Multi Platform Resident Evil 3

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch

l6el_re3.png

بالاخره و بعد از سالها انتظار، طرفداران قدیمی مجموعه محبوب Resident Evilبه خواسته خود رسیدند و قرار است در تاریخ 3 ماه آپریل 2020، ریمیک عنوان 3 Resident Evil را با گرافیک امروزی و بوسیله موتور بازیسازی قدرتمند RE Engine بازی کنند. یکی از دلایل محبوبیت 3 Resident Evil برمیگردد به حضور تایرانت قدرتمند، باهوش و صدالبته ترسناک به نام نمسیس (Nemesis) که باعث به وجود آمدن کابوس‌های زیادی برای شخصیت اصلی بازی، جیل ولنتاین (Jill Valentine) شده بود. در رابطه با ابهت نمسیس فقط این را بگم که کاور نسخه آمریکای شمالی بازی که در سال 1999 برای پلی استیشن 1 عرضه شده بود، فقط شاهد حضور نیم تنه بالایی نمسیس بودیم و خبری از چهره جیل ولنتاین بر روی جلد بازی نبود. داستان 3 Resident Evil، بطور خلاصه در مورد انتقام گرفتن شرکت آمبرلا (Umbrella Corporation) از گروه استارز (S.T.A.R.S) هست که دو عضو اصلی آن، کریس ردفیلد (Chris Redfield) و جیل ولنتاین که برای اولین بار در نسخه اول سری رزیدنت اویل شاهد حضور این دو شخصیت محبوب بودیم، بعد از فهمیدن هدف اصلی شرکت آمبرلا، درصدد بودند که این شرکت را رسوا کند و آمبرلا برای انجام این عمل و بعد از اتفاقات قسمت رزیدنت اویل 1، به ساخت تایرانت هوشمند نمسیس (نمسیس در اساطیر یونانی به عنوان الههٔ خشم و انتقام شناخته میشود.) روی آورد.

  • بعد از به اتمام رساندن ساخت بازی تحسین شده و موفق Resident Evil 7: Biohazard، دو تیم جداگانه و بطور همزمان بر روی ریمیک های قسمت دوم و سوم کار می کنند. زمانی که پروسه ساخت ریمیک قسمت دوم به آرامی به پایان می رسد، تعدادی از افراد تیم ریمیک اویل 3 به تیم اویل 2 ملحق میشوند که اینکار باعث میشود که پروسه ساخت اویل 3 به کندی پیش برود. بعد از ساخت اویل 2، دو تیم سازنده بطور کلی به روی ساخت ریمیک اویل متمرکز میشوند.

  • در ریمیک اویل 3، شاهد تغییرات گسترده ای در روند بازی (برخلاف ریمیک اویل 2) هستیم.

  • خوشبختانه پروسه ساخت بازی رو به اتمام است و بنا بر گفته های سازندگان بازی، 90 درصد ساخت به پایان رسیده است و بازی در همان تاریخ قبلی اشاره شده، عرضه خواهد شد.

  • همانند نسخه کلاسیک، داستان بازی قبل از ریمیک 2 شروع خواهد شد و از طرفی دیگر، بعد از اویل 2 به پایان خواهد رسید.

  • جیل ولنتاین یکی از محبوب‌ترین شخصیت های بازی هست. بنا بر گفته های سازندگان بازی، طراحی جدید (مخصوصا لباس های این شخصیت محبوب) به گونه ای شده است که تلاش برای بقا کاملا حس بشود توی بازی و جیل واقعا برای فرار کردن تقلا کنه. لازم به ذکر است که لباس های نسخه اصلی جیل ولنتاین به عنوان مزایای پیش خرید بازی در دسترس است.

  • بر خلاف نسخه اصلی، شخصیت کارلوس بسیار بالغ به نظر می رسید؛ اما همچنان شوخی طبع بودن خود را دارد و صدالبته بسیار خونگرم است.

  • به اینکه فعلا خبری از گیم پلی بازی نیست، اما به نظر می رسد که همانند نسخه اصلی کلاسیک در روند بازی تمرکز بیشتری بر روی عناصر اکشن شاهد خواهیم بود. بطور خلاصه، نسخه اصلی اویل 2 بیشتر ترسناک بود ولی اویل 3 بار اکشنش سنگین تر بود.

  • همانند نسخه ریمیک اویل 2، اینجا نیز دوربین رو شانه سوم شخص استفاده شده است. لازم به ذکر است که بخش آنلاین بازی با عنوان Resident Evil: Resistance شناخته میشود.

  • عنوان Resident Evil 3 قرار است در تاریخ 3 ماه آپریل 2020، برای پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی عرضه شود.



Characters2.png Characters.png

جیل ولنتاین
شخصیت اصلی و قهرمان قسمت سوم رزیدنت اویل و همچنین این شخصیت محبوب عضو گروه استارز نیز هست. وظیفه ساخت این شخصیت محبوب بر عهده ایسائو اوهیشی بود و از طرفی دیگر طراحی آن را نیز تاکاهیرو آریمیتوسو انجام داده بود. همان طور که بالاتر اشاره کرده بودیم، جیل در نسخه اول سری، از اهداف شوم شرکت آمبرلا پرده برداشت و شرکت آمبرلا برای انتقام از او تایرانت باهوش نمیسیس را ساخت. نام جیل ولنتاین در کنار محبوب‌ترین شخصیت زن بازی های ویدیویی، یعنی لارا کرافت قرار گرفته است.


کارلوس اولیویرا

کارلوس اولیویرا یکی از اعضای گروه U.B.C.S است که برای نجات بازماندگان از جانب آمبرلا به شهر راکون سیتی اعزام شده بود. جیل در ابتدا به او مشکوک بود زیرا آمبرلا را بانی اصلی نابودی راکون سیتی می داند، اما رفته رفته با کارلوس همراه شد. کارلوس اولیویرا تلاش زیادی برای خروج از شهر انجام داد و سرانجام نیز توانست خود و جیل را از شهر خارج کند.


Brad.png

براد ویکرز

براد ویکرز خلبان هلیکوپتر تیم آلفای گروه استارز بود. او در همان ابتدای بازی مورد تهاجم زامبی‌ها قرار گرفت و مجروح شد. در ادامه بازی نیز توسط نمسیس کشته شد.

UBCS.png

نیکولای گینوائیف

نیکولای فرماندهٔ یکی از تیم‌های اعزامی U.B.C.S بود. او فرماندهٔ کارلوس نیز بود. در طول بازی او تلاش دارد تا به هر شکل ممکن و حتی به قیمت مرگ زیردستانش از شهر خارج شود و بالاخره موقق میشود.



میخائیل ویکتور

ویکتور یکی از هم‌تیمی‌های کارلوس و نیکولای بود. او در اثر حملهٔ زامبی‌ها به شدت مجروح شده بود. در جریان حملهٔ نمسیس به جیل، او جان خود را فدا کرد و با نارنجک دستی، مانع از آسیب رساندن نمسیس به جیل شد و خودش نیز در همین ماجرا کشته شد.

UBCS2.png

7.png

زامبی ها

زامبی‌ها، شهروندانی هستند که از راه‌هایی چون گزش زامبی دیگر و تزریق مستقیم ویروس تی به وجود می‌آیند. زامبی‌ها سرعت پایینی دارند اما درجهٔ جان‌سختی آن‌ها بالاست. این موجودات با سلاح‌های گرم راحت‌تر کشته می‌شوند. زامبی‌ها دشمنان اصلی در این بازی هستند.

سگ‌های زامبی

سگ‌های زامبی، سگ‌هایی معمولی بودند که به ویروس تی مبتلا شدند. آن‌ها ممکن است توسط سگ مبتلا گزیده شده باشند یا به شکل مستقیم، به ویروس تی دچار شده باشند. سرعت حملهٔ آن‌ها بالا بوده و از درجهٔ جان‌سختی کم‌تری نسبت به زامبی‌ها برخوردارند.


عنکبوت‌ها

عنکبوت‌های خون‌آشام، موجوداتی هستند که به ویروس تی دچار شده‌اند. آن‌ها ممکن است توسط عنکبوت مبتلا، گزیده شده باشند یا به شکل مستقیم به ویروس تی دچار شده باشند. سرعت حملهٔ این موجودات پایین است اما درجهٔ سخت‌جانی آن‌ها بسیار بالا است.

هانترها

هانترها، موجوداتی هستند که از تزریق ویروس تی به تخم خزنده و استخراج DNA خزندهٔ مبتلا به ویروس تی و تزریق آن به یک انسان سالم پدید آمده‌اند. سرعت حملهٔ و درجهٔ سخت‌جانی این موجودات بسیار بالا است.

Nemesis.png

نمسیس

نمسیس، غول‌آخر و دشمن اصلی جیل ولنتاین در این بازی است. نمسیس یک تایرانت تکامل یافته‌است. این موجود از تزریق ویروس تی درجه سوم و انگل ان‌ای-آلفا به بدن یک انسان پدید آمده‌است. او بسیار سخت‌جان و هوشمند است و در طول بازی همواره در تعقیب جیل است. حتی با چندین مرتبه شکست نیز جیل را رها نکرد. نمسیس در نهایت و با سختی فراوان و با کمک اسلحهٔ لیزری بسیار قدرتمند شکست خورد. نوع حمله او به دلیل هوشمندی بالا نسبت به سایر مهاجمان متفاوت است.


hxw9_char_header.png





11.jpg 9.jpg 8.jpg 5.jpg 3.jpg 1.jpg 4f897fb599a635f2cddcb71dcc78def6.jpg ae6aae96bab66df94e0c13987cfc75a6.jpg c66a37459df49d983fc22e264a4490a5.jpg


656k_vid2.gif


Resident Evil 3 - Special Developer Message

1080p.png

56n_123.gif


Resident Evil 3 - Announcement Trailer

1080p.png

z41c_nem.gif


Resident Evil 3 - Nemesis Trailer

1080p.png


 
آخرین ویرایش:

Ali_Reza

کاربر سایت
Sep 25, 2005
538
نام
علیرضا
بازسازی مطابق نیازهای روز هست. متاسفانه یا خوشبختانه این بازار هست که نیاز رو تعیین میکنه.
گیمر های امروزی به معما و پازل کمتر علاقه دارند و این باعث شده بازسازی این بازی صرفا در بهبود گرافیک نباشه و به تغییرات گیم پلی هم منجر بشه

یادمه 20 سال پیش! من خودم بازی تام رایدر مخصوصا نسخه ۴ رو فقط به خاطر حل معماهایی بیشمارش خریدم و بازی میکردم. اما الان چنین تمایل و حوصله ای ندارم!

ریمیک یک بازی قدیمی پر طرفدار و اصلاح گیم پلی اون مطابق خریداران امروزی برای فروش بیشتر دلیلی هست که RE3 remake ساخته میشه نه یه COD جدید!
اعتراض دارم!
قبول دارم که نیاز، بازار رو تعیین میکنه. باهاش مشکلی ندارم.
فقط حرفم اینه که چرا کپکام بجای ساخت یه شماره جدید اکشن یا حتی آی پی جدید + بخش آنلاین بتل رویال! (با توجه به نیاز روز) چرا اومده زده یه بازسازی یه شماره قدیمی رو منهدم کرده؟!
ممکنه تعداد افرادی که پازل رو تو گیمها دوست دارن کم شده باشه (یا شاید اون نسل دیگه الان سنشون بیشتر شده و کمتر وقت بازی پیدا میکنن) ولی هنوز این جور بازیها طرفدارهای خودش رو داره.

ضمن اینکه من احساس میکنم کپکام بعد از فروش خوب Monster Hunter World و RE2 Remake فکر کرد دوباره به روزهای اوجش برگشته و هر چی بسازه ملت میخرن!
کلا دستکاری به این شکل در یه عنوان قدیمی و محبوب برام قابل قبول نیست.
 

KavehFrootan

کاربر سایت
Apr 5, 2020
87
خیلی ش‌وق ذوق داشتم برای ریمیک evil4 و الان که گفته میشه خیلی چیزا از این بازی حذف شده ، ناخودآگاه ادم فکر میکنه نکنه قسمت چهارم هم حذفیات داشته باشه و فکر میکنم اگر قرار نیست evil 4 رو مثل evil2 وقت بذارن و یه چیز عالی تحویل بدن همون بهتر نسازن و با سر هم بندی بخوان بازی بدن بیرون فقط بره فروش بیشتر و قافل از اینکه چقدر خاطره ی گیمرهای قدیمی از این بازی خراب میشه اصلا بهتره نسازنش
135706
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
با اینکه من هم به نسخه های اولیه بسیار علاقه مند بودم و روزهای اول دیدن این بازی روی رو ps1 حسابی ترسیده بودم! اما واقعیتش الان حوصله حل معما و پازل ندارم! جدا از برخی از دوستان فکر میکنم طیف وسیع از خریداران بازی در سطح جهان هم چندان حوصله حل معما و پازل های سخت رو ندارند.

برای اینکه اکثرا به راحت طلبی و بی فکری عادت کردن برای همینم در جهان اکثر سیاست مدارا سوار بر مردم هست چون حتی حس کمترین فکر کردنی هم دیگه نیست.
 

Argada

کاربر سایت
Jan 25, 2013
708
نام
محمد رضا
برای اینکه اکثرا به راحت طلبی و بی فکری عادت کردن برای همینم در جهان اکثر سیاست مدارا سوار بر مردم هست چون حتی حس کمترین فکر کردنی هم دیگه نیست.

بی تاثیر نیست اما صرفا این نمی تونه باشه... هر چند که نسل امروز در بعضی موارد تنبل تر هستند اما در مجموع دنیای امروز هم به دلیل درگیری های خاصی که داره اجازه و زمان لازم رو از آدم میگیره... کافیه گرفتار یک مصیبتش بشی...با این حال به شخصه زمان و حوصله قبل رو برای حل معما ندارم و شاید مثل من زیاد باشند... ما اینجا از یک پسر وابسته به خانواده یا یک بچه پولدار که کارش جز تفریح و گیم چیز دیگه ای نیست صحبت نمیکنیم چون جامعه هدف بازی ساز اکثریت مردم بخصوص طبقه متوسط هستند که برای زنده ماندن باید کار کنند و کار وقت میخواد!

در مورد اون مثال بحث سیاست مداران،در ادامه باید بگم اکثر انسان ها ضمن داشتن حافظه تاریخی کوتاه مدت! بر خلاف آنچه ادعا دارند در مواجهه با مشکلات از فکر و عقل استفاده نمی کنند بلکه از احساسات استفاده میکنند نمونه هاش از قتل ها و وقت تلف کردن در جوانی و غیره هست. هر چند نگاه من به این موضوع از آنچه در تلگرام و شبکه های اجتماعی و صحبت های چپ و راست و مخالف و غیره زده میشه متفاوته... که البته این انجمن جایی برای بحثش نیست... نگاه ها باید عمیق تر و وسیع تر باشه... سالها پیش یکبار بابتش بن شدم!


اعتراض دارم!
قبول دارم که نیاز، بازار رو تعیین میکنه. باهاش مشکلی ندارم.
فقط حرفم اینه که چرا کپکام بجای ساخت یه شماره جدید اکشن یا حتی آی پی جدید + بخش آنلاین بتل رویال! (با توجه به نیاز روز) چرا اومده زده یه بازسازی یه شماره قدیمی رو منهدم کرده؟!
ممکنه تعداد افرادی که پازل رو تو گیمها دوست دارن کم شده باشه (یا شاید اون نسل دیگه الان سنشون بیشتر شده و کمتر وقت بازی پیدا میکنن) ولی هنوز این جور بازیها طرفدارهای خودش رو داره.

ضمن اینکه من احساس میکنم کپکام بعد از فروش خوب Monster Hunter World و RE2 Remake فکر کرد دوباره به روزهای اوجش برگشته و هر چی بسازه ملت میخرن!
کلا دستکاری به این شکل در یه عنوان قدیمی و محبوب برام قابل قبول نیست.

دوست گرامی من قبلا هم گفتم دلیل عدم عرضه بازی جدید سو استفاده از نام بازی قبلی هست! تا فروش بیشتری داشته باشه، ضمن اینکه هزینه بازسازی از هزینه ساخت کمتر هم هست!

من خودم خدای حل معما بودم... اونم رو ps1 و کامپیوتر قدیمی با رم گرافیک 64 مگا بایتی! هنوزم وقت کنم از حل معما خوشم میاد... اما نه در حد قبل
منتها دلیل اینکار کپکام و خیلی شرکت های دیگه تنها فروش بیشتر می تونه باشه!
اون دوستان ده شصتی مثل من می دونن حتی بازیهای شوهر زمانی حل معما داشت اما الان تبدیل به یک بازی خطی و برو و بکش شدند.

شاید بهتر بود کپکام مراحل جانبی یا مینی گیم هایی برای حل معماها مطابق نسخه اصلی بازی می زاشت. شاید اینجوری بهتر بود. اگر این ساده سازی بازی باعث فروش بیشتر بشه این روند ادامه خواهد داشت چیزی که سالهاست داریم میبینیم.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: TeTration and s.1

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
اصلا حل 1 پازل در بازی ها لذت خاصی داره البته نه پازل الافی که محیط باید شخم بزنی پازلی که در 1 فضای در بسته باشه که کار خیلی سختی برای سازنده ها هست بیخیالش می شن حتی بازی های قدیم کلی باس فایت با نقاط ضعف منحصر به فرد داشتن اونا هم خیلی کم شدن.
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
من که بیخیال اون پلتینوم یا 1000g اچیومنتش شدم از بس که باید بازیو تموم میکردم
نظر نهایی =این بازی رو من خریدم فروختم ولی اصلا ارزش خرید با گیفت یا ضرر بیشتر 10 20 تومن و نداره یه بار تمومش کنی بسه قابلیت تکرار اصلا نداره، 5ساعته هم تمومه این بازیو برای فن های این سری فقط تجویز میکنم فنهایی که مثل من نسل قبل برای شماره 5 کنسول خریدن، خلاصه بازی بدی نیست ارزش یه بار رفتن رو داره ولی با شرایطی
 

hoseinlu

کاربر سایت
Jan 28, 2008
479
نام
زهير
بازسازی مطابق نیازهای روز هست. متاسفانه یا خوشبختانه این بازار هست که نیاز رو تعیین میکنه.
گیمر های امروزی به معما و پازل کمتر علاقه دارند و این باعث شده بازسازی این بازی صرفا در بهبود گرافیک نباشه و به تغییرات گیم پلی هم منجر بشه

یادمه 20 سال پیش! من خودم بازی تام رایدر مخصوصا نسخه ۴ رو فقط به خاطر حل معماهایی بیشمارش خریدم و بازی میکردم. اما الان چنین تمایل و حوصله ای ندارم!

ریمیک یک بازی قدیمی پر طرفدار و اصلاح گیم پلی اون مطابق خریداران امروزی برای فروش بیشتر دلیلی هست که RE3 remake ساخته میشه نه یه COD جدید!
با کمال احترام نسبت به عقیده شما ولی بنظر من اینکه میگید گیمرای امروزی به حل پازل علاقه ای ندارن اشتباهه. فروش re remake 2 خلاف اینو ثابت کرد و استقبال خوبی از بازی شد. ضمنا خیلی از بازیهای امروزی هم کلی پازل دارند. بله خوب عده ای هم هستند که فقط میخوان بکشن برن جلو که فکر میکنم لذت زیادی از گیمینگ نمیبرن. البته اینجور افراد وقتی از یک سن خاصی عبور میکنن کلا گیمینگ رو کنار میذارن اما کسی که طعم چالش تو گیم رو چشیده ممکنه بعنوان مثال تا 45 سالگی هم با علاقه تمام گیم بازی کنه. حالا آگه من جای ناشر باشم تمام سعیم رو میکنم که مشتری 40 ساله خودم رو نگه دارم نه اینکه واسه نگه داشتن مشتریایی که دوره کوتاه به گیمینگ مشغولن بازی بسازم. ضمنا با این کار کیفیت رو فدای کمیت میکنم و در نتیجه اعتبار شرکته که زیر سوال میره اونهم در اذهان کسایی که یه عمر گیمرن.
اینکه کپکام کم کاری کرده واضحه و اینجور سیاست‌ها مخصوصا تو صنعت گیم از قبل شکست خوردست اونم وقتی اسم آی پی مثل رزیدنت اویل میاد وسط.
 
آخرین ویرایش:

Argada

کاربر سایت
Jan 25, 2013
708
نام
محمد رضا
با کمال احترام نسبت به عقیده شما ولی بنظر من اینکه میگید گیمرای امروزی به حل پازل علاقه ای ندارن اشتباهه. فروش re remake 2 خلاف اینو ثابت کرد و استقبال خوبی از بازی شد. ضمنا خیلی از بازیهای امروزی هم کلی پازل دارند. بله خوب عده ای هم هستند که فقط میخوان بکشن برن جلو که فکر میکنم لذت زیادی از گیمینگ نمیبرن. البته اینجور افراد وقتی از یک سن خاصی عبور میکنن کلا گیمینگ رو کنار میذارن اما کسی که طعم چالش تو گیم رو چشیده ممکنه بعنوان مثال تا 45 سالگی هم با علاقه تمام گیم بازی کنه. حالا آگه من جای ناشر باشم تمام سعیم رو میکنم که مشتری 40 ساله خودم رو نگه دارم نه اینکه واسه نگه داشتن مشتریایی که دوره کوتاه به گیمینگ مشغولن بازی بسازم. ضمنا با این کار کیفیت رو فدای کمیت میکنم و در نتیجه اعتبار شرکته که زیر سوال میره اونهم در اذهان کسایی که یه عمر گیمرن.
اینکه کپکام کم کاری کرده واضحه و اینجور سیاست‌ها مخصوصا تو صنعت گیم از قبل شکست خوردست اونم وقتی اسم آی پی مثل رزیدنت اویل میاد وسط.

اینکه بگیم بازی پازل دار طرفدار داره خوب بله کسی منکر نیست. منتها شما خودتون رو نبینید، خیلی ها یه گیر ساده تو بازی کنند سریع کنار می زارنش!

شما فروش بازیهای پازل دار رو با بازی های بدون پازل مقایسه کن، فروش فیفا و کال او و سوپر ماریو و nba و... که جزو پر فروش ترین بازی های سال هستند که البته طبیعی هست چون اینا بازیهایی هستند که طیف وسیع از سلیقه ها رو پوشش میده.

در مورد همون RE2 remake تو خیلی از فروم ها بعضی ها در مورد نحوه حل معماها و نبود اکشن مناسب تو بازی انتقاد می کردند! .جالبه که حتی زبان بازی با زبان مادری اونها یکی هست اما باز تو بازی خنگ میزنن! . الان یک گیمر 40 ساله هم قطعا حوصله یک جوان 20 ساله رو در حل معما رو نداره...بله حل معما لذت بخش هست اما ذائقه ها به یمن راحت طلبی و بکش برو تغییر داره.

اما خوب قطعا طرفداری قدیمی بازی و علاقه مند به حل پازل ها از تغییرات ساده سازی این مدل بازیها ناراحت میشند. من خودم وقتی دیدم تام رایدر آنقدر تغییر و بی معما شده خوشم نیومد!
در مجموع من در آخر گفتم طرفداران و خریداران بازیها هستند که نتیجه نهایی روند بازیها رو مشخص میکنند.این موضوع اصلا درست نیست اما دنیای سرمایه داری و تجارت امروز خواه و ناخواه باعثش میشه.

در مجموع حرف من با دوستان یکی هست. شما میگید بازی بهتر بود پازل ها رو حذف نمی کرد و من میگم حذفش به این دلایل بوده...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy

hoseinlu

کاربر سایت
Jan 28, 2008
479
نام
زهير
اینکه بگیم بازی پازل دار طرفدار داره خوب بله کسی منکر نیست. منتها شما خودتون رو نبینید، خیلی ها یه گیر ساده تو بازی کنند سریع کنار می زارنش!

شما فروش بازیهای پازل دار رو با بازی های بدون پازل مقایسه کن، فروش فیفا و کال او و سوپر ماریو و nba و... که جزو پر فروش ترین بازی های سال هستند که البته طبیعی هست چون اینا بازیهایی هستند که طیف وسیع از سلیقه ها رو پوشش میده.

در مورد همون RE2 remake تو خیلی از فروم ها بعضی ها در مورد نحوه حل معماها و نبود اکشن مناسب تو بازی انتقاد می کردند! .جالبه که حتی زبان بازی با زبان مادری اونها یکی هست اما باز تو بازی خنگ میزنن! . الان یک گیمر 40 ساله هم قطعا حوصله یک جوان 20 ساله رو در حل معما رو نداره...بله حل معما لذت بخش هست اما ذائقه ها به یمن راحت طلبی و بکش برو تغییر داره.

اما خوب قطعا طرفداری قدیمی بازی و علاقه مند به حل پازل ها از تغییرات ساده سازی این مدل بازیها ناراحت میشند. من خودم وقتی دیدم تام رایدر آنقدر تغییر و بی معما شده خوشم نیومد!
در مجموع من در آخر گفتم طرفداران و خریداران بازیها هستند که نتیجه نهایی روند بازیها رو مشخص میکنند.این موضوع اصلا درست نیست اما دنیای سرمایه داری و تجارت امروز خواه و ناخواه باعثش میشه.

در مجموع حرف من با دوستان یکی هست. شما میگید بازی بهتر بود پازل ها رو حذف نمی کرد و من میگم حذفش به این دلایل بوده...
ممنون بابت توضیحات خوبتون . اما اینجا یه سوالی مطرحه. رزیدنت اویل چه موقعی که اکشن ساخته شده و چه موقعی که رازآلود ساخته شده بطور متوسط فروش 5 تا 6 میلیون نسخه رو تجربه کرده. پس چه دلیلی داره که حتما اکشن باشه؟ . تنها دلیل از نظر من کم کاری تیم سازندست. کلا هر بازی و آی پی میزان فروش خاص خودشو داره. هیچ‌وقت فروش فیفا و رزیدنت به اندازه همدیگه نخواهد بود. پس بهتره بازیهایی مثل رزیدنت اویل راه صحیح خودشونو پیش بگیرن و با سیاست گذاریهای غلط یه بازی آبکی مثل رزیدنت 3 رو به طرفدارا و فنهاشون تحویل ندن.
 

Argada

کاربر سایت
Jan 25, 2013
708
نام
محمد رضا
ممنون بابت توضیحات خوبتون . اما اینجا یه سوالی مطرحه. رزیدنت اویل چه موقعی که اکشن ساخته شده و چه موقعی که رازآلود ساخته شده بطور متوسط فروش 5 تا 6 میلیون نسخه رو تجربه کرده. پس چه دلیلی داره که حتما اکشن باشه؟ . تنها دلیل از نظر من کم کاری تیم سازندست. کلا هر بازی و آی پی میزان فروش خاص خودشو داره. هیچ‌وقت فروش فیفا و رزیدنت به اندازه همدیگه نخواهد بود. پس بهتره بازیهایی مثل رزیدنت اویل راه صحیح خودشونو پیش بگیرن و با سیاست گذاریهای غلط یه بازی آبکی مثل رزیدنت 3 رو به طرفدارا و فنهاشون تحویل ندن.

البته من که عددی نیستم صرفا سر بحث و گفتگو رو با دوستان باز کردم. اونم چون این چند روزه در قرنطینه هستم و وقت بیشتری دارم.

در کنار سوال شما سوال دیگه ای مطرح میشه که بازیهایی مثل نسخه ۵ که اکشن بود و نسخه ۳ که راز آلود بود در چه زمانی عرضه شد؟ آیا نسخه های ۶ و ۷ هم معنا گونه بودند؟ هر چند نسخه ۷ پازل هایی داشت اما نه در حد عناوین اولیه.
ذائقه زمان عرضه نسخه ۳ با الان فرق کرده.

همچنین بحث من مقایسه بازیها نبود... بلکه بحث فروش بود که البته خودم گفتم بازی ای مثل ماریو و فیفا یک بازی هست که طرفداران زیادی از سنین و ذائقه های مختلف داره. منتها اگه به این بازیها نگاه کنی حالت بزن برو دارن نه راز آلود و معما گونه.

با این حال من موافق نظر دوستان هستم هر چند توانایی کپکام هم مثل گذشته نیست و نوآوری مناسبی نداره... افرادی که الان در کپکام مشغول به کار هستند با گذشته فرق کرده... اونا علاقه کمتری به پازل سازی دارند. این رو میشه از بازیهای اخیرشون فهمید.
از طرفی الان بازیهای ژانر ترس زیادتر شدند و اتفاقا در حال ربودن جایگاه کپکام هستند.

در پایان بگم من چند روز پیش که نسخه دمو استیم رو بازی کردم هر چند از محیط و گرافیک بازی خوشم اومد اما چون قبلا نسخه اصلی رو بازی کرده بودم از این بازسازی خوشم نیومد! ولی آیا بقیه خرید ارزان بازی هم همینطور فکر میکنند؟
 
  • Like
Reactions: hoseinlu

hoseinlu

کاربر سایت
Jan 28, 2008
479
نام
زهير
البته من که عددی نیستم صرفا سر بحث و گفتگو رو با دوستان باز کردم. اونم چون این چند روزه در قرنطینه هستم و وقت بیشتری دارم.

در کنار سوال شما سوال دیگه ای مطرح میشه که بازیهایی مثل نسخه ۵ که اکشن بود و نسخه ۳ که راز آلود بود در چه زمانی عرضه شد؟ آیا نسخه های ۶ و ۷ هم معنا گونه بودند؟ هر چند نسخه ۷ پازل هایی داشت اما نه در حد عناوین اولیه.
ذائقه زمان عرضه نسخه ۳ با الان فرق کرده.

همچنین بحث من مقایسه بازیها نبود... بلکه بحث فروش بود که البته خودم گفتم بازی ای مثل ماریو و فیفا یک بازی هست که طرفداران زیادی از سنین و ذائقه های مختلف داره. منتها اگه به این بازیها نگاه کنی حالت بزن برو دارن نه راز آلود و معما گونه.

با این حال من موافق نظر دوستان هستم هر چند توانایی کپکام هم مثل گذشته نیست و نوآوری مناسبی نداره... افرادی که الان در کپکام مشغول به کار هستند با گذشته فرق کرده... اونا علاقه کمتری به پازل سازی دارند. این رو میشه از بازیهای اخیرشون فهمید.
از طرفی الان بازیهای ژانر ترس زیادتر شدند و اتفاقا در حال ربودن جایگاه کپکام هستند.

در پایان بگم من چند روز پیش که نسخه دمو استیم رو بازی کردم هر چند از محیط و گرافیک بازی خوشم اومد اما چون قبلا نسخه اصلی رو بازی کرده بودم از این بازسازی خوشم نیومد! ولی آیا بقیه خرید ارزان بازی هم همینطور فکر میکنند؟
بحرحال چیزی که واضحه اینه که رزیدنت 2 بالای 5 میلیون نسخه فروخته در حالی که کل فروش فرنچایز 100 میلیون نسخه هستش. میزان معماها تو رزیدنت 7 هم چندین برابر نسخه 5 و 6 بود ولی 7 هم بالای 5 میلیون نسخه فروخت. بنظرم اصلا بحث میزان فروش مطرح نیست. کپکام بعضی مواقع ترجیح میده کم کاری کنه تا از هزینه هاش کاسته بشه. من یقین دارم هزینه ساخت رزیدنت 2 به مراتب بیشتر از رزیدنت 3 بوده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر