Ready At Dawn: در The Order 1886 هر 4-3 دقیقه یک بار با QTE مواجه نخواهید شد

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت




The Order 1886 شاید نزدیک ترین گرافیک CG مانند را به صورت Real-Time در بین بازی های ویدیویی دارا باشد که ما تا کنون آن را دیده ایم. در اینکه این بازی از لحاظ گرافیک، بین بازی ها یک نماد خواهد شد شکی وجود ندارد. اما در قسمت گیم‌پلی این بازی، برخی از مکانیک های گیم‌پلی باعث می‌شوند تا این بازی ظاهرا با مشکلی جدی مواجه شود. یکی از آنها QTE است. خیلی ها بر این باورند که حضور این ویژگی در بازی های ویدیویی ضرورت ندارد.

GamingBolt نیز همین سوال برایش مطرح شده بود و در این باره از Ready At Dawn سوال کرد. Marc Turndorf در جواب گفت: "من جواب خاصی نمی‌توانم بدهم ولی هر 4-3 دقیقه یک بار؟... نه! تا جایی که لازم هست بله. QTE های مختلفی وجود دارد. برخی سریع و برای اتمام کار یه غول، برخی حین نبرد های تن به تن که به لذت آن می افزاید. و یا برخی موارد کوچک مثل باز کردن درها. QTE های متفاوتی و زیادی در بازی وجود دارد ولی تا جایی که ضرورت دارد، نه هر 4-3 دقیقه یک بار! ما نمی گوییم: "چند دقیقه از بازی گذشت ولی ما QTE نداریم، ما QTE لازم داریم!!" این کاری نیست که ما انجام می‌دهیم. ما تلاش می کنیم آن ها را طوری قرار دهیم تا همه از آن لذت ببرند."

همه از قدرت بالای تکنیکی بازی و موفقيت هاي آن باخبر هستیم و از آن ها حمایت می‌کنیم اما درباره گیم‌پلی، به طور کامل اطلاعات نداریم. باتوجه به این که تا عرضه این بازی وقت زیادی مانده است، امیدواریم که سازنده ها برای همه یک سورپرایز در آستین خود داشته باشند.

منبع
 
آخرین ویرایش:
باید یه ویدئو 10-20 دقیقه‌ای از نسخه نهایی بازی ببینم تا در مورد گیم‌پلی نظر بدم. درک نمی‌کنم چطور یه عده با دیدن 4-5 دقیقه از بازی در مورد کُل بازی نظر می‌دن!
ولی تریلر E3 از یه بابت خوب بود که دیگه مشکلات Tearing و افت فریم درش مشاهده نشد! البته صحنه‌ی شلوغ و وسط درگیری هم نداشت اون تریلر. ولی در کل به نظر می‌رسه مشکلات گرافیکی رو برطرف کردن.
بر عکس خیلی‌ها، من خیلی دیوونه این بازی نشدم، به جز گرافیکش چیز خیلی شاخی در موردش ندیدم. گرچه امیدوارم بازی خیلی بهتر از اون چیزی باشه که فکر می‌کنم.
 
بنظرم QTE فقط بدرد بازیایی مثل Heavy Rain و God of War میخوره اگه تو بازیهای دیگه بیش از حد استفاده بشه می تونه ضربه ی جدی به GamePlay بازی وارد کنه :-?
البته Ready At Dawn خودش میدونه کجاهای بازی باید از این ویژگی استفاده کنه :)
 
باید یه ویدئو 10-20 دقیقه‌ای از نسخه نهایی بازی ببینم تا در مورد گیم‌پلی نظر بدم. درک نمی‌کنم چطور یه عده با دیدن 4-5 دقیقه از بازی در مورد کُل بازی نظر می‌دن!
پس قراره از روی چیزی که ندیدن نظر بدن؟:dمعمولا روی چیزایی که دیدن نظر میدن برای خیلی از بازیها هم همینطوره مخصوص این نیست!مثلا Ori سر جمع 2 دقیقه بیشتر نمایش نداشت ولی بازخورد ها مثبت بود

گیرز آو وار هم بازی خطیه ولی آیا گیم پلی اون هم حرفی برا گفتن نداشت؟!
گرز چه ربطی داره به اسکریپت؟کجای گرز با چراغ قوه این ور اون ور میرفتی تا برسی به کات سین بعد با QTE نوشدارو میخوردی؟:-/
اصلا تو پیدات نمیشد تعجب میکردم . بابا این order رو تنها نزار مومن
biggrin1.gif
میدونم باورش برات سخته ولی این تنها کامنتیه که من رو تاپیکای اوردر دادم:d
 
آخرین ویرایش:
فعلا سکوت میکنیم تا بازی عرضه بشه وای به حالتون اگه یه متای خیلی خوب بیاره :دی

کجای گرز با چراغ قوه این ور اون ور میرفتی تا برسی به کات سین بعد با QTE نوشدارو میخوردی؟:-/
اصلا تو پیدات نمیشد تعجب میکردم . بابا این order رو تنها نزار مومن :دی
 
گرز چه ربطی داره به اسکریپت؟کجای گرز با چراغ قوه این ور اون ور میرفتی تا برسی به کات سین بعد با QTE نوشدارو میخوردی؟:-/
اِ ...اِ ...اِ !! حتما توی Gears یه جا وایمیستی بعد کات سین میاد سراغت!! توی Gears همه اتفاقات Real Time هستند اصلا اسکریپت وجود خارجی نداره که!
بس کنید، این چه موضعی هست تا یه خبر منتشر میشه علیهش می گیرید!؟
 
پس قراره از روی چیزی که ندیدن نظر بدن؟:dمعمولا روی چیزایی که دیدن نظر میدن برای خیلی از بازیها هم همینطوره مخصوص این نیست!مثلا Ori سر جمع 2 دقیقه بیشتر نمایش نداشت ولی بازخورد ها مثبت بود

Ori که خیلی بیشتر از 2 دقیقه نمایش داشت. یه مرحله بازی رو به صورت کامل ازش گیم پلی نشون دادن:دی
 
آقا این واژه اسکریپت رو وقتی نمیدونید یعنی چی الکی و بی جهت استفاده نکنید!:دی اسکریپت یجور زبون برنامه نویسی هست (البته اسکریپت نویسی با برنامه نویسی فرق های اساسی داره) و زبون های خاص خودش رو داره که همه بازی ها ازش استفاده میکنن. عین Lua و Python و GML و .... کلا هم برای نوشتن UI، حرکت دوربین، تریگرها و کلا اتفاق هایی که توی مراحل میفته ازش استفاده میشه. نمیدونم یه بازی اسکریپت شده هست، یه بازی نیست یا جملات عجیب و غریبی که بکار میبرید اصلا معنی و مفهوم نداره! خلاصه اینکه اسکریپت مختص یه بازی نیست و همه بازی های دنیا نصف اتفاقاتی که توشون میفته اسکریپت نویسی شده.

پیرو پیغام یکی از دوستان من یکم بیشتر این مساله رو میشکافم. ببینید توی بازی شخصیت ها یا آبجکت ها خودشون که نمیدونن باید چیکار کنن یا نسبت به اتفاقات محیط چه واکنشی نشون بدن. بلکه این لول دیزاینر ها و عموما دیزاینرها هستن که باید یجوری (ساده تر از پروگرم و کد نویسی انجین) به بازی بفهمونن آقا مثلا اوتار رسید به انتهای این کوچه فولان کات سین پخش بشه. میان یه آبجکت غیر مرئی (اینویزیبل) میزارن تو انتهای مسیر و میگن اوتار باهاش کالیژن پیدا کرد فلان کات سین رو پخش کن. به این نقاط میگن تریگر که با زبون اسکریپت نوشته میشن. یا هوش مصنوعی. مثلا تو یه پروژه من دارم هوش مصنوعی دشمن هارو مینویسم. میخوام بگم هر وقت اوتار رو دیدی بهش شلیک کن. میام این کد رو مینویسم:

dis = 50;
speedBullet=50;

if(distance_to_object(obj_player)<dis and
(y+2>obj_player.y and y-2<obj_player.y))

{

obj=instance_create(x,y,obj_bullet);
obj.direction = direction;
obj.speed=speedBullet;

}

به این میگن اسکریپت نویسی. همه بازی های دنیا از اسکریپت استفاده میکنن و اینکه یه بازی اسکریپت شده هست یکی نیست هیچ معنی و مفهوم خاصی نداره!
 
آخرین ویرایش:
آقا این واژه اسکریپت رو وقتی نمیدونید یعنی چی الکی و بی جهت استفاده نکنید!:دی اسکریپت یجور زبون برنامه نویسی هست (البته اسکریپت نویسی با برنامه نویسی فرق های اساسی داره) و زبون های خاص خودش رو داره که همه بازی ها ازش استفاده میکنن. عین Lua و Python و GML و .... کلا هم برای نوشتن UI، حرکت دوربین، تریگرها و کلا اتفاق هایی که توی مراحل میفته ازش استفاده میشه. نمیدونم یه بازی اسکریپت شده هست، یه بازی نیست یا جملات عجیب و غریبی که بکار میبرید اصلا معنی و مفهوم نداره! خلاصه اینکه اسکریپت مختص یه بازی نیست و همه بازی های دنیا نصف اتفاقاتی که توشون میفته اسکریپت نویسی شده.
وقتی میگن گیم پلی بازی اسکریپت شدس که آزادی عمل از بازیکن گرفته شده و بازیکن توی یک مسیر خطی طبق اون چیزی که از قبل تصمیم گرفته شده پیش میره بدون آزادی عمل. این اصطلاح اسکریپت شده وقتی به کار می ره که گیمر عملاً آزادی عملی نداره، و چه درست چه نادرست به کار میره و وقتی هم استفاده میشه برای کسی کژتابی ایجاد نمی کنه که ای بابا خود مفهوم بازی که اصلاً اسکریپت نویسی شدست و یعنی چی یه بازی اسکریپت شدست و اینا. اسکریپت هم هیچ جوره یه زبون برنامه نویسی نیست.
اینم بخون بد نیست برات.یا این.
 
خب با توجه به گفته هاي كارشناسان مجرب اينجا بازي order اسكريپت شدس چون توش چراغ قوه دستت ميگيري و قدم ميزني ويا با اسلحه چندتا NPC رو ميكشي و به كات سين ميرسي...... اما گيرز يه بازي غير اسكريپت هست چون توش چندتا لوكاست رو اره ميكني يا با تير ميكشي تا به كات سين برسي كه اين خودش نشان دهنده ازادي عمل فوق زياد در گيرز هست ;;)خلاصه مطلب اين رو بگم كه تفاوت را احساس كنيد و حقيقت را قبول كنيد :>:d
فقط دوستان كارشناس اين ساقي شون رو به ما معرفي كنن چون اين طور كه پيداست جنسي كه تحويل مشتري ميده خييييييييييييلي مرغوب :x
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or