Prototype 2 | First Look

WhyAlwaysMe

Started from the bottom now we're here
کاربر سایت
Jan 4, 2011
165
نام
Amirreza
Prototype-2-monster-movies.jpg

|------------------------------------------------------------|
نام بازي : Prototype 2
سازنده بازي : Radical Entertainment
ناشر بازي : Activision
تاريخ عرضه : TBA 2012
ژانر بازي : Action / Open World
درجه سّـني :[ M [ Mature - +18

|------------------------------------------------------------|
" خـالق ، تنها به دسـت مخـلوقش كشـته مي شود . "

سوء تفاهم نشود ، ما در مورد اعتقادات مذهبي صحبت نمي كنيم !

نكته ي بالا در مورد الكس مرسر ( Alex Mercer ) نـيز صـدق مي كند ، اولين باري كه الكس را ملاقات كرديم ، غـرق در خاطرات تكه تكه شده و شكسته و ناكامل خود بود ، نمي دانست كه بوده و چگونه به چيزي كه هست تبديل گشته است . الكـس پـس از بازگرداني حافظه خود و دركـ تمام توانايي هايش تصميم به استفاده آنها در جهت اهداف خود مي كند . كه شامل كشتن همسر و دختر گروهبان جيمز هِلِر ( James Heller ) هم مي شود .

جيمز پس از بازگشـت از 14 ماه جنگـ طاقت فرسا در افغانستان كه تنها به اميد ديدار دوباره خانواده اش درآن به سر مي برده ، بجاي استقبال گـرم خانواده با اجساد آنها مواجه مي شود . الكس به دلايلي از جيمز خوشش مي آيد ، پس دليلي نمي بيند كه وي را به يكي به مانند خودش تبديل نكند ، و اينجاست كه جمله ي اول مطلب حق خود را ادا مي كند . جيمز كه قدرت هايي به مانند الكس پيدا كرده و مي داند الكس عامل كشته شدن خانواده اش است دليلي نمي بيند كه وي را به جهنم نفرستد .

Prototype بازي خوبي بود ، نوآوري هاي جالبي داشت مانند دزديدن خاطرات افراد با كشتن آنها و از همه مهمتر شخصيت منفي بودن الكس . اما داستان كليشه اي ، گرفيكـ نه چندان جالب و مشكلات كوچك ديگر مانع موفقيت كامل اين IP شدند ، هرچند داستان اين نسخه هم نكته ي جديدي در خود ندارد اما حداقل بايد سازندگان به فكر روايت درست اين داستان باشند ، انجين نسخه ي اول Titanium نام داشت كه دست اندركاران بازي با ارتقاي آن و ساخت Titanium 2 قول گرافيكي پويا و زيبا را داده اند . از ديگر مشكلات بازي مي توان تكراري شدن آن را نام برد كه ظاهراً سازندگان گوش خود را به فن هاي بازي سپرده اند و به همه انتقادات جامه عمل پوشانده و در جهت برطرف كردن آنها برآيند .

نيويوركـ اكنون به سه قرارگاه شيطان تقسيم شده ، بخـش قرمز شهر كه تحت حكمفرمايي الكس مرسر و ويروس نازنينش است و كاملاً قرنطينه است ، بخـش زرد كه حكم سطل زباله شهر را دارد و در آن افراد آلوده شده يا فقير و دوره گرد ها زندگي مي كنند ، بخـش سبز شهر كه تحت حكومت ديكتاتوري شديد نظارت مي شود و هرگونه حركت مشكوكـ ، علائم آلودگي به سرعت از بين مي رود .

مانند الكس در نسخه ي قبل ، جيمز نيز مي تواند رد قربانيان خود را بگيرد ، اما براي پيدا كردن الكس وي نياز به دريافت اطلاعات درباره ويروس Black Light دارد كه در مركز اطلاعات شهر نگهداري مي شود ، جيمز مي تواند اطلاعات را با نفوذ به آنجا بدست آورده يا از روش كلاسيكـ كشتن افراد و دزديدن حافظه آنها ، اطلاعات كسب كند .

علاوه بر سـطح زمين ، ويروس به زيرزمين نيز راه يافته و شروع به شيوع و آلوده كردن مردم مي كند . كانال هاي زيرزميني آب رساني بسيار خطرناكـ و دهشتناك بوده و پر از دشمنان آلوده شده و قوي مي باشد ، اما با از بين بردن آنها جيمز مي تواند ارتقاها و قدرت هاي منحصر به فرد و با كارايي زيادي را كسب نمايد . در يكي از تريلر هاي بازي جيمز با نصـف كردن يكي از هيولاهاي زيرزميني بازي قدرت دست خود را ارتقا داد و سپس مشاهده شد كه قدرت دَميج ( Damage ) زني اش بسيار افزايش يافت ، پس بايد هميشه به دالان ها و دخمه هاي زيرزميني نيويوركـ توجه شايان و فراواني داشت .

عمـل كشتن عملي خشن و دردناك است ، اما انتقام بسيار سخت تر از اين هاست . جيمز كه وجودش پر از تنفر و حس انتقام شده تنها به دنبال الكس است ، اما وي خواهان كشتن خالقش است ، امري كه خيلي ها به نشدنش اعتقاد دارند اما وقتي پاي عزيزان وسط باشد مسلماً همه چيز انجام پذير است ، الكس با كشتن خانواده جيمز قدم اول را برداشت و با تبديل كردن جيمز به يكي از خودش گور خود را كند و حال نمي توان از آن اجتناب كرد . آيا جيمز توان انتقام گيري از خالقش را دارد ؟

در نهايت ، اكتيويژن برروي بازي هاي بيخود معمولاً سرمايه گذاري نمي كند ، اميدواريم مشكلات نسخه ي اول با توجه به زمان زيادي كه سازندگان بازي در اختيار دارند برطرف شده و شاهد يك بازي زيباي ديگر در ژانر Open World باشيم .

|-------------------------------------------------------------|
پ.ن : بيشتر از اين اطلاعات از بازي نيست ، همين ! .
 
آخرین ویرایش:

Acatalectic

کاربر سایت
Apr 5, 2010
469
بسیار عالی بود دوست عزیز

پس دليلي نمي بيند كه وي را به يكي به مانند خودش تبديل كند

الكس عامل كشته شدن خانواده اش است دليلي نمي بيند كه وي را به جهنم بفرستد.

فقط این دوتا جمله رو درست کن، "نکند" و "نفرستد". :d
 

Empty Box

کاربر سایت
May 2, 2009
1,190
نام
محمدرضا
من از شماره 1 زیاد خوشم نیومد جوری که نصفه نیمه بازی کردم - بازی برام فوق العاده یک نواخت بود !

امیدوارم شماره 2 اینطور نباشه - ممنون بابت اطلاعات .
 

<{ALTAIR}>

کاربر سایت
Apr 11, 2008
5,080
دوستان کسی هست بی زحمت یه لطفی کنه و یه خلاصه ی خیلی کوتاه از نسخه ی اول اینجا بگه یا بهم pm کنه؟خیلی کوتاه.اینکه ویروس ساخته ی کی بود و الکس این وسط چیکاره بود.همین.
خیلی ممنون می شم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر