Multi Platform Resident Evil 2

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
January 2019
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
649p_remake2.png


بالاخره و بعد از مدت‌ها شایعات منتشرشده در فضای مجازی، زمان انتشار ریمیک عنوان به‌شدت مورد انتظار Resident Evil 2 به‌طور رسمی اعلام شد. طبق اطلاعات منتشرشده در حاشیه کنفرانس E3 کمپانی سونی، ریمیک عنوان Resident Evil 2 قرار است در تاریخ 25 ماه ژانویه 2019 (جمعه، 5 بهمن‌ماه) برای پلتفرم پلی‌استیشن 4، رایانه شخصی و ایکس باکس وان عرضه شود. همانند نسخه اصلی بازی، بار دیگر شاهد حضور چهره‌های محبوب لیان کندی (Leon Kennedy) و کلیر ردفیلد (Claire Redfield) هستیم که برای اولین بار وارد شهر راکون سیتی (Raccoon City) شده‌اند.

بررسی بازی Resident Evil 2
  • کمبود مهمات و محدودیت توی همه چیز.
  • سلامتی مثل نسخه های کلاسیکه. 3-4 تا گاز از زامبی ها = مرگ.
  • کمدهایی؟ مثل RE7 و TEW توی بازی هستن که با کلید میشه بازشون کرد و مهمات و چیزای دیگه پیدا کرد.
  • ماشین تایپ ها برای سیو کردن، برگشتن.
  • سلاح های دفاعی مثل چاقوهای توی REmake برگشتن.
  • Marvin Branagh نقش پر رنگ تری ایفا میکنه.
  • سیستم کرکره ها برای پوشوندن بعضی از درها و پنجره از نسخه RE 1.5 Beta برگشتن.
  • مثل شماره های 3 و 7، با باروت میشه مهمات ساخت.
  • پنجره ها رو موقتا میشه کاور کرد توی نقاطی که رفت و آمد زیاده (مثل نسخه اصلی).
  • خشونت بازی داینامیک هست و هر گلوله که به دقت شلیک بشه، قطع عضو زامبی ها رو در پی داره.
  • ضرباتی که روی بازیکن میخوره، اثرشون روی بدنش باقی میمونه مثل گاز زامبی ها.
  • نقشه بازی به طور کلی دگرگون شده. اگرچه بعضی چیزا هنوز همون حس قدیمی رو میدن اما تمامی اتاق ها کاملا زیر و رو شدن.
  • Jump Scare ها به بازی اضافه شدن تا تجربه جدید و غیر قابل پیش بینی به ارمغان بیارن.
  • توی راکون سیتی بیشتر میشه چرخید و مناطق بیشتری رو توش میشه کاوش کرد.
  • شخصیت هایی که توی نسخه اصلی که حضور کوتاهی داشتن، اینجا بعضا بیشتر اهمیت پیدا کردن.

  • LEON
  • چهره ی لیان با توجه به photogrammetry مثل RE7 و DMC5 رئال و به روز شده
  • استایل نگه داشتن اسلحه مشابه RE4 شده و متفاوت از نسخه کلاسیک شده
  • بک گراند لیان تغییر کرده. در واقع لیان باید به خاطر بهم زدن با gf ـش دیر به سرکار می رسید، اما این پارت کنار گذاشته شده و روی خود لیان متمرکز شده که از طرف فردی نامشخص باهاش تماس گرفته میشه که از اونجا دوری کنه
  • لیان بازی رو توی ایستگاه گاز شروع میکنه جایی که کلر رو می بینه. همون ایستگاه گازی که توی نسخه ی اصلی راننده تریلره گاز گرفته شده.
  • لباس و آرمور لیان حالت واقعی تری به خودش گرفته و به جلیقه ی پلیس شباهت بیشتری پیدا کرده. لباسش هم بیشتر شبیه لباس فرم پلیس های تازه کاره
  • لیان بازی رو با ژاکت شروع میکنه ، طبق تئوری های موجود احتمالاً جلیقه رو توی اداره ی پلیس طی کات سین با Marvin میگیره و می پوشه
  • انیمیشن دویدن و به طور کلی تمام حرکات لیان از نسخه ی اصلی بازی کندتر شده.
  • danger State لیان داخل بازی هست و توی این حالت حتی کندتر از حالت معمولی حرکت میکنه. استایل ایستادن و حرکت کردنش هم وقتی Helth به وضعیت خطرناک میرسه تغییر میکنه.
  • جای دمیج و گاز گرفتگی ها حتی توی کات سین ها هم باقی می مونه و نمایش داده میشه
  • علاوه بر این، خیس شدن مدل لیان هم به کات سین ها منتقل میشه
  • وقتی گاز گرفته میشید وارد انیمیشنی میشید که نمیشه ازش خارج شد مگه اینکه سلاح دفاعی مثل REmake داشته باشید
  • لیان می تونه توسط دوتا زامبی هم گاز گرفته بشه که در این حالت دمیج بیشتری بهش وارد میشه
  • لیان توی REmake2 بیشتر از قبل صحبت میکنه و داخل گیم پلی متناسب با شرایط موجود دیالوگ میگه
idi8_re2_title.png
CLAIRE

  • اطلاعات زیادی از کلر فعلاً در دسترس نیست ، مدل صورت کلر هم اسکن شدس
  • به نظر میاد اینجا هم کلر Mr.X و Birkin رو میبینه، مشابه سناریوی B
  • لباس اسپرت و موتورسواری قبلیش با ژاکت و ظاهر جدید تعویض شده. اینکه اینکار دلیلی داره یا نه هنوز مشخص نیست

MARVIN و باقی NPC ها

  • نقش Marvin پررنگ تر شده و به نسخه ی 1.5 نزدیک تر شده. marvin بلافاصله بعد از ملاقات با لیان به زامبی تبدیل نمیشه و توی خارج شدن از RPD به لیان کمک میکنه و چاقوش رو به لیان میده.
  • احتمالاً یه لیکر به Marvin حمله کرده، به همین دلیله ترس از یه چیز ناشناخته داره . خونی که روی بدنشه مال خودشه

  • Elliot ، پلیسی که قبلاً توی فایل ها فقط بهش اشاره شده بود الان زندس ، البته تا قبل از اینکه زامبی ها بهش حمله کنن. اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا از بقیه پلیس ها کس دیگه ای زنده هست یا نه در دسترس نیست
  • Birkin, Annette, Sherry و Ada حضورشون توی بازی تایید شده. هنوز تاییدی مبنی بر حضور Chief Irons توی بازی وجود نداره ولی صداش روی تریلر بازی شنیده میشه. Ben هم جزء کرکترهای تایید نشدس.
qvz1_re2_char_ada.png
ریمیک Resident Evil 2 آشنا به نظر می‌رسد ولی برای ترساندن مسیری جدیدی را انتخاب کرده است.

نگاهی به دموی منتشرشده بازی:

ریمیک Resident Evil 2 در مسیر خوبی از قدیم و جدید درحرکت است. زمانی که حس نوستالژی و خاطره‌انگیز ارائه می‌کند، همچنان دارای اتمسفر ترسناکی است. دمو بازی از جایی شروع می‌شود که ما لیان اس کندی (Leon S. Kennedy) را در اداره پلیس شهر راکون سیتی (Raccoon City Police Department) می‌بینم، کسی که در این بازسازی شخصیت قوی ولی شکست‌پذیری را دارد ولی از آن شخصیت ساده در نسخه اصلی خبری نیست. این ویژگی‌های ذکرشده نباید برای طرفداران نسخه اصلی تعجب‌آور باشد، زیرا این ریمیک به‌شدت به آن‌ها نیاز دارد و در این قسمت شاهد پلیسی تازه‌کار (rookie) و به همراهی صداگذاری قدرتمند از این شخصیت محبوب هستیم. صداپیشگان طوری کار خود را به نحو احسن انجام دادن کند بسیار محیط بازی برای بازیکن باورپذیر شده است.

لازم به ذکر است که دوربین بازی مانند دوربین رو شانه قسمت چهارم این سری شده است که بسیار و بهتر از نسخه دوربین نسخه اصلی در مواقع حساس مؤثر واقع می‌شود. در این بازی شاهد آن است که سالن‌های اداره پلیس شهر راکون سیتی و راهرو آن به‌طورکلی تغییر پیداکرده‌اند و سالن‌ها و راهروها بسیار باریک‌تر شده‌اند. سوم شخص شدن با نمای پرپیچ خم اداره پلیس شهر راکون سیتی بسیار همخوانی دارد که باعث می‌شود گشت‌وگذار در اداره پلیس بسیار هیجان‌انگیز به نظر برسد و از طرفی دیگر و برخلاف نسخه اصلی که هر دفعه وارد دری می‌شدیم شاهد صفحه بارگذاری بودیم؛ اینجا دیگر خبری از این نیست.

زمانی که در اداره پلیس شهر دررفت آمد بودم، به‌ندرت اتفاق می‌افتاد که احساس امنیت کنم. بعضی از مکان دقیقاً همان‌طور که به یاد دارم دوباره بازسازی‌شده‌اند ولی وقتی‌که وارد آن مکان می‌شدم با خاطرات من اصلاً همخوانی نداشت. به‌طور مثال، در راهروهای جنوب غربی اداره پلیس، من انتظار داشتم که چندین زامبی مبارزه کنم ولی در این ریتمیک می‌بینم که در همان مکان، تعدادی از جسدهای افسرهای پلیس راکون سیتی ریخته شده است که برخی از آن‌ها هم به طرز وحشتناکی کشته‌شده‌اند. بااینکه من بازی اصلی را چندین تمام کردم، ولی جزییات جدید از این بازی باورنکردنی است.

وقتی‌که برای اولین بار با زامبی‌ها در این ریمیک مواجه می‌شوید، به خاطر تغییر دوربین بازی به آدم احساس ناامیدی دست می‌دهد. زمانی که شما زامبی‌ها را هدف قرار می‌دهید، نشانگر به‌آرامی رو هدف حرکت می‌کنید و باعث می‌شود شلیک بهتری را داشته باشید. هیچ‌وقت انتظار نداشته باشید که با هر شلیکی که انجام می‌دهید، تیر شما به هدف بخورد. زمانی که با تعداد زیادی از زامبی‌ها در یک‌گوشه گیر افتادید، به‌شدت مراقب باشید که هر شلیکی را به‌درستی انجام دهید و از هر گلوله‌ای به‌درستی استفاده کنید.

ریمیک Resident Evil 2، تمرکز بسیار زیادی به گشت‌وگذار در محیط بازی را دارد که این گشت‌وگذار شامل حل کردن معماها و پیدا کردن کلیدهای اصلی درب‌های قفل می‌شود. به‌طورکلی باید بگویم که این ریمیک تبدیل یک عنوان horror metroidvania شده است، یعنی اینکه 50 درصد از بازی اصلی را قبلاً شاهدش بودیم و 50 درصد دیگر کاملاً بازی را تبدیل به اثری جدیدی کرده است. بازیکن دائماً در حال بررسی مسیرهای جدیدی هست و در این مکان‌های جدید مواردی را به دست می‌آورد که برای دستیابی به هدف اصلی بازیکن کمک می‌کند. در این ریمیک می‌بینم که آزادی عمل بسیار را در رابطه به گشت‌وگذار و کشف معماهای بازی به بازیکن داده‌شده است که می‌توان گفت این تغییر بسیار مثبتی برخلاف نسخه اصلی در یک اثر ماجراجویانه است.

به‌عنوان یک طرفدار، بعد از شنیدن خبر ریمیک بازی غافلگیر شدم. بعد از تمام کردن دمو بازی، باید بگویم که نمی‌توانم تا زمان عرضه بازی اصلی بازی منتظر بمانم، دوست دارم هرچه سریع‌تر وارد مکان‌های بشوم که به آن خاطره داشتم ولی با تغییرات زیاد در هم‌مکان‌های خاطره‌انگیز. تجربه بسیار لذت بخشی برای من بوده است

fd1y_re2_title2.png

کلیات بازی

Herb ها مشابه RE7 تبدیل به پودر شدنUI بازی مشابه RE7 هست
item box ها و ماشین های تایپ داخل بازی حضور دارن. جوهر های چاپ هم برای درجه های سختی بالا در نظر گرفته شدن
Hunk و Tofu در بازی حضور خواهند داشت
Gunpowder ها از RE7 برگشتن ؛ پلیر به جای enhanced bullets (RE3)، می تونه انواع مختلفی از گلوله رو بسازه
افزایش ظرفیت خشاب Handgun داخل بازی هست
چاقو کماکان به عنوان یک ابزار دفاعی برای جلو گیری از گاز گرفته شدن داخل بازی حضور داره، می تونید بعد از مُردن زامبی ها چاقو رو از بدنشون دربیارید. هنوز در مورد نحوه ی پیدا کردن چاقو ها اطلاعاتی در دسترس نیست.
چاقو ها محدودیت استفاده دارن و از هر چاقو فقط برای 3 بار دفاع در مقابل گاز گرفته شدن میشه استفاده کرد. استفاده از چاقو برای ضربه زدن به زامبی ها از سلامتی چاقو کم میکنه و باعث میشه زودتر از بین برن
طبق فایل ها ، داستان بازی بسط داده شده و گسترده تر از نسخه ی اورجیناله
کمپین لیان و کلر جدا از هم هستن و هر کدام تجربه ی کاملاً متفاوت و منحصر به فردی رو ارائه میدن. zapping system از بازی حذف شده.
همونطور که توی REmake بازی 70% جدید و 30% برگرفته از قدیم بود گفته میشه REmake2 هم 80% جدید و 20% برگرفته از قدیم ـه.

دشمن ها

فلسفه ی REmake2 مقداری متفاوت از نسخه ی اصلی هست ، تعداد تیر مورد نیاز برای کشتن زامبی ها مثل قبل نیست و با توجه به انجین جدید بازی کشتن زامبی ها از قبل سخت تر شده (تیر بیشتری نیازه برای کشتن هر زامبی). هدشات کردن مثل قبل موثر و 100% نیست ، ممکنه بعد از هدشات بخشی از اعضای صورت زامبی از بین بره و هنوز زنده باشه
مدل هر زامبی از 3 لایه تشکیل شده. پوست ، ماهیچه ، استخوان. به همین دلیل شلیک کردن به اونها ممکنه نتایج متفاوتی داشته باشه ، از بین رفتن پوست و معلوم شدن لایه های زیرین ، سوراخ شدن پوست و ماهیچه ، شکستن استخوان ها و جدا شدن اعضا از همدیگه و ... بسته به نوع شلیک ممکنه نتایج متفاوتی دیده بشه و مثل نسخه ی کلاسیک صرفاً شلیک چند گلوله به راحتی باعث کشته شدن زامبی ها نمیشه ، حتی با شاتگان. به عنوان مثال در تصویر زیر قفسه ی سینه ی زامبی به کل سوراخ شده اما زامبی هنوز زنده ـس و توانایی حمله کردن داره

مشابه سری کلاسیک بعد از مُردن زامبی ها اطرافشون دایره ای از خون تشکیل نمیشه و به همین جهت نمیشه تشخیص داد که زامبی مُرده یا هنوز زندس. بعضی از زامبی ها بسته به Health ـی که براشون باقی مونده خودشون رو به مُردن میزنن. بعضی از اونها بلافاصله برای غافلگیر کردن شما هنگام عبور از کنارشون زنده میشن و بهتون حمله میکنن و بعضی از اونها خودشون رو در اون حالت نگه میدارن و در دفعات بعدی که از اون محیط رد میشید زنده میشن و بهتون حمله می کنن.
جسد زامبی ها توی محیط باقی می مونه و مثل قبل بعد از مُردن غیب نمیشه. به همین دلیل احتمال زنده شدن هر زامبی ای که از کنارش عبور می کنید وجود داره.
همونطور که قبلاً هم اشاره شد هدشات کردن حتی با شاتگان هم مساوی با مرگ 100% نیست. زامبی ها بعد از هدشات شدن با شاتگان هم ممکنه زنده بمونن.
لیکر ها توی بازی حضور دارن. همونطور که توی تریلر مشاهده شد یه لیکر از 1F به 3F میره. همونطور که در فایل های بازی هست گفته شده اونها کماکان کور هستن که میشه مثل گذشته بدون تولید صدا ازشون عبور کرد.

تمساح بزرگ توی فاضلاب توی بازی حضور داره.


«ما انجامش می دهیم.»


با همین کلمات بود که یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) تهیه‌کننده کمپانی کپکام (Capcom) در سال 2015، خبر از ریمیک عنوان ترسناک رزیدنت اویل 2 (Resident Evil) را داده بود. عنوان ترسناک/بقاء (horror/survival) و بسیار موفق کمپانی کپکام یعنی رزیدنت اویل 2، از زمان عرضه خود در سال 1998 توانست 83 میلیون واحد فروش داشته باشد و بعد از تأیید ریمیک بازی تمامی طرفداران منتظر اخبار جدیدی از این عنوان محبوب هستند. به‌تازگی وب‌سایت Newsweek، مصاحبه‌ای را با یوشیاکی هیرابایاشی و تسویوشی کاندا (Tsuyoshi Kanda) ترتیب داده است.


خب، چه چیزهای در مورد این ریمیک جدید خواهد بود؟

یوشیاکی هیرابایاشی: ما همیشه در تلاش بودیم که به حس کلی بازی اصلی که با فنّاوری نسل جدید ادغام‌شده است، احترام بگذاریم. یکی از چیزهای که از ترکیب حس کلاسیک بازی و فنّاوری نسل جدید به دست می‌آید این است که مبارزات باز زامبی‌های بازی را تبدیل به یک تجربه نوینی و جدیدی کرده هست، طوری که بازی ترسناک‌تر از عناوین قبلی این سری شده است.

چرا تصمیم گرفتید که دوربین روی شانه را برای این بازی انتخاب کنید؟

تسویوشی کاندا: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم. نکته اصلی برای ما این بود که می‌خواستم بهترین اتمسفر ممکن را داشته باشیم؛ طوری که بازیکن در آن به‌راحتی غرق شود. شما درحالی‌که تجربه نزدیکی و شخصی با زامبی‌ها قرار است داشته باشید و از طرفی دیگر نیز باید با این شیوع مقابله کنید.

علاوه بر این مورد، ما دو تا از پرطرفدارترین شخصیت‌های این سری یعنی لیان و کلیر را در این بازی داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ما آن‌ها را طوری درصحنه داشتم و از دوربین روی شانه استفاده کنیم. ما آن‌ها را در پس‌زمینه‌ای از حمله زامبی‌ها به این شخصیت‌ها قراردادیم؛ این بهترین راه است که تجربه فوق‌العاده‌ای را با Resident Evil 2 خلق کنیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم و برای همین در سال 2015 بود که خودمان اعلام کردیم که «این کار رو می‌کنیم». ما مدت‌زمان را در مورد دوربین بازی فکر کردیم که طوری باشد آن را تبدیل به بهترین تجربه ممکن کند و این نتیجه‌ای است که ما به آن رسیدیم.

چرا برای لیان و کلیر، صداپیشه‌های جدیدی را انتخاب کردید؟

یوشیاکی هیرابایاشی: اگر تریلر معرفی بازی را مشاهده کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی متوجه بشوید که بازی به‌طورکلی بازنویسی شده است، منظورم در مورد مکان‌های معروف بازی‌ها و زامبی‌ها نیست؛ فقط در مورد شخصیت‌های اصلی بازی است. ما مجدداً با خود تصور کردیم که باید ظاهر این شخصیت‌ها چگونه باشند، از طرفی دیگر نیز ما به انتخاب دوباره بازیگران اصلی اصراری نداشتیم ولی همیشه احترام زیادی را به تیم اصلی و بازی اصلی قائل هستیم. اگر می‌خواستیم دوباره از همان داستان و همان شخصیت‌ها استفاده کنیم باید همه‌چیز را از اول شروع می‌کردیم. این تغییرات عظیم فقط شامل ظاهر شخصیت‌ها نمی‌شد، بلکه صداگذاری دوباره آن‌ها نیز هست؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که برای اجرای بهترین تجربه ممکن از صداپیشه‌های جدید استفاده کنیم.

آیا باید انتظار غافلگیری در بخش داستانی بازی داشته باشیم؟ یا چیزهای که مردم در حال حاضر در مورد این بازی نمی‌دانند؟

تسویوشی کاندا: مطمئناً ما مقداری نکات شگفت‌انگیز به قسمت داستانی بازی اضافه کردیم. ما در حال حاضر بازی را طوری ساختیم که تا جایی ممکن به ریشه‌های اصلی وفادار باشد، ولی از طرف دیگر احساس کردیم که باید چیزهای جدیدی را به بازی اضافه کنیم که هم برای کسانی که با بازی اصلی زندگی کرده‌اند و همچنین برای بازیکنان تازه‌وارد تبدیل به اثر منحصربه‌فردی شود. متأسفانه نمی‌توانم بگویم که چه مواردی جدید و حیرت‌انگیزی را به بازی اضافه کرده‌ایم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم که از تمامی المان‌های بازی اصلی در نسخه جدید آن استفاده کنیم. به‌طور مثال، اگر می‌خواهید که لیان با NPC های بازی اصلی تعامل داشته باشید. ما همچنان می‌خواهیم که بازیکنان آن زمان، همان‌طوری که دوست دارند این ریمیک را دوباره انجام دهند ولی از طرفی دیگر نیز می‌خواهیم بازیکنان جدید بازی را با روش‌های جدیدتر به اتمام برساند تا تبدیل به تجربه لذت بخشی برای آن‌ها شوند. ما تلاش می‌کنیم که در همان زمان به خواسته‌های بازیکنان جدید و قدیم احترام بگذاریم.

گره‌های زیادی در عناوین قبلی سری وجود داشت، به‌طور مثال، اسکین Elza Walker برای شخصیت کلیر در اولین پلی‌استیشن؛ بنابراین من از شما این را می‌پرسم: آیا بازهم حالت Tofu و Fourth survivor در این ریمیک خواهند بود؟ و این حالت‌ها از همان شروع در دسترس و یا قفل هستند؟

یوشیاکی هیرابایاشی: بله البته که این مادها در بازی جدید حضور خواهند داشت و این را هم بگویم که به‌صورت محتوای دانلودی (DLC) یا چیزی شبیه به این نیز عرضه نمی‌شوند. ما هنوز در این مورد فکر می‌کنیم که آن‌ها را چگونه به بازیکنان برسانیم، ولی هنوز تصمیم نگرفتیم که آن‌ها را در همان شروع بازی در دسترس بازیکن قرار دهیم و یا اینکه بازیکن را مجبور کنیم که یک‌بار بخش داستانی بازی را به اتمام برسانند تا این گزینه‌ها بازشوند.

تسویوشی کاندا: ممکن است که حالت Tofu برای بازیکن سخت باشد که از همان شروع بازی در دسترس باشد. ما همچنان به بازخوردها و نظرات طرفداران گوش خواهیم داد؛ اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که این حالت‌ها در بازی وجود قرار خواهند داشت و قرار نیست که به‌صورت DLC عرضه شوند و یا برای به دست آوردن آن‌ها پولی پرداخت کنید.

چه چیزی باعث شد که شما بازی‌ای را بازسازی کنید که با آن آشنایی زیادی دارید؟

تسویوشی کاندا: یکی که بزرگ‌ترین تحولات پیش از اعلام رسمی ساخت بازی در سال 2015، عشق و علاقه بسیار زیاد به این بازی بود. ما می‌دانستیم که این سری چقدر محبوب و بسیار پرطرفدار است، اما واکنش به پیغام «ما انجامش می دهیم.» بسیار گسترده و به‌نوعی فشار عظیمی بر روی ما بوده است؛ بنابراین احساس کردیم که باید بار دیگر بر روی این بازی کارکنیم و این چیزی است که از صمیم قلب دوست داشتیم انجام دهیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: زمانی که دانش‌آموز بودم، اولین قسمت بازی را برای پلی‌استیشن خریدم و بعدازاینکه رزیدنت اویل 2 عرضه شد، این بازی را نیز خریدم. دقیقاً به یاد داریم که مبارزه با زامبی چقدر برای من ترسناک بود و حتی چراغ‌های خانه را نیز خاموش می‌کردم که تجربه بسیار ترسناکی برای من بشود. این بازی پیش از حد برای من استرس‌زا بود؛ بنابراین زمانی که در حال ساخت این ریمیک هستم، با خود می‌گویم که باید این بازی به تجربه ترسناکی برای علاقه‌مندان تبدیل شود، اما پیش خود فکر می‌کنم که نمی‌شود این کار را فقط با یک بازی انجام داد. شما باید عناصر دیگری در بازی قرار دهید که تبدیل به تجربه کلی شود و نه‌فقط ترساندن بی‌پایان؛ بنابراین من تلاش خود را خواهم کرد که تعادل بسیار خوبی در بازی حکم‌فرما شود.

5lzi_re2_end.png


 
Last edited by a moderator:
تمام داستانی که پیش از بازی کردن رزیدنت اویل 2 باید بدانید

3489110-%E3%80%90re2%E3%80%91chara_zombie_00_jp.jpg


داستان طولانی یک شیطان
داستان رزیدنت اویل شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد.شرکتی ویروسی را تولید و توسعه میدهد که انسان ها را به هیولا تبدیل میکند.سپس ویروس پخش و فرار میکند.اما سال ها بازنویسی داستان،پیش داستان ها و داستان های موازی،جزئیات را به شدت تغییر داده اند.بله،بسیاری از داستان رزیدنت اویل همچنان به شرکت شیطانی و ویروس زامبی سازش اختصاص دارد،اما این داستان با شخصیت های و تئوری های پیچیده و مخلوقات ترسناک امیخته شده.
با عرضه غریب الوقوع رزیدنت اویل 2،داستان های بسیاری برای سرکشی وجود دارد؛هم از رزیدنت اویل و هم از رزیدنت اویل 0 - پیش پرداختی در کنسول Gamecub که اطلاعات بسیار حیاتی راجب امبرلا و تاریخچه ان به داستان بازی اضافه کرد-.ما از رزیدنت اویل 2 بازسازی شده انتظار داریم تا هم خط داستانی سری اصلی را با وقایعی که بعد ها به ان اضافه شد هماهنگ کند و هم این که راجب بسیاری از جزئیات و زوایای مبهم و پنهانی شخصیت ها و نقشه های امبرلا شفاف سازی کند.
در ادامه همه ان چیزی که به ساخت RE2R منتهی شد و و هر ان چه که باید بدانید تا در راهروی های پر پیچ و خم داستان به درستی هدایت شوید قرار داده شده.

3489111-resident+evil+raccoon+city.jpg


تشکیل شرکت داروسازی امبرلا
تشکیلات شیطانی امبرلا زمانی تاسیس شد که سه سرمایه دار به نام های اوزول اسپنسر،ادوارد اشفورد و جیمز مارکوس تصمیم به راه اندازی یک شرکت گرفتند.همه چیز با اسپنسر شروع شد،زمانی که در ابتدای زندگی خود محو تعریف یک گل افریقایی شد که ظاهرا پلکانی به سمت خورشید ان را میدانستند و دارای صفات شگفت انگیز.اسپنسر به همراه دوست دانشگاهی خود مارکوس،در سال 1966 شروع به یافتن ان گل افریقایی کردند.ان را کشف کردند و شایعات البته که حقیقت داشتند.این گل حاوی یک ویرویس RNA بود که میتوانست باقی موجوادت زنده را تغییر دهد.همراه با اشفورد و مارکوس،اسپنسر شرکت امبرلا را تاسیس کردند تا پوششی بر فعالیت های پژوهشی ان ها راجب ویروسی باشد که اکنون ان را با نام مبدا خلقت میدانستند.این سه مرد فکر میکردند میتوانند از این ویروس استفاده کنند تا انسانیت را به نژادی برتر تبدیل کنند و توسعه دهند و ان را دستمایه تغییر جهان به جهانی مطلوب خود کنند که می توانند بر ان حکمرانی داشته باشند.ان ها شرکت داروسازی امبرلا را تاسیس کردند تا حمایتی برای پژوهش های خود به سمت ان هدف مشخص داشته باشند.با این حال این سه مرد هرگز در هماهنگی کامل با هم نبوند و پس از مدتی هر یک از انان راه خود را رفتند و اهداف خود را دنبال کردند.

3489107-resident+evil+stairway+of+the+sun.jpg


پروژه وسکر و ویرویس-تی
اسپنسر می خواست از ویروس مبدا خلقت استفاده کند تا عصر نوینی از انسانیت را از طریق به سازی ژینتیکی اغاز کند و خود در راس امور باشد.برای این هدف،او پروژه وسکر را اغاز کرد.پروژه ای پژوهشی برای ساخت ابر انسان ها از طریق ویروس.در طول پروژه هزاران کودک دزدیده شدند تا تربیت دلخواه اسپنسر را ببینند و مغزشان شستشو داده شود تا به اسپنسر وفادار باشند.ان ها همچنین به نمونه ای از ویروس مبدا خلقت الوده شدند تا در تکاملشان تسریع ایجاد شود.بسیاری از این کودکان در اثر قرار گیری در معرض ویروس کشته شدند،اما برخی زنده ماندند.یکی از این بچه ها البرت وسکر نام داشت که بعدا راجب ان خواهیم گفت.
بنیان گذاران شرکت امبرلا شروع به استفاده از ویرویس مبدا کردند تا به تولید تسلیحات زیستی بپردازند که می توانستند ان را به ارتش امریکا بفروشند و در همان حال به حمایت از تلاش های کثیف و شیطانی اصلاح نژادی خود بپردزاند.ویرویس بی اعتمادی اما در میان خود این 3 نفر هر روز بیش تر توسعه می یافت.به گونه ای که تحقیقات خود را از یک دیگر مخفی میکرند.اشفورد ازمایشگاهی در قطب جنوب ساخت اما او از بین سه نفر کم نفوذ ترین بود.او نگران بود که دو نفر دیگر او را از صحنه شرکت و نظم نوینی که در پی ایجاد ان بودند حذف کنند.او درست میگفت.در سال 1968 اشفورد توسط اسپنسر به قتل رسید اما پسر اشفورد الکساندر که ژنتیک شناس بود میراث پدر را سال ها به دور از امبرلا ادامه داد.
امبرلا ازمایشگاه های زیرزمینی در کوهستان ارکلی در بیرون از شهر راکون سیتی ساخت.شهری در میانه غربی امریکا که مارکوس ان را اداره میکرد.مارکوس مرکز اموزش های شرکت را هم در کوهستان ارکلی اداره میکرد.اسپنسر دستور ساخت عمارتی را بر روی ازمایشگاه اموزش های امبرلا داد که پر از قفل ها،پازل ها و راهرو های هزارتویی بود که برای گیج کردن و شاید کشتن هر کس که ناخواسته وارد ان میشد طراحی شده بود.زمانی که ساخت عمارت کامل شد اسپنسر معمار عمارت و خانواده اش را کشت تا اسرار ساخت برای همیشه مخفی بماند .تنها دختر خانواده لیزا را زنده نگه داشت تا به عنوان نمونه انسانی سال ها بر روی وی ازمایش گردد.
مارکوس سرانجام گامی مهم در تبدیل ویرویس مبدا خلقت به سلاحی مرگبار برداشت. او ویرویس -تی را ساخت که نسخه از ویرویس مبدا خلقت بود که نه تنها هر کس که با ان الوده میشد را میکشت،بلکه ان ها را به موجودات زشتی تبدیل میکرد که توانایی قتل داشتند.این دو خصیصه ویرویس تی را به عنوان وسیله ای برای نابود ساختن جمعیت ها بدل کرد که به سرعت و راحتی هم پخش میشد.مشکل اما این بود که در هر جمعیت انسانی حدود 10 درصد اعضا به صورت طبیعی نسبت به ویرویس تی مقاوم بودند.برای اطمینان یافتن از این که هیچکس از شیوع ویرویس تی در امان نماند،محققین در عمارت کوهستان ارکلی شروع به ساخت BOW-تسلیحات زیستی قدرتمند تر - کردند که جهش یافته هایی بودند که قادر بودند بازماندگان حملات ویروسی و سایر هدف ها را دستگیر و نابود کنند.

3489125-resident+evil+zero+marcus+death.jpg


خیانت اسپنسر
در طول زمان دو بنیان گذار باقی مانده امبرلا نسبت به هم مشکوک و مشکوک تر شدند.همزمان البرت وسکر که به عنوان یک ویروس شناس فارغ التحصیل شده بود و دکتر ویلیام برکین در مرکز اموزش و تمرین امبرلا پیشرفت کردند و رابطه شان با مارکوس نزدیک ترشد.همچنان که زمان می گذشت مارکوس توسعه ویرویس تی را بیشتر ادامه میداد و از کارکنان خود به عنوان نمونه پژوهشی استفاده میکرد.با افزایش روز افزون مسئولیت ها و اهمیت مارکوس در شرکت اسپنسر تصمیم گرفت مارکوس را به قتل برساند.اسپنسر به سربازان امبرلا دستور داد تا او را به قتل برسانند.وسکر و برکین هم در خیانت به مارکوس همدست شدند و نتایج تحقیقات وی را دزدیدند.اما مارکوس یک مخلوق اخری هم داشت.QUEEN LEECH یا زالوی ملکه.زمانی که خائنین جسد مارکوس را در نزدیکی تصفیه خانه فاضلاب انداختند،زالو نیز همراه او بود.زالوی ملکه زنده ماند و پس از چند سال مغز و بدن مارکوس را مصرف کرد که این باعث شد حافظه و خاطرات مارکوس را هم به دست اورد.زالوی ملکه به این باور رسید که وی مارکوس تازه متولدی است و عطش انتقامش از اسپنسر،وسکر،برکین و امبرلا هر روز بیشتر شعله ور میشد.

3489114-resident+evil+cannibalistic+murders+zombies.jpg


جنایت های ادمخوارانه
تشکیلات مارکوس سال ها گوشه ای رها شده بود در حالی که برکین و وسکر تحقیقاتش را ادامه دادند.وسکر همچنین نقش دیگری نیز داشت.او به پلیس راکون سیتی نفوذ کرده بود و به عنوان فرمانده تیم S.T.A.R.S - تیم تاکتیک های ویژه و خدمات امداد و نجات-که توسط فرمانده پلیس برایان ایرونز ساخته شده بود،عمل میکرد.در ماه می 1998 قتل های عجیبی در کوهستان ارکلی اتفاق افتاد.تشکیلات امبرلا نیز همزمان دچار بعضی خرابکاری ها از جمله شکست در ایمن نگه داشتن ویروس تی در عمارت ازمایشگاه اسپنسر شد.به عنوان یک اقدام پیش گیرانه اعضای عمارت از هرگونه خروج یا تماس با بیرون منع شدند و الودگی ویرویس تی شروع به پخش شدن در ازمایشگاه کرد.فاجعه عمارت به سگ های الوده اجازه داد تا به جنگل های اطراف عمارت بگریزند .اجساد گردشگران و برخی از ساکنین شهر راکون سیتی به زودی پس از فرار سگ ها پیدا شد و صحنه جرم حکایت از ان داشت که قاتل یا قاتلین مقتولین را خورده اند.حوادث گویی توسط ادمخواران یا فرقه ای خشن انجام میشد و ان قدر مشمئز کننده بود که توجه عمومی را به خود جلب کند.
در جولای 1998 در اثر فشار رسانه ها وسکر و ایرون تیم دوم یا BRAVO گروه STARS را به کوهستان فرستاد تا قتل ها را برسی کنند.اما کشف قاتلین ماموریت وسکر نبود،در عوض او دستور العملی از امبرلا داشت تا به عمارت وارد شود و نمونه های BOW را حفظ کند و ازمایشگاه را نابود کند و در عین حال از اعضای استارز به عنوان رقبای BOW و حریف تمرینی استفاده کند و تجربیات میدانی نبرد میان این دو را جمع اوری،و در عین حال تمامی شاهدین را هم نابود کند ( چه نقشه کثیفی).

2880218-resident_evil_0_screens_10_bmp_jpgcopy.jpg


رزیدنت اویل 0
کشفیات براو تیم موضوع پیش در امدی است که در سال 2002 ساخته شد؛رزیدنت اویل 0.تیم براوو به کوهستان با هلیکوپتر رفت اما نه به صورت طبیعی،بلکه به این خاطر که در هلیکوپتر ان ها اشکالی مکانیکی وجود داشت که حاصل خرابکاری وسکر بود تا انان را وادار به فرود اضطراری کند اما هدف وسکر وسط کوهستان نبود.در حالی که در کوهستان گیر افتاده بودند تیم براوو تحقیقاتش را به هر صورت شروع کرد.به جای حرکت به سوی عمارت اسپنسر که خواسته وسکر بود،تیم براوو به کاروانی نظامی رسید که در ان مدارکی وجود داشت که نشان میداد کاروان حامل شخصی به نام بیلی کوئن بوده که محکوم به قتل بوده.سربازانی که وی را همراهی میکردند اکنون مرده بودند و تیم براوو به کوئن به عنوان مسئول احتمالی قتل ها مشکوک و جستجو برای یافتن وی شروع شد.در حالی که اکثر اعضای تیم براوو در عمارت اسپنسر مشغول بودند،پزشک شجاع وتازه کار تیم به نام ربکا چمبرز که شخصیت قابل بازی رزیدنت اویل 0 بود،قطاری متوقف شده را پیدا میکند و سوار ان میشود و متوجه میشود تمام سرنشینان ان مرده اند و سپس به لطف ویروس تی به عنوان زامبی دوباره زنده میشوند .پس از فرار از دست زامبی ها،ربکا، کوئن را که در قطار مخفی شده پیدا میکند و این زوج تصمیم میگیرند از قطار جهنمی و هر چه برای ان ها رخ میدهد زنده بیرون بیایند.
به خاطر ان که عمارت اسپنسر در حال تخریب بود وسکر و برکین قطاری پر شده از محققین امبرلا را برای شروع دوباره کار به تشکیلات پیشین مارکوس می فرستند که از زمان مرگ وی از ان استفاده نمیشد.اما زالوی ملکه که مسئول تمام حمله ها خرابکاری ها علیه امبرلا بود به قطار حمله کرد و هر کس سوار ان بود را کشت.بعد از این که قطار متوقف شده بود وسکر و برکین سربازان امبرلا را برای راه اندازی دوباره ان عازم ماموریت کردند اما ان ها هم توسط زالوی ملکه به قتل رسیدند و قطاری که دیگر زمام ان از دست همه در رفته بود به سمت تشکیلات امبرلا حرکت میکرد.ربکا و بیلی موفق شدند سرعت قطار را اهسته کنند و از تصادف نجات پیدا کردند.این حادثه برای وسکر و برکین روشن کرد که امبرلا مورد هجوم واقع شده و ان هم ظاهرا توسط جیمز مارکوسی که مرده بود.
ربکا و بیلی سرانجام زالوی ملکه را از بین بردند و فرار کردند همزمان وسکر و برکین سیستم اتوماتیک نابود شدن تشکیلات قدیمی امبرلا را فعال کردند و ویروس تی و تمام مخلوقات در ان را از روزگار پاک کردند.ربکا بیلی را ازاد کرد و اکنون مطمئن شده بود که وی بی گناه است و از قتل احتمالی وی هم جلوگیری کرده بود.او به سراغ پیدا کردن باقی تیم براوو رفت و جست و جویش وی را به عمارت اسپنسر رساند جایی که همه چیز بد تر پیش میرفت.

2641464-residentevil_hdremaster_bh%28re%29-hd_003_1409324138_result.jpg


رزیدنت اویل
هر ان چه گفتیم ما را به ابتدای رزیدنت اویل اصلی اورد.در راکن سیتی،تیم براوو برای 24 ساعت است که ناپدید شده.وسکر که همچنان به عنوان فرمانده استارز عمل می کند این بار تیم الفا را با هلی کوپتر عازم کوهستان ارکلی میکند تا به دنبال همرزمان گمشده اشان بگردند.گروه شامل شخصیت های قابل بازی،تفنگ دار کریس ردفیلد،جیل ولنتاین که تخصص وی نفوذ مخفیانه و امورات سری است و همچنین یک متخصص سلاح به نام بری بارتون است.گروه در کوهستان فرود می اید اما به محض فرود مورد حمله سگ های الوده به ویرویس تی قرار میگیرد .خلبان گروه،برد ویکرز دچار تنش عصبی شده و هلی کوپتر را به پرواز در اورده و به دور درست می رود و گروه مجبور می شود به ساختمانی در نزدیکی عقب نشینی کند و ان ساختمان عمارت هزار توی اسپنسر واقع بر روی ازمایشگاه است.
تیم الفا در عمارت برای فرار پیشروی می کند و با کارکنان زامبی شده،انواع ازمایش ها و موجوداتی که سال ها مورد ازمایش واقع شده اند از جمله دختر معمار مجتمع،لیزا ترور و BOW هایی که برای کشتن ان ها طراحی شده اند دست و پنجه نرم میکند .در امتداد پیشروی هایشان،ان ها برخی از اعضای گروه براوو از جمله ربکا چمبرز را را پیدا می کنند و راجب برنامه ها و نقشه های امبرلا اگاه میشوند.زمانی که ان ها کاپیتان تیم براوو را پیدا میکنند او به ان ها میگوید که فکر میکند یک خائن در گروه وجود دارد اما وسکر وی را پیش از ان که به صورت قطعی متوجه شود فرمانده استارز،مامور عملیاتی امبرلا می باشد به قتل میرساند.
در همین زمان،وسکر بارتون را با تهدید خانوده اش مجبور می کند اعضای sTARS را به تله های مختلف بی اندازد و همچنان وی به جمع اوری اطلاعات از رویارویی های تیم استارز با BOW ها میپردازد . در حالی که امبرلا نمیداند،حادثه زالوی ملکه باعث شده وسکر تصمیم به سرقت نمونه های BOW ها و اطلاعات موجود کند و به یکی از رقبای امبرلا بپیوندد.زمانی که دست وی به عنوان یک خائن برای اعضای استارز رو شد،وسکر قوی ترین ساخته امبرلا،تایرانت TYRANT را ازاد کرد تا کار اعضای استارز را تمام کند اما به محض ازاد شدن،تایرانت خود وسکر را کشت.
ردفیلد،ولنتاین و چمبرز موفق به شکست دادن تایرانت و فرار از عمارت پیش از پروسه خود نابودی عمارت با کمک بارتون و بازگشت به موقع برد ویکرز میشوند.اما چیزی که نمیدانند این است که البرت وسکر نیز از این حادثه جان سالم به در برده.وسکر که از پیش میدانست به احتمال زیاد وی نمی تواند تایرانت را کنترل کند،پیش از ازاد سازی تایرانت به خود نمونه ای از ویروس تی را تزریق کرد و باعث شد پس از حمله تایرانت زنده بماند و از عمارت قبل از نابودی فرار کند.امبرلا تصور کرد که البرت وسکر در عمارت کشته شده که این تصور به نقشه های وسکر کمک کرد،اما وی موفق نشد با چیزی که ارزوی به دست اوردنش را داشت فرار کند.

3400136-re2_ss_cut_03_gl_1528746132.jpg


بازگشت به راکون سیتی
اعضای باقی مانده استارز موفق به بازگشت به راکون سیتی شدند.با وجود انچه که یاد گرفته بودند، تیمشان منحل و تحقیقاتشان نفی گردید و هیچ اطلاعاتی راجب ان چه که امبرلا انجام داده به بیرون و افکار عمومی درز نکرد.زمانی که اعضای استارز هر کدام راه خود را رفتند جیل ولنتاین همچنان در راکون سیتی می ماند.ان چه بر وی روی خواهد داد داستان بازی رزیدنت اویل 3 است اما ان داستان را برای وقت دیگری می گذاریم.
به سپتامبر 1998 می رویم دو ماه بعد از وقایع رزیدنت اویل 0 و رزیدنت اویل و در شروع رزیدنت اویل 2 .عضو جدید دپارتمان پلیس راکون سیتی لئون کندی در راه پیوستن به شهر و اغاز کار خود است.همزمان کلیر ردفیلد خواهر کیس ردفیلد عازم راکون سیتی است تا برادر خود را پیدا کند.برادری که مدت هاست خبری از وی ندارد.هر دوی این افراد نمی دانند چه چیزی در شهر انتظارشان را میکشد.

Resident Evil 2 Remake: All The Story You Need To Know Before Playing
 
آخرین ویرایش:
اقا حلالت پست خیلی لازم و به جایی بود
حالا در استانه عرضه بازی کلا من نفهمیدم چرا کپ کام امد Evil 2 رو ریمیک کرد؟ اول سراغ یک نرفت

این ویدیو هم ببینید تاریخچه سری رزیدنت اویل، یعنی کاری که کپ کام با این فرانچایز کرده اکتیویژن با COD نکرده
یکسری نکات جالب هم داشت که میگه در اصل کد ورنیکا نسخه سوم بوده نه نمسیس

 
اقا حلالت پست خیلی لازم و به جایی بود
حالا در استانه عرضه بازی کلا من نفهمیدم چرا کپ کام امد Evil 2 رو ریمیک کرد؟ اول سراغ یک نرفت

این ویدیو هم ببینید تاریخچه سری رزیدنت اویل، یعنی کاری که کپ کام با این فرانچایز کرده اکتیویژن با COD نکرده
یکسری نکات جالب هم داشت که میگه در اصل کد ورنیکا نسخه سوم بوده نه نمسیس


خودت میگی کاری که کپ کام با این فرانچایز کرده اکتیویژن با COD نکرده بعد میگی چرا یک رو ریمیک نکرد اول :D ؟ یک رو یک بار ریمیک کرده دیگه دوباره ریمیک کنه چیکار ؟ به شخصه اگه این اتفاق میوفتاد خودم شخص شماره یک تاپیکش بودم که کپکام رو به باد انتقاد بگیرم :D
========================================

تو این بازار بلبشو میلک کردن فقط همین رو میدونم که ریمیک RE2 بعد اون همه دست گل به اب دادن یکی از مثبت ترین کار های کپکام بوده و مشخصه از قبل درس گرفته اینجور هم نیست که مثلا بگیم چون ایدش ته کشید دارن ریمیک میکنن با RE7 نشون دادن چقدر خوب میشه به ریشه ها وفادار بود و دوربین و اینا هم کشک :دی در کل امیدوارم کپکام دوباره به روز های اوجش برگرده 8->
 
اقا حلالت پست خیلی لازم و به جایی بود
حالا در استانه عرضه بازی کلا من نفهمیدم چرا کپ کام امد Evil 2 رو ریمیک کرد؟ اول سراغ یک نرفت

این ویدیو هم ببینید تاریخچه سری رزیدنت اویل، یعنی کاری که کپ کام با این فرانچایز کرده اکتیویژن با COD نکرده
یکسری نکات جالب هم داشت که میگه در اصل کد ورنیکا نسخه سوم بوده نه نمسیس

سراغ ریمستر نسخه ابتدایی و ZERO رفت . برای زمان خودشون خوبن ، ولی همچین حرکتی که روی 2 زدن توی مخیلات من هم نمیگنجید بعد از کارهای کلاسیکشون .

21 سال پیش در چنین روزی Resident Evil 2 منتشر شد حالا بعد اون همه سال قرارـه دوباره به این بازی یک جان تازه بخشیده بشه <:-P
دقیقشو یادم نیست ولی همون فکر کنم 20 سال پیش بود ، برادر بزرگتر من با دوچرخش منو برد همون مغازه ای که سگا و بعدش دریم کست رو ازش خریده بودیم ، مموری دریم کست باحال بود ، 13هزار تومن بود فکر کنم، دراز و صفحه دیجیتالی داشت خیلی برا زمان خودش خفن بود ، دو نسخه از بازی موجود بود ، که معمولیشو میداد 500 تومن ، اوریجینال رو میداد 900 تومن ، کپیها رو بعدا میدادن 350 تومن ، اگر قدیمیها یادشون باشه با سرعت فکر کنم 4X رایتشون میکردن . عاشق عطرو بوی مواد کاور بازیها بودم :D . بوش میکردم بعد بازش میکردم . خاطراتی که هر موقع بهش فکر میکنم احساس همون موقع بهم برمیگرده .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Mahdi444
سراغ ریمستر نسخه ابتدایی و ZERO رفت . برای زمان خودشون خوبن ، ولی همچین حرکتی که روی 2 زدن توی مخیلات من هم نمیگنجید بعد از کارهای کلاسیکشون .


دقیقشو یادم نیست ولی همون فکر کنم 20 سال پیش بود ، برادر بزرگتر من با دوچرخش منو برد همون مغازه ای که سگا و بعدش دریم کست رو ازش خریده بودیم ، مموری دریم کست باحال بود ، 13هزار تومن بود فکر کنم، دراز و صفحه دیجیتالی داشت خیلی برا زمان خودش خفن بود ، دو نسخه از بازی موجود بود ، که معمولیشو میداد 500 تومن ، اوریجینال رو میداد 900 تومن ، کپیها رو بعدا میدادن 350 تومن ، اگر قدیمیها یادشون باشه با سرعت فکر کنم 4X رایتشون میکردن . عاشق عطرو بوی مواد کاور بازیها بودم :D . بوش میکردم بعد بازش میکردم . خاطراتی که هر موقع بهش فکر میکنم احساس همون موقع بهم برمیگرده .
j3i_give-this-man-sfuvbw.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or