آپدیت - May 2015:
آپدیت v1.3 بازی منتشر شد،با این آپیدت بازی کاملا مستقل میشه و برای اجرا دیگه نیازی به Battlefield 2 نیست.لیست تغییرات این آپدیت صفحه دوم،پست #23
Project Reality اسم یکی از بهترین و پر طرفدراترین Mod های Battlefield 2 هست،modـی که یه تیم کامل پشتش هست و هنوز بعد از 9 سال از عرضه بازی اصلی دارن روی این ماد کار میکنن.(نسخه 1.0.0 این ماد حدود 5-6 ماه پیش منتشر شد)
امروز نسخه 1.2 این ماد منتشر شد که میشه گفت مهمترین build این ماد بعد از 1.0 هست.
همونطور که میدونید GameSpy آخر این ماه_31 می_ کاملا غیر فعال میشه،سرور های بتلفیلد 2(در کنار یه سری بازی دیگه مثل bad company 2 ) هم کاملا down میشن،ولی از همون روزهای اولی که خبر غیر فعال شدن گیم اسپای اومد تیم PR یه خبر روی سایت گذاشتن و گفتن دارن تلاش میکنن کاری کنن که سرور های PR جدا از BF2 و مستقل باشه و با down شدنش هم مشکلی برای PR پیش نیاد.(EA رسما اعلام کرد دیگه BF2,BF Vietnam و 2142 پشتیبانی نمیکنه،این بازی ها رو ول کرده کلا از اونطرف بانجی برای هیلو 1 PC یه پچ داد تا بعد از این قضیه بازم بشه مولتی پلیر بازی کرد،تفاوت سازنده ها رو ببینید :d)
امروز PR v1.2 منتشر شد، با این نسخه سرور ها کاملا جدا از EA هستن(Master server خودشون رو دارن الان) و نکته مهم ترش اینه که با این نسخه دیگه لازم نیست BF2 اورجینال داشته باشید،فقط یه نسخه از BF2 v1.5 لازم دارید،دیگه سی دی کی اورجینال لازم نیست.
الان ممکنه بگید BF 2 برای زمان دایناسورهاست و دیگه اصلا بدرد نمیخوره اول از نظر گرافیک بگم که گرافیک این ماد از خود بتلفیلد 2 بهتر هست ولی در کل گرافیکش تاریخ مصرف گذشته و مربوط میشه به 1-2 نسل قبل، ولی گیم پلی فوق العاده ای داره،اگه یه مقدار بازی کنید گرافیک براتون کاملا عادی میشه و اصلا بهش فکر نمیکنید.
بازی حدود 40 تا Map مختلف داره که هر کدومشون چندین حالت مختلف دارن(شب،روز و مکان های مختلف برای گرفتن)نقشه ها هم مربوط به تمام نقاط جهان و نیرو های مختلف میشه.(تو آپدیت 2 ماه پیش یه نقشه اضافه شد به اسم Sbeneh outskirts که داخل سوریه هست :d ارتش سوریه مقابل نیروهای ضد دولت و با آپدیت آخری هم 3 تا نقشه جدید با faction جدید هلند به بازی اضافه شدن)
(Mechanized Infantry)
در کل بازی 7 mode مختلف برای بازی کردن داره ولی این 4 تا مهمترینشون هستن :
3.Command and Control
توی این مود تو نقشه هیچ منطقه ای برای گرفتن یا چیزی برای نابود کردن وجود نداره :d هر تیمی باید یه جا توی نقشه رو انتخاب کنه و یه FOB/Forward outpost بسازه و ازش محافظت کنه،2 تیم ticket های زیادی دارن . اگه تیکت های یه تیم تموم بشه باختن(اگه fob یه تیم نابود بشه اون تیم مقدار زیادی تیکت از دست میدن و 20 دقیقه وقت دارن یه fob دیگه بسازن)
چیزی که توی PR خیلی مهمه همکاری بین بازی کن ها هست.
4.Co-Op : فکر نکنم نیازی به توضیح باشه،توی این مود بازیکن های واقعی ضد هوش مصنوعی میجنگن(که زیاد جالب نیست و برای تمرین و... مناسبه)
حداکثر افراد داخل یک سرور هم 100 نفر هست،که میشه 2 تیم 50 نفری،Squad ها هم حداکثر 8 نفره هستن(توضیحات کامل در مورد squad ها داخل پست سوم)
(Logistics Truck)
نقشه های بازی خیلی بزرگ هستن،3 تا سایز کلی 1،2 و 4 کیلومتر برای نقشه ها وجود داره و معمولا هر بازی بین 40 تا 80 دقیقه طول میکشه،اگه هر 2 تیم قوی و هماهنگ باشن راند ها طولانی تر میشن و توی مود Insurgency اگه تیم مدافع تیم خوب و هماهنگی باشه ممکنه یه راند تا 2 ساعت یا بیشتر هم طول بکشه تا تموم بشه.
کلا از اسم بازی معلوم هست با چجور بازی طرف هستید، Project Reality،سعی کردن بازی رو به جنگ واقعی نزدیک کنن،مثلا توی بازی سیستم خونریزی وجود داره،تیر بخورید خونریزی میکنید و باید medic بیاد بهتون کمک کنه تا خونریزی رفع بشه البته هر سربازی با خودش 1 دونه باند/bandage داره که با استفاده ازش 25% به خونش اضافه میکنه.
یا سیستم bullet drop توی بازی هست که از BF3 خیلی بهتره ،مثلا توی BF3 گلوله اسنایپر ها به ازای هر 100 متر 1 متر سقوط میکرد که اصلا طبیعی نیست توی این بازی با توجه به نقشه و نوغ اسلحه bullet drop فرق میکنه.......(Bullet drop اسنایپر ها از 600 متر شروع میشه،marksman ها از 400 متر و ....)
یا اینکه وقتی کسی رو میکشید امتیازی براتون ثبت نمیشه و جایی نوشت نمیشه که شما کی رو کشتید،وقتی امتیاز بهتون اضافه میشه که اون شخص مورد نظر دوباره spawn بشه،پس اگه medic دشمن اون فرد رو زنده کنه امتیازی به شما تعلق نمیگیره نحوه امتیاز دهی هم خیلی جالبه،برای کار گروهی امتیاز خیلی بیشتری میگیرید،برای کشتن هم با توجه به نحوه کشتن دشمن و فاصله تا دشمن و نوع دشمن :d فرق میکنه،مثلا برای کشتن sniper ها و squad leader ها امتیاز بیشتری داده میشه،اسنایپر ها اگه توی فاصله های زیاد کسی رو بکشن امتیاز خیلی زیادی میگیرن،مثلا برای کشتن یه نفر توی فاصله 1 تا 50 متری یه نفر 12-20 امتیاز میگیره،ولی موردی پیش اومده که اسنایپر یه نفر رو کشته و بین 400 تا 600 امتیاز گرفته (من خودم این مورد رو دیدم،یه نفر از فاصله 750 متری یه اسنایپر دیگه رو کشت و البته این بیشترین فاصله ای نیست که میشه کسی رو با sniper rifle ها کشت،امکان کشتن تا فاصله حدودا 1000 متری وجود داره)
(German Forces)
سیستم ارتباط صوتی بین بازیکن ها هم واقعا بی نقص و عالیه. برای ارتباط صوتی از یه نسخه شخصی سازی شده نرم افزار mumble استفاده میکنه که با PR اتومات نصب میشه.
2 حالت کلی ارتباط وجود داره،ارتباط رادیوی و local speech.
local speech شبیه حرف زدن توی دنیای واقعی هست،وقتی دکمه مربوط به local speech رو نگه دارید فقط افرادی که اطرافتون توی بازی هستن صداتون رو میشنون،وقتی کسی بهتون نزدیک بشه صدای شما رو بلند تر میشنوه و وقتی ازتون دور بشه صداتون کمتر میشه،اگه سمت چپ شما باشه صدای شما رو از اسپیکر راست میشنوه و بلعکس،این مورد به مدیک ها خیلی کمک میکنن که افرادی که زخمی شدن رو راحت تر پیدا کنن.
ارتباط رادیویی هم وقتی یه فرد عادی توی squad باشید با نگه داشتن دکمه مربوط بهش همه ی افراد squad هر جا که باشن صداتون رو میشنون،ولی وقتی squad leader باشین میتونید با commander و تک تک squad leader ها ارتباط داشته باشید.برای این مورد از دکمه های سمت راست کیبورد که شبیه ماشین حساب هستن استفاده میشه، مثلا با نگه داشتن دکمه 1 squad leader تیم1 صداتون میشنوه،با نگه داشتن دکمه 2 لیدر تیم 2 و ......(میشه تغییر داد دکمه ها رو )
(Black Gold map)
و یه نکته دیگه هم به جز بیس اصلی هر تیم بازیکن ها نمیتونن توی منطقه هایی که میگیرن spawn بشن.squad leader میتونه چیز های مختلف بسازه،یکیشون اسمش FOB یا Forward operating base هست که با ساختنش بازیکن ها میتونن اونجا spawn بشن،از چیز هایی دیگه که میشه ساخت : Mortar,sandbags,AA missile,Anti tank missile و Heavy machine gun و چند تا چیز دیگه.
برای ساختن اینجور چیزا هم نیاز به supply crate هست،این supply crate ها داخل یه سری کامیون هستن که بهشونLogi truck گفته میشه تو بازی،logi truck ها هرکدوم 2 تا supply crate و یه وسیله که برای تعمیر وسایل نقلیه میشه دارن و میتونن این ها رو بندازن روی زمین و بعد از خالی شدن کامیون هم میتونن برگردن به بیس اصلی و دوباره چندتا دیگه بردارن............هلیکوپتر های نفربر هم همینطور هستن ولی فقط 2 تا supply crate رو دارن.بعد از این همه squad leader اون محلی که میخواد ساخته بشه رو مشخص میکنه،بعد بقیه بازیکن ها باید برن بیل بزنن تا اون سازه ساخته بشه ........
(Dovre map/winter layout)
یه توضیح کوچیک هم در مورد community/گروه های مختلفی که بازی میکنن بدم،تو بازی چند تا community بزرگ هستن که سرور دارن،PRTA(Project Reality Teamwork Alliance) ,FCV (Free Candy Van),Hog و .....
داخل هر کدوم از این گروه ها هم کلن های مختلف وجود داره ،برای مثال حدود 14-15 تا کلن یا Unit کوچیک داخل PRTA وجود داره،که بزرگترین community بازی هست فعلا.
این community ها برای تنوع هر چند وقت یه بار یه سری Event میزارن...
(MI-28)
برا بازی Battlefield 2 v1.5 رو لازم دارید که 3.5 گیگ هست و آخرین ورژن PR هم حدود 7 گیگ هست،حجمش زیاده ولی به نظر من واقعا ارزش بازی رو داره،مخصوصا این که کاملا رایگان هست.
چندتا سرور اروپایی داره که پینگ من باهاشون حدود 140-150 هست با سرورهای آمریکایی هم 270-280.با پینگ 300 هم میشه بازی کرد و مشکلی نداره،با اکانت های کاهش پینگ هم پینگ سرور های اروپایی میاد روی 100 و سرورهای آمریکایی هم 170-200.......
برای خود من یکی از بهترین بازی های مولتی پلیری بوده که تا حالا بازی کردم،بازی یه چیزی هست بین Arma و بقیه بتلفیلد ها،یه بنده خدایی بود میگفت Arma رو بیش از حد خواستن طبیعی کنن که به اون صورت نمیشه توی مولتی پلیر ازش لذت برد و خود بتلفیلد های عادی هم به اون صورت طبیعی نیستن.....
PR واقعا تونسته یه بالانس خوب بین لذت بردن و طبیعی بودن رو ایجاد کنه.
آپدیت v1.3 بازی منتشر شد،با این آپیدت بازی کاملا مستقل میشه و برای اجرا دیگه نیازی به Battlefield 2 نیست.لیست تغییرات این آپدیت صفحه دوم،پست #23
Project Reality اسم یکی از بهترین و پر طرفدراترین Mod های Battlefield 2 هست،modـی که یه تیم کامل پشتش هست و هنوز بعد از 9 سال از عرضه بازی اصلی دارن روی این ماد کار میکنن.(نسخه 1.0.0 این ماد حدود 5-6 ماه پیش منتشر شد)
امروز نسخه 1.2 این ماد منتشر شد که میشه گفت مهمترین build این ماد بعد از 1.0 هست.
همونطور که میدونید GameSpy آخر این ماه_31 می_ کاملا غیر فعال میشه،سرور های بتلفیلد 2(در کنار یه سری بازی دیگه مثل bad company 2 ) هم کاملا down میشن،ولی از همون روزهای اولی که خبر غیر فعال شدن گیم اسپای اومد تیم PR یه خبر روی سایت گذاشتن و گفتن دارن تلاش میکنن کاری کنن که سرور های PR جدا از BF2 و مستقل باشه و با down شدنش هم مشکلی برای PR پیش نیاد.(EA رسما اعلام کرد دیگه BF2,BF Vietnam و 2142 پشتیبانی نمیکنه،این بازی ها رو ول کرده کلا از اونطرف بانجی برای هیلو 1 PC یه پچ داد تا بعد از این قضیه بازم بشه مولتی پلیر بازی کرد،تفاوت سازنده ها رو ببینید :d)
امروز PR v1.2 منتشر شد، با این نسخه سرور ها کاملا جدا از EA هستن(Master server خودشون رو دارن الان) و نکته مهم ترش اینه که با این نسخه دیگه لازم نیست BF2 اورجینال داشته باشید،فقط یه نسخه از BF2 v1.5 لازم دارید،دیگه سی دی کی اورجینال لازم نیست.
الان ممکنه بگید BF 2 برای زمان دایناسورهاست و دیگه اصلا بدرد نمیخوره اول از نظر گرافیک بگم که گرافیک این ماد از خود بتلفیلد 2 بهتر هست ولی در کل گرافیکش تاریخ مصرف گذشته و مربوط میشه به 1-2 نسل قبل، ولی گیم پلی فوق العاده ای داره،اگه یه مقدار بازی کنید گرافیک براتون کاملا عادی میشه و اصلا بهش فکر نمیکنید.
بازی حدود 40 تا Map مختلف داره که هر کدومشون چندین حالت مختلف دارن(شب،روز و مکان های مختلف برای گرفتن)نقشه ها هم مربوط به تمام نقاط جهان و نیرو های مختلف میشه.(تو آپدیت 2 ماه پیش یه نقشه اضافه شد به اسم Sbeneh outskirts که داخل سوریه هست :d ارتش سوریه مقابل نیروهای ضد دولت و با آپدیت آخری هم 3 تا نقشه جدید با faction جدید هلند به بازی اضافه شدن)
(Mechanized Infantry)
در کل بازی 7 mode مختلف برای بازی کردن داره ولی این 4 تا مهمترینشون هستن :
1.AAS یا Advance and Secure : مود معروف بتلفیلد :d توی هر نقشه 6-7 تا مکان مخلف علامت زده میشه و تیم ها باید این منطقه ها رو بگیرن.چیزی که توی این ماد با بقیه بتلفیلد ها متفاوت هست اینه که توی بقیه بتلفیلد ها معمولا یه پرچم هست و یه محیط محدود دوروبرش که پرچم باید پایین بیاد،توی PR پرچمی وجود نداره،ممکنه اون محل یه مکان 100 متری باشه یا مثلا یه جا بین درخت ها و با شعاع 100 متر،یعنی شما باید توی 100 متری اون محل باشید تا اون منطقه رو بگیرید........
2. Insurgency : یه تیم نیروهای رسمی و عادی هستن (US army مثلا ) و تیم مقابل هم یه سری افراد ضد دولت(insurgents)،توی این مود افراد insurgent یه سری جعبه اسلحه/مهمات (weapon cache ) دارن و باید ازشون محافظت کنن،تیم مقابل هم باید این ها رو پیدا و نابود کنه.معمولا اولین cache سریع توی نقشه نشون داده میشه و بقیه cache ها خیلی بیشتر طول میکشن تا معلوم بشن،ولی خود بازیکن ها میتونن بگردن وcache ها رو پیدا کنن (معمولا commander با UAV جاشون رو پیدا میکنه)
3.Command and Control
توی این مود تو نقشه هیچ منطقه ای برای گرفتن یا چیزی برای نابود کردن وجود نداره :d هر تیمی باید یه جا توی نقشه رو انتخاب کنه و یه FOB/Forward outpost بسازه و ازش محافظت کنه،2 تیم ticket های زیادی دارن . اگه تیکت های یه تیم تموم بشه باختن(اگه fob یه تیم نابود بشه اون تیم مقدار زیادی تیکت از دست میدن و 20 دقیقه وقت دارن یه fob دیگه بسازن)
چیزی که توی PR خیلی مهمه همکاری بین بازی کن ها هست.
4.Co-Op : فکر نکنم نیازی به توضیح باشه،توی این مود بازیکن های واقعی ضد هوش مصنوعی میجنگن(که زیاد جالب نیست و برای تمرین و... مناسبه)
حداکثر افراد داخل یک سرور هم 100 نفر هست،که میشه 2 تیم 50 نفری،Squad ها هم حداکثر 8 نفره هستن(توضیحات کامل در مورد squad ها داخل پست سوم)
(Logistics Truck)
نقشه های بازی خیلی بزرگ هستن،3 تا سایز کلی 1،2 و 4 کیلومتر برای نقشه ها وجود داره و معمولا هر بازی بین 40 تا 80 دقیقه طول میکشه،اگه هر 2 تیم قوی و هماهنگ باشن راند ها طولانی تر میشن و توی مود Insurgency اگه تیم مدافع تیم خوب و هماهنگی باشه ممکنه یه راند تا 2 ساعت یا بیشتر هم طول بکشه تا تموم بشه.
کلا از اسم بازی معلوم هست با چجور بازی طرف هستید، Project Reality،سعی کردن بازی رو به جنگ واقعی نزدیک کنن،مثلا توی بازی سیستم خونریزی وجود داره،تیر بخورید خونریزی میکنید و باید medic بیاد بهتون کمک کنه تا خونریزی رفع بشه البته هر سربازی با خودش 1 دونه باند/bandage داره که با استفاده ازش 25% به خونش اضافه میکنه.
یا سیستم bullet drop توی بازی هست که از BF3 خیلی بهتره ،مثلا توی BF3 گلوله اسنایپر ها به ازای هر 100 متر 1 متر سقوط میکرد که اصلا طبیعی نیست توی این بازی با توجه به نقشه و نوغ اسلحه bullet drop فرق میکنه.......(Bullet drop اسنایپر ها از 600 متر شروع میشه،marksman ها از 400 متر و ....)
یا اینکه وقتی کسی رو میکشید امتیازی براتون ثبت نمیشه و جایی نوشت نمیشه که شما کی رو کشتید،وقتی امتیاز بهتون اضافه میشه که اون شخص مورد نظر دوباره spawn بشه،پس اگه medic دشمن اون فرد رو زنده کنه امتیازی به شما تعلق نمیگیره نحوه امتیاز دهی هم خیلی جالبه،برای کار گروهی امتیاز خیلی بیشتری میگیرید،برای کشتن هم با توجه به نحوه کشتن دشمن و فاصله تا دشمن و نوع دشمن :d فرق میکنه،مثلا برای کشتن sniper ها و squad leader ها امتیاز بیشتری داده میشه،اسنایپر ها اگه توی فاصله های زیاد کسی رو بکشن امتیاز خیلی زیادی میگیرن،مثلا برای کشتن یه نفر توی فاصله 1 تا 50 متری یه نفر 12-20 امتیاز میگیره،ولی موردی پیش اومده که اسنایپر یه نفر رو کشته و بین 400 تا 600 امتیاز گرفته (من خودم این مورد رو دیدم،یه نفر از فاصله 750 متری یه اسنایپر دیگه رو کشت و البته این بیشترین فاصله ای نیست که میشه کسی رو با sniper rifle ها کشت،امکان کشتن تا فاصله حدودا 1000 متری وجود داره)
(German Forces)
2 حالت کلی ارتباط وجود داره،ارتباط رادیوی و local speech.
local speech شبیه حرف زدن توی دنیای واقعی هست،وقتی دکمه مربوط به local speech رو نگه دارید فقط افرادی که اطرافتون توی بازی هستن صداتون رو میشنون،وقتی کسی بهتون نزدیک بشه صدای شما رو بلند تر میشنوه و وقتی ازتون دور بشه صداتون کمتر میشه،اگه سمت چپ شما باشه صدای شما رو از اسپیکر راست میشنوه و بلعکس،این مورد به مدیک ها خیلی کمک میکنن که افرادی که زخمی شدن رو راحت تر پیدا کنن.
ارتباط رادیویی هم وقتی یه فرد عادی توی squad باشید با نگه داشتن دکمه مربوط بهش همه ی افراد squad هر جا که باشن صداتون رو میشنون،ولی وقتی squad leader باشین میتونید با commander و تک تک squad leader ها ارتباط داشته باشید.برای این مورد از دکمه های سمت راست کیبورد که شبیه ماشین حساب هستن استفاده میشه، مثلا با نگه داشتن دکمه 1 squad leader تیم1 صداتون میشنوه،با نگه داشتن دکمه 2 لیدر تیم 2 و ......(میشه تغییر داد دکمه ها رو )
(Black Gold map)
و یه نکته دیگه هم به جز بیس اصلی هر تیم بازیکن ها نمیتونن توی منطقه هایی که میگیرن spawn بشن.squad leader میتونه چیز های مختلف بسازه،یکیشون اسمش FOB یا Forward operating base هست که با ساختنش بازیکن ها میتونن اونجا spawn بشن،از چیز هایی دیگه که میشه ساخت : Mortar,sandbags,AA missile,Anti tank missile و Heavy machine gun و چند تا چیز دیگه.
برای ساختن اینجور چیزا هم نیاز به supply crate هست،این supply crate ها داخل یه سری کامیون هستن که بهشونLogi truck گفته میشه تو بازی،logi truck ها هرکدوم 2 تا supply crate و یه وسیله که برای تعمیر وسایل نقلیه میشه دارن و میتونن این ها رو بندازن روی زمین و بعد از خالی شدن کامیون هم میتونن برگردن به بیس اصلی و دوباره چندتا دیگه بردارن............هلیکوپتر های نفربر هم همینطور هستن ولی فقط 2 تا supply crate رو دارن.بعد از این همه squad leader اون محلی که میخواد ساخته بشه رو مشخص میکنه،بعد بقیه بازیکن ها باید برن بیل بزنن تا اون سازه ساخته بشه ........
(Dovre map/winter layout)
یه توضیح کوچیک هم در مورد community/گروه های مختلفی که بازی میکنن بدم،تو بازی چند تا community بزرگ هستن که سرور دارن،PRTA(Project Reality Teamwork Alliance) ,FCV (Free Candy Van),Hog و .....
داخل هر کدوم از این گروه ها هم کلن های مختلف وجود داره ،برای مثال حدود 14-15 تا کلن یا Unit کوچیک داخل PRTA وجود داره،که بزرگترین community بازی هست فعلا.
این community ها برای تنوع هر چند وقت یه بار یه سری Event میزارن...
(MI-28)
برا بازی Battlefield 2 v1.5 رو لازم دارید که 3.5 گیگ هست و آخرین ورژن PR هم حدود 7 گیگ هست،حجمش زیاده ولی به نظر من واقعا ارزش بازی رو داره،مخصوصا این که کاملا رایگان هست.
چندتا سرور اروپایی داره که پینگ من باهاشون حدود 140-150 هست با سرورهای آمریکایی هم 270-280.با پینگ 300 هم میشه بازی کرد و مشکلی نداره،با اکانت های کاهش پینگ هم پینگ سرور های اروپایی میاد روی 100 و سرورهای آمریکایی هم 170-200.......
برای خود من یکی از بهترین بازی های مولتی پلیری بوده که تا حالا بازی کردم،بازی یه چیزی هست بین Arma و بقیه بتلفیلد ها،یه بنده خدایی بود میگفت Arma رو بیش از حد خواستن طبیعی کنن که به اون صورت نمیشه توی مولتی پلیر ازش لذت برد و خود بتلفیلد های عادی هم به اون صورت طبیعی نیستن.....
PR واقعا تونسته یه بالانس خوب بین لذت بردن و طبیعی بودن رو ایجاد کنه.
(T90-Hades Peak)
آخرین ویرایش: