شاید بخواد این بازی را روی ps5 تجربه کنه
1.بازی اصلا دیگه باگ عجیب غریب نداره و توی تجربه 5 ساعته من هیچ مشکل کرش یا افت فریمی نداشت
2.مشکلات فیزیک بازی رفع شده پارسال یادمه حیونات کلا تو در و دیوار میرفتن و شب ها یک رنگ سیاه بی کیفیتی داشت
3.همچنان بازی بشدت سخته و دیوانه کننده هست قبلا فک میکردم چون باگ داره این شکلیه
4. از dualsence خیلی خوب استفاده میشه از بلندگو به عنوان بی سیم از چراغ ها برای کشف ناهنجاری و ... بنظرم خیلی کاربردی تر از انحصاری های سونی مثل ghost of yote و ds2 ازش استفاده شده
در کل بنظرم واقعا الان واقعا میشه خرید بازی کرد و ازش لدت برد
 
زمان انتشار از بس از بازی بد گفته بودید، حقیقتا غلاف کرده بودم برم سراغش یا نه. وقتی واسه ps5 تائید شد میدونستم یک جواهر از دل نوستالژی های تاریخ گیمینگ قراره بیاد بیرون و here we go...

واسه تک تک گلوله ها و قدم ها باید برنامه ریزی کنید. تکتیکال به معنی واقعی.

خبری از رگبار بستن دشمنان نیست. ببیننت، یا تو میمیری یا اگر قراره اونا بمیرن مطمین میشن به تو هم خوش نگذره.

استاکر جزو مهمترین و باپدرمادر ترین عناوین fps تاریخه. ۲ ساعت بازی کردم. اتمسفر به شدت خفقان زده و سرد. تجربه کردنش فقط یک نمه بارون و تاریکیه ابر لازم داره که near leperfect باشه. باز برم جلوتر عمری بود میام. ولیکن واویلا از بازی. گیمر های جدید که عاشق پرش و آدرنالینن احتمالا حال نکنن با استاکر. اینحا خبری از آدرنالین نیست. کورتیزول و استرس رو باید مدیریت کنی. ازون دست بازیاس که به خودت میگی «یا همه رو میکشم یا همه باهمدیگه میمیریم».
 
بازی هیولاست.
سنگین، خشن، بی رحم و به وقتش، Rewarding.
در شمار آثاری قرار میگیره که واسه فهموندن اینکه محصول فاخری هستن، زور الکی نمیزنن. اجازه میدن گیمر خودش پی ببره. ۲۰ ساعت اول رو پشت سر گذاشتم. پنج شش تا مرحله اصلی و همین تعداد فرعی رفتم.
 
بازی هیولاست.
سنگین، خشن، بی رحم و به وقتش، Rewarding.
در شمار آثاری قرار میگیره که واسه فهموندن اینکه محصول فاخری هستن، زور الکی نمیزنن. اجازه میدن گیمر خودش پی ببره. ۲۰ ساعت اول رو پشت سر گذاشتم. پنج شش تا مرحله اصلی و همین تعداد فرعی رفتم.
يعنى ارزش پوليو كه ميدى داره ؟ ميخاستم كركى برم ولى ميگم اگه خوبه ميخرمش فقط اينكه شنيدم خيلى سخته و فلان از اين نظر اعصاب خورد كن نباشه بازيش ميكنم فقط مطمئن شم
 
يعنى ارزش پوليو كه ميدى داره ؟ ميخاستم كركى برم ولى ميگم اگه خوبه ميخرمش فقط اينكه شنيدم خيلى سخته و فلان از اين نظر اعصاب خورد كن نباشه بازيش ميكنم فقط مطمئن شم

بازی درجه سختی داره میتونی تنظیم کنی. من روی نرمال (استاکر) میرم. هیچ چیز بازی راحت نیست اگر الفبا و جهانش رو یادنگیری. نم نم که پیش بری سیر تکاملیه احساس میشه و جایگاه خودت رو در Zone پیدا میکنی.

باید همه چیز رو مدیریت شده پیش ببری. برخی مناطق رو باید دستت رو بزاری روی دو و دور شی، برخی جاها آزمون و خطا کنی، برخی جاها رو نگه داری واسه بعد. وزن و گرسنگی تشنگی رو باید مدیریت کنی. به صدا ها و محیط حساس باشی. کمین کنی. نقشه بچینی، نقشه رو دقیق بررسی کنی.
اگر آدم صبوری باشی بازی بشدت بهت حال میده. اگر اهل بزن بهادر بودنی، دورش رو خط بکش.

بخوام توصیف کنم چی در انتظارته یه همچین سناریویی رو تصور کن:

به یه ساختمون متروکه میرسی میبینی درش قفله و کلیدش پیدا نیست. یه کم که دقت میکنی میبینی چنگک یه بولدزر سقف خونه رو خراب کرده. بعد به خودت میگی، خب باید یه راهی پیدا کنم برم روی بولدزر و از اونجا برسم به سقف بازی. میبینی دو تا کانتینر نزدیکتن. میری داخلشون میبینی جعبه هایی هست که هدایتت میکنن به سمت نقطه مدنظر. وقتی وارد خونه میشی میبینی یه بیسیم زنگ میخوره. بیسیم رو جواب میدی. یارو نمیشناستت. بهش میگی اونایی که اینجان همگی کشته شدن. یارو بهت میگه وسایلشون رو بگرد یه امانتی دارم که باید برام بیاریش. مختصات جدید رو پیدا میکنی. در خونه که قبلا قفل بود رو از داخل باز میکنی ولی صدای اونایی رو میشنوی که قبل تر اومده بودن و افراد داخل خونه رو کشته بودن. پخش شدن دنبالت میگردن. نقشه میچینی و یک به یک دخل شون رو میاری. تو مسیر رسیدنت به نقطه ی مدنظری که ناگهان یه غریبه ی دیگه داد میزنه ازت کمک میخواد.... .


این صرفا یه ساید کوئست بود که هنوز کاملش نکردم!
گاهی، پاکسازی یه منطقه یکساعت شاید وقتت رو بگیره ولی اگر صبور باشی و با نقشه پیش بری، لذت وافر میبری. از save میتونی کمک بگیری هر چند دقیقه یکبار ذخیره کنی.

اگر کلیدواژه هایی مثل سکوت، خلوت، تنهایی، بارون، پیاده روی، مدیریت منابع، کنترل استرس، سردرگمی، مواجه شدن با ترس ها، بلوک شرق، سرما و... باب میلت هستن، این بازی واسه توعه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or