Multi Platform Painkiller

سازنده
Anshar Studios
تاریخ انتشار
2025
ناشر
3D Realms و Saber Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1742998331188.png

نسخه جدیدی از سری محبوب Painkiller قصد دارد اکشن سریع و خونین نسخه اصلی را با ویژگی‌های مدرن ترکیب کند. این بازی که به سادگی Painkiller نامیده می‌شود، یک بازآفرینی (Reboot/Reimagining) است که ضمن ادای احترام به بازی کلاسیک سال ۲۰۰۴، تجربه‌ای تازه را ارائه می‌دهد.

توسعه و انتشار:

این پروژه توسط استودیوی لهستانی Anshar Studios توسعه می‌یابد، تیمی که پیش‌تر در توسعه عناوین تحسین‌شده‌ای مانند Baldur's Gate 3 و Divinity Original Sin 2 نقش پشتیبانی داشته است. وظیفه انتشار بازی نیز بر عهده 3D Realms و Saber Interactive خواهد بود. طبق اعلام رسمی توسعه‌دهندگان، Painkiller جدید برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۵ (احتمالاً پاییز) برنامه‌ریزی شده و برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری X/S و کامپیوتر (از طریق Steam) منتشر خواهد شد.

گیم‌پلی: تمرکز بر اکشن Co-op پرهیجان

برخلاف نسخه اصلی که عمدتاً تجربه‌ای تک‌نفره بود، این Painkiller جدید تمرکز ویژه‌ای بر روی حالت همکاری آنلاین (Co-op) تا سقف ۳ بازیکن دارد. البته، امکان تجربه بازی به صورت تک‌نفره با همراهی هم‌تیمی‌های کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی (AI) نیز فراهم خواهد بود، که احتمالاً امکان بازی آفلاین را نیز می‌دهد. با این حال، تأکید شده است که حالت Co-op محلی (Couch Co-op) در بازی وجود نخواهد داشت.

همانطور که از نام Painkiller انتظار می‌رود، بازی یک شوتر اول شخص (FPS) با گیم‌پلی بسیار سریع و پر از آدرنالین ("high-octane") است. توسعه‌دهندگان وعده "آشوبی خونین از کشتار" ("gore-soaked cacophony of murder") را داده‌اند که یادآور حس و حال نسخه کلاسیک است. بازیکنان به مجموعه‌ای از سلاح‌های کلاسیک و جدید دسترسی خواهند داشت و می‌توانند آن‌ها را ارتقا دهند.

مکانیک‌های حرکتی جدیدی مانند پرش، دش (Dash) و استفاده از قلاب (Hook) به بازی اضافه شده‌اند تا جابجایی در محیط‌های بزرگ و مبارزه با انبوه دشمنان پویاتر شود. همچنین، سیستم محبوب کارت‌های تاروت (Tarot Cards) از بازی اصلی بازگشته است. بازیکنان می‌توانند با تجهیز این کارت‌ها، توانایی‌های شخصیت خود را تقویت کرده (Boost & Buff) و سبک بازی منحصربه‌فردی را برای خود ایجاد کنند. برای تسهیل بازی آنلاین، سیستم جور کردن بازیکنان (Matchmaking) نیز در بازی تعبیه شده است.

داستان و جهان بازی:

اگرچه توسعه‌دهندگان تأکید کرده‌اند که تمرکز اصلی بازی روی "اکشن Co-op نفس‌گیر" است و نه یک روایت داستانی پیچیده (و با طنز اشاره کرده‌اند که "شیاطین حتی خواندن بلد نیستند")، اما رگه‌هایی از داستان در بازی وجود خواهد داشت. بازیکنان در نقش یکی از چهار قهرمان (Champions) قابل بازی به نام‌های Ink، Void، Sol و Roch قرار می‌گیرند که هر کدام دارای توانایی‌های ویژه‌ای در زمینه‌های انرژی، سلامتی، قدرت و آسیب هستند. این قهرمانان در برزخ (Purgatory) گیر افتاده‌اند و باید با نیروهای شیطانی به رهبری Azazel مبارزه کنند تا از حمله آن‌ها به زمین جلوگیری کرده و شاید شانسی برای رستگاری خود بیابند. جهان بازی شامل محیط‌های گوتیک و پرجزئیات برزخ خواهد بود که مملو از انواع دشمنان شیطانی، از موجودات کوچک‌تر گرفته تا باس‌های غول‌پیکر است.

ss_c9b0337111bb3d2950c639e575740dfc1bdb4890.1920x1080.jpg
<br>
ss_13c2f84c94f6e59ffd96d70ddce3394eb6150ab3.1920x1080.jpg
<br>
ss_7a5ec81e2b740a3df0d944ad28017e7748fd6be3.1920x1080.jpg
<br>
ss_f5120a0167227ba62b8ec7d6691d5b7ada29f571.1920x1080.jpg
<br>
ss_a223f8941a40e9576b1a86d469604a82fbed8704.1920x1080.jpg
<br>
ss_2bcab333867a979c9af66977db5b8cb5436f95bc.1920x1080.jpg

 
من فقط نمیفهمم این بازی رو چرا بر مبنای coop طراحی کردن واقعا!!! مغز این اثر همیشه یه بازی تکنفره پر هیجان بوده، الان اگر تکنفره ش رو حتی با bot های همراه بخوایم بریم بازم اون حس و حال همیشگیش رو منتقل نمیکنه. اتفاقا وقتی فهمیدم که داره نسخه جدیدش میاد شدیدا هایپ شدم ولی بعد که فهمیدم اساسا بازی coop هست بدجوری خورد توی برجکم.
 
دموش رو امشب بازی کردم.
گانپلی بازی خیلی خوبه ولی غیر این تو باقی موارد خیلی متوسطه و جاهایی حتی ضعیفه.
اصلا در حدی که بگیم ریبوت/ریمیک باشه نیست.
مخصوصا تصمیم عجیبشون برای اینکه بازی رو کاملا بر اساس coop بسازن ، حتی تو سینگل پلیر هم یه بات کنار دستتونه که اتفاقا قوی هم هست و کلی از دشمنها رو میکشه!
جالب اینکه خود بازی چالش و سختی خاصی هم نداره و میشه گفت آسونه.

تعریفم از این نسخه اینکه Doom رو تصور کنین که تمرکزش روی مولتی/Coop باشه ولی اون حجم از کیفیت و توجه به جزئیات id رو هم نداشته باشه.
بر اساس این دمو اگه Doom امسال تو بازه 8 بوده ایشون چیزی بین 6 و 7 باید نمره بگیره.
 
دموش رو امشب بازی کردم.
گانپلی بازی خیلی خوبه ولی غیر این تو باقی موارد خیلی متوسطه و جاهایی حتی ضعیفه.
اصلا در حدی که بگیم ریبوت/ریمیک باشه نیست.
مخصوصا تصمیم عجیبشون برای اینکه بازی رو کاملا بر اساس coop بسازن ، حتی تو سینگل پلیر هم یه بات کنار دستتونه که اتفاقا قوی هم هست و کلی از دشمنها رو میکشه!
جالب اینکه خود بازی چالش و سختی خاصی هم نداره و میشه گفت آسونه.

تعریفم از این نسخه اینکه Doom رو تصور کنین که تمرکزش روی مولتی/Coop باشه ولی اون حجم از کیفیت و توجه به جزئیات id رو هم نداشته باشه.
بر اساس این دمو اگه Doom امسال تو بازه 8 بوده ایشون چیزی بین 6 و 7 باید نمره بگیره.
نفهمیدم چرا بازیرو کوآپ کردن اصلا! یه حرکتایی از بازیسازها میبینه آدم چهارشاخ میمونه.
به جای اینکار یکم روی ریتم بازی و ساختارش کار میکردن و بازیرو براساس استانداردهای روز میساختن و تغییرات مثبت اعمال میشد بهتر از این بود که اینکارو بکنن.
رنگبندی های بازی و فضاسازیش به نظرم یکم متفاوته درست میگم؟
ماکان doom رو بازی کردی بالاخره؟😁 doom راحت توی لیگ ۹ و بالاتره، اونم جزو عجایبه که چجوری متای ۸۵ گرفت واقعا. با این حال احساس میکنم امسال رقیبی در اندازه هاش نباشه و بهترین هست توی این ژانر امسال. حداقال توی AAA ها امسال battlefield و borderlands 4 و همین painkiller رو داریم که هیچکدوم سطح کیفی doom رو نداشتن اصلا.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or