در یک مصاحبه 50 دقیقه ای که توسط سایت Pelaaja با نویسنده اصلی بازی Alan Wake شده است ، Sami Järvi توضیح میدهد که چرا پروسه ساخت این بازی طولانی شده است و اینکه یک تریلر جدید از بازی در October 15 و در فنلاند نشان داده خواهد شد(همزمان با انتشار فیلم سینمایی Max Payne).
...........................
مطالب مطرح شده در مصاحبه به صورت زیر هستند:- دلیل اینکه ساخت بازی بسیار طولانی شده این است که ، یک تیم کوچک بر روی ساخت یک بازی Open World کار میکند که این امر باعث شده که کار به سختی پیش برود و زمانش طولانی بشود.
- دلیل اینکه یک تریلر جدید نمایش داده خواهد شد بسیار ساده است! ، انتشار فیلم Max Payne یک بهانه بسیار خوب برای تیم است و همچنین کمپانی میخواهد که چیزهای جدید در بازی را نشان بدهد.
- کمپانی Remedy از چند تن از افراد شاغل در Rockstar برای این پروِِِِژه استفاده کرده است. یکی از این افراد Navid Khonsari (نوید خوانساری) است که مسوول صدابرداری در بازی GTA IV بود و در این بازی(Alan Wake) نیز ظاهرا مدیر بخش صدا است.
- IP بازی Alan Wake متعلق به کمپانی Remedy است ، در نتیجه مدت زمان انجام این پروژه نیز در دست این شرکت است. Remedy از اینکه مدت زمان تولید این بازی طولانی شده است ، خیلی راضی نخواهد بود ولی تیم سازنده میخواهند که این بازی را تا آنجا که میشود خوب بسازند.