Quantum Break؛ نیمی ریسک نیمی موفقیت

.Evanescence.

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,896
ii7stozu3ip4jddof8es.jpg



نیمی از ساخت Quantum Break امن‌ترین و راحت‌ترین کاری است که Remedy توانایی ساخت آن را دارد. این نیمه همان بخش دوست داشتنی اکشن و کاور گیری به همراه دستکاری زمان است که از Max Payne به ارث برده، همچنین ساختار داستان‌های قسمتی یا همان اپیزودیک که به خوبی در Alan Wake جواب پس داده نیز از همین نیمه به حساب می‌آید، این عنوان با عرضه در کنسول Xbox One می‌تواند جایگاه خوبی از آن خود کند، زیرا که مایکروسافت همیشه در فروش بازی های شوتر خوب عمل کرده است.
Sam Lake نویسنده و کارگردان خلاق Remedy از این نیمه سخن می‌گوید: "تم زمان و دستکاری آن بخش قابل توجهی از تاریخ Remedy را تشکیل می‌دهد. همچنین در بعضی نقاط، قسمت‌های سریالی نیز می‌تواند در طول و روند یک بازی نقش داشته باشد. چنین چیزی در ساختار داستان گویی بسیار خوب و طببیعی جلوه می دهد. در اپیزودهای یک بازی پی می‌برید که شما شروع کننده و تمام کننده آن هستید. همچنین در پایان آن وجود یک اتفاق ناگهانی (Cliffhanger) شما را مجاب به ادامه داستان می کند. ما چنین چیزی را در Alan Wake انجام دادیم. حس می‌کنم این یک تجربه عالی بود که خیلی چیزها از آن یاد گرفتیم و حتما از این تجربه در ادامه راه استفاده خواهیم کرد."

9f657x1nlb86q11zwp5k.jpg

در مقابل این بخش نیمه دیگر Quantum Break وجود دارد که به نظر یک تجربه ریسک پذیر و خطرناک باشد. Sam Lake ادامه می‌دهد: "برای مدتی چیزهای زیادی مربوط به Live Action را امتحان کردیم. در Alan Wake این موضوع به صورت in-game و در قسمتی دیگر به نام Bright Fall انجام شد. این امر در Alan Wake و در تجربیات ما به صورت پله پله با قدم هایی کوچک شکل گرفت اما حال حس می کنیم زمان آن رسیده تا کاری بزرگتر انجام دهیم."
قسمت های سریالی Quantum Break بین هر اپیزود با تاثیرپذیری از بازی شما پخش خواهد شد. اما Live Actionها در میان بازی همانند یک بمب عمل می کنند. قطع و سوییچ شدن بین شخصیت واقعی با شخصیت تشکیل شده از چند ضلعی های آن در بازی می‌تواند غوطه ور شدن و شاید لذت بردن از بازی را قطع کند، و همچنین استعداد و خبرگی در این موضوع نیاز به هماهنگ شدن با تکنولوژی‌ و دانش‌های روز تلوزیونی دارد که این فراتر از بودجه خیلی از سازندگان بازی‌هاست. حتی اگر بخش اپیزودی بدون مشکل اجرا شود آیا باز هم هر گیمر عاشق شوتر واقعا دوست دارد در میان هیجان بازی ناگهان نیم ساعت یک Live Action ببیند؟
Microsoft این ایده را در عنوان Quantum Break برای Xbox One در May 2013 معرفی کرد. بعد از 15 ماه انتظار Remedy بازی خود را با نمایشی کامل به دید همگان گذاشت. طبق عادت داستان سرایی سم لیک، در این داستان با یک قهرمان روبرو نمی‌شویم بلکه شخصیت های اصلی را افرادی عادی تشکیل ‌می‌هند. Jack Joyce که یکی از شخصیت‌های اصلی بازی نام دارد، بر اثر آزمایشی نا‌موفق توانایی کنترل زمان را به دست می‌آورد.این توانایی به او قدرت درک و مشاهده زمان و حرکت میان آن را داده است. چنین چیزی باعث می شود در هنگام بازی زمان را از آن خود و متوقفش کنید. انفجارها، تیرهای شلیک شده و تمام افراد و اجسام دور و بر خود را برای مدتی ثابت نگه دارید. Jack قادر است در بین شکاف زمان تمام حس‎ها و لحظات آشکار پر از زیبایی و وحشت را ببیند. هر کدام نمای خاص خود را دارند؛ این می تواند در میان یک شورش در حال انجام، منهدم شدن یک نیروی عظیم و یا فرو ریخت یک پل باشد.
pt5c95k8hjkf0zakmn9n.jpg

Joyce این توانایی را دارد تا میان توقف زمان به تعقیب و گریز دشمنان بپردازد و یا آنها را با هر انفجار یا شلیک گلوله ای در جای خود منجمد کنند (منظور ایستادن زمان). در میان توقف زمان جک قادر است به تیراندازی بپردازد که این باعث در هم ریختن محیط و فضای اطرافش می‌شود. چنین قابلیتی نیز به او اجازه می دهد هر قسمتی که دلتان می خواهد را از حالت ثبات بیرون بی‌آورید؛ یک ماشین را به عنوان سپر جلوی موشکی که به سمتتان آمده است بچرخانید، یا بشکه ای قابل اشتعال را منفجر کنی.
Quantum Break به عنوان یک بازی اکشن، بسیار زیبا و استوار به نظر می‌رسد. اگر چه بخش اپیزودی و Live Action بازی را نیز نمی توان هنوز استوار و ناب دانست و باید برای سنجیدن آن منتظر ماند. همین که فعلا می‌دانیم این بخش ها را می‌توان Skip (جلو زدن) کرد برای دوست داران اکشن خالص چیز خوبیست.
Quantum Break سال 2015 به صورت انحصاری برای کنسول Xbox One عرضه خواهد شد.


با تشکر از ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
 
آخرین ویرایش:

..:ab:..

کاربر سایت
Nov 3, 2013
1,045
کلا Remedy و سم لیک یعنی ریسک اما در کل به نظر میاد که QB از AW خیلی خیلی موفقتر بشه چیزی که از گیم پلی بازی میشد فهمید اینکه برعکس AW و دقیقا مث MP1 گیم پلیش یه انقلاب میتونه باشه تو صنعت گیم با اونهمه ایده و امکانات جالب ایده ی لایو اکشن بازیم که واقعا ریسکه و میتونه متای و فروش بازیرو نابود کنه اما امیدوارم حالت خوبش پیش بیاد و بازی که تماما ایده های نو و جدید برعکس نود درصد IP های بزرگ و شوتر بتونه یه شاهکار بشه و فروش خوبی کنه هرچند کی از QB انتظار سیستم سلر بودن نداره اما اگه موفق باشه و ایده هاش بگیره میتونه خیلی بهتر از AW فروش کنه
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
ترکیب AW و MP میتونه یه چیز رویایی واسه فن های Remedy باشه. امیدوارم این Live Action لطمه ای به کلیت بازی نزنه ولی در کل بازی خیلی امیدوار کننده بوده تا حالا :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر