گزارش Ready At Dawn: دنباله‌ی بازی The Order: 1886 می‌توانست فوق‌العاده باشد.

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000006804.jpg

آندریا پسینو، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی Ready At Dawn، درباره‌ی دلیل نساختن دنباله‌ی بازی The Order: 1886 توضیح می‌دهد:
"
«دنباله‌ی بازی می‌تونست فوق‌العاده باشه. ما حتی آن را به سونی پیشنهاد هم دادیم، با وجود تمام مشکلاتی که در ساخت [نسخه اول] داشتیم. اما از یک نظر، بهتر شد که سونی ردش کرد، چون اگر فکر می‌کردیم قبلاً شرایط سختی داشتیم، باور کنید که با ساخت دنباله کاملاً خودمان را گرفتار می‌کردیم! با این حال، فقط به خاطر بازیکنان حاضر بودیم این کار را انجام دهیم.»

او همچنین اشاره می‌کند که بازخوردهای داخلی استودیو از بازی، خیلی بهتر از نقدهای نهایی منتقدان بود:

«نمره‌هایی که داخل استودیو دریافت می‌کردیم، خیلی بالاتر بود. نه در حد The Last of Us، اما حدود ۷۵ امتیاز را کسب می‌کردیم.»

 
نمیدونم دوستان کل خبر رو خووندن یا نه ولی وقتی خود کارگردان بازی میگه ما تو تست های داخلی قبل از انتشار تو داخل استودیو نمره 75 گرفتیم برای بازی(بعد انتشارش هم شد 61)، پس کیفیت بازی مشخصه دیگه. :D
در نتیجه تو این یه مورد سونی تقضیری نداره. چون اگر شماره 2 هم با همین روند ساخته میشد نهایتش یه متای 70-75 میشد. چون سازنده خودش میگه من بازیم در حد هموون 75 بود

.
 
نمیدونم دوستان کل خبر رو خووندن یا نه ولی وقتی خود کارگردان بازی میگه ما تو تست های داخلی قبل از انتشار تو داخل استودیو نمره 75 گرفتیم برای بازی(بعد انتشارش هم شد 61)، پس کیفیت بازی مشخصه دیگه. :D
در نتیجه تو این یه مورد سونی تقضیری نداره. چون اگر شماره 2 هم با همین روند ساخته میشد نهایتش یه متای 70-75 میشد. چون سازنده خودش میگه من بازیم در حد هموون 75 بود

.
گفته بازخوردهای که داخل استدیو دریافت میکردیم امتیازات خیلی بالاتر بود . معلموم نیست منظورش قبل از انتشاره یا اینکه منظورش بعد از انتشار و باز خورد های مردم هست که مثل کامنتهای اینجا امتیازات بیشتری میدن
 
گفته بازخوردهای که داخل استدیو دریافت میکردیم امتیازات خیلی بالاتر بود . معلموم نیست منظورش قبل از انتشاره یا اینکه منظورش بعد از انتشار و باز خورد های مردم هست که مثل کامنتهای اینجا امتیازات بیشتری میدن
بله خب داخل استودیو 75 دریافت کردن که از 61 متاکریتیک خیلی بالاتر محسوب میشه:D ولی آیا حتی اگر تو متاکریتیک هم همون 75 رو دریافت می کرد کافی بود بنظرتون؟؟؟
یه اثر AAA پرزرق و برق در این حد که نباید براشون 75 بالا به حساب بیاد. اینا حداقل باید داخل استودیو امتیاز 90 میگرفتن که بعد عرضه و تو متا هم حداقل بالای 80 نصیبشون میشد.

خداییش بازی ایده و گرافیک عالی داشت، ولی ناپختگی های شدیدی تو طراحی مراحل و گیم پلیش داشت و تقصیر خودشون بود که به این روز افتادن. کس دیگه ای مقصر نیس
همون بازی RYSE که انحصاری XBO بود هم قصش مشابه این بازیه - تیم سازنده پتانسیل عالی بازی رو هدر داد

.​
 
هنوزم نفهمیدم دلیل نمرات ضعیف این بازی چی بود من که کلی حال کردم با این بازی . نمرات ضعیف باعث میشه دیگه قسمت جدید از این بازی نبینیم.
۱. گیم پلی سطحی و کوتاه
۲. سیستم کامبت اسکریپت شده، مبارزه با گرگینه ها مخصوصا باس در شروعو پایان بازی هیچ تفاوتی با هم نداره و انگار نه انگار داری شاخ غول می شکنی!
۳. هوش مصنوعی تو دیوار
۴. به اندازه ای که کات سین ارائه می ده محتوا نداره
۵. علی رغم اینکه از چشم انداز لندن نئو ویکتوریایی و گوتیک هارور الهام گرفته شده ولی در هر دو مورد به دلیل سوپر خطی بودن و لول دیزاین نسل ۷یش شکست می خوره
 
گفته بازخوردهای که داخل استدیو دریافت میکردیم امتیازات خیلی بالاتر بود . معلموم نیست منظورش قبل از انتشاره یا اینکه منظورش بعد از انتشار و باز خورد های مردم هست که مثل کامنتهای اینجا امتیازات بیشتری میدن

اصطلاح mock reviews ، اصولاً برای قبل از انتشار هستش. بر فرض بازی رو برای بتا‌تسترها و یا برخی از اعضای تیم داخلی می‌فرستن تا یجورایی نمرات و بازخوردهارو شبیه سازی کنن. هیچکس خارجی از روند این امتیازات خبر نداره، نه مردم و نه منتقدین. اینا همه در داخل استودیو هستش.
 
  • Like
Reactions: ehsan M
سونی یجوری با این بدبختا لج کرد که بازیشو حتی رو پلاسم نیاورده! کامل گذاشت کنار اینارو! رفتاری که بنظرم منصفانه نبود و باید یه فرصت دیگه میذاشت در اختیارشون تا بتونن از پتانسیل دنیایی که ساختن استفاده کنن.
میشد فرنچایز بزرگ و خفنی از توش دراورد حتی فیلم و سریالم ازش ساخت.
 
سونی یجوری با این بدبختا لج کرد که بازیشو حتی رو پلاسم نیاورده! کامل گذاشت کنار اینارو! رفتاری که بنظرم منصفانه نبود و باید یه فرصت دیگه میذاشت در اختیارشون تا بتونن از پتانسیل دنیایی که ساختن استفاده کنن.
میشد فرنچایز بزرگ و خفنی از توش دراورد حتی فیلم و سریالم ازش ساخت.
۱ سال بعد از ریلیز توی تخفیف پایان سال شد ۳دلار! اونموقع گیفت ۳دلاری برای ما میوفتاد 28 تومن! من D1 دیجیتالی خریدم... تا مدت ها می سوختم :D
مشکل R&D این بود که از تخصص خودش کاملا فاصله گرفتو بدون دانش و تیمی که تخصص در ساخت عناوین AAA داشته باشه لقمه بزرگی برداشت، ایده کلی بازی محشره ولی کار اینا نبود، چنین ایده هایی برای سانتامونیکا جوابه که کارشون AAA گیم پلی محور و ساخت کریچره، TO 1886 برخلاف گرافیک عالی در بخش گیم پلی و لول دیزاین ضعف زیادی داشت و هیچ ایده ای نداشتنو نزدیک ریلیز بخاطر بازخورد منفی میلی اتک رو کمی بهش عمق دادن. من تنها خاطره خوبی که از بازی دارم کمپین سبیل گذاشتن با DS4 بود!
 
Order انقدر عملکردش بد بود واقعا هیچ جای دفاعی نزاشت، ولی من جای سونی بودم یه شانس دیگه به این بازی میدادم. اونم بخاطر ماهیت جذابش نه چیز دیگه. یعنی بازی که با این گیم پلی فاجعه تونست انقدر محبوب بشه، اگه فرصتی داشت تا گیم پلی رو هم درست کنه قطعا بازی خوب و پر فروشی از توش بیرون میومد. از این حیث دوست داشتم روزی The Order 1887 رو ببینم:دی ضمن اینکه از نظر گرافیکی بازی معجزه بود. اونا این تکنولوژی رو ادامه میدادن الان رقیب نداشتن
 
آخرین ویرایش:
اتمسفر و گرافیک واقعا خفنی داشت، اما تو بحث گیم پلی خیلی کم کاری کرده بودن، یادمه یه سری از چپتر های بازی فقط کاتسین بود و اصلا گیم پلی نداشت!

با این حال دوست داشتم یکی مثل سر گالاهاد تبدیل به ماسکوت مدرن PS بشه تا Aloy.
 
مهم ترین رکن گیمها و متمایز کنندشون از سایر مدیومها، یعنی "گیمپلی"؛ به طور کلی توی Order نادیده گرفته شده بود. گیم یعنی گیمپلی! . حالا هرچقدر هم گرافیک فوتو ریلستیک و واقعی باشه و داستان خوب باشه. با این حجم از کاتسین فیلم که نمی بینیم!! خیر سرمون میخایم بازی کنیم 😐
یه عنوانی هم داریم مثل Elden Ring که تقریبا بدون کاتسین یه داستان و لور به اون خفنی تو خودش جا داده
 
هنوزم نفهمیدم دلیل نمرات ضعیف این بازی چی بود من که کلی حال کردم با این بازی . نمرات ضعیف باعث میشه دیگه قسمت جدید از این بازی نبینیم.
هیچی چون بازی مپ گنده نداشت که بری 30 ساعت وقت صرف پیدا کردن چوب و سنگ و پارچه کنی و Skill Tree هم نداشت که مثلا مرحله اول تفنگت یه تیر شلیک کنه و آپگرید کنی مرحله آخر بمب هسته ای بزنه برا همین بازی رو کوبوندن . اون موقع که بازی اومد تب و تاب اوپن ورلد بالا بود هر بازی که خطی بود 60 ساعت گیم پلی نداشت رو میکوبیدن .
هان راستی منتقدها دشمن QTE هم بودن اون موقع اگه صحنه QTE میداشت بازی خود به خود 2 نمره کم میشد و دلیلشون هم این بود که آزادی رو از ما میگیره ما میخوایم خودمون دکمه بزنیم چاقو رو بزنیم لا پای طرف د*یکش بیوفته رو زمین ولی تو صحنه QTE دکمه میزنیم اتوماتیک چاقو میزنه تو دستش و ما اذیت میشیم و این چه بازییه و بیا 5 از 10 .
 
هیچی چون بازی مپ گنده نداشت که بری 30 ساعت وقت صرف پیدا کردن چوب و سنگ و پارچه کنی و Skill Tree هم نداشت که مثلا مرحله اول تفنگت یه تیر شلیک کنه و آپگرید کنی مرحله آخر بمب هسته ای بزنه برا همین بازی رو کوبوندن . اون موقع که بازی اومد تب و تاب اوپن ورلد بالا بود هر بازی که خطی بود 60 ساعت گیم پلی نداشت رو میکوبیدن .
هان راستی منتقدها دشمن QTE هم بودن اون موقع اگه صحنه QTE میداشت بازی خود به خود 2 نمره کم میشد و دلیلشون هم این بود که آزادی رو از ما میگیره ما میخوایم خودمون دکمه بزنیم چاقو رو بزنیم لا پای طرف د*یکش بیوفته رو زمین ولی تو صحنه QTE دکمه میزنیم اتوماتیک چاقو میزنه تو دستش و ما اذیت میشیم و این چه بازییه و بیا 5 از 10 .
البته درسته که سمت بازیهای جهان باز ، آب بستن تو بازی و... نرفت ولی از اینوری رفت سمت پرتقال دان زادان...
خیلی بیشتر به دموی تکنیکی جهت نشون دادن قدرت کنسول نزدیکه تا یه بازی با گیم پلی جذاب.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or