Multi Platform Resident Evil 2

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
January 2019
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
649p_remake2.png


بالاخره و بعد از مدت‌ها شایعات منتشرشده در فضای مجازی، زمان انتشار ریمیک عنوان به‌شدت مورد انتظار Resident Evil 2 به‌طور رسمی اعلام شد. طبق اطلاعات منتشرشده در حاشیه کنفرانس E3 کمپانی سونی، ریمیک عنوان Resident Evil 2 قرار است در تاریخ 25 ماه ژانویه 2019 (جمعه، 5 بهمن‌ماه) برای پلتفرم پلی‌استیشن 4، رایانه شخصی و ایکس باکس وان عرضه شود. همانند نسخه اصلی بازی، بار دیگر شاهد حضور چهره‌های محبوب لیان کندی (Leon Kennedy) و کلیر ردفیلد (Claire Redfield) هستیم که برای اولین بار وارد شهر راکون سیتی (Raccoon City) شده‌اند.

بررسی بازی Resident Evil 2
  • کمبود مهمات و محدودیت توی همه چیز.
  • سلامتی مثل نسخه های کلاسیکه. 3-4 تا گاز از زامبی ها = مرگ.
  • کمدهایی؟ مثل RE7 و TEW توی بازی هستن که با کلید میشه بازشون کرد و مهمات و چیزای دیگه پیدا کرد.
  • ماشین تایپ ها برای سیو کردن، برگشتن.
  • سلاح های دفاعی مثل چاقوهای توی REmake برگشتن.
  • Marvin Branagh نقش پر رنگ تری ایفا میکنه.
  • سیستم کرکره ها برای پوشوندن بعضی از درها و پنجره از نسخه RE 1.5 Beta برگشتن.
  • مثل شماره های 3 و 7، با باروت میشه مهمات ساخت.
  • پنجره ها رو موقتا میشه کاور کرد توی نقاطی که رفت و آمد زیاده (مثل نسخه اصلی).
  • خشونت بازی داینامیک هست و هر گلوله که به دقت شلیک بشه، قطع عضو زامبی ها رو در پی داره.
  • ضرباتی که روی بازیکن میخوره، اثرشون روی بدنش باقی میمونه مثل گاز زامبی ها.
  • نقشه بازی به طور کلی دگرگون شده. اگرچه بعضی چیزا هنوز همون حس قدیمی رو میدن اما تمامی اتاق ها کاملا زیر و رو شدن.
  • Jump Scare ها به بازی اضافه شدن تا تجربه جدید و غیر قابل پیش بینی به ارمغان بیارن.
  • توی راکون سیتی بیشتر میشه چرخید و مناطق بیشتری رو توش میشه کاوش کرد.
  • شخصیت هایی که توی نسخه اصلی که حضور کوتاهی داشتن، اینجا بعضا بیشتر اهمیت پیدا کردن.

  • LEON
  • چهره ی لیان با توجه به photogrammetry مثل RE7 و DMC5 رئال و به روز شده
  • استایل نگه داشتن اسلحه مشابه RE4 شده و متفاوت از نسخه کلاسیک شده
  • بک گراند لیان تغییر کرده. در واقع لیان باید به خاطر بهم زدن با gf ـش دیر به سرکار می رسید، اما این پارت کنار گذاشته شده و روی خود لیان متمرکز شده که از طرف فردی نامشخص باهاش تماس گرفته میشه که از اونجا دوری کنه
  • لیان بازی رو توی ایستگاه گاز شروع میکنه جایی که کلر رو می بینه. همون ایستگاه گازی که توی نسخه ی اصلی راننده تریلره گاز گرفته شده.
  • لباس و آرمور لیان حالت واقعی تری به خودش گرفته و به جلیقه ی پلیس شباهت بیشتری پیدا کرده. لباسش هم بیشتر شبیه لباس فرم پلیس های تازه کاره
  • لیان بازی رو با ژاکت شروع میکنه ، طبق تئوری های موجود احتمالاً جلیقه رو توی اداره ی پلیس طی کات سین با Marvin میگیره و می پوشه
  • انیمیشن دویدن و به طور کلی تمام حرکات لیان از نسخه ی اصلی بازی کندتر شده.
  • danger State لیان داخل بازی هست و توی این حالت حتی کندتر از حالت معمولی حرکت میکنه. استایل ایستادن و حرکت کردنش هم وقتی Helth به وضعیت خطرناک میرسه تغییر میکنه.
  • جای دمیج و گاز گرفتگی ها حتی توی کات سین ها هم باقی می مونه و نمایش داده میشه
  • علاوه بر این، خیس شدن مدل لیان هم به کات سین ها منتقل میشه
  • وقتی گاز گرفته میشید وارد انیمیشنی میشید که نمیشه ازش خارج شد مگه اینکه سلاح دفاعی مثل REmake داشته باشید
  • لیان می تونه توسط دوتا زامبی هم گاز گرفته بشه که در این حالت دمیج بیشتری بهش وارد میشه
  • لیان توی REmake2 بیشتر از قبل صحبت میکنه و داخل گیم پلی متناسب با شرایط موجود دیالوگ میگه
idi8_re2_title.png
CLAIRE

  • اطلاعات زیادی از کلر فعلاً در دسترس نیست ، مدل صورت کلر هم اسکن شدس
  • به نظر میاد اینجا هم کلر Mr.X و Birkin رو میبینه، مشابه سناریوی B
  • لباس اسپرت و موتورسواری قبلیش با ژاکت و ظاهر جدید تعویض شده. اینکه اینکار دلیلی داره یا نه هنوز مشخص نیست

MARVIN و باقی NPC ها

  • نقش Marvin پررنگ تر شده و به نسخه ی 1.5 نزدیک تر شده. marvin بلافاصله بعد از ملاقات با لیان به زامبی تبدیل نمیشه و توی خارج شدن از RPD به لیان کمک میکنه و چاقوش رو به لیان میده.
  • احتمالاً یه لیکر به Marvin حمله کرده، به همین دلیله ترس از یه چیز ناشناخته داره . خونی که روی بدنشه مال خودشه

  • Elliot ، پلیسی که قبلاً توی فایل ها فقط بهش اشاره شده بود الان زندس ، البته تا قبل از اینکه زامبی ها بهش حمله کنن. اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا از بقیه پلیس ها کس دیگه ای زنده هست یا نه در دسترس نیست
  • Birkin, Annette, Sherry و Ada حضورشون توی بازی تایید شده. هنوز تاییدی مبنی بر حضور Chief Irons توی بازی وجود نداره ولی صداش روی تریلر بازی شنیده میشه. Ben هم جزء کرکترهای تایید نشدس.
qvz1_re2_char_ada.png
ریمیک Resident Evil 2 آشنا به نظر می‌رسد ولی برای ترساندن مسیری جدیدی را انتخاب کرده است.

نگاهی به دموی منتشرشده بازی:

ریمیک Resident Evil 2 در مسیر خوبی از قدیم و جدید درحرکت است. زمانی که حس نوستالژی و خاطره‌انگیز ارائه می‌کند، همچنان دارای اتمسفر ترسناکی است. دمو بازی از جایی شروع می‌شود که ما لیان اس کندی (Leon S. Kennedy) را در اداره پلیس شهر راکون سیتی (Raccoon City Police Department) می‌بینم، کسی که در این بازسازی شخصیت قوی ولی شکست‌پذیری را دارد ولی از آن شخصیت ساده در نسخه اصلی خبری نیست. این ویژگی‌های ذکرشده نباید برای طرفداران نسخه اصلی تعجب‌آور باشد، زیرا این ریمیک به‌شدت به آن‌ها نیاز دارد و در این قسمت شاهد پلیسی تازه‌کار (rookie) و به همراهی صداگذاری قدرتمند از این شخصیت محبوب هستیم. صداپیشگان طوری کار خود را به نحو احسن انجام دادن کند بسیار محیط بازی برای بازیکن باورپذیر شده است.

لازم به ذکر است که دوربین بازی مانند دوربین رو شانه قسمت چهارم این سری شده است که بسیار و بهتر از نسخه دوربین نسخه اصلی در مواقع حساس مؤثر واقع می‌شود. در این بازی شاهد آن است که سالن‌های اداره پلیس شهر راکون سیتی و راهرو آن به‌طورکلی تغییر پیداکرده‌اند و سالن‌ها و راهروها بسیار باریک‌تر شده‌اند. سوم شخص شدن با نمای پرپیچ خم اداره پلیس شهر راکون سیتی بسیار همخوانی دارد که باعث می‌شود گشت‌وگذار در اداره پلیس بسیار هیجان‌انگیز به نظر برسد و از طرفی دیگر و برخلاف نسخه اصلی که هر دفعه وارد دری می‌شدیم شاهد صفحه بارگذاری بودیم؛ اینجا دیگر خبری از این نیست.

زمانی که در اداره پلیس شهر دررفت آمد بودم، به‌ندرت اتفاق می‌افتاد که احساس امنیت کنم. بعضی از مکان دقیقاً همان‌طور که به یاد دارم دوباره بازسازی‌شده‌اند ولی وقتی‌که وارد آن مکان می‌شدم با خاطرات من اصلاً همخوانی نداشت. به‌طور مثال، در راهروهای جنوب غربی اداره پلیس، من انتظار داشتم که چندین زامبی مبارزه کنم ولی در این ریتمیک می‌بینم که در همان مکان، تعدادی از جسدهای افسرهای پلیس راکون سیتی ریخته شده است که برخی از آن‌ها هم به طرز وحشتناکی کشته‌شده‌اند. بااینکه من بازی اصلی را چندین تمام کردم، ولی جزییات جدید از این بازی باورنکردنی است.

وقتی‌که برای اولین بار با زامبی‌ها در این ریمیک مواجه می‌شوید، به خاطر تغییر دوربین بازی به آدم احساس ناامیدی دست می‌دهد. زمانی که شما زامبی‌ها را هدف قرار می‌دهید، نشانگر به‌آرامی رو هدف حرکت می‌کنید و باعث می‌شود شلیک بهتری را داشته باشید. هیچ‌وقت انتظار نداشته باشید که با هر شلیکی که انجام می‌دهید، تیر شما به هدف بخورد. زمانی که با تعداد زیادی از زامبی‌ها در یک‌گوشه گیر افتادید، به‌شدت مراقب باشید که هر شلیکی را به‌درستی انجام دهید و از هر گلوله‌ای به‌درستی استفاده کنید.

ریمیک Resident Evil 2، تمرکز بسیار زیادی به گشت‌وگذار در محیط بازی را دارد که این گشت‌وگذار شامل حل کردن معماها و پیدا کردن کلیدهای اصلی درب‌های قفل می‌شود. به‌طورکلی باید بگویم که این ریمیک تبدیل یک عنوان horror metroidvania شده است، یعنی اینکه 50 درصد از بازی اصلی را قبلاً شاهدش بودیم و 50 درصد دیگر کاملاً بازی را تبدیل به اثری جدیدی کرده است. بازیکن دائماً در حال بررسی مسیرهای جدیدی هست و در این مکان‌های جدید مواردی را به دست می‌آورد که برای دستیابی به هدف اصلی بازیکن کمک می‌کند. در این ریمیک می‌بینم که آزادی عمل بسیار را در رابطه به گشت‌وگذار و کشف معماهای بازی به بازیکن داده‌شده است که می‌توان گفت این تغییر بسیار مثبتی برخلاف نسخه اصلی در یک اثر ماجراجویانه است.

به‌عنوان یک طرفدار، بعد از شنیدن خبر ریمیک بازی غافلگیر شدم. بعد از تمام کردن دمو بازی، باید بگویم که نمی‌توانم تا زمان عرضه بازی اصلی بازی منتظر بمانم، دوست دارم هرچه سریع‌تر وارد مکان‌های بشوم که به آن خاطره داشتم ولی با تغییرات زیاد در هم‌مکان‌های خاطره‌انگیز. تجربه بسیار لذت بخشی برای من بوده است

fd1y_re2_title2.png

کلیات بازی

Herb ها مشابه RE7 تبدیل به پودر شدنUI بازی مشابه RE7 هست
item box ها و ماشین های تایپ داخل بازی حضور دارن. جوهر های چاپ هم برای درجه های سختی بالا در نظر گرفته شدن
Hunk و Tofu در بازی حضور خواهند داشت
Gunpowder ها از RE7 برگشتن ؛ پلیر به جای enhanced bullets (RE3)، می تونه انواع مختلفی از گلوله رو بسازه
افزایش ظرفیت خشاب Handgun داخل بازی هست
چاقو کماکان به عنوان یک ابزار دفاعی برای جلو گیری از گاز گرفته شدن داخل بازی حضور داره، می تونید بعد از مُردن زامبی ها چاقو رو از بدنشون دربیارید. هنوز در مورد نحوه ی پیدا کردن چاقو ها اطلاعاتی در دسترس نیست.
چاقو ها محدودیت استفاده دارن و از هر چاقو فقط برای 3 بار دفاع در مقابل گاز گرفته شدن میشه استفاده کرد. استفاده از چاقو برای ضربه زدن به زامبی ها از سلامتی چاقو کم میکنه و باعث میشه زودتر از بین برن
طبق فایل ها ، داستان بازی بسط داده شده و گسترده تر از نسخه ی اورجیناله
کمپین لیان و کلر جدا از هم هستن و هر کدام تجربه ی کاملاً متفاوت و منحصر به فردی رو ارائه میدن. zapping system از بازی حذف شده.
همونطور که توی REmake بازی 70% جدید و 30% برگرفته از قدیم بود گفته میشه REmake2 هم 80% جدید و 20% برگرفته از قدیم ـه.

دشمن ها

فلسفه ی REmake2 مقداری متفاوت از نسخه ی اصلی هست ، تعداد تیر مورد نیاز برای کشتن زامبی ها مثل قبل نیست و با توجه به انجین جدید بازی کشتن زامبی ها از قبل سخت تر شده (تیر بیشتری نیازه برای کشتن هر زامبی). هدشات کردن مثل قبل موثر و 100% نیست ، ممکنه بعد از هدشات بخشی از اعضای صورت زامبی از بین بره و هنوز زنده باشه
مدل هر زامبی از 3 لایه تشکیل شده. پوست ، ماهیچه ، استخوان. به همین دلیل شلیک کردن به اونها ممکنه نتایج متفاوتی داشته باشه ، از بین رفتن پوست و معلوم شدن لایه های زیرین ، سوراخ شدن پوست و ماهیچه ، شکستن استخوان ها و جدا شدن اعضا از همدیگه و ... بسته به نوع شلیک ممکنه نتایج متفاوتی دیده بشه و مثل نسخه ی کلاسیک صرفاً شلیک چند گلوله به راحتی باعث کشته شدن زامبی ها نمیشه ، حتی با شاتگان. به عنوان مثال در تصویر زیر قفسه ی سینه ی زامبی به کل سوراخ شده اما زامبی هنوز زنده ـس و توانایی حمله کردن داره

مشابه سری کلاسیک بعد از مُردن زامبی ها اطرافشون دایره ای از خون تشکیل نمیشه و به همین جهت نمیشه تشخیص داد که زامبی مُرده یا هنوز زندس. بعضی از زامبی ها بسته به Health ـی که براشون باقی مونده خودشون رو به مُردن میزنن. بعضی از اونها بلافاصله برای غافلگیر کردن شما هنگام عبور از کنارشون زنده میشن و بهتون حمله میکنن و بعضی از اونها خودشون رو در اون حالت نگه میدارن و در دفعات بعدی که از اون محیط رد میشید زنده میشن و بهتون حمله می کنن.
جسد زامبی ها توی محیط باقی می مونه و مثل قبل بعد از مُردن غیب نمیشه. به همین دلیل احتمال زنده شدن هر زامبی ای که از کنارش عبور می کنید وجود داره.
همونطور که قبلاً هم اشاره شد هدشات کردن حتی با شاتگان هم مساوی با مرگ 100% نیست. زامبی ها بعد از هدشات شدن با شاتگان هم ممکنه زنده بمونن.
لیکر ها توی بازی حضور دارن. همونطور که توی تریلر مشاهده شد یه لیکر از 1F به 3F میره. همونطور که در فایل های بازی هست گفته شده اونها کماکان کور هستن که میشه مثل گذشته بدون تولید صدا ازشون عبور کرد.

تمساح بزرگ توی فاضلاب توی بازی حضور داره.


«ما انجامش می دهیم.»


با همین کلمات بود که یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) تهیه‌کننده کمپانی کپکام (Capcom) در سال 2015، خبر از ریمیک عنوان ترسناک رزیدنت اویل 2 (Resident Evil) را داده بود. عنوان ترسناک/بقاء (horror/survival) و بسیار موفق کمپانی کپکام یعنی رزیدنت اویل 2، از زمان عرضه خود در سال 1998 توانست 83 میلیون واحد فروش داشته باشد و بعد از تأیید ریمیک بازی تمامی طرفداران منتظر اخبار جدیدی از این عنوان محبوب هستند. به‌تازگی وب‌سایت Newsweek، مصاحبه‌ای را با یوشیاکی هیرابایاشی و تسویوشی کاندا (Tsuyoshi Kanda) ترتیب داده است.


خب، چه چیزهای در مورد این ریمیک جدید خواهد بود؟

یوشیاکی هیرابایاشی: ما همیشه در تلاش بودیم که به حس کلی بازی اصلی که با فنّاوری نسل جدید ادغام‌شده است، احترام بگذاریم. یکی از چیزهای که از ترکیب حس کلاسیک بازی و فنّاوری نسل جدید به دست می‌آید این است که مبارزات باز زامبی‌های بازی را تبدیل به یک تجربه نوینی و جدیدی کرده هست، طوری که بازی ترسناک‌تر از عناوین قبلی این سری شده است.

چرا تصمیم گرفتید که دوربین روی شانه را برای این بازی انتخاب کنید؟

تسویوشی کاندا: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم. نکته اصلی برای ما این بود که می‌خواستم بهترین اتمسفر ممکن را داشته باشیم؛ طوری که بازیکن در آن به‌راحتی غرق شود. شما درحالی‌که تجربه نزدیکی و شخصی با زامبی‌ها قرار است داشته باشید و از طرفی دیگر نیز باید با این شیوع مقابله کنید.

علاوه بر این مورد، ما دو تا از پرطرفدارترین شخصیت‌های این سری یعنی لیان و کلیر را در این بازی داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ما آن‌ها را طوری درصحنه داشتم و از دوربین روی شانه استفاده کنیم. ما آن‌ها را در پس‌زمینه‌ای از حمله زامبی‌ها به این شخصیت‌ها قراردادیم؛ این بهترین راه است که تجربه فوق‌العاده‌ای را با Resident Evil 2 خلق کنیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم و برای همین در سال 2015 بود که خودمان اعلام کردیم که «این کار رو می‌کنیم». ما مدت‌زمان را در مورد دوربین بازی فکر کردیم که طوری باشد آن را تبدیل به بهترین تجربه ممکن کند و این نتیجه‌ای است که ما به آن رسیدیم.

چرا برای لیان و کلیر، صداپیشه‌های جدیدی را انتخاب کردید؟

یوشیاکی هیرابایاشی: اگر تریلر معرفی بازی را مشاهده کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی متوجه بشوید که بازی به‌طورکلی بازنویسی شده است، منظورم در مورد مکان‌های معروف بازی‌ها و زامبی‌ها نیست؛ فقط در مورد شخصیت‌های اصلی بازی است. ما مجدداً با خود تصور کردیم که باید ظاهر این شخصیت‌ها چگونه باشند، از طرفی دیگر نیز ما به انتخاب دوباره بازیگران اصلی اصراری نداشتیم ولی همیشه احترام زیادی را به تیم اصلی و بازی اصلی قائل هستیم. اگر می‌خواستیم دوباره از همان داستان و همان شخصیت‌ها استفاده کنیم باید همه‌چیز را از اول شروع می‌کردیم. این تغییرات عظیم فقط شامل ظاهر شخصیت‌ها نمی‌شد، بلکه صداگذاری دوباره آن‌ها نیز هست؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که برای اجرای بهترین تجربه ممکن از صداپیشه‌های جدید استفاده کنیم.

آیا باید انتظار غافلگیری در بخش داستانی بازی داشته باشیم؟ یا چیزهای که مردم در حال حاضر در مورد این بازی نمی‌دانند؟

تسویوشی کاندا: مطمئناً ما مقداری نکات شگفت‌انگیز به قسمت داستانی بازی اضافه کردیم. ما در حال حاضر بازی را طوری ساختیم که تا جایی ممکن به ریشه‌های اصلی وفادار باشد، ولی از طرف دیگر احساس کردیم که باید چیزهای جدیدی را به بازی اضافه کنیم که هم برای کسانی که با بازی اصلی زندگی کرده‌اند و همچنین برای بازیکنان تازه‌وارد تبدیل به اثر منحصربه‌فردی شود. متأسفانه نمی‌توانم بگویم که چه مواردی جدید و حیرت‌انگیزی را به بازی اضافه کرده‌ایم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم که از تمامی المان‌های بازی اصلی در نسخه جدید آن استفاده کنیم. به‌طور مثال، اگر می‌خواهید که لیان با NPC های بازی اصلی تعامل داشته باشید. ما همچنان می‌خواهیم که بازیکنان آن زمان، همان‌طوری که دوست دارند این ریمیک را دوباره انجام دهند ولی از طرفی دیگر نیز می‌خواهیم بازیکنان جدید بازی را با روش‌های جدیدتر به اتمام برساند تا تبدیل به تجربه لذت بخشی برای آن‌ها شوند. ما تلاش می‌کنیم که در همان زمان به خواسته‌های بازیکنان جدید و قدیم احترام بگذاریم.

گره‌های زیادی در عناوین قبلی سری وجود داشت، به‌طور مثال، اسکین Elza Walker برای شخصیت کلیر در اولین پلی‌استیشن؛ بنابراین من از شما این را می‌پرسم: آیا بازهم حالت Tofu و Fourth survivor در این ریمیک خواهند بود؟ و این حالت‌ها از همان شروع در دسترس و یا قفل هستند؟

یوشیاکی هیرابایاشی: بله البته که این مادها در بازی جدید حضور خواهند داشت و این را هم بگویم که به‌صورت محتوای دانلودی (DLC) یا چیزی شبیه به این نیز عرضه نمی‌شوند. ما هنوز در این مورد فکر می‌کنیم که آن‌ها را چگونه به بازیکنان برسانیم، ولی هنوز تصمیم نگرفتیم که آن‌ها را در همان شروع بازی در دسترس بازیکن قرار دهیم و یا اینکه بازیکن را مجبور کنیم که یک‌بار بخش داستانی بازی را به اتمام برسانند تا این گزینه‌ها بازشوند.

تسویوشی کاندا: ممکن است که حالت Tofu برای بازیکن سخت باشد که از همان شروع بازی در دسترس باشد. ما همچنان به بازخوردها و نظرات طرفداران گوش خواهیم داد؛ اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که این حالت‌ها در بازی وجود قرار خواهند داشت و قرار نیست که به‌صورت DLC عرضه شوند و یا برای به دست آوردن آن‌ها پولی پرداخت کنید.

چه چیزی باعث شد که شما بازی‌ای را بازسازی کنید که با آن آشنایی زیادی دارید؟

تسویوشی کاندا: یکی که بزرگ‌ترین تحولات پیش از اعلام رسمی ساخت بازی در سال 2015، عشق و علاقه بسیار زیاد به این بازی بود. ما می‌دانستیم که این سری چقدر محبوب و بسیار پرطرفدار است، اما واکنش به پیغام «ما انجامش می دهیم.» بسیار گسترده و به‌نوعی فشار عظیمی بر روی ما بوده است؛ بنابراین احساس کردیم که باید بار دیگر بر روی این بازی کارکنیم و این چیزی است که از صمیم قلب دوست داشتیم انجام دهیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: زمانی که دانش‌آموز بودم، اولین قسمت بازی را برای پلی‌استیشن خریدم و بعدازاینکه رزیدنت اویل 2 عرضه شد، این بازی را نیز خریدم. دقیقاً به یاد داریم که مبارزه با زامبی چقدر برای من ترسناک بود و حتی چراغ‌های خانه را نیز خاموش می‌کردم که تجربه بسیار ترسناکی برای من بشود. این بازی پیش از حد برای من استرس‌زا بود؛ بنابراین زمانی که در حال ساخت این ریمیک هستم، با خود می‌گویم که باید این بازی به تجربه ترسناکی برای علاقه‌مندان تبدیل شود، اما پیش خود فکر می‌کنم که نمی‌شود این کار را فقط با یک بازی انجام داد. شما باید عناصر دیگری در بازی قرار دهید که تبدیل به تجربه کلی شود و نه‌فقط ترساندن بی‌پایان؛ بنابراین من تلاش خود را خواهم کرد که تعادل بسیار خوبی در بازی حکم‌فرما شود.

5lzi_re2_end.png


 
Last edited by a moderator:
خیلی سخت میشه ولی لذتش به همون درجه ی سختیه،دیگه آخر بازی مپ رو کاملا جویدی !
ink ribbonهم بستگی به خودت داره من22بار سیو کردم بعضی جاها دو تا اتاق سیو رو رد میکردم ولی جوهر نداشتم که سیو کنم تو بعضی شرایط مجبوری 3ساعت کامل بری و اصلا نمیری و سیو کنی ! بازی برای من16ساعت طول کشید چون میمردم کلی برمیگشتم عقب الانم بازی رو با claireرو حالت hardcoreدارم میرم فقط میتونم بگم بازی با claireخیلی خوب نیست و روایت داستانش خیلی سریعتر حتی کمی غیر منطقیه ! صحنه ها رو کامل نشون نمیده به خودت میایی رفتی تو اداره پلیس ! در صورتی که بازی با لئون خیلی کندتر با جزئیات بیشتری روایت میشه و شاهد تمام تغییرات تو محیط بازی و شخصیت ها هستیم،رسیدن به اداره پلیس با لئون خودش یه سناریو جداست
دمت گرم به این زودی بازی رو روی Hardcore رفتی. البته، نمیدونم... به نظرم کار اشتباهی کردی برای بار اول روی Hardcore رفتی:-?، بهتر نبود اول روی نرمال می رفتی تا جای سیو ها رو بلد باشی، بعد برای بار دوم، اول پیش خودت فکر کنی باید چجوری سیو کردنت رو بهینه کنی و توی طول بازی به فواصل مناسب سیو کنی؟

در مورد بازی با Claire، روایتش در واقع سریع نیست، به خاطر همون سناریوی A و B هست، توضیح دادنش یه مقدار سخته ولی اینجوریه که شما اول بازی رو با لیان رفتی و بعد با سیو اتمام کمپین لیان، Second Run رو با Claire داری میری، یعنی روایت رو به سبک Leon A-Claire B دیدی، یعنی اون صحنه های اول بازی و قبل از وارد شدن به ایستگاه پلیس، چون بازی میدونه با لیان قبلاً رفتی سریع میگذره تا حوصلت سر نره. شما اگر روی New Game(نه Second Run) کلیک کنی و کلیر رو انتخاب کنی، همه ی بدبختی هایی که لیان میکشه و جزئیات اضافه تر رو با کلیر بازی می کنی و بعد از تموم کردن کمپین کلیر، و کلیک کردن روی Second Run لیان، تمام قضایای اول بازی ولی این بار با لیان Skip میشه و روایتت به شکل Claire A-Leon B روایت میشه. یعنی بازی دو تا کمپین دو تایی داره(و با هم تفاوت هایی دارن و کپی پیست هم نیستن). و یه نکته جالب برای کسایی که نمی دونستن، درمورد RE2 اصلی، خود کامیا تایید کرده که روایت Claire A-Leon B به قول خارجیا Cannon هست و روایتی هست که در واقع توی دنیای بازی اتفاق افتاده.

در مورد اون اسپویلر هم: خوب چرا؟:Dمن کمپین لیان رو تموم کردم ولی اسپویلر رو باز کردم باز هم شوکه شدم، مرد حسابی بهترین سکانس بازی رو داری نابود می کنی که:))، مهم هم نیست توی چند تا اسپویلر باشه، اصلاً پاکش کن به نظرم:| دیگه هم تکرار نشه:D
 
دمت گرم به این زودی بازی رو روی Hardcore رفتی. البته، نمیدونم... به نظرم کار اشتباهی کردی برای بار اول روی Hardcore رفتی:-?، بهتر نبود اول روی نرمال می رفتی تا جای سیو ها رو بلد باشی، بعد برای بار دوم، اول پیش خودت فکر کنی باید چجوری سیو کردنت رو بهینه کنی و توی طول بازی به فواصل مناسب سیو کنی؟

در مورد بازی با Claire، روایتش در واقع سریع نیست، به خاطر همون سناریوی A و B هست، توضیح دادنش یه مقدار سخته ولی اینجوریه که شما اول بازی رو با لیان رفتی و بعد با سیو اتمام کمپین لیان، Second Run رو با Claire داری میری، یعنی روایت رو به سبک Leon A-Claire B دیدی، یعنی اون صحنه های اول بازی و قبل از وارد شدن به ایستگاه پلیس، چون بازی میدونه با لیان قبلاً رفتی سریع میگذره تا حوصلت سر نره. شما اگر روی New Game(نه Second Run) کلیک کنی و کلیر رو انتخاب کنی، همه ی بدبختی هایی که لیان میکشه و جزئیات اضافه تر رو با کلیر بازی می کنی و بعد از تموم کردن کمپین کلیر، و کلیک کردن روی Second Run لیان، تمام قضایای اول بازی ولی این بار با لیان Skip میشه و روایتت به شکل Claire A-Leon B روایت میشه. یعنی بازی دو تا کمپین دو تایی داره(و با هم تفاوت هایی دارن و کپی پیست هم نیستن). و یه نکته جالب برای کسایی که نمی دونستن، درمورد RE2 اصلی، خود کامیا تایید کرده که روایت Claire A-Leon B به قول خارجیا Cannon هست و روایتی هست که در واقع توی دنیای بازی اتفاق افتاده.

در مورد اون اسپویلر هم: خوب چرا؟:Dمن کمپین لیان رو تموم کردم ولی اسپویلر رو باز کردم باز هم شوکه شدم، مرد حسابی بهترین سکانس بازی رو داری نابود می کنی که:))، مهم هم نیست توی چند تا اسپویلر باشه، اصلاً پاکش کن به نظرم:| دیگه هم تکرار نشه:D
اینو واقعا نمیدونستم فکر کردم کلا روایت داستان claireاینطوریه 0: درسته رو حالت runهم رفتم
از همون ابتدا رفتمhardcoreتا معنای واقعی پاره پوره شدن رو تجربه کنم چون من موقع گیم اصلا عصابم خورد نمیشه یعنی 40بار پشت سر هم بمیرم عصبانی نمیشم
کل جذابیت اون پستم به اسپویلش و اشک دوستان بود چرا پاک کنم؟:)):Dولی دیگه اسپویل نمیذارم خودم از همچین چیزی خبر نداشتم وقتی اون صحنه رو دیدم قلبم گرفت:D
 
خیلی سخته درجه ی سختی هاردکور. من تا جایی که تایرنت میاد رو تونستم‌با اون درجه برم. از اونجا دیگه وحشتناکککک سخت میشه. شدیدا توصیه میکنم چون‌برای پلات‌بازی ۶ بار باید بازیو تموم کنین، دفعه ی اول رو روی اولین درجه ی سختی برین هم‌با شخثیت لئون و هم کلیر. دو دفعه ی اول رو کالکتیبل راکون (اون عروسکا) رو پیدا کنین کامل تا بازی بهتون چاقوی نامحدود و دائمی بده.
دفعه ی سوم‌ رو روی درجه ی متوسط برین و صرفا اسپید ران برین و بازیو زیر ۲ ساعت و نیم‌تموم‌ کنین تا هم‌تروفی S rank بگیرین و هم‌ اینکه بازی بهتون اسلحه ی کلت سامورائی با مهمات نامحدود بده. اینو که گرفتین. دیگه بزنین تو کار تروفی در جه ی سختی هاردکور برای لئون. دفعه ی بعدی هم هاردکور رو برای کلیر برین ولی به صورت اسپید ران‌ برین (زیر ۲ ساعت) تا دوتا تروفی طلای باقی مونده ام بگیرین.
اشتباه‌مطلق = شروع اولین بازی با هاردکور.
 
54 بار سیو کردی ؟! چرا اینقدر زیاد !
اگر خدا بخواد 5شنبه دستم می رسه :( جونم بالا اومد دیگه
گیم پلی بانو ایدا چقدره ؟ نیم ساعت میشه ؟
این اسکین ها رو فقط باید خرید یا با تکمیل بازی آزاد میشه ؟
اسکینها رو از استور هر کدومو دوس داری میتونی 2.99 چوق بخری ، همشون جز Arklay لئون مالی نیستن و راضیم نکردن ، اگر بازی ای که خریدی ریجن 1ه ساندترک اوریجینالشو بخر .

من فعلا زیاد نیستم اینجا ، ولی وقتی بیامم دست پر میام :D . در ضمن هر کس از پیرهای فروم :D با تخفیف دومین بار هاردکور بازی نکنه ازش راضی نیستم :D .
 
  • Like
Reactions: The End Of Ps
خیلی سخته درجه ی سختی هاردکور. من تا جایی که تایرنت میاد رو تونستم‌با اون درجه برم. از اونجا دیگه وحشتناکککک سخت میشه. شدیدا توصیه میکنم چون‌برای پلات‌بازی ۶ بار باید بازیو تموم کنین، دفعه ی اول رو روی اولین درجه ی سختی برین هم‌با شخثیت لئون و هم کلیر. دو دفعه ی اول رو کالکتیبل راکون (اون عروسکا) رو پیدا کنین کامل تا بازی بهتون چاقوی نامحدود و دائمی بده.
دفعه ی سوم‌ رو روی درجه ی متوسط برین و صرفا اسپید ران برین و بازیو زیر ۲ ساعت و نیم‌تموم‌ کنین تا هم‌تروفی S rank بگیرین و هم‌ اینکه بازی بهتون اسلحه ی کلت سامورائی با مهمات نامحدود بده. اینو که گرفتین. دیگه بزنین تو کار تروفی در جه ی سختی هاردکور برای لئون. دفعه ی بعدی هم هاردکور رو برای کلیر برین ولی به صورت اسپید ران‌ برین (زیر ۲ ساعت) تا دوتا تروفی طلای باقی مونده ام بگیرین.
اشتباه‌مطلق = شروع اولین بازی با هاردکور.
ماشالله،قضیه اینکه اومدیم از بازی لذت ببریم نه اینکه به هدف گرفتن تروفی و پلات کردن جلو بریم هر چند این روش برای گفتن تروفی ها خوبه ولی تروفی بعضی بازی ها تجربه ی بازی رو به کلی نابود کرده
من همون بار اول Hardcoreرفتم با دقت و یا حوصله پیش رفتم خیلی هم طول کشید آخرشم درجه Cبهم داد ولی خیلی از بازی لذت بردم با Claireهم دارم Hardcoreمیرم
 
ماشالله،قضیه اینکه اومدیم از بازی لذت ببریم نه اینکه به هدف گرفتن تروفی و پلات کردن جلو بریم هر چند این روش برای گفتن تروفی ها خوبه ولی تروفی بعضی بازی ها تجربه ی بازی رو به کلی نابود کرده
من همون بار اول Hardcoreرفتم با دقت و یا حوصله پیش رفتم خیلی هم طول کشید آخرشم درجه Cبهم داد ولی خیلی از بازی لذت بردم با Claireهم دارم Hardcoreمیرم
خوب شما وقتی یه بازی برات لذت بخش باشه پلاتش میکنی دیگه. خوب تجربه ی لذت بخش بودن یک بازی برای هر کسی فرق داره. من‌به شخصه اینجوری از بازی لذت میبرم که اول با درجه ی اسون‌شروع کنم و با خیال راحت و بدون ترس از مردن و مجبور بودن برای فرار از دست تایرنت، راحت هنه جا رو بگردم و همه‌چیو پیدا کنم و غرق شم توی بازی. حالا یه بار که همه چیو دیدم، دفعه ی بعد خودمو‌ چلنج میکنم و میرم روس‌هاردکور میزنم. چون واقعا تایرنت رو درجه ی اخر با سرعت میاد سمتت. دائم‌ بدویی. به نظر من‌لذت گشتن توی محیط بازیو از ادم‌ میگیره.
 
رد دد فعلا چنان بلایی سرمن آورده که بلکل بیخیال پلات شدم ایول رو هم فعلا نیت پلات ندارم هنوز کلی از 100در 100 کردن کل بازی مونده
ولی دور اول دوم برا لذت برین تروفیهارو حتی نگاه هم نکنین
 
دمت گرم به این زودی بازی رو روی Hardcore رفتی. البته، نمیدونم... به نظرم کار اشتباهی کردی برای بار اول روی Hardcore رفتی:-?، بهتر نبود اول روی نرمال می رفتی تا جای سیو ها رو بلد باشی، بعد برای بار دوم، اول پیش خودت فکر کنی باید چجوری سیو کردنت رو بهینه کنی و توی طول بازی به فواصل مناسب سیو کنی؟

در مورد بازی با Claire، روایتش در واقع سریع نیست، به خاطر همون سناریوی A و B هست، توضیح دادنش یه مقدار سخته ولی اینجوریه که شما اول بازی رو با لیان رفتی و بعد با سیو اتمام کمپین لیان، Second Run رو با Claire داری میری، یعنی روایت رو به سبک Leon A-Claire B دیدی، یعنی اون صحنه های اول بازی و قبل از وارد شدن به ایستگاه پلیس، چون بازی میدونه با لیان قبلاً رفتی سریع میگذره تا حوصلت سر نره. شما اگر روی New Game(نه Second Run) کلیک کنی و کلیر رو انتخاب کنی، همه ی بدبختی هایی که لیان میکشه و جزئیات اضافه تر رو با کلیر بازی می کنی و بعد از تموم کردن کمپین کلیر، و کلیک کردن روی Second Run لیان، تمام قضایای اول بازی ولی این بار با لیان Skip میشه و روایتت به شکل Claire A-Leon B روایت میشه. یعنی بازی دو تا کمپین دو تایی داره(و با هم تفاوت هایی دارن و کپی پیست هم نیستن). و یه نکته جالب برای کسایی که نمی دونستن، درمورد RE2 اصلی، خود کامیا تایید کرده که روایت Claire A-Leon B به قول خارجیا Cannon هست و روایتی هست که در واقع توی دنیای بازی اتفاق افتاده.

در مورد اون اسپویلر هم: خوب چرا؟:Dمن کمپین لیان رو تموم کردم ولی اسپویلر رو باز کردم باز هم شوکه شدم، مرد حسابی بهترین سکانس بازی رو داری نابود می کنی که:))، مهم هم نیست توی چند تا اسپویلر باشه، اصلاً پاکش کن به نظرم:| دیگه هم تکرار نشه:D
یعنی اول کلیر برویم بعد لئون بهتره ؟
 
یعنی اول کلیر برویم بعد لئون بهتره ؟
شما هر کدوم عشقت کشید رو اول برو:D، پست من Informative بود نه امری، فقط جهت اطلاع اون حرف ها رو زدم، از یه طرف هم خودم الان هر دو سناریو رو نرفتم که بهتون صددرصد بگم کدوم روایت بهتری داره و ریمیک چه قدر به نسخه اصلی وفاداره. شما اگر یه سناریو هم بری کلیات داستان رو متوجه میشی ولی اگر میخوای همه داستان رو ببینی به نظرم بهتره هر دو سناریو رو-حالا نه حتماً پشت سر هم-تجربه کنی.
 
  • Like
Reactions: kamyy and Iliied
کسی تو انجمن هس که هر دو ورژن pc و ps4 بازی کرده باشه؟ تفاوتی توی گرافیک یا جزئیات دیگه دارن؟
پرفورمنس بازی روی PS4 فوق العادست ، توی جزییات نمیشه تفاوت زیادی قائل شد مثل نورپردازی ، توی شارپتر بودن که PRO ترکونده !!



بعضی دوستان میگن پولش نیست بعضی مثل من وقتش ندارن تو کار روزگار موندم پول نداری وقت داری و بر عکسx_x
چرا وقت هست همیشه ، این واژه رو قبول ندارم ، که آدم برای سرگرمیش یه ساعت وقت نزاره ولی بیشترین وقتو به کارای دیگه اختصاص بده :D
 
آخرین ویرایش:

به هیچ وجه از dx12 استفاده نکنید حتی با کارت amd

پیشنهاد کرده از fxaa+taa استفاده کنیم

shadow cache رو on بهره وری (پرفورمنس) بهبود میبخشه فریم بیشتری میگیرید


بزرگترین ایرادی که گرفته اجرای انیمیشنها با 30 فریم هست که تو دمو هم این ایراد بود
خیر smaa یا fxaa تنها استفاده کنید پست های قبلی بخونید توضیح دادم
 
  • Like
Reactions: kamyy

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or