Resident Evil 2

به نظر شما، بازی همان چیزی بود که در تمام این سالها منتظرش بودید؟

  • آره داداچ پس چی فکر کردی! بسیار هم از کپکام بخاطر این بازی زیبا و پشم افکن سپاسگزارم (بله)

    Votes: 53 94.6%
  • نخیرم، اصلا از این بازی خوشم نیومد! در کل بگم که راضیمون نکرد. این چی بود دیگه کپکام ساخت!(خیر)

    Votes: 3 5.4%

  • Total voters
    56
  • This poll will close: .

Sunderland

کاربر سایت
May 18, 2012
3,329
30,488
نام
Ebrahim


بالاخره و بعد از مدت‌ها شایعات منتشرشده در فضای مجازی، زمان انتشار ریمیک عنوان به‌شدت مورد انتظار Resident Evil 2 به‌طور رسمی اعلام شد. طبق اطلاعات منتشرشده در حاشیه کنفرانس E3 کمپانی سونی، ریمیک عنوان Resident Evil 2 قرار است در تاریخ 25 ماه ژانویه 2019 (جمعه، 5 بهمن‌ماه) برای پلتفرم پلی‌استیشن 4، رایانه شخصی و ایکس باکس وان عرضه شود. همانند نسخه اصلی بازی، بار دیگر شاهد حضور چهره‌های محبوب لیان کندی (Leon Kennedy) و کلیر ردفیلد (Claire Redfield) هستیم که برای اولین بار وارد شهر راکون سیتی (Raccoon City) شده‌اند.
  • کمبود مهمات و محدودیت توی همه چیز.
  • سلامتی مثل نسخه های کلاسیکه. 3-4 تا گاز از زامبی ها = مرگ.
  • کمدهایی؟ مثل RE7 و TEW توی بازی هستن که با کلید میشه بازشون کرد و مهمات و چیزای دیگه پیدا کرد.
  • ماشین تایپ ها برای سیو کردن، برگشتن.
  • سلاح های دفاعی مثل چاقوهای توی REmake برگشتن.
  • Marvin Branagh نقش پر رنگ تری ایفا میکنه.
  • سیستم کرکره ها برای پوشوندن بعضی از درها و پنجره از نسخه RE 1.5 Beta برگشتن.
  • مثل شماره های 3 و 7، با باروت میشه مهمات ساخت.
  • پنجره ها رو موقتا میشه کاور کرد توی نقاطی که رفت و آمد زیاده (مثل نسخه اصلی).
  • خشونت بازی داینامیک هست و هر گلوله که به دقت شلیک بشه، قطع عضو زامبی ها رو در پی داره.
  • ضرباتی که روی بازیکن میخوره، اثرشون روی بدنش باقی میمونه مثل گاز زامبی ها.
  • نقشه بازی به طور کلی دگرگون شده. اگرچه بعضی چیزا هنوز همون حس قدیمی رو میدن اما تمامی اتاق ها کاملا زیر و رو شدن.
  • Jump Scare ها به بازی اضافه شدن تا تجربه جدید و غیر قابل پیش بینی به ارمغان بیارن.
  • توی راکون سیتی بیشتر میشه چرخید و مناطق بیشتری رو توش میشه کاوش کرد.
  • شخصیت هایی که توی نسخه اصلی که حضور کوتاهی داشتن، اینجا بعضا بیشتر اهمیت پیدا کردن.
  • LEON
  • چهره ی لیان با توجه به photogrammetry مثل RE7 و DMC5 رئال و به روز شده
  • استایل نگه داشتن اسلحه مشابه RE4 شده و متفاوت از نسخه کلاسیک شده
  • بک گراند لیان تغییر کرده. در واقع لیان باید به خاطر بهم زدن با gf ـش دیر به سرکار می رسید، اما این پارت کنار گذاشته شده و روی خود لیان متمرکز شده که از طرف فردی نامشخص باهاش تماس گرفته میشه که از اونجا دوری کنه
  • لیان بازی رو توی ایستگاه گاز شروع میکنه جایی که کلر رو می بینه. همون ایستگاه گازی که توی نسخه ی اصلی راننده تریلره گاز گرفته شده.
  • لباس و آرمور لیان حالت واقعی تری به خودش گرفته و به جلیقه ی پلیس شباهت بیشتری پیدا کرده. لباسش هم بیشتر شبیه لباس فرم پلیس های تازه کاره
  • لیان بازی رو با ژاکت شروع میکنه ، طبق تئوری های موجود احتمالاً جلیقه رو توی اداره ی پلیس طی کات سین با Marvin میگیره و می پوشه
  • انیمیشن دویدن و به طور کلی تمام حرکات لیان از نسخه ی اصلی بازی کندتر شده.
  • danger State لیان داخل بازی هست و توی این حالت حتی کندتر از حالت معمولی حرکت میکنه. استایل ایستادن و حرکت کردنش هم وقتی Helth به وضعیت خطرناک میرسه تغییر میکنه.
  • جای دمیج و گاز گرفتگی ها حتی توی کات سین ها هم باقی می مونه و نمایش داده میشه
  • علاوه بر این، خیس شدن مدل لیان هم به کات سین ها منتقل میشه
  • وقتی گاز گرفته میشید وارد انیمیشنی میشید که نمیشه ازش خارج شد مگه اینکه سلاح دفاعی مثل REmake داشته باشید
  • لیان می تونه توسط دوتا زامبی هم گاز گرفته بشه که در این حالت دمیج بیشتری بهش وارد میشه
  • لیان توی REmake2 بیشتر از قبل صحبت میکنه و داخل گیم پلی متناسب با شرایط موجود دیالوگ میگه
CLAIRE

  • اطلاعات زیادی از کلر فعلاً در دسترس نیست ، مدل صورت کلر هم اسکن شدس
  • به نظر میاد اینجا هم کلر Mr.X و Birkin رو میبینه، مشابه سناریوی B
  • لباس اسپرت و موتورسواری قبلیش با ژاکت و ظاهر جدید تعویض شده. اینکه اینکار دلیلی داره یا نه هنوز مشخص نیست

MARVIN و باقی NPC ها


  • نقش Marvin پررنگ تر شده و به نسخه ی 1.5 نزدیک تر شده. marvin بلافاصله بعد از ملاقات با لیان به زامبی تبدیل نمیشه و توی خارج شدن از RPD به لیان کمک میکنه و چاقوش رو به لیان میده.
  • احتمالاً یه لیکر به Marvin حمله کرده، به همین دلیله ترس از یه چیز ناشناخته داره . خونی که روی بدنشه مال خودشه
  • Elliot ، پلیسی که قبلاً توی فایل ها فقط بهش اشاره شده بود الان زندس ، البته تا قبل از اینکه زامبی ها بهش حمله کنن. اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا از بقیه پلیس ها کس دیگه ای زنده هست یا نه در دسترس نیست
  • Birkin, Annette, Sherry و Ada حضورشون توی بازی تایید شده. هنوز تاییدی مبنی بر حضور Chief Irons توی بازی وجود نداره ولی صداش روی تریلر بازی شنیده میشه. Ben هم جزء کرکترهای تایید نشدس.
ریمیک Resident Evil 2 آشنا به نظر می‌رسد ولی برای ترساندن مسیری جدیدی را انتخاب کرده است.

نگاهی به دموی منتشرشده بازی:

ریمیک Resident Evil 2 در مسیر خوبی از قدیم و جدید درحرکت است. زمانی که حس نوستالژی و خاطره‌انگیز ارائه می‌کند، همچنان دارای اتمسفر ترسناکی است. دمو بازی از جایی شروع می‌شود که ما لیان اس کندی (Leon S. Kennedy) را در اداره پلیس شهر راکون سیتی (Raccoon City Police Department) می‌بینم، کسی که در این بازسازی شخصیت قوی ولی شکست‌پذیری را دارد ولی از آن شخصیت ساده در نسخه اصلی خبری نیست. این ویژگی‌های ذکرشده نباید برای طرفداران نسخه اصلی تعجب‌آور باشد، زیرا این ریمیک به‌شدت به آن‌ها نیاز دارد و در این قسمت شاهد پلیسی تازه‌کار (rookie) و به همراهی صداگذاری قدرتمند از این شخصیت محبوب هستیم. صداپیشگان طوری کار خود را به نحو احسن انجام دادن کند بسیار محیط بازی برای بازیکن باورپذیر شده است.

لازم به ذکر است که دوربین بازی مانند دوربین رو شانه قسمت چهارم این سری شده است که بسیار و بهتر از نسخه دوربین نسخه اصلی در مواقع حساس مؤثر واقع می‌شود. در این بازی شاهد آن است که سالن‌های اداره پلیس شهر راکون سیتی و راهرو آن به‌طورکلی تغییر پیداکرده‌اند و سالن‌ها و راهروها بسیار باریک‌تر شده‌اند. سوم شخص شدن با نمای پرپیچ خم اداره پلیس شهر راکون سیتی بسیار همخوانی دارد که باعث می‌شود گشت‌وگذار در اداره پلیس بسیار هیجان‌انگیز به نظر برسد و از طرفی دیگر و برخلاف نسخه اصلی که هر دفعه وارد دری می‌شدیم شاهد صفحه بارگذاری بودیم؛ اینجا دیگر خبری از این نیست.

زمانی که در اداره پلیس شهر دررفت آمد بودم، به‌ندرت اتفاق می‌افتاد که احساس امنیت کنم. بعضی از مکان دقیقاً همان‌طور که به یاد دارم دوباره بازسازی‌شده‌اند ولی وقتی‌که وارد آن مکان می‌شدم با خاطرات من اصلاً همخوانی نداشت. به‌طور مثال، در راهروهای جنوب غربی اداره پلیس، من انتظار داشتم که چندین زامبی مبارزه کنم ولی در این ریتمیک می‌بینم که در همان مکان، تعدادی از جسدهای افسرهای پلیس راکون سیتی ریخته شده است که برخی از آن‌ها هم به طرز وحشتناکی کشته‌شده‌اند. بااینکه من بازی اصلی را چندین تمام کردم، ولی جزییات جدید از این بازی باورنکردنی است.

وقتی‌که برای اولین بار با زامبی‌ها در این ریمیک مواجه می‌شوید، به خاطر تغییر دوربین بازی به آدم احساس ناامیدی دست می‌دهد. زمانی که شما زامبی‌ها را هدف قرار می‌دهید، نشانگر به‌آرامی رو هدف حرکت می‌کنید و باعث می‌شود شلیک بهتری را داشته باشید. هیچ‌وقت انتظار نداشته باشید که با هر شلیکی که انجام می‌دهید، تیر شما به هدف بخورد. زمانی که با تعداد زیادی از زامبی‌ها در یک‌گوشه گیر افتادید، به‌شدت مراقب باشید که هر شلیکی را به‌درستی انجام دهید و از هر گلوله‌ای به‌درستی استفاده کنید.

ریمیک Resident Evil 2، تمرکز بسیار زیادی به گشت‌وگذار در محیط بازی را دارد که این گشت‌وگذار شامل حل کردن معماها و پیدا کردن کلیدهای اصلی درب‌های قفل می‌شود. به‌طورکلی باید بگویم که این ریمیک تبدیل یک عنوان horror metroidvania شده است، یعنی اینکه 50 درصد از بازی اصلی را قبلاً شاهدش بودیم و 50 درصد دیگر کاملاً بازی را تبدیل به اثری جدیدی کرده است. بازیکن دائماً در حال بررسی مسیرهای جدیدی هست و در این مکان‌های جدید مواردی را به دست می‌آورد که برای دستیابی به هدف اصلی بازیکن کمک می‌کند. در این ریمیک می‌بینم که آزادی عمل بسیار را در رابطه به گشت‌وگذار و کشف معماهای بازی به بازیکن داده‌شده است که می‌توان گفت این تغییر بسیار مثبتی برخلاف نسخه اصلی در یک اثر ماجراجویانه است.

به‌عنوان یک طرفدار، بعد از شنیدن خبر ریمیک بازی غافلگیر شدم. بعد از تمام کردن دمو بازی، باید بگویم که نمی‌توانم تا زمان عرضه بازی اصلی بازی منتظر بمانم، دوست دارم هرچه سریع‌تر وارد مکان‌های بشوم که به آن خاطره داشتم ولی با تغییرات زیاد در هم‌مکان‌های خاطره‌انگیز. تجربه بسیار لذت بخشی برای من بوده است


کلیات بازی
Herb ها مشابه RE7 تبدیل به پودر شدنUI بازی مشابه RE7 هست
item box ها و ماشین های تایپ داخل بازی حضور دارن. جوهر های چاپ هم برای درجه های سختی بالا در نظر گرفته شدن
Hunk و Tofu در بازی حضور خواهند داشت
Gunpowder ها از RE7 برگشتن ؛ پلیر به جای enhanced bullets (RE3)، می تونه انواع مختلفی از گلوله رو بسازه
افزایش ظرفیت خشاب Handgun داخل بازی هست
چاقو کماکان به عنوان یک ابزار دفاعی برای جلو گیری از گاز گرفته شدن داخل بازی حضور داره، می تونید بعد از مُردن زامبی ها چاقو رو از بدنشون دربیارید. هنوز در مورد نحوه ی پیدا کردن چاقو ها اطلاعاتی در دسترس نیست.
چاقو ها محدودیت استفاده دارن و از هر چاقو فقط برای 3 بار دفاع در مقابل گاز گرفته شدن میشه استفاده کرد. استفاده از چاقو برای ضربه زدن به زامبی ها از سلامتی چاقو کم میکنه و باعث میشه زودتر از بین برن
طبق فایل ها ، داستان بازی بسط داده شده و گسترده تر از نسخه ی اورجیناله
کمپین لیان و کلر جدا از هم هستن و هر کدام تجربه ی کاملاً متفاوت و منحصر به فردی رو ارائه میدن. zapping system از بازی حذف شده.
همونطور که توی REmake بازی 70% جدید و 30% برگرفته از قدیم بود گفته میشه REmake2 هم 80% جدید و 20% برگرفته از قدیم ـه.

دشمن ها

فلسفه ی REmake2 مقداری متفاوت از نسخه ی اصلی هست ، تعداد تیر مورد نیاز برای کشتن زامبی ها مثل قبل نیست و با توجه به انجین جدید بازی کشتن زامبی ها از قبل سخت تر شده (تیر بیشتری نیازه برای کشتن هر زامبی). هدشات کردن مثل قبل موثر و 100% نیست ، ممکنه بعد از هدشات بخشی از اعضای صورت زامبی از بین بره و هنوز زنده باشه
مدل هر زامبی از 3 لایه تشکیل شده. پوست ، ماهیچه ، استخوان. به همین دلیل شلیک کردن به اونها ممکنه نتایج متفاوتی داشته باشه ، از بین رفتن پوست و معلوم شدن لایه های زیرین ، سوراخ شدن پوست و ماهیچه ، شکستن استخوان ها و جدا شدن اعضا از همدیگه و ... بسته به نوع شلیک ممکنه نتایج متفاوتی دیده بشه و مثل نسخه ی کلاسیک صرفاً شلیک چند گلوله به راحتی باعث کشته شدن زامبی ها نمیشه ، حتی با شاتگان. به عنوان مثال در تصویر زیر قفسه ی سینه ی زامبی به کل سوراخ شده اما زامبی هنوز زنده ـس و توانایی حمله کردن داره

مشابه سری کلاسیک بعد از مُردن زامبی ها اطرافشون دایره ای از خون تشکیل نمیشه و به همین جهت نمیشه تشخیص داد که زامبی مُرده یا هنوز زندس. بعضی از زامبی ها بسته به Health ـی که براشون باقی مونده خودشون رو به مُردن میزنن. بعضی از اونها بلافاصله برای غافلگیر کردن شما هنگام عبور از کنارشون زنده میشن و بهتون حمله میکنن و بعضی از اونها خودشون رو در اون حالت نگه میدارن و در دفعات بعدی که از اون محیط رد میشید زنده میشن و بهتون حمله می کنن.
جسد زامبی ها توی محیط باقی می مونه و مثل قبل بعد از مُردن غیب نمیشه. به همین دلیل احتمال زنده شدن هر زامبی ای که از کنارش عبور می کنید وجود داره.
همونطور که قبلاً هم اشاره شد هدشات کردن حتی با شاتگان هم مساوی با مرگ 100% نیست. زامبی ها بعد از هدشات شدن با شاتگان هم ممکنه زنده بمونن.
لیکر ها توی بازی حضور دارن. همونطور که توی تریلر مشاهده شد یه لیکر از 1F به 3F میره. همونطور که در فایل های بازی هست گفته شده اونها کماکان کور هستن که میشه مثل گذشته بدون تولید صدا ازشون عبور کرد.

تمساح بزرگ توی فاضلاب توی بازی حضور داره.


«ما انجامش می دهیم.»


با همین کلمات بود که یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) تهیه‌کننده کمپانی کپکام (Capcom) در سال 2015، خبر از ریمیک عنوان ترسناک رزیدنت اویل 2 (Resident Evil) را داده بود. عنوان ترسناک/بقاء (horror/survival) و بسیار موفق کمپانی کپکام یعنی رزیدنت اویل 2، از زمان عرضه خود در سال 1998 توانست 83 میلیون واحد فروش داشته باشد و بعد از تأیید ریمیک بازی تمامی طرفداران منتظر اخبار جدیدی از این عنوان محبوب هستند. به‌تازگی وب‌سایت Newsweek، مصاحبه‌ای را با یوشیاکی هیرابایاشی و تسویوشی کاندا (Tsuyoshi Kanda) ترتیب داده است.


خب، چه چیزهای در مورد این ریمیک جدید خواهد بود؟

یوشیاکی هیرابایاشی: ما همیشه در تلاش بودیم که به حس کلی بازی اصلی که با فنّاوری نسل جدید ادغام‌شده است، احترام بگذاریم. یکی از چیزهای که از ترکیب حس کلاسیک بازی و فنّاوری نسل جدید به دست می‌آید این است که مبارزات باز زامبی‌های بازی را تبدیل به یک تجربه نوینی و جدیدی کرده هست، طوری که بازی ترسناک‌تر از عناوین قبلی این سری شده است.

چرا تصمیم گرفتید که دوربین روی شانه را برای این بازی انتخاب کنید؟

تسویوشی کاندا: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم. نکته اصلی برای ما این بود که می‌خواستم بهترین اتمسفر ممکن را داشته باشیم؛ طوری که بازیکن در آن به‌راحتی غرق شود. شما درحالی‌که تجربه نزدیکی و شخصی با زامبی‌ها قرار است داشته باشید و از طرفی دیگر نیز باید با این شیوع مقابله کنید.

علاوه بر این مورد، ما دو تا از پرطرفدارترین شخصیت‌های این سری یعنی لیان و کلیر را در این بازی داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ما آن‌ها را طوری درصحنه داشتم و از دوربین روی شانه استفاده کنیم. ما آن‌ها را در پس‌زمینه‌ای از حمله زامبی‌ها به این شخصیت‌ها قراردادیم؛ این بهترین راه است که تجربه فوق‌العاده‌ای را با Resident Evil 2 خلق کنیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم و برای همین در سال 2015 بود که خودمان اعلام کردیم که «این کار رو می‌کنیم». ما مدت‌زمان را در مورد دوربین بازی فکر کردیم که طوری باشد آن را تبدیل به بهترین تجربه ممکن کند و این نتیجه‌ای است که ما به آن رسیدیم.

چرا برای لیان و کلیر، صداپیشه‌های جدیدی را انتخاب کردید؟

یوشیاکی هیرابایاشی: اگر تریلر معرفی بازی را مشاهده کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی متوجه بشوید که بازی به‌طورکلی بازنویسی شده است، منظورم در مورد مکان‌های معروف بازی‌ها و زامبی‌ها نیست؛ فقط در مورد شخصیت‌های اصلی بازی است. ما مجدداً با خود تصور کردیم که باید ظاهر این شخصیت‌ها چگونه باشند، از طرفی دیگر نیز ما به انتخاب دوباره بازیگران اصلی اصراری نداشتیم ولی همیشه احترام زیادی را به تیم اصلی و بازی اصلی قائل هستیم. اگر می‌خواستیم دوباره از همان داستان و همان شخصیت‌ها استفاده کنیم باید همه‌چیز را از اول شروع می‌کردیم. این تغییرات عظیم فقط شامل ظاهر شخصیت‌ها نمی‌شد، بلکه صداگذاری دوباره آن‌ها نیز هست؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که برای اجرای بهترین تجربه ممکن از صداپیشه‌های جدید استفاده کنیم.

آیا باید انتظار غافلگیری در بخش داستانی بازی داشته باشیم؟ یا چیزهای که مردم در حال حاضر در مورد این بازی نمی‌دانند؟

تسویوشی کاندا: مطمئناً ما مقداری نکات شگفت‌انگیز به قسمت داستانی بازی اضافه کردیم. ما در حال حاضر بازی را طوری ساختیم که تا جایی ممکن به ریشه‌های اصلی وفادار باشد، ولی از طرف دیگر احساس کردیم که باید چیزهای جدیدی را به بازی اضافه کنیم که هم برای کسانی که با بازی اصلی زندگی کرده‌اند و همچنین برای بازیکنان تازه‌وارد تبدیل به اثر منحصربه‌فردی شود. متأسفانه نمی‌توانم بگویم که چه مواردی جدید و حیرت‌انگیزی را به بازی اضافه کرده‌ایم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم که از تمامی المان‌های بازی اصلی در نسخه جدید آن استفاده کنیم. به‌طور مثال، اگر می‌خواهید که لیان با NPC های بازی اصلی تعامل داشته باشید. ما همچنان می‌خواهیم که بازیکنان آن زمان، همان‌طوری که دوست دارند این ریمیک را دوباره انجام دهند ولی از طرفی دیگر نیز می‌خواهیم بازیکنان جدید بازی را با روش‌های جدیدتر به اتمام برساند تا تبدیل به تجربه لذت بخشی برای آن‌ها شوند. ما تلاش می‌کنیم که در همان زمان به خواسته‌های بازیکنان جدید و قدیم احترام بگذاریم.

گره‌های زیادی در عناوین قبلی سری وجود داشت، به‌طور مثال، اسکین Elza Walker برای شخصیت کلیر در اولین پلی‌استیشن؛ بنابراین من از شما این را می‌پرسم: آیا بازهم حالت Tofu و Fourth survivor در این ریمیک خواهند بود؟ و این حالت‌ها از همان شروع در دسترس و یا قفل هستند؟

یوشیاکی هیرابایاشی: بله البته که این مادها در بازی جدید حضور خواهند داشت و این را هم بگویم که به‌صورت محتوای دانلودی (DLC) یا چیزی شبیه به این نیز عرضه نمی‌شوند. ما هنوز در این مورد فکر می‌کنیم که آن‌ها را چگونه به بازیکنان برسانیم، ولی هنوز تصمیم نگرفتیم که آن‌ها را در همان شروع بازی در دسترس بازیکن قرار دهیم و یا اینکه بازیکن را مجبور کنیم که یک‌بار بخش داستانی بازی را به اتمام برسانند تا این گزینه‌ها بازشوند.

تسویوشی کاندا: ممکن است که حالت Tofu برای بازیکن سخت باشد که از همان شروع بازی در دسترس باشد. ما همچنان به بازخوردها و نظرات طرفداران گوش خواهیم داد؛ اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که این حالت‌ها در بازی وجود قرار خواهند داشت و قرار نیست که به‌صورت DLC عرضه شوند و یا برای به دست آوردن آن‌ها پولی پرداخت کنید.

چه چیزی باعث شد که شما بازی‌ای را بازسازی کنید که با آن آشنایی زیادی دارید؟

تسویوشی کاندا: یکی که بزرگ‌ترین تحولات پیش از اعلام رسمی ساخت بازی در سال 2015، عشق و علاقه بسیار زیاد به این بازی بود. ما می‌دانستیم که این سری چقدر محبوب و بسیار پرطرفدار است، اما واکنش به پیغام «ما انجامش می دهیم.» بسیار گسترده و به‌نوعی فشار عظیمی بر روی ما بوده است؛ بنابراین احساس کردیم که باید بار دیگر بر روی این بازی کارکنیم و این چیزی است که از صمیم قلب دوست داشتیم انجام دهیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: زمانی که دانش‌آموز بودم، اولین قسمت بازی را برای پلی‌استیشن خریدم و بعدازاینکه رزیدنت اویل 2 عرضه شد، این بازی را نیز خریدم. دقیقاً به یاد داریم که مبارزه با زامبی چقدر برای من ترسناک بود و حتی چراغ‌های خانه را نیز خاموش می‌کردم که تجربه بسیار ترسناکی برای من بشود. این بازی پیش از حد برای من استرس‌زا بود؛ بنابراین زمانی که در حال ساخت این ریمیک هستم، با خود می‌گویم که باید این بازی به تجربه ترسناکی برای علاقه‌مندان تبدیل شود، اما پیش خود فکر می‌کنم که نمی‌شود این کار را فقط با یک بازی انجام داد. شما باید عناصر دیگری در بازی قرار دهید که تبدیل به تجربه کلی شود و نه‌فقط ترساندن بی‌پایان؛ بنابراین من تلاش خود را خواهم کرد که تعادل بسیار خوبی در بازی حکم‌فرما شود.



 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

Я!5Ξ UP
کاربر فعال
Sep 4, 2011
11,406
13,874
نام
تونی آلمِیدا
مثل اینکه کپکام کارشو برا ریمیک نسخه 3 نمسیس شروع کرده . کسی که قراره اسکن بشه در نقش جیل عکسی از خودش منتشر کرده .

جالبه بدونی که واقعا هم شروعش رو استارت زدن و چیزایی که شاید هم باور نکردنی به نظر برسه.
 

.Amirone

ゴースト オブ ツシマ
Gold User
Oct 1, 2009
2,189
12,515
جالبه بدونی که واقعا هم شروعش رو استارت زدن و چیزایی که شاید هم باور نکردنی به نظر برسه.
چهره ی ایدا و کلر به اندازه کافی برام باورنکردنی بوده ! ، اگر میخوای بدونی هنوزم باورش برام سخته ! ، برا همین خودمو برای هر چیز غیر منتظره ای از چهره جیل درنسخه سوم آماده کردم ، تنها چیزی که برام باورپذیره کیفیت ساخت هر دو بازیه و خیالم از این بابت راحته .
 

LiFE iS 5TrAnG3

⏎千ㄖ尺 乇ᐯ乇尺
کاربر فعال
Feb 22, 2011
9,782
37,021
نام
∂αнмα
چهره ی ایدا و کلر به اندازه کافی برام باورنکردنی بوده ! ، اگر میخوای بدونی هنوزم باورش برام سخته ! ، برا همین خودمو برای هر چیز غیر منتظره ای از چهره جیل درنسخه سوم آماده کردم ، تنها چیزی که برام باورپذیره کیفیت ساخت هر دو بازیه و خیالم از این بابت راحته .
5yrEyHy.jpg

وای به حالت کپکام که بخوای دست ببری >:P
#تهدید میکند ولی میداند که کپکام اخرش "خر" است

:D
 

A7A

کاربر سایت
Nov 30, 2016
1,011
1,034
چقدر راحت میزد لیکرا رو کاش سخت تر طراحی شده باشن.البته لیکر کلا بهره هوشی پایینی داره.
 

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,677
1,621
نام
فرشاد
بررسی ( پیش نمایش ) غیر رسمی سایت IGN از بازی

Sent from my Che2-L11 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
591
173
اگه ساخت قسمت سوم رو شروع کرده باشن هم تا سه چهار سال دیگه نمیاد احتمالا بعد عرضه قسمت دو میرن سراغ رولیشن ۳ یا اویل ۸ عرضه میشه و بعدش اویل سه میاد .
 

Safety & Peace

Я!5Ξ UP
کاربر فعال
Sep 4, 2011
11,406
13,874
نام
تونی آلمِیدا
اگه ساخت قسمت سوم رو شروع کرده باشن هم تا سه چهار سال دیگه نمیاد احتمالا بعد عرضه قسمت دو میرن سراغ رولیشن ۳ یا اویل ۸ عرضه میشه و بعدش اویل سه میاد .
;;);;);;)
 

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,677
1,621
نام
فرشاد
کاستوم های ها واسه نسخه ی دلوکس در دسترسه :

==========================
کاستوم کلاسیک بازی معرفی شد به صورت رایگان تو بازی در دسترسه :

باو این چه وضعشه کاستوم کلیر رایگانش از نسخه دلاکسش که من خریدم باحال تره !فاز کپکام چیه ؟

Sent from my Che2-L11 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: live is life

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,450
1,540
نام
محمد
باو این چه وضعشه کاستوم کلیر رایگانش از نسخه دلاکسش که من خریدم باحال تره !فاز کپکام چیه ؟

Sent from my Che2-L11 using Tapatalk
اسکین های دیلاکس که خیلی زشتن حداقل 2-3 تاشون که اصلا Off ـه Off هستن به تم و فضا نمیخورن .
ولی این یکی اسکینه عالیه . من فقط منتظر اسکین RE 4 ـه لیان هستم تو این بازی بزارن من بپرم روش :D اون کاپشن چرم RE6 ـش هم خوبه . من کاپشنش رو حتی از چین یه زمانی خریدم . خیلی خوشگله :D
 

Sunderland

کاربر سایت
May 18, 2012
3,329
30,488
نام
Ebrahim
یه مدتی میشه رو یه مقاله کوچیک:D در مورد بازی های ترسناک که میشه رو ps4 و باقی پلتفرم ها بازی کرد، کار کردم؛:D حالا که فعلا خبری خاصی نیست در اویل 2:D یه نگاهی هم به این مقاله بندازید بد نیست؛ اگر ایرادی تو نوشته ها بود، به بزرگی خودتون ببخشید:D من فقط بعضی از بازی ها رو انجام کردم؛ اونایی که تعداد نوشته هاش زیاده :D تو این مقاله، سعی کردم، بیشتر در مورد بازی ها نا آشنا بنویسم؛ ولی حیف که از بعضی هاشون نمیشه گذشت؛:D امیدوارم خوشتون بیاد. هدف اصلیم این بود که طرفداران سبک ترسناک رو با بعضی از بازی ها آشنا کنم:D\m/

راستی پست اول هم آپدیت شد\m/

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
از زمان عرضه کنسول پلی استیشن 4، بازی‌ های ترسناک زیادی برای آن منتشر شده‌اند؛ در این مقاله با بهترین بازی های ترسناک که روی پلی استیشن 4 قابل اجرا هستند آشنا می‌شوید. در سال 1992 بود که عنوانی بانام تنها در تاریکی (Alone in the Dark) در سبک ترسناک-بقاء عرضه شد. بازی Alone in the Dark، ابداع‌کننده سبک جدیدی در صنعت بازی‌سازی بود که تا به امروز فراز و نشیب زیادی را به خود دیده بود. اما Alone in the Dark، فقط ابداع‌کننده سبک ترسناک بود؛ ولی چه عنوانی باعث که سبک ترسناک در کنار دیگر بازی‌ها، قد علم کند؟! جواب سؤال بسیار ساده است و آن‌هم چیزی نیست به‌جز بازی موفق و زیبای رزیدنت اویل (Resident Evil) که در سال 1996، توسط کمپانی کپکام (Capcom) عرضه‌شده بود.

ولی ما امروز قرار نیست که در مورد بازی‌های ماندگار Alone in the Dark و Resident Evil صحبت کنیم! همان‌گونه که قبلاً گفته بودیم، سبک ترسناک از زمان اعلام حیات خود، پست و بلندی‌ها زیادی را دید و حتی نزدیک بود که به‌طورکلی این سبک نه‌چندان محبوب (برخلاف دیگر سبک‌های بازی)، به فراموشی سپرده شود. خوشبختانه، از اوایل نسل گذشته، استودیوهای مستقل و کوچکی تأسیس شدند و این افراد کم‌تجربه، به‌راحتی توانستند سبک ترسناک را از منقرض شدن نجات دهند. روند انتشار بازی‌های ترسناک موفق تا نسل جدید نیز ادامه داشت و ما می‌خواهیم بهترین بازی های ترسناک که برای پلتفرم پلی استیشن 4 عرضه‌شده بود را معرفی کنیم؛ لازم به ذکر است که بعضی این بازی اشاره‌ شده، روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی نیز در دسترس هستند.

UD01.jpg
Until Dawn

اگر افت فریم عجیب‌وغریب بازی را به کنار بگذاریم، عنوان Until Dawn اثر استودیو سوپر مسیو گیمز (Supermassive Games)، نکات خوبی را در خود جای‌داده است. پیش‌زمینه بازی و افسانه‌های روایت‌شده در بازی، باعث می‌شود که تا انتهای بازی را انجام دهید. شما در این بازی، هدایت چند شخصیت جوان را بر عهده‌دارید که اگر تصمیم اشتباه در مورد شخصیت‌ها بگیرید، به بدترین شکل ممکن کشته خواهند شد؛ تصمیمات شما، به‌طورکلی تأثیر بسزایی در روند داستانی بازی خواهد داشت و حتی ممکن است که بازی را تنها با یک شخصیت تمام کنید. بازی Until Dawn، فقط برای پلتفرم پلی استیشن 4 عرضه‌ شده است.

ss_4ba2efde83e86ad41dd962b6802c45029efbe75d.1920x1080.jpg
Resident Evil 7: Biohazard

کمپانی کپکام، نیاز به جرقه‌ای داشت که سری فوق محبوب رزیدنت اویل را به ریشه‌های خود بازگرداند و این کاری بود که Resident Evil 7: biohazard برای کپکام انجام داد. بازی Resident Evil 7: biohazard، به‌گونه‌ای شروع شد که همه‌چیز آن برای بازیکنان، عجیب‌وغریب بود ولی اگر جز طرفداران اصلی این سری محبوب باشید، به راحتی متوجه می‌شوید که بازی همان چیزی که سال‌ها منتظرش بودید؛ مخصوصاً بعد از عرضه عنوانی به نام Resident Evil 6 که باعث خدشه‌دار شدن این نام بزرگ شد. برخلاف سری قبلی، بازی این بار با دوربین اول‌شخص منتشرشده بود و شما باید خود را از دست خانواده بیکر (Baker)، فراری دهید؛ جایی که تمامی اعضای خانواده، برای خود هیولایی هستند. خانه‌ای که داستان بازی در آن اتفاق می‌افتد، به‌شدت یادآور عمارت اسپنسر در قسمت اول بازی رزیدنت اویل است. بازی Resident Evil 7: biohazard، برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس علاقه‌مندان است.

the-last-of-us-wallpaper.jpg
The Last of Us Remastered

مگر می‌شود که نام بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 را به میان بیاوریم ولی نامی از عنوان فوق محبوب The Last of Us برده نشود! بازی درجایی شروع می‌شود که بیماری وحشتناکی گریبان گیر انسان‌ها شده است و این بیماری قارچی، مردم را تبدیل می‌کنند به موجوداتی ترسناک به نام کلیکرز (Clickers). یکی از دلایل محبوبیت بازی برمی‌گردد به داستان محشر آن؛ جایی که شما کنترل شخصیتی به نام جوئل را بر عهده‌دارید که برحسب اتفاق با دختری به نام الی در یک دنیای آخرالزمانی، آشنا می‌شود.

Layers-of-Fear_20160215123521.jpg
Layers of Fear

باوجود لایه‌های کمتری از ترس، بازی Layers of Fear ارزش انجام دادن را دارد. شما هدایت یک نقاش دیوانه را در یک عمارت ویکتوریایی بر عهده‌دارید. این نقاش دیوانه درحالی‌که باید در این عمارت بزرگ با توهمات خود سروکله بزند، باید شاهکار خود را بانام Magnus Opus نیز تکمیل کند. بعد از این هر قسمت از بازی را به اتمام رساندید، لایه‌های جدیدی به اثر Magnus Opus اضافه می‌شود و از طرفی دیگر، با گذشته این نقاش دیوانه نیز آشنا می‌شوید. شما قرار نیست که در این بازی با هیولاها مبارزه کنید ولی در عوض با «توهمات» این نقاش مبارزه خواهید کرد؛ بعضی مواقع معمای نیز سد راه بازیکن قرار می‌گیرد که نیاز به کمی فسفر سوزاندن دارد.



ss_fbf8289efe7ff6ce01d2e209f0300ecffb8fcfc4.1920x1080.jpg
Amnesia: The Dark Descent

Amnesia: The Dark Descent، یکی از بهترین بازی های ترسناک چند سال اخیر است و به‌راحتی می‌توان گفت که این بازی، باعث شده است که سبک ترسناک به فراموشی سپرده نشود. بازی‌های ترسناک اول‌شخص چند سال اخیر، فقط یک وظیفه‌دارند و آن‌هم این است که بر روی روح و روان شما تأثیر بگذارند؛ این کاری هست که Amnesia: The Dark Descent، به‌خوبی آن را انجام می‌دهد. یکی از دلایل ترسناک بودن بازی و تأثیر آن بر روی بازیکن برمی‌گردد به صداگذاری قدرتمند بازی که سازندگان با وسواس زیادی رو آن کارکرده اند؛ برای تجربه بهتر بازی بهتر است که آن را با هدفون انجام دهید. داستان بازی بین سال‌های 1800 تا 1850 اتفاق می‌افتد و در مورد شخصیتی به نام دنیل هست که در قصری متروکه و بزرگ بیدار می‌شود. دنیل دچار فراموشی شده است و چیزی از گذشته خود به یاد ندارد و هرچقدر داستان بازی به جلو برود متوجه می‌شوید که این «فراموشی»، به‌عمد و توسط خود دنیل انجام‌شده است. همانند برخی از بازی‌های ترسناک چند سال اخیر، بازیکن در مواجه با هیولاهای بازی، یا باید فرار کند و یا اینکه خود را به هر نحوی مخفی کند.

image-1-1.jpg
Outlast

هرکسی که این بازی را انجام داده باشد، به‌راحتی می‌تواند متوجه شود که این بازی برخی از نکات Amnesia: The Dark Descent را قرض گرفته است؛ اما این به‌نوبه خود چیز بدی نیست. البته، اگر دوست دارید که ترس را دقیقاً زیرپوست‌های خود احساس کنید، بازی Outlast، اثر استودیو کانادایی Red Barrels، این کار را به نحو احسن انجام می‌دهد. داستان بازی در مورد روزنامه‌نگاری بانام مایلز اوپسور است که روزی گزارش‌هایی محرمانه از منبع ناشناس در تیمارستان ماونت مسیو (Mount Massive)، به دستش می‌رسد. وقتی‌که مایلز اوپسور به تیمارستان می‌رسد، با صحنه وحشتناکی روبه‌رو می‌شود؛ جایی که خون همه‌جای تیمارستان را فراگرفته است و جسدهای کارمندان تیمارستان در سرتاسر آن، پخش‌شده است. همانند بازی Amnesia: The Dark Descent، شما قرار نیست در این بازی با کسی مبارزه کنید و تنها وسیله‌ای که در بازی در اختیاردارید یک دوربین هندی‌کم است که باید بعضی مواقع به فکر پیدا کردن باطری‌های جدید برای این دوربین باشید.

image-2.jpg
Alien: Isolation

بعد از عرضه بازی ناموفق بر اساس نام بزرگ Alien یا همان بیگانه، نوبت به استودیو انگلیسی کریتیو اسمبلی (Creative Assembly) رسید؛ استودیویی که بیشتر به خاطر ساخت سری بازی‌های استراتژیک Total War معروف است. به‌هرحال Alien: Isolation، یک بازی اکشن-ماجرایی مبتنی بر حل معماها و بعضی مواقع مبارزه با ربات‌های عجیب‌وغریب است؛ اما هدف اصلی بازی چیز دیگری است. شما در این بازی وظیفه‌ دارید که تا جای ممکن از تنها نکرومورف (Xenomorph)، موجود در سفینه فضایی فاصله بگیرد و زنده بمانید. طبق گفته‌های بازیکنان این عنوان، هوش مصنوعی نکرومورف، تا حدودی بی‌نقص‌ترین هوش مصنوعی ساخته‌شده برای یک شخصیت در بازی‌های رایانه‌‌ای است که به‌شدت به حرکات شخصیت اصلی بازی یعنی آماندا ریپلی (فرزند شخصیت اصلی فیلم Alien، نسخه 1979)، حساس است؛ هرچند که بعضی مواقع هوش مصنوعی نکرومورف، به طرز عجیبی افت می‌کرد و وارد کانال‌های هوایی که آماندا ریپلی در آنجا قایم شده بود، نمی‌شد! سازندگان برای سخت نبودن بیش‌ازحد بازی، دستگاهی را بانام motion tracker در بازی گنجانده‌اند و همان‌گونه که از نام آن پیداست، حرکات نکرومورف را در یک صفحه‌نمایش کوچک به بازیکن نشان می‌دهد. بازی به‌طورکلی ارزش انجام دادن را دارد؛ مخصوصاً برای کسانی که به نسخه 1979 فیلم بیگانه، علاقه‌مند هستند.

image-3.jpg
Slender: The Arrival

بعضی از بازی‌های ترسناک هستند که فقط یک هدف‌ دارند و آن هم چیزی نیست جز «اذیت کردن بازیکن» به بدترین شکل ممکن که نمی‌توان تصورش هم کرد؛ کاری که بازی مستقل Slender: The Arrival، به‌خوبی آن را انجام می‌دهد و دقیقا به همین دلیل در فهرست بهترین بازی های ترسناک قرار گرفته است. داستان بازی در منطقه‌های متروکه مانند معدن زغال‌سنگ و خانه‌های ترسناک اتفاق می‌افتد. بازیکن در این بازی وظیفه دارد که تعدادی دست‌نوشته پیدا کند که این دست‌نوشته‌ها مربوط می‌شود به دو شخصیت با نام لورن و کیت که کودکی باهم دوست بوده‌اند؛ شما باید در کنار پیدا کردن دست‌نوشته‌ها و همچنین پیدا کردن دوست لورن یعنی کیت، نسبت به فرار کردن از دست مرد قلمی یا Slender Man، اقدام کنید. به بخش صداگذاری بازی، هیچ ایرادی نمی‌توان وارد کرد؛ افکت‌های صوتی بازی از انگشتان دست فراتر نمی‌روند، ولی همین افکت‌های صوتی کم، ترس عجیب و وحشتناکی را به جان بازیکن می‌اندازد که تا مدت‌ها، بازیکن از یاد نخواهد برد. به اعتقاد برخی از افراد، گرافیک بازی بیش‌ از حد ساده است؛ اما اگر بازی Amnesia: The Dark Descent را انجام داده باشید، به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که برای ترساندن بازیکن، راه‌های دیگری نیز وجود دارد. از نکات جالب اسلندرمن می‌توان به مشخصات ظاهری عجیبش اشاره کرد؛ مردی بلند با قدی سه متر دستانی بلند و شاخک‌هایی که از آن برای کشتن قربانی‌هایش استفاده می‌کند و بدون چهره همراه باکت و شلوار هست. علاقه اصلی اسلندرمن کشتن بچه‌ها به بدترین شکل ممکن است.

among_the_sleep-2941094.jpg
Among the Sleep

همه ما زمانی کودک بودیم و بعضی از مواقع که در شب و موقع خواب، صدای ترسناک می‌آمد و احساس می‌کردیم که درون تاریکی اتاق، هیولای ترسناکی منتظر ما هست؛ حتی بعضی مواقع، زیر تخت خواب را نیز نگاه می‌کردیم که یک‌وقت، هیولا و روحی زیر تخت خواب ما نباشد. داستان بازی Among the Sleep در مورد کودکی دوساله است که در شبی با صدای ترسناک از خواب بیدار می‌شود و می‌خواهد به اتاق‌خواب پدر و مادرش برود. همان‌طور که می‌توان تصور کرد، کنترل یک شخصیت کوچک که در دنیای به این بزرگی را می‌بیند، هر چیزی را که تصورش کنید، ترسناک است.

lone-survivor-the-directors-cut-screenshot-05-ps4-ps3-us-14oct14.jpg
Lone Survivor

خب، تا به الآن که پیش آمدیم، فقط در مورد بهترین بازی های ترسناک در سبک اول‌شخص و سوم شخص صحبت کردیم؛ ولی آیا عنوانی دوبعدی و درخور سبک ترسناک وجود دارد؟! جواب آن‌هم چیزی نیست جز بازی دوبعدی Lone Survivor که در سال 2012 عرضه‌شده بود. همان‌گونه که بسیاری از طرفداران سبک ترسناک می‌دانند، سری بازی‌های فوق محبوب Silent Hill، مجموعه‌ای کامل از نکات کلیدی یک بازی ترسناک را دارند و این را هم بگویم که شاید این سری هیچ‌وقت روشنایی روز را بار دیگر نبیند؛ به‌هرحال، بازی Lone Survivor، تنها بازی‌ای هست که شباهت بسیار زیادی به سری Silent Hill دارد؛ هرچند که می‌توان گفت بازی Lone Survivor، سری Resident Evil نیز بر روی آن تأثیر گذاشته است. شما در این بازی در نقش بازمانده‌ای بدون نام بازی می‌کنید که در دنیایی تاریک و ترسناک بین هیولاها و زامبی‌های عجیب، گرفتارشده‌اید. به‌شدت باید نگران جمع‌کردن مهمات درون بازی باشید که به‌طورکلی در دنیای بازی Lone Survivor، کمیاب هستند. از طرفی دیگر، باید نیز نگران سلامت روانی شخصیت بازی نیز باشید و برای این کار باید، بعضی مواقع به کاشانه خود سر بزنید تا شخصیت اصلی بازی استراحت کند.








 

Sunderland

کاربر سایت
May 18, 2012
3,329
30,488
نام
Ebrahim
OPM: Which game in the series would you like to remake after Resident Evil 2?

Hirabayashi: I don’t have room for anything in my head other than Resident Evil 2 at the moment

Kanda: I think It would be interesting to provide OTS versions of our fixed camera games, but for the time being my priority is making Resident Evil 2 a success

رزیدتت اویل 3، با دوربین رو شانه در راه است؟!:D\m/:((:-bd
 
Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟