Resident Evil 5 | X360 Version

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
درود
کمتر کسی هست که با نام بزرگ Resident Evil آشنا نباشد. مجموعه ای که هر بار معنی جدیدی از ترس، گیم پلی و گرافیک را بوجود اورده. نمیخوایم راجب تاریخچه RE صحبت کنیم. جدیدترین قسمت این سری در TGS 05 با یک CG Demo فوق العاده زیبا معرفی شد. شخصیت اصلی این قسمت کریس ردفیلد ( Chris Redfield ) محبوب و معروف و دوست داشتنی است.

664qbg7.jpg

کسب تجربه های گوناگون، گذشت زمان از کریس فردی جدی و فولادی اب دیده ساخته. عضلات ورزیده و تناسب اندام، نشانه های ظاهری او هستن.

639n2c2.jpg


67dpsuu.jpg


کریس بخدمت گروه یا سازمانی به نام BSAA در امده که هیچ اطلاعاتی در مورد این سازمان و ماموریتی که به وی داده اند در درست نیست.

Capcom در مورد RE5، به نکات بسیار جالبی در مورد فیزیک بالا و نوآورانه و تاثیر مستقیم آن به گیم پلی آشاره کرد. RE5 در منطقه ای نامعلوم ( البته تا این لحظه ) در قاره افریقا رخ میدهد. جای که گرما در اوج قرار دارد. این گرما و نور شدید مستقیما رو کارکتر تاثیر میگذارد و درست مثل واقعیت، بعد از وارد شدن از محیط باز و روشن به مکانی بسته و تاریک ( و عکس این کار )، تصویر مثل چشم انسان تار و مبهم میشود.
این موضوع جالبتر هم میشود وقتی شما مدت زیادی زیر نور باشید. در این هنگام دید شما بسیار کم، قدرت تشخیص را از دست میدهید و نشانه گیری بسیار دشوار میشود.
نمونه دیگر از فیزیک قدرتمند، حرکات بینظیر اجسام معلق در هوا ست. کاغذی که باد ان را جابجا میکند، گیاهی که برگهای آن در اثر نسیم به زیبائی حرکت میکند. خورد و متلاشی شدن اجسام مثل تیرک های چوبی و.... دیدنی ست.
فیزیک قوی بازی حتی در مبارزات تن ب تن کریس با دشمنان نیز قابل احساس ست.
حرکت سریع شما یا NPC ها بسرعت تاثیر خودش را نشان میده و باعث میشه گرد و غبار از روی زمین بلند بشه. در کل فیزیک RE5 بقدری بالاست که هر کنش، واکنشی به همراه دارد.

میرسیم به گیم پلی. RE5 تقریبا ادامه دهنده گیم پلی انقلابی RE4 است اما بسیار سریع تر از انچه که در RE4 شاهد ان بودیم. تعداد دشمنان چند برابر شده، قدرت بدنی زیاد و علاقه به درگیری های تن ب تن و سرعت عجیبی که هنگام حمله کردن دارن. ( سرعت عمل دشمن باعث ترسناکتر شدن بازی شده است ).
اما مشکل بزرگ، یا میتوان گفت تنها مشکل گیم پلی که در RE4 نیز شاهد ان بودیم هنوز به قوت خود باقی ست. شما در هنگام نشانه روی نمیتوانید راه بروید و موقعیت خود رو نسبت به حمله تغییر و بهبود ببخشید. این مشکلی وقتی بزرگتر میشود که شما از چند جهت مورد حمله قرار بگیرد.
درگیر های جسمی بیشتر شده و بدن ورزیده و اماده کریس این اجازه رو به شما میده تا با بهترین روش ممکنه پاسخ حمله دشمن رو بدهد. ولی بعضی انمیشنها تکراری به نظر میرسد.
اسلحه های بازی تقریبا استاندارد شده هستن که شامل Hand gun , Shotgun, Machinegun و...
البته اسحله سردی که بدرستی نمی توان نامی برایش انتخاب کرد. کوچکتر از شمشیر و بزرگتر از چاقوی قصابی. این دشنه، پشت کریس بسته شده و تا حالا طرز استفاده ان نمایش داده نشده است. آیا این وسیله بزرگ و به ظاهر قدرتمند کارائی لازم را دارد؟

گرافیک بازی عالی ست. مدل سازی بی نقص و دقیق شخصیتها آشکار است ، مخصوصا کریس. دقت تحسین برانگیز طراحان باعث شده کوچکترین چیزی از قلم نیافتد. هر سازه ( خانه، ساختمان، فروشگاه ، انبار ) داری طراحی جدا و مستقل خود است که باعث نوعی واقعگرائی شده و احساس جالبی به بیننده میدهد.
نورپردازی، عملا نقطه اوج گرافیک RE5 است. هر جسمی بازتاب نور خاص خود را دارد.

اقای Jun Takeuchi تهیه کننده ارشد این بازی ست. از کارنامه پربار او میتوان به کارگردانی Onimuhsa و تهیه کننده گی Lost Planet: Extreme Condition اشاره کرد.
آقای Haruo Murata نویسنده این اثر به عهده دارن.
اقای Masachika Kawata تهیه کننده بازی ست.
آقای Kenichi Ueda کارگردان RE5 هستن.

4zvtz4o.jpg



Developer: CAPCOM
Publisher: CAPCOM
Genre: Survival horror- Action- Third person shooter
Mode: Single player
Platform: XBOX360 & Playstation 3
ESRB: Rating Pending
Media: DVD-DL & Blu-ray Disc
Release date: TBA 2009

دموی کامل E3 07 این بازی با کیفیت HD روی XBL قرار دارد. این دموی فوق العاده زیبا با سئولات بسیار شروع و تمام میشود. کریس می گوید: کاری برای انجام دادن دارم..... باید حقیقت رو ببینم.
چه کاری ست که کریس را به آفریقا کشانده ؟ او چه حقیقتی را میخواد ببینید ؟
و اما بزرگترین سئوال دمو این است

4tf9qbl.jpg

او کیست ؟ چه نقشی در ماجرا دارد ؟ مرد است یا زن ؟
برای بدست اوردن پاسخ های درست، باید 2 سال دیگر انتظار کشید.
پیروز و بهروز باشید
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
علی جون اینقدر با قوانین اشنا هستم که تاپیک تکراری نزنم و اول بسرچم:cheesygri. اون دوستموم اسم تاپیک رو اینطور نوشته
resident evil5
در صورتی که من دنبال این میگشتم : Resident Evil 5
ولی به هر حال شرمنده شدیم مثل اینکه :biggrin1:.

پ.ن. هیچ خاصیتی نداشته باشه، حکم پیش نمایش رو داره که:biggrin1:
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
پیش نمایش جاش اینجا نیست توی معرفی بازی ها هست!
من که ابراز شرمندگی کردن اشکان جون :blushing:. خلاصه ببخشید.
یک Theme بینهایت زیبا از این بازی در XBL قرار گرفته که توصیه میکنم بگیریدش.
حجم 5 مگ و مبلغ 30 پوینت.

پ.ن. :blushing: این جا رو بعنوان تاپیک بازی زدم ونه پیش نمایش. ولی مثل اینکه تیرمون به سنگ خورد. اما بنظر میاد بار اطلاعاتی این تاپیک بیشتر باشه :-".
 
آخرین ویرایش:

MGS

کاربر سایت
Sep 30, 2005
3,336
نام
Hesam
دوستان کسی می دونه که این بازی دقیقا کی می اد؟!
در ضمن می شه با pcاون را بازی کرد؟!!:confused:
سال 2009 به احتمال زیاد اواسطش.فعلا هم برای PS3 ,X360 تایید شده ولی میشه امیدوار بود بعد از عرضه اش برای پی سی هم بیاد
 

Navid

?Can I Play Daddy
کاربر سایت
Feb 5, 2006
3,836
نام
نوید
اقایون بیایم یه کاری بکنیم
نامه دسته جمعی به Capcom بزنیم بگیم این بازی زا همین چند وقته بفرسته چون احتمل این 360 های تو ایران هیچ کدوم تا اواسط سال 2009 دوام نمیاره :-"
 

slipknot_ghost

کاربر سایت
Apr 9, 2007
601
نام
POURYA
من توی youtubeخوندم که یکی طوری صحبت کرده بود که انگار که بازی را انجام داده
یارو بلف می زد یا اینکه...:confused::confused:

بازي داره به شدت سري ساخته ميشه همين قدر اطلاعات هم سازندگان براي خالي نبون عريضه دادن بيرون:laughing: اصلا معلوم نيست بازي سال ديگيه ريليز ميشه يا نه:confused::confused::-":-" هر چي دير تر بهتر اين جوري بازي بهتري دست ما ميرسه درست مثله rv4:love::love:
 

hossein1987

کاربر سایت
Oct 4, 2007
80
بازي داره به شدت سري ساخته ميشه همين قدر اطلاعات هم سازندگان براي خالي نبون عريضه دادن بيرون:laughing: اصلا معلوم نيست بازي سال ديگيه ريليز ميشه يا نه:confused::confused::-":-" هر چي دير تر بهتر اين جوري بازي بهتري دست ما ميرسه درست مثله rv4:love::love:
شما را نمی دونم ولی من که دیگه نمی تونم صبر کنم...:bash::bash::bash:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر