PES 2018


به نام خدا

jtot_pro_evolution_soccer_2018.jpg


کونامی با انتشار تیزری بازی Pro Evolution Soccer 2018 را به طور رسمی معرفی کرد. در کنار آن، کونامی به تمامی بازیکنان پلتفرم PC این قول را داده که نسخه جدید بازی PES همانند نسخه های پیشین نخواهد بود و سازندگان به شدت بر روی بهبود گیم پلی و گرافیک بازی کار کردند به طوری که عملکرد نسخه PC به طور دقیق برابر با نسل هشتم خواهد بود و در خصوص گرافیک و کیفیت بازی، هیچ جای نگرانی وجود ندارد. برای تماشای تیزر بازی و همچنین تصاویر PES 2018 و آگاهی از اطلاعات انتشار بازی بر روی اسپویل زیر کلیک کنید

تصاویر و تریلرها و اطلاعات
b3df_pictures_amp_trailers_amp.jpg


تریلر کامل بازی در E3 2017:



محتوای نسخه های گوناگون بازی

3icn_banner_bonus_en.jpg Legendary.jpg main_legendary_edition_eu_en.jpg Premium.jpg


پلتفرمهای مقصد: PC ، PS4 ، XBOX ONE ، PS3 ، X360

تاریخ عرضه: 12 سپتامبر در آمریکا، 14 سپتامبر اروپا و آسیا
تریلر کامل 13 ژوئن منتشر می شود


باکس شات های نهایی نسخه های گوناگون بازی:



شرکای تجاری ای که تا کنون تایید شده اند:

6z1t_dacsjwdv0aaze0e.jpg yqee_dacoddixcaaidyb.jpg 8xxr_dacw9ewwaaar1df.jpg


تصاویر پس زمینه تم بازی برای نسخه PS4 که به پیش خرید کنندگان نسخه دیجیتالی داده می شه

9wse_pes_homescreen.jpg ublh_pes_fcb_homescreen.jpg


*ویژگی های زیر تنها بر روی پلتفرم های PC ،PS4 ،XBOX ONE در دسترس خواهد بود

1.Signal Iduna Park
2.تونل ها
3.آنلاین به صورت CO-OP
4.امکانات جدید Master League
5.تعمیرات اساسی (به توضیحات این بخش مراجعه شود)


در زیر نیز توضیحاتی کوتاه از موارد تازه ای در مورد PES 2018 را خواهید خواند

*در سیستم جدید ضربات آزاد شما توانایی این رو دارید که بر دو زاویه دوربین توسط فشار دادن آنالوگ سمت راست (R3 در PS و RS در XBOX) بازی رو سوییچ کنید برای تصمیم گیری بهتر در زدن ضربات ، همچنین گفتنیست که دیگه از اون فلاش زرد رنگ در زدن ضربات خبری نیست که همین موضوع این قسمت رو سخت تر میکنه

PhotoGrid_1508732207421.jpg


*در مد Master League انیمیشنهایی از پیش رندر شده برای مربی که شما باشید در هنگام قرارداد بستن، روحیه دادن به تیم و صحبت با اونها در رختکن و همچنین مصاحبه با بازیکنان پیش و پس از بازیهای مهم طراحی شده که جذابیت این بخش رو دو چندان میکنه، همچنین حالت چالشی به این بخش اضافه شده که هم خریدها رو سخت تر میکند و هم در صورتی که نتیجه مطلوبی در بازیها نگیرید و مدیران باشگاه رو راضی نگه ندارید اخراج خواهید شد

PhotoGrid_1508732339798.jpg PhotoGrid_1508732824841.jpg


*در مد Become A Legend هم ما شاهد بازیکنها در رختکن و خوشو بششون با هم پیش و پس از بازی هستیم البته به احتمال زیاد طبق معمول بدون دیالوگ

PhotoGrid_1508732465225.jpg


*یکی از مواردی که نسبت به گذشته تغییر کرده استفاده از عکس واقعی بازیکنها جای چهره هایی که خود سازنده ساخته بود در بخش Game Plan و اسکوربرد ابتدای بازی ها که نگاره گر آن هستیم

PhotoGrid_1508733389016.jpg


*از دیگر موارد که به عنوان اولین بازی فوتبالی PES 2018 اون رو داراست ONLINE CO-OP به صورت 3V3 هست که شما میتونید سه نفری در یک تیم با هم به رقابت با تیم مقابل بپردازید

PhotoGrid_1508732064961.jpg PhotoGrid_1508732133758.jpg


*یکی دیگر از مدهای جالب بازی Random Selection Match هست که بر خلاف PES 6 که خود بازی برای شما به صورت تصادفی انتخاب می کرد برای مسابقه دادن این بار بازی به صورت تصادفی بازیکنانی از کل بازیکنهای موجود در بازی چه فیک و چه واقعی انتخاب می کنه که شما باید با اون تیم به مسابقات بپردازید

PhotoGrid_1508732540621.jpg


*جزییات گیم پلی و انیمیشنها به طور شگفت انگیزی عالی و واقع گرایانه طراحی شده...درصد خطای شوتها زیاد شده واکنش باریکنان و دروازه بان به شوتها...تکلها...گلها...برخوردها...واقعن شگفت انگیزه... در همین راستا ویدیویی منتشر شده از سوی یک ادیتور که من چیز بیشتری نمیگم خودتون ببینید




همچنین ویژگی ها و امکانات تازه ای به بازی اضافه شده که جذابیت آن را دو چندان خواهد کرد که در ادامه 7 عنصر طلایی از آن را که تا به این لحظه معرفی شدند، خواهید خواند



ویژگی های جدید
*برخی از ویژگی های زیر تنها در PS4 ، XBOX ONE و Steam وجود خواهند داشت
bwei_new.jpg



1.کلاس آموزش گیم پلی
6ka0_gameplay_masterclass.jpg

●کیفیت گیم پلی شناخته شده جهانی به دقت تنظیم و تصحیح شده تا یک بازی زیبای اصیل را با سرعتی واقعی تر بازسازی کند

●دریبل های استراتژیک به کاربران اجازه می دهد کنترل قابل توجه بیشتری در اختیار داشته باشند علاوه بر این شیوه های دفاعی برای نگهداری از توپ و همچنین حرکت های آنالوگی ساده جهت اجرای حرکت های دقیق و واقعی برای برهم زدن تعادل مدافع به بازی اضافه شده است

●Real Touch+ اضافه شدن بعد تازی ای از کنترل توپ با لمس کامل بدن، که به قسمت های مختلف بدن اجازه می دهد تا بر اساس غیر قابل پیش بینی بودن حرکت توپ، توپ را کنترل کنند

●ضربات ایستگاهی (ضربات آزاد و پنالتی) با تعریف یک سیستم جدید از نو بازسازی شدند، در کنار گزینه انتخاب بازیکن توپ زن جدید

2.واقعیت بصری پیشرفته

t8u_enhanced_visual_reality.jpg

از تصاویر واقعی یک فوتبال اصیل تا ظریف ترین جزییات به لطف ویژگی Real Capture بازسازی شده است
مزایای آن شامل نورپردازی نزدیک به واقعیت ورزشگاه برای مسابقات در شب و روز می باشد، حدود 20.000 عناصر پیچیده مختلف استادیوم‌ها دوباره بازسازی شده است تا شاهد نمای باکیفیت‌تری از چمن ورزشگاه، تونل‌ها و مناطق اطراف ورزشگاه هایی مانند Camp Nou و Signal Iduna Park باشیم.
بازیکنان نوع حرکت بدنشان بر اساس سیستم جدید موشن کپچر در فوتبال واقعی شبیه سازی شده است و این سیستم موشن کپچر جدید و بازسازی که در بخش انیمیشن ها شده اجازه می دهد که هسته مرکزی بخشهایی مانند راه رفتن و چرخش و حالت های بدن نیز بازسازی شود و علاوه بر این مدلینگ بدن بازیکنان به طور کل تغییر کرده و همینطور کیتها چسبیده تر و شورت ها نیز کوتاه تر و جمع و جورتر شده است،همچنان تصاویر اسکن شده بازیکنانی که از تیم های پارتنرشیپ هستند با توجه به جوازی که سازنده گرفته از این پس تاتوی کامل بدن بازیکنان مورد نظر هم در بازی وجود خواهد داشت.

3.آنلاین مشارکتی
dtle_online_co-op.jpg

●حالت جدید اختصاص داده شده به 2v2 و Co-op Play 3v3 با پشتیبانی از مهمانان محلی یا به اصطلاح Local Guests با دوستانتان با هم بازی کنید و تیم تشکیل دهید یا به سادگی از مسابقات عادی به صورت One-Off لذت ببرید

4.حالتها و ویژگی های جدید
bjfu_new_modes_amp_features.jpg

●حالت مورد علاقه هواداران یعنی RANDOM SELECTION MATCH یا انتخاب تصادفی مسابقات که پیش از این در PES 6 آن را تجربه کرده بودیم به همراه ویژگی هاو امکانات جدیدی بازگشته است. تجربه زندگی به عنوان مدیر در Master League به همراه مسابقات پیش فصل ، سیستم نقل و انتقالات بهبود یافته ، ارائه عناصر تازه ای از جمله مصاحبه پیش از و همچنین صحنه های اتاق رختکن و ... تعدادی از موارد جدید در بازی هستند

5.ارائه تعمیرات اساسی
072p_presentation_overhaul.jpg

رابط کاربری جدید برای همه منو ها و تصاویر واقعی بازیکنان در صفحه Gameplan و MyClub و همچنین امکانات جدید دیگر به بازی حس و حال تازه ای از پخش تصاویر و صدا میدهد

6.ادغام PES لیگ
07vc_pes_league_integration.jpg

رقابت در PES لیگ در حالت جدید شامل MyClub ، Random Selection Match و Online Co-op می باشد

7.پیشرفت های قابل توجه PC
egnb_significant_pc_improvemen.jpg

نسخه PC Steam دستخوش پیشرفت های قابل توجهی در گرافیک و محتوا شده و اطمینان داده می شود که از استانداردهای کیفیتی برابر با تمامی پلتفرمهای نسل حاضر (نسل هشتمی) برخوردار است

تیم های پارتنرشیپ
z91f_partnership_teams.jpg


توجه: تیمهایی که با رنگ آبی نوشته شدند پارتنرشیپ انحصاری میباشند

FC Barcelona


Borussia Dortmund


Liverpool FC
7vyc_1410464525_fc-liverpool.png


Valencia CF
njxn_1410854553_fc-valencia-256.png


Fulham FC
5nw2_1424202894_fc-fulham.png


CR Flamengo
0b8_1474907068_flamengo-fc-logo.png


CR Vasco da Gama
jxgf_201px-vasco_da_gama_logo.svg.png


SC Corinthians Paulista
g6wu_1474906857_corinthians-fc-logo.png


CA River Plate
9475_river-plate-icon.png


CA Independiente
ch5r_110093.png


Colo Colo
wni0_colo_20colo.png


Club Universidad de Chile
v2h4_6000273.png


Club Alianza Lima
zoiw_1415125335_fc-alianza-lima.png


Sporting Cristal
pzmz_sporting-cristal.png


SE Palmeiras
8ler_1474905934_palmeiras-fc-logo.png


Inter
zhfz_1410466849_fc-inter_milan.png


AC Milan
gbcu_1410467610_fc-ac-milan.png


Arsenal

دستورات پیشرفته جدید
yrg6_new_advanced_instructions.jpg


سال گذشته مهم ترین ویژگی که در نسخه PES 2017 اضافه شد به جرات میشه گفت بخش Advanced Instructions بود که به ویژگی های Team ID اضافه شد و باعث میشه هم این که دست شما برای تاکتیک های گوناگون فوتبال چه در دفاع کردن و چه در هنگام حمله کردن باز باشه و هم این که بازی تیم ها بیش از پیش با هم فرق داشته باشه و تفاوت و نحوه بازیشون بیشتر به چشم بیاد !

سال گذشته این بخش در دو بخش به بازی اضافه شده بود، بخش نخست دستورات پیشرفته برای تاکتیک های هجومی به مقدار 7 دستور و بخش دوم تاکتیکهای دفاعی به مقدار 5 دستور، حال امسال در PES 2018 سه دستور دیگر به این بخش مهم در قسمت Formation بازی اضافه شده که در ادامه اونها رو خواهید خواند (با تشکر از Romell)

برای آگاهی از دستورات پیشرفته سال گذشته که امسال هم در بازی وجود دارند به پست اول تاپیک PES 2017 در لینک زیر برید و بخش مربوط به ویژگی ها و دستورات پیشرفته رو بخونید:

PES 2017

New 3 Advanced Instructions In PES 2018

False Winger : این قابلیت که به نام وینگر دروغین هستش ویژگی هستش که بازیکن وینگر حرکت بدون توپ میکنه و یک بازیکن دفاع رو با خودش سرگرم میکنه و دفاع کناری هم میتونه از فضای به وجود آمده استفاده کنه و نفوذ خودش رو اجرا کنه !



Wing Back : این قابلیت به نام برگشت بازیکن وینگر ویژگی هستش که بازیکن وینگر هر وقت که نیاز بود برای کمک به دفاع به عقب برگرده و به دفاع تیمی کمک کنه .



Defensive : این قابلیت مال زمانی هستش که شما وقتی در حال حمله کردن هستین هر بازیکنی رو که انتخاب کنین دیگه در زمان حمله شرکت نمیکنه و تو زمین خودش وای میسته !!


آپشن فایل ها و آموزشها
fbd_option_files_and_tutorials.jpg

با سپاس از زحمت فراوان علی حیدری گرامی (اروند 2520) برای ساخت این دو آپشن فایل


آپشن فایل استقلال و پرسپولیس

دانلود: WEPES.zip


آپشن فایل تیم ملی کلاسیک ایران (جام جهانی 98)

classic iran.zip

V2 آپشن فایل PES Universe:(در دو کیفیت 1024 و 2048)



دوستان توجه کنید که تنها تیمهایی که ازش در بازی استفاده میکنید کیفیت 2048 اون رو دانلود و نصب کنید و باقی تیمها رو با کیفیت 1024 بریزید چرا که کیت هایی که از کیفیت 2048 برخوردارند در بازی با محدودیت کمتری در تعداد نصب نیز برخوردارند

لینکهای دانلود: (همه رو پس از دانلود بریزید توی یه فولدر مشترک به اسم WEPES)

نماد لیگها و مسابقات:
00. Competitions 2048.rar

لیگ برتر انگلستان:

03. Premier League. v2 1024.rar


لیگ دست دو انگلستان:

04. Skybet Championship. v2 1024.rar


لالیگا:

01. LaLiga Santander. 1024.rar


لالیگا 123:

02. Liga 1,2,3. v2 1024.rar


بوندسلیگا:

05. Bundesliga. 1024.rar


سری A ایتالیا:

06. Serie A. v2 1024.rar


سری B ایتالیا:

07. Serie B. v2 1024.rar


لیگ NOS پرتغال:

08. Liga NOS. v2 1024.rar


لیگ MX مکزیک:

11. Liga MX. 1024.rar


تیمهای ملی اروپا:

12. UEFA National Teams. 1024.rar


تیمهای ملی آمریکای شمالی:

13. CONCACAF National Teams. 1024.rar


پسورد فایلها: v2pesuniverseof


دوستان توجه کنید که در هنگام نصب بوندسلیگا و لیگ MX در پنجره Advanced Settings در هنگام ایمپورت تیمها حتمن تیک گزینه Apply Player and Squad data رو حتمن بزارید و همینطور برای استفاده از این دو لیگ حتمن لایو آپدیت رو خاموش کنید

همچنین برای نصب نماد لیگ ها و مسابقات روی Import Competitions بزنید


پیشرفتهای این نسخه نسبت به نسخه اول:

V2 includes massive upgrades to our base V1 file such as:
BPL – Kit collar & color tweaks & 3rd/alternative kits
SkyBet – Kit collar & color tweaks & 3rd/alternative kits
La Liga – Kit collar & color tweaks & 3rd/alternative kits
La Liga 123 – Kit collar & color tweaks & 3rd/alternative kits

Also included are brand new additions:

Serie A (Full managers, Stadiums, Kits)
Serie B (Full League managers, Stadiums, Kits)
Bundesliga V1 (Full league with 3rd kits)
Liga NOS (Full managers, Stadiums, Kits)

لینکهای دانلود: (همه رو پس از دانلود بریزید توی یه فولدر مشترک به اسم WEPES)

نماد لیگها و مسابقات:
00. Competitions 2048.rar

لیگ برتر انگلستان:

03. Premier League 2048.rar


لیگ دست دو انگلستان:

04. Sky Bet Championship 2048.rar


لالیگا:

01. LaLiga Santander 2048.rar


لالیگا 123:

02. Liga 1,2,3 2048.rar


بوندسلیگا:

05. Bundesliga. 2048.rar


سری A ایتالیا:

06. Serie A 2048.rar


سری B ایتالیا:

07. Serie B 2048.rar


لیگ NOS پرتغال:

08. Liga NOS 2048.rar


لیگ MX مکزیک:

11. Liga MX 2048.rar


تیمهای ملی اروپا:

12. UEFA National Teams 2048.rar


تیمهای ملی آمریکای شمالی:

13. CONCACAF National Teams 2048.rar


فایل مخصوص PC:

PESUniverse V2 PC File.zip


پسورد فایلها: v2pesuniverseof


دوستان توجه کنید که در هنگام نصب بوندسلیگا و لیگ MX در پنجره Advanced Settings در هنگام ایمپورت تیمها حتمن تیک گزینه Apply Player and Squad data رو حتمن بزارید و همینطور برای استفاده از این دو لیگ حتمن Live Update رو خاموش کنید

همچنین برای نصب نماد لیگ ها و مسابقات روی Import Competitions بزنید

با سپای از Romell (امین عزیز) برای تهیه این فلوید فرمیشن ها

توجه داشته باشید که با نصب دو Fluid Formation زیر در بازی لستراتژی های تاکتیکی تعریف شده برای تیمهای زیر مجموعه این دو بخش که در سه حالت می باشند و توسط امین گرامی از دیتابیس رسمی این تیمها در واقعیت برداشته شده هنگام حمله و دفاع موقعیتها و پستهای بازیکنان تحت تاثیر اون تغییر میکنه و رنگ و بوی طبیعی تری به تیم مورد نظرتون میده

در هنگام نصب در صفحه Advanced Settings گزینه دوم یعنی Apply player and squad data رو تیک بزنید

Bundesliga True Fluid Formation PES 2018

BUNDESLIGA18.png

دانلود:
Romell True Fluid Formation Bundesliga PES 2018 MiX With pes Univers V2.rar


Other Teams True Fluid Formation PES 2018


emb_80.png


دانلود:
Romell True Fluid Formation Other Teams PES 2018 MiX With pes Univers V2.rar

----------------------------------------
ویدیوی آموزش نصب روی PS4 و PC (روی PS4 به جای اینکه پوشه WEPES رو بریزید توی داکیومنت میریزید روی فلش و فلش رو وصل میکنید به کنسول)

درضمن موقع نصب تیمهای بوندسلیگا حتمن تیک گزینه دوم رو بزارید. تیک گزینه سوم هم همیشه باید گذاشته بشه



v2by_pes2018_product_logo_b_(copy).png


با سپاس از کمک کاترین خانم و امین عزیز در امر ترجمه


لینک کانال:

WE PES

لینک گروه ها:

WEPES Group

به روز رسانی شده در تاریخ:
29 دی 1396
 
آخرین ویرایش:
:)):))
:D:D
در مورد هزینه پارتنر شیپها بگم که توی پستی در توییتر که نوشته بود منبع آگاهی خبر از پارتنر شدن والنسیا در پیس 2018 داده گفته شده بود 170 Mil دلار هزینه شده براش
که اگر منظور از mil میلیون بوده باشه واقعن یه رغم بالایی هست برای خرج کردن برای پارتنرشیپ کردن تیم...
مسی قراردادش رو با قیمت 300میلیون یورو تمدید کرد تا 2021 این یعنی یک دوم قیمت مسی رو باید بدن برای اینکه فلان تیم با ورزشگاهو شعارهاش توی بازی باشه...
من میدونم کونامی خنگه ولی نه تا این حد
مثل اون رقمی میمونه که تو تاپیک فوتبال در موررد حاملگی خارج از رحم بچه کریس رونالدو که بجای ماهی حدود 50 هزار یورو ،قیمت داده بودن ساعتی 50 هزاریورو
Iceland frozen out of Fifa 17 video game after 'bad treatment' from publisher EA
این یه خبر موثق از رقمها
13هزار و 300پوند برای حضور ایسلند در فیفا 2017
که مورد قبول واقع نشده
منم زیاد با استادیوم کریتور موافق نیستم و به نظرم خود ادام بتی حق داشته بگه اقا طرفدار نداشته راستم میگه فوتبال که قرار نیست بازی شبیه ساز باشه اون خارجی که اونور دنیاس حوصله نداره بره تو ساخت و ساز چه میدونم با اونور سکو ادیت کنه و.. اصل کاری ول کنن بچسبن به ادیت استادیوم !! بهترین راه حل مثل فیفا همون ساختن تعداد زیاده استادیوم های فیک که بتونه خلا پر کنه مردم دیگه حوصله و وقت استادیوم کریتور ندارن من خودم یادمه قبلا هم که بود ما خودمونم زیاد اهمیت نمیدادیم بهش و حوصلشم نداشتیم
تا قبل pes 2014 یه گروه بود تو پچ سازی pc میومد تا جام جهانی رو هر سال شبیه سازی کامل میکرد به اسم pesedit
هر 204 کشور رو کامل از مقدماتی اولیه وارد مسابقات میکرد تا آخرین مرحله(کاملا دقیق)
اسم ش بود pesedit نه این pesedit ای که الان هست 2014 رفت چون همه ازش کپی میکردن لایسنینگ رو نگو که چه کارا که نمیکرد از شعارهای تیم ملی تو آزادی با تیم ملی بازی میکردی حس میکردی واقعا تو استادیوم خودمونی.
اینا رو که من نساختم همون خارجیه ساخته،همونی که درسته الان مثل اون گروه نیستن ولی رو pc از elland road تا pizuan sanchez رو میسازن همونایی که تو فیفا حتی بعضی از ورزشگاههای تیمهای دسته 4 انگلیس رو هم میسازن.
حجم اولیه pes که ریختم 6 گیگ بود الان 21 گیگه
بالای 800 اسم تیم لیگ بازیکن به اسامی که گزارشگر میگه الان اضافه شده
همه اینها رو همون خارجیا ساختن
اگه بیاد خواهند ساخت مطمئن باش
 
آخرین ویرایش:
بچه هایی که شما اینقدر درباره ی pesبحث میکنید چرا یه سری کار توپ هماهنگ شده برا رسیدن به خواسته هاتون نمیکنید؟؟؟
مثلا مثلا همه هماهنگ شید که باید امسال نیمکت ذخیره ها اضافه شه بعد با تعداد زیادی کاربر همه گی برین پیج ادام بهاتی یا کونامی 50 60تا توییت با عکس و درخواست همزمان بدین مطمین باشین مثلا وقتی ادام گفت استادیوم کریتر نمیخوایم اگه همه میرفتیم اونجا اعتراض میکردیم همزمان بعدش تاثیر داشت بی شک یه سری کار دسته جمعی تو توییتر کنین شاید بقیه افراد خارجی هم کمکتون بیان اگه ببینند تعدادتون بالاست و درخواستتون یکیه
 
اگه من مسئول کونامی بودم
آرزومه
به ترتیب اولویت خودم اینا اهدافم بود


1.یه دستی به سر و رو سیستم شوت بازی میکشیدم و یه تحول تو طبیعی سازی شوت ها میکردم
2.چمن رو کاملا عوض میکردم(یه چی تو مایه های چمن فیفا16با کیفیت بالاتر حتی امسال هم چمن فقط تو ریپلای هم و نماهای بسته کیفیت داره ولی تو بازی موقع ضربه آزادها یا سایر موارد تقریبا صاف و دو بعدیه)
3.سیستم صدا و گزارش رو بسیار پرتنوع و یا حتی چرخشی میکردم با دیالوگ های بالا مخصوصا برا گل زدن و صداهای تماشاچی ها
4.مسترلیگ پویا(1.تیم جوانان 2.کات سین بالا 3.اعتراض به ذخیره بودن 4.امکان احداث ورزشگاه 5.فرار مالیاتی 5.سیستم ترانسفر بسیار عالی )
5.بخش آنلاین با کیفیت
6.تعداد انیمیشن بسیار بالا حین بازی
7.افزایش شدید حواشی(1.ساخت استادیوم2.اضافه شدن هند3.نیمکت ذخیره های واقعی با امکان ویرایش چهره ی فیک مربی هر تیم4.تماشاگران 5.حالت برفی و...6.ساخت لیگ فیک زیاد 7.اضافه کردن حالت خندیدن به چهره بازیکنان 8.حرکت لباس و مو 9.تعداد اهنگ بالای بازی 10....)

البته اگه بتونند تعداد سازنده ها بازی رو بالاببرند مسلما پیشرفت بیشتره یکبار فک کنم ادام گفت حدود200تتا سازنده رو پس کار میکنند کمه انصافا کمه
 
  • Like
Reactions: اروند 2520
اگه من مسئول کونامی بودم
آرزومه
به ترتیب اولویت خودم اینا اهدافم بود


1.یه دستی به سر و رو سیستم شوت بازی میکشیدم و یه تحول تو طبیعی سازی شوت ها میکردم
2.چمن رو کاملا عوض میکردم(یه چی تو مایه های چمن فیفا16با کیفیت بالاتر حتی امسال هم چمن فقط تو ریپلای هم و نماهای بسته کیفیت داره ولی تو بازی موقع ضربه آزادها یا سایر موارد تقریبا صاف و دو بعدیه)
3.سیستم صدا و گزارش رو بسیار پرتنوع و یا حتی چرخشی میکردم با دیالوگ های بالا مخصوصا برا گل زدن و صداهای تماشاچی ها
4.مسترلیگ پویا(1.تیم جوانان 2.کات سین بالا 3.اعتراض به ذخیره بودن 4.امکان احداث ورزشگاه 5.فرار مالیاتی 5.سیستم ترانسفر بسیار عالی )
5.بخش آنلاین با کیفیت
6.تعداد انیمیشن بسیار بالا حین بازی
7.افزایش شدید حواشی(1.ساخت استادیوم2.اضافه شدن هند3.نیمکت ذخیره های واقعی با امکان ویرایش چهره ی فیک مربی هر تیم4.تماشاگران 5.حالت برفی و...6.ساخت لیگ فیک زیاد 7.اضافه کردن حالت خندیدن به چهره بازیکنان 8.حرکت لباس و مو 9.تعداد اهنگ بالای بازی 10....)

البته اگه بتونند تعداد سازنده ها بازی رو بالاببرند مسلما پیشرفت بیشتره یکبار فک کنم ادام گفت حدود200تتا سازنده رو پس کار میکنند کمه انصافا کمه
با همه گزینه هات مفوافقم به غیر از گزینه 1 و 6 در این دو مورد این بازی بهترین کیفیت رو در مقابل فیفا ارائه میده . تو فیفا وقتی میشوتی انگار بادکنک رو شوتیدی . اصلا شتاب تو فیفا معنی نداره . در مورد انیمیشن ها فقط شما ارجاع میدم به pes 2017 نه حتی 2018 چون تو زمینه انیمشن فیفا تو بهترین نسخه هاش به pes نمیرسه
 
یادش بخیراگه اشتباه نکنم وینینگ الون2000بودکه تیمهای ملی امیدداشتن ومقدارش هم قابل قبول بودازهمون زمان مسترلیگ هم اومد.بالاتزیوکه اون سالهاقهرمان کالچوشده بودمسترلیگ همه تیمهارومیبردم.البته بابازیکنهای فیک شروع میکردی.یادش بخیر قبلا چی بوداون موقع بازی میکردیم میگفتیم دیگه این آخرشه.
 
  • Like
Reactions: اروند 2520
با همه گزینه هات مفوافقم به غیر از گزینه 1 و 6 در این دو مورد این بازی بهترین کیفیت رو در مقابل فیفا ارائه میده . تو فیفا وقتی میشوتی انگار بادکنک رو شوتیدی . اصلا شتاب تو فیفا معنی نداره . در مورد انیمیشن ها فقط شما ارجاع میدم به pes 2017 نه حتی 2018 چون تو زمینه انیمشن فیفا تو بهترین نسخه هاش به pes نمیرسه
من میگم با واقعییت مقایسه کنیم نه فیفا درسته کیفیت انیمیشنای پس عالیه اما متاسفانه تعدادش کمه جوری که بعد 4ماه همه چی تکراریه البته تقریبا شوت ها هم انصافا باید درست کنند کاری هم به بدی شوت های فیفا ندارم ممنون از نظرت
 
شروع چنین مقاله هایی همیشه اولش سخته چون وقتی صحبت از انیمیشن میشه ! میتوان به صورت طومار وار و طولانی از اوایل صنعت گیم که شخصیت های بازی ها فقط یک خط بودن و چند نقطه !!! و همین طور با پیشرفت روز افزون صنعت گیم به لطف قدرتمند تر شدن سخت افزار ها و به طبع موتور های گرافیک و موتور فیزیک و به طور کلی بخش نرم افزاری در هر تسل و در هر بازه ای میتوان به طور جداگانه در باره پیشرفت انیمیشن ها در اون نسل مشخص صحبت کرد ولی من در تلاش هستم تا بیشتر و بیشتر تمرکز اصلیم بر روی نسل هشتم و پیشرفت حیرت انگیز انیمیشن ها در این نسل کنونی صحبت کنم تا هم مقاله ای حوصله بر نباشه و هم بریم سر اصل مطلب !

کلا تو تمامی بازی ها انیمیشن ها همیشه مهم هستن و بخش مهمی از یه بازی رو تشکیل میدن ! البته سبک هایی هستن که انیمیشن ها توشون کم تر مورد توجه قرار میگیره ! مثلا بازی مثل Dark Souls از اون دسته بازی هایی هستش که شخصیت بازی مثلا انیمیشن های دیوانه کننده ای نداره و انیمیشن های اون بازی کالا عادی به نظر میرسه و صد البته برای طرفدار هاش هم خیلی مهم نیست که انیمیشن های شخصیت بازی بی نظیر باشه و خلاصه الویت های مهم تری تو اون بازی برای طرفدار هاش وجود داره و انیمیشن در اون بازی جز اولویت های اولیه اصلا و ابدا نیست ! حالا تو بازی های اول شخص و سوم شخص در بیشتر موارد انیمیشن یکی از مهم ترین نکات در اون بازی هستش و حتی انیمیشن عالی میتونه از ضعف های تکنیکی یه بازی تو خود گیم پلی تا حدودی جلو گیری کنه و یا به عبارتی وجود انیمیشن های کیفیت بالا میتونه شما رو به نوعی گول بزنه در مواردی !!! نمونه بارز مثال بازی The Order 1886 انیمیشن های شخصیت های بازی به طرز بی نظیری عالی بود و تونسته بود اون گیم پلی پر ایراد بازی رو قابل تحمل کنه ! شاید اوجه اوج شخصیتی که در این نسل انیمیشن های دیوانه کننده ای داره Natan Drake ما در بازی آنچارتد ۴ هستش که تنوع و کیفیت انیمیشن های این شخص واقعا بی نظیر هستش .

ولی انیمیشن ها تو بازی های ورزشی از نون شب هم واجب تر هستن ! شاید از ارکان اصلی هر بازی ورزشی بخش بسیار بسیار بزرگیش مربوط به انیمیشن ها باشن ! تا جایی که تمامی بازی های ورزشی برای نشون دادن انیمیشن های روان و با کیفیت نرخ فرم ریت رو در نمای گیم پلی ۶۰ فرم بر ثانیه میکنن و بسیار هم مهم هستش ! البته سازنده ها به علت سخت افزار ثابت کنسول ها و سخت افزار محدودشون تو بخش ریپلی ها و کات سن ها نرخ فرم ریت رو ۳۰ میکنن تا بتونن گرافیک بازی رو در نمای نزدیک بالاتر ببرن ولی افکت هایی هم استفاده میکنن تا نرخ فرم ریت ۳۰ در کات سن ها و ریپلی ها روان تر و بهتر نشون داده بشه ولی تو نمای گیم پلی باید و باید نرخ فرم ریت ۶۰ فرم بر ثانیه باشه !

ما درباره انیمیشن های PES و FIFA صحبت زیاد کردیم و گفتیم که مثلا پیوستگی انیمیشن ها در فیفا بهتر و منظم تر هستش ولی کیفیت خود انیمیشن ها در FIFA نسل هفتمی مونده !!! درباره انیمیشن های PES هم صحبت کرده بودیم که از نسخه ۲۰۱۴ به بعد با تغییراتی که تو موتور گرافیک و موتور فیزیک بازی داده شده کیفیت بسیار بهتری پیدا کرده ولی خب به خاطر زمان پاسخ گویی و مشکلاتی که در هنگام دستور عمل گیمر به دسته بازی و در ادامه حرکت کردن انیمیشن در نسخه ۲۰۱۴ که بسیار دیر عمل میکرد تیم سازنده اومد در سال های بعد در بخش هایی کیفیت انیمیشن ها رو پایین تر آورده و زمان پاسخ گویی انیمیشن ها رو سریع تر کرده تا گیمر دستوری که به دسته بازی میده و به همین سو انیمیشن ها در خود بازی سریع تر عمل کنن !!! به هر حال هر چه که هست در PES نسل هشتمی با این وجود که بخشی از انیمیشن های بازی کیفیت بسیار بالایی دارن و بخشی هم صد البته متوسط هستن و در مجموع باز هم اون آمال و آرزوهایی که از انیمیشن های بازی های فوتبالی در نسل هشتم داشتیم تا بدین لحظه آن چنان باید و شاید اتفاق نیفتاده !!

اما در عوض !!! به بازی ورزشی میرسیم که یک بازی نسل هشتمی تمام عیار هستش و بازی نیست جز NBA 2K من فقط میخوام درباره انیمیشن های این بازی صحبت کنم چون موضوع این مقاله فقط انیمیشن ها هستش و به هیچ جای دیگه این بازی ورزشی من کاری ندارم ! و در کل صحبت درباره انیمیشن ها دربازی های ورزشی هستش !

این عکس رو دوستان ببینن !!! Eek! اول توضیح بدم این عکس از توسعه و ساخت بازی NBA 2K در نسل قبل هستش Neutral یعنی سازندگان NBA 2K در وهله اول اومدن به صورت کاملا طبیعی اسکلت بندی و ماهچه ها و عضلات بدنی یه انسان رو شبیه سازی کردن و بعد سنسور های موشن کپچر رو وصل کردن به قسمت هایی که طراحی شده و حرکات بازیکنان در طبیعی ترین حالت ممکن موشن کپچر میشه !

فن آوری اسکلتی و آناتومیک بدن انسان در بازی NBA 2K از نسل قبل طراحی شده بود :blink1: و در نسل هشتم با توجه به قدرت بیشتر سخت افزار های نسل کنونی توسعه بیشتری پیدا کرده و از این تکنولوژی بی نظیر استدیوی Visual Concepts استفاده بهینه تری شده :Arrowd:
View attachment 64325

توضیحات : استدیو سازنده NBA 2K اسمش Visual Concepts هستش و تو Marin County, California, Shanghai, China and Seoul, South Korea, استدیو داره و همچنین استدیو مرکزیشون تو کالیفرنیا هستش و در سال ۲۰۰۵ کمپانی غول Take Two به مبلغ ۲۵ میلیون دلار از سگا خریداری کردشون و قبل از خرید توسط Take Two برای کنسول دریمکست انحصاری بازی میزدن ولی بعد از خرید این استدیوی چند شعبه ای وظیفه ساخت بسیاری از بازی های ورزشی رو برای بخش ۲K Sport بر عهده گرفت !

موتور گرافیکی بازی نسل هشتمی NBA 2K که از همون نسخه ۲۰۱۴ منتشر شد ( یعنی همون اول نسل هشتم Neutral ) نام این موتور قدرتمند ۲K Sport موتور گرافیکی Eco Motion Engine هستش که موتور گرافیکی بسیار قدرتمندی هستش که تونایی خلق انیمیشن های دیوانه کننده و تطبیق با سیستم هوش مصنوعی پیشرفته و خلق مدلینگ سه بعدی پیشرفته و خلاصه موتور گرافیکی هستش که میتونه از قدرت سخت افزار های نسل هشتمی به معنای تمام کلمه شیرش رو بکشه و چیزی خلق کنه که فرای تصورات ما هستش !

View attachment 64359

شما در این تصاویر مشاهده میکنین ( فایل ویدئویش رو هم براتون آپلود کردم و لینکش رو میذارم تا دوست داشتین دانلودش کنین ) که ویدئوی مربوط به استدیوی موشن کپچر NBA 2K هستش که دارن انیمیشن های نسخه ۲۰۱۶ رو توسط Stephen Curry ضبط میکنن و سنسور های حرکتی رو میبینید که چگونه وصل شده ! البته این سنسور ها نحوه جایگذاری و اتصالشون با بازی های فوتبال فرق هایی داره صد در صد .

View attachment 64327 View attachment 64328 View attachment 64329 View attachment 64330

دانلود ویدئوی مربوط به موشن کچر NBA 2K16 :Arrowd:

Stephen Curry NBA 2K16 MoCap Session.avi

حال چرا و چگونه بازی NBA 2K به طرز حیرت آوری انقدر انیمیشن های با کیفیتی طراحی میکنه ؟! اصولا برای ساخت و توسعه حرکات موشن کپچر باید چه کار هایی کرد تا بشه انیمیشن هایی طبیعی و هر چه نزدیک تر به واقعیت دربیاریم .

برای ساخت یک انیمشن بی نظیر باید به این موارد توجه کرد :Arrowd:

۱ – طراحی اسکلت بندی

۲ – طراحی عضلات و ماهیچه

۳ – تعداد چند ضلعی های به کار رفته در شخصیت بازی

۴ – تکنولوژی موشن کپچر به روز

۵ – موتور گرافیک و فیزیک پیشرفته .

۶ – توجه به قدرت سخت افزاری که میخواد بر روی آن انیمیشن ساخته بشه و استفاده بهیه از سخت افزار مورد نظر و کدنویسی دوباره بر روی آن !!

تمامی این مواردی که عرض کردم همگی مثل یک زنجیر به هم وابسته هستن و سازندگان بر اساس توانایی سخت افزاری و نرم افزاری اون نسل میتونن انیمیشن های باکفیتی طراحی کنن ! و تا این لحظه در بخش بازی های ورزشی بازی NBA 2K پیشرو در این زمینه بوده . وقتی آناتومیک بدن انسان به این شکل عالی طراحی بشه اون وقت با موشن کپچری که صورت میگیره اون انیمیشن مربوطه به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده میشه . تکون خوردن عضلات به بهترین شکل ممکن و انعطاف پذیری در حرکات و چرخش و حرکت عالی گردن و ….. تا جایی که میشه تکون خوردن ماهیچه ها رو مشاهده کرد در بازی !!!!

دانلود یکی از انیمیشن های طراحی شده ( قسمتی از یه صحنه بازی ) در بازی NBA 2K16 (حجم نزدیک دو مگابایت ) : :Arrowd: توصیه میکنم حتما ببینید :blink:

MistyThirdCondor.webm

و چند گیف از NBA 2K :Arrowd:

[IMG] [IMG]

فیزیک پارچه : من یه مصاحبه ای دارم سال ۲۰۰۵ !!! درباره فیزیک پارچه و اهمیت این موضوع برای طبیعی جلوه دادن انیمیشن ها در بازی !!!

دوستان توجه کنن این گفته من نیست و گفته طراح ارشد NBA 2K آقای Chris Larson مهندس ارشد نرم افزار برای مفاهیم بصری هستش که گفته تکون خوردن پارچه ها میتونه در بهتر نشون دادن انیمیشن ها کمک کنه که صد در صد هم همین طوره و این مصاحبه در سال ۲۰۰۵ گرفته شده !!! باور نکردنیه که اون موقع به چه چیز های توجه میکردن !!!

سوال : چرا در یک بازی ورزشی انقدر بر روی لباس تمرکز دارین و تاکید ویژه ای روش میکنید ؟

جواب : چیزی که در تمامی بازی های ورزشی از دست رفته انیمیشن های ثانویه هستش ! این که شما انیمیشن ها رو موشن کپچر میکنین خودش خیلی به واقع گرایی کمک میکنه ولی در عوض ماهیچه ها حرکت نمیکند ! موه ها حرکت نمیکند ! و لباس ها هم حرکت نمیکند ! و به همین جهت انیمیشنی که موشن کپچر شده سفت به نظر میرسد ! ( داره میگه تمامی این موارد در طبیعی دادن یک انیمیشن به هم متصل هستن و رو هم تاثیر میذارن و انیمیشن های ثانویه رو فیزیک پارچه ، مو ، ماهیچه و عضلات میدونه )

سوال : پس چه چیزی در این تکنولوژی تفاوت ایجاد کرده .

جواب : به جای این که لباس به بازیکنان متصل شده باشه این بار از هم کاملا جدا هستن ! به عبارتی در شورت ورزشی یک نوع تسمه به کار رفته که به حرکت مدلینگ بازیکن و جهت وزش باد واکنشی بر مبنای دنیای حقیقی صورت میگیره ! و حتی بند تنبان کش این قسمت هم بر اساس حرکات مدلینگ تغییر میکنه و به این طرف و آن طرف کشیده میشه :blink1:

سوال : پس با این تکنولوژی لباس ( فیزیک پارچه ) چه کار های دیگری میتونین انجام بدین ؟

جواب : در حقیقت خیلی کار های دیگه میتونیم انجام بدیم . مثل تور سبد ، موی بازیکن ها و آگهی های تبلیغاتی مابین تماشاگر ها و ………. به طوری کلی هر چیزی که مربوط به پارچه و این جور چیزا باشه ما میتونیم از این تکنولوژی استفاده کنیم

سوال : همه بازیکن های NBA یک اندازه و یک قد نیستن شما برای این مشکل چه راهکاری در طراحی لباس ها داشته اید ؟

جواب : دقیقا مثل زندگی واقعی ! ما چندین سایز لباس و چندین سایز شورت ورزش طراحی کردیم !!! و ما جفت مناسب لباس رو برای هر بازیکنی در نظر میگیریم تا هنگامی که داره به بدن برخورد میکنه موج مناسبی در شورت ها صورت بگیره و توازن بدی در این قسمت صورت نگیره مثلا پا از شورت ورزشی خیلی بزرگ تر نباشه و در کل شکل و شمایل بدی به خودش نگیره !

منبع : [URL='http://www2.ljworld.com/news/2005/oct/06/video_game_fabric_simulation_scores_realism/'][U]http://www2.ljworld.com/news/2005/oct/06/video_game_fabric_simulation_sc...[/U][/URL]

این ویدئوی آپلود شده رو براتون میذارم و داره درباره یک موتور فیزیک صحبت میکنه که مراحل مختلف طراحی رو نشون میده و مثلا نشون میده که چه جوری میشه با توجه به خواسته هایی که از یه بازی داریم عضلات و ماهیچه ها رو در قسمت هایی از بدن که دوست داریم شدت تکون خوردنشون رو کم و زیاد کنیم ! مثلا در بازی UFC شرکت EA با توجه به سبکی که داره شما اگه تجربه دیدن و یا بازی کردن اون بازی رو داشته باشین متوجه میشین که چی میگم ! و عضلات و ماهیچه ها به طرز بسیار طبیعی تکون میوره البته مثلا در بازی فوتبال اصلا نیازی نیست که خیلی از قسمت های بدن به طور مثال عضلات شکم تکون بخوره و الکی از قدرت سخت افزار زده بشه ولی مثلا میشه در ناجیه ران پا و چنین قسمت هایی عضلات به شدت طبیعی ساخت و قسمت هایی از بدن رو که نیازمند طبیعی تر بودن هستش رو طراحی بهتری کرد ( باید این ویدئو رو ببینین و خودتون متوجه میشین که چی میگم )

به طور مثال نمونه ای از این ویدئو که داره به صورت درصدی نشون میده که میشه عضلات و ماهیچه های و بافت های گوشت بدن رو مقدار تکون خوردنشون رو به صورت دل خواه کم و زیاد کرد . ( البته تو عکس اصلا نمیتونین ببینین و باید ویدئوش رو مشاهده کنین تا متوجه بشین )

View attachment 64357

دانلود موتور فیزیک و مربوط به محاسبات بخش های ماهیچه ها و عضلات و بافت های گوشتی بدن و پرکش بدن در هنگام انیمیشن ها و …….. :Arrowd:

[URL='http://shatelland.com/upload/files/b9e4914d-94a9-4083-b94d-cba06b26874c'][U]http://shatelland.com/upload/files/b9e4914d-94a9-4083-b94d-cba06b26874c[/U][/URL]

تو بازی های FIFA و PES این طراحی عضلات و ماهیچه ها و اسکلت بندی صد در صد بخش بسیار بزرگیش نسل هفتمی مونده !!! به خصوص فیفا !! یعنی سازندگان اگه بخوان با سخت افزار های نسل هشتم انیمیشن های این بازی رو از نو طراحی کنن باید بسیاری از کارهاشون رو از نو بسازن !!

۱ – یعنی از اول اسکلت بندی جدید رو انجام بدن

۲ – مدلینگ جدید طراحی بشه ( مدلینگ دستی و مدلینگ سه بعدی ! )

۳ – پیاده سازی و روتوش انیمیشن ها از اول انجام بشه

۴ – پیوستگی انیمیشن ها از اول انجام بشه

۵ – با موتور گرافیکی جدید ادغام بشه

۶ – با دستور العمل های هوش مصنوعی هماهنگ بشه

۷ – سرعت و زمان پاسخ گویی انیمشن ها از دوباره تنظیم بشه

۸ – تنوع انیمیشن ها هم به اندازه کافی موجودیت داشته باشه !

۹ – موشن کپچر ها همگی از نو طراحی و بازسازی بشه !

شما این عکس بازیکن ژاپنی رو نگاه کنین !!! داره مدلینگ سه بعدی از این بازیکن در فیفا گرفته میشه ! همین طور مدلینگ سه بعدی از بسیاری از بازیکنان دیگه هم گرفته شده و همین طور مربی ها ! بازیکن هایی مثل مولر و آلونسو و ویدال و ……… خیلی از بازیکن های دیگه این مدلینگ سه بعدیشون عکس هاشون نشون داده شده ولی تیم سازنده بازی اصلا تبلیغ خاصی رو این موضوع نکرده و درسته که مدلینگ ها امسال بهتر شده ولی تغییرات بنیادی اصلا توش دیده نمیشه

View attachment 64358

به طور مثال تفاوت مدلینگ سه بعدی با مدلینگ دستی رو در عکس زیر به وضوح میتونین مشاهده کنین :Exclaim:

مدلینگ سه بعدی Jimmy Butler در NBA 2K17 که در کنارش هم عکسی از مدلینگ دستی که در NBA 2K16 طراحی شده و تفاوت زمین تا آسمان هستش !!! :Arrowd:

View attachment 64363

و چیزی که شاید !!! شاید درست باشه تیم سازنده فیفا داره روی یک گیم پلی و انیمیشن ها و فیزیک توپ و خلاصه همه چیزی رو داره از تو طراحی میکنه و شاید در یکی دو سال آینده با یک انقلاب در بخش گیم پلی بصری شاهد باشیم !!! و این مدلینگ های سه بعدی گرفته شده داره برای موشن کپچرهای جدیدی گرفته میشه که فعلا در حال توسعه و ساخت هستش !! واقعا به نظر شما تیم سازنده بازی چرا این همه وقت گذاشته و موتور گرافیکی بای رو عوض کرده ؟؟؟!!! این همه هزینه کنه که بخواد فقط نور پردازی بازی رو بهتر کنه ؟ یا فقط کیفیت چهره ها بهتر بشه ؟ با عقل جور در نمیاد !

صد در صد تیم سازنده برای آینده سری فیفا برنامه هایی داره و خودشون خوب میدونن که دیگه این هسته گیم پلی بازی داره فرسوده میشه و انیمیشن های بازی هم دیگه تاریخ مصرفشون مدت هاست به سر رسیده ولی تیم سازنده فیفا میخواد کیفیت ، تنوع ، روتوش ، مدلینگ کاملا جدید ، باگ گیری و ………….. خلاصه بقیه بخش ها رو داره میسازه و وقتی حاضر شد و همین طور موقعش شد به یک باره در سال های آینده به بازی وارد کنه !!! درست مثل موتور گرافیکی بازی که دو الی سه سالی بود در دست ساخت بود و امسال در بازی گنجانده شد و بخش گرافیک بصری بازی و همین طور گرافیک فنی بازی ( البته بخش هایی ) نسل هشتمی شده !! ولی خیلی از بخش های بازی واقعا مدت هاست دست نخوره به خصوص بخش گیم پلی بصری بازی !

عکسی از اسکن سه بعدی بدن توماس مولر !!! واقعا عجیب به نظر میاد ! دقیقا داستان اسکن سه بعدی بدن نیمار هستش که در نسخه PES 2016 گرفته شد ولی در نسخه ۲۰۱۷ ازش استفاده کردن ولی تیم سازنده فیفا داره بدن خیلی از بازیکنان رو اسکن سه بعدی میکنه و فعلا هم هیچ تبلیغی روی این موضوع نکرده و به احتمال بسیار زیاد در سال های آینده اتفاقاتی در رابطه با مدلینگ خواهد افتاد !! :Arrowd:
View attachment 64364

تیم سازنده فیفا از محالات بود که مثل نسخه ۰۸ بیاد همه چیز رو خام تحویل بده تا مورد انتقاد هوادارنش قرار بگیره و با بازی نصفه نیمه ای طرف باشه چون در نسخه فیفا ۰۸ مجبور بودن و از رقیب خودشون PES فرسنگ ها فاصله داشتن و میخواستن از یه جایی شروع کنن ولی وقتی الان فیفا داره نجومی میفروشه و کلی طرفدار داره تیم سازنده میخواد آهسته آهسته و آرام آرام بازی رو نسل هشتمی تمام عیار مبدل بکنه و دلیلی هم برای عجله نمیبنه و به هر حال باید قبول کنیم سیاست های کمپانی مثل EA با سیاست های شرکتی همانند ۲K Games خیلی خیلی فرق داره از این جهت که ۲K زیر مجموعه کمپانی بزرگ Take Two هستش و تو بخش کیفیت و کمیت همیشه فشار زیادی بر روی زیر مجموعه های خودشون میارن تا جایی که راکستار که یکی از زیر مجموعه های Take Two هستش بازی RDR رو بعد از سه سال ساخت که دیدن اون چیزی نیست که انتظارش رو داشتن دستور دادن بازی رو به صورت کامل از صفر شروع کنن و از دوباره بسازن !!!

حال چه غلط و چه درست ، هنوز یه فوتبال نسل هشتمی تمام عیار ندیدیم . امیدوارم که تیم سازنده فیفا داره پشت پرده کار هایی میکنه و مثل تغییر موتور گرافیکی بازی که به کسی چیزی نگفت و خبرش مسکوت باقی مونده بود در بخش گیم پلی و تغییرات بنیادی در بخش های انیمیشن و مدلینگ و فیزیک و ……. این گونه باشه و ما در سال های آینده شاهد یک فوتبال انقلابی در همه زمینه ها از سوی EA Sport باشیم .

پاینده باشید
 
شروع چنین مقاله هایی همیشه اولش سخته چون وقتی صحبت از انیمیشن میشه ! میتوان به صورت طومار وار و طولانی از اوایل صنعت گیم که شخصیت های بازی ها فقط یک خط بودن و چند نقطه !!! و همین طور با پیشرفت روز افزون صنعت گیم به لطف قدرتمند تر شدن سخت افزار ها و به طبع موتور های گرافیک و موتور فیزیک و به طور کلی بخش نرم افزاری در هر تسل و در هر بازه ای میتوان به طور جداگانه در باره پیشرفت انیمیشن ها در اون نسل مشخص صحبت کرد ولی من در تلاش هستم تا بیشتر و بیشتر تمرکز اصلیم بر روی نسل هشتم و پیشرفت حیرت انگیز انیمیشن ها در این نسل کنونی صحبت کنم تا هم مقاله ای حوصله بر نباشه و هم بریم سر اصل مطلب !

کلا تو تمامی بازی ها انیمیشن ها همیشه مهم هستن و بخش مهمی از یه بازی رو تشکیل میدن ! البته سبک هایی هستن که انیمیشن ها توشون کم تر مورد توجه قرار میگیره ! مثلا بازی مثل Dark Souls از اون دسته بازی هایی هستش که شخصیت بازی مثلا انیمیشن های دیوانه کننده ای نداره و انیمیشن های اون بازی کالا عادی به نظر میرسه و صد البته برای طرفدار هاش هم خیلی مهم نیست که انیمیشن های شخصیت بازی بی نظیر باشه و خلاصه الویت های مهم تری تو اون بازی برای طرفدار هاش وجود داره و انیمیشن در اون بازی جز اولویت های اولیه اصلا و ابدا نیست ! حالا تو بازی های اول شخص و سوم شخص در بیشتر موارد انیمیشن یکی از مهم ترین نکات در اون بازی هستش و حتی انیمیشن عالی میتونه از ضعف های تکنیکی یه بازی تو خود گیم پلی تا حدودی جلو گیری کنه و یا به عبارتی وجود انیمیشن های کیفیت بالا میتونه شما رو به نوعی گول بزنه در مواردی !!! نمونه بارز مثال بازی The Order 1886 انیمیشن های شخصیت های بازی به طرز بی نظیری عالی بود و تونسته بود اون گیم پلی پر ایراد بازی رو قابل تحمل کنه ! شاید اوجه اوج شخصیتی که در این نسل انیمیشن های دیوانه کننده ای داره Natan Drake ما در بازی آنچارتد ۴ هستش که تنوع و کیفیت انیمیشن های این شخص واقعا بی نظیر هستش .

ولی انیمیشن ها تو بازی های ورزشی از نون شب هم واجب تر هستن ! شاید از ارکان اصلی هر بازی ورزشی بخش بسیار بسیار بزرگیش مربوط به انیمیشن ها باشن ! تا جایی که تمامی بازی های ورزشی برای نشون دادن انیمیشن های روان و با کیفیت نرخ فرم ریت رو در نمای گیم پلی ۶۰ فرم بر ثانیه میکنن و بسیار هم مهم هستش ! البته سازنده ها به علت سخت افزار ثابت کنسول ها و سخت افزار محدودشون تو بخش ریپلی ها و کات سن ها نرخ فرم ریت رو ۳۰ میکنن تا بتونن گرافیک بازی رو در نمای نزدیک بالاتر ببرن ولی افکت هایی هم استفاده میکنن تا نرخ فرم ریت ۳۰ در کات سن ها و ریپلی ها روان تر و بهتر نشون داده بشه ولی تو نمای گیم پلی باید و باید نرخ فرم ریت ۶۰ فرم بر ثانیه باشه !

ما درباره انیمیشن های PES و FIFA صحبت زیاد کردیم و گفتیم که مثلا پیوستگی انیمیشن ها در فیفا بهتر و منظم تر هستش ولی کیفیت خود انیمیشن ها در FIFA نسل هفتمی مونده !!! درباره انیمیشن های PES هم صحبت کرده بودیم که از نسخه ۲۰۱۴ به بعد با تغییراتی که تو موتور گرافیک و موتور فیزیک بازی داده شده کیفیت بسیار بهتری پیدا کرده ولی خب به خاطر زمان پاسخ گویی و مشکلاتی که در هنگام دستور عمل گیمر به دسته بازی و در ادامه حرکت کردن انیمیشن در نسخه ۲۰۱۴ که بسیار دیر عمل میکرد تیم سازنده اومد در سال های بعد در بخش هایی کیفیت انیمیشن ها رو پایین تر آورده و زمان پاسخ گویی انیمیشن ها رو سریع تر کرده تا گیمر دستوری که به دسته بازی میده و به همین سو انیمیشن ها در خود بازی سریع تر عمل کنن !!! به هر حال هر چه که هست در PES نسل هشتمی با این وجود که بخشی از انیمیشن های بازی کیفیت بسیار بالایی دارن و بخشی هم صد البته متوسط هستن و در مجموع باز هم اون آمال و آرزوهایی که از انیمیشن های بازی های فوتبالی در نسل هشتم داشتیم تا بدین لحظه آن چنان باید و شاید اتفاق نیفتاده !!

اما در عوض !!! به بازی ورزشی میرسیم که یک بازی نسل هشتمی تمام عیار هستش و بازی نیست جز NBA 2K من فقط میخوام درباره انیمیشن های این بازی صحبت کنم چون موضوع این مقاله فقط انیمیشن ها هستش و به هیچ جای دیگه این بازی ورزشی من کاری ندارم ! و در کل صحبت درباره انیمیشن ها دربازی های ورزشی هستش !

این عکس رو دوستان ببینن !!! Eek! اول توضیح بدم این عکس از توسعه و ساخت بازی NBA 2K در نسل قبل هستش Neutral یعنی سازندگان NBA 2K در وهله اول اومدن به صورت کاملا طبیعی اسکلت بندی و ماهچه ها و عضلات بدنی یه انسان رو شبیه سازی کردن و بعد سنسور های موشن کپچر رو وصل کردن به قسمت هایی که طراحی شده و حرکات بازیکنان در طبیعی ترین حالت ممکن موشن کپچر میشه !

فن آوری اسکلتی و آناتومیک بدن انسان در بازی NBA 2K از نسل قبل طراحی شده بود :blink1: و در نسل هشتم با توجه به قدرت بیشتر سخت افزار های نسل کنونی توسعه بیشتری پیدا کرده و از این تکنولوژی بی نظیر استدیوی Visual Concepts استفاده بهینه تری شده :Arrowd:
View attachment 64325

توضیحات : استدیو سازنده NBA 2K اسمش Visual Concepts هستش و تو Marin County, California, Shanghai, China and Seoul, South Korea, استدیو داره و همچنین استدیو مرکزیشون تو کالیفرنیا هستش و در سال ۲۰۰۵ کمپانی غول Take Two به مبلغ ۲۵ میلیون دلار از سگا خریداری کردشون و قبل از خرید توسط Take Two برای کنسول دریمکست انحصاری بازی میزدن ولی بعد از خرید این استدیوی چند شعبه ای وظیفه ساخت بسیاری از بازی های ورزشی رو برای بخش ۲K Sport بر عهده گرفت !

موتور گرافیکی بازی نسل هشتمی NBA 2K که از همون نسخه ۲۰۱۴ منتشر شد ( یعنی همون اول نسل هشتم Neutral ) نام این موتور قدرتمند ۲K Sport موتور گرافیکی Eco Motion Engine هستش که موتور گرافیکی بسیار قدرتمندی هستش که تونایی خلق انیمیشن های دیوانه کننده و تطبیق با سیستم هوش مصنوعی پیشرفته و خلق مدلینگ سه بعدی پیشرفته و خلاصه موتور گرافیکی هستش که میتونه از قدرت سخت افزار های نسل هشتمی به معنای تمام کلمه شیرش رو بکشه و چیزی خلق کنه که فرای تصورات ما هستش !

View attachment 64359

شما در این تصاویر مشاهده میکنین ( فایل ویدئویش رو هم براتون آپلود کردم و لینکش رو میذارم تا دوست داشتین دانلودش کنین ) که ویدئوی مربوط به استدیوی موشن کپچر NBA 2K هستش که دارن انیمیشن های نسخه ۲۰۱۶ رو توسط Stephen Curry ضبط میکنن و سنسور های حرکتی رو میبینید که چگونه وصل شده ! البته این سنسور ها نحوه جایگذاری و اتصالشون با بازی های فوتبال فرق هایی داره صد در صد .

View attachment 64327 View attachment 64328 View attachment 64329 View attachment 64330

دانلود ویدئوی مربوط به موشن کچر NBA 2K16 :Arrowd:

Stephen Curry NBA 2K16 MoCap Session.avi

حال چرا و چگونه بازی NBA 2K به طرز حیرت آوری انقدر انیمیشن های با کیفیتی طراحی میکنه ؟! اصولا برای ساخت و توسعه حرکات موشن کپچر باید چه کار هایی کرد تا بشه انیمیشن هایی طبیعی و هر چه نزدیک تر به واقعیت دربیاریم .

برای ساخت یک انیمشن بی نظیر باید به این موارد توجه کرد :Arrowd:

۱ – طراحی اسکلت بندی

۲ – طراحی عضلات و ماهیچه

۳ – تعداد چند ضلعی های به کار رفته در شخصیت بازی

۴ – تکنولوژی موشن کپچر به روز

۵ – موتور گرافیک و فیزیک پیشرفته .

۶ – توجه به قدرت سخت افزاری که میخواد بر روی آن انیمیشن ساخته بشه و استفاده بهیه از سخت افزار مورد نظر و کدنویسی دوباره بر روی آن !!

تمامی این مواردی که عرض کردم همگی مثل یک زنجیر به هم وابسته هستن و سازندگان بر اساس توانایی سخت افزاری و نرم افزاری اون نسل میتونن انیمیشن های باکفیتی طراحی کنن ! و تا این لحظه در بخش بازی های ورزشی بازی NBA 2K پیشرو در این زمینه بوده . وقتی آناتومیک بدن انسان به این شکل عالی طراحی بشه اون وقت با موشن کپچری که صورت میگیره اون انیمیشن مربوطه به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده میشه . تکون خوردن عضلات به بهترین شکل ممکن و انعطاف پذیری در حرکات و چرخش و حرکت عالی گردن و ….. تا جایی که میشه تکون خوردن ماهیچه ها رو مشاهده کرد در بازی !!!!

دانلود یکی از انیمیشن های طراحی شده ( قسمتی از یه صحنه بازی ) در بازی NBA 2K16 (حجم نزدیک دو مگابایت ) : :Arrowd: توصیه میکنم حتما ببینید :blink:

MistyThirdCondor.webm

و چند گیف از NBA 2K :Arrowd:

[IMG]

فیزیک پارچه : من یه مصاحبه ای دارم سال ۲۰۰۵ !!! درباره فیزیک پارچه و اهمیت این موضوع برای طبیعی جلوه دادن انیمیشن ها در بازی !!!

دوستان توجه کنن این گفته من نیست و گفته طراح ارشد NBA 2K آقای Chris Larson مهندس ارشد نرم افزار برای مفاهیم بصری هستش که گفته تکون خوردن پارچه ها میتونه در بهتر نشون دادن انیمیشن ها کمک کنه که صد در صد هم همین طوره و این مصاحبه در سال ۲۰۰۵ گرفته شده !!! باور نکردنیه که اون موقع به چه چیز های توجه میکردن !!!

سوال : چرا در یک بازی ورزشی انقدر بر روی لباس تمرکز دارین و تاکید ویژه ای روش میکنید ؟

جواب : چیزی که در تمامی بازی های ورزشی از دست رفته انیمیشن های ثانویه هستش ! این که شما انیمیشن ها رو موشن کپچر میکنین خودش خیلی به واقع گرایی کمک میکنه ولی در عوض ماهیچه ها حرکت نمیکند ! موه ها حرکت نمیکند ! و لباس ها هم حرکت نمیکند ! و به همین جهت انیمیشنی که موشن کپچر شده سفت به نظر میرسد ! ( داره میگه تمامی این موارد در طبیعی دادن یک انیمیشن به هم متصل هستن و رو هم تاثیر میذارن و انیمیشن های ثانویه رو فیزیک پارچه ، مو ، ماهیچه و عضلات میدونه )

سوال : پس چه چیزی در این تکنولوژی تفاوت ایجاد کرده .

جواب : به جای این که لباس به بازیکنان متصل شده باشه این بار از هم کاملا جدا هستن ! به عبارتی در شورت ورزشی یک نوع تسمه به کار رفته که به حرکت مدلینگ بازیکن و جهت وزش باد واکنشی بر مبنای دنیای حقیقی صورت میگیره ! و حتی بند تنبان کش این قسمت هم بر اساس حرکات مدلینگ تغییر میکنه و به این طرف و آن طرف کشیده میشه :blink1:

سوال : پس با این تکنولوژی لباس ( فیزیک پارچه ) چه کار های دیگری میتونین انجام بدین ؟

جواب : در حقیقت خیلی کار های دیگه میتونیم انجام بدیم . مثل تور سبد ، موی بازیکن ها و آگهی های تبلیغاتی مابین تماشاگر ها و ………. به طوری کلی هر چیزی که مربوط به پارچه و این جور چیزا باشه ما میتونیم از این تکنولوژی استفاده کنیم

سوال : همه بازیکن های NBA یک اندازه و یک قد نیستن شما برای این مشکل چه راهکاری در طراحی لباس ها داشته اید ؟

جواب : دقیقا مثل زندگی واقعی ! ما چندین سایز لباس و چندین سایز شورت ورزش طراحی کردیم !!! و ما جفت مناسب لباس رو برای هر بازیکنی در نظر میگیریم تا هنگامی که داره به بدن برخورد میکنه موج مناسبی در شورت ها صورت بگیره و توازن بدی در این قسمت صورت نگیره مثلا پا از شورت ورزشی خیلی بزرگ تر نباشه و در کل شکل و شمایل بدی به خودش نگیره !

منبع : [URL='http://www2.ljworld.com/news/2005/oct/06/video_game_fabric_simulation_scores_realism/'][U]http://www2.ljworld.com/news/2005/oct/06/video_game_fabric_simulation_sc...[/U][/URL]

این ویدئوی آپلود شده رو براتون میذارم و داره درباره یک موتور فیزیک صحبت میکنه که مراحل مختلف طراحی رو نشون میده و مثلا نشون میده که چه جوری میشه با توجه به خواسته هایی که از یه بازی داریم عضلات و ماهیچه ها رو در قسمت هایی از بدن که دوست داریم شدت تکون خوردنشون رو کم و زیاد کنیم ! مثلا در بازی UFC شرکت EA با توجه به سبکی که داره شما اگه تجربه دیدن و یا بازی کردن اون بازی رو داشته باشین متوجه میشین که چی میگم ! و عضلات و ماهیچه ها به طرز بسیار طبیعی تکون میوره البته مثلا در بازی فوتبال اصلا نیازی نیست که خیلی از قسمت های بدن به طور مثال عضلات شکم تکون بخوره و الکی از قدرت سخت افزار زده بشه ولی مثلا میشه در ناجیه ران پا و چنین قسمت هایی عضلات به شدت طبیعی ساخت و قسمت هایی از بدن رو که نیازمند طبیعی تر بودن هستش رو طراحی بهتری کرد ( باید این ویدئو رو ببینین و خودتون متوجه میشین که چی میگم )

به طور مثال نمونه ای از این ویدئو که داره به صورت درصدی نشون میده که میشه عضلات و ماهیچه های و بافت های گوشت بدن رو مقدار تکون خوردنشون رو به صورت دل خواه کم و زیاد کرد . ( البته تو عکس اصلا نمیتونین ببینین و باید ویدئوش رو مشاهده کنین تا متوجه بشین )

View attachment 64357

دانلود موتور فیزیک و مربوط به محاسبات بخش های ماهیچه ها و عضلات و بافت های گوشتی بدن و پرکش بدن در هنگام انیمیشن ها و …….. :Arrowd:

[URL='http://shatelland.com/upload/files/b9e4914d-94a9-4083-b94d-cba06b26874c'][U]http://shatelland.com/upload/files/b9e4914d-94a9-4083-b94d-cba06b26874c[/U][/URL]

تو بازی های FIFA و PES این طراحی عضلات و ماهیچه ها و اسکلت بندی صد در صد بخش بسیار بزرگیش نسل هفتمی مونده !!! به خصوص فیفا !! یعنی سازندگان اگه بخوان با سخت افزار های نسل هشتم انیمیشن های این بازی رو از نو طراحی کنن باید بسیاری از کارهاشون رو از نو بسازن !!

۱ – یعنی از اول اسکلت بندی جدید رو انجام بدن

۲ – مدلینگ جدید طراحی بشه ( مدلینگ دستی و مدلینگ سه بعدی ! )

۳ – پیاده سازی و روتوش انیمیشن ها از اول انجام بشه

۴ – پیوستگی انیمیشن ها از اول انجام بشه

۵ – با موتور گرافیکی جدید ادغام بشه

۶ – با دستور العمل های هوش مصنوعی هماهنگ بشه

۷ – سرعت و زمان پاسخ گویی انیمشن ها از دوباره تنظیم بشه

۸ – تنوع انیمیشن ها هم به اندازه کافی موجودیت داشته باشه !

۹ – موشن کپچر ها همگی از نو طراحی و بازسازی بشه !

شما این عکس بازیکن ژاپنی رو نگاه کنین !!! داره مدلینگ سه بعدی از این بازیکن در فیفا گرفته میشه ! همین طور مدلینگ سه بعدی از بسیاری از بازیکنان دیگه هم گرفته شده و همین طور مربی ها ! بازیکن هایی مثل مولر و آلونسو و ویدال و ……… خیلی از بازیکن های دیگه این مدلینگ سه بعدیشون عکس هاشون نشون داده شده ولی تیم سازنده بازی اصلا تبلیغ خاصی رو این موضوع نکرده و درسته که مدلینگ ها امسال بهتر شده ولی تغییرات بنیادی اصلا توش دیده نمیشه

View attachment 64358

به طور مثال تفاوت مدلینگ سه بعدی با مدلینگ دستی رو در عکس زیر به وضوح میتونین مشاهده کنین :Exclaim:

مدلینگ سه بعدی Jimmy Butler در NBA 2K17 که در کنارش هم عکسی از مدلینگ دستی که در NBA 2K16 طراحی شده و تفاوت زمین تا آسمان هستش !!! :Arrowd:

View attachment 64363

و چیزی که شاید !!! شاید درست باشه تیم سازنده فیفا داره روی یک گیم پلی و انیمیشن ها و فیزیک توپ و خلاصه همه چیزی رو داره از تو طراحی میکنه و شاید در یکی دو سال آینده با یک انقلاب در بخش گیم پلی بصری شاهد باشیم !!! و این مدلینگ های سه بعدی گرفته شده داره برای موشن کپچرهای جدیدی گرفته میشه که فعلا در حال توسعه و ساخت هستش !! واقعا به نظر شما تیم سازنده بازی چرا این همه وقت گذاشته و موتور گرافیکی بای رو عوض کرده ؟؟؟!!! این همه هزینه کنه که بخواد فقط نور پردازی بازی رو بهتر کنه ؟ یا فقط کیفیت چهره ها بهتر بشه ؟ با عقل جور در نمیاد !

صد در صد تیم سازنده برای آینده سری فیفا برنامه هایی داره و خودشون خوب میدونن که دیگه این هسته گیم پلی بازی داره فرسوده میشه و انیمیشن های بازی هم دیگه تاریخ مصرفشون مدت هاست به سر رسیده ولی تیم سازنده فیفا میخواد کیفیت ، تنوع ، روتوش ، مدلینگ کاملا جدید ، باگ گیری و ………….. خلاصه بقیه بخش ها رو داره میسازه و وقتی حاضر شد و همین طور موقعش شد به یک باره در سال های آینده به بازی وارد کنه !!! درست مثل موتور گرافیکی بازی که دو الی سه سالی بود در دست ساخت بود و امسال در بازی گنجانده شد و بخش گرافیک بصری بازی و همین طور گرافیک فنی بازی ( البته بخش هایی ) نسل هشتمی شده !! ولی خیلی از بخش های بازی واقعا مدت هاست دست نخوره به خصوص بخش گیم پلی بصری بازی !

عکسی از اسکن سه بعدی بدن توماس مولر !!! واقعا عجیب به نظر میاد ! دقیقا داستان اسکن سه بعدی بدن نیمار هستش که در نسخه PES 2016 گرفته شد ولی در نسخه ۲۰۱۷ ازش استفاده کردن ولی تیم سازنده فیفا داره بدن خیلی از بازیکنان رو اسکن سه بعدی میکنه و فعلا هم هیچ تبلیغی روی این موضوع نکرده و به احتمال بسیار زیاد در سال های آینده اتفاقاتی در رابطه با مدلینگ خواهد افتاد !! :Arrowd:
View attachment 64364

تیم سازنده فیفا از محالات بود که مثل نسخه ۰۸ بیاد همه چیز رو خام تحویل بده تا مورد انتقاد هوادارنش قرار بگیره و با بازی نصفه نیمه ای طرف باشه چون در نسخه فیفا ۰۸ مجبور بودن و از رقیب خودشون PES فرسنگ ها فاصله داشتن و میخواستن از یه جایی شروع کنن ولی وقتی الان فیفا داره نجومی میفروشه و کلی طرفدار داره تیم سازنده میخواد آهسته آهسته و آرام آرام بازی رو نسل هشتمی تمام عیار مبدل بکنه و دلیلی هم برای عجله نمیبنه و به هر حال باید قبول کنیم سیاست های کمپانی مثل EA با سیاست های شرکتی همانند ۲K Games خیلی خیلی فرق داره از این جهت که ۲K زیر مجموعه کمپانی بزرگ Take Two هستش و تو بخش کیفیت و کمیت همیشه فشار زیادی بر روی زیر مجموعه های خودشون میارن تا جایی که راکستار که یکی از زیر مجموعه های Take Two هستش بازی RDR رو بعد از سه سال ساخت که دیدن اون چیزی نیست که انتظارش رو داشتن دستور دادن بازی رو به صورت کامل از صفر شروع کنن و از دوباره بسازن !!!

حال چه غلط و چه درست ، هنوز یه فوتبال نسل هشتمی تمام عیار ندیدیم . امیدوارم که تیم سازنده فیفا داره پشت پرده کار هایی میکنه و مثل تغییر موتور گرافیکی بازی که به کسی چیزی نگفت و خبرش مسکوت باقی مونده بود در بخش گیم پلی و تغییرات بنیادی در بخش های انیمیشن و مدلینگ و فیزیک و ……. این گونه باشه و ما در سال های آینده شاهد یک فوتبال انقلابی در همه زمینه ها از سوی EA Sport باشیم .

پاینده باشید[/QUOTE]
این مقاله ش عالیه از منم نیست اما دمش گرم خوبه مقاله ش
 
یادش بخیراگه اشتباه نکنم وینینگ الون2000بودکه تیمهای ملی امیدداشتن ومقدارش هم قابل قبول بودازهمون زمان مسترلیگ هم اومد.بالاتزیوکه اون سالهاقهرمان کالچوشده بودمسترلیگ همه تیمهارومیبردم.البته بابازیکنهای فیک شروع میکردی.یادش بخیر قبلا چی بوداون موقع بازی میکردیم میگفتیم دیگه این آخرشه.
کلی نت رو زیر و رو کردم تا این بازی رو پیدا کردم
هنوزم ک هنوزه هر چند روز یکبار میشینم بازیش میکنم و واقعا لذت میبرم ازش
عکس العمل اهل منزل خیلی جالبه وقتی میبینن همچین گرافیکی رو بازی میکنم و کلی مسخره م میکنن (نمیدونن توی دل من چخبره آخه)
 
با همه گزینه هات مفوافقم به غیر از گزینه 1 و 6 در این دو مورد این بازی بهترین کیفیت رو در مقابل فیفا ارائه میده . تو فیفا وقتی میشوتی انگار بادکنک رو شوتیدی . اصلا شتاب تو فیفا معنی نداره . در مورد انیمیشن ها فقط شما ارجاع میدم به pes 2017 نه حتی 2018 چون تو زمینه انیمشن فیفا تو بهترین نسخه هاش به pes نمیرسه

دوست عزیز اولا که فارغ از اینکه فیفا کیفیتش چجوریه ... تو یه بازی ورزشی هر چی تنوع انیمیشن ها بیشتر باشه به شدت رو کیفیت بصری بازی تاثیرگذاره ... اون دوستمون که اسمی از فیفا نیاورد
دوما در مورد شوت های فیفا: درسته فیزیک توپ کلا تو فیفا جالب نیست، اما از نظر محاسبات شوتزنی بازیکن ... تنوع شوتزنی و ارور شوت ها ... کاملا بهتر از پیس هست (کاری ندارم که با هندیکپ گند زدن بهش! ولی اون بیس ئی که تو بازی برای محاسباتش وجود داره خوبه)
فیفا تنوع شوتزنیش از نقاط قوتشه اتفاقا
برای شخص من بازی وسط زمین قبل از شوت نهایی pes لذتبخش تر و دلچسب تره ... ولی اون شوت پایانی تو فیفا برام دلچسب تره ! :D اونم به خاطر همون تنوع شه.

کلا حس من به دو بازی اینجوریه:
تو فیفا در جریان بازی یه پروسۀ نه چندان دلچسب رو طی میکنی ولی اون لحظه که گل میزنی (به دلیل تنوع بالای شوتزنی) حس لذتبخشی داره
تو پیس در جریان بازی به خاطر عدم وجود تاخیر دکمه زنی و بخاطر انیمیشن های طبیعی تر، بیشتر لذت میبری ... ولی اون لحظه که گل میزنی لذتش کمتر از فیفاست (چون درصد شوت های تقریبا یه شکل، تو پیس از فیفا بیشتره و یه کم حالت یکنواختی میده)

کلا هر چیزی که سخت تر باشه انجام دادنش هم لذتش بیشتره
 
یادش بخیر این مستر لیگ قدیم و بازیکن فیک چه سختی داشت من همیشه ارسنال بودم میرفتم مثلا برای خرید هانری و پیرس اینا اقدام میکردم خیلی سخت بود از دسته ۳ باید شروع میکردی میرسیدی به سطح اول ! باخت ها زیاد بود بازیکتا ضعیف بودن به نسبت نه سرعت داشتن نه قدرت
 
کلی نت رو زیر و رو کردم تا این بازی رو پیدا کردم
هنوزم ک هنوزه هر چند روز یکبار میشینم بازیش میکنم و واقعا لذت میبرم ازش
عکس العمل اهل منزل خیلی جالبه وقتی میبینن همچین گرافیکی رو بازی میکنم و کلی مسخره م میکنن (نمیدونن توی دل من چخبره آخه)


بابا من دیشب گفتم یه سری به قدیم بزنم ... یه ویدئو از pes 6 دیدم واقعا غافلگیر شدم !!! یادم رفته بود کلا اون زمانو ...
به نسبت یه بازی 11 سال پیش که با 8 جهت بازی میشد واقعا عالی بنظر میومد ... حتی از نظر گرافیک ! میتونه قشنگ الان به عنوان یه بازی اندرویدی تاپ واسخ موبایل ها ریلیز بشه !!!


چند دقیقه با کیفیت hd این ویدئو رو ببینید شمام غافلگیر میشید !! :)) هوس کردم واسه کامپیوتر دانلود کنم هرازگاهی یه کم بازی کنم :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or