Multi Platform Resident Evil RE9uiem

تاریخ انتشار
جمعه 8 اسفند 1404
ناشر
capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
photo_2025-06-07_12-41-50.jpg
بازی Resident Evil 9 معرفی شد - تاریخ انتشار: ۲۷ فوریه ۲۰۲۶

عنوان Resident Evil Requiem نهمین بازی در سری اصلی رزیدنت اویل است. آماده شوید تا در یک بازی نفس‌گیر که تا اعماق روح شما نفوذ می‌کند، از مرگ فرار کنید. عصر جدیدی از وحشت بقا در سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود. پیشرفت‌های تکنولوژیکی همراه با تجربه عمیق تیم توسعه، داستانی غنی از شخصیت‌ها و گیم‌پلی‌ای ایجاد کرده که مثل همیشه غوطه‌ورکننده است.
 
آخرین ویرایش:
تا ثانیه های پایانی تریلر منتظر معرفی یه Animated Series/Movie بودم..
حقیقتش هویت خاصی دریافت نکردم ازش.
امیدوارم این حس صرفا ناشی از عجله و کمبود وقت برای رسوندن تریلر به همایش باشه و بعد از اونهمه هایپ غیررسمی و انتظارات, چیز خیلی خاص تری در انتظار باشه.
 
واقعا زیاد نباید به داستان های RE و کلا کپکام گیر بدید... اولویت داستانی شاید تو فهرست کپکام همیشه آخر باشه...فان بودن بازی همیشه مهم تر بوده... وگرنه نسخه های کلاسیک داستان هاش همون ترسناک های سوپرمارکتی بود:دی
تازه از نسخه هفت به اینور یکم جون گرفت...که انتهای هر نسخه یکم آب روغن باز قاطی می کردن:دی
 
واقعا زیاد نباید به داستان های RE و کلا کپکام گیر بدید... اولویت داستانی شاید تو فهرست کپکام همیشه آخر باشه...فان بودن بازی همیشه مهم تر بوده... وگرنه نسخه های کلاسیک داستان هاش همون ترسناک های سوپرمارکتی بود:دی
تازه از نسخه هفت به اینور یکم جون گرفت...که انتهای هر نسخه یکم آب روغن باز قاطی می کردن:دی
اگر اینجوری بخوای حساب کنی به بازیای میازاکی هم که روایت محیطی دارن باید گفت فلانو سوپرمارکتی!
 
اگر اینجوری بخوای حساب کنی به بازیای میازاکی هم که روایت محیطی دارن باید گفت سوپرمارکتی!
میازاکی فقط داستان رو تو محیط نمی گه... داستان محیطی داره+ داستان رو تو آیتم ها روایت می کنه... و همه داستان هاشم چفت و بست داره

ولی این واقعا فکت هست کپکام نسبت به سایر ناشرای ژاپنی تو داستان همیشه عقب تر بوده... و واقعا بی مووی هست:دی

اصلا همین پافشاری نکردن رو داستان...باعث شده کپکام...نسبت به سایر ناشرای ژاپنی همیشه دستش برای گیمپلی و فان بودنش باز باشه... وگرنه کلی می شه به یک سری منطق های داستانی بازیاش یا یک سری دیالوگ های عجیب غریبش گیر داد:دی
 
به نظرم کلا داستان قسمت 7 و 8 رو اسکیپ کنن یه طوری دوباره به stars و وسکر ربط بدن عالیه :-? :D
زاویه دوربین هم چون RE میخواهیم بازی کنیم نه outlast و ..... پس سوم شخص باید باشه
دقیقا همین کلا این اویل ۷ ۸ این سری نابود کردن و منحرف تمام جذابیتش کشتن وقتش برگردن به سوم شخص کامل و البته وسکر برگردونن عجیب کپ کام چطوری اویل ۲ ریمیک ساخت بعدش گفت ن باز بیایم آشغالی مثل ۸ بسازیم ! لامصب بهترین پرفکت ترین حالت جلوت مثل آدم یه شاهکار بساز چیه این ترکیب مسخره اوت لست کال اف دیوتی و ...
 
میازاکی فقط داستان رو تو محیط نمی گه... داستان محیطی داره+ داستان رو تو آیتم ها روایت می کنه... و همه داستان هاشم چفت و بست داره

ولی این واقعا فکت هست کپکام نسبت به سایر ناشرای ژاپنی تو داستان همیشه عقب تر بوده... و واقعا بی مووی هست:دی

اصلا همین پافشاری نکردن رو داستان...باعث شده کپکام...نسبت به سایر ناشرای ژاپنی همیشه دستش برای گیمپلی و فان بودنش باز باشه... وگرنه کلی می شه به یک سری منطق های داستانی بازیاش یا یک سری دیالوگ های عجیب غریبش گیر داد:دی
ایول های کلاسیکو بازی کردی؟ جدی می گم
 
ایول های کلاسیکو بازی کردی؟ جدی می گم
در زمان لانچشون خیر...ولی بعد از نسخه 4 به شماره های قبل برگشتم و تست کردم... بازی هایی بودن عالی... نسبت به نسخه های مدرن واقعا تو گیمپلی Survival تر بودن... مثل نسخه های مدرن زرت زرت مهمات نمی داد...مدیریت منابع مهم و ارزش تکرار بالای بازی...ولی همچنان می گم دیالوگ های کرینج برای من بسیار داشتن...


بحث منم صرفا سر داستان هست:دی
 
  • Like
Reactions: Arios 22
در زمان لانچشون خیر...ولی بعد از نسخه 4 به شماره های قبل برگشتم و تست کردم... بازی هایی بودن عالی... نسبت به نسخه های مدرن واقعا تو گیمپلی Survival تر بودن... مثل نسخه های مدرن زرت زرت مهمات نمی داد...مدیریت منابع مهم و ارزش تکرار بالای بازی...ولی همچنان می گم دیالوگ های کرینج برای من بسیار داشتن...


بحث منم صرفا سر داستان هست:دی
پیرمرد بودنم و عشق رزیدنت های کلاسیک به کنار. ولی یکی از پیشرو ها و بنیان گذاران داستان گویی در این صنعت، به نظرم رزیدنت 1 و بعد 2 هست. در دوره خودشون منحصر به فرد بودن.
البته موافقم که ساختار داستانی، تعدد شخصیت ها و علاقه هواداران، باعث شده که کپکام کم و کاستی نداشته باشه در ارائه نسخه های جدید و دستش باز باشه برای پیچش های داستانی. بعد از سه دهه و حضور رقبای قوی در بحث داستان، شاید الان کمی سطحی به نظر برسه نوع روایت رزیدنت.
 
اگر اینجوری بخوای حساب کنی به بازیای میازاکی هم که روایت محیطی دارن باید گفت فلانو سوپرمارکتی!
مثالی بی ربط تر از این نمیشد بزنی!
روایت re واضح، خطی و مستقیمه
همه چی رو از دیالوگ و داکیومنت های محیط میشه فهمید.

روایت فرام سافت از معماری محیط، جایگیری دشمنای مختلف و مشاهده بازمونده یه محیط قدیمی ادراک میشه، به اضافه آیتم دسکریپشن و هر از گاهی کات سین و دیالوگ که همونا هم رازآلودن. فرام سافت بشکل عمدی داستاناش گنگه چون میخواد پلیر داستان رو کشف کنه (تیکه های جدا رو کنار هم بذاره) و جا برای تفسیر شخصی باشه. اولویتش هم اتمسفر و مود محیطه نه داشتن یه داستان منسجم و مشخص.

اگه بنظرت re های قدیمی داستانشون گنگ بوده و باز برای تفسیر کردن نمیدونم چی بگم!

نمیگم داستان بد هست ولی شیوه روایت هیچ ربطی به فرام سافت نداره و فقط خواستم بگم مثال درستی نبود.

اون دوستمون هم میگه سوپرمارکتی خب قدیمی ها تن واقعگرایی شون کمتر از remake بود دیگه یخرده cheesy بودن مث فیلما! حالا اصطلاح سوپرمارکتی یخرده زیادیه براش ولی قطعا واقعگرا یا سینمایی هم نبودن.
 
مثالی بی ربط تر از این نمیشد بزنی!
روایت re واضح، خطی و مستقیمه
همه چی رو از دیالوگ و داکیومنت های محیط میشه فهمید.

روایت فرام سافت از معماری محیط، جایگیری دشمنای مختلف و مشاهده بازمونده یه محیط قدیمی ادراک میشه، به اضافه آیتم دسکریپشن و هر از گاهی کات سین و دیالوگ که همونا هم رازآلودن. فرام سافت بشکل عمدی داستاناش گنگه چون میخواد پلیر داستان رو کشف کنه (تیکه های جدا رو کنار هم بذاره) و جا برای تفسیر شخصی باشه. اولویتش هم اتمسفر و مود محیطه نه داشتن یه داستان منسجم و مشخص.

اگه بنظرت re های قدیمی داستانشون گنگ بوده و باز برای تفسیر کردن نمیدونم چی بگم!

نمیگم داستان بد هست ولی شیوه روایت هیچ ربطی به فرام سافت نداره و فقط خواستم بگم مثال درستی نبود.

اون دوستمون هم میگه سوپرمارکتی خب قدیمی ها تن واقعگرایی شون کمتر از remake بود دیگه یخرده cheesy بودن مث فیلما! حالا اصطلاح سوپرمارکتی یخرده زیادیه براش ولی قطعا واقعگرا یا سینمایی هم نبودن.
اونجا که لیان وارد R.P.D می شه و برای استقبال ازش رو دیوار WELCOME LEON زدن برای عمه البرت وسکر بوده!؟ مثال براش زیاده، تعریف روایت محیطی همین ارجاعات در قالب متن، اتفاقات، اجزا در حین گیم پلی بازیه که REهای کلاسیک از بهترین مثال هاشه و کارهای میازاکی هم از این قاعده مستثنی نیستنو نمی دونم چرا آسمون ریسمون می کنی. یعنی اگر بخوای به این شیوه روایت ایراد بگیری و بگی داستان سطحی بوده، با کمال احترام هیچی از REهای کلاسیک نمی دونی
 
آخرین ویرایش:
اونجا که لیان وارد R.P.D می شه و برای استقبال ازش رو دیوار WELCOME LEON زدن برای عمه البرت وسکر بوده!؟ مثال براش زیاده، تعریف روایت محیطی همین ارجاعات در قالب متن، اتفاقات، اجزا در حین گیم پلی بازیه که REهای کلاسیک از بهترین مثال هاشه و کارهای میازاکی هم از این قاعده مستثنی نیستنو نمی دونم چرا آسمون ریسمون می کنی. یعنی اگر بخوای به این شیوه روایت ایراد بگیری و بگی داستان سطحی بوده، با کمال احترام هیچی از REهای کلاسیک نمی دونی
روایت محیطی به این شکل که میگی کلا تو ویدیوگیم رایجه یه مثال خوبش سری بایوشاک هست. فرام سافت این وسط یکار متفاوت و یونیک انجام داده که داستان تیکه تیکه و پخش شده تو محیط و مخاطب اگه دنبالش باشه کشف میکنه اگرم نه اهمیتی نمیده. حرفم این بود که خیلی مثالا میشد بزنی ولی فرام سافت نه!

و اینکه نه کسی نگفت بد بودن داستانشون برا یه سری ویدیوگیم تو دهه نود عالی هم بوده.
ولی قبول کنید تو سری جدید re سطح کار رو بالا بردن فقط بخاطر گرافیک هنری خفن نبود دیالوگ و صداگذاری هم بهتر است. من حدس میزنم برا همینم کپ کام میخواد فیلم هارو هم reboot کنه چون شش گانه میلا جو وو ویچ خیلی کورنی و تینیجر پسند بودن و به تُن جدی و واقعگرا تر re های جدید نمیخورن.

حتی آرت منتشر شده از بازی هم یه چیز خیلی ابتدایی هست. هیچی رو لو نمیده.
مقایسه کنید با آرت های ۷ و ۸

من میگم اینم که جف کیلی رو استیج گفت این بازی بیشتر اکشنه رد گم کنی بود، کلا کپکام دیشب کارش سوال ایجاد کردن برا مخاطبا بود بیشتر تا جواب دادن.
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda
در مورد داستان و روایت من فکر کنم منظور محمد(@noctis-sm3 ) بیشتر عمق داستانی مجموعه و محتوای اون بود تا نحوه روایت.
عمق داستانی این مجموعه عملا خیلی فرقی با این بقولی بی مووی ها که محمد گفت نداره که بخوایم حالا ازش جلوی مثلا الدن رینگ دفاع کنیم.
اینقدر هم سوراخ و سنبه داره که طرفدارها ازش کلی تئوری و... میکشن بیرون و خب این به نوعی جذابترش میکنه که این در مورد کارهای میازاکی هم وجود داره.
ولی کلا قیاس درستی نیست.

اما نحوه روایتشون چرا ، جای دفاع داره.
طی این سالها با شخصیتهای خیلی خوبی که براش طراحی کردن خیلی خوب تونستن داستانها و روایتهای "در سطحی" تولید کنن که خیلی زود ارتباط بگیره ، همه پسند باشه و همچنان جذاب بمونه.
برای سبکی که بازی داره این حجم از داستان و شکل روایت تونسته کار رو در بیاره.
نه باید خیلی بهش گیر داد و نه اونقدری بهش ارزشگذاری کرد.

به نظرم برای داستان و روایت بازی همین عبارت "کار رو درآورده" کفایت میکنه ،اگه غیر این بود ماها الان اینجا نبودیم و کپکام سالها بود که از این مجموعه عبور کرده بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or