Resident Evil 3.5

che-jaleb

کاربر سایت
Jan 16, 2018
1,226
شاید چیزی درباره رزیدنت اویل 3.5 نشنیده یا ندیده باشید
این نسخه ارتباطی با نسخه رزیدنت اویل ۳ نداره

درباره این نسخه یکم توضیح بدم شاید برای طرفداران این سری بازی جذاب باشه

gc_rebh4_toilet_bathroom.jpeg


پس از اتمام پروژه رزیدنت ایول 3 که با بمباران شهر راکون سیتی به پایان رسید . اقای میکامی از شرکت کپکام خواست که به داستان سری رزیدنت ایول پایان دهد و پایان این پروژه رو اعلام کنه . اما برای شرکت کپکام این توجیهی نداشت و نمیخواستن ip پرطرفدار و پول ساز رزیدنت اویل از دست بدن و به این سادگی ها دست برداره.
به همین دلیل این درخواست آقای میکامی با مخالفت کپکام روبرو شد
دقت کنید که کم کم از همینجا اختلافات بین شینجی میکامی و مسئولین کپکام شروع شد و سالیان بعد هم اختلاف های دیگه ای به وجود اومد و در نهایت میکامی از شرکت کپکام بیرون رفت

بدین ترتیب کپکام شروع کرد به ساخت نسخه های اسپین اف از سری رزیدنت ایول ، RE zero و Re remake و ... که همگی هم RE های قابل احترامی هستند .

بعد از اتمام تمامی این پروژه ها ، کپکام از اقای هیدکی کامیا درخواست کرد که شروع به ساخت نسخه چهارم بازی بکنه . کامیا شروع به تحقیق کرد و طبق نظر خودش اسم شخصیت اول بازی رو دانته گذاشت !! دانته قرار بود به عنوان یک پلیس به ساختمان مرکزی و مخفی امبرلا در اروپا بره و از اونجا یک پادزهر برای ویروس ها پیدا کنه و ...

bio13..jpg


یک سری از محیط ها مثل قصر و ساختمان امبرلا و تعدادی از دشمنان ساخته شده بودند و کار در مراحل اولیه به سر می برد که باز هم شینجی میکامی که حالا ریاست یکی از استودیوهای بازیسازی کپکام رو بر عهده داشت به سراغ هیدکی میاد و با ادامه ساخت پروژه مخالفت می کنه .

به نظر او بازی از حال و هوای RE کلا فاصله گرفته و به مانند یه IP جدید می مونه . به همین دلیل با کامیا صحبت کرد و او را قانع کرد . اما کامیا که شدیدا به شخصیت اول ساخته شده علاقه داشت . پیشنهاد ساخت یک IP جدید با همین شخصیت رو به میکامی داد . درست حدس زدید ! دانته که الان یکی از شخصیت های محبوب سری بازی Devil May Cry هست .

ابتدا شخصیت ساخته شده برای سری بازی RE بود ! به هر حال این خواسته کامیا مورد موافقت میکامی قرار گرفت و بدین ترتیب این دو به کمک هم یکی از خوش ساخت ترین بازی های کپکام یعنی DMC رو عرضه کردند . بدین ترتیب ساخت بازی RE 4 کمی به تعویق افتاد . و بعد از مدتی دوباره کار بر روی اون شروع شد . این نسخه که نزدیک به 50 درصد اون ساخته شد و می خوام راجع بهش توضیح بدم ، معروف به 3.5 هست .

در این نسخه که کارگردان اقای کوبایاشی بود . RE دارای جو فوق العاده تنش زا و ترسناکی بود !

gc_rebh4_spiral_staircase.jpeg


پس از این اتفاقات کوبایاشی کارگردانی نسخه 4 رزیدنت اویل به دست گرفت در حالی که زیر نظر شینجی میکامی بود
زمانی که حدود 40 تا 50 درصد بازی ساخته شده بود شینجی میکامی در E3 و در سال 2003 تریلری کوتاه از بازی را به عنوان BIOHAZARD 4 به طور رسمی معرفی کرد و تنها حرف شینجی میکامی به هواداران رزیدنت اویل این بود که مواظب باشید ||شلوارتان را خیس نکنید|| . در این سری تزریق ترس بسیار زیاد بود و گیم پلی کلاسیک اما پیشرفته تر داشت

تریلر های این نسخه رو با یک سرچ ساده به اسم RE 3.5 می تونید گیر بیارید و حسرت بخورید که چرا RE 4 این بازی نشد ! سایت هایی مثل یوتوب دارن و من در انتها این متن چنتا کلیپ اسپویل میکنم

دوربین به مانند گذشته بود . با این تفاوت که حالت سینماتیک خیلی زیبایی به خودش گرفته بود . شخصیت اول بازی لی ان بود و به ویروس مبتلا شده بود و اومده بود به ساختمان امبرلا برای پیدا کردن پادزهر و درمان خودش و ... ( البته هنوز داستان کاملا شکل نگرفته بود ) ساخت این RE داشت زیر نظر میکامی تکمیل می شد . ولی اینبار مسئولین بالا رتبه کپکام به میکامی دستور دادند که ساخت بازی رو کنسل کنه و یک بازی انقلابی رو براشون بسازه !! کپکام که به چیزی جز پول فکر نمی‌کرد برای رسیدن به پول بیشتر دوست داشت که Re 4 طوری ساخته بشه که گیمرهای بیشتری رو جذب کنه و اهمیتی به طرفداران کلاسیک خود نداد .

gc_rebh4_curtain1.jpeg


بدین ترتیب از میکامی درخواست کرد که شخصا کارگردانی بازی رو به عهده بگیره و RE 4 رو از اول بسازه . به همین دلیل میکامی گذشته RE رو کاملا فراموش کرد و با ایجاد تغییر در نوع زوایای دوربین و ژانر و ... !! به طور کل RE کلاسیک رو نابود کرد و اما یک بازی انقلابی و خوش ساخت و حاودانه رو خلق کرد
این موضوع باعث شد تا درصد بالایی از محبوبیت این فرد از بین بره هواداران کثیر Re اعتقاد داشتن خیانت شده بهشون کرد. با اینکه خیلی ها شینجی رو مقصر نمی دونن . ولی به هر حال فن های قدیمی اکثرا از دستش ناراحت بودند

RE 3.5 یک بازی فوق العاده ترسناک بود که اگر مسئولین کپکام به دنبال پول نبودند . می تونست عرضه بشه و باز هم هوادارن RE رو ارضا کنه . اما حیف ...


 

che-jaleb

کاربر سایت
Jan 16, 2018
1,226
اطلاعات جالب و مهمی بود ممنون نمیدونستم :Rose:
حیف که ساخته نشد دلم خواستش

سپاسگزارم ?
آره واقعا حیف شد و نسخه ترسناک و جالبی بود که نشد بازی کنیم

از این سری بازیا زیاد داره کپکام و سری رزیدنت اویل
مثلا رزیدنت اویل زیرو n64 که متوقف شد و برای دوران نسل ۵ بود و ببینی حیرت میکنی
و خیلی اویل نصفه کاره رها شده یا کامل ساخته شده اما عرضه نشده ......
 

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,652
نام
milad
سپاسگزارم ?
آره واقعا حیف شد و نسخه ترسناک و جالبی بود که نشد بازی کنیم

از این سری بازیا زیاد داره کپکام و سری رزیدنت اویل
مثلا رزیدنت اویل زیرو n64 که متوقف شد و برای دوران نسل ۵ بود و ببینی حیرت میکنی
و خیلی اویل نصفه کاره رها شده یا کامل ساخته شده اما عرضه نشده ......
حیف کنسل شدن
اخر همه ریمیک 3 رو نصفه نیمه ساختن بخاطر اون بخش انلاین لعنتی
انشالا تو ریمیک بعدی و 8 جبران کنه
 

che-jaleb

کاربر سایت
Jan 16, 2018
1,226
حیف کنسل شدن
اخر همه ریمیک 3 رو نصفه نیمه ساختن بخاطر اون بخش انلاین لعنتی
انشالا تو ریمیک بعدی و 8 جبران کنه

مثلا این نسخه resident evil zero n64 که تو نسل ۵ در حال توسعه بود

resident-evil-0-n64.jpg


images


01.jpg
 

che-jaleb

کاربر سایت
Jan 16, 2018
1,226
این تفاوتش با زیرویی که اومد تو چی بود >؟

این تفاوتش با زیرویی که اومد تو چی بود >؟

خوب این یه بازی در حال ساخت بود که ۴۰ درصد پیش رفته بود که متوقف شد

چند سال بعد بازی رزیدنت اویل زیرو از ابتدا ساخته شد توسط یه تیم دیگه
برای کنسول نینتندو
تم بازی حدودا همونه اما فرق داره

image.jpg
 

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
منظور و هدف واقعی آقای میکامی و از این حرف و حدیثایی که چند وقتیه خیلی زیاد شده نمیدونم چیه ولی :

رزیدنت اویل و فقط برای ترسیدن بازی نمیکنیم که بخواد با کاهش حس ترس ، بگیم تکراری شد .
برای من ادامه داستان و تکامل و روابط بین شخصیت های اصلی و جدید به اندازه لذت بردن از سبک ترس و بقا لذت داشت .
رزیدنت اویل چهار با تمام تغییراتی که کرد ولی ادامه ای عالی برای رزیدنت اویل شد .
رزیدنت اویل پنج تجربه لذت بخش و موفقی بود .

اما این حرفی که عده ای میگن رزیدنت اویل یعنی بازی ترس و بقای خالص و بدون اکشن خیلی عجیبه !
مگه اصلا میشه بازی یا داستانی که بعد از روبرویی با ترس برای بقا و زنده موندن از مبارزه و جنگیدن فرار میکنه یا مخفی میشه یک رزیدنت اویل باشه !
بازی رزیدنت اویل یک هم به عنوان اولین بازی از مجموعه به اندازه خودش دارای مبارزه های با شدت کم و زیاد بود .
رزیدنت اویلی خوب و درست عمل کرد و ماندگار شد که قدرت انتخاب کردن و برای میزان درگیر شدن بین جنگیدن تا آخرین نفس و پرهیز از درگیری بیشتر ، فراهم کرد .
نقطه ضعف اصلی رزیدنت اویل شش هم همین مورد بود که این قابلیت و به کمترین میزان کاهش دادن و باعث بهم خوردن تعادل بازی شد .

به هر حال باید به آینده امیدوار بود ، آینده رزیدنت اویلی که آقای میکامی رقم بزنه ...

140594
 

che-jaleb

کاربر سایت
Jan 16, 2018
1,226
منظور و هدف واقعی آقای میکامی و از این حرف و حدیثایی که چند وقتیه خیلی زیاد شده نمیدونم چیه ولی :

رزیدنت اویل و فقط برای ترسیدن بازی نمیکنیم که بخواد با کاهش حس ترس ، بگیم تکراری شد .
برای من ادامه داستان و تکامل و روابط بین شخصیت های اصلی و جدید به اندازه لذت بردن از سبک ترس و بقا لذت داشت .
رزیدنت اویل چهار با تمام تغییراتی که کرد ولی ادامه ای عالی برای رزیدنت اویل شد .
رزیدنت اویل پنج تجربه لذت بخش و موفقی بود .

اما این حرفی که عده ای میگن رزیدنت اویل یعنی بازی ترس و بقای خالص و بدون اکشن خیلی عجیبه !
مگه اصلا میشه بازی یا داستانی که بعد از روبرویی با ترس برای بقا و زنده موندن از مبارزه و جنگیدن فرار میکنه یا مخفی میشه یک رزیدنت اویل باشه !
بازی رزیدنت اویل یک هم به عنوان اولین بازی از مجموعه به اندازه خودش دارای مبارزه های با شدت کم و زیاد بود .
رزیدنت اویلی خوب و درست عمل کرد و ماندگار شد که قدرت انتخاب کردن و برای میزان درگیر شدن بین جنگیدن تا آخرین نفس و پرهیز از درگیری بیشتر ، فراهم کرد .
نقطه ضعف اصلی رزیدنت اویل شش هم همین مورد بود که این قابلیت و به کمترین میزان کاهش دادن و باعث بهم خوردن تعادل بازی شد .

به هر حال باید به آینده امیدوار بود ، آینده رزیدنت اویلی که آقای میکامی رقم بزنه ...

View attachment 140594

شاید مثل بازی Silent Hill: Shattered Memories منظورشه

بیشتر حس ترس و فراره
 

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
شاید مثل بازی Silent Hill: Shattered Memories منظورشه

بیشتر حس ترس و فراره
حالا چون ما قبلا گفتیم از Silent Hill: Shattered Memories خوشمون اومده میخواید بگید دارم حرف خودم و نقض میکنم ؟!
گفتم خوشم اومده چون این بازی یک روایت تکمیلی ( نوعی برگشت به گذشته همونطوری که از اسمش برمیاد مرور خاطرات ) بر اتفاقات سایلنت هیل یک هست و نه یک بازی کامل که داستان جدیدی روایت کنه ، ضمن اینکه سایلنت هیل به خاطر نوع بازیش و دنیای داستانیش فرار کردن نوعی واکنش ذهنی در دنیای فرد مورد بازی هست نه یک فرار از روی ترس در واقعیت ، فرار کردن در دنیای ذهن خودت فرق داره با فرار کرد در واقعیت از دیگران یا از زامبی یا از مانجینی یا از سالازار یا نمسیس

سوال اصلی من اینه که چرا اصرار داریم آقای میکامی با این تصوراتی که خیلی متفاوت با ساخته هاش هست معرفی و شناخته بشن ؟!
مگه غیر از اینه که ایشون رزیدنت اویل چهار و کارگردانی و نویسندگی کردن ؟
مگه در رزیدنت اویل های یک و دو و سه نقش پر رنگ و مهمی نداشتن یا مگه رزیدنت اویل یک ریمیک و نستاختن ؟
مگه داینو کرایسیس و نساختن ؟
مگه بازیهای به کلی جنگی ( اکشن ) نساختن ؟

من طبق تجربه ام و بر اساس شواهد احساس میکنم اگر ایشون در کپ کام آزادانه میتونستن کار کنن قطعا تعادل رو بین تمام اجزای بازیهای رزیدنت اویل حفظ میکردن تا امروز شاهد تغییر مسیر کلی و سبک این بازیها نباشیم تا امروز دوباره از خودمون نپرسیم رزیدنت اویل اینه یا اونه ؟

رزیدنت اویل بازیچه دست یک مجموعه از انسان های نا بلد و بی هنر شد و به سرنوشت بقیه چیزهایی که تو این دنیا بازیچه اینها شدن دچار شد .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر