من تریلرهای بازی رو دیدم
پیش نمایش هاش هم دیدم
این Treehouse دیشب هم دیدم
و این نظرم در مورد بازی بدون بازی کردنشه:
WTF INTSYS
and also, WTF Nintendo
گرافیک بازی: ماه
پرزنتیشن اش: ماه
کمدی و طنز بازی: ماه
طراحی محیط: ماه
موسیقی: ماه
سوالی که پیش میاد اینه، اینا چه مرضی دارن این سیستم سکه احمقانه رو ببرن جلو
بذارید یکم روشن کنم. این بازی یه سیستم مبارزه خاص و به شدت باحال داره که میندازتتون تو یه محیط حلقه ای که باید سر هر مبارزه یه معمای پازل طور حل کنید تا دشمن ها جوری مرتب شن که نسبت بهشون Advantage کامل بگیرید و سریع بزنیدشون. این معمای حلقه ای یه مدت زمان محدود برای حل اش داره. اگه هم حل اش نکنید، دیگه اون دست بالا رو ندارید و بزن بخورش تو نوبت ها بیشتر میشه.
ذات نوبتی بازی بعد این معمائه شروع میشه
و اگه زرنگ باشید بعد حل معما تو یه نوبت میتونید دخل همه رو بیارید
خیلی ایده باحالیه!! جدی میگم.. مخصوصا این که قالب این معما اون قدر ساده است که کلی جای کار و انگولک کردن میده به سازنده ها که حسابی توش معماهای دهن سرویس بذارن و پوست بکنن
درسته با سیستم کلاسیک پیپر ماریو (که پیرو کلا سیستم کلاسیک JRPG ها بود) خیلی فرق داره و خارج از عرف تره ولی تو همین اش هم ده برابر از سیستم مبارزه بی معنی Color Splash و مخصوصا Sticker Star بهتره و گیم پلی اش معنادار تره.
این یعنی آقا گیم پلی بازی هم خوبه
گیم پلی بخش ادونچر و گشت و گذار بازی هم به نظرم بهترین بین پیپر ماریوهاست چیزی که همون یذره دیدم.
منتهای امر مشکل کلا از یه جای دیگس
بازی سیستم Exp نداره! (آیتم ها و سلاح ها هم همه Durability دارن، به استثنای کفش ماریو اگه اشتباه نکنم)
که جفت اینا مورد خاصی نداره
مشکل از راه حلیه که بازی به جاش ارائه میده
بازی سیستم سکه داره به پیروی از دو تا پیپر ماریوی قبلی. که میگه عاقا! شما تو محیط، از ساید کوئست و صد البته از بردن تو مبارزات جای Exp، سکه به دست میارید. خیییییلی سکه به دست میارید. بدبختی اینه! بازی سیستم لولینگ نداره. و بیشترین استفاده این سکه ها واسه استفاده تو خود مبارزاته
این جاست که مشکل پیش میاد. مبارزات تو بازی بهتون سکه میدن که مهم ترین استفاده اش تو خود مبارزاته و باعث میشه این مبارزات آسون تر شن (عملا سکه بزنی یا تایم ات برای حل معمای حلقه ای میره بالا یا بدتر، با هزار تا سکه بود یا صد تا نمیدونم، از Toad ها کمک میگیری یه بخشی از معما رو برات حل می کنن بهت جون هم میدن
این عملا میفته تو یه Loop تکراری که آقا بجنگ سکه بگیر، که دوباره موقع جنگ با اون سکه ها عملا نجنگی
خب نمی جنگی دیگه
سیستم لولینگ هم که نداریم فارم کردن سکه ها توش معنی بده. آیتم ها هم که عملا بیشترین استفاده شون دوباره تو خود مبارزات واسه Buff کردن ماریوئه پس خریدن اون ها همچین فایده ای نداره
لذا کل سیستم بازی از هم میپاشه و پلیر رسما بیخیال میشه
این مشکل تو دو تا پیپر ماریوی قبلی هم بود. با این فرق که سیستم مبارزات اون دو تا به هیچ وجه اندازه Origami King نه تو کانسپت نه تو اجرا جالب نبود.
همین باعث میشه بیشتر حرصم بگیره. چون بازی عملا با این سیستم مزخرف سکه تو بازی و آپشن های کمک بیش از حد به پلیر کل فوندانسیون گیم پلی اش رو خراب می کنه.
داریم در مورد بازی ای صحبت می کنیم که تو پریویو هاش از همه چیش تعریف کردن منتقدها غیر از مبارزاتش... و اونم نه خود مبارزاتش، بلکه عدم تمایل شون به شرکت تو این مبارزات.
خیلی مثال بی ربطی میشه، ولی سولزبورن هم سیستم Exp ندارن. و دقیقا با همون سیستم سکه میرن جلو (فقط اسمش Soul ـه
) تفاوت اساسی کاراییه که با سول میتونی تو سولزبورن کنی و باعث میشه خیلی واحد پولی معنادارتری شه. و کنارش سکه های پیپر ماریو رو داریم که به تنهایی کل بازی رو بی معنی می کنن