Rage | Preview

WhyAlwaysMe

Started from the bottom now we're here
کاربر سایت
Jan 4, 2011
165
نام
Amirreza
28638241416577247576.jpg


نام بازي : Rage
سازنده بازي : iD Software
ناشر بازي : Bethesda Softworks
پلتفورم ها : Xbox 360 , Play Station 3 , PC,iOS , Mac OS X
تاريخ عرضه : October 7,2011
ژانر : FPS , Sandbox , Racing
درجه سنّي : PeGi +18
|---------------------------------------------------------------------|
بيدار مي شود ، در اطراف خود اجساد كساني را مي بيند كه زماني دوستانش بوده اند ، حال تنها جسم غير متحرك آرميده اي شده اند . بدون هيچ هويتي ، هيچ حافظه اي ، هيچ خاطره اي ، پا به دنيايي نا شناخته و عجيب مي گذارد . دنيايي كه در آن انسانها براي جان خود مسابقه مي دهند ، مي كشند و كشته مي شوند . دنيايي كه بي عدالتي درِش بيداد مي كند ، راهزنان براي خود مي گردند و هيچ نيروي دادخواهي نيست كه جلوي كارهاي كثيف اين انسانهاي حيوان نما را بگيرد . در چنين دنيايي ، تنها همدم يك فرد لال و بدون حافظه ، شن و خاكـ بيابان و اسلحه اش است .

داستان Rage عجيب است ، واقعاً عجيب است ، ربط دادن مسابقات خياباني يا بهتر است بگوييم بياباني با حيات و واقعه اي هولناك ايده ايست ناب از سوي نويسندگان بازي ، چيزي كه تا به حال نظير آن كم ديده شده است . شـروع بازي در سال 2004 و ادامه يافتن آن تا سال 2035 كه با وقايع پيچيده و تحولات جهاني همراه مي شود ، تخيل ناب نويسنده بازي را به نمايش مي گذارد . بگذاريد نگاهي به اين برهه زماني بياَندازيم :


  • سال 2004 : محققان متوجه يك شهاب سنگ به وسعت جزيره مَنهَتَن كه به صورت چرخشي حركت مي كند ، گشته و با حالتي نگران و پريشان پيشگوئي هاي خود در مورد برخورد اين شهاب سنگ غول پيكر با زمين را در سال 2029 را شروع مي كنند . اين تكه سنگ سوزان ، آغازي بود براي پايان بشريت .
  • سال 2005 : Apophis در تاريخ حيات كره ي زمين ، بيشترين تأثير را برروي اين سياره داشته است ، به طوري كه در مقياس با شهاب سنگ هاي ديگري كه با اين سياره برخورد داشته اند ، به طرز شگفت انگيزي پيروز ميدان تلقي مي شود .ناسا و سازمان هوافضاي اروپا پيش بيني افزايش اين فشار ها برروي كره ي خاكي را پيش بيني مي كنند .
  • سال 2025 : پروژه "Ark" راه اندازي مي شود . كپسول هايي به دقت و منظم در زيرزمين دفن شده و طوري بهينه سازي شده كه محموله خود را براي سال ها زنده و سالم نگه خواهد داشت . هدف از ايجاد چنين كپسول هايي ، باقي نگه داشتن دانش و حافظه ي انسان ها ، نمونه هاي ژنتيكي و ديگر اقلامي كه براي زندگي هر انساني ضروري است . هزاران نمونه Ark توسط دانشمندان آغاز به كار كرده و انسان ها توسط دارويي توانايي و قدرت زنده ماندن در فضاي سرد را در حالت خوابيده پيدا مي كنند .
  • سالهاي 2026-2027 : دولت ها شروع به انباشته كردن ذخيره هاي اسلحه و توپخانه خود تحت حفاظت شديد در زيرزمين مي كنند .
  • آگوست 2029 : پروژه Ark راه اندازي مي شود ، شهاب سنگ به زمين نزديك و نزديك تر مي شود ، شمارش معكوس براي آغاز فاجعه آغاز مي شود .
  • دسامبر 2029 : Apophis به ماه حمله و سپس به زمين با نيرويي معادل 1 ميليون مگاتون TNT برخورد مي كند ، كشور ها نابود مي شوند ، شهرها از صحنه روزگار محو مي شوند و از رودخانه ها و درياچه ها تنها بخار آب باقي مي ماند . زمين به قالب يك زمستان چندين ساله مي رود در حالي كه خورشيد توسط گرد و غبار شديد موجود در جو كاملاً از ديد پوشانده شده است . تنها در طول يك سال ، 80% حيات برروي كره ي خاكي از بين مي رود.
  • سال 2035 : گرد و غبار موجود در هوا شروع به ته نشين شدن مي كنند و بازماندگان خودشان را به بيرون از غارها و پناهگاه ها مي كشند و پا به دنيايي مي گذارند كه هيچ چيز آن همانند گذشته نيست . تمدّن از بين رفته ، تنها اندك اميدي باقي مانده است . افراد گروه هايي تشكيل داده و براي گروه هاي خود اسم هايي انتخاب مي كنند و به اين ترتيب قسمت هاي مختلف زمين نابود شده به دست هركدام از اين گروه ها مي افتد .
02696886487798617049.jpg


ممكن است بسياري داستان بازي را كليشه اي بدانند ، بايد گفت همينطور هم هست ، اما مهم نحوه ي روايت داستان است كه در حال حاضر از بيان چگونگي ناتوانم .
همانطور كه گفته شد ، بازماندگان پس از مساعد شدن نسبي زمين ، شروع به تشكيل كلَن و گروه هاي جداگانه كرده و تمدن هاي كوچكي را به وجود آورده و شروع به داد و ستد با يكديگر يا جنگ و كشتن يكديگر كردند . حال نيم نگاهي به اين گروه ها مي اندازيم :
  • گروه The Authority : اطلاعات بسيار كمي از اين گروه مرموز در اختيار است . هنگامي كه انگيزه و انديشه هاي آنها ناپاك و آلوده است ، به هركسي كه يك بازمانده از پروژه Ark را تحويلشان بدهد ، انعام زيادي مي بخشند . به طور واضح ، دوري از آنها عملي است كه هر بازيباز عاقل بايد انجام دهد . اين گروه كثيف ، آزمايشات و تحقيقاتي برروي Mutant ها انجام داده و سعي به تبديل كردن آنها به قاتل هايي غول پيكر دارند .
  • گروه Mutants : اين گروه سازمان يافته و به صورت يك حزب نيستند ، اما بهرحال اينها نيز جزئي از اين هرج و مرج موجود در كره ي زمين نوين هستند . امّا ، تعداد محدودي از آنها براي حضور در شبكه Mutant Bash TV گردآوري شده اند ، بقيه در Wasteland پرسه مي زنند .
  • گروه The Wasted : اين گروه به واقع تشكيل شده از يك مشت بذله گوي خوش گذران ، كه به مكانيك ، آبجوهاي دست ساز و مبارزه علاقه وافري دازند . افراد اين گروه در نواحي و مناطق صنعتي يافت مي شوند ، جايي كه ماشين آلات و قطعات بيشتري براي تحقق بخشيدن به اهداف خودرو گونه آنها وجود دارد . در مبارزات ، آنها از تمامي تاكتيك هاي تظاهر مانند براي نتيجه مستقيم استفاده كرده و ترجيخ ميدهند به نزديك ترين مكان به بازيباز خود را رسانده و از تمام جهات وي را محاصره كنند . اين گروه سلاح هاي سرد را به گرم ترجيح مي دهند ، اما اين بدان معني نيست كه در وهله مناسب از آن استفاده نكنند !
  • گروه The Ghost : فاسد ، شيطاني ، دزد، هولناك و مهيب ، نترس و شجاع . يك عضو اين گروه در اين كلمات خلاصه مي شود . اعضاي اين گروه به واقع چالش برانگيز و قوي ترين دشمناني هستند كه در اين بازي با آن روبرو مي شويد . اين افراد ، با چيزي پنهان و مستتر ، با قرباني كردن افراد ديگر به روش هاي غير انساني و هول برانگيز براي گرفتن جايي در زندگي پس از مرگ معاملاتي دارند . اينها از محيط و وسايل اطراف خود در مبارزات نهايت استفاده را مي برند ، از ديوار ها بالا مي روند و پريدن از ميله ها و سر خوردن از روي آنها اندك مثال هايي از راه هايي كه اين موجودات باهوش براي مبارزه با بازيباز انجام مي دهند ، مي باشد . اين افراد توسط بومرنگ هايي از مهمانان ناخوانده به قلمرو خود استقبال مي كنند .
  • گروه The Scorcher : طبق اعتقادات افراد اين گروه ، Apophis هنگام برخورد به زمين انرژي اي از خود آزاد كرده كه با گرفتن آن ، مي توانند به نيمه خدا تبديل و شكست ناپذير شوند . بر طبق اسم اين گروه ، اعضاي اين گروه واقعاً مشابه با آتش هستند و آنها زماني اين موضوع را به طور واضح به نمايش مي گذارند كه بدن و ماشين هاي خود را به وسيله قدرت ماوراء طبيعي خود رنگ مي كنند . رهبر آنها ، مردي حيوان صفت با نام Reaver كاملاً از گروه Shrouded متنفر بوده و خود را با ماشين اش كه با عكس هايي از شهاب سنگ تزيين گشته نشان داده و قدرت رهبري خود را به نمايش همگان مي گذارد .
  • گروه The Shrouded : پشت ماسك هاي گاز و زخم هاي نارنجي رنگ اين افراد ، آنها يك مشت فراري اند . اين گروه تشكيل شده است از افرادي كه گروه هاي خود را زماني ترك كرده اند ، هنگامي كه از خواب غفلت بيدار شده اند . حال به صورت يك گروه دور هم جمع گشته و لباس مبدل بر تن هويتشان مي پوشانند . آنها مهندسان چيره دستي بوده ، از زيركي خود براي ايجاد تله هاي نبوغ آميز در اطراف كنام خود استفاده مي كنند ، مانند بمب هايي موسوم به RC Bombs و Turret ـهاي خودكار .
  • گروه The Jackal : اگر در بازي ، به مانند كايوت ها و گرگ ها زوزه هايي شنيديد ، بدانيد كه افراد اين گروه در اطراف هستند ! بخشي از اين موجودات انسان و بخشي حيوان است ، اينها گروهي رام نشده از شكارچي ها و مبارزان هستند . اين افراد به هنگام شكار بيشتر شبيه گروهي از گرگ ها عمل مي كنند تا يك گروه نظامي هاي تمرين ديده . آنها بدن خود را با استخوان ، خزه و پوست حيوانات مي آرايند تا خود را بيش از پيش به حيوانات شبيه كنند تا انسان .
  • گروه The Gearheads : مي توان گفت اين گروه ، باهوش ترين حزب موجود در بازي ست . اينها تنها بر نيروي بازوان و فكر حيوان صفت خود تكيه نكرده ، و داراي سلاح ها و ماشين هاي پيشرفته اي بوده كه باعث مي شود در مورد جنگيدن با آنها دچار ترديد شويد . اين راهزنان ، به تكنولوژي به عنوان وسيله اي براي رستگاري خود در اين دنيا مي نگرند و با خود عهد بسته اند كه ديگر اجازه و رخصت دوباره به " مادر طبيعت " براي نابودي آنها ندهند .
گيم پلي بازي تلفيقي از سه سبك Racing - Sabdbox - FPS مي باشد ، به نوعي وفق دادن سبك هاي اول و دوم با يكديگر كار آسان تري ست ، اما سازگار كردن اين سه سبك به طوري كه تعادل در هر سه برقرار است ، كاري ست كه هر كسي از پس آن بر نمي آيد ، مگر اينكه جان كارمك پشت قضيه باشد ! به شخصه زماني كه فهميدم نابغه ي بزرگ جان كارمك از عوامل اصلي اين بازي ست ، به موفقيت نسبي اين بازي پي بردم .
بازيباز خود را در نقش يكي از بازماندگان فاجعه و آزاد شده از يكي از كپسول هاي The Ark پس از سال ها خواب مي بيند . پس از مدت زمان كمي ، بازيباز پي مي برد كه پروژه Ark طي يك سوءعمل دچار مشكل شده و به طور كلي ريشه كن شده و تنها بازمانده اين پروژه خود بازيباز است .
بهش Racing بازي تشابهات زيادي با انحصاري سوني MotorStorm دارد ، به نوعي محيط هاي زمخت و يكنواخت و مسابقات خشن و درگيري هاي بين مسابقه دهندگان ، باعث ايجاد چنين تشابهي مي شود .
بازيباز مي تواند ماشين خود را شخصي سازي كند و قسمت هاي مختلف آنرا ارتقا دهد و به زيبايي ماشين خود بپردازد . جالب است كه سازندگان المان هاي بخش FPS بازي را از حوزه استحفاظي خود فراتر نهاده و اين المان ها را در بخش Racing نيز راه داده اند ، به نوعي كه مي توانيد در برخي مواقع در مسابقات دشمنان خود را با سلاح هاي مختلف هدف قرار داده و آنها را از جريان مسابقه حذف كنيد .

07788770917695293473.jpg


بازي همچنين تنها به سبك هاي مذكور خلاصه نشده و المان هاي اندكي از RPG نيز در آن است ، سيستم Inventory بازي و ارتقاي اسلحه ها و لباس و زره هاي بازيباز از بازي هاي سبك RPG الهام گرفته شده اند . همچنين ، مأموريت هاي فرعي نيز در بازي جايي براي خود دارند و بازيباز همانند ديگر بازي ها با انجام آنها سلاح ها و آيتم هاي مختلفي بدست مي آورد .
در تمام محيط بازي بازيباز قادر به Loot كردن اجساد و برداشتن محتويات آنها ست ، همچنين به غير از آيتم هاي مختلف ، ممكن از مهمات خاصّي بدست آورد . سلاح هايي مانند Shotgun ، تعدادي از Assault Rifle ها و Crossbow ها داراي يك Special Shot مخصوص به خود مي باشند ، كه مهمات مخصوصي را مي طلبد . با خريد اين مهمات و يا پيدا كردن آنها ، بازيباز با شليك آنها به طرف دشمن كنترل آنرا براي چند لحظه به دست ميگيرد ، دشمن شبيه به يك زامبي به هر طرفي كه بازيباز هدايت كند مي رود و ميتوان به آنها دستور انفجار ارسال كرد ، در همين حال آنها منفجر شده و اجزاي بدنشان در اطراف پخش و موجي ارسال مي كنند كه تمام اجسام و موجودات در مجاورت خود را به خاك سياه مي نشاند ! از اين روش مي توان به عنوان روشي كار آمد براي از بين بردن دشمناني كه كاور گرفته و در معرض ديد نمي باشند استفاده كرد .

چنين بازي بزرگي مسلماً نيازمند بخش مولتي پلير توانا و غني اي ست . بخش مولتي پلير بازي متشكل از دو مُد است : Combat Rally و The Legends of Wasteland .در مُد اول ، 6 بازيباز در آرنايي مخصوص رانندگي به صورت Free-For-All در مقابل يكديگر قرار مي گيرند ، هدف گرفتن Rally Point هايي كه در آرنا ظاهر مي شوند در هنگامي كه دشمنان خود را مي كشيد و اميتازات آنها را مي دزديد ، است . مُد دوم به حالت Co-Op به بخش داستاني بازي مي پردازد و Campaign بازي را به صورت دونفره بازي مي كنند.
اطلاعات بيشتري از بخش مولتي پلير بازي در دست نيست ، اما در حال حاضر اين دو مُد معرفي شده ظاهراً چنگي به دل نمي زنند .

Rage پروژه بزرگي ست ، ايده هايي بزرگي در چنته دارد ، قرار است بازي بزرگي بشود . و همه اينها با وجود جان كارمك امكان پذير است ، بايد ديد معجون جان كارمك كاركشته با تركيب چهار سبك متفاوت در عرصه بازي هاي كامپيوتري چه طعمي خواهد داشت .
و در آخر ، با جمله اي از سوي Tim Willits درباره استوديو iD Software :

“Pull down the console, type ‘id studio’, then press enter; Then, bam, there’s all the tools we use."
"دستگاه رو بيار جلوت ، واژه id studio رو تايپ كن ، بعد Enter رو بزن ، بعدش ، بَم ، اين تمام چيزيه كه ما استفاده مي كنيم ."
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
داستانش خیلی شبیه FallOut . هی فکر میکردم دارم Review فال اوت میخونم
:| حرفت مث این بود که بگی فورزا خیلی شبیه کرایسیسه:| ( :D)
نه جدی مث این بود که بگی مدال افتخار از بتلفیلد سرتره:|
خوب ببین تو هم اگه بخوای یه بازی با موضوعی مثل این بسازی و معرفی کنی خیلیا یه فکرای راجبش میکنن!
درحالی که خودت میدونی فکرت اشتباهه!
اصلا محیط فال آوت داغون و نابود شده ـس!اونجا بمب خورده اینجا شهابسنگ!
اینجا کپسول داریم اونجا پناهگاهی به وسعت یه کشور:D
اینجا گروه های انسانی مختلف+موجودات جهش یافته داریم! اونجا چهارتا آدم مسخره با یه گودزیلا که تو صندلی ها گیر میکرد:D
ولی از نظر من خیلیی باحاله!
--------------------------
ممنون دوست عزیز بابت نقد
 

Euneed

کاربر سایت
Mar 17, 2011
191
نام
حمید رضا
:| حرفت مث این بود که بگی فورزا خیلی شبیه کرایسیسه:| ( :D)
نه جدی مث این بود که بگی مدال افتخار از بتلفیلد سرتره:|
خوب ببین تو هم اگه بخوای یه بازی با موضوعی مثل این بسازی و معرفی کنی خیلیا یه فکرای راجبش میکنن!
درحالی که خودت میدونی فکرت اشتباهه!
اصلا محیط فال آوت داغون و نابود شده ـس!اونجا بمب خورده اینجا شهابسنگ!
اینجا کپسول داریم اونجا پناهگاهی به وسعت یه کشور:D
اینجا گروه های انسانی مختلف+موجودات جهش یافته داریم! اونجا چهارتا آدم مسخره با یه گودزیلا که تو صندلی ها گیر میکرد:D
ولی از نظر من خیلیی باحاله!
--------------------------
ممنون دوست عزیز بابت نقد

تفاوتهاشو میدونم.منظورم این بود چون Bethseda هم ناشرشه یکمی شبیه FallOut میزنه
در هر صورت امیدوارم Bethseda امسال با این و Skyrim بترکونه.
 

MehradCreed

کاربر سایت
Aug 16, 2008
1,706
نام
MehrλÐ
میدونی سازندش کیه؟ خالق سبک fps
واقعا از اون حرفا بودااا.
پیش نمایش خوبی بود مرسی.
کینه و فن بازی و این حرفاست شما جدی نگیر;)
داستانش خیلی شبیه FallOut . هی فکر میکردم دارم Review فال اوت میخونم
محیط بازی تقریبا محیط فال اوت هستش و هردو اخرالزمانی هستند و گروه های بازی هم تقریباRaider های فال اوت هستن فقط با جزییات بیشتر مثلا این گروه باهوش هستن اون گروه خر زورن:d
در بقیه موارد مخصوصا داستان 180 درجه با هم متفاوتند.

با تشکر از ŠĦÀÐÓW عزیز بابت وقتی که برای پیشن نمایش گذاشت
از نقد طولانی تر بود:dولی مفید بود
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر