Multi Platform Rise Of The Tomb Raider

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Crystal Dynamics
تاریخ انتشار
2015
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. Xbox One

lnghh1qe6pkqmsjhf7si.jpg


سازنده: Crystal Dynamix
ناشر: Microsoft Studios
تاریخ انتشار: تعطیلات 2015 میلادی



بازی Rise Of The Tomb Raider ادامه ای بر نسخه reboot بازی Tomb Raider که سال گذشته عرضه شد، خواهد بود.
این بازی در طول کنفرانس شرکت مایکروسافت با یک تریلر معرفی شد.
سری Tomb Raider را می‌توان به عنوان یکی از پر فراز و نشیب ترین بازی های ژانر اکشن‌ادونچر نام برد. اولین شماره بازی در سال 1996 منتشر شد. شخصیت اصلی بازی لارا کرافت نام داشت. شخصیتی که از روی شخصیت محبوب ایندیا جونز الهام گرفته شده بود. شماره اول بازی یک عنوان بی‌نقص در زمان خودش بود و استقبال نسبتا خوبی هم از آن شد. همین امر باعث شد تا ادامه های مختلفی برای این بازی در طول سالیان گذشته ساخته شود، اما متاسفانه هر شماره دارای نواقص مختلفی بود و هیچ وقت نتوانست تجربه نسخه اول بازی را تکرار کند تا این که در سال 2011 شرکت Crystal Dynamics نسخه Reboot شده بازی را معرفی کرد. این بار همه چیز فرق کرده بود. لارا کرافت جوان و کم تجربه به سرعت توانست در دل طرفدران ژانر اکشن ادونچر جای باز کند. داستان، گیم پلی و گرافیک بازی به صورت کلی دگر گون شده و از آن حالت خشک و کلاسیک بیرون آمده بود. با محبوبیت نسخه اول استودیو Crystal Dynamics تصمیم گرفت ساخت ادامه این عنوان را هم در دستور کار خود قرار دهد. بازی ابتدا در E3 سال 2014 برای کنسول های نسل هفتم و هشتم و PC معرفی شد. اما این تمام داستان نیست، دو ماه بعد و در طول کنفرانس Games Com شرکت مایکروسافت اعلام کرد که Rise Of Tomb Raider به صورت انحصاری برای کنسول های مایکروسافت منتشر خواهد شد. متاسفانه تا به امروز اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده و فقط ما می دانیم بازی ادامه دهنده نسخه قبلی این عنوان است. بعد از آن که لارا کرافت جوان موفق شد از جزیره و وقایع شماره اول جان سالم به در ببرد، در این شماره قسمت جدیدی از ماجراجویی های او را تجربه خواهیم کرد. بر خلاف شماره اول این بار لارا کرافت به یک شخصیت پخته و با تجربه تبدیل شده‌است. به نظر می رسد این بار ماجراجویی های او از جزیره گرمسیر شماره اول به محیط های کوهستانی و برفی انتقال یافته‌است. با توجه به موفقیت شماره اول و همچنین حمایت مایکروسافت از این عنوان، به نظر می رسد باز هم شاهد Tomb Raider بی نقصی خواهیم بود.
منبع: بازی سنتر

بازی Rise Of The Tomb Raider در تعطیلات سال 2015 میلادی به صورت انحصاری برای Xbox منتشر خواهد شد.

........................
 
Last edited by a moderator:
خوب تومب رایدر محبوبیتش رو بین سونی فن ها برگردوند. این بازی فقط انحصاری زمانی هست متاسفانه
به نظر من یک بازی که قبلا مولتی پلاتفورم بوده رو نباید انحصاری کرد این کار یه توهین به طرفدارهای این بازی محسوب میشه.
چون همه طرفدارهای این بازی که مال xbox نیستن مخصوصا تامب رایدر که قبلا روی پلی استیشن و پی سی بوده و بیشتر گیمرها این بازی رو از روی این دو پلتفورم میشناسن.
کار خوبی کردن که انحصاری زمانیش کردن اینجوری هم سود بیشتری به دست میارن و هم دل طرفدارهای این بازی که مال پلتفورمهای دیگه هستن رو بدست میارن.
 
تو سایت بازی که بریم ناشر و پلتفرم های بازی رو مشخص نکرده :دی

919bnmn3c1k6fc49hca1.jpg


در حالیکه مثلا:

zi9o63y55mttz87ctvgo.jpg


به نظرم هنوز مشخص نیست بازی واقعا چه سرنوشتی پیدا میکنه ولی حس میکنم قضیه ـش مثل Ryse و Dead Rising 3 میشه :دی
 
به نظر من اینها اول انحصاری را گفتن که ببینن عکس العمل های گیمرها در حقیقت چیه و بعد تصمیم بگیرن انحصاری کامل کنند یا نه !
به نظر من مایکرو سافت به هر قیمتی هم که شده باید چندتا IP این شکلی یا بخره یا انحصاری کنه . شرایط بدجوری به ضررش هست اگه میخواد هر روز فاصله بین فروش کنسول رقیب براش اتفاق نیفته . این حقیقته باید قبول کرد مایکرو به هر دلیلی هم که شده باید این چیزها را بجان بخره حتی میخواد ضرر هم کنه باید یه همچین ولخرجی های بزرگی کنه که بتونه اینده کنسولش را براورده کنه .

خدا اون دن متریک بیشعور فلان فلان شده را لعنت کنه که زد زحمت 2 نسل مایکروسافت را به باد داد من بودم ترورش میکردم .
 
امکان داره واسه PS4 نیاد و فقط واسه PC بیاد؟!

- - -ویرایش - - -

خدا اون دن متریک بیشعور فلان فلان شده را لعنت کنه که زد زحمت 2 نسل مایکروسافت را به باد داد من بودم ترورش میکردم .

واقعا. آدم نبود که

هنوز هم دیر نشده!>:)>:)منم پایم>:):d



یدونه از اینا میخواد دیگه>:):d:d
 
فکر کنم سرنوشت ـش مثل RYSE و خیزش مرگ 3 میشه :-/

0as3abdwpjrzrushz5ty.gif
Right now we have a relationship with Square and Crystal on publishing the game, Spencer confirmed. The exact details of what publishing means and when it gets done are part of that deal - I’m not trying to be opaque about it. We will clearly spend money on marketing the game, there’s no doubt about that. And we do [that] on games where we have very little to do with development, and with games that we fully develop. And we will definitely be spending money on developing the game - I want to make sure that it’s as great as it can be

[kotaku]
 
آخرین ویرایش:
And we will definitely be spending money on developing the game - I want to make sure that it’s as great as it can be

:|
یعنی چی؟؟ الان میخوان واسه بازی خرجم بکنن بعد انحصاریم نیست ؟؟

پ.ن : فقط در صورتی کارشون قابل توجیهٍ که کلن بازی واسه 4 نیاد
 
در کل حساب کنی این کار و انحصاری خریدن و انحصار زمانی کردن و ... دردی از Microsoft دوا نمی کنه. کار از پایه مشکل داره , از پایه هم باید اصلاح بشه ( از قبل باید می شده که نشده و نتیجش شده رو اوردن به خرید انحصاری )
راهم مشخصه : توسعه فرست پارتی های قدرتمند - ساخت ip های جدید از پایه انحصاری فقط برای XBOX ONE - همکاری با third party ها برای خلق اثار کاملا انحصاری مثل bloodborne.
همین کاری که ماکرو سر scalebound کرد کار درستیه و کسی هم نمیاد مدعی بشه.وقتی خودش اینو می دونه من تعجب می کنم این چه کاری بود سر tomb raider کرد ؟

جدا باید یه فکری به حال فرست پارتیاشم بکنه.بازم همون مربع تکراری forza , halo , gears و fable که داره به تکرار میفته و ظاهرا خبری از کار و ایده جدید نیست که نیست.

خرید بازی مولتی پلتفرم چه به صورت دائم , چه انحصار زمانی فقط موج نفرت ایجاد می کنه و شرش بیشتر از نفعشه.مخصوصا برای Microsoft که این روزا چندان محبوبیتیم نداره
و حتی دوستان خودشم داره هر روز از دست می ده.( نمونش کسایی که جز سر سخت ترین طرفدارای xbox بودن توی همین سایت و الان 180 درجه فرق کردن. )
مایکروسافت رویه کاریشو اصلاح نکنه خیلی بیشتر از اینا از دست می ده اونم در برابر اون حریف وحشتناک قدرتمند و با برنامه و محبوب.
 
آخرین ویرایش:
من مصاحبه فیل اسپنسر رو خوندم، داره میگه IP به صورت زمانی انحصاری شده و اسمی از Rise of the Tomb Raider نمی بره. یعنی من حتی حس میکنم اینا مثلا یه قرارداد 5 ساله (مثال هست فقط) بستن که هر چی مربوط به Tomb Raider باشه انحصاری X1 هست :دی حالا شاید هم منظورش یه قرارداد 6 ماهه واسه همین RotTR باشه ولی خب مصاحبه رو دقیق بخونید متوجه منظورم میشید.
جدا باید یه فکری به حال فرست پارتیاشم بکنه.بازم همون مربع تکراری forza , halo , gears و fable که داره به تکرار میفته و ظاهرا خبری از کار و ایده جدید نیست که نیست
Project SPARK و Quantum Break و Scalebound و Sunset Overdrive و Ori به اضافه Phantom Dust و Killer Instinct (اینا واسه دوران تیرکمون سنگی بودن پس میشه IP جدید حساب کرد :دی)، پس چی هستن؟ تازه هنوز یه سری از استودیوهای جدیدش چیزی معرفی نکردن. حالا درسته First Party ها دارن روی بازی هایی که اسم بردی کار میکنن ولی همین QB خودش یکی از بهترین IP های نسل جدید به حساب میاد، به نظر من مهم کیفیت بازی انحصاری هست، نه اینکه کی بازی رو بسازه.
خرید بازی مولتی پلتفرم چه به صورت دائم , چه انحصار زمانی فقط موج نفرت ایجاد می کنه و شرش بیشتر از نفعشه.مخصوصا برای Microsoft که این روزا چندان محبوبیتیم نداره
اونی که کنسول رو میخره که از بازی لذت میبره، اونی هم که کنسول رو نمیخره خب نفرت داشته باشه :دی اتفاقا به نظر من کار خوبی کرد، تو این سبک مایکروسافت عنوانی نداره، و سبک خیلی مهمی هم هست. حالا تا بخواد یه بازی با کیفیت بسازه طول میکشه، فعلا کارش با TR راه میفته، بازی خودش هم دو سه سال دیگه آماده میشه. همین RotTR بزارید اولین نمایشش رو نشون بدن، همه کف و خون قاطی میکنن و این چیزهایی که گفتید رو یادشون میره، من خودم شدیدا منتظر اولین نمایش بازی هستم چون به نظرم نسخه قبلی فوق العاده بود. اینم بزارم اونایی که میخونن فکر نکنن به خاطر انحصاری شدنش دارم از این سری تعریف میکنم :دی
Tomb Raider

+ گیم پلی عالی در کنار چینش مناسب بخش های پلتفرمینگ و اکشن
+ طراحی بی نظیر مراحل
+ اتمسفر فوق العاده
+ صداپیشگی بسیار عالی شخصیت ها خصوصا لارا :دی
+ تمامی اسلحه ها به نوبه خود کاربردی و جذاب طراحی شدن
+ لارا :x :دی

- ضعف در داستان

امتیاز: 9.5 از 10
 
آخرین ویرایش:
Project SPARK و Quantum Break و Scalebound و Sunset Overdrive و Ori به اضافه Phantom Dust و Killer Instinct (اینا واسه دوران تیرکمون سنگی بودن پس میشه IP جدید حساب کرد :دی)، پس چی هستن؟ تازه هنوز یه سری از استودیوهای جدیدش چیزی معرفی نکردن. حالا درسته First Party ها دارن روی بازی هایی که اسم بردی کار میکنن ولی همین QB خودش یکی از بهترین IP های نسل جدید به حساب میاد، به نظر من مهم کیفیت بازی انحصاری هست، نه اینکه کی بازی رو بسازه.
اقا محمد عزیز حتما صحبتی که کرده بودم رو دقیق مطالعه کردید. از این لیستی که تهیه کردید بزرگتریناشون همینایی هستن که قرمز کردم به نظرم که شاید بتونن سیستم سلر بشن. که هیچ کدوم عنوان فرست پارتی نیستن.
من بحثم سر فرست پارتی بود. خودمم گفتم مثلا کاری که در مورد scalebound شده کار خوب و مثبتی هست.هیچ کسم مدعی نمی تونه بشه. یکی از مشکلات مهم و پاشنه اشیلای مایکروسافت بحث فرست پارتیاش هست
( چون خودم هنوزم بهش علاقه دارم و از وضع فعلیش واقعا ناراحتم دارم می گم. از این که شده مضحکه هر کسی ) .
فعلا اوضاع خیلی دلربایی ندارن اینا.اون طور که باید , سالای قبل کار نکرده ماکرو روی این موضوع. چرا باید بعد از سپری شدن یه نسل مثل نسل هفتم خروجی این استودیوها هنوز منحصر بشه به halo و gears و fable و forza ؟
مگه قحطی ادم خلاق هست توی دنیای گیم که اینا بعد این همه سال نمی تونن یه کار در قد و قواره دوران اوج این 4 تا عنوان ارائه بدن ؟ برای همینه که حتی خود علاقه مندای xbox می ترسن که ماکرو بره یه
استودیو رو بخره و بکنه فرست پارتی چون تا حالا هر چی دیدیم این بوده که تقریبا اصلا ازادی عمل نمی ده به اینا.خریدن استودیو همان و ایجاد یه Rare تازه همان!
اینا مشکلات کاره دیگه وگرنه چیزی جز این دست اشتباهای به ظاهر ساده باعث نمی شن که طرف زمین بخوره و رقیب عین اب خوردن جلو بره و درو کنه. اخرشم باید دست به دامن انحصار زمانی بشی
که خودتو بده بکنی که در نهایتم چیز خاصی عایدت نمی کنه.واقعا بشینی حساب کنی و تامل بکنی در نهایت چیزی جز بدنامی نداره. اخرشم رقیب می گه ما انقد داریم که به این کارا احتیاج نداریم!

به هر حال با هم تفاوت دیدگاهم داریم.شما معتقد هستید اصل بازی مهمه نه چیزایی مثل فرست پارتی.اگه اشتباه نکنم نظرتون همین بود. اما عقیده من اینه که اصل بازی مهم هست اما بعد از اینکه
شما حداقل 4-5 تا فرست پارتی قوی داشته باشی که ازادی عمل داشته باشن روی هر کار بزرگی که دلشون می خواد کار کنن و ناشر فشار انچنانی نتونه بیاره که مثلا halo پرفروشه پس الا و بلا فقط باید
شما ها که اینجایید باید اینو بسازید و لاغیر. ( کسی اینو می گه که هیچ fps ی براش جای halo رو تا حالا نگرفته و بعیدم می دونم دراینده هم بتونه بگیره ).خلاصه اینکه چیزی که چشمای من می بینه
اینه که امروز فرست پارتی قوی با قدرت خلق اثار جدید و AAA مثل برگ برنده و سند پیروزی هست برای کمپانی ارائه کننده یه کنسول.چیزی که تا امروز من زیاد جدیتی ندیدم در مایکروسافت برای اصلاحش.
تصورم این بود که اگه توی نسل هفتم چندان تحرکی ازش ندیدم توی این زمینه علتش این هست که استودیوها رو اماده کرده برای NEXT GEN که با 3 -4 تا کار ناب و جدید همون اول کار میخو بکوبه که ظاهرا اشتباه می کردم.

قابل انکار نیست که توی طرفدارای XBOX ریزش نیرو زیاد بوده و اینا رو من قطعا نتیجه همین بی توجهی ها و کم توجهی ها و به موقع توجه نکردن ها می دونم.مطمئنم که این ریزش رو انحصاری زمانی اصلاحش نمی کنه
که سهله عده بیشتری رو هم فراری می ده. که شاید بگید چندان اهمیتی نداره که کاملا محترم هست اینطور نظرات که مخالف نظر من هستن اما نظر من اینه که خیلی بیشتر از چیزی که بشه فکرش رو کرد مهمه.
با وضع فعلی که من می بینم لارا و دوستانشم کمک خاصی به مایکروسافت نمی تونن بکنن تا زمانی که اصلاحات اصلی و مهم انجام نشه و مسیر اشتباه تغییر نکنه.اگه روزی اشتباهم معلوم بشه قطعا میام توی همین
تایپیک TOMB RAIDER اقرار به اشتباهم می کنم.

از همه عذرخواهی می کنم که از بحث تایپیک یه مقدار پرت افتادم.ببخشید و دیگه همینجا تمومش می کنم.
 
اقا محمد عزیز حتما صحبتی که کرده بودم . . .

فقط چون در رابطه با Rare حرف زدین گفتم اینم بزارم تا شاید دیگه زیاد به مایکرو گیر ندین بابت Rare . خداروشکر که همه میدونین phil spencer اهل فریب دادن و اینا نیست اینم تو مصاحبش تو Gamescom گفته :
می خواستم در مورد آینده Rare از شما سوال کنم. آنها تنها Kinect Sports Rivals را منتشر کرده اند، و شنیده ایم چند تن از کارکنان ارشد استعفا داده اند. احساس می شود، Rare سالهاست که به دنبال جایگاه خود در کنار Xbox است. اما اکنون که Xbox، بیشتر از هر زمان دیگر در میراث آن ها غرق شده است، چه تصمیمی در مورد این استودیو اتخاذ می کنید؟
به نظر من، این طرز نگاه درست است. از زمان N64، من طرفدار Rare هستم، رابطه من با آن ها از آن زمان شروع شده است. طیف وسیع ژانرهای Rare دیوانه کننده بود. از GoldenEye گرفته، تا Conker، Banjo، و Diddy Kong Racing. همه جا پر از بازیهای آن ها بود، و طیف گسترده ای از ژانرها را در برمی گرفت. بهمین دلیل آن ها را محدود به سبک خاصی نمی دانیم. قدرت آن ها در تنوع بوده است. زمانی که آن ها به Xbox امدند، Grabbed by the Ghoullies را ساخته، و Conker را بازسازی کردیم. این دو بازی موفقیت زیادی بدست نیاورند، اما من فکر می کنم بازیهای سرگرم کننده ای بودند. سپس شروع به ساخت Avatars کردند. این بازی واقعا کار آن ها بود. و بعد از آن به سمت Kinect آمدند. حتی قبل از تصمیم ما برای انجام چنین کاری، خود آن ها قصد این کار را داشتند. آن ها قبل از انتشار Wii، این تصمیم را گرفته بودند. می دانم از بیرون، اینطور به نظر می آید که ما آن ها را مجبور به ساخت عنوان هایی متفاوت کرده ایم اما آنها به دنبال نوآوری بودند. سوال هوشمندانه ای کردید. هم اکنون، ما و Rare در موقعیتی هستیم، که نمی خواهم Rare تنها با Kinect Sports شناخته شود. Rare می تواند برای آنها، ما و بازیکنان ارزش بیشتری داشته باشد. من فکر می کنم، ساخت بازی بعدی، و محتوای آن به Rare بستگی دارد. می دانم که ایده های دارند. حدود شش ماه است، که Twycross نرفته و من می خوام که پاییز به آنجا بروم و بازی جدید را ببینم. می دانم که آنها به سختی کار می کنند، و Phil Harrison با آن ها صحبت کرده است. آن ها ایده های جدیدی دارند، هیجان زده اند، و فکر می کنم Rare، نقش مهم در بازیهای آینده ما داشته، دارد، و خواهد داشت.
:)
 
فعلا اوضاع خیلی دلربایی ندارن اینا.اون طور که باید , سالای قبل کار نکرده ماکرو روی این موضوع. چرا باید بعد از سپری شدن یه نسل مثل نسل هفتم خروجی این استودیوها هنوز منحصر بشه به halo و gears و fable و forza ؟
این فورتزا و فیبل و اینا هم بحث تکراری و جالبی شده واسه خودش!توی بازیهایی که تابحال مایکروسافت فرستاده بیرون فقط TF [از لحاظ تجارتی] ترد پارتی بوده
اگه خروجی مایکروسافت محدود به فیبل و فورزاست, پس خروجی سونی و نینتندو هم محدود به کیلزون ,GOW و GT و آنچارتد برای اولی و ماریو و زلدا برای دومیه:d
 
The Hound
اینکه وضع X1 در مقابل رقیبش خیلی جالب نیست به خاطر اون سیاست های احمقانه اولیه بود که همشون دیگه از بین رفتن، وگرنه همه میدونن از وقتی فیل اسپنسر اومده تمرکز مایکروسافت رفته روی معرفی بازی. همین سونی که خیلی عالی نسل رو شروع کرده مگه چند تا IP جدید در حال ساخت داره؟ باید صبر کرد و IP های جدید رو دید، هم واسه سونی و هم مایکروسافت. مثل یه استودیو خلاق مثل MM پروژه ـش واسه PS4 پورت یه بازی از Vita هست، پس این قضیه خیلی محدود به مایکروسافت نمیشه. به نظرم واسه نظر دادن در مورد وضعیت بازی های مایکروسافت باید صبر کرد وگرنه سال 2013 و لانچ نسل جدید که مایکروسافت از رقیبش بهتر بود، 2014 هم بهتره، 2015 هم با حساب کردن TR به نظر میاد حداقل در یه حد باشن، 2016 هم دیگه بعدا مشخص میشه :دی الان واقعا چه فرقی میکنه Quantum Break رو یه استودیو First Party بسازه یا Third Party؟ کلیه حقوق بازی که دست مایکروسافت هست، سازنده هم که کارش درسته، در نتیجه من مشکلی نمی بینم. البته نظر شما هم قطعا محترمه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or