PS4K حقیقت دارد ولی احتمالا فقط یک PS4 Slim است

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
PS4_teardown_05-625x350.jpg

در هفته اخیر شایعاتی مبنی بر اینکه سونی در حال ساخت کنسول بین نسلی PlayStation 4.5 می باشد بر سر زبان ها افتاد.منبع شایعه به این نکته نیز اشاره کرد که این کنسول از لحاظ قدرت سخت افزاری و گرافیک تقویت شده و قادر است بازیها را با رزولوشون 4K اجرا کند.اخیرا " یورو گیمر " PS4.5 را تایید کرده است و بر اساس منابع داخلی سونی به نظر می رسد نام آن PlayStation 4K می باشد.

بنابراین ما الان متوجه شدیم سونی در حال کار کردن روی یک PS4 بهینه شده است اما جزئیات دقیق آن مشخص نیست . سه سناریو مختلف در مورد این کنسول حدس زده می شود اما به نظر ما (geek) تنها یکی از این سه سناریو درست است (که در ادامه به آن اشاره می شود)

این سه سناریو مختلف در مورد PlayStation 4K می باشد:

1 - PS4 جدید با افزایش قابل ملاحظه عملکرد و سخت افزار جدید ،اجازه می دهد بازیها به صورت 4K اجرا شوند.
2 - PS4 جدید قابلیت پخش مدیا را به صورت 4K باز میکند و اجازه میدهد بازیها با کیفیت بهتری به صورت 1080p اجرا شوند.
3 - PS4 جدید در واقع فقط یک PS4 Slim با قابلیت پخش مدیا به صورت 4K است.

همانطور که میدانیم سونی همیشه در منتشر کردن ورژن های مختلف و جدید از کنسول خود دربازه زمانی عمر یک کنسول در یک نسل همواره با تجربه عمل کرده است.این ترفند همیشه باعث ذخیره شدن پول بیشتر برای سونی در ساخت یک کنسول بهینه ، کم مصرفتر با تهویه مناسب و قابل اعتماد تر بوده است.اگر چه نام کنسول معمولا یکسان باقی مانده است.

PS4_pad_reflection-625x350.jpg

PlayStation 4K اگر درست باشد به نظر می رسد یک چیزی بیشتر از یک آبدیت سخت افزاری باشد.بدین معنی که می تواند چیزی فراتر باشد.با این حال ما گزینه اول و دوم لیست را رد می کنیم چون این دو گزینه بیشتر از اینکه پیامد و فیدبک مثبت برای سونی داشته باشد بازخوردی منفی را در برخواهد داشت.

بیایید نگاهی به 3 حالت مختلف در لیست داشته باشیم:


منتشر کردن یک PS4 جدید با افزایش قابل ملاحظه عملکرد و سخت افزار جدید، هزینه مالی بسیاری را برای سونی در برخواهد داشت و دلیلی برای این همه هزینه اضافی وجود ندارد.بدتر اینکه این ممکن است باعث ایجاد دو دستگی و جدا شدن بین اجتماع بازی بازان شود که PS4 نمی تواند بازیهای PS4K را اجرا کند و اجبار به خرید PS4K باعث خشم غالب بازی بازان می شود.پس می بینیم که گزینه 1 بسیار هزینه بر و کاملا ریسک پذیر است و به اعتقاد ما سونی چنین ریسکی را انجام نخواهد داد.

گزینه 2 ریسک کمتری را برای سونی دارد اما باز هم باعث دو دستگی و شکاف بین بازی بازان می شود چرا که PS4K جدید می تواند بازیها را با کیفیت و گرافیک بهینه تری نسبت به PS4 معمولی اجرا کند و به نظر نمی رسد سونی تنها برای یک افزایش گرافیکی جزئی چنین ریسکی را انجام دهد.

PlayStation-4-console-625x350.jpg

به نظر ما گزینه سوم بسیار محتمل تر است.سونی می تواند سایز 28 AMD SoC فعلی PS4 را کوچکتر کند و مثلا با راه حل 14nm آن را کارآمد تر کند.با این کار علاوه بر افزایش عملکرد بهتر تهویه کنسول ، می تواند یک PS4 کوچک (Slim ) را منتشر کند.واقعیت مجازی سونی PlayStation VR در کنار این کنسول جا افتاده تر می شود.در این حالت بازیها بر روی PS4 و کنسول جدید هیچ تفاوتی ندارند و تمام بازیها چه بر روی PS4 و چه PS4K دقیقا با یک عملکرد و رزولوشن 1080p اجرا می شوند.در واقع با افزایش قابلیت تماشای مدیا به صورت 4K و کوچکتر شدن سایز آن،سونی کنسول به روز خود را منتشر می کند و همین دلیل بسیار خوبی است برای افرادی که دارای تلویزیون 4K هستند که این کنسول جدید را خریداری کنند و توسط PS4 می توانند با کیفیت 4K مدیا تماشا کنند.رسانه 4K باعث افزایش طول عمر PS4 می شود و میدانیم که سونی عاشق فروش و اجاره رسانه های 4K بر روی PSN است.

نظر شما در مورد لیستی که داده شد چیست؟شما چه فکر می کنید؟


منبع
 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,600
نام
mohammad
کنسولای نینتندو قضیه شون فرق میکنه. هر وقت نینتندو مثل سونی و مایکروسافت اومد از سخت افزار به روز استفاده کرد اونوقت باید نگران فروشش کمش شیم. 3DS سخت افزارش از آیفون 4اس عهد بوق هم ضعیفتره و شما بگو فروشش 0 شد رفت آخر جدول. اصلا کک نینتندو هم نمیگزه بس که سر این کنسول سود کرده. همین طور Wii U که سخت افزار نسل پیش رو داره. اینکه گفتین نینتندو بعد سه چهار سال NX رو داره میده اولا Wii U شکست خورده بود برخلاف PS4 ثانیا نینتندو اصلا کنسول نسل هشت نداده بود که طرفداراش این وسط بخوان مثل ما ضرر کنن. جفت کنسولای نینتندو با یه کنسول که میخواد کل بازیا رو 4k اجرا کنه قضیه شون زمین تا آسمون فرق داره و مقایسه ای که دارین میکنین کلا اشتباهه.
لطمه نیومدن احتمالی بازی برای پلی4 هم برای من گیمره، که از بازیهای زیادی محروم میشم. وگرنه سهامدار سونی نیستم که از فروش کم کنسولش ناراحت شم:D خود ناتی داگ و سانتامونیکا هم بعد یه مدت ببینن نمیتونن برای پلی4 به هر دلیلی بازی بسازن با سونی رودربایستی ندارن.
در مورد قیمت کنسولا تو چند سال پیش که میفرمایید هم اونموقع دلار هزار تومن بود و صد البته همون 300-400 هم برای ایکس باکس 200 دلاری زیاد بود! یادمه تو همین بازیسنتر یه فروشنده پیدا شده بود میخواست کنسول به قیمت جهانی بده ایکس باکس 360 آکبند رو 200 تومن قیمت گذاشته بود، البته رفت و هیچ وقت پیداش نشد. بعد ما داریم از یه چیز خیلی گرون حرف میزنیم، مثال بهترش اینه که تو همون بازه زمانی که عرض کردم قیمت بگیرید قیمت پلی استیشن 3 تو موقع لانچ چند بوده تو ایران...

الان هر چی ما بگیم باز یه چیز دیگه میشنویم:D
خوب نینتندو خرج سخت افزار نمی کنه از طرفی خرج چیزای دیگه کنسول می کنه که ما همش منتظر تجربه جدید و نواوری هستیم ازش:D
کنسول مفت گرون که نمیده:D

در مورد قیمت 3 هم من قیمت گرفته بودم تو توپخته یادمه حدود 900 اینا بود:D(برای من جزو کالاهای لوکس حساب میشد:D)
ولی باز به نسبت گذشته با انصاف تر شدن فروشنده ها:D یادمه سر بازی ها تا 120 اینا هم می رفتن دوستان:D
 

K ANE

کاربر سایت
Aug 15, 2014
920
نام
Noble 6
خوب دیگه شما هنوز فرضت بر اینه که اره قراره فور کلا نابود بشه و ...:D
شما فرضت گزاشتی بر اینکه صد در صد لطمه رو می زنه و من میگم نمی زنه بزنه هم تاثیر چندانی نداره:D
همین 3ds اینکه وضعیتش بدتره رسما گفتن بعضی از بازی ها براش نمیاد:D
الان سومه هر ماه تو امریکا:D
یعنی برگردیم به اینکه فور و وانی و هم وجود نداشت چه بسا الان تو صدرم می بود:D

و نکته اخر اینکه وضعیت اقتصادی کشور رو و فروشندگان رو به پای سونی که نباید گذاشت:D
من یادمه چند سال پیش با 300ـ400 تومن راحت میشد بهترین کنسول های نسل هفتمی رو خرید

در ضمن چطور شما wiiu رو نسل هفتمی حساب می کنی؟
در حالی که خود wii سال 2006 اومده؟:D
در حالی که خود نینتدو بار ها اعلام کرد این نسل بعدی wii هستش

این نکته رو هم فراموش نکن ما با عرضه 5 تو سه سال از عمر فور حرف نمی زنیم داریم می گیم 4.5
یعنی بازی ساختن که مثل درست کردن شکلات نیست که چند ساعته اماده شه چند سال طول می کشه
قطعا خیلی از بازی هایی که ما از حال تا اخرای نسل می بینیم از حالا استارت اولیشون خورده و پایه کارشون همون 4 هست حالا یه چندتا فریم هم برای 4.5 بالاتر بشه:D دیگه در بد ترین حالت بازی های سال اخر شاید یه اختلاف کوچیکی داشته باشند:D
کسی نمیگه کلا ps4 از بین میره ....!!! منظور اینکه با اومدن کنسول قویتر استدیو های بازی سازی بیشتر تمرکزشون رو میزارن روی اون و کمتر به ضعیف تره توجه میشه و در نتیجه شاهد بازی های پولیش نشده و با مشکلات عجیب و غریب و حتی بیکیفیت روی ps4 میشیم .....

یه مثال : نمی دونم شما cod bo3 روی نسل هفت بازی کردی یا نه اما اگه بازی کنی به عمق این فاجعه پی میبری... بازی رو کرده بودن ۳۰ فریم و تکسچرها در حد PS2 . توجیهشون هم اینه که مشکل از کنسول هست که ضعیفه!!! یعنی تمام تمرکزشون رو گذاشتن روی ps4 و x 1 و نسخه های PS3 و x360 یه چیز در حد رفع تکلیف بود .
 

iranmahdi1372

کاربر سایت
Feb 26, 2016
76
این نظر من دوستان شاید خیلیا بگن نه.ولی باهمین شایعه یا حقیقت خیلیا مثل من و دوستان من فعلا خرید نمیکنن چه درداخل چه در خارج و این میتونه امار فروش رو پایین بیار.ودرکل چیزی که ثابت شده تو همه چی و هر چیزی وقتی مدل جدیدتر بیاد به قدیمی کم لطفی میشه واز کیفیت خدمات براش کسر میکنن
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,600
نام
mohammad
کسی نمیگه کلا ps4 از بین میره ....!!! منظور اینکه با اومدن کنسول قویتر استدیو های بازی سازی بیشتر تمرکزشون رو میزارن روی اون و کمتر به ضعیف تره توجه میشه و در نتیجه شاهد بازی های پولیش نشده و با مشکلات عجیب و غریب و حتی بیکیفیت روی ps4 میشیم .....

یه مثال : نمی دونم شما cod bo3 روی نسل هفت بازی کردی یا نه اما اگه بازی کنی به عمق این فاجعه پی میبری... بازی رو کرده بودن ۳۰ فریم و تکسچرها در حد PS2 . توجیهشون هم اینه که مشکل از کنسول هست که ضعیفه!!! یعنی تمام تمرکزشون رو گذاشتن روی ps4 و x 1 و نسخه های PS3 و x360 یه چیز در حد رفع تکلیف بود .

خیلی جالبه شما وقت نمی زاری کل مطلب رو بخونی بعد میای مثال می زنی
من بالای 2000 بار گفتم ما در مورد ps5 که حرف نمی زنیم داریم می گیم 4.5:D
پس نباید انتظار داشت که اختلاف زیاد باشه
خود سونی هم می دونه اگه اسمش این باشه مثل یه کنسول جدید نخواهد فروخت چه بسا بالای 600 دلارم باشه که دیگه بدتر می کنه:D
فقط برای افرادی که حاضرن بیشتر خرج کنه این دستگاه میاد
و اگرم چنین کنسول قیمت بالایی بیاد که سونی بی وقفه از اون نمیده بیرون:D
قطعا تولیدشون محدوده اگر دیدن بازار طالب این هست بازم میدن
دیگه اونوقت این مشکل سونی نیستش که بازار کامل پذیرای چنین چیزی بود و مجبور بشن یه اختلاف کوچیک بین نسخه های بازی باشه
اونموقع هر کی ناراحت بود جا اینکه یخه سونی رو بگیره باید یخه مردم رو بگیره که چرا حمایت کردین:D


بازم میگم برای اون دوستانی که نمی خونن چیزی رو:D
اگه واقعا سخت افزارش انقدر قدرت مند باشه صد در صد هزینه ی بالایی داره و از این میشه نتیجه گرفت قراره تولیدش محدود باشه
از این کارا هم خیلی شده کلا تو صنعت تکنولوژی که تولیدشونم محدود بوده و قیمت بالایی هم داشتند
 

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
پس نباید انتظار داشت که اختلاف زیاد باشه

مطمئن باش کنسول جدید اختلاف زیادی داره از نظر اجرا و گرافیک داره و کیفیت بازی ها طوری روی ps4 تنظیم خواهد شد که دارندگان فعلی راغب به خرید محصول جدید بشن، چون اختلاف کم اصلاً سود نداره برای خود سونی (کنسول رو نباید با گوشی های هوشمند مقایسه کرد که با یه تغییر کوچیک هم می تونن سود ببرن)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,882
نام
malek
کلا پلی استیشن میان نسلی رو از سرتون بیرون کنید.اصلا با فلسفه وجودی کنسولها مغایرت داره(جملم خیلی سنگین بود:blush:)
 

Breakdown

کاربر سایت
Mar 24, 2016
170
امکان نداره وسط نسل یه کنسول قویتر از قبلی بدن بیرون که بهتر بازی اجرا کنه شاید یه مدل درست کنن امکانات بیشتر داشته باشه ولی کنسول قویتر فکرشو باید از سر بیرون کنید.
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر