Xbox S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

سازنده
GSC Game World
تاریخ انتشار
2023
ناشر
GSC Game World
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox One
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___vignette.wikia.nocookie.net_stalker_images_d_d0_Stalker2_art_uhd.jpg_revision_latest_s...jpg

Developer GSC Game World
Publisher GSC World Publishing
Genre Sci-Fi/Survival/First Person Shooter
Platforms PC/Xbox X|S
Release Date April 28, 2022
بلاخره بعد از مدت‌ها انتظار، استودیوی GSC Game World اولین تریلر سینمایی از بازی Stalker 2 را منتشر کرد، این عنوان ادامه‌ی سه‌گانه‌ا‌ی درخشان است که ژانر immersive-sim را با اتمسفر قوی و پویای خود متحول کرد، استودیوی سازنده بازی این قول را داده که همانند سری عناوین قبلی، بازی Stalker 2 ترکیبی بی‌نظیر از شوتر اول‌شخص، ژانر وحشت و immersive-sim را به همراه عناصر سندباکس ارائه کند.

زمزمه‌های برگشت این بازی برای مدت‌ها شنیده می‌شد تا سرانجام در ماه مارچ امسال خبر ساخت این عنوان با انتشار یک تصویر از محیط بازی تایید شد. به گفته‌ی GSC بازی Stalker 2 بزرگترین پروژه‌ای است که تا به حال این استودیو روی آن کار کرده. فضای سرد و تاریک Zone در این تریلر بخوبی نشان داده شده، ناهنجارهای فضا و زمان که با دنیای حقیقی درآمیخته‌اند و شخصیتی که تنها در تونل‌های ویران Zone پرسه می‌زند در دنیایی آخرالزمانی که در خلق آن از شهر پرپیت و حادثه‌ی تلخ چرنوبیل الهام گرفته شده.

Stalker 2 -1


به گفته استودیوی GSC هر بازیکن ماجرایی بی‌نظیر را در این بازی تجربه خواهد کرد و تصمیم‌هایی که شما می‌گیرید نه تنها به عواقبی کوتاه مدت منجر می‌شود بلکه دنیایی را که در آن حضور را دارید تحت تاثیر قرار می‌دهد ی ، شبیه‌سازی دسته‌ها و موجودات در این بازی از طریق هوش مصنوعی A-Life 2.0 انجام می‌شود، یک نسخه‌ی تازه از سیستم A-Life که در سری بازی‌های قبلی از آن استفاده شده است. حوادث و اتفاقاتی بی‌شمار در محیط این بازی در هر لحظه رخ می‌دهد حتی اگر شما شاهد آن نباشید. این بازی توسط موتور Unreal Engine 4 ساخته شده.

تاریخ دقیق انتشار Stalker 2 هنوز مشخص نیست اما این بازی در زمان لانچ اول بصورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌ی شخصی منتشر خواهد شد.

4cpNPr2bVVebwEzb3DmsWn-1200-80-1024x576.jpg

[Trailers]



[Screenshot]

======================

F.A.Q

 
آخرین ویرایش:
دوستانی که میخوان بازی رو از سایتهای ایرانی بگیرن و هنوز بازی رو دانلود نکردن صبر کنن این نسخه ای که P30day گذاشته رو نگیرید (V1.6.401.0)...زوده هنوز.


من دیشب گرفتمش حالا که گذاشتم بیش از 36 گیگ آپدیت میخواد.x-(
 
من هنوز بازی نکردم ولی از روی همین ویدئوها به نظرم خیلی خوبه.
خیلی رویکرد واقع گرایانه تری به نسبت بازیهای هم سبک دیگه داره و اون زرق و برقی که اونها دارن که بیشتر احساس گیم بودن رو میده نداره.
که من این رو میپسندم ، خیلی ایمرسیوتر میتونه باشه.

نیاز به هیچ بهونه ای برای نسخه های قبلی نداری آقا.
اما اگه خواستی بازی کنی ...Let Me introduce you to:D

Stalker Gamma


===========
خود آنومالی که حسابش از دستم در رفته ولی من این ماد که برپایه آنومالیه رو بالای 500 ساعت بازی کردم چون با GOG پلی تایمم رو ترک کردم.
کنار بازیهای ریسینگ یکی از دلایلیه که فرصت نمیکنم به باقی بازیها برسم.
اصلا همینکه این رو بازی میکنم دلیلیه که تونستم طاقت بیارم و استاکر 2 رو دانلود نکنم.

آنومالی کاری که میکنه اینه که هرسه تا بازی قبلی رو دنیاشون رو یکی میکنه.
کنار اون بطور وحشتناکی گرافیک ، اسلحه ، QOL و ویژگیهایی داره که مطمئنا استاکر 2 خیلی از اونها رو نداره.
گاما هم کالکشن یکسری از مادها برای آنومالیه که کیفیت انیمیشنها ، گیم پلی ، گرافیک ، صداگذاری و... رو چند لول بهبود میده.
قبلا هم چندتا مطلب در موردش زده بودم ولی اگه بازی نکردی حتما پیشنهاد میکنم.

الان هم دانلود گاما به لطف استاکر 2 رسما ترکیده ، احتمالا تو سطح نت دیدی.
مخصوصا پلیرهایی که بعد تجربه استاکر 2 دنبال محتوای بیشترن یا یکی مثل من و خودت فعلا منتظرن که پچهای بازی منتشر بشن و بازی بیشتر فیکس بشه.

برای دانلود فقط به خود آنومالی و بعد نصب گاما نیاز دارین:
STALKER Anomaly 1.5.3 file
دانلود مادپک گاما:
downloads11-20

ماکان جان دو تا سوال

یک اینکه من بعد از دیدن ویدیو آموزشی این بنده خدا و کلمه Eh آخر هر جمله ش جان به جان آفرین تسلیم کردم و به دنیای استالکر علاقه مند شدم :D رفتم دیدم ماد های گرافیکی هم هست براش که بازیو با تکسچر های 4K بروز میکنه. حالا نمیدونم داخل گاما هست یا باید دانلود بشه بهش اضافه بشه؟

دوم اینکه این رو میشه آنلاین رفت از اونجایی که داخل GOG منتشر شده؟ مثلا با چندتا از بچه ها نصب کنیم با همین ماد ها و بریم جلو؟
 
  • Like
Reactions: Destro
ماکان جان دو تا سوال

یک اینکه من بعد از دیدن ویدیو آموزشی این بنده خدا و کلمه Eh آخر هر جمله ش جان به جان آفرین تسلیم کردم و به دنیای استالکر علاقه مند شدم :D رفتم دیدم ماد های گرافیکی هم هست براش که بازیو با تکسچر های 4K بروز میکنه. حالا نمیدونم داخل گاما هست یا باید دانلود بشه بهش اضافه بشه؟

دوم اینکه این رو میشه آنلاین رفت از اونجایی که داخل GOG منتشر شده؟ مثلا با چندتا از بچه ها نصب کنیم با همین ماد ها و بریم جلو؟
گاما خودش به همراش مادهای گرافیکی داره ولی خب تکسچر پکها و... اونقدری حجم دارن که جزو پک گاما نمیتونه باشه و باید جدا دانلود کنی.

کلا مثل هر بازی دیگه ای مثل اسکایریم/فالوت و... اونقدری تنوع وجود داره که نمیشه گفت کدوم پک ، ماد و... برای گرافیک خروجی بهتری میده ولی ویدئوهایی مثل این خیلی متونه کمک کنه:


آدرس دانلود و نصب رو توضیح میده.

یا این:


یه کم حوصله میخواد ولی خب تهش اگه سیستم خوبی داری ویژوال بازی فوق العاده میشه.

==========
در مورد مولتی پلیر/ Coop دارن براش توسعه میدن.
احتمالا برای سال بعد شاید منتشر بشه.
 
آخرین ویرایش:
حدودا ٨ ساعتى بازى كردم.
از ساعت پنجم به بعد هم بازى دستتون مياد هم رو روال ميفته همه چى.
ولى مشخصا بازى از لحاظ فنى بايد خيلى پاليش بشه.
نميدونم چطور توضيح بدم ولى اصلا اون حس تكميل بودن و روون اجرا شدن رو حداقل روى كنسول نداره و انگار تو فاز بتايي :D
 
سلام.
من بازی رو روی PC دیشب اجرا کردم. سیستم من بالاس و اوکی هستش.

ولی

ولی

این Compiling اول بازی رسماً روی اعصابه.
لود شدن اول بازی خیلی طولانی هستش.
همون اول بازی که از تونل خارج شدم، لود شدن تکسچرها زمان برد.

من خیلی وقت بازی ندارم. برای همین فعلا گذاشتم کنار تا یکم بهتر بشه و مشکلاتش حل بشه.

فقط یه نکته ای صبح داشتم میگفتم به همسرم.

بعضی استودیوها بازی که منتشر میکنن بی نقص هستش. نهایت با یه آپدیت ریز مشکل کل بازی حله و میشینن سیگار میکشن. مثلاً من با گوست آف سوشیما / Horizon و GTA و Elden Ring و خیلی های دیگه خاطره های این مدلی دارم. یا همین وکانگ. خیلی نرم و هلو بود بازی.

ولی بعضی شرکت ها، خون به دل می کنند ما رو. بیشتر هم اروپای شرقی ها.
نمی‌دونم تستر ندارن. انجین گیرداره، از نظر دانش فنی مشکل دارن و ...
من شاید یکی از مشکلات بازی رو انجین انریل میبینم. چون لود نشدن تکسچرها در موتور انریل خیلی از قبل تو ذهن من بوده. خود مترو و استاکر1 هم همین مدلی بود.
تازه این بازی ها به اندازه سن بچه من در مرحله توسعه و تولید بودن.

خداوکیلی نمی‌دونم دارن چی کار میکنن. موضوع جنگ رو میفهمم برای این بازی.

ولی من موضوعم کلی بود.

تفاوت فنی بازی ها در شرکت های اروپایی و ژاپنی.

درددل کردم فقط.

یا علی...
 
سلام.
من بازی رو روی PC دیشب اجرا کردم. سیستم من بالاس و اوکی هستش.

ولی

ولی

این Compiling اول بازی رسماً روی اعصابه.
لود شدن اول بازی خیلی طولانی هستش.
همون اول بازی که از تونل خارج شدم، لود شدن تکسچرها زمان برد.

من خیلی وقت بازی ندارم. برای همین فعلا گذاشتم کنار تا یکم بهتر بشه و مشکلاتش حل بشه.

فقط یه نکته ای صبح داشتم میگفتم به همسرم.

بعضی استودیوها بازی که منتشر میکنن بی نقص هستش. نهایت با یه آپدیت ریز مشکل کل بازی حله و میشینن سیگار میکشن. مثلاً من با گوست آف سوشیما / Horizon و GTA و Elden Ring و خیلی های دیگه خاطره های این مدلی دارم. یا همین وکانگ. خیلی نرم و هلو بود بازی.

ولی بعضی شرکت ها، خون به دل می کنند ما رو. بیشتر هم اروپای شرقی ها.
نمی‌دونم تستر ندارن. انجین گیرداره، از نظر دانش فنی مشکل دارن و ...
من شاید یکی از مشکلات بازی رو انجین انریل میبینم. چون لود نشدن تکسچرها در موتور انریل خیلی از قبل تو ذهن من بوده. خود مترو و استاکر1 هم همین مدلی بود.
تازه این بازی ها به اندازه سن بچه من در مرحله توسعه و تولید بودن.

خداوکیلی نمی‌دونم دارن چی کار میکنن. موضوع جنگ رو میفهمم برای این بازی.

ولی من موضوعم کلی بود.

تفاوت فنی بازی ها در شرکت های اروپایی و ژاپنی.

درددل کردم فقط.

یا علی...
اینو داخل تاپیک مشکلات بنویس با هم صحبت کنیم :)
 
ولی بعضی شرکت ها، خون به دل می کنند ما رو. بیشتر هم اروپای شرقی ها.
نمی‌دونم تستر ندارن. انجین گیرداره، از نظر دانش فنی مشکل دارن و ...
من شاید یکی از مشکلات بازی رو انجین انریل میبینم. چون لود نشدن تکسچرها در موتور انریل خیلی از قبل تو ذهن من بوده. خود مترو و استاکر1 هم همین مدلی بود.
تازه این بازی ها به اندازه سن بچه من در مرحله توسعه و تولید بودن.

خداوکیلی نمی‌دونم دارن چی کار میکنن. موضوع جنگ رو میفهمم برای این بازی.

ولی من موضوعم کلی بود.

تفاوت فنی بازی ها در شرکت های اروپایی و ژاپنی.

درددل کردم فقط.

یا علی...
انصافا اینکه خیلی از استودیوها دوره تست و بهینه سازی رو کلا فراموش کردن به کنار.
و هم اینکه اروپای شرقی تو این موارد خیلی وضعشون بدتره هم باز به کنار.

من این آنریل انجین رو خیلی هستم که پاشنه آشیله.
روی کنسولها که اصلا وضعش داغونه و تو تستهای اخیر حتی روی Pro هم دیدیم که رسما بدون آپسکیل کردن از لحاظ فریم فاجعست.
یعنی کلا همه بازیهایی که با UE5 میان قطعا نیاز اصلیشون به dlss یا الان pssr که بتونن مثل آدم حداقل 60 فریم اجرا بشن.
انگاری تو ذهن اپیک این آپسکیل کردنه جزو آپشنهای مورد نیاز بوده که UE5 رو ساختن.

البته متروها و استاکرهای قبلی انجینشون آنریل نبود و اختصاصی خود استودیوها بود ولی خب حرفت کاملا درسته.

احتمالا آنریل 5 هم مثل UE4 تازه تو نسل بعد قراره که خروجی خوبی ازش ببینیم، این نسل عملا همه بازیهای بزرگی که باهاش ساخته شده(مخصوصا جهان بازها) با اینکه زیبا هستن و گرافیک چشم نوازی دارن ولی از لحاظ فریم دهی خیلی شرایط بدی دارن و مدتها طول میکشه که استودیوها بتونن بازیها رو بهینه کنن.
 
انصافا اینکه خیلی از استودیوها دوره تست و بهینه سازی رو کلا فراموش کردن به کنار.
و هم اینکه اروپای شرقی تو این موارد خیلی وضعشون بدتره هم باز به کنار.

من این آنریل انجین رو خیلی هستم که پاشنه آشیله.
روی کنسولها که اصلا وضعش داغونه و تو تستهای اخیر حتی روی Pro هم دیدیم که رسما بدون آپسکیل کردن از لحاظ فریم فاجعست.
یعنی کلا همه بازیهایی که با UE5 میان قطعا نیاز اصلیشون به dlss یا الان pssr که بتونن مثل آدم حداقل 60 فریم اجرا بشن.
انگاری تو ذهن اپیک این آپسکیل کردنه جزو آپشنهای مورد نیاز بوده که UE5 رو ساختن.

البته متروها و استاکرهای قبلی انجینشون آنریل نبود و اختصاصی خود استودیوها بود ولی خب حرفت کاملا درسته.

احتمالا آنریل 5 هم مثل UE4 تازه تو نسل بعد قراره که خروجی خوبی ازش ببینیم، این نسل عملا همه بازیهای بزرگی که باهاش ساخته شده(مخصوصا جهان بازها) با اینکه زیبا هستن و گرافیک چشم نوازی دارن ولی از لحاظ فریم دهی خیلی شرایط بدی دارن و مدتها طول میکشه که استودیوها بتونن بازیها رو بهینه کنن.
ماکان جان یکی بدی ها اینه که خیلی شرکت ها مجبورن تست ها رو برون سپاری کنن و خیلی از این شرکت ها میمالن در دولوپر دقیقا سایبر پانک هم‌ به همین شکل شد به شرکتی که witcher 3 رو داده بودن دادن برای تست ولی مثل این که کلا اون تیم عوض شده بود و CDPR رو به نابودی کشیدن از وقتی بازی ها مقیاسشون بزرگ شد این مراحل تست هم خیلی داستان دار شد و پیچیده.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or