Pro Evolution Soccer 2010 | PC

Galerie_Pro_Evolution_Soccer_2010_Galeria_1_17215_1009_08042009.jpg


Pro Evolution Soccer 2010

boxart_default.jpg


سازنده: Konami
ناشر: Konami
پلتفرم: PSP, Xbox 360, PC, PlayStation 2 , PlayStation 3 و گوشی های موبایل
تاریخ انتشار: پاییز 2009
ژانر: Soccer Simulator
درجه: ESRB:Rating Pending

مقدمه

کونامی امروز Pro Evolution Soccer 2010 را رسماٌ announce کرد و به طرفداران PES قول داد که تغییرات مهمی را در گیم پلی بازی اعمال کرده و آن را به واقعی ترین شبیه ساز مسابقات فوتبال بدل سازد.
به گفته ی کونامی گیم پلی،گرافیک،اتمسفر،انمیشن ها و حرکات جدیدی در بازی وجود خواهد داشت.
Naoya Hatsumi تهیه کننده ی بازی در این باره گفته است:"ما بازخوردها و نظرات هواداران را درباره ی تغییر و تحول سری PES در این چند وقت اخیر دنبال کرده ایم و در PES 2010 ایده ها و درخواست های هوادران را اعمال خواهیم کرد.ما می خواهیم که PES 2010 بیشتر باب طبع فوتبال دوستان باشد و در عین حال از تجربه ی گیم پلی بازی های قبلی این سری که عامل موفقیت این سری بوده نیز استفاده کند.PES 2010 ظاهر بهتری خواهد داشت،گیم پلی بهتری خواهد داشت و تا جایی که دستگاه های امروزی توان داشته باشند از قدرت آنها استفاده خواهد کرد."
PES 2010 در پاییز امسال برای PSP, Xbox 360, PC, PlayStation 2 , PlayStation 3 و گوشی های موبایل عرضه خواهد شد.کونامی هنوز عرضه ی نسخه ی Wii بازی را تأیید نکرده است.

نکات

گیم پلی: دفاع فشرده ی منطقه ای بازی و بستن فضا سبب می شود که به فکر راه های تازه ای برای گلزنی باشید.بازی مبتنی بر شبیه سازی واقعی فوتبال است و به همین دلیل برای پیروزی نیاز به یک استراتژی صحیح و عکس العمل هایی سریع دارید.دروازه بان ها در PES 2010 باهوش تر خواهند بود و توانایی شوت گیری آنها ارتقا خواهد یافت.سیستم کنترل داوران بازی بهبود یافته است و داوران از هوش مصنوعی بهتری برخوردار خواهند بود و تصمیمات سنجیده تری را در طول بازی خواهند گرفت.

گرافیک بهبود یافته: گرافیک بازی دستخوش تغییر بزرگی شده است.چهره و انیمیشن های بازیکنان بیشتر از قبل به واقعیت نزدیک شده است.از جمله اینکه با استفاده از یک سیستم نورپردازی پیشرفته که سبب ایجاد تفاوت در شرایط مختلف می شود بیان احساسات بازیکنان طبیعی تر به نظر خواهد رسید.جزئیات استادیوم ها نیز پیشرفت چشم گیری کرده است و هم چمن ورزشگاه و هم تماشاگران بهتر نمایش داده می شوند.

انیمیشن ها و حرکات جدید: مهارت های فردی بیشتری در PES 2010 وجود دارد که از جمله ی آنها حرکات فریب دهنده ی جدید است که بر روی جریان بازی تأثیرگزار خواهد بود.المان های بسیاری از نو ساخته شده اند؛انیمیشن های دریبل زدن،چرخیدن و شوت زدن به طور قابل ملاحظه ای ارتقا یافته اند و تفاوت فاحشی بین سرعت یک پاس هنگامی که از یک بازیکن ایستاده فرستاده می شود و زمانی که یک بازیکن در حال دویدن آن را می فرستد وجود دارد.

جو ورزشگاه: واکنش تماشاگران به اتفاقاتی که در داخل زمین رخ می دهد متنوع تر از قبل است و تشویق ها و سرودهای جدیدی اضافه شده است.میهمان و میزبان بودن نیز تأثیر بیشتری نسبت به قبل دارد و تماشاگران نسبت به شرایط خاص بازی واکنش پر رنگ تری از خود نشان می دهند.به عنوان مثال رضایت یا ناراحتی خود را نسبت به وقوع خطا یا به ثمر رسیدن گل به گونه ای طبیعی تر نشان می دهند.گزارش بازی هم جذاب تر و کامل تر خواهد بود.

هوش مصنوعی: کونامی توکیو برای ارتقای هوش مصنوعی بازی تلاش فراوانی کرده است و Teamvision 2.0 را برای استفاده در این بازی تکمیل کرده است.همکاری مدافعین و خط میانی برای پوشش دادن فضاهای خالی و خنثی کردن حملات بهتر از قبل است و پوشش اعمال شده توسط بازیکنان خط میانی برای مدافعین سطح پایین تر بیشتر از مدافعین سطح بالا خواهد بود.به این ترتیب احتمال خوردن گل های آسان کاهش پیدا کرده است و PES 2010 بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده است.در هنگام حمله بازیباز قادر است بازیکنان بیشتری را به سمت دروازه ی حریف بفرستد و آنها را در فضاهای مختلف پخش کند که منجر به افزایش احتمال گلزنی می شود.در PES 2010 طرح ریزی به اندازه ی دادن پاس های سریع اهمیت خواهد داشت و سیستم جدید به بازیباز اجازه می دهد که کنترل بیشتری روی بازیکنانش داشته باشد.به عنوان مثال در هنگام زدن ضربات ایستگاهی،بازیباز قادر است حرکات بازیکنانش را که در محوطه ی جریمه در انتظار توپ هستند تنظیم کند.

خصوصیان فردی: در PES های قبلی،team formation حرکات بازیکنان را در زمین تعیین می کرد.PES 2010 سیستم جدیدی را معرفی می کند که در آن طبیعت فردی حمله و دفاع بازیکنان به نحوه ی بازی آنها بستگی دارد.هر بازیکن در مورد توانایی های برجسته اش از یک هوش مصنوعی مخصوص به خود بهره می برد که در عملکرد هم تیمی هایش انعکاس پیدا می کند؛به عنوان مثال وقتی بازیکنی که سانترهای خوبی به روی دروازه می فرستد صاحب توپ می شود بازیکنان بیشتری برای دریافت سانتر وارد محوطه ی جریمه می شوند.

استفاده از استراتژی: یک سیستم سنجش قدرت جدید به بازیبازها اجازه می دهد که قبل از شروع بازی استراتژیشان را با استفاده از یک روش سریع اما جامع تعیین کنند.تمامی المان ها(تناوب پاس ها،حرکت،خطی که مدافعین روی آن حرکت می کنند،عمق بازی و جایگاه خط حمله) را می توان بسته به شرایط تیم مقابل اصلاح کرد: به عنوان مثال یوونتوس تورین در ضد حمله خطرناک است و بارسلونا در زمان حمله از عمق به فراوانی استفاده می کند که با استفاده از این سیستم جدید می توان تاکتیک های موثرتری را برای کنترل بهتر تیم مقابل اتخاذ کرد.

پنالتی ها: سیستمی کاملاٌ جدید استفاده شده است که کنترل،جایگیری و دقت بهتری را امکان پذیر می سازد.

---------------
منبع:
Code:
http://forum.p30world.com/showthread.php?t=310550

منبع اصلی:
Code:
http://www.vg247.com/2009/04/08/konami-pes-2010-will-recreate-real-football-as-closely-as-the-current-hardware-will-allow/#more-29466
 
آخرین ویرایش:

kaka-23

کاربر سایت
Jun 11, 2007
657
نام
محمد حسین
این تکنیک ها رو چجوری میشه زد؟؟
من خودم چندتا شو زدم ولی بقیش اصلا" نمیگیره
تو command list خیلی تکنیک نوشته!!!!1
 

shayan.1989

کاربر سایت
Sep 18, 2009
67
نام
shayan
تکنیک های بازی بستگی به تجربه کسی داره که بازی میکنه زیاد نمیشه چیزی توضیح داد اما از دکمه Q میشه واسه یه سری از تکنیما استفاده کرد. دلیل اتنخاب pes لایسنساش نیست دلیل گیمپلیشه که fifa هیچی از گیم پلی درک نکرده!!!
البته لایسنس pes بهبود بافته نسیت به 2009 نمونشم تیم ملی المان و باشگاههای اسپانیا
 

kaka-23

کاربر سایت
Jun 11, 2007
657
نام
محمد حسین
ببین من حالا نمیخوام فن بوی بازی در بیارم
ولی فیفا رو xbox کاملا سر تره ولی رو pc باید pes بازی کرد وتوش هیچ شکی نیست!!

تکنیک ها یی که من زدم مثلا" دوبار جلو یکیشه
جلو پایین!!
 

sofd

کاربر سایت
Apr 17, 2009
247
نام
مهدی
بابا چرا این کاپ کونامی رو پاک کردن حالا اگه بخواهیم با دوستان کاپ بریم چی کار کنیم نمیشه که جام جهانی یا لینگ انگلیس بازی کرد جا باشگاه های اروپا هم که رفت و برگشته 2 روز طول میکشه واقعا باید چی کار کرد
questions.gif
questions.gif
 

shayan.1989

کاربر سایت
Sep 18, 2009
67
نام
shayan
ببین من حالا نمیخوام فن بوی بازی در بیارم
ولی فیفا رو xbox کاملا سر تره ولی رو pc باید pes بازی کرد وتوش هیچ شکی نیست!!

تکنیک ها یی که من زدم مثلا" دوبار جلو یکیشه
جلو پایین!!

میتونم بپرسم فیفا چیش بهتره؟
 

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
ببین من حالا نمیخوام فن بوی بازی در بیارم
ولی فیفا رو xbox کاملا سر تره ولی رو pc باید pes بازی کرد وتوش هیچ شکی نیست!!

تکنیک ها یی که من زدم مثلا" دوبار جلو یکیشه
جلو پایین!!
عزیز ازت خواهش میکنم خواهش میکنم این مباحث مقایسه ای رو اینجا مطرح نکنید اصلا اسم فیفا نیارید!
 

paypar2007

کاربر سایت
Dec 13, 2008
6
بابا چرا این کاپ کونامی رو پاک کردن حالا اگه بخواهیم با دوستان کاپ بریم چی کار کنیم نمیشه که جام جهانی یا لینگ انگلیس بازی کرد جا باشگاه های اروپا هم که رفت و برگشته 2 روز طول میکشه واقعا باید چی کار کرد
questions.gif
questions.gif


عوضش comunity را اضافه كردن كه خيلي بهتر از كونامي كاپه......حتما امتحان كن
 

Amin_Evil_Dead

کاربر سایت
Sep 16, 2006
196
نام
Amin
سلام
من پچ رو نصب کردم عالیه
فقط وقتی وارد master میشم بعد چند دقیقه صفحه وای میسه وگیم پد کار نمیکنه
سیستم هنگ نمی کنه بلکه بازی قات میزنه alt +f4 رو میگیرم میاد بیرون و دوباره وارد بازی میشم
با دوتا کرک هم امتحان کردم همین طوره
علت چیه؟
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
ای لعنت به این کونامی با این کاراش !

آخه این استوپ کردنه ! 3 متر توپ از پای بازیکن فاصله میگیره یا میره تو اوت یا حریف میگیره ! کفر من درمی آد .
 

Omidhiphop

کاربر سایت
Mar 2, 2008
212
نام
امید
سلام بچه ها در یک کلام بگم واقعا این ورژن منو نامید کرد:
تو ذهنتون میخاین که به بازیکنی که خیلی خوب نفوذ کرده و تو آفسایدم نیست نفوذی بدید ولی وقتی مثلث میزنید می بینید که توپ به مهاجم بالایی میرسه.
تو سرتوپ زدن و دریبل با فلش ها کلا تو این ورژن حذف شده و باید قیدشو زد.
جهت بازیکن رو به هر طرفی باشه توپی هم که پاس میده به همون جهته.
مهم نیست که شما کاکا باشد و دفاع طرف مقابلتون یه دفاع ضعیف به هر نحوی که باشه اجازه سانتر و شوت رو نمیده بهتون.
نحوه ی گل زدن تو این ورژن:(در کل همیشه احتمال گل زدن تو موقعیت های حساس 1 درصد و احتمال گل نشدن 99 درصد)
1- شوت از پشت محوطه
2-یک دو های خیلی سریع برا تک به تک شدن با دروازه بان
3- پنالتی
تنها پیشرفت بازی گرافیکشه همین.
به نظر من از ورژن 6 به بعد این بازی گیم پلی خودشو به تدریج از دست داد
به عنوان حرف آخر میگم این بازی بیشتر به یه شبیه ساز فوتبال نزدیکتره و یه جورایی داره مثل فیفا میشه(صد رحمت به فیف که حداقل گل زدنش آسون تره).
 

w.rooney

کاربر سایت
May 10, 2008
406
من کلاً دارم با سختی بازی حال می کنم.
دیروز یکی از اینتر خوردم،بعد بازی رو مساو کردیم.از دقیقه 70 به بعد پدر منو درآورد.آخر سر یکی تو دقیقه 80 زد شدیم دو یک به نفع کامپیوتر.ده دقیقه پایانی هم بد مصب رفت تو لاک دفاعی.
دیگه مثل سریهای قبلی با چند بازی نمیشه به کامپیوتر چهار پنج تا گل زد.

یه چیز دیگه هم برام جالب بود.الآن تو مستر لیگ آث میلان و منچستر پایین جدول هستن.از اون طرف بارسا و اینتر بالا.بارسا هم که وقتی باش بازی میکنیم اشک آدمو در میاره اینقدر پاسکاری کوتاه میکنن.
 

moer

کاربر سایت
Jun 20, 2009
528
نام
Masoud
خوب خاستم یکم شک وارد کنم چندتا عکس توپ و چندتا مطلب.تشکر یادتون نرهاینم توضیحات کامل در موردTeam Play

چون اینو امسال به بازی جدید اضافه کردن شاید برای خیلی از ما نا آشنا باشه برای همین دارن یه جورایی آموزش کار باهاشو میگن ...

خیلی تو بازی تاثیر داره و با این میشه کلا روند بازی رو تغییر داد .....



سبک تیم- Team Style



سبک تیم یا همون تیم استایل درابطه با تنظیمات استراتژی های تیمیه .بهرحال تیم شما از طریق تنظیم اسلایدرهایی که بین صفر تا 100 درجه بندی شده میتونه یک نظم تیمی برای ایجاد یک دفاع سازمان یافته ایجاد کنه .طبیعتا دفاع محکم تر به حرکات سازمان یافته تر و استراتژیکی تری برای مقابل با حملات تیم حریف نیاز داره .



استراتژیهای حمله -Attack strategies



حمایت از بازیکن-Player Support


زمانیکه این گزینه بر روی 100 تنظیم میشه هم تیمی های شما که اطراف بازیکن صاحب توپ هستن برای دریافت پاس حرکت میکنن (غالبا رو به جلو حرکت میکنن ) .به بیان دیگه هم تیمی های شما خودشونو توی موقعیت حمله قرار میدن .برخلاف زمانیکه این گزینه روی صفر تنظیم میشه در این حالت هم تیمی های شما تمایل دارن که به عقب برگردن و خودشونو توی موقعیتهای دفاعی قرار میدن .


محدوده حمایتی -Support Range


این آپشن و گزینه زمانیکه روی صفر تنظیم شده باشه هم تیمی های شما توی کل زمین پخش میشن .طبیعتا این وضعیت برای ارسال پاسهای بلند برای هم تیمی ها مناسبه اما برای دادن پاسهای کوتاه نه . و زمانیکه این گزینه روی 100 تنظیم میشه به بازیکن صاحب توپ نزدیک تر میشن که این مساله سبب میشه دادن پاس کوتاه به اونا راحت تر بشه .

سوییچ موقعیت -Support Range


زمانیکه روی صفر تنظیم شده باشه بازیکنا سعی میکنن به موقعیتی که قبلا براشون تعریف شده برگردن اما اگر روی 100 تنظیم شده بود یکبار که بازیکن تغییر موقعیت داد تا زمانیکه توی بازیه توی موقعیت سوویچ شده حرکت میکنه .




سبک حمله -Attacking style


زمانیکه این گزینه روی صفر تنظیم بشه تیم بصورت گستره از جناحین حمله میکنه و وقتی روی 100 تنظیم بشه حمله تیمی از وسط صورت میگیره .


" این نکته رو هم من اضافه کنم : اینکه گفته میشه روی صفر تنظیم بشه یا 100 منظور اینیست که فقط میشه روی این دو حالت سوویچ کرد بلکه روی درجات دیگه مثلا 30 90 70 و .. هم میشه اونو تنظیم کرد در اینصورت وضعیتی ترکیبی از دو حالت بوجود میاد "



استراتژیهای دفاعی -Defence strategies




پرسینگ -Pressing



زمانیکه این آپشن روی 100 تنظیم شده باشه تیم درمجموع حالت پرسینگ به خودش میگیره و زمانیکه روی صفر تنظیم بشه بازیکنا به عقب برمیگردن و با این کارشون مانع حمله سریع تیم مقابل میشن .


خط دفاعی-Defensive Line


توی حالت 100 خط دفاع جلو میاد و توی حالت صفر خط دفاع به عقب بر میگرده .این یک پیشنهاده که اول اسلایدرهای دیگه ای که مربوط به دفاع میشه رو تنظیم کنید بعداینو مطابق با اونا تنظیم کنین .


تراکم-Compactness


توی حالت صفر هم تیمی های شما برای پوشش راههای نفوذ تیم از بازیکن صاحب توپ حریف فاصله میگیرن و در صورتیکه روی صفر تنظیم شده باشه به بازیکن صاحب توپ نزدیک میشن .


استراتژی دفاعی- Defensive Strategy


شما اینجا دو تا گزینه دارین .


یکی دفاع خطی و اون یکی دفاع پوششی که یک مدافع بقیه مدافعین رو پوشش میده .


همونطوریکه شما از توضیحات متوجه شدین شما میتونین تیمتونو بر اساس یکی از این گزینه ها آرایش بدین .میخاین شبیه بارسا بازی کنین ؟ مشکلی نیست محدوده حمایتیو (Support Range) تا 100 بالا بیارین بازیکنا خودشون ترجیح میدن از پاسهای سریع و کوتاه استفاده کنن . میخاین شبیه میلان بیشتر از مرکز زمین رو به جلو بازی کنین ؟ خوب راستش انتخاب خوبی کردین مساله ای نیست فقط کافیه استراتژی حمله رو برسونین به 100 حتی گزینه ای وجود داره که بازیکنای گوشتون رو در تعامل با مدافعین قرار میده یک مساله متعارف و عادی که درعالم واقع اتفاق میفته .


میخاین تیمتون کل زمینو پرس کنه ؟ امکان پذیره . یک تیم درجه دو در برابر یک تیم قوی و سریع باید چطوری بازی کنه ؟ (مثل آمریکا توی جام کنفدراسیونها). همون کاری که اونا اونجا انجام دادن رو بکار ببندین حد اسلایدر خط دفاعیو تا صفر کم کنید و دفاع عمقی رو برای کنترل حملاتشون بکار بگیرید .عکسهایی از بخش ادیت بازی




همونطوریکه میبینید 80 مدل برای طرح لباس وجود داره :



انواع یقه :


مدلهای جوراب :



انواع شرتها :
















Team Style یا همون سبک و شیوه بازی تیم به مجموعه برنامه های مدیریتی گفته میشه که در از طریق اونها میشه انواع سبکها و تاکتیکهای مختلف رو در زمین به اجرا گذاشت .البته در دنیای واقعی فوتبال تیم استایل ها بسیار متنوع و گاها پیچیده تر از شاخص هاائیه که در این بازی مشهاده مکنیم اما شاکله , اساس و چارچوب کلی اونها مواردیه که کونامی در این بازی قرار داده و مجموعا شامل 8 عنصر ( 4 عنصر دفاعی و 4 عنصر هجومی ) میشند که بر اساس اعداد 0 تا 100 مدرج شده اند و دارای سه وضعیت ضعیف یا کم ( رنج عددی 0 تا 33 ) – استاندارد ( محدوده عددی 33 تا 66 ) و شدید یا زیاد ( محدوده عددی 66 تا 100) هستند البته اینو هم متذکر بشم که در بعضی از این شاخص ها , با کم یا زیاد کردن درجه اسلایدر در هر کدوم از این سه وضعیتی که بالا بهش اشاره شد میشه میزان و شدت اون عمل رو کم یا زیاد کرد مثلا در محدوده 0 تا 33 عدد 33 حد بالا و عدد 0 حد پایین اون عمل رو به اجرا در میاره .



شاخص های هجومی عبارتند از :


Player Support
Support Range
Position Switch
Attacking Style
شاخص تدافعی عبارتند از :


Pressing
Defensive Line
Compactness
Defensive Strategy


اما شرح این موارد .



شاخص های هجومی :




Player Support: این شاخص بیانگر این موضوعه که در زمانیکه یکی از بازیکنان تیم صاحب توپ میشه بقیه اعضاء تیم به چه میزان رو به جلو و یا رو به عقب حرکت کنند .



همونطوریکه در بالا گفته شده هر اسلایدر دارای سه رنج و محدوده عددی بین 0-33 - 33 تا 66 - و 66 تا 100 میشه . این سه وضعیت در مورد این شاخص به شرح زیره :



محدوده 0 تا 33 : در این محدوده عددی در زمان صاحب توپ شدن یکی از بازیکنان تیم بقیه اعضاء تیم رو به عقب حرکت میکنند . در مورد این جریان توی منوی بازی توضیح داده شده که این حرکت اعضاء در جهت حمایت پوششی از بازیکن صاحب توپه ( اصطلاحا حمایت تدافعی )







محدوده 33 تا 66 : در این محدوده در زمان صاحب توپ شدن یکی از بازیکنان تیم بقیه اعضاء حمایت خودشون بصورت پیرامونی نسبت به بازیکن صاحب توپ به اجرا در میارند نه بصورت پوشش که در حالت قبل وجود داشت ( حالت استاندارد ) .







محدود 66 تا 100 : در این محدود عددی در زمان صاحب توپ شدن یکی از بازیکنان تیم بقیه اعضاء با حرکت رو به جلوی خودشون حمایتی بر اساس حرکت رو به جلوی بازیکن صاحب توپ به اجر در میاورند . ( حمایت در وضعیت تهاجمی تیم ) .








Support Range: (محدوده و فاصله حمایتی ) . این شاخص برای تنظیم فاصله اعضاء تیم از بازیکن صاحب توپه .



محدوده 0 تا 33 : در این وضعیت بازیکنان تیم از بازیکن صاحب توپ ( یار خودی ) فاصله میگیرند . ( حالت Wide)



محدوده 33 تا 66 : در این وضعیت بازیکنان تیم فاصله استاندارد خودشونو از بازیکن صاحب توپ( یار خودی ) حفظ میکنند . ( حالت Medium)



محدوده 66 تا 100 : در این وضعیت اعضاء تیم جهت حمایت از بازیکن صاحب توپ فاصله خودششونو نسبت به اون بازیکن کم میکنند .( وضعیت Narrow)



Position Switch( سوویچ موقعیت ) : این شاخص بیانگر میزان جابجایی و تعویض پست و مکان بازیکنان در طی بازیه . یکی از تاکتیهای به روز دنیای فوتبال اینه که در طی بازی با هماهنگیهایی که از قبل بین بازیکنان صورت گرفته در طول بازی بارها بازیکنان مشخصی اقدام به جابجایی محدوده بازی و تغییر پست با بازیکنی دیگه از تیم میکنند از نمونه های بارز اون میشه به اینیستا و ژاوی در تیم بارسلون و همینطور ریبری و سیدنی گوو در تیم ملی فرانسه اشاره کرد .



محدوده 0 تا 33 : اگر اسلایدر رو در این محدود تنظیم کنیم هیچ گونه جابجایی در طی بازی در زمین بین بازیکنان صورت نمیگیره .



محدود 33 تا 66 : در این وضعیت جابجایی بصورت محدود بین بازیکنانی که سبک و پست مشابهی دارند صورت میگیره بعنوان نمونه میشه به همون مثال بالا در مورد ژاوی و اینیستا اشاره کرد . ( حالت Occasionalیا گهگاه )



محدوده 66 تا 100 : در این وضعیت جابجایی بازیکنان بدون در نظر گرفتن پست اختصاصی اونها صورت میگیره . مثلا بمنظور پیاده کردن یک تاکتیک خاص ممکنه بازیکن بال با نفوذ به عمق در حالت اورلپ جای خودشو با هافک دفاعی تیم عوض کنه و مثالهای زیاد دیگه در تیمهای مختلف شاهد هستیم .( حالت Frequenceیا با تکرار زیاد )




Attacking Style: این شاخص برای تنظیم ایجاد پراکندگی و پخش شدن بازیکنان در عرض زمین مورد استفاده قرار میگیره .همونطوریکه میدونین بعضی از تیمها از عرض زمین برای باز کردن بازی زیاد استفاده میکنن ( مثل بعضی از باشگاههای انگلیسی ) و بعضی از تیمها برای حمایت یا پرسینگ و یا پاسهای کوتاه و تک ضرب و اهداف دیگه ترجیح میدن بازیکنان تیمشون بیشتر طول و یا مرکز زمین تجمع داشته باشند .



محدوده 0 تا 33 : با تنظیم کردن این اسلایدر در این محدوده عددی بازیکنان در عرض زمین پخش میشند و معمولا از سانتر برای تغیرر جناح بازی استفاده میکنن .



محدوده 33 تا 66 : در این محدوده عددی بازیکنان در یک وضعیت نرمال در عرض زمین مستقر میشند .



محدوده 66 تا 100 : در این وضعیت بازیکنان از کناره های زمین بیشتر به مرکز متمایل میشند بر اساس توضیحی که در مورد این وضعیت داده شده یکی از علتهای اینکار تدارک حمله از مرکز زمین بجای حمله از جناحین زمینه .



در مجموع اتخاذ این تاکتیک بستگی داره به توانایی بازیکنان کناری و یا میانی زمین و یا دیگر اهداف تاکتیکی تیم .



شاخص های دفاعی :



Pressing : همونطوریکه از اسمش مشخصه این شاخص در جهت تنظیم میزان پرسینگ و فشار بر روی بازیکن حریف مورد استفاده قرار میگیره .



محدوده 0 تا 33 : در این وضعیت بازیکنان تیم سعی در بریدن توپ بازیکنان حریف در حین پاس کاری اونها رو دارند . در این حالت بازیکنان فشاری روی بازیکن صاحب توپ وارد نمیکنند مگر در زمانیکه بازیکن صاحب توپ به اونها نزدیک بشه .



محدوده 33 تا 66 : در این وضعیت مثل حالت قبل بازیکنان تیم سعی در بریدن توپ بازیکنان حریف در حین پاس کاری اونها رو دارند با این تفاوت که عمل پرسینگ در زمین حریف صورت میگیره .



محدوده 66 تا 100 : در این وضعیت تعداد زیادی از بازیکنان تیم اقدام به پرسینگ بازیکن صاحب توپ میکنند و این عمل رو در هر نقطه از زمین به اجرا در میارند .



Defensive Line : از طریق این شاخص میتوان میزان فاصله خط دفاع و خط میانی تیمو تعیین کرد .



محدوده 0 تا 33 : در این حالت خط دفاع در عمق مستقر میشه و زیاد به مرکز میدون متمایل نمیشه و جلو نمیاد . در این حالت فاصله خط دفاع تا خط میانی بیشتر از حالت نرمال و معمول خودشه .



محدوده 33 تا 66 : در این حالت خط دفاعی فاصله استاندارد و نرمالی از خط میانی داره .



محدوده 66 تا 100 : و در این وضعیت دفاع تیم یک خط جلوتر میاد و خودشو به خط میانی نزدیک تر میکنه . دقیقا این حالتو میشه در تیم بارسلونای اسپانیا و همینطور تیم ملی آلمان مشاهده کرد .



Compactness :با این شخص میتوان میزان فاصله بازیکنان تیم از بازیکن صاحب توپ حریفو تعریف کرد . من دقت کردم توی چند صفحه پیش بعضی از دوستان متوجه کارکرد دقیق این شاخص نشده بودند و تعدادی از کاربران سوال کرده بودن این مورد با شاخص پرسینگ چه فرقی میکنه .



ببینید در اسلایدر پرسینگ ما میزان پرسینگ و فشار بازیکنان تیمو برای گرفتن توپ از بازیکن حرفو تعیین میکردیم . اما توی این شاخص فاصله بازیکنان تیم از بازیکن صاحب توپ حریفو تعریف میکنیم و عمل گرفتن توپ از بازیکن حریف مطرح نیست این کار برای بستن روزنه های نفوذی تیم انجام میشه در حالت پرسینگ بازیکن برای گرفتن توپ کاملا به بازیکن حریف نزدیک میشه و چه بسا حریف اونو دریبل کنه و اون جا بزاره اما اینجا بازیکن کاملا نزدیک نمیشه بنابراین اقدامی برای گرفتن توپ صورت نمیگیره این مقوله بیشتر مربوط میشه به زون مارکینیگ و نوع دفاع .



محدوده 0 تا 33: در این حالت بازیکنان تیم از بازیکن صاحب توپ حریف فاصله میگیرند این تاکتیکو توی تیم ملی فرانسه به وضوح میشه مشاهده کرد .



محدوده 33 تا 66 : حالت استاندارد که بازیکنان فاصله نرمالی از بازیکن صاحب تو حریف دارند .



محدوده 66 تا 100 : بازیکنان تیم در طی بازی بصورت فعال و دائمی به بازیکن صاحب توپ نزدیک میشند و تاکتیک دفاع منطقه ای رو در بازی به اجرا در میارند .



Defensive Strategy : این اسلایدر برای حالت دفاعی از نقطه نظر نوع استقرار بشکل خطی و یا پوششی ( با سوییپر ) مورد استفاده قرار میگیره که بصورت صفر ( خطی) و یا 1 ( پوششی ) قابل سوویچ و تغییره .حالا خالشو ببرید.تشکر فراموش نشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر