Remember Me | Xbox 360 [پست اول تاپیک خوانده شود]

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خب من دیروز بازی رو تموم کردم. نظرم رو میزارم توی اسپویلر (هرچند هیچ اسپویلی از داستان بازی نداره) :
داستان و شخصیت پردازی بازی خیلی خوب بود. داستان با وجود اینکه بعضی جاها قابل حدس زدن میشه اما در کل خیلی خوبه و شما رو تا آخر بازی جذب خودش میکنه. چندتا Twist و سورپرایز خوب هم داره. Script و دیالوگ های بازی هم خیلی خوب نوشته شدن و بجز چند مورد بقیه به خوبی با شخصیت ها و موقعیتی که در اون قرار دارن هماهنگ اند.

شخصیت ها هم بجز یکیشون بقیه خیلی خوب کار شدن و کاملا قابل درک و باورپذیر هستن، خصوصا شخصیت اصلی بازی Nelin.

صداگذاری و مخصوصا موسیقی فوق العاده با جو و اتمسفر بازی هماهنگ اند. اگه اشتباه نکنم Remember Me هم از ایده DmC استفاده کرده و توی مبارزات بسته به عملکرد بازیکن موسیقی تغییر میکنه. گذشته از این قابلیت خود موسیقی ها هم بسیار گوش نواز و زیبا هستن خصوصا آهنگ Memory که در حین مبارزات بازی پخش میشه.

گرافیک هم به نظرم خوب بود (کلا زیاد به گرافیک بازی ها اهمیت نمیدم) البته جا داره از طراحی فوق العاده بعضی محیط ها بگم که واقعا نبوغ طراح بازی رو میرسوند.

اما از همه اینا که بگذریم میرسیم به گیم پلی.قبل از اینکه برم سروقت مشکلات گیم پلی اول لازمه بگم که تنوع دشمن ها بسیار زیاده و نلین هم راه های زیادی برای مبارزه با اونها داره که همین موضوع باعث جذابیت گیم پلی و مبارزات بازی میشه (خصوصا وقتی همه قابلیت های نلین رو باز کرده باشید) اما خب گیم پلی هم ایراداتی داره که پایینتر بهشون اشاره میکنم.

گیم پلی چندتا ایده جالب داشت که متاسفانه بعضی هاشون درست اجرا نشده بودن. اولین و جالبترین ایده بازی ساخت کمبوهای مختلف بسته به سلیقه بازیکن بود که متاسفانه سازنده ها نتونسته بودن به خوبی اجراش کنند.

تعداد کمبوهای بازی برای یه بازی کمبو محور خیلی کم بود. اگه اشتباه نکنم در مجموع 5 یا 6 کمبو در بازی وجود داشت که شما باید با قرار دادن حرکات در جای خودشون کمبوی مخصوصا خودتون رو درست کنید. متاسفانه سازنده ها بجای اینکه بیان ابتدا ترکیبی از کمبو های کوچیکتر رو ایجاد کنند و بعد از اون چند کمبوی بزرگتر برای بازیکن قرار بدن، فقط یک کمبو 3 حرکتی ایجاد کرده بودن و بقیه کمبوها همگی طولانی و پیچیده بودن که این جهش ناگهانی میتونه باعث سردرگمی بازیکن و عدم تواناییش در اجرای کمبوهایی که میخواد بشه.

هرچند لازم به ذکره که شما خودتون میتونید کمبو رو ناتموم بزارید و برای خودتون کمبوهای کوچیکتر درست کنید ولی به دلیل اینکه توی بازی از قبل Input ها (دکمه ها) توی کمبوها دسته بندی شدن و تعداد کمبوها نیز از قبل مشخص شدن با کوچیک کردن کمبو شما در واقع دارید توانایی های خودتون رو محدود میکنید چون اینطوری تعداد زیادی از Input ها بی استفاده میمونند.
علاوه بر این مشکلات بعد از اجرای هر ضربه بازی یه مکث کوچیک در حد نیم ثانیه میکنه تا در واقع به بازیکن نشون بده ضربه اش به حریف برخورد کرده که همین موضوع باعث میشه تا مبارزات بازی اون نرمی و روونی لازم رو نداشته باشند.

دومین مشکل بازی به نظرم نبود Lock-On ـه. بارها برای خودم پیش اومد که موقع اجرای یه کمبو مجبور شدم ضربات دشمنان رو جاخالی بدم و وقتی خواستم کمبو ـم رو ادامه بدم Nelin به یه دشمن دیگه حمله کرده که باعث شدن کمبو قبلی من ریست بشه. Remember Me یکی از اون بازیهاست که بشدت به Lock-On احتیاج داره و امیدوارم سازنده ها توی نسخه های بعدی این قابلیت رو توی بازی قرار بدن.

مشکل بعدی دوربین بازیه که خیلی وقتا اصلا نه نلین رو نشون میده و نه دشمن رو و حتی اکثر اوقات به صورت دستی هم به سختی میشه کنترلش کرد. و آخرین اشکال بازی پلتفورمینگ ساده اونه که اصلا شما رو به چالش نمیکشه.

در کل به نظرم Remember Me یه بازی خیلی خوب با ایده های تازه و فوق العاده بود که پتانسیل خیلی زیادی داشت اما سازنده ها نتونستن به خوبی از این پتانسیل استفاده کنند.
 

hamdijam

کاربر سایت
Aug 4, 2011
992
نام
Noble 14
خب من دیروز بازی رو تموم کردم. نظرم رو میزارم توی اسپویلر (هرچند هیچ اسپویلی از داستان بازی نداره) :
داستان و شخصیت پردازی بازی خیلی خوب بود. داستان با وجود اینکه بعضی جاها قابل حدس زدن میشه اما در کل خیلی خوبه و شما رو تا آخر بازی جذب خودش میکنه. چندتا Twist و سورپرایز خوب هم داره. Script و دیالوگ های بازی هم خیلی خوب نوشته شدن و بجز چند مورد بقیه به خوبی با شخصیت ها و موقعیتی که در اون قرار دارن هماهنگ اند.

شخصیت ها هم بجز یکیشون بقیه خیلی خوب کار شدن و کاملا قابل درک و باورپذیر هستن، خصوصا شخصیت اصلی بازی Nelin.

صداگذاری و مخصوصا موسیقی فوق العاده با جو و اتمسفر بازی هماهنگ اند. اگه اشتباه نکنم Remember Me هم از ایده DmC استفاده کرده و توی مبارزات بسته به عملکرد بازیکن موسیقی تغییر میکنه. گذشته از این قابلیت خود موسیقی ها هم بسیار گوش نواز و زیبا هستن خصوصا آهنگ Memory که در حین مبارزات بازی پخش میشه.

گرافیک هم به نظرم خوب بود (کلا زیاد به گرافیک بازی ها اهمیت نمیدم) البته جا داره از طراحی فوق العاده بعضی محیط ها بگم که واقعا نبوغ طراح بازی رو میرسوند.

اما از همه اینا که بگذریم میرسیم به گیم پلی.قبل از اینکه برم سروقت مشکلات گیم پلی اول لازمه بگم که تنوع دشمن ها بسیار زیاده و نلین هم راه های زیادی برای مبارزه با اونها داره که همین موضوع باعث جذابیت گیم پلی و مبارزات بازی میشه (خصوصا وقتی همه قابلیت های نلین رو باز کرده باشید) اما خب گیم پلی هم ایراداتی داره که پایینتر بهشون اشاره میکنم.

گیم پلی چندتا ایده جالب داشت که متاسفانه بعضی هاشون درست اجرا نشده بودن. اولین و جالبترین ایده بازی ساخت کمبوهای مختلف بسته به سلیقه بازیکن بود که متاسفانه سازنده ها نتونسته بودن به خوبی اجراش کنند.

تعداد کمبوهای بازی برای یه بازی کمبو محور خیلی کم بود. اگه اشتباه نکنم در مجموع 5 یا 6 کمبو در بازی وجود داشت که شما باید با قرار دادن حرکات در جای خودشون کمبوی مخصوصا خودتون رو درست کنید. متاسفانه سازنده ها بجای اینکه بیان ابتدا ترکیبی از کمبو های کوچیکتر رو ایجاد کنند و بعد از اون چند کمبوی بزرگتر برای بازیکن قرار بدن، فقط یک کمبو 3 حرکتی ایجاد کرده بودن و بقیه کمبوها همگی طولانی و پیچیده بودن که این جهش ناگهانی میتونه باعث سردرگمی بازیکن و عدم تواناییش در اجرای کمبوهایی که میخواد بشه.

هرچند لازم به ذکره که شما خودتون میتونید کمبو رو ناتموم بزارید و برای خودتون کمبوهای کوچیکتر درست کنید ولی به دلیل اینکه توی بازی از قبل Input ها (دکمه ها) توی کمبوها دسته بندی شدن و تعداد کمبوها نیز از قبل مشخص شدن با کوچیک کردن کمبو شما در واقع دارید توانایی های خودتون رو محدود میکنید چون اینطوری تعداد زیادی از Input ها بی استفاده میمونند.
علاوه بر این مشکلات بعد از اجرای هر ضربه بازی یه مکث کوچیک در حد نیم ثانیه میکنه تا در واقع به بازیکن نشون بده ضربه اش به حریف برخورد کرده که همین موضوع باعث میشه تا مبارزات بازی اون نرمی و روونی لازم رو نداشته باشند.

دومین مشکل بازی به نظرم نبود Lock-On ـه. بارها برای خودم پیش اومد که موقع اجرای یه کمبو مجبور شدم ضربات دشمنان رو جاخالی بدم و وقتی خواستم کمبو ـم رو ادامه بدم Nelin به یه دشمن دیگه حمله کرده که باعث شدن کمبو قبلی من ریست بشه. Remember Me یکی از اون بازیهاست که بشدت به Lock-On احتیاج داره و امیدوارم سازنده ها توی نسخه های بعدی این قابلیت رو توی بازی قرار بدن.

مشکل بعدی دوربین بازیه که خیلی وقتا اصلا نه نلین رو نشون میده و نه دشمن رو و حتی اکثر اوقات به صورت دستی هم به سختی میشه کنترلش کرد. و آخرین اشکال بازی پلتفورمینگ ساده اونه که اصلا شما رو به چالش نمیکشه.

در کل به نظرم Remember Me یه بازی خیلی خوب با ایده های تازه و فوق العاده بود که پتانسیل خیلی زیادی داشت اما سازنده ها نتونستن به خوبی از این پتانسیل استفاده کنند.
اقا دمت گرم خیلی خوب نوشته بودی! من به شدت دیوانه محیط های شهری بازی شدم! خیلی عالیه! واقعآ با اینکه بازی کامل نبود! ولی سایت ها در حقش نامردی کردند! من کمتر از 8 نمیدم به بازی!
 

Cexx

کاربر سایت
Jan 14, 2012
149
نام
ضادق
من بازی رو تموم کردم پایانش باحال بود بازی هم روند خوبی داشت ولی واقعا بعضی جاها از تکراری بودنش خسته میشدی . زمان اماده شدن power ها هم یکم زیاد بود . 150 ثانیه زیاده . ولی در کل 8 میشه داد به بازی
 

pro gamer89

کاربر سایت
May 11, 2010
773
نام
حسین
یه مشکل در اوائل بازی برام پیش اومده که قراره با 5 نفر مبارزه می کنه یه خط جون بیشتر نداره و هرچه این 5نفر محترم را می زنم نمی میرن لامصب جون سگ دارن ولی دوتا مشت ازشون بخورم میمیرم . خیلی ستمه اول بازی این 5 نفر نا امیدم کنند از اساتید محترمی که این مرحله رو رد کردند تقاضای کمک دارم در ضمن اضافه کردن به جونش دستی هست یا اتوماتیکه ؟

منتظر جوابم برو بچ عزیز
 

amir_clk500

کاربر سایت
Aug 26, 2007
783
نام
امیرحسین
این سیستم کمبو چیدنش انقدر گنگ و مبهمه که سر همین بیخیال بازی شدم و حوصله یاد گرفتنش رو نداشتم
اولش خیلی خوب شروع شد ولی یه 20 30 دیقه بازی کردم بشدت زده شدم انداختم یه گوشه بازیشو
این سبک و سیاق گیم پلی سالهاست که تو صنعت گیم مرده و کپکام فقط خودشو خراب کرد.
 

arash9

کاربر سایت
Sep 17, 2011
372
یه مشکل در اوائل بازی برام پیش اومده که قراره با 5 نفر مبارزه می کنه یه خط جون بیشتر نداره و هرچه این 5نفر محترم را می زنم نمی میرن لامصب جون سگ دارن ولی دوتا مشت ازشون بخورم میمیرم . خیلی ستمه اول بازی این 5 نفر نا امیدم کنند از اساتید محترمی که این مرحله رو رد کردند تقاضای کمک دارم در ضمن اضافه کردن به جونش دستی هست یا اتوماتیکه ؟

منتظر جوابم برو بچ عزیز

شما باید کاربرد کامبو ها رو تو مبارزه یاد بگیرید هر چند فکر نکنم اون مبارزه اول از کامبو استفاده کنه به هر حال باید باهاشون درگیر شی و وقتی یکی دیگه به جز هدف میخواد بهت حمله کنه رو سرش علامت تعجب میاد و باید سریع A رو بزنی تا ضربشو داج کنی

در مورد کامبو ها قرمز قدرت در مبارزه , زرد برگرداندن Health , بنفش مربوط اون مادهای مبارزس که اسمشو یادم رفته
حالا تو کامبو لیست اگه میخوای قدرتی کار کنی طبیعتا باید از دکمه های قرمز کامبوی مورد نظر رو بسازی یا اگه میخوای هم قدرت هم health باشه باید ترکیبی قرمز و زرد رو تو دکمه ها جا بدی
 

aryasoft2872

کاربر سایت
Nov 25, 2009
584
نام
M.P
یه مشکل در اوائل بازی برام پیش اومده که قراره با 5 نفر مبارزه می کنه یه خط جون بیشتر نداره و هرچه این 5نفر محترم را می زنم نمی میرن لامصب جون سگ دارن ولی دوتا مشت ازشون بخورم میمیرم . خیلی ستمه اول بازی این 5 نفر نا امیدم کنند از اساتید محترمی که این مرحله رو رد کردند تقاضای کمک دارم در ضمن اضافه کردن به جونش دستی هست یا اتوماتیکه ؟

منتظر جوابم برو بچ عزیز

اون تیکه باید از دو نکته خوب استفاده کنی:1-کمبوی افزایش سلامت که خودت باید بسازیش. توی عناصری که بهت میده برای ساخت کمبو تا اون جا سه تا عنصر باز شده برات قرمز که مال Damage،نارنجی که مال Health و بنفش که زمان کامل شدن قدرت ویژت رو کمتر می کنه. ترکیب مناسبی برای کمبوت از این این سه نوع رو بر اساس استراتژیت برای حمله بساز(علی الخصوص نارنجی که خونتو زیاد می کنه). 2-قدرت های ویژت هم هرگاه پرشد ازشون استفاده کن
 

mehdi-psp

کاربر سایت
Oct 4, 2007
2,415
نام
مهدي
بچه ها من اینجا گیر کردم :

اونجایی که زمین مین گذاری شده و بعد از اینکه مین ها رو غیر فعال کردیم یه ربات میاد و دو تا دستاش رو از بین میبریم . بعد یه چیز نورانی هی از شکمش به بیرون پرت میکنه ولی هر چه قدر اون قسمت رو میزنیم نمیمیره . این غول رو چه جوری بکشم ؟
 

hamdijam

کاربر سایت
Aug 4, 2011
992
نام
Noble 14
بچه ها من اینجا گیر کردم :

اونجایی که زمین مین گذاری شده و بعد از اینکه مین ها رو غیر فعال کردیم یه ربات میاد و دو تا دستاش رو از بین میبریم . بعد یه چیز نورانی هی از شکمش به بیرون پرت میکنه ولی هر چه قدر اون قسمت رو میزنیم نمیمیره . این غول رو چه جوری بکشم ؟

باید Rb+LT رو بزنی که شلیک قوی تر داره! بعد از اینکه اون از شیکم شلیک میکنه! یه چند دفعه بزنی میوفته! بعدش دکمه زنیه!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر