QUAKE I + دانلود مستقیم با حجم 38 مگ

Mr.unknown

کاربر سایت
Aug 29, 2012
434
معرفی بازی :
QUAKE 1

15678_Quake-logo.gif


نام بازی: Quake
سال تولید:1996
سازنده: id software
نمره در متاکریتیک:100/94

Quake به معنای لرزش در سال 96 توسط id منتشر شد. این بازی ادامه دهنده ی کارهای گذشته ی این شرکت و در ادامه ی موفقیت سری بازی های Doom و Wolf 3d روانه ی بازار شد. در این

بازی علاوه بر محیط سه بعدی ، تمامی آبجکت ها و دشمنان نیز بصورت کاملا حجم دار و 3D در محیط قرار میگرفتند. این بازی توسط انجین id tech 2 ساخته شد و قابلیت های جدیدی در سبک

گرافیکی را به منحصه ی ظهور گذاشت، نورپردازی ها، انیمیشن ها و هوش مصنوعی (AI) نسبت به عناوین گذشته در سطح بسیار بالاتری قرار میگرفت که مرهون انجین جدید شرکت بود.

داستان بازی به مانند Doom ، داستانی تخیلی و بر پایه ی ترس و وحشت بود. داستان بازی شامل 4 اپیزود بود که هر کدام از آن ها بازیکن را در دنیایی که تحت فرمانروایی موجودی شیطانی به

نام Shub-Niggurath قرار داشت، وارد میکرد. نام اپیزودها عبارت بود از:

اپیزود اول: The dimension of Doomed یا بعد مجازات
اپیزود دوم : Realm of black magic یا سلطنت جادوی سیاه
اپیزود سوم: The Nether world یا دنیای زیرین
اپیزود چهارم: The elder world یا جهان کهن


برای ورود به هر اپیزود بازیکن باید بر روی پورتال هایی جادویی که او را به هر کدام از این دنیاها انتقال میداد قرار میگرفت، در ابتدا پس از عبور از هر پورتال به یک پایگاه نظامی وارد میشدید که حال و هوای آن شبیه پایگاه های علمی تخیلی و futuristic military base بود و پس پیدا کردن slipgate انتقال، به هر کدام از این دنیاها وارد میشدید. مراحل اول با دشمنانی انسانی ولی تسخیر شده توسط نیروهای اهریمنی به مبارزه میپرداختید و پس ورود به هر جهان با شیاطین و موجودات canibal و آدمخوار روبرو میشدید ، بازی به مانند Doom دارای مراحلی با استایل satanic بود و بر روی دیوارها نماد ها و آرم های شیطانی به وفوور دیده میشد . هر اپیزود دارای 6 الی 7 مرحله بود که در پایان هر اپیزود و پس از نبرد نهایی با Boss یک کلید که در حقیقت حروف اسرار آمیز و شیطانی ای بود را بدست می آوردید (یک نکته اینکه فقط در اپیزود اول با Boss ای قدرتمند به نام Chthon مبارزه میکردید که از درون مواد مذاب بیرون می آمد و در باقیه اپیزودها ترکیبی از قویترین موجودات مانند yeti یا همون Shambler و موجودی عنکبوت مانند به نام Vore از رسیدن شما به کلید اسرار آمیز جلوگیری میکردند.) با فتح کردن هر کدام از این دنیاها و بدست آوردن هر چهار کلید دروازه ی سلطنت موجود اهریمنیه باستانی گشوده میشود و شما به مبارزه با آن( Shub-Niggurath ) میپردازید.


بازی از لحاظ صداگذاری بسیار عالی بود و با قرار دادن شما در موقعیت های آنی و نبردهای سنگین ترس و وحشتی بی اندازه به بازیکن القا میکرد. از لحاظ مکانیک گیم پلی به مانند عناوین قبلی ، بازی سبکی کریدوری و با فضاهای نسبتا محدود بود که برای عبور از هر مرحله به کلیدهای لاجوردی و طلایی نیاز داشتید. این کلیدها در مکان هایی مخفی بودند که شما باید مکانیک هایی را فعال میکردید تا به ان ها برسید. مکانیک گیم پلی بازی بسیار مهیج تر و پیچیده تر از عنوان Doom ساخته شده بود و هر مرحله دارای مناطق مخفی و secret area هایی بود که با پیدا کردن آن ها اسلحه های بهتر و جدیدتر، health pack ،armor و .... بدست می آوردید و collect میکردید. علاوه بر این مکان ها هر اپیزود دارای یک secret level نیز بود که فعال کردن مکانیزم آن در مرحله ای خاص در هر اپیزود دروازه ی آن را برای شما میگشود. این بازی پس از عرضه مورد توجه شدید مخاطبین و منتقدین قرار گرفت طوری که id نمایشگاهی را با همین عنوان (Quake con ) افتتاح نمود که در آن بازیکنان به مبارزه با یکدیگر در مپ های مولتی پلیر این بازی میپرداختند. این بازی online death match را نیز خلق نمود. این عنوان دارای دو اکسپنشن پک نیز هست که بدلیل استقبال گسترده ایز این بازی ساخته شد به نام های : scourge of armagdon که فبریه ی سال 97 منتشر شد و Dissulotion of Ethrnity که مارس 97 منتشر شد

نصاویری از بازی:
quake1.jpg
e3m6_2.jpg

20110402_quake_1.png

دشمنان در این شماره از بازی: Enemies In Quake


Grunt : این مخلوقات در حقیقت انسان های تسخیر شده توسط نیروی اهریمنی Shubb_Niggurath می باشند که بسیار شبیه به پلیر بازی یعنی Ranger نیز هستند(از لحاظ کلاه خود و زرهی که به تن دارند) در حقیقت اولین دشمنانی که شما با آن ها روبرو میشوید همین موجودات هستند که در پایگاه هایی که پس از گذر از پورتال جادویی هستند ، قرار دارند. این موجودات دارای یک شاتگان میباشند و از سرعت پایینی برخوردارند و از لحاظ درجه ی سختی ، در درجه ی آسان( Easy ) قرار میگیرند. این موجودات در حقیقت جزء مردگان و ارواح (Undead ) محسوب میشوند.


58412259940313088213.png


Rottweiler : سگ هایی خون آشام که بوی خون آن ها را جذب میکند . این موجودات که معمولا آن هارا در کنار Grunt ها میتوانید مشاهده کنید در زمره ی موجودات آسان از لحاظ دزگیری میتوان محسوب کرد. از توانایی های آن ها میتوان به پرش های بلند آ ن ها اشاره کرد که با این روش جراحت بیشتری به دشمنان خود وارد میکنن.

34659075894443516187.png


Enforcer : موجوداتی که در حقیقت مدل های ارتقاء یافته تر از Grunt ها میباشند. این دشمنان از لحاظ پوشش یک Biosuit به تن دارند و همینطور به جای شاتگان، اسلحه ای لیرزی حمل میکنند. این مخلوقات در تمام اپیزود ها به جز اپیزود اول که در آن حضور ندارند، در کنار گرانت ها از پایگاه های نظامی محافظت میکنند. از لحاظ درگیری نسبت به دو دشمن قبل قویتر هستند و باید با احتیاط بیشتری با آن ها روبرو شد.
22766686505132859936.png



Knight : این موجودات یا شوالیه ها، بوسیله ی پوششی از زره فولادی محافظت میشوند و دارای یک شمشیر میباشند. این موجودات فقط از طریق فواصل نزدیک میتوانند به شما آسیب برسانند و معمولا در دسته های چندتایی به شما حمله ور میشوند. از لحاظ قدرت درگیری، اگر به تنهایی با ان ها مبارزه کنید آسان هستند ولی چون اغلب بصورت گروهی حمله میکنند و از سرعت نسبتا بالایی برخوردارند اگر دقت کافی نداشته باشید به راحتی شما را غافلگیر میکنند. این مخلوقات فقط در قسمت های قدیمی و جهان های جادویی بازی یافت میشوند و حضورشان از مراحل 2 و بعد از آن میباشد.(در هر اپیزود به جز اپیزود سوم که حضور ندارند)
89373636279511586675.png


Ogre : این مخلوقات موجوداتی درنده و خونخوار میباشند که در تمامی 4 اپیزود وجود دارند و از دشمنان اصلی و همیشگی بازی میباشند.از مرحله ی 2 به بعد با آن ها روبرو میشوید. این دشمنان در یک دست از اره برقی برای فواصل نزدیک و در دست دیگر از یک نارنجک انداز برای فواصل دور، برای مبارزه با دشمنان خود استفاده میکنند و با دو شلیک راکت میمیرند و چون هم فابلیت جنگ از دور و هم جنگ از نزدیک را دارا هستند در بیشتر مناطق بازی با آن ها روبرو میشوید.دارای سرعت پایینی بوده و به هنگام نبرد صدای اره برقیشان به طرز چندش آوری اعصاب شما را به هم میریزد. از لحاظ درجه ی سختی متوسط ( Medium ) میباشند.

64539134515905015534.png
Scrag : این مخلوقات که حالتی شبیه به یک مار دارند، موجوداتی پرنده میباشند که از مراحل 2 به بعد با آن ها روبرو میشوید. این دشمنان بوسیله ی اشعه یا نورهایی سبز رنگ با شما به مبارزه میپردازند که هم بصورت تکی و انفرادی و هم در دسته های چندتایی مقابل شما به مبارزه میپردازند. از لحاظ درگیری جزو دشمنان با درجه ی متوسط میباشند.
73394716571661329463.png


Fiend : این هیولا جزو خطرناک ترین موجودات بازی میباشد که دارای دو دست خنجر مانند میباشد و میتواند پرش های بلندی انجام دهد و سرعت فوق العاده بالایی دارد. فوف العاده Aggressive و خشمگین میباشد و استرس و ترس بالایی ایجاد میکند چون سرعت بسیار بالایی دارد و به هنگام حمله صر و صدای زیادی ایجاد میکند . با اینکه فقط از طریق درگیری های نزدیک میتواند به شما آسیب برساند ولی سرعت عمل فوق العده ی او این نقص را پوشش میدهد. با سه شلیک راکت از پای در میاید و از لحاظ درجه ی سختی جزو موجودات خطرناک و با درجه ی سختی بالا میباشد.

47671656754394592682.png




Death Knight : این شوالیه ها نوع ارتقاء یافته ی Knight ها میباشند که همانند Feind ها با سه شلیک راکت از بین میروند و جزو دشمنان با درجه ی سختی بالا میباشند این دشمنان دارای کلاه خودی شیطانی و زرهی فولادین بر تن هستند که وحشیانه دشمن را نابود میکنند. این موجودات یک شمشیر در یک دست و یک آتش افکن در دست دیگر دارند. بسیار سریع هستند و به راحتی شمارا غافلگیر میکنند. در تمام اپیزودها به جز اپیزود اول حضور دارند و از لحاظ درگیری جزو دشمنان قوی و با درجه ی سختی بالا میباشند.

32174678113546761745.png



Rotfish : ماهیانی هستند با چشمانی سبز رنگ که در آب های بازی میتوانید آن ها را مشاهده کنید. این ماهیان که معمولا در دسته های چندتایی زندگی میکنند تنها بوسیله ی دریدن و تکه کردن به شما صدمه میزنند که جراحت مختصری وارد میکند، درحقیقت این موجودات کار را برای بقیه ی دشمنان برای نابودی شما فراهم میکنند مثل Zombie ها که اغلب آن ها را در آب ها نیز میتوانید مشاهده کنید. پس از جراحت جزئی توسط این موجودات ضربات دشمنان دیگر میتواند راحتتر شما را به سمت نابودی سوق دهد.

32508363748757278083.png

Zombie : موجوداتی اسرار آمیز که تا حدودی میتوان گفت نامیرا هستند. این موجودات فقط از طریق انفجار سنگین و تکه تکه شدن از بین میروند، طوری که مثلا اگر با اسلحه ی شاتگان یا لیزر یا... به آنها شلیک کنید پس از مدتی که بر روی زمین می افتند ، دوباره حیات تازه گرفته و دوباره شروع به حمله میکنند. این موجودات به خودی خود دارای قدرت بالایی نیستند و با تکه های گوشتی که از بدن تکه تکه ی خود میکنند به شما حمله میکنند ولی وقتی در گروه های چندتایی به شما حمله ور شوند خطر آفرین هستند و بهترین راه برای کشتنشان استفاده از نارنجک انداز یا بازوکا میباشد که باید در اجتماع آن ها شلیک شود تا از پا در بیایند). در حالت عادی هیچ کدام از هیولاهای بازی که در بالا ذکر شد نیز قادر به از بین بردن این موجود نیستن(چون به مانند بازی Doom که پس از اصابت ضربات موجودات دشمن به همدیگر حتی به یکدیگر نیز رحم نمیکردند و با هم درگیر میشدند این بازی نیز همینطور است) تنها انفجار قدرتمند Spawn ها و گلوله ی آتشین Vore و دستان قدرتمند Shambler قادر به تکه تکه کردن و نابودی این موجود است.
36429558397095705914.png


Spawn : این موجود نیز بسیار اسرار آمیز و مرگ بار میباشد. اسپان یک جسمی شبیه به لکه ای آبی رنگ میباشد که تنها در اپیزود چهارم که خطرناکترین و مرگبارترین اپیزود بازیست ( Elder world ) موجود است. این مخلوق دارای دو شیوه برای حمله است. ابتدا باید گفت که این دشمن در جاهایی که بسیار تطابق رنگی با رنگ بدنش دارد را برای مخفی شدن برمیگزیند یعنی جاهای با رنگ آبی لاجوردی و پس از اینکه شما را رویت کند بسیار آهسته در حالی که روی زمین میخزد به شما نزدیک میشود. پس از اینکه به حد کافی نزدیک شد همچون یک جسم با الاستیسیته بالا ( دقیقا به مانند آدامس) شروع به جهش های سریع میکند و با این جهش ها به شما ضربه میزند البته این وجه کار او یعنی ضربه زدن خطر اصلی وی محسوب نمیشود چونکه ضرباتش خیلی Damage وارد نمیکند ، بلکه خطر اصلی او به هنگام مرگش است که پس نابودی انفجاری مهیب ایجاد میکند که درصد بسیار زیادی از عمر پلیر را از بین میبرد. بهترین راه برای مبارزه با او اینست که اصلا نگذارید که شروع به حرکت کند و تا ساکن بر روی زمین است او را از بین ببرید. کار در جایی فوق العاده مشکل میشود که 4 یا 5 عدد از این موجودات با هم باشند که فقط کمی بی دقتی مرگ شما را به همراه دارد.
37502932536291882981.png



Vore : موجودیست عنکبوت مانند با سه پا و دو بازو، بسیار خطرناک که در اپیزود دوم بازی ( Realm of Black magic ) و اپیزود سوم ( Nether world )به عنوان یک Boss از کلید جادوی سیاه ( Rune of Black magic ) و کلید جادوی جهنمی ( Rune of Hell magic ) محافطت میکند و در تمام اپیزود ها به جر اپیزود اول یعنی The dimention of doomed حظور دارد. در مورد این مخلوق باید گفت که جزء مرگبارترین دشمنان بازی به حساب میاید، پس به هنگام روبرویی با او بسیار باید دقت کنید. این دشمن دارای یک بمب آتش افکن بسیار پرقدرت میباشد که پس از رها شدن از دستانش نیز میتواند آن را کنترل کرده و به شما ضربه وارد کند یعنی مثلا حتی اگر پلیر پس از شلیک بمب پشت دیوار هم پنهان شود این موجود بمب را از راه دور به پشت دیوار هدایت میکند. پس باید سرعت عمل بالایی در برخورد با او داشته باشید تا گلوله اشتباه کند و به دیوار اصابت نماید. این موجود از محافظین مادر خود یعنی همان خالق اهریمنی اش ( Shubb-niggurath ) نیز میباشد و از وی در برابر شما محافظت میکند.
99229504748700159928.png



Shambler : خطرناک ترین Enemy در بازی را باید به این موجود اطلاق کرد. موجودی اهریمنی که از لحاظ فرم یک نوع Yeti محسوب میشود و مرگبارترین دشمن بازیست. از لحاط دقت و سرعت در عملکرد فوق العاده هست، دارای دو دست چنگکی بزرک میباشد که با اتصال آن ها به هم الکتریسیته ایجاد میکند. باید به این نکته توجه کنید که حتی اگر ثانیه ای در عملکرد درنگ کنید این موجود به شما امان نخواهد داد چون ار لحاظ دقت در برخورد الکتریسیته به دشمن دارای کمترین خطا و اشتباه است. پس اصلا راه دور را برای مبارزه با آن نباید انتخاب کرد. البته از نزدیک نیز به همان اندازه مرگبار است، در توصیف دستان تنومند او همین کافیست که موجودی مثل Zombie که نامیراست و تنها با مضمحل شدن توسط قویترین بمب های بازی از بین میرود، بویسیله ی دستان این موجود به راحتی تکه تکه میشود. بهترین راه مقابله با او گیج کردنش میباشد، شما باید او را فریب دهید و مدام به جلو و عقب حرکت کنید تا موجود توانایی تصمیم گیری برای استفاده از سلاح هایش را نداشته باشد در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد. البته لازم به دکر است که همیشه آنقدر فضا در اختیار ندارید تا بتوانید او را فریب دهید پس باید به خوبی خود را تجهیز کنید. این موجود به همراه Vore از کلید جادوی کهن ( Rune of Elder Magic ) واقع در خطرناکترین اپیزود بازی یعنی ( Elder world ) و همینطور در نبرد علیه Shubb -niggurath از کلید و مادر جهنمی خود محافظت میکند.
13609710586061629779.png




Chthon : موجودی که در قلب آتش و مواد مذاب House Of Chthon واقع در اولین اپیزود بازی ( Dimention Of Doomed ) زندگی میکند. هیولایی که بر روی صورتش به جای چشم و بینی ، دهانی بزرگ همراه با دندان هایی تنیده در هم دارد ودر حقیقت اولین Boss از مجموع دو Boss اصلی در بازی میباشد. بسیار پر قدرت میباشد و مطمئنن موجودی که از دل آتش بیرون بیاید با گلوله ها ی داغ اسلحه از بین نمیرود. پس شما باید راه دیگری را برای کشتن وی برگزینید. تجربه این کار را به خودتان میسپاریم. پس از نابودی این هیولا شما نخستین کلید بازی یعنی کلید جادوی زمین ( Rune Of Earth ) را بدست میاورید و اولین دنیای سلطنت موجود شیطانی Shubb- Niggurath فتح و نابود میکنید.
76557307297357713563.png



Shubb-Niggurath : این موجود، مادر ، بوجود آورنده و قلب هیولاها و افریت هاییست که سعی در نابودی زمین و انسان ها دارند دارای 3 بازوی بزرگ و بدنی زخمی با چندین شکاف عمیق میباشد. این موجود با استفاده از چهار جادویی که در چهار دنیا قرار داده ( همان Rune هایی که تحت عنوان کلید هر جهان Collect میکنید) سعی در استفاده ی پورتال های انسان ها برای ورود هیولاهای خود به جهان آن ها را دارد و با این 4 جادو سعی در کنترل و نابودی انسان ها دارد که برخلاف انتظار وی، پورتاگونیست بازی با جمع آوری این کلیدها و فتح دنیاهای شیطانی وی ، از این جادوها برای هویدا کردن مکان مخفی زندگی او استفاده کرده و پس از آشکار شدن مکان او و تضعیفش به واسطه ی از بین رفتن جهان های شیطانی ، نهایتا او را از پای در می آورد. این موجود اهریمنی بر روی سکویی واقع در مواد مذابی که دور تا دور او را پوشش دادند قرار گرفته و از طریق یک گوی اسرار آمیز که مدام گرد وی طواف میکند خبیث ترین و خطرناکترین موجودات خود ( Shambler و Vore ) را احطار کرده ، به مبارزه با شما فرا میخواند. هیپ گونه گلوله و بمبی بر وی کارساز نیست و به مانند Chthon باید دنبال راهی دیگر برای نابودی او باشید که اینکار را به خودتان واگذار میکنیم.
55516467036490280642.png




سلاح های موجود در این نسخه/ Weapons :

Axe : تبر، سلاحی است که شما از لحظه ی ورود به بازی آن را در اختیار دارید. این سلاح مخصوص درگیری های نزدیک میباشد که البته صدمه ای که به دشمن وارد میکند بسیار کم است و در قیاس با شاتگان کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. در حقیقت این سلاح برای مواقعی است که شما میخواهید یک در مخفی ای را بگشایید یا میخواهید عملی انجام دهید که کمتر از تیرهای اسلحه های خود استفاده کنید چون بعضی از در های مخفی در بازی بوسیله ی شلیک کردن باز میشوند و شما به جای اینکه از گلوله های خود برای اینکار استفاده کنید میتوانید این کار را با تبر انجام دهید.
76400481749515928873.png




Shotgun : این سلاح در حقیقت اولین سلاح کارآمد برای شما در بازیست که به همراه تبر از همان ابتدا در اختیار شماست. و شما از هر کجا و هر موقعی که بازی را شروع کنید این سلاح را در اختیار دارید. با اینکه اثر آن از تبر بیشتر است ولی بازهم اثر بخشی آنچنانی ای در مقابل بسیاری از دشمنان را ندارد . ولی تا وقتی که شما سلاح بهتری پیدا نکنید میتواند برای شما راهگشا باشد.
51953190995357449281.png


Double-Barreled shotgun : این سلاح نوع ارتقاء یافته ی شاتگان میباشد که مانند یک تفنگ شکاری پرقدرت است. البته سرعت پایینی در شلیک دارد ولی در درگیری های نزدیک اثر گذاری مطلوبی دارد خصوصا اگر زمانی خواستید از Quad Damage استفاده کنید یکی از گزینه های بسیار مناسب میباشد چون تقریبا با یک الی دو شلیک هدف را تکه تکه میکند. تیرهای DBs و شاتگان با یکدیگر یکیسن و مصرف هر کدام باعث کاهش تیر دیگری نیز میشود.
10011392257542369189.png



Nailgun : این سلاح یک سلح خوب و کارآمد در بازیست. این اسلحه که به مانند یک تیربار سریع عمل میکند گلوله را از دو لوله بیرون میدهد و دارای سرعت بالاییست. البته اثرگذاری آن به اندازه ی شاتگان نیست ولی سرعت بالای تیراندازی این ضعف را پوشش میدهد. از طرفی بدلیل دقت بالا در تیر اندازی میتوان از این سلاح برای دشمنان فواصل دور استفاده کرد چون Accuracy بسیار بالایی دارد.
20211246623527445254.png




Super Nailgun : این اسلحه، اسلحه ای پر قدرت میباشد که در حقیقت مدل بهبود یافته ی Nailgun میباشد. سلاحی چهار لول که سرعت بی نظیری در هنگام شلیک دارد. این سلاح هم مانند مدل قبلی دارای تیرهای پرقدرتی نیست ولی سرعت فوق العاده و کوبش زیاد به هنگام شلیک، این سلاح را به سلاحی بسیار کارآمد تبدیل کرده است. باید این نکته را ذکر کنم که تیرهای این دو سلاح یعنی Ng و Sng با هم یکیست و از هر کدام که استفاده کنید تیرهای دیگری نیز مصرف میشود. تنها ضعف این سلاح این است به سرعت خشاب شما خالی میشود و باید به اندازه شلیک کنید.
92964849561740438213.png
 
Last edited by a moderator:

tv47

کاربر سایت
Dec 2, 2005
290
نام
amir
دست گلت درد نکنه دوست عزیز..بازیو نصب کردم..فقط موس وسط ثابت میمونده..کنسول رو هم میزنم ومتنی که گفتید رو تایپ میکنم اما میگه نمیشناسه و تغییری ایجاد نمیشه..ایا راهی هست؟
اگه شماره دو رو هم واسه دان بزارید بسیار سپاگذار میشم...با همین وضع 4مرحله رفتم و خیلی کیف داد!!
 

Mr.unknown

کاربر سایت
Aug 29, 2012
434
دست گلت درد نکنه دوست عزیز..بازیو نصب کردم..فقط موس وسط ثابت میمونده..کنسول رو هم میزنم ومتنی که گفتید رو تایپ میکنم اما میگه نمیشناسه و تغییری ایجاد نمیشه..ایا راهی هست؟
اگه شماره دو رو هم واسه دان بزارید بسیار سپاگذار میشم...با همین وضع 4مرحله رفتم و خیلی کیف داد!!
نیازی نیست کنسول را بزنید فقط کلیدِ ~ را بفشارید و اول یک + وسپس بنویسید MLOOK و بعد اِنتر.برای هر باری که از بازی خارج و بعد وارد میشید باید وارد کنید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر