Multi Platform Rainbow Six Siege

سازنده
Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار
December 2015
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S

dpaz_980_tom_clancys_rainbow_six_siege_banner.jpg
نام بازی: Rainbow 6 Siege
سازنده و ناشر: Ubisoft

سبک: FPS, Tactical Shooter
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One
تاریخ عرضه: 1 دسامبر 2015 ( 10 آذر 1394 )


Rainbow 6 Siege یا به طور مختصر R6S، یک اثر اول‌شخص تاکتیکی تمام آنلاین است که در آن، بازیکنان به رقابت سر اهداف مختلف (همچون Secure-bomb-hostage) می‌پردازند. در حالت کلی، سه مد که برابر با Casual, Ranked, Terrorist Hunt است، در این عنوان وجود دارد. در حالت «کژوال» بازیکنان به سادگی بدون دغدغه جا به جا شدن رنک خود به تجربه حالت‌های مختلف می‌انجامند اما تجربه اصلی بازی، مربوط به بخش Ranked Match می‌شود که پس از انجام 10 مچ رنک خود را دریافت کرده و قابلیت تغییر آن به واسطه بازی کردن به دست می‌آورید.
سیستم پشتیبانی از «سیج» به صورت سالانه بوده و هر سال شامل چهار فصلِ سه ماهه می‌شود. در آغار هر فصل به طور معمول 2 اپراتور و یک نقشه جدید، به همراه تعداد زیادی تغییرات به بازی وارد می‌شود. لاذم به ذکر است که برای خرید اپراتورها نیاز به خرید «سیزن پس» یا پرداخت پول واقعی ندارید و می‌توانید از طریق بازی کردن آن‌ها را به دست بیاورید.

136277

xdklwczod9h21.png


game modes.jpg


MAPS.png

وضعیت فعلی بازی: سال 5 فصل 1

OPERATION VOID EDGE

136278




سوال: سیستم آپدیت در سیج چطوریه؟
پاسخ: پشتیبانی از سیج به صورت سالانه است. هر سال 4 فصل دارد که در هر فصل به طور میانگین 3 آپدیت عرضه می‌شود تا تغییرات وعده داده شده اعمال شود. این تغییرات ممکن است شامل اُپریتور و نقشه و باف و نرف های جدید باشد و یا حل کردن مشکلات تکنیکی و سرورهای بازی که خود یوبیسافت درصورت تغییر روند برنامه عادیش اون ها رو به طور رسمی اعلام میکنه.
سوال: آیا بازی Pay 2 Win ـه؟
پاسخ: خیر :D
سوال: آیا مپ های حذف شده هرگز برنمی گردن؟
پاسخ: بعضی از مپ ها فقط توی حالت Custom Match قابل بازی خواهند بود اما به مرور زمان به کژوال و رنک بر میگردند.

سوال: اگه این بازی رو نسخه معمولیش رو بخریم به تجربمون از بازی اسیب میزنه یا خیر؟ و اینکه محتوای اضافه مثل اپراتور ها رو با حدود چند ساعت بازی میشه به دست اورد؟

پاسخ: خیر نسخه عادی هیچ آسیبی به بازی نمیرسونه چون بازی تحت هیچ عنوان P2W نیست و اخیرا هم ویژگی به بازی اضافه شده که حتی اگه نسخه عادی رو تهیه کنید و به اصطلاح تازه وارد باشید، تمامی اپراتور های پایه بازی ( که از روز اول در بازی وجود داشتن ) به همراه اتچمنت هاشون براتون به صورت مجانی باز هستند.
هر اپراتور مربوط به فصل ها هم حدود 20 الی 25 ساعت طول میکشه تا باز بشه.

سوال: به علت وجود تعداد زیاد نقشه در بازی جایگاه هَچ ها و راه های ورودی و ... را نمی شناسم، راه حلی برای یادگیری سریع نقاط مختلف هر نقشه وجود دارد؟

پاسخ: با مراجعه به وبسایت ذیل می توانید اطلاعات مربوط به هرنقشه را مطالعه کرده و یادبگیرید.
www.r6maps.com

با تشکر از کاربر @Soroush_shz بابت معرفی این وبسایت کاربردی.

سوال: روشی برای بازی کردن با همه اپراتورا قبل از این که بخریمشون وجود داره؟
پاسخ: دوستان یه روش هست که تو پی سی جواب میده واسه تست کردن اپراتور های 25k ای قبل از اینکه بخرینش.
تو پی سی که میتونی یوپلی رو ببری رو حالت آفلاین مود و بازی رو اجرا کنی! همه اپراتورا تو حالت آفلاین بازه! میتونید واسه هر اپراتوری که میخواید اتچمنت بذارید و برید کاستوم رو در و دیوار تست کنید ببینید خوشتون میاد یا نه! رو دوستان نسخه استیمم جواب داده این روش! فقط تنها مودی که میشه رفت کاستومه! تو حالت آفلاین تروریست هانتم نمیتونید برید! ولی بازم واسه تست کردن گان ها و قابلیت هاشون خیلی خوبه و باعث میشه الکی 25 هزار تا واسه اپراتوری که شاید خوشتون نیاد هزینه نکنید!
دوستان کنسولیم سر در نمیارم ببینن میتونن تو حالت آفلاین بازی رو اجرا کنن؟ مثلا اینترنتو قطع کنن بازی اجرا میشه؟ یا روش های دیگه ... خلاصه تو حالت آفلاین همه اپراتورا بازه و میتونید قبل خرید تستش کنین!
با تشکر از @Soroush_shz

با تشکر از اسماعیل عزیز بابت همکاری در ساخت پست اول
 
آخرین ویرایش:

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
1,428
نام
کیوان
  • Like
Reactions: Paradise Lost

Ramyn

کاربر سایت
Jan 15, 2013
87
نام
رامین
شرمنده که یک موضوع کهنه رو دوباره مطرح می کنم ولی خیلی خیلی ناراحتم از هم زبون هایی که باهاشون هم بازی میشم و هفت جدمون رو آباد می کنند اونوقته که قدر این غربی ها رو می دونم و افسوس میخورم به فرهنگی که ما نداریم.
 

amir_k2m

کاربر سایت
Jul 3, 2011
1,684
نام
امیر
شرمنده که یک موضوع کهنه رو دوباره مطرح می کنم ولی خیلی خیلی ناراحتم از هم زبون هایی که باهاشون هم بازی میشم و هفت جدمون رو آباد می کنند اونوقته که قدر این غربی ها رو می دونم و افسوس میخورم به فرهنگی که ما نداریم.
کلا من توی کل این بازی یکبار با دوستان هم وطنمون بازی کردم دیگه پشت دستمو داغ کردم که با ایرانی جماعت البته دور از شما دوستان بازی کنم حالا ف ح ش به کنار کلا توی بازی انقدر زر میزنن آدم نمیفهم داره چیکار میکنه
 

NERO 7

سرباز ISA ، سر سپرده‌‌ رادك
کاربر سایت
Apr 10, 2011
4,666
من نمیدونم ژاپن ارتش داره که بخاد تیم زد تروریست داشته باشه یا نه؟!:neutral:

اتفاقاً هم ارتش خيلي خوبي داره هم وسايل خيلي خوبي داره ( الان بخش نظامي ميتسوبيشي يه جت جنگنده خفن داره ميسازه تازه هلي كوپترهاشون به كنار )
خود پليس شون هم به خاطر ياكوزا و جرايم سازمان يافته قويه


پچ بعدي هم مثل اين كه تا 5 شنبه تاخير خورده !

Patch 4.3 will be deployed on October 12th for PC, and October 25th (tentative date) for Console.
Edit: Patch deployment for Console has been postponed until October 25th. We apologize for the delay.

Improvements to Network Infrastructure
Today we will be updating to our latest internal network library. This upgrade does not come without risks, but is a pivotal steps toward having a more reliable service, as well as give us the tools we need to correct connectivity issues more quickly. While this update will not correct all connectivity problems right now, the update to our infrastructure is aimed more towards preparing us for the road ahead. You will see a reduction in connectivity issues in future patches as we continue to utilize these improvements to positively impact your gaming experience!

As this is new technology that we are experimenting with, there is a possibility that we may be forced to perform a roll back to Patch 4.2. If this is the case, we will correct the issue and deploy the changes below in Patch 4.4, prior to the release of Season 4.

Caveira’s Interrogations
Some players would exploit a bug that would prevent Caveira from successfully finishing an interrogation. She has received additional training and will now complete her interrogations regardless of whether or not an enemy player quits.

Caveira-Interrogation.gif


Anti-Bullying System Activated
As promised, we are continuing to make improvements to our process for identifying and punishing team killers. In Patch 4.3, we have activated an anti-bullying feature. This is intended to prevent players from targeting a teammate and griefing them repeatedly. Players will now suffer the standard team killing penalty after killing the same teammate twice.

As a reminder, the team killing penalties can be found below. Be advised that we do not offer appeals for team killing bans.
  • First offense:
    • Casual- Kicked from match.
    • Ranked- Banned for 15 minutes, 50% Renown penalty for 30 minutes.
  • Second offense: Banned from Matchmaking for 30 minutes.
  • Third offense: Banned from Matchmaking for 2 hours.
  • Fourth offense: Banned from Matchmaking for 24 hours.
  • Fifth offense: Banned from Matchmaking for 7 days.


BattlEye Update
We have implemented an additional update for BattlEye. This update will not add any programs to the white-list.

Main Bug Fixes
Gameplay
FIXED – If a team surrenders at the end of a round, Renown, Experience, and Rank points are not awarded. (Surrender functionality will be returned in Patch 4.3)
FIXED – Landing a headshot through a wall or barricade would sometimes result in the hit not registering.
FIXED – Players receive Error [2-0x0000E004] when they attempt to join a squad that has a member with an abandon penalty.
FIXED – Reloading is cancelled when going prone.
FIXED – Players are unable to create local custom games when the servers are unreachable.
FIXED – An Attacker that has been overhealed by Doc's Stim Pistol will take 100 damage when triggering Frost’s Welcome Mat.
FIXED – When Barbed Wire overlaps, Operators are able to move through the overlapping sections too quickly while crouched. (The speed for individual sections of Barbed Wire remains unchanged)
FIXED – On the P90, the Muzzle Brake attachment has the same model as the default barrel.
FIXED – Allies are sometimes killed by Claymores.
FIXED – Defenders are able to see the subtitles and hear audio cues when a Claymore is being deployed.
FIXED – Win conditions for Kapkan's EDD and an Attacker's Claymore were inconsistent when the device was responsible for killing the Hostage.
FIXED – Destroying a Black Eye Camera that has been placed under the Defuser will cause the Attackers to lose.
FIXED – Destroying some objects causes them to fall through the floor.
FIXED – Nitro Cells would not cause damage when detonated on top of the blackjack table on Yacht.
FIXED – Nitro Cells are able to injure players through a wall without destroying the wall.
FIXED – Damage can be dealt through a destructible surface without the surface being destroyed.
FIXED – Killing an Enemy AI while they detonate a breaching charge would make the wall invincible.
FIXED – When vaulting and aiming down sights, an Operator's left hand would move erratically.
FIXED – Operator's hands are sometimes not aligned with the weapon they are holding.
FIXED – Angled grips were not placed in the proper location on some weapons.
FIXED – Blood effects are not rendered in the Kill Cam replay for a crouched or prone victim if they were killed with a pistol.
FIXED – Changing the display mode during a replay would make the screen black.
FIXED – Title remains on a black screen if you are disconnected while changing the language.
FIXED – Players are able to rotate headgear on the X axis after rotating weapons on the X axis.
FIXED – Navy SEAL CTU bundle is not available.
FIXED – GSG9 Operator bundle has the same price as the Attacker Operator bundle.
FIXED – Purchasing the Far Cry charm would result in the wrong charm being unlocked.
FIXED – The Far Cry charm cannot be unlocked.

Operators
Bandit
FIXED – If a player is standing within the area of effect for an object charged by Bandit's Shock Wire, this effect will persist through the end of the round.

Buck
FIXED – Buck's Master Key does not reliably destroy walls to allow for vaulting.

Capitao
FIXED – Capitao's 3D model has no eyelids when the Iron Mask is equipped.

Doc
FIXED – Doc does not receive points for healing or overhealing an ally.

IQ
FIXED – IQ's hands would clip through each other when she closes her gadget.
FIXED – Players attempting to climb a ladder with IQ's Gadget deployed will experience rubber banding upon reaching the top of the ladder.

Jager
FIXED – Low level of detail is visible on Jager's headgear.
FIXED – Jager is able to duplicate his ADS Gadget by exploiting high latency.

Mute
FIXED – Mute's Jammers do not prevent Blitz from discharging his Flash Shield as intended.

Rook
FIXED – Rook's head would shake when walking and carrying his Armor Plates. (It's heavy, but not that heavy)

Sledge
FIXED – Sledge is able to breach walls and kill players with his hammer from behind Montagne's extended shield.

Thermite
FIXED – In some instances, Thermite's Exothermic Charge does not properly destroy reinforced walls.

Twitch
FIXED – Shock Drone PDA remains attached to Twitch's hand after leaving the drone view using the "Observational Tool" button or hotkey.
FIXED – Shock Drones are only able to destroy a Claymore from certain angles.

Valkyrie
FIXED – Throwing a Black Eye camera on the dynamic part of an object breaks the object completely. This destruction is not replicated for enemy players.

Level Design
Kanal
FIXED – The wall of the showers in CG1F can be destroyed, providing line of sight to the neighboring stairs. The destruction was not replicated on both sides of the wall. (This would allow players to see a significant portion of the bottom floor without enemies being able to return fire)
FIXED – In the Maps Office, if the floor is shot or a wall is reinforced, it could destroy any gadgets placed in that room.

Oregon
FIXED – Textures in the corner of sandbagged windows disappear when viewed from a distance.
 
آخرین ویرایش:

NERO 7

سرباز ISA ، سر سپرده‌‌ رادك
کاربر سایت
Apr 10, 2011
4,666
چرا اين مدلي گند زدن تو بازي :|
برداشتن draw distance و ابجكت ها رو توي فاصله دور فاجعه كردن !

الان از فاصله 10 متري صورت پالس و كاپيتائو رو مي بيني وحشت مي كني ! قشنگ شده چند ضلعي ! ياد IGI و بازي هاي 10-15 سال پيش مي افتم !

كسي ميدونه چرا اين مدلي شده ؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر