Multi Platform Resident Evil 3

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch

l6el_re3.png

بالاخره و بعد از سالها انتظار، طرفداران قدیمی مجموعه محبوب Resident Evilبه خواسته خود رسیدند و قرار است در تاریخ 3 ماه آپریل 2020، ریمیک عنوان 3 Resident Evil را با گرافیک امروزی و بوسیله موتور بازیسازی قدرتمند RE Engine بازی کنند. یکی از دلایل محبوبیت 3 Resident Evil برمیگردد به حضور تایرانت قدرتمند، باهوش و صدالبته ترسناک به نام نمسیس (Nemesis) که باعث به وجود آمدن کابوس‌های زیادی برای شخصیت اصلی بازی، جیل ولنتاین (Jill Valentine) شده بود. در رابطه با ابهت نمسیس فقط این را بگم که کاور نسخه آمریکای شمالی بازی که در سال 1999 برای پلی استیشن 1 عرضه شده بود، فقط شاهد حضور نیم تنه بالایی نمسیس بودیم و خبری از چهره جیل ولنتاین بر روی جلد بازی نبود. داستان 3 Resident Evil، بطور خلاصه در مورد انتقام گرفتن شرکت آمبرلا (Umbrella Corporation) از گروه استارز (S.T.A.R.S) هست که دو عضو اصلی آن، کریس ردفیلد (Chris Redfield) و جیل ولنتاین که برای اولین بار در نسخه اول سری رزیدنت اویل شاهد حضور این دو شخصیت محبوب بودیم، بعد از فهمیدن هدف اصلی شرکت آمبرلا، درصدد بودند که این شرکت را رسوا کند و آمبرلا برای انجام این عمل و بعد از اتفاقات قسمت رزیدنت اویل 1، به ساخت تایرانت هوشمند نمسیس (نمسیس در اساطیر یونانی به عنوان الههٔ خشم و انتقام شناخته میشود.) روی آورد.

  • بعد از به اتمام رساندن ساخت بازی تحسین شده و موفق Resident Evil 7: Biohazard، دو تیم جداگانه و بطور همزمان بر روی ریمیک های قسمت دوم و سوم کار می کنند. زمانی که پروسه ساخت ریمیک قسمت دوم به آرامی به پایان می رسد، تعدادی از افراد تیم ریمیک اویل 3 به تیم اویل 2 ملحق میشوند که اینکار باعث میشود که پروسه ساخت اویل 3 به کندی پیش برود. بعد از ساخت اویل 2، دو تیم سازنده بطور کلی به روی ساخت ریمیک اویل متمرکز میشوند.

  • در ریمیک اویل 3، شاهد تغییرات گسترده ای در روند بازی (برخلاف ریمیک اویل 2) هستیم.

  • خوشبختانه پروسه ساخت بازی رو به اتمام است و بنا بر گفته های سازندگان بازی، 90 درصد ساخت به پایان رسیده است و بازی در همان تاریخ قبلی اشاره شده، عرضه خواهد شد.

  • همانند نسخه کلاسیک، داستان بازی قبل از ریمیک 2 شروع خواهد شد و از طرفی دیگر، بعد از اویل 2 به پایان خواهد رسید.

  • جیل ولنتاین یکی از محبوب‌ترین شخصیت های بازی هست. بنا بر گفته های سازندگان بازی، طراحی جدید (مخصوصا لباس های این شخصیت محبوب) به گونه ای شده است که تلاش برای بقا کاملا حس بشود توی بازی و جیل واقعا برای فرار کردن تقلا کنه. لازم به ذکر است که لباس های نسخه اصلی جیل ولنتاین به عنوان مزایای پیش خرید بازی در دسترس است.

  • بر خلاف نسخه اصلی، شخصیت کارلوس بسیار بالغ به نظر می رسید؛ اما همچنان شوخی طبع بودن خود را دارد و صدالبته بسیار خونگرم است.

  • به اینکه فعلا خبری از گیم پلی بازی نیست، اما به نظر می رسد که همانند نسخه اصلی کلاسیک در روند بازی تمرکز بیشتری بر روی عناصر اکشن شاهد خواهیم بود. بطور خلاصه، نسخه اصلی اویل 2 بیشتر ترسناک بود ولی اویل 3 بار اکشنش سنگین تر بود.

  • همانند نسخه ریمیک اویل 2، اینجا نیز دوربین رو شانه سوم شخص استفاده شده است. لازم به ذکر است که بخش آنلاین بازی با عنوان Resident Evil: Resistance شناخته میشود.

  • عنوان Resident Evil 3 قرار است در تاریخ 3 ماه آپریل 2020، برای پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی عرضه شود.



Characters2.png Characters.png

جیل ولنتاین
شخصیت اصلی و قهرمان قسمت سوم رزیدنت اویل و همچنین این شخصیت محبوب عضو گروه استارز نیز هست. وظیفه ساخت این شخصیت محبوب بر عهده ایسائو اوهیشی بود و از طرفی دیگر طراحی آن را نیز تاکاهیرو آریمیتوسو انجام داده بود. همان طور که بالاتر اشاره کرده بودیم، جیل در نسخه اول سری، از اهداف شوم شرکت آمبرلا پرده برداشت و شرکت آمبرلا برای انتقام از او تایرانت باهوش نمیسیس را ساخت. نام جیل ولنتاین در کنار محبوب‌ترین شخصیت زن بازی های ویدیویی، یعنی لارا کرافت قرار گرفته است.


کارلوس اولیویرا

کارلوس اولیویرا یکی از اعضای گروه U.B.C.S است که برای نجات بازماندگان از جانب آمبرلا به شهر راکون سیتی اعزام شده بود. جیل در ابتدا به او مشکوک بود زیرا آمبرلا را بانی اصلی نابودی راکون سیتی می داند، اما رفته رفته با کارلوس همراه شد. کارلوس اولیویرا تلاش زیادی برای خروج از شهر انجام داد و سرانجام نیز توانست خود و جیل را از شهر خارج کند.


Brad.png

براد ویکرز

براد ویکرز خلبان هلیکوپتر تیم آلفای گروه استارز بود. او در همان ابتدای بازی مورد تهاجم زامبی‌ها قرار گرفت و مجروح شد. در ادامه بازی نیز توسط نمسیس کشته شد.

UBCS.png

نیکولای گینوائیف

نیکولای فرماندهٔ یکی از تیم‌های اعزامی U.B.C.S بود. او فرماندهٔ کارلوس نیز بود. در طول بازی او تلاش دارد تا به هر شکل ممکن و حتی به قیمت مرگ زیردستانش از شهر خارج شود و بالاخره موقق میشود.



میخائیل ویکتور

ویکتور یکی از هم‌تیمی‌های کارلوس و نیکولای بود. او در اثر حملهٔ زامبی‌ها به شدت مجروح شده بود. در جریان حملهٔ نمسیس به جیل، او جان خود را فدا کرد و با نارنجک دستی، مانع از آسیب رساندن نمسیس به جیل شد و خودش نیز در همین ماجرا کشته شد.

UBCS2.png

7.png

زامبی ها

زامبی‌ها، شهروندانی هستند که از راه‌هایی چون گزش زامبی دیگر و تزریق مستقیم ویروس تی به وجود می‌آیند. زامبی‌ها سرعت پایینی دارند اما درجهٔ جان‌سختی آن‌ها بالاست. این موجودات با سلاح‌های گرم راحت‌تر کشته می‌شوند. زامبی‌ها دشمنان اصلی در این بازی هستند.

سگ‌های زامبی

سگ‌های زامبی، سگ‌هایی معمولی بودند که به ویروس تی مبتلا شدند. آن‌ها ممکن است توسط سگ مبتلا گزیده شده باشند یا به شکل مستقیم، به ویروس تی دچار شده باشند. سرعت حملهٔ آن‌ها بالا بوده و از درجهٔ جان‌سختی کم‌تری نسبت به زامبی‌ها برخوردارند.


عنکبوت‌ها

عنکبوت‌های خون‌آشام، موجوداتی هستند که به ویروس تی دچار شده‌اند. آن‌ها ممکن است توسط عنکبوت مبتلا، گزیده شده باشند یا به شکل مستقیم به ویروس تی دچار شده باشند. سرعت حملهٔ این موجودات پایین است اما درجهٔ سخت‌جانی آن‌ها بسیار بالا است.

هانترها

هانترها، موجوداتی هستند که از تزریق ویروس تی به تخم خزنده و استخراج DNA خزندهٔ مبتلا به ویروس تی و تزریق آن به یک انسان سالم پدید آمده‌اند. سرعت حملهٔ و درجهٔ سخت‌جانی این موجودات بسیار بالا است.

Nemesis.png

نمسیس

نمسیس، غول‌آخر و دشمن اصلی جیل ولنتاین در این بازی است. نمسیس یک تایرانت تکامل یافته‌است. این موجود از تزریق ویروس تی درجه سوم و انگل ان‌ای-آلفا به بدن یک انسان پدید آمده‌است. او بسیار سخت‌جان و هوشمند است و در طول بازی همواره در تعقیب جیل است. حتی با چندین مرتبه شکست نیز جیل را رها نکرد. نمسیس در نهایت و با سختی فراوان و با کمک اسلحهٔ لیزری بسیار قدرتمند شکست خورد. نوع حمله او به دلیل هوشمندی بالا نسبت به سایر مهاجمان متفاوت است.


hxw9_char_header.png





11.jpg 9.jpg 8.jpg 5.jpg 3.jpg 1.jpg 4f897fb599a635f2cddcb71dcc78def6.jpg ae6aae96bab66df94e0c13987cfc75a6.jpg c66a37459df49d983fc22e264a4490a5.jpg


656k_vid2.gif


Resident Evil 3 - Special Developer Message

1080p.png

56n_123.gif


Resident Evil 3 - Announcement Trailer

1080p.png

z41c_nem.gif


Resident Evil 3 - Nemesis Trailer

1080p.png


 
آخرین ویرایش:
دوستان، من نسخه DODI بازی رو نصب کردم (با فارسی ساز). چرا توش گان با مهمات بی نهایت داره؟؟ :| یه بازوکا، یه AR و یه کلت با خشاب بی نهایت داره!!!! :| برای شمام همینه؟؟؟ :|
آره.گان با تیر بی نهایت رو که دیدم حالم بد شد...
 
  • Like
  • Sad
Reactions: kamyy and Dr.Trax
دوستان، من نسخه DODI بازی رو نصب کردم (با فارسی ساز). چرا توش گان با مهمات بی نهایت داره؟؟ :| یه بازوکا، یه AR و یه کلت با خشاب بی نهایت داره!!!! :| برای شمام همینه؟؟؟ :|
به خاطر اینه که نسخه دیلاکس ادیشن با تمام DLC ها هستش خیلی راحت ایگنورشون کن بزار تو همون استش بمونن
 
به خاطر اینه که نسخه دیلاکس ادیشن با تمام DLC ها هستش خیلی راحت ایگنورشون کن بزار تو همون استش بمونن
آره.گان با تیر بی نهایت رو که دیدم حالم بد شد...
بله، من که استفاده نمی کنم. ولی وقتی دیدم تعجب کردم! گفتم نکُنه چیتی چیزی اکتیوه! :D
لذت بازی به نداشتن مهمات و تلاش برای پیدا کردنشه! :D حرکت جالبی نبود خلاصه، حال نکردم...
 
  • Sad
  • Like
Reactions: kamyy and Rohshen
نمی دونم فقط خودم این حسو دارم یا نه ولی بعد از تموم کردن بازی خیلی سر RE8 نگران شدم. اگه بخواد سطح لول دیزاین بازی در حد این ریمیک باشه که دوباره باید فاتحه re رو خوند.
قطعا از بزرگترین دروغ های این نسل برام دموی re 3 remake بود. اواخر دمو نمسیس دنبالت می افتاد پیش خودم گفتم که اگه سطح کیفی بازی همین باشه قطعا جایگاهش از ریمیک 2 بالاتره برام. ولی در نسخه کامل تو کل بازی نمسیس نقش پشمکو داره. بجز 4 تا صحنه اسکریپت شده قبل باس فایتا و یا فرارهای هندی وار جیل از دست نمسیس تو کات سین ها هیچ نشونه ای از وجود نمسیس تو بازی حس نمیشه.
قبل عرضه خیلی دوست داشتم بیام و نظر و مقایسه خودم رو بین MR X و نمسیس بگم اینجا ولی الان که میبینم هیچ نقطه اشتراکی بین فرار از دست MR x تو اداره پلیس و توجه به صدا پای اونو گول زنش و مچل کردنش :D و فرار از دست نمسیس بزرگ با فشردن دکمه W:D نمیبینم. یا اون دور زدن های نمسیس دور باس آرنا که اون لحظه نمیدونستم بخندم یا گریه کنم به حال این ریمیک.
حتی باس فایتشم زیاد تعریفی نداره. نمی دونم از قصد بوده یا کمبود پالیش ولی dodge دادن اتک های باس ها بخصوص باس آخر خیلی راحت بود و خیلی وقت ها حتی hit box اتک ها هم درست کار نمی کرد.

اگه بخوام از لحاظ هسته کلی گیم پلی صحبت کنم RE 2 remake واقعا سرتر بود. آپگرید گان ها بیشتر بود تعداد گان ها بیشتر بود تنوع توشون خیلی بیشتر بود. ولی از اون طرف مهمات خیلی کمتر بود و همه ی تیر ها باید حساب شده میبودن. اما سر RE 3 remake مهمات همه جا ریخته بود ولی از طرفی زامبی ها خیلی سرسخت تر شدن بودن که همین باعث شدن که از اواسط بازی Pistol جیل کاملا بی استفاده بشه.
از اون طرف هم حذف کامل معما ها واقعا تصمیم عجیبی از طرف سازنده ها بود. حتی Re2 remake هم یک سری معمای ریز ولی فکر شده داشت.
بزرگترین نا امیدیم از بازی این بود که نه ذره ای استرس بهم وارد کرد و نه شوک. قبل هر بار ظاهر شدن نمسیس بازی یه اتاق سیو و کلی مهمات و herb وسط راحت قرار میداد و قشنگ برام اسپویل میکرد حالا اینو مقایسه کنید با اولین رونمایی mr x در ریمیک 2. قشنگ هر کسی که پلی داده اون حس شوک و ترس و در عین حال کنجکاوی رو تو اون لحظه تجربه کرده حالا این رو مقایسه کنید با لحظات مثلا غیرقابل منتظره ی ورود نمسیس که همشون دارای یه کات سین چند ثانیه ای هستند و کاملا حس استرس و ترس رو از بین می برن. شاید تنها جایی که میتونست یکم منو غافلگیر کنه سر اولین باس فایت نمسیس بود که وقتی داری از نردبون بالا میری یهو ظاهر میشه که اونم شکر خدا تو تریلر اسپویل کرده بودن.

قشنگ یادمه اون شبی که Re 2 remake اومد تا صبح یه دور با لیون تموم کردمو سر second run تا وسطاش رفتم. ولی این بازیو 3 روز با کلی مشقت و زور تموم کردم و اصلا انگیزه ای برای new game ندارم.

قطعا ناامید کننده ترین عنوان بزرگ این چند ساله برام بود. بازی بدی نبود و خیلی هم باهاش حال کردم ولی اون چیزی نبود که خیلی هامون باهاش خاطره داشتیم.
 
بله، من که استفاده نمی کنم. ولی وقتی دیدم تعجب کردم! گفتم نکُنه چیتی چیزی اکتیوه! :D
لذت بازی به نداشتن مهمات و تلاش برای پیدا کردنشه! :D حرکت جالبی نبود خلاصه، حال نکردم...
اتفاقا همون چیت است که برای lazy ها ساخته شده و به صورت مجزا به فروش میرسه و فقظ هم شامل سلاح ها با تیر بینهایت نمیشه و کلی آیتم دیگه هم هست که تجربه بازی را نابود میکنه.
پیشنهاد میکنم به پوشه dlc بازی مراجعه کنید و re_dlc_stm_1348140.pak را حذف کنید و خودتان را راحت کنید
در ضمن تمام این آیتمها از طریق چندین دور بازی کردن به مرور آزاد می شود.
 
نمی دونم فقط خودم این حسو دارم یا نه ولی بعد از تموم کردن بازی خیلی سر RE8 نگران شدم. اگه بخواد سطح لول دیزاین بازی در حد این ریمیک باشه که دوباره باید فاتحه re رو خوند.
قطعا از بزرگترین دروغ های این نسل برام دموی re 3 remake بود. اواخر دمو نمسیس دنبالت می افتاد پیش خودم گفتم که اگه سطح کیفی بازی همین باشه قطعا جایگاهش از ریمیک 2 بالاتره برام. ولی در نسخه کامل تو کل بازی نمسیس نقش پشمکو داره. بجز 4 تا صحنه اسکریپت شده قبل باس فایتا و یا فرارهای هندی وار جیل از دست نمسیس تو کات سین ها هیچ نشونه ای از وجود نمسیس تو بازی حس نمیشه.
قبل عرضه خیلی دوست داشتم بیام و نظر و مقایسه خودم رو بین MR X و نمسیس بگم اینجا ولی الان که میبینم هیچ نقطه اشتراکی بین فرار از دست MR x تو اداره پلیس و توجه به صدا پای اونو گول زنش و مچل کردنش :D و فرار از دست نمسیس بزرگ با فشردن دکمه W:D نمیبینم. یا اون دور زدن های نمسیس دور باس آرنا که اون لحظه نمیدونستم بخندم یا گریه کنم به حال این ریمیک.
حتی باس فایتشم زیاد تعریفی نداره. نمی دونم از قصد بوده یا کمبود پالیش ولی dodge دادن اتک های باس ها بخصوص باس آخر خیلی راحت بود و خیلی وقت ها حتی hit box اتک ها هم درست کار نمی کرد.

اگه بخوام از لحاظ هسته کلی گیم پلی صحبت کنم RE 2 remake واقعا سرتر بود. آپگرید گان ها بیشتر بود تعداد گان ها بیشتر بود تنوع توشون خیلی بیشتر بود. ولی از اون طرف مهمات خیلی کمتر بود و همه ی تیر ها باید حساب شده میبودن. اما سر RE 3 remake مهمات همه جا ریخته بود ولی از طرفی زامبی ها خیلی سرسخت تر شدن بودن که همین باعث شدن که از اواسط بازی Pistol جیل کاملا بی استفاده بشه.
از اون طرف هم حذف کامل معما ها واقعا تصمیم عجیبی از طرف سازنده ها بود. حتی Re2 remake هم یک سری معمای ریز ولی فکر شده داشت.
بزرگترین نا امیدیم از بازی این بود که نه ذره ای استرس بهم وارد کرد و نه شوک. قبل هر بار ظاهر شدن نمسیس بازی یه اتاق سیو و کلی مهمات و herb وسط راحت قرار میداد و قشنگ برام اسپویل میکرد حالا اینو مقایسه کنید با اولین رونمایی mr x در ریمیک 2. قشنگ هر کسی که پلی داده اون حس شوک و ترس و در عین حال کنجکاوی رو تو اون لحظه تجربه کرده حالا این رو مقایسه کنید با لحظات مثلا غیرقابل منتظره ی ورود نمسیس که همشون دارای یه کات سین چند ثانیه ای هستند و کاملا حس استرس و ترس رو از بین می برن. شاید تنها جایی که میتونست یکم منو غافلگیر کنه سر اولین باس فایت نمسیس بود که وقتی داری از نردبون بالا میری یهو ظاهر میشه که اونم شکر خدا تو تریلر اسپویل کرده بودن.

قشنگ یادمه اون شبی که Re 2 remake اومد تا صبح یه دور با لیون تموم کردمو سر second run تا وسطاش رفتم. ولی این بازیو 3 روز با کلی مشقت و زور تموم کردم و اصلا انگیزه ای برای new game ندارم.

قطعا ناامید کننده ترین عنوان بزرگ این چند ساله برام بود. بازی بدی نبود و خیلی هم باهاش حال کردم ولی اون چیزی نبود که خیلی هامون باهاش خاطره داشتیم.
بیشتر شما باید نگران ریمیک نسخه 4 باشید تا نسخه 8 چون طبق شایعات نسخه ریمیک داره توسط همین تیم نسخه سوم ساخته میشه تیم نسخه ی 8 همون تیم RE7 و RE2R ـه
به نظر من نسخه سوم فقط و فقط یـ کش گرب بیشتر نبود کپکام خودش اینو دید و با بخش انلاین کردش تو یـ پکیج بخش انلاینش هنوز داره براش اپدیت میاد ولی دریغ از یـ ذره ساپورت برا خود بازی اصلی !!! طبق شایعات این نسخه در واقع قرار بوده به همراه نسخه دوم با هم تو یـ پکیج 60 دلاری منتشر بشن ولی خوب کیفیت نسخه دوم جوری بوده که کپکام میاد جداش میکنه از یـ جا به بعد هم وظیفه اصلی ساخت نسخه سوم رو میده به یـ استدیو خارجی. بازی همه جا یـ داونگرید اساسی بود تو کانسپت آرت های بازی خیلی راحت میشد دید که بازی قرار بوده بیشتر از اینا بزرگ باشه . خلاصه حیف ...
 
آخرین ویرایش:
بیشتر شما باید نگران ریمیک نسخه 4 باشید تا نسخه 8 چون طبق شایعات نسخه ریمیک داره توسط همین تیم نسخه سوم ساخته میشه تیم نسخه ی 8 همون تیم RE7 و RE2R ـه
به نظر من نسخه سوم فقط و فقط یـ کش گرب بیشتر نبود کپکام خودش اینو دید و با بخش انلاینش کردش تو یـ پکیج بخش انلاینش هنوز داره براش اپدیت میاد ولی دریغ از یـ ذره ساپورت برا خود بازی اصلی !!! طبق شایعات این نسخه در واقع قرار بوده به همراه نسخه دوم با هم تو یـ پکیج 60 دلاری منتشر بشن ولی خوب کیفیت نسخه دوم جوری بوده که کپکام میاد جداش میکنه از یـ جا به بعد هم وظیفه اصلی ساخت نسخه سوم رو میده به یـ استدیو خارجی. بازی همه جا یـ داونگرید اساسی بود تو کانسپت آرت های بازی خیلی راحت میشد دید که بازی قرار بوده بیشتر از اینا بزگ باشه !!! حیف ...
همین که ریمیک 4 رو دادن دست تیم RE3 واقعا باید نگران شد فقط تنها چیزی که میتونه نجاتش بده همون شایعه هایی بود که شینجی میکامی داره راهنماییشون میکنه که چجوری بازی رو ببرن جلو .

نمیدونم واقعا بعد گندی که سر RE3 زدن چجوری کپکام ریمیک یکی از بزرگ ترین بازی های تاریخ رو رو بهشون سپرده ؟! این بازی دیگه RE3 نیس که طرفدار های نسخه کلاسیک پشتش باشن اگه خراب کنن قشنگ اعتبار کپکام میره زیر سوال !
 
بله، من که استفاده نمی کنم. ولی وقتی دیدم تعجب کردم! گفتم نکُنه چیتی چیزی اکتیوه! :D
لذت بازی به نداشتن مهمات و تلاش برای پیدا کردنشه! :D حرکت جالبی نبود خلاصه، حال نکردم...
تنها خوبیش فقط اینکه لباس های اورجینال جیل هم بازه:D
بدون لباس های اصلی جیل RE3نمی خوام.
 
  • Sad
Reactions: kamyy
بازی را امروز تمام کردم و این همه hate به بازی برام بی معنیه. قطعا ایراداتی داره ولی به طور کلی ریمیک و بازی خیلی خوبیه . شروع بازی ناگهانی و بسیار خوب انجام شده ، آشفتگی ،هرج و مرج در racoon city به وضوح قابل مشاهده هست و بازی کاملا در به تصویر کشیدن

شهر رو به زوال و نابودی موفقه . مراحل بیمارستان و R.P.D با کارلوس خیلی خوب در امدند هم به خاطر اتمسفر مخوف و تاریک این دو مکان و هم به خاطر شخصیت با نمک کارلوس . جیل و کارلوس شیمی خیلی خوبی با هم دارن کاملا حس دو یار ( partner ) را منتقل می کنند بر

عکس clear و leon توی 2 . حضور نمسیس هم از نکات مثبت بازیه به خصوص اولین بار در شهر باهاش مواجه میشید ، به شدت استرس ساز هستش به خصوص روی درجه ی hardcore که نمسیس با دو ضربه شما را از پای در میاره. مبارزه با باس ها هم خوب طراحی شدن .

بزرگترین ایراد بازی نبود پازل به معنای کلاسیک کلمه هستش که اگر می بود خیلی بهتر می شد . گرافیک بازی فوق العادست و موسیقی هم به خصوص اتاق سیو خیلی خوب کار شده . من دور اول روی hardcore رفتم و play time حدود 9 ساعت طول کشید اگر cut content ها به

صورت گسترده تر از نخسه ی اصلی بر میگشت بهتر می شد ولی مشکلی هم با نبودشان نداشتم . کسایی که میگن re2 دو سناریو داشت و طولانی تر بود و این را نقطه ی قوتی نسبت به 3 می دانند به نظرم بزرگترین نقطه ضعف re2 همین دو سناریویی بود که خیلی بد و کاملا غیر

منطقی پیاده سازی شده بود و سناریوی B عملا همان سناریوی A با تغییرات جزئی بود . دو سناریویی بودن زمانی به درد میخوره که درست پیاده سازی بشه و از دو پرسپکتیو جدا به داستان نگاه بشه ( شبیه سناریو های RE 6 یا seperated ways توی RE4 ) نه اینکه برداری جای دو

تا کاراکتر را با چند تا کات سین و در عوض کنی و اسمش را بگذاری سناریوی دوم ولی عملا وقایع به طرز مسخره ای باهم تضاد داشته باشن . در کل به نظرم بازی کمتر از حدی که باید بهش توجه شد و لیاقتش نمره ی 6و 7 نیست . اگر میخواستم بهش امتیاز بدم 8 _ 8.5 میدادم
 
آخرین ویرایش:
همین که ریمیک 4 رو دادن دست تیم RE3 واقعا باید نگران شد فقط تنها چیزی که میتونه نجاتش بده همون شایعه هایی بود که شینجی میکامی داره راهنماییشون میکنه که چجوری بازی رو ببرن جلو .

نمیدونم واقعا بعد گندی که سر RE3 زدن چجوری کپکام ریمیک یکی از بزرگ ترین بازی های تاریخ رو رو بهشون سپرده ؟! این بازی دیگه RE3 نیس که طرفدار های نسخه کلاسیک پشتش باشن اگه خراب کنن قشنگ اعتبار کپکام میره زیر سوال !
من بهشون ایمان دارم . رزیدنت 3 عالی بود فقط پازل کم داشت البته برای گیمرهای مسنی مثل من خوبه
 
بازی را امروز تمام کردم و این همه hate به بازی برام بی معنیه. قطعا ایراداتی داره ولی به طور کلی ریمیک و بازی خیلی خوبیه . شروع بازی ناگهانی و بسیار خوب انجام شده ، آشفتگی ،هرج و مرج در racoon city به وضوح قابل مشاهده هست و بازی کاملا در به تصویر کشیدن

شهر رو به زوال و نابودی موفقه . مراحل بیمارستان و R.P.D با کارلوس خیلی خوب در امدند هم به خاطر اتمسفر مخوف و تاریک این دو مکان و هم به خاطر شخصیت با نمک کارلوس . جیل و کارلوس شیمی خیلی خوبی با هم دارن کاملا حس دو یار ( partner ) را منتقل می کنند بر

عکس clear و leon توی 2 . حضور نمسیس هم از نکات مثبت بازیه به خصوص اولین بار در شهر باهاش مواجه میشید ، به شدت استرس ساز هستش به خصوص روی درجه ی hardcore که نمسیس با دو ضربه شما را از پای در میاره. مبارزه با باس ها هم خوب طراحی شدن .

بزرگترین ایراد بازی نبود پازل به معنای کلاسیک کلمه هستش که اگر می بود خیلی بهتر می شد . گرافیک بازی فوق العادست و موسیقی هم به خصوص اتاق سیو خیلی خوب کار شده . من دور اول روی hardcore رفتم و play time حدود 9 ساعت طول کشید اگر cut content ها به

صورت گسترده تر از نخسه ی اصلی بر میگشت بهتر می شد ولی مشکلی هم با نبودشان نداشتم . کسایی که میگن re2 دو سناریو داشت و طولانی تر بود و این را نقطه ی قوتی نسبت به 3 می دانند ببه نظرم بزرگترین نقطه ضعف re2 همین دو سناریویی بود که خیلی بد و کاملا غیر

منطقی پیاده سازی شده بود و سناریوی B عملا همان سناریوی A با تغییرات جزئی بود . دو سناریویی بودن زمانی به درد میخوره که درست پیاده سازی بشه و از دو پرسپکتیو جدا به داستان نگاه بشه ( شبیه سناریو های RE 6 یا seperated ways توی RE4 ) نه اینکه برداری جای دو

تا کاراکتر را با چند تا کات سین و در عوض کنی و اسمش را بگذاری سناریوی دوم ولی عملا وقایع به طرز مسخره ای باهم تضاد داشته باشن . در کل به نظرم بازی کمتر از حدی که باید بهش توجه شد و لیاقتش نمره ی 6و 7 نیست . اگر میخواستم بهش امتیاز بدم 8 _ 8.5 میدادم

به نظر من هیتش بیشتر به خاطر حذف محتوای بازی اصلی تو ریمیک و نبود پازلای درست و حسابی و پیاده سازی ضعیف نمسیسه

2 مورد اول که جای توضیح نداره و واضحه. نمسیس رو خیلی خیلی بد درآوردن تو بازی. شما مقایسه بکن با mr x تو ریمیک 2 تو اون بازی اکس جزئی از نقشه بازی میشه از یه جایی به بعد و هر لحظه استرس اومدنش رو داری و وقتی صدای پاشو میشنوی خودتو خیس میکنی ولی اینجا نمسیس نیست اصلا فقط از جاهای از قبل تعیین شده داستانی میاد و شما هم باید از دستش فرار بکنی و مسیر فرارت هم از قبل تعیین شدست
 
2 مورد اول که جای توضیح نداره و واضحه. نمسیس رو خیلی خیلی بد درآوردن تو بازی. شما مقایسه بکن با mr x تو ریمیک 2 تو اون بازی اکس جزئی از نقشه بازی میشه از یه جایی به بعد و هر لحظه استرس اومدنش رو داری و وقتی صدای پاشو میشنوی خودتو خیس میکنی ولی اینجا نمسیس نیست اصلا فقط از جاهای از قبل تعیین شده داستانی میاد و شما هم باید از دستش فرار بکنی و مسیر فرارت هم از قبل تعیین شدست

به نظرم بد نیاوردن ، مشکلش اینه که حضورش به صورت مستقیم کمه و بقیش یا باسه تعقیب و گریز که اصلا بد نیستن و اتفاقا خوب درامدن . اگر نمسیس یکی دو جای دیگه حضور می داشت ( مثلا شاید میشد توی لوکیشن های حذف شده قرارش داد مثلا توی یک clock

tower بزرگ و طولانی ). مقایسش با mr.x اشتباهه چون نمسیس خیلی خیلی قوی تر و پیچیده تر عمل میکنه ، به شدت سریع تره و با دو ضربه شما را میکشه ، به صورت کاملا ناگهانی حضور پیدا میکنه و مثل mr.x نیست که صدای قدم هاش را بشنوید و بشه فرار کرد . اگر نمسیس

حضور بیش از اندازه می داشت بازی تا حد زیادی عذاب آور میشد همین حضور کمش هم خیلی استرس زا بود ولی شاید می شد و بهتر می بود یکی دو جای دیگه مستقیم حضور می داشت
 
به نظرم بد نیاوردن ، مشکلش اینه که حضورش به صورت مستقیم کمه و بقیش یا باسه تعقیب و گریز که اصلا بد نیستن و اتفاقا خوب درامدن . اگر نمسیس یکی دو جای دیگه حضور می داشت ( مثلا شاید میشد توی لوکیشن های حذف شده قرارش داد مثلا توی یک clock

tower بزرگ و طولانی ). مقایسش با mr.x اشتباهه چون نمسیس خیلی خیلی قوی تر و پیچیده تر عمل میکنه ، به شدت سریع تره و با دو ضربه شما را میکشه ، به صورت کاملا ناگهانی حضور پیدا میکنه و مثل mr.x نیست که صدای قدم هاش را بشنوید و بشه فرار کرد . اگر نمسیس

حضور بیش از اندازه می داشت بازی تا حد زیادی عذاب آور میشد همین حضور کمش هم خیلی استرس زا بود ولی شاید می شد و بهتر می بود یکی دو جای دیگه مستقیم حضور می داشت
مشکل اینکه nemesis ریمیک مثل ustanak تو ایول 6 شده شما میدونی کجا ها پیداش میشه ( به صورت از قبل تعیین شده یا با کاتسین) و تو بقیه جاها رسما احساس آرامش میکنی
ولی تو بازی اورجینال خیلی جاها رندومی میومد و حتی الانم اگه بازی کنی احساس امنیت نمیکنی .
 
می دونید مشکل چیه ؟ مشکل اینه که این بازی اصلا یه ریمیک از شماره 3 نیست بیشتر شبیه این می مونه یه شمایی از اویل 3 نمسیس گرفتن اینو ساختن بازی بیشتر از اینکه شبیه اویل های کلاسیک باشه شبیه اویل 6 می مونه بهتر بود اسمش رو می گذاشتند اویل 6 2 تا بگذارند اویل 3
من خودم هیچوقت اویل3 نمسیس نسخه مورد علاقم نبود بین نسخه های کلاسیک (همیشه شماره اول و دوم و کد ورنیکا رو بهش ترجیح میدادم) ولی اینی که اینا ساختن رسما توهینه به اویل 3 بازی اونقدر بهتون مهمات میده که اگه همه زامبی ها و دشمن های بازی رو سه بار بکشید بازم گلوله دارید معماهای نسخه اصلی رو که کلا حذف کردند یادتونه تو شماره 3 چند بار باید مسیر ابتدای بازی تا قطار رو بالا و پایین می کردیم تا سه تا آیتم مورد نیاز برای راه اندازی قطار رو جور کنیم تازه هر دفعه بین راه باید با نمسیس هم درگیر میشدیم و از دستش فرار می کردیم هیچ کدوم از این کارا رو تو ریمیک نمی کنیم همه چیز خیلی سر راست و راحته درگیری با نمسیس هم تو ریمیک خنده داره کل تعقیب و گریز هامون شده چهار تا دکمه زدن (خدا لعنت کنه اونی که سیستم qte رو آورد تو گیمینگ به خصوص تو رزیدنت اویل) اون کرمه و پارک و برج ساعت رو که اصلا کلا از بازی حذف کردن و اینا وجود خارجی نداره باس فایت نهایی با نمسیس هم که جوک این نسخه بود نمسیس واقعا چرا اینطوری شد بیشتر شبیه alien بود تا نمسیس کاغذ دستگاه تایپ رو که کلا از بازی حذف کرده بودند چهره جیل هم که نگم (واقعا چهره جیل تو اویل 1 ریمیک چه مشکلی داشت که برداشتند اینطوریش کردند)
هرچقدر اون ریمیک 2 عالی بود و لحظه به لحظه اش خاطره انگیز شد این یکی گند زد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or