نمایشگاه/رویداد PlayStation | E3 2018 Press Conference

طولانی ترین زمان نمایش در کنفرانس ، تمایل دارید به کدام عنوان اختصاص پیدا کند .

  • Ghost of Tsushima

  • Spider-Man

  • Death Stranding

  • The Last of Us Part II


Results are only viewable after voting.

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481

h4x_111.png

4jgu_9j29_asl1.png

به تاپیک بزرگترین ، بهترین و درخشانترین نمایش سالیانه کنفرانسها ، E3 و گل سرسبد این مراسم بیاد ماندنی PlayStation خوش آمدید ، حتما در تقویم خودتون تاریخ این مراسم رو علامت بزنید چون امسال اتفاقات خیلی بزرگی قراره رخ بده که هیجان این کنفرانس رو صدچندان میکنه ، ما همین الان هم از بزرگترین اتفاقات کنفرانس خبر داریم ، کافیه نام اعظم Naughty Dog روی صفحه ی کنفرانس نقش ببنده تا بی اختیار بیننده ها و حضار شروع به تشویق ، اشک شوق و کلماتی نامتعارف کنند ! بازی The Last of Us Part II در این مراسم حضور خواهد داشت ، همین برای هایپ یک کنفرانس بزرگ کافی نیست ؟ من میگم برای فنهای سونی نه ! ، عطش فنهای سونی هیچوقت نمی خوابه و همیشه منتظر هایپی بزرگتر هستند (بد عادت کرده فنهاشو) عکسهای بالا نشانه حضور عناوین AAA و نوید یک اتفاق بزرگ هستند .
پس همراه ما باشید تا مثل هر سال با هایپ زیاد و همچنین با دست پر به استقبال این کنفرانس باشکوه بریم .

نمیدونم از کجا شروع کنم ، از بازیهایی که پیش رو داریم امسال ، یا بازیهایی که قراره آنونس داشته باشن ، یک ویدئوی اختصاصی آماده کردم ، فکر میکنم هایپ خوبی باشه برای شروع . بنابراین امسال یک نمایش تصویری خواهیم داشت ، امیدوارم لذت ببرید .


کمربندها رو محکم ببندید و سفرتونو با خانواده ی بزرگ Playstation آغاز کنید .

لیستی که برای شما آماده کردیم جستجو کردن در بین عناوینی که ، حضورشون در این رویداد بزرگ چه قطعی و چه در حد احتمال هست رو راحتتر میکنه . تا شروع کنفرانس سونی در صورت لیک شدن موارد دیگه لیست آپدیت خواهد شد .
تشکر از کاربر عزیز mobile1199 برای کار گرافیکی زیباشون و ایده ای که بکار بردن .

*حضور قطعی با رنگ آبی
*احتمال حضور با رنگ سبز
توجه کنید عناوین Death Stranding | Spider-Man | The Last of Us Part II | Ghost of Tsushima حضورشان توسط شاون لیدن تایید شده . عناوین دیگر که با رنگ آبی مشخص شده اند احتمال حضورشان 100% نیست .

i0g7_y2h9_scp.png
دوس دارین در E3 شاهد نمایش IP جدیدی باشین ، یا یکی از فرنچایزهای مورد علاقتون ادامش ساخته بشه ، شایدم منتظر تایید ریمیک یکی از عناوین موفق سالهای دور PS هستین ، امسال عناوین زیادی هستند که آماده ی رونمایی یا زمان نمایش کاملشون رسیده .
|9| عدد از عناوینی که احتمال حضورشون در کنفرانس سونی وجود داره رو بروزرسانی می کنم ، لیستی که در ذهن دارم دو رقمیه !! ، ولی به همین عناوین مهم بسنده میکنم .


3glh_99999.png

شماره 9
5et7_original_9452eec29a63423e1783eb56d0f244f8.png


این بازی از مدعیان نمایش لیست ماست .

IP جدید From Software در TGA 2017 معرفی شد ، با آنونسی که اسمو رسم بازی رو مشخص نکرد ! ، بازی در نگاه اول بنظر نسخه جدید بلادبورن رو به نمایش می گذاشت . خودم همین نظرو داشتم . ولی پس از کلی تحقیقات در مورد نمایش گنگ بازی ، سرنخها رو کنار هم گذاشتم . و مطمئن شدم بازی بلادبورن نیست ! .

مقاله ای که در مورد آنونس نوشتم :

تنها چیزی که در تریلر جدید FS میشه ارجاعش داد به BB2 : سلاح ، استخوان و خونه .
دستخط پس زمینه ژاپنی مثل سندی برای نینجاهاست ، مثل کانجی پررنگ شده ژاپنی که در بسیاری از دستوالعملها ، نامه ها و اسناد شینوبی به چشم میخوره .
نوشته زیر توسط نینجا نوشته نشده ، Ryoma Sakamoto که اون رو به عنوان شخصیت Yakuza Ishin میشناسیم ، نمونه ای از این دس نوشته هاست که ارجاع خوبیه .
jm72_sakamotoryoma-letter.jpg


یکی دیگه از عناصر آیتم فلزیه که تا حدی توسط طناب پیچیده شده و در سایه پنهانش کردن ، بعد از تغییر در کنتراست بدون شک یک kunai ه ! ، یک سلاح سنتی ساخته شده با ابزار کشاورزی . توی ویکی میتونین اطلاعاتشو بگیرین .

8lqj_tenchukunai-1024x434-512x217.png


szuq_kunai05.jpg


بنظر یک بازوی مصنوعیه ! ، سرنخهایی مثل
Shadows Die Double وجود داره ، یک بازی مرتبط با نینجا ، که در آن مفهوم سایه ها در رابطه با وضعیت نزدیک به مرگ استفاده می شه .

با توجه به سرنخهایی که از 0 تا 100 تریلر بدست اومده این بازی بنظر یک Tenchu جدیده .

مورد بعدی انحصاری بودنشه که اینطور نیست ! ، چون باید با همون تیزر کوچک SIE روی تصویر نقش میبست که این اتفاق رخ نداد .


شماره 8
pg6e_ybym_wild-13_crop_1280x576-640x288.jpg

WiLD یک بازی ماجراجویی جهان باز بر پایه بقا است که توسط توسعه دهنده فرانسوی Wild Sheep Studio در حال ساخت و برای PlayStation 4 به صورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment انتشار خواهد یافت . از سال 2014 توسعه این بازی شروع شده ، در ماه ژانویه 2017 , Michel Ancel , یک پست در اینستاگرام گذاشت ، با تصویری از بازی ، که نشان میدهد این عنوان هنوز در مراحل ساخت به سر می برد .
بازی در دوران ماقبل تاریخ (Neolithic) در یک دنیای رو به رشد در مقیاسی بزرگ قرار دارد . در دنیای بازی بازیکن کنترل یک انسان را در اختیار دارد و می تواند از حیوانات کوچکتر برای جاسوسی دیگران یا از حیوانات بزرگتر برای دفع خطرات و حمایت از قبیله اش با دیگر انسانها استفاده کند . سپس با توجه به مهارتها و ویژگیهای آن حیوان skills را اتقا ببخشد .
این یک بازی صرفا تک نفره نیست ، هر چند آنسل اشاره کرد چیزی شبیه به آنلاین Bloodborne خواهد بود که بازیکنان وارد دنیای یکدیگر می شوند ، یا برای کمک رسانی یا آسیب زدن به یکدیگر .

بی شک نمایش بازی حیرت آور است ، هنوز هم با دیدن تریلر معرفی هایپ می شوم ، ماجراجوییهایی که روایت بسیاری در سرزمینهای پهناورِ خود پنهان دارند ، همچون سخن با خدایان .
یکی دیگر از مدعیان نمایش در لیست ما ، این بازی خواهد بود ، زمان آن فرا رسیده که پرده آبی جایی برای این اثر باقی بگذارد .
شما عزیزان را دوباره به دیدن این تریلر زیبا دعوت می کنم .

شماره 7
zglm_gendesign-640x273.jpg

وقتی مبحث استودیوهای ژاپنی به میان می آید و بازیهای مطرح آنها ، نام کارگردان و طراح ICO ، Shadow of the Colossus و The Last Guardian در آن خودنمایی می کند ، Fumito Ueda در صنعت گیم و هنر هشتم جایگاه ویژه ای دارد ، سبکهای متنوعی از بازیهای بزرگ توسط کارگردانان نام آور استودیوهای سونی در این سالها خلق شدند ، که کمکهای شایانی به صنعت گیم در پیشبرد و تحقق رویایی بالاتر از سرگرمی کرده اند ، ولی اگر به گذشته و بازیهایی که Fumito Ueda وظیفه ساخت آنها را بر عهده داشته نگاهی بیندازیم ، پی میبریم امضای او در این اثرها ، هیچوقت جعل نشده است . بازیهایی که روح صاحب اثر در عین سادگی در آنها همیشه موج میزند و جز Ueda کسی به این شکل ، توانایی و جراتِ ! خلق چنین آثار موفقی را ندارد .

Robert Purchese نویسنده ارشد یورو گیمر در مورد گپ دوستانه ای که با فامیتو اوئدا در گذشته داشته است سخن می گوید ، اوئدا برای تبریک سال نو ، تصویری جدید از بازی آینده ی خود به نمایش گذاشته است .
تصویری از دختر یا شاید پسر در یک محراب که بر روی سنگ نشسته است و پرتو نور را بازتاب می دهد ،در سمت راست یک دست بزرگ دیده می شود ! .
yeg_screen-shot-2018-01-01-at-4.06.40-pm.png


من اوئدا را تابستان سال گذشته در کنفرانس Gamelab ملاقات کردم ، او دربارۀ فرایند بازی های خود صحبت کرد و اینکه چگونه به صورت سنتی یک تصویر را برای نشان دادن آنچه که در نظرش است خلق می کند ، در آن زمان او نمی توانست اطلاعاتی در مورد بازی بازگو کند . وی گفت : «درباره طرح جدید از بازی ، نمی توانم چیزهای زیادی بگویم ، تاکنون اولویت من تصاویر بصری بوده است . قصد دارم بازی بسیار متفاوت از عناوین گذشته باشد ، ولی تصویر منتشر شده شباهتها و احساس عناوین موفق قبلی را در خود دارد .

او گفت: " در ساخت سه بازی آخر ، قصد نداشتم بسیار شبیه به یکدیگر باشند ." هنگامی که شروع به ساخت بازی های خود میکنم ، همیشه فکر می کنم چیزی متفاوت ایجاد خواهیم کرد ، اما در نتیجه ، شباهت ها و احساسات وجود دارد . در این فرآیند یک لحظه وجود دارد که یک بازی با دیگر عناوین ارتباط برقرار می کند . اما من آن را از ابتدا در اولویت قرار ندادم - در فرایند ساخت اتفاق می افتد.

" اکنون فکر میکنم چیزی بسیار متفاوت خلق میکنم ، اما نتیجه را نمیتوانم بازگو کنم "

شایعه ای توسط Resetera درز کرده که نام بازی را از سورس کدِ وبسایت بدست آورده اند (Beauty and the Beast)

بازی هر چه که میخواهد باشد با هر نامی ! ، بی صبرانه در این کنفرانس ، منتظر نمایش بازی از سوی این سازنده ی بزرگ هستیم .

موسیقی زیبای بازی ICO ، فکر کردم به حالو هوای تصویر جدید میخوره


شماره 6
k8y_bluepoint-games-ds1-670x377-constrain_crop_639x155.jpg

تشکر از کاربر عزیز علی رضازاده Ali Rz جهت ترجمه .

با موفقیتِ ریمیک عنوان کلاسیک «Shadow of the Colossus» که به صورت انحصاری برای «PS4» منتشر شد ، بیش از هر چیز ، ما را برای پروژه بعدی استودیو «Bluepoint» هیجان‌زده کرد .
ofre_hgaxpol.gif

این استودیو آشنایی زیادی با بازسازی عناوین مختلف دارد و با استعداد خود می‌تواند در صورت تمایل ، بازی مخصوص خودشان را بسازند . اما در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که در این مسیر حرکت کنند .
در گفتگویی با «Digital Foundry»، از رئیس این استودیو آقای «Marco Thrush» سوال پرسیده شد مبنی بر اینکه ، آیا اعضای جدید تیم هنری که برای عنوان «Shadow of the Colossus» استخدام شدند ، امکان دارد که برای ساخت یک بازی جدید کمک کنند ؟ وی این گونه پاسخ می‌دهد : «خب ، ما می‌توانیم ، ولی در حال کار بر روی ریمیکی دیگر هستیم . این پروژه به عنوان یک نقطه عطف برای رشد تیم هنر به ما کمک کرد تا به جایی برسیم که بتوانیم در محدوه وسیعی ، مسئولیت محتوای هنری یک بازی کاملا AAA را بر عهده بگیریم . بنابراین قدم بعدی ما این است ، توسعه هنر و موتور بازی و روند کار آرتیست‌ها را بهبود ببخشیم ، در سمت و سوی هنر بیشتر پیشرفت کنیم تا به پروژه بعدی‌مان بپردازیم ، زیرا آن کمی بزرگتر است . تمرکز بعدی ما این خواهد بود که روی طراحی کار کنیم و چیزهای جدید اضافه کنیم تا به بازسازی بعدی برسیم ، در حال حاضر تمرکز ما برای مطمئن شدن از زمان و جایی که اشخاص را قرار می دهیم خواهد بود ، آن‌ها در سطحی هستند که می‌توانیم پروژه بعدی را انجام دهیم.»
qi6a_download-1.jpg

فهمیدن این‌که Bluepoint در حال کار بر روی ریمیک یک عنوان قدیمیست غیر عادی نیست ، ولی شوکه کننده است وقتی می شنویم پروژه از Sotc بزرگتر خواهد بود . Bluepoint بارها و بارها ثابت کرده که بهترین استودیو برای بازسازی عناوین قدیمیست .

شماره 5
c5lq_persona5banner-800x280.jpg


وقتی اسم PERSONA میاد اولین چیزی که به ذهنم میرسه دیوونه بازی در هیاهوی مشکلات زندگیه ، روابط به همون صورت که ساده روایت میشن ، دلنشین ترین لحظه ها رو با شخصیتها رقم میزنن ، هیچکس مثل ATLUS نمیتونه با رنگهای قرمز و مشکی هنرمندانه بازی کنه ! ، نحوه کارگردانی صحنه ها اکتسابی نیست ، استعداد ذاتیه ، و طراحی هنری دنیای بازی بینظیره ، موسیقی متن شاهکاره و در ایونتهای مختلف موسیقی زنده داشته ، بهترین بازی تمام دوران از سوی کاربران فامیتسو انتخاب شده ، گیم پلی نوبتی در این بازی کسل کننده نیست ، سبک JRPG رو با این بازی شروع کنید .
تیم دوم استودیوی ATLUS با نام ZERO در حال ساخت بازی جدیدیه ، اخبار این استودیو رو در بازیسنتر پوشش دادم ، محتوای بیشتری برای P5 طبق شایعات قراره معرفی بشه ، P6 در حال ساخته و به گفته ی کارگردان بازی کاری دشوارتر از P5 خواهند داشت .

از اونجایی که ATLUS در مورد نمایش بازیهاش در کنفرانسها سخت گیره ، امیدواریم کار به TGS نکشه و در کنفرانس نمایشی داشته باشن .

Persona 5 :D - بازیسنتر

شماره 4
rgpi_playdead.png

سونی (شاون لیدن) از ایندیها و برجسته بودن حضور توسعه دهندگان مستقل در کنفرانس امسال خبر داد ، از پلتفرمرهای دو بعدی و سه بعدی گرفته تا عناوینی که استودیوهای کوچک قصد به تسخیر در آوردن قلب و احساس شما را دارند ، Lost Soul Aside یکی از این شگفتیهاست ، موارد بسیاری هستند که میتوان لیست کرد ، انتخاب آن را به شما واگذار میکنم .
یکی از توسعه دهندگانی که با دو بازی خود Limbo و Inside توانست شگفتی ساز شود و خود را در بین گیمرها و کارگردانان بزرگ این صنعت محبوب کند استودیوی خلاق و توانای Playdead می باشد ، بازیهای این استودیو شروعی ندارد ! ، همه چیز در نگاه اول گُنگ بنظر می آید ، دنیایی که شما را فراموش کرده است و جَوی سنگین بر دنیای بازی حاکم است ، برای ماجراجویی آماده اید ؟
آن چیزی که شما را جذب بازیهای این استودیوی خلاق می کند معجونیست که فقط خود این توسعه دهنده از فرمول آن خبر دارد ! ، یک بازی بنظر ساده که سوالات بسیاری تا پایان طرح میکند ، بدون اینکه متوجه شوید در دنیای بازی غوطه ور خواهید شد . الگویی برای سازندگانیست که تصور میکنند ایده ها به اتمام رسیده است و دست به دامان بازیهای موفق ، برای تکرار طرحهای آنها در بازیهای خود می شوند .
qp1l_dprpb3jv4aaptzs_crop_1200x424.jpg

از بازی بعدی این استودیو تنها یک تصویر داریم ، با توجه به تمهیداتی که برای این کنفرانس اتخاذ شده ، امیدوار به حضور این توسعه دهنده ، برای نمایش بازی جدید هستیم .
eh2d_playdead-1_crop_1199x453.png

شماره 3
2w43_hqdefault_crop_475x179.jpg

پروژه فوق محرمانه 2K ، که با نام رمز Parkside از آن یاد میکنیم ، پروژه ای که در حال ساخت توسط یک استودیوی سرّی است ، بنابرشایعات پیرامون این پروژه که تقریبا به تازگی کلید خورده است ، این بازی بنظر بایوشاک خواهد بود ، این راز توسط Jason Schreier خبرنگار kotaku فاش شده است ، او که به منظور مصاحبه در مورد مافیا 3 به استودیوی Hangar 13 رفته بود به وجود چنین پروژه ای پی برد ، او ذکر می کند که اعضای تیم Hangar 13 از پاسخ دادن در مورد این پروژه سر باز میزدند و میگفتند نمی توانیم جواب دهیم .

Strauss Zelnick مدیر عامل Take-Two Interactive و مالک 2K اینگونه بیان می کند که : بایوشاک یک مجموعه دائمی خواهد بود .
نظریه های زیادی وجود دارد مثل ساخت نسخه جدید Borderlands ، اینکه این پروژه Top Secret است فرضیه بایوشاک را به حقیقت نزدیکتر می کند .

طرفداران هم تشنه ی معرفی نسخه جدیدی از بازی هستند حتی بدون Ken Levine !
آقای Ken Levine بنظر در حال ساخت عنوانی جهان باز است .

E3 میزبان نمایش چنین بازیهای بزرگیست .

شماره 2
0ac2_darksidechronicles_crop_749x283.jpg

میدانیم که Resident Evil 2 Remake در حال توسعه است ، جز اطلاعاتی اندک و شایعات پیرامون بازی چیز دیگری در مورد آن نمی دانیم .
به گفته وبسایت RelyonHorror (ازطریق COGConnected ) منابع نزدیک به پروژه اعلام کرده اند که این بازی به احتمال زیاد در E3 نمایش خواهد داشت . این منبع اعلام کرده است که بازی به طور قابل توجهی بهینه سازی شده و از سیستم نورپردازی و ساختار سایه زنی جدید بهره میبرد .
بنابر گفته های منبع دوربین بازی از روی شانه شبیه به رزیدنت ایول 4 است ، همچنین شامل کمپین هایی برای لئون و کلیر می باشد ، بسیار طولانی تر از نسخه اصلی ! که با محتوا و مناطق جدید همراه است . سرانجام گفته می شود که این بازی با هدف 30 فریم بر ثانیه در 1080p و همچنین 60 فریم بر ثانیه و 4K در PlayStation 4 Pro خواهد بود .

خبر خوب اینکه E3 2018 نزدیک است ، اطلاع داریم Capcom رونماییهای بزرگی خواهد داشت و مجبور نیستیم تا مدتها برای این رخداد منتظر بمانیم .

شماره 1

lg6_devil_may_cry_5_sons_of_sparda_logo_by_risingsun16-daj5qxt.jpg

نسل هشتم برای PS4 و طرفداران پر از شگفتی و تجربه های لذت بخش در سبکهای مختلف از عناوین بزرگ بود ، سونی لیست بزرگی از بازیهای خاطره ساز دارد ، که دنباله یا بازسازی آنها به اندازه معرفی یک عنوان جدید ، طرفداران را به وجد می آورد .
DMC از جمله بازیهاییست که در ژانر Hack and slash حرفهای زیادی برای گفتن دارد . اغلب طرفداران بازی ، آن را با نام Hack and slash ناب خطاب می کنند ، با توجه به اخبار و لیکهایی که از بازی داریم ، بنظر می آید بازی در E3 معرفی و انتشار آن نزدیک خواهد بود ، سونی با کپکام در زمینه ساخت بازی همکاری دارد ولی انحصاری بودن آن مشخص نیست .

بحثهای داغی از این بازی در محافل مختلف خبری و فرومها در گرفته ، با دنبال کردن پستهای این تاپیک تا لحظه ی کنفرانس ، از اطلاعاتی که دوستان برای شما درج می کنند بهره مند شوید .

ثبت دامنه Devil May Cry 5

u33g_11.jpg


اطلاعاتی در مورد بازی
تشکر از Safety & Peace بابت ترجمه
ظاهرا به جای استفاده از سیستم شماره ای، این بار اسم بازی DMC V هست. مثل MGS 1-4 و MGSV
بازی قراره سال مالی 2019 عرضه بشه. از آپریل 2018 تا مارچ 2019. برنامه این بوده که بازی نوامبر 2018 عرضه بشه اماممکنه تا اوایل 2019 عقب انداخته بشه.
بازی قرار بوده PSX معرفی بشه اما سونی بعد از دریافت بازخوردها راجع به نمایش E3، سعی میکنه PSX رو کوچک تر برگزار کنه و در عوض تمرکز رو روی E3 2018 بذاره.
بازی در حال حاضر 2 سال هست که در دست ساخته. وقتی عرضه بشه این زمان به 3 سال میرسه که بالاترین زمان ساخت رو توی DMC ها داره. مراحل اولیه ساخت بازی از 2015 و بعد از تموم کردن کار روی 4SE شروع شده.
یه جورایی پای انحصاری بودن کنسول سونی وسطه. ظاهرا سونی در تأمین هزینه ساخت بازی دست داشته اما مدت زمانش مشخص نیست. میتونه کامل انحصاری PS4 باشه، میتونه انحصاری کنسولی باشه (PS4 + PC) یا میتونه انحصاری زمانی باشه. اگر بازی معرفی بشه، توی یکی از رویدادهای سونی این اتفاق میوفته و به خاطر همین بوده که ملت فکر میکردن قراره PSX باشه.
تریلر بازی خیلی وقته که ساخته و آماده شده. 1 دقیقه و 50 ثانیه مدت زمانش هست (اما امکان داره بیشتر هم بشه و چیزهای جدیدی بهش اضافه بشه چون از ساختش مدت زمانیه که میگذره.) بیشتر تمرکز روی داستان، شخصیت ها و کات سین ها هست. یه ستینگ شهر مانند توی تریلر نشون داده میشه که بی شباهت به Fortuna city از DMC4 نیست.
بازی به طور کلی قراره خیلی جاه طلبانه تر از عناوین قبلی باشه و مخاطبان بیشتری رو هدف قرار بده.
این شماره قراره طولانی ترین زمان کات سین ها رو داشته باشه.
ایتسونو و تیمش که روی DMC های قبلی و Dragon's Dogma کار کردن باز ساخت این بازی رو بر عهده دارن.
Yuji Shimomura به عنوان کارگردان کات سین ها قراره حضور داشته باشه. ایشون قبلا کارگردانی کات سین های 3 و 4 و Bayonetta رو بر عهده داشته.
نقش دانته رو مثل همیشه Rueben Langdon ایفا میکنه.
نقش نیرو Rueben Langdon مثل قبل بر عهده داره.
ورجیل هم که مسلما بر عهده Dan Southworth هست.
هنوز هیچ خبری راجع به بازیگران نقش های Lady و Trish نیست.
Onyay Pheori ساند ترک های بازی رو بر عهده داره. ایشون موسیقی لانچ تریلر 4SE رو ساختن.
داستان بازی بعد از 4 شروع میشه.
بیشتر از یک کرکتر قابل بازی در بازی وجود داره. دانته که نقش اوله و نیرو احتمالا دومین نفر. تا الان 3 نفر قابل بازی تایید شدن.
قراره جلوه جدید از دانته ببینیم. جلوه ای که جدی تر از هر زمان دیگه هست (نه مثل 2). دانته همچنان شوخی ها و مسخره بازی های خودش رو داره و با دشمنانش بازی میکنه اما این بار قضیه براش شخصی تره.
تأیید شده که کرکتر سومی هم وجود داره و "خیلی قویه". میتونه جدید باشه و میتونه هم جدید نباشه.
خبری از اینکه ورجیل قابل بازی یا نه در دست نیست. اما حضورش در بازی تایید شده و هنوز مشخص نیست بعد از مرگش توی 1 چطوری به زندگی برگشته.
تریش نقش اساسی در داستان داره اما معلوم نیست که قابل بازیه یا نه.
صحنه ای در بازی هست که نیرو و ورجیل به هم میرسن و رابطه شون تایید میشه (قبل توی Art Book 3142 این قضیه که نیرو پسر ورجیله تأیید شده بود)
در طول صحنه های کلیدی در داستان، تعویض کرکتر ها رو شاهد خواهیم بود.
شخصیت منفی بازی Prince of Darkness هست. این اسم در واقع یه لقبه. قبلا به Mundus گفته میشده اما ممکنه الان به یه نفر دیگه رسیده باشه.
این شماره ممکنه پایان داستان فرزندان اسپاردا باشه.
قابلیت Lock On همچنان توی بازی وجود داره.
بازی قراره 60 فریم بر ثانیه اجرا بشه مثل شماره های قبلی.
لول دیزاین بازی باز تر از گذشته شده اما مثل سری سولز یا بازی های OW نیست. حرکات خارج از مبارزات ساده تر شدن تا ذات باز بازی همخوانی داشته باشه. ساختار بازی بازتر شده تا تجربه روون و نرمی داشته باشه. حس غوطه ور شدن توی دنیای بازی برای تیم مهم بوده این بار.
لول دیزاین و گشت و گذار در بازی مثل بایونتا شده اما بدون QTE ها. تا الان چیزی در این رابطه وجود نداشته.
Stamina Bar توی بازی نیست.
این بازی مثل بازی های سبک Musou نیست که با گله ای از دشمنان وارد مبارزه بشید. اما جاهایی هست که بر خلاف اون چیزی که توی شماره های قبلی دیدیم، با دشمنان به مراتب بیشتری وارد مبارزه میشیم.
یه جور قابلیت آنلاین توی بازی هست اما چند نفره و PVP و این چیزا نیست.
سیستم جاخالی دادن (Dodge) این بار از پایه ساخته شده و خیلی نرم تر از قبل انجام میشه (کلا کلمه "نرم و روون" رو قراره زیاد بشنوید)
در طول مبارزات بزرگ دوربین به عقب برده میشه. سازنده ها از دوربین جدید و داینامیک بازی راضین و بهش افتخار میکنن.
انیمیشن ها خیلی بهتر شدن تا سفت و چغر به نظر نمیرسن. تمرکز ویژه ای روی فیزیک لباس ها وجود داره (ممکنه شمشیر دانته از وسط پالتوش بیرون نزنه این دفعه). مبارزات خیلی نرم و روون هستن و انیمیشن های زیبایی دارن.
سیستم رنکینگ بعد از مراحل همچنان وجود داره. انتخاب چپتر ها و اینا همگی در بازی هستن.
باس های بازی به طرز چشمگیری گولاخ شدن. یکی از باس های بازی بین قسمت های مختلفی از بازی سوییچ میکنه.
سیستم استایل برای دانته همچنان حضور داره با این تفاوت که دشمنان بسته به استایل انتخابی بازیکن، رفتار متفاوتی نشون میدن=P~
سیستم استایل های ساده تر شده تا برای بازیکن ها راحت تر در دست باشه (ظاهرا ساده تر شدن به این خاطر بوده که بازیکن ها راحت از 4 بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن.
بعضی از استایل ها برتری خاصی نسبت به بعضی از دشمن های خاص دارن (مثل 3 و DmC).
تعامل با محیط بر خلاف شماره های قبلی این بار بیشتر وجود داره. ظاهرا این موضوع مکمل سیستم مبارزات بوده و قرار نیست خرابش کنه.
یه جور تغییر و تبدیل شدن محیط توی بازی وجود داره اما مثل DmC و به ابعاد اون نیست.
با اینکه بازی OW نیست اما یه سری الهام ها از DD گرفتن.
_____

یک سری جزییات دیگه که توسط توسط کاربر عزیز Dante Never Cry نوشته شده .
بازی یه صحنه موتورسواری خفن داره. نمیدونم کاتسینه یا گیم‌پلی ولی میدونم سر موشن کپچرش کلی وقت صرف کردن. شخصیت اون صحنه مرد هست پس Lady هنوزم تایید نشده.
ورجیل قابل بازیه و شخصیت سوم اونه
دنیای شیاطین توی بازی هست (لفظ دقیقش Hell Realm بود)
علاوه بر انیمیشن و تمرکز روی فیزیک لباس‌ها، بازی یه عالمه افکت خفن دیگه هم داره و قراره از لحاظ گرافیکی خیلی خوف باشه.



stxj_ezgif-1-2a6a0711a7.gif


نتیجه نظرسنجی کاربران بازیسنتر :

به مورد انتظارهای خود رای دهید​

  • Death Stranding

110 رای
44.7%

  • Ghost of Tsushima

82 رای
33.3%

  • Spider-Man

26 رای
10.6%

  • The Last of Us Part II
158 رای

64.2%

  • Capcom's new IP

17 رای
6.9%

  • Red Dead Redemption II

90 رای
36.6%

  • Wild

7 رای
2.8%

  • Bluepoint's next project

7 رای
2.8%

  • From Software’s New Game

43 رای
17.5%

  • Fumito Ueda Next Game

13 رای
5.3%

  • Avengers Project

8 رای
3.3%

  • Rocksteady’s next game

30 رای
12.2%

از نظر شما اولویت ساخت و معرفی ، با کدامیک از عناوین زیر می باشد .

Killzone Trilogy remastered
71 رای
26.9%
New Parasite Eve
23 رای
8.7%
The Order : 1886 Sequel
76 رای
28.8%
Metal Gear Solid series remake/remaster
76 رای
28.8%
Crash Team Racing remastered
56 رای
21.2%
Siren
16 رای
6.1%
Syphon Filter Remake
40 رای
15.2%
Naughty Dog Project) New Game Development Team in San Diego)
66 رای
25.0%
Demon’s Souls Remake
30 رای
11.4%
Bully 2
54 رای
20.5%
Onimusha
53 رای
20.1%
Streets of Rage
27 رای
10.2%
 
آخرین ویرایش:

mikammi

کاربر سایت
Feb 9, 2014
455
نام
shahab
جدا از این که اعتقاد من چیه، لزبین بودن الی فقط توجیه دراماتیک داره و تمام. حداقل برای من این شکلی‌ه کاملا. حالا اینایی که می‌گن چرا اینجوری‌ه هیچکدوم کوچکترین اشاره‌ای نکردن خب پس چی بجاش؟ قضیه ساده‌ست: باید رابطه‌ی عاطفی‌ای برای الی تعریف می‌شده همونطور که هر دختر نوزده ساله‌‌ی غیر کر و کوری تو این دنیا خیلی اینتنس با این موضوع مواجهه و فاکتور گرفتن ازش برای کسی مثل دراکمن که با داستانی مثل لست نشون داده سلیقه‌ش چیه قاعدتا غیر قابل تصوره، و این رابطه عاطفی هم نمی‌تونسته زیر اصطلاحا سلطه یک مرد باشه(لغت بهتری هم حتما میتونید پیشنهاد بدید ولی فک کنم لازم به توضیح نداره، چه بخواین چه نخواین چه توجه کرده باشین یا نه همین الانشم مثلا فحش‌های تحقیرآمیز اشاره به موقعیت یک زن در یک رابطه داره و چیزیه که پس ذهن همه‌مونه؛ گاهی چیزارو ساده دیدن کمک می‌کنه) چون الی رو به عنوان قهرمان اصلی می‌برده زیر سایه و لوث‌ش می‌کرده. اگه هم قراره مرد باشه و زیر سلطه نباشه که دیگه رابطه عاشقانه نمی‌شه. به نظرم الان که اینطوریه دقیق‌ترین و هوشمندانه‌ترین حالتش اتفاق افتاده: رابطه با یک دختر باهوش و اکتیو و با اعتماد به نفس و برون‌گرا ولی نه چندان زیبا، که این ترکیب خیلی ظریف برای من هم رابطه‌ی عاطفی‌ه رو می‌ده و هم الی رو زیر سلطه نمیبره. مطمئنم دراکمن بیشتر از ده دقیقه طول نکشیده که تصمیم بگیره الی لزبین باشه.
و اینایی که می‌گن دراکمن برای سوار شدن روی موج و جلب توجه و اینا از این دست مسائل استفاده کرده واقعا خنده‌م می‌ندازن و خب ضرب‌المثل کار خوبان را قیاس از خود مگیر مال همین وقتاس. اسطوره سازی نیست ولی واقعا به این آدم نمیشه اعتقاد نداشت اینقدر ثابت شده هست که نشه از این حرفا در موردش زد و اینقدر کوته فکر دیدش که مثلا همه جنبه‌ها و اولویت‌های بازی رو گذاشته زمین که خب ال‌جی‌بی‌تی مده بریم اینشکلی بسازیم؟! کام آآآآن! بابا طرف خودش جریان‌ه : )

پ.ن: واقعا در مورد نمایش گیمپلی بازی نمیدونم چی بگم هنوز عادی نشده برام در این حد که بتونم در‌موردش صحبت کنم. فعلا مرعوبشم. شاید بشه اینطوری گفت که بازی ادامه‌ی مستقیم یه بازی به اسم لست آو آس‌‌ه ولی با این حال نمایشش باز تونسته از راضی‌کننده‌ هم بهتر بوده باشه(بیشتر از این؟!).
 

stormspirit

کاربر سایت
Jun 27, 2017
13
من فکر می کنم این دوستانی که مخالف نشون دادن هم جنسگرایی تو مدیا هستن طرز تفکرشون اینه اینکار باعث ترویج همجنسگرایی میشه در صورتی که سخت در اشتباهن شما خفن ترین و محبوبترین شخصیت فیلم و بازی که داریو تو ذهنت هم جنسگرا کن چنتا احتمال وجود داره کلا اون بازیو انجام نمیدادی یا بازی می کردی نسبت بهش دید خوبی نداشتی در بهترین حالت دید خنثی یا مثبتی بهش داشتی ولی چند درصد احتمال داره بری گرایش جنسیتو سر این عوض کنی؟ 0% اصلا مگه داریم گرایش جنسی ریشش تو جاهای دیگست نمایش هم جنسگرایی تو مدیا فقط باعث میشه دید مثبتتری نسبت به این افراد داشته باشیم و اونا تجربه بهتری از زندگی داشته باشن درباره قشری صحبت می کنیم که به صورت پیشفرض از طرف دینو خوانواده اجتماع جو علیهشون فرا افتضاحه حالا اگه مدیا تو بهبود این قضیه کمکی کنه با ش مشکل داریم؟ ولی من با کاری که ناتی داگ کرد مشکل دارم اینکه بیای جلوی این همه آدم تو یه نمایش کوتاه شخصیت اصلیو تو رابطه همجنسگرایانه با شخصیتی که هیچ شناخت و پیشینه ا ی ازش نداریم قرار بدی چه توجیهی داره اصلا فرضو بر این بزاریم الی از اول همجنسگرا نبود و تو ای 3 معشوقش یه پسر بود اتفاقی که می افتاد باز یه عده فش میدادن کمپانیو سر سو استفاده(کیه که نکنه) و... واینکه اینکار توجیهی نداشت خلاصه تبلیق می کرد فحششم می خورد ولی اتفاقی که الان افتاد با سوء استفاده از یه مضوع جو رو به هم ریخت تبلیغ بازیو کرد و خودشو هولی نشون داد دوستان سونی فنم موقع بحثای روشنفکرانه خیلی باحالن مثل این میمونه یه راننده کامیون سر پول از رو یه آدم رد شه بعد شوفرش بیاد کفشای جنازرو جفت کنه جالبترین نکته حس پرفکت بودن شوفر بعد جفت کردن کفشاست
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
جدا از این که اعتقاد من چیه، لزبین بودن الی فقط توجیه دراماتیک داره و تمام. حداقل برای من این شکلی‌ه کاملا. حالا اینایی که می‌گن چرا اینجوری‌ه هیچکدوم کوچکترین اشاره‌ای نکردن خب پس چی بجاش؟ قضیه ساده‌ست: باید رابطه‌ی عاطفی‌ای برای الی تعریف می‌شده همونطور که هر دختر نوزده ساله‌‌ی غیر کر و کوری تو این دنیا خیلی اینتنس با این موضوع مواجهه و فاکتور گرفتن ازش برای کسی مثل دراکمن که با داستانی مثل لست نشون داده سلیقه‌ش چیه قاعدتا غیر قابل تصوره، و این رابطه عاطفی هم نمی‌تونسته زیر اصطلاحا سلطه یک مرد باشه(لغت بهتری هم حتما میتونید پیشنهاد بدید ولی فک کنم لازم به توضیح نداره، چه بخواین چه نخواین چه توجه کرده باشین یا نه همین الانشم مثلا فحش‌های تحقیرآمیز اشاره به موقعیت یک زن در یک رابطه داره و چیزیه که پس ذهن همه‌مونه؛ گاهی چیزارو ساده دیدن کمک می‌کنه) چون الی رو به عنوان قهرمان اصلی می‌برده زیر سایه و لوث‌ش می‌کرده. اگه هم قراره مرد باشه و زیر سلطه نباشه که دیگه رابطه عاشقانه نمی‌شه. به نظرم الان که اینطوریه دقیق‌ترین و هوشمندانه‌ترین حالتش اتفاق افتاده: رابطه با یک دختر باهوش و اکتیو و با اعتماد به نفس و برون‌گرا ولی نه چندان زیبا، که این ترکیب خیلی ظریف برای من هم رابطه‌ی عاطفی‌ه رو می‌ده و هم الی رو زیر سلطه نمیبره. مطمئنم دراکمن بیشتر از ده دقیقه طول نکشیده که تصمیم بگیره الی لزبین باشه.
و اینایی که می‌گن دراکمن برای سوار شدن روی موج و جلب توجه و اینا از این دست مسائل استفاده کرده واقعا خنده‌م می‌ندازن و خب ضرب‌المثل کار خوبان را قیاس از خود مگیر مال همین وقتاس. اسطوره سازی نیست ولی واقعا به این آدم نمیشه اعتقاد نداشت اینقدر ثابت شده هست که نشه از این حرفا در موردش زد و اینقدر کوته فکر دیدش که مثلا همه جنبه‌ها و اولویت‌های بازی رو گذاشته زمین که خب ال‌جی‌بی‌تی مده بریم اینشکلی بسازیم؟! کام آآآآن! بابا طرف خودش جریان‌ه : )

پ.ن: واقعا در مورد نمایش گیمپلی بازی نمیدونم چی بگم هنوز عادی نشده برام در این حد که بتونم در‌موردش صحبت کنم. فعلا مرعوبشم. شاید بشه اینطوری گفت که بازی ادامه‌ی مستقیم یه بازی به اسم لست آو آس‌‌ه ولی با این حال نمایشش باز تونسته از راضی‌کننده‌ هم بهتر بوده باشه(بیشتر از این؟!).
از این زاویه هم جالب بود منم نظرم نزدیکه به این نگاه
 

PRINCE.OF.IRAN

کاربر سایت
May 27, 2014
364
این دوست الی که احتمالا اوایل بازی کشته میشه به دو دلیل زیر میتونه از نژاد یهود (اسرائیل ) باشه که شاید دربازی بهش مستقیما اشاره بشه ، شاید نشه:-"
1) رنگ پوست ، چشم و مو این شخصیت!
[ نژاد یهود رنگ مو و چشمشون مشکی هست و سفید یا گندمی پوست هستن و مانند اروپایی ها بلوند و... نیستن :-"]
2) اون دست بند خاصی که دستش هست و دراکمن هم دربارش توضیحاتی داد و گفت این دست بند نماد چه چیز هایی در فرهنگ اسرائیلی هست:-"
 
  • Like
Reactions: D_grayman

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,091
نام
MohammadAli
ما چقد تو اینترنت مدافع حقوق همجنس‌گرایانو داشتیم نمیدونستیم :D سیستم بدن انسان به گونه‌ای هست که این موضوع یه ناهنجاری محسوب میشه کاری ندارم که مدیا چقد زور میزنه که بگه این افراد از بدو تولد اینگونه بدنیا میان ولی حرف همجنس‌گرایانی مثل کوین اسپیسی کاملا این موضوعو رد میکنه. ایشون گفت من هم با جنس‌ مخالف و جنس موافق رابطه داشتم و حالا به دلایلی جنس موافقو انتخاب کردم. برای همین از همه‌ی پروژه‌هایی که کار میکرد حذفش کردن و کلا صداش خفه شد. در کل مشکلی با وجود این افراد بین مردم نیست تا وقتی که به کسی آسیب وارد نکنند ولی مثلا مشکل مدیا هست که سعی داره این افرادو بخاطر انتخابشون خیلی ویژه نشون بده. ما حتی LGBT Pride Month هم داریم که نمیدونم واقعا Pride واسه چیه؟؟‌ مگه ما افراد عادی واسه علاقه‌های جنسی‌مون بخودمون افتخار میکنیم؟‌ البته نباید اینم نادیده گرفت که اگه اول همون تریلر جوئل با یه مرد سیاه‌پوست همون بوسه رو انجام میداد ۹۹ درصد حامیان حقوق بشر تبدیل به هیتر می‌شدن. دقیقا مثل قضیه‌ی فیلم Blue is the Warmest Color و Call me by your Name. قبلا هم گفتم تنها دلیل این کار نیل دراکمن سوار شدن روی موج فعلی حمایت از همجنس‌گرایان هست. در آخر هم بحث اعتقادات رو وسط نکشید چون حرفای من هیچگونه ربطی به این چیزا نداره.
 

Mr. Children

کاربر سایت
Sep 24, 2013
1,287
حرف شما كاملا راجع به مكتب كاپيتاليزم درسته اما نكته ي مثبت اين نوع نظام اين كه همه چيز نظر اكثر مردم يا به قول شما ترند شدن بستگي داره اگر مديا تصميم بگير تابوي دو تا مرد گي بايد شكسته بشه نظر اكثريت تغيير ميكنه و در نتيجه نظر سرمايه دار ها تغيير خواهد كرد.
تا همين چند وقت پيش پابليشر ها اجازه نميدادن عكس يه زن رو كاور باشه چون رو فروش تأثير ميذاشت ولي الان نظر مردم تغيير كرده و بالطبع نظر پابليشر ها هم همينطور
همين الان نصف جمعيت اين تاپيك به هم ريخته دو تا دختر گي تو بازي هستند و همين يعني شروع تابوشكني شروع تغيير و شما الان نميتوني بگي كاري كه نيل كرد استفاده از گي ها براي فروش بيشتر چون ميدوني كه امكان اين كه تأثير منفي رو فروش بذاره خيلي بيشتر
كاري كه تيم ناتي داگ كرد (و البته سوني كه خيلي عجيب اجازه اين موضوع رو داد!) به عنوان يه مديوم قدرتمند خيلي شجاعانه بود.
بحث در این مورد زیاده. ولی می ترسم ادامه بدم تاپیک رو کلا از موضوع اصلیش خارج کنم

----------------
ظاهراً گیم پلی از Days Gone هم اومده. چون بازی اصلا تو کنفرانس نمایشی نداشت

 
  • Like
Reactions: Ludens

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
به دوستان اول از همه اب خنک پیشنهاد میکنم ، و بعدم پیدا کردن راه های دیگه برای ترول کردن نیل دراکمن وtlou 2 پیدا کنن ! که خوب پیدا نمیکنن برای همین این بحثا رو داریم می بینیم !
 

THELASTOFUSA_IR

کاربر سایت
Dec 18, 2016
344
یه سریا فک‌ کنم نسخه اول رو بازی نکردن که انیمیشنا و کلا نمایش بازی رو قبول نمیکنند و میگن تو نسخه نهایی اینجوری در نمیاد .
اول بگم بازی تلو۱ رو نسل قبل اومده رو کنسولی که خجالت میکشی بگی رمش چند بوده و تلو پارت۲ قراره بعد ۷ یا ۸ سال فاصله بیاد پس واقعی شدن حرکات و گرافیک بالا و خفن شدن حرکات پیشرفت چشمگیر جاخالی دادن چیز عجیبی نیست.

خوب از اول شروع نمایش گیمپلی E3 شروع کنیم با تلو۱ مقایسش کنیم.

:Arrowl:خفه کردن دشمن از پشت که جز اصلی ترین کارهای تلو۱ بود اینجا چون الی زور کافی نداره واسه خفه کردن یه تیزی هم تو گردن طرف باید فرو کنیم و توی تلو۱ بود.

:Arrowl:اون حالت نشسته را رفتن و مخفی کاری و درگیر شدن با دشمن با دست خالی چماق و قمه و چوب و آجر و فرار کردن قایم شدن هم‌ که توی تلو۱ بود اینجا با چکش زد تو سر طرف توی تلو۱ با تبر و قمه میزد تو شاهرگ یا زیر گلو فقط اینجا گرافیک بهتر بود بهتر دیده شد

:Arrowl:اون صحنه که فرار میکرد از پشت تیر میزدن و رو محیط تاثیر میزاشت شلیکاشون هم توی تلو۱ بود تازه با همین کیفیت حتی جول به تیرایی که از کنار سرش رد میشد و بهش نزدیک‌ بود واکنش نشون میداد مثلا خمتر میشد یا سرشو میگرفت پایین.

:Arrowl:این تیری که الی خورد پرت شد رو زمین تو تلو۱ هم بود جول با اون هیبت میوفتاد الی که ۴۰ کیلو بیشتر نیست

:Arrowl:موقعی که الی دویدو بطری رو برداشت و پرت کرد تو سر دشمن بعد طرف رو کاور خودش کرد تو تلو۱ هم بود

:Arrowl:این‌ پریدن از روی میز و گیر کردن الی به آیتمای رو میزو مانیتورو ریختنشون پشت میز و کاور گرفتن هم توی تلو۱ بود

:Arrowl:اون منفجر کردن دشمن و تیکه تیکه شدنش هم بود توی تلو۱ ولی نه با کمان با بمب (ریجن۱ دستو پا و کله قطع میشد ریجن۲ سانسور شدس)

:Arrowl:اون درگیری آخرش و پرت شدن الی توسط اون گولاخه به اون طرف میز هم توی تلو۱ بود البته کسی نبود جول رو پرت کنه ولی تا دلتون بخواد تو درگیریا دشمنا میکوبوننت تو در و دیوار و میزو قفسه ها حالا این الی سبک هست راحت پرت میشه دیگه

:Arrowl:تیکه زانو زدن طرف و حرف زدن با الی که اصلا من روزی یه بار توی تلو۱ انجام ندم خوابم نمیبره کافیه با یه آجر دوبار بزنی تو کله دشمن سومی رو نزنی سری اسلحه بکشی سمتش نشون بگیری بعد ببین مثل بلبل باهت صحبت میکنه یا نه ( تازه یکم‌ که طولش میدی یا نشونتو ول میکنی طرف دوباره با عربده کشیدن بهت حمله میکنه )


:boo:خوب این از مقایسه کارای تکراری تلو ۱ و ۲

حالا بریم کارای جدیدی که دیدم تو گیمپلی تلو۲ از اول نمایش گیمپلی دوباره شروع میکنم

:Arrowl:بعد خفه کردن و جر دادن گلوی طرف چشاتون به تیزی تو دست الی باشه خیلی قشنگ با یه حرکت لاتی تیزیو میزاره جیب عقبش و نمیکنه تو کولش بعدم دستشو با لباسش پاک میکنه جدید بود.

:Arrowl:توی علف ها دراز کشید خوب نیل تایید کرده اندازه علف ها که کم باشه دراز میکشه الی جدید بود. کنار خط سلامتش هم یه دایره کم زیاد میشد میزان هیدن بودنشو نشدن میداد

:Arrowl:زیر ماشین قایم شدن جدید بود و همچنین هوش مصنوعی دشمنا که زیر ماشین هم امنیت نداریم جدید بود

:Arrowl:گیر کردن تیر توی بدن الی و کشیدنش بیرون جدید بود جالبیش این بود اگه تیرو نکشی بیرون همینجوری از خط سلامتش کم‌ میشه دکمه R1 کنار خط سلامتش اومد باید نگه میداشت تا تیرو در بیاره

:Arrowl:تیر انفجاری جدید بود فک کنم به جا اون بمب ها اومدن

:Arrowl:اسلحه 9mm سایلنت جدید بود موقع کرفت اون تیر بمبی دیده میشه .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر