Race Driver: GRID

race_driver_grid_big.jpg


یک عنوان Raceing شبیه سازی فوق العاده دیگه از CodeMaster که با وجود Dirt، میشه زیبائی و موفقیت Grid رو تضمین کرد.

- وجه تشابه بازی Race Driver: GRID فقط شامل TOCA نیست بلکه همزمان این بازی می تواند Forza باشد یا Gotham یا Need for Speed ولی نکته جالب این است که از تمام این بازیها نکته های مثبت را جمع کرده , در نتیجه از هم اکنون خودتان میتوانید حدس بزنید با چه بازی رو برو هستید!

- در حقیقت این بازی همان TOCA کمپانی Codemaster هست که حالا به صورت جهانی شده و فقط در اروپا نیست.

- بازی GRID در سه ناحیه اتفاق خواهد افتاد: Europe و USA و Japan

- سه ناحیه ذکر شده تنها از لحاظ جغرافیایی شبیه سازی نشده بلکه از لحاظ فرهنگ یا Culture هر منطقه نیز روی این بازی کار شده است.

5x7e5d.jpg

- در GRID هر منطقه شکل خاص و ماهیت خاصی خواهد داشت برای مثال برای مدل سازی شهر میلان(که تیم محبوب اینتر نیز در این شهر هست:biggrin1:) , عکسهای واقعی از این شهر گرفته شده و توسط آنها مدل سازی ساختمانها و Map این شهر , صورت گرفته است.

- مدل سازی دقیق Location ها و ماشین ها و همچنین امکاناتی نظیر تماشاچی هایی که به صورت fully animated هستند , احساس محدود بودن را در این بازی از بین خواهد برد.

2iky1d1.jpg

- امکان فراهم کردن تمام نکاتی که در بالا ذکر شد , توسط EGO engine پدید آمده است.انقلابی در موتور NEON که عنوان DIRT نمونه ای از آن است.


این هم مصاحبه با آقای Ralph Fulton مدیر کل طراحی عنوان GRID میباشد موفق باشید که بین تمام گیمرها و صاحب نظران صنعت گیم سر صدا کرد.



چقدر به واقع بینی در این بازی اهمیت دادید و آیا در این مقطع زمانی GRID با عناوینی همچون Forza و PGR در نظر سبک و عملکرد شبیه یکدیگر هستند؟

ما همه چیز رو به صورت پیش فرض در این بازی تعبیه کردیم و به هیچ وجه از عناصر افزایش سرعت نامعقول و کلا مواردی که به default setting یک کارنامه لطمه بزند دست نزدهایم بدین جهت قطعا مطمون هستیم در این بازی هر کس فرمان به دست بگیرید به صورت کاملا واقع گرایانه و در عین حال ساده میتواند وسیله را کنترل و به رقابت بپردازد در مورد سوال دوم باید بگم مقایسه این بازی با PGR خیال هست! چون به عنوان نمونه به کوچکتیرن قابلیت این بازی اشاره میکنم به عنوان نمونه شما در هر مکان از بازی میتوانید اتومبیل خود را خاموش کنید و دوباره با استارت آن را روشن کنید! یا مورد دیگر سیستم جدید تعبه شده در بازی میباشد که شما در حین ترمز زدن سریع تصویر به یکباره به سمت جلو زوم میکند و دقیقا خود را جای سرنشین جلو اتومبیل تصور کنید که پس از شدت ترمز به صندلی عقب خواهید چسبید این عمل در بازی به صورت تصویری به نمایش گذاشته خواهد شد.

ببینید سری Race Driver به مسابقات رنگارنگ و تنوع های بیمورد معروف هست در مورد GRID چه فکری به سر دارید آیا باز هم با سردرگمی در مورد تراک ها و اتومبیل ها مواجه خواهیم شد؟

ما در این بازی 3 واحد منطقه ای برای مسابقات داریم که آن سه به Europe و US و Japan مربوط خواهد شد سعی کرده ایم بازی خیلی جذاب باشد بدین جهت در بازی شما را درگیر مسابقات تور دور دنیا برای مسابقات طولانی با تغییرات مسیر راه و شرایط بر آمدیم یا سری مسابقات GT و در نهایت رانندگی آزاد اشاره میکنیم در ضمن بخش های متنوع جالب دیگر نیز در این بازی وجود دارد که به عنوان نمونه به بخشی در قالب aggressive اشاره میکنم این مد برای مسابقات ضربهای و از پای در آوردن حریف در پیچا برای تست دست فرمان یا همان مهارت رانندگی در کنترل اوتومبیل میباشد.

از این موضوع نمیترسید که عنوان شما با دیدن گیمرها به واقعه هولناک سری Need For Speed تبدیل شود؟

نه به هیچ وجه چون افرادی که به دنبال سری NFS میروند یا به صورت واضح بگویم فن های این مجموعه دنبال عناصری چون sports وdrift و street racing هستند اما در GRID شبیه سازی وقایع اتومبیل رانی دنیا هستیم.

1196347146.jpg



آیا در بازی از عناصر محیطی تاپیر گذار به بازی از جمله افکت های آب و هوایی اشارهای داشته اید؟

نه راستش رو بخواهید ما در ابتدا به تکمیل مراحل مهم بازی مخصوصا در مورد کنترل بازی پرداختهایم و در حال حاضر در مورد عناصر محیطی تصمیمی نگرفته این به عنوان نمونه عنوان PGR4 را در نظر داشته باشید که به صورت خیلی عالی از افکت های آب و هوایی در بازی استفاده کرد اما در طول مدت از این بازی زده شدید و آن را منار گذاشتید تنها دلیل این امر بارش آنی برف یا باران بود و فقط تصویر در این مورد رفرش میشد اگر بخواهیم بازی را به این مورد تطبیق دهیم حتما تغییرات خاص جوی در مناطق مختلف خواهد بود که کمی بالاتر اشاره کردم.


این سوال خیلی از گیمرها و صاحب نظران میباشد چون بازی در نگاه اول تصاویر شگفت انگیز و فوق العاده میآد آیا بازی 60 فرم در ثانیه اجرا خواهد شد؟ و نکته مهمتر اینکه آیا این شفافیت و وضوح تصاویر در مورد گرافیک چیزی جز روتوش کامپیوتری نیست؟!

دستت درد نکنه!! نه ببینید ما بازی رو بر روی 30fps قفل کرده ایم..ما با تراز های اولیه ساخت بازی و افکت های سمعی و بصری فوق العاده قوی اجرا شدن بازی را در حالت 60 فرم unacceptable یا غیر قابل پذیرش دانستیم بدین جهت به جای این مورد به جلوه های بصیری عالی و دقیقتر دقت کردیم.موضوع مهم دیگر اینکه شما در این بازی در اکثر مواقع 20 اوتومبیل هم زمان را در تصویر مشاهده خواهید کرد که غیر از شما بقیه نیز در حال تکاپو هستند این مورد بیش از 2 برابروجود اتومبیل همزمان در عنوان DiRT هست شما به زودی در تریلر رسمی گیم پلی بازی شاهد تقسیم smoke یا دود حاصله از این 20 اتومبیل و اجرا روان بازی خواهید بود!


میشه لطف کنید تعداد اتومبیل های لیسانس شده بازی یا کلا چند اوتومبیل موجود در بازی رو نام ببرید

فقط برای چشیدن لذت بازی!...

Aston Martin DBR9
Porsche 911 GT3-RSR
Ferrari F430 GT
Dodge Viper SRT-10
GTR Mustang Concept
Mazda 787B
Nissan Silvia S15
Nissan Skyline
R34 GTR Z

راستی به غیر از این چند اوتومبیل تعادا بسیار زیادی اوتومبیل های مدرن اروپایی و کلاسیک آمریکا لاتین نیز وجود خواهد داشت.


در مورد تراک های مسابقه در بازی بگید و چندتا تراک وجود خواهد داشت؟


در حدود 90 تراک گردشی به دور پیست و 50 تراک گوناگون در مناطق ذکر شده صحبت های قبلیم وجود خواهد داشت به غیر اینها سوپرایزهای دیگر هم وجود خواهد داشت منتظر باشید!

دوست دارم 4 نفری با بچه ها split screen بزنم میشه؟!

با خنده! رویای خوبی بهش میرسی اما GRID از این امکان پشتیبانی نخواهد کرد.

آیا امکان cross-platform با PC وجو خواهد داشت؟


خوشبختانه چون این بازی بر پایه Windows game هست و نه Windows Live و نه از CP پشتیبانی نخواهد کرد.

تا چند نفر همزمان در Xbox Live میتوانند با هم بازی کنند؟


12 نفر همزمان

آیا در GRID امکان ساخت تراک دلخواه وجو دارد؟

خیر فقط در نسخه DS بازی این مورد وجود خواهد داشت.

آیا بازی downloadable content خواهد داشت؟

بله این بازی پیوسته از این مورد پشتیبانی خواهد کرد و به طور کامل جزئییات آن در حین انتشار اعلام خواهد شد.

آیا بخشی برای تغییر اتومبیل در ظاهر آن وجود خواهد داشت؟

در ابتدا مصاحبه به این موضوع اشاره کردم اما حالا که بحث این مورد پیش آمد باید بگویم این بازی برای هر اتومبیل لیسانس شده از سوی کمپانی سازنده برای بازی اسپانسر میباشد و تمام موارد اتومبیل بر اساس واقعیات موجود توسط کارخانه تنظیم و طراحی شده است حتی عیب و ایراد های کوچک اتومبیل نیز دست خورده در بازی وجود دارد اما با درآمد پولی از مسابقات رنگ ظاهری و چسباندن لوگوهای مختلف از اسپانسر های بازی بر روی فضای خالی اتومبیل ها میتوانید استفاده کنید.

1196347249.jpg


چند نوع دوربین و حالت دید در GRID وجود دارد؟
4 دوربین متنوع خارجی و نوعی دوربین جدید به نام Helmet Cam وجود دارد که سر راننده میباشد که در حالت واقعی شما میتوانید صورت خود را به جهات مختلف بپرخانید به پایین کلاج و ترمز و گاز یا در برخی اتومبیل ها به بیرون سر را آورید و نگاه کنید.


آیا موتور پایه ساخت بازی هممان NEON engine عنوان DiRT هست توضیح میدهید.

بله دقیقا نسل بعد Neon engine میباشد و برای تداخل نیافتن تکنیک های موجود در موتور ارتقا یافته نام آن را به EGO Engine تغییر دادیم در این موتور بیشتر به scratch شدن رنگ اتومبیل ها در تصادف یا همان خراشیدگی رنگ بدنه دقت شده است.

سوال آخر آیا قبل از انتشار بازی دمو آن را میتوانیم تجربه کنیم؟

بله قطعا این مورد جز برنامه ما هست.
**-**
جدیدترین In Game Demo باکیفیت HD از نسخه Xbox360 این عنوان که میتونید اینجا ببینید.


2qwj6kk.jpg


Developer: Codemasters
Publisher: Codemasters
Platform: Xbox360, Windows, ps3, Nintendo DS
Genre: Racing
Mode: Single player, Multiplayer, Online
create by: EGO
Release date: June 2008


--------------
با تشکر از آقا رضا و آقا کیوان
 
تیم سازنده Pro Street بهتره بره کشک بسابه. آخرین درجه بازی یعنی چی؟ من مطمئنم که شما می تونی با یه 8800GT بازی رو در 1200*1600 و با بالاترین درجه گرافیکی و بالای 30 40 فریم بازی کنی (با 16x AA).
شما همین کارو بکنید ممکن نیست فریم بالاتر از 15 بگیرید...
من خودم تست کردم...
 
این بازی با اینکه از موتور گرافیکی DIRT استفاده میکنه و گرافیک بالایی هم داره ولی واقعآ خوب بهینه شده
و با سیستم پیشنهادی به راحتی در بالاترین گرافیک اجرا میشه.
البته این بازی شاید بشه گفت یه نیمه شبیه ساز هست.
از نظر کنترل واقعآ خوب طراحی شده و لذت یه بازیه ریسینگ رو به کسی که واقعآ اهل این سبک باشه میده.
منظورم جسارت به کسی نیست ولی بعضی از دوستان قبل از اینکه نظر بدن اصلآ توجه نمیکنن که ایا از این سبک بازی خوششون میاد یا نه و بعد نظر بدن.
بعضی سبکها در بازیها طرفدارهایه خاص خودشون رو دارن مثله بعضی سبکهایه ریسینگ یا بعضی سبکهایه
بازیهایه RPG که هر کسی ازش خوشش نمیاد و حتی نمیتونه بازیش کنه.
و اینها به خاطر سلیقه شخصیه نه اشکالات بازی.

ولی در کل به نظر من بازیه خوبیه و لیاقت امتیازات خوبی که از سایتهایه مختلف گرفته رو داره
 
شما همین کارو بکنید ممکن نیست فریم بالاتر از 15 بگیرید...
من خودم تست کردم...
خب تست کردم. از داخل ماشین 30 40 تا رو میداد! منتها ... :cheesygri
اگر 16XCSAA بذاری 30 40 فریم می گیری. و اگر روی 16XQCSAA بذاری میشه 15 20 فریم. اما بازم اونقدرها سنگین نیست. چون در بقیه حالات فریم به راحتی به 60تا هم میرسه.

یه مقاله کوچولو راجع به اینا، که آخرش هم با هم مقایسه شدن (QC با C).

یک قسمت جالب دیگر بازی، بودن احتمال تصادف دیگر حریفان کامپیوتری است.
اینش به نظر منم خیلی جالبه.
یه دفعه می بینی سر پیچ گرد و خاک و بعد ... بوم.
البته من زیاد Racing بازی نمی کنم. اما اولین بازیی که می بینم حریف ها هم اشتباهات بدجور می کنند.
 
آخرین ویرایش:
نه واقعا با بقیه racing ها فرق میکنه...واقعا خیلی قشنگ و جالبه :دی
اینش به نظر منم خیلی جالبه.
یه دفعه می بینی سر پیچ گرد و خاک و بعد ... بوم.
دقیقا سر مسابقات F3 پشت سره هم 4 بار این اتفاق واسم افتاد،ماشین های F هم که ماشالله یه ضربه بخورن تعطیل :دی
البته من زیاد Racing بازی نمی کنم. اما اولین بازیی که می بینم حریف ها هم اشتباهات بدجور می کنند.
خوب ما هم میتونیم کارایی بکنیم که تصادف کنن.:دی مثلا همین مسابقه آخریم بین 8 نفر که نگاه کردم برترین راننده تو کل جهان هم حضور داشت :دی که من تو هر 2 تا مسابقه با نامردی تمام منحرفش کردم تا تصادف کنه و با این ماشین قشنگم برنده شدم :cheesygri
 
من که خیلی با هاش حال کرد نکته جالبش اینه با این که گرافیکش دست کمی از DiRT نداره ولی راحت تر بالا میاد DiRT رو سیستم من سنگین تر بود از این GRID
 
خوشحالم که بازی به سنگینی Dirt نیست من Dirt بازی میکردم کف میکردم از گرافیکه شاخش وای به حاله این که نسبت به اون بهتر هم شده
با این سیستم من رو چه حالتی میشه بازی کرد:
CPU 3800 AMD
RAM 1 GIG
VGA 8600 GTS
اونطور که دوستان گفتن میتونی در بهترین وضعیت بازی کنی البته شاید تو رزولوشن خیلی بالا اذیت کنه
راستی فرق Q و حالت معمول چیه ؟ یعنی فرق 16x با 16xQ چیه؟
 
راستی فرق Q و حالت معمول چیه ؟ یعنی فرق 16x با 16xQ چیه؟
این دو حالت اسم کاملشون به این صورته:
Coverage Sampling Antialiasing
Quality Coverage Sampling Antialiasing
که دو تا تکنیکی هستن که در کارت های 8X00 به بالا پیاده شدن. تا بشه 8X AA به بالا رو بدون افت فریم زیاد نمایش داد. که در CSAA 8X & 16X به اندازه MSAA 4X در حقیقت افت فریم ایجاد میشه. (که MSAA روشی بود که در کارت های قبلی وجود داشت.)
حالا تفاوت QCSAA با CSAA در اینه که میزان اطلاعاتی (یا بهتره بگیم تعداد نمونه هایی) که از هر فریم نگهداری میشه تا باهاش Jaggies (دندانه ها) رو از بین ببره فرق می کنه. و در حقیقت کیفیت تصویر نهایی بهتری در QCSAA خواهیم داشت، اما به قیمت افت فریم بالا.
برای اطلاعات بیشتر به اینجا یه سری بزن.
 
بازی خوبی بود و امسال من هیچ بازی ماشین سواری خوب نداشتم.pro street که آشغال بود-Test drive منبع همه مشکلات بود...افت فرم و اشکالات گرافیکی و....-Jucid 2 هم روی سیستم من اجرا نشد.

اما Grid دمش گرم!!!اگرافیک بالا-انواع ماشین ها-مسابقات جالب-قابلیت های عالی-جزئیات بالا-روی سیستم های تقریبا متوسط هم اجرا میشه.(256MB 7600 GS)
 
اقا من هم اصلا باهاش حال نکردم بازیش یه جوریه/:)
کنترل بازی هم که افتضاح من بعد از دوتا مسابقه پاکش کردم
باز صد رحمت به nfs باز میشد بازیش کرد ولی این یکی خیلی داغونه:arrowd:

من میخواستم بگیرمش واقعا کنترل بازی افتضاحه؟؟؟
3 روز منو انداخته بود تو شک بگیرم یا نه ؟ ولی در کل مسابقه اتومبیل رانی بعد از 2 روز بازی کردن زیادی تکراری میشه همون بهتر که نگرقتم :-"
 
آقا این بازی خیلی قشنگه؟ یعنی از Forza و DIRT وSega Rally قشنگتره؟ ارزششو داره؟
یه سوال دیگه. این بازی تو 360 رو آخرین درجه گرافیکیه یا نه؟ چون سیستمم فکر نکنم رو High (یا حتی Medium) اجرا کنه.
CPU Intel 3.4
Ram 1GB
VGA Geforce 8500 GT
به نظرتون کدومو بگیرم؟ (Pc یا 360)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or