Multi Platform Painkiller

سازنده
Anshar Studios
تاریخ انتشار
2025
ناشر
3D Realms و Saber Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1742998331188.png

نسخه جدیدی از سری محبوب Painkiller قصد دارد اکشن سریع و خونین نسخه اصلی را با ویژگی‌های مدرن ترکیب کند. این بازی که به سادگی Painkiller نامیده می‌شود، یک بازآفرینی (Reboot/Reimagining) است که ضمن ادای احترام به بازی کلاسیک سال ۲۰۰۴، تجربه‌ای تازه را ارائه می‌دهد.

توسعه و انتشار:

این پروژه توسط استودیوی لهستانی Anshar Studios توسعه می‌یابد، تیمی که پیش‌تر در توسعه عناوین تحسین‌شده‌ای مانند Baldur's Gate 3 و Divinity Original Sin 2 نقش پشتیبانی داشته است. وظیفه انتشار بازی نیز بر عهده 3D Realms و Saber Interactive خواهد بود. طبق اعلام رسمی توسعه‌دهندگان، Painkiller جدید برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۵ (احتمالاً پاییز) برنامه‌ریزی شده و برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری X/S و کامپیوتر (از طریق Steam) منتشر خواهد شد.

گیم‌پلی: تمرکز بر اکشن Co-op پرهیجان

برخلاف نسخه اصلی که عمدتاً تجربه‌ای تک‌نفره بود، این Painkiller جدید تمرکز ویژه‌ای بر روی حالت همکاری آنلاین (Co-op) تا سقف ۳ بازیکن دارد. البته، امکان تجربه بازی به صورت تک‌نفره با همراهی هم‌تیمی‌های کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی (AI) نیز فراهم خواهد بود، که احتمالاً امکان بازی آفلاین را نیز می‌دهد. با این حال، تأکید شده است که حالت Co-op محلی (Couch Co-op) در بازی وجود نخواهد داشت.

همانطور که از نام Painkiller انتظار می‌رود، بازی یک شوتر اول شخص (FPS) با گیم‌پلی بسیار سریع و پر از آدرنالین ("high-octane") است. توسعه‌دهندگان وعده "آشوبی خونین از کشتار" ("gore-soaked cacophony of murder") را داده‌اند که یادآور حس و حال نسخه کلاسیک است. بازیکنان به مجموعه‌ای از سلاح‌های کلاسیک و جدید دسترسی خواهند داشت و می‌توانند آن‌ها را ارتقا دهند.

مکانیک‌های حرکتی جدیدی مانند پرش، دش (Dash) و استفاده از قلاب (Hook) به بازی اضافه شده‌اند تا جابجایی در محیط‌های بزرگ و مبارزه با انبوه دشمنان پویاتر شود. همچنین، سیستم محبوب کارت‌های تاروت (Tarot Cards) از بازی اصلی بازگشته است. بازیکنان می‌توانند با تجهیز این کارت‌ها، توانایی‌های شخصیت خود را تقویت کرده (Boost & Buff) و سبک بازی منحصربه‌فردی را برای خود ایجاد کنند. برای تسهیل بازی آنلاین، سیستم جور کردن بازیکنان (Matchmaking) نیز در بازی تعبیه شده است.

داستان و جهان بازی:

اگرچه توسعه‌دهندگان تأکید کرده‌اند که تمرکز اصلی بازی روی "اکشن Co-op نفس‌گیر" است و نه یک روایت داستانی پیچیده (و با طنز اشاره کرده‌اند که "شیاطین حتی خواندن بلد نیستند")، اما رگه‌هایی از داستان در بازی وجود خواهد داشت. بازیکنان در نقش یکی از چهار قهرمان (Champions) قابل بازی به نام‌های Ink، Void، Sol و Roch قرار می‌گیرند که هر کدام دارای توانایی‌های ویژه‌ای در زمینه‌های انرژی، سلامتی، قدرت و آسیب هستند. این قهرمانان در برزخ (Purgatory) گیر افتاده‌اند و باید با نیروهای شیطانی به رهبری Azazel مبارزه کنند تا از حمله آن‌ها به زمین جلوگیری کرده و شاید شانسی برای رستگاری خود بیابند. جهان بازی شامل محیط‌های گوتیک و پرجزئیات برزخ خواهد بود که مملو از انواع دشمنان شیطانی، از موجودات کوچک‌تر گرفته تا باس‌های غول‌پیکر است.

ss_c9b0337111bb3d2950c639e575740dfc1bdb4890.1920x1080.jpg
<br>
ss_13c2f84c94f6e59ffd96d70ddce3394eb6150ab3.1920x1080.jpg
<br>
ss_7a5ec81e2b740a3df0d944ad28017e7748fd6be3.1920x1080.jpg
<br>
ss_f5120a0167227ba62b8ec7d6691d5b7ada29f571.1920x1080.jpg
<br>
ss_a223f8941a40e9576b1a86d469604a82fbed8704.1920x1080.jpg
<br>
ss_2bcab333867a979c9af66977db5b8cb5436f95bc.1920x1080.jpg

 
پین کیلر فقط یه بازی خوب داره که سازنده اصلی یعنی People can fly ساخت. از 2004 به این ور هر چی ازش ساختن زباله بوده، این هم از معرفیش و تم بنفش آرتورک‌هاش معلوم بود چیکارست :دی خدا به Judas و بنفش بازی هاش رحم کنه! :دی
همون OGها هم جدا شدن و رفتن Witchfire رو توسعه دادن.

انگاری دارین DOOM RPG روگلایت متمایل به سولزلایک بازی میکنن.
خیلی خیلی خفنه.

نسخه کاملش 2026 با بخش سینگل پلیر داستانی کامل برای کنسولها هم منتشر میشه.
به نظرم اگه دوستان PC دارن حتما امتحانش کنن.
===========
===========
در مورد Judas و بقولت بنفش بازیهاش به نظرم اگه کیفیت بازی ، داستانی و دنیاسازی و... در حد خود کن لوین باشه... من هیچ نگرانی بابت وجود این ویژگیهاش ندارم.
انصافا وجود این موارد اورریتده اگه خود بیس بازی رو خوب چیده باشن.

همین پینکیلر هم مشکلش وجود این موارد نیست ، خود بازی هیچ رنگ و بویی از یه عنوان خوب نداره.
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda
نمرش دقیقا همینه.
شوتینگ و گانپلیش هم خیلی متوسطه.
خود بازی هم هیچی نداره ، فکر کن وارهمر Vermintide /Darktide ها رو بگیری کپی پیست کنی اونهم به ضعیف ترین شکل ممکن.
همه چی یا ضعیفه یا نهایتا متوسط.
بازی اصلا هویت نداره ، وجود اسم Pinkiller هم اصلا بهش کمکی نکرده بلکه حتی به ضررش هم تموم شده.
چون سطح انتظار رو خیلی بالاتر برده.

اگه اسمش رو عوض میکردن میتونست یه بازی تو بازه نزدیک به متای 70 باشه.
این بازی انگاری لایوسرویسی چیزی بوده و بعد تغییرش دادن که فقط یه چی داده باشن.
همونطور که امیرحسین هم گفت دقیقا حس ویلگارد رو میده ، همونقدر جنریک ، بی روح و ضرب العجلی ساخته شده.

حالا بایوور سر اون بازی چندتا مورد رو بدی کار نکرده بود ولی ایشون هیچی نداره.
کلا فراموشش کن ، چیزی که انتظارش رو داری نیست.

دمشون گرم که با اعتماد به نفس خیلی بالایی براش دمو هم دادن و خیلیها رو مثل من فراری دادن.
همونطور که گفتم بعدها که تخفیف خیلی گنده خورد شاید ارزش پیدا کنه.
بهترین حالت هم اینه که بیاد روی سرویس ها .
خب بازی رو گرفتم و مود آفلاین رو بازی کردم و دقیقا خواستم در تایید حرفت بگم که ای کاش بازی ای با نام و عنوانی دیگه بود.
ببین بازی در حالت کلیش بازیه بدی نیست واقعا. محیط ها همونجوری گروتسک و خفن و حتی شاید بهتر از نسخه های قبلی هستن از بعد هنری.
شوتینگ بازی در حد معقول و خوبیه و کلا مکانیزم تیراندازیش خیلی جذابه. و در کل بعنوان یک pure fps عنوان هیجان انگیزیه به لحاظ طراحی. منتها بدست آوردن سلاح ها و محدودیت استفاده شون یک پوینت منفی بسار بزرگ محسوب میشه. ولی در کل بازی در این قسمت میدرخشه.
اما....
بازی painkiller نیست. گیم پلیش یه جاهایی منو یاد doom eternal انداخت تا پینکیلر، خیلی سعی کردن مکانیزم های موفق پلتفرمینگ doom رو پیاده کنن داخل بازی، dash زدن و ‌... همه از دووم اومده.
مشکل دیگه بازی که اگه نبود میشد خیلی بازیه بهتری ببینیم اینه که برداشتن بازیرو کوآپ طراحی کردن. حالا من که آفلاین بازی کردم ولی حضور بات ها واقعا بازی رو از هویتش توی بخش داستانی دور کرده.
موزیک ها نسبت به نسخه های قبلی خیلی افت کرده ولی audio design بازی بد نیست.
گرافیک به لحاظ بصری و هنری واقعا خوبه ، طراحی محیط ها و دشمنا عالیه ولی خب تکنیکالی چیز کاملا متوسطیه دیگه.
بخش اکشن بازی مفرحه در کل و از الگوهای موفق دووم بیشتر استفاده شده ولی خب انتظار از این بخش برای عنوانی مثل پینکیلر خیلی خیلی بالاتره.
من به بازی نمره ۷ رو میدم. بازیه ضعیفی نیست overally ، برای طرفدارای سبک شوتر به هر حال لذت خودشو داره و خب اون تم شیطانی و سیاهشو هم بد در نیاوردن ولی اصولا بازی پینکیلر نیست اصلا😁. حالا کواپش رو هم باید امتحان کنم بعدا ولی ای کاش طراحی main بازی روی سولو و تکنفره میبود. تمام ایراد بازی همینه دقیقا و چون حالت کواپش هم بسیار بسیار جنریک و معمولی به نظر میاد به همین جهت هیچوقت اثر ماندگاری نخواهد شد.

ویرایش: بازی با در نظر گرفتن نقایصش در کل اگر painkiller نبود عنوان واقعا خوبی بود. ولی پینکیلر خوبی نیست. هویت اون بازی رو نداره.
 
آخرین ویرایش:
یکی از ضعف های بزرگ بازی اینه که همه سلاح ها در دسترس نیستن و باید آنلاکشون کنی. Painkiller ؟ آنلاک سلاح؟! آقا پرک ها و آپگریدهارو این سیستم رو میزاشتین خب براشون کافی بود دیگه خود سلاح رو بیخیال میشدید!! همزمان فقط ۲ سلاح میشه داشت در حالی که تمام لذت این بازی به استفاده همزمان تمام سلاح ها هست. نمیدونم این چه کاری بود که کردن واقعا؟!! مشکل دیگه هم تنوع دشمنا هست. تعدادشون زیاده به لحاظ اسکین و تایپ ولی نسخه های قبل باس و مینی باس و دشمنان عادی با کارکردها و ابعاد بیشتری موجود بودن. هرچند که طراحی های این نسخه زیبا هستن ولی کلا کارکردشون نسبت به قبل خیلی خیلی تقلیل پیدا کرده.
ولی شوتینگ بازی واقعا مفرحه و فضای بازی هم دارک و خفنه. آرت استایل بازی رو خیلی دوست دارم.
یه نکته مثبت داره این نسخه نسبت به بازی های قبل اونم وجود پلتفرمینگ و سیستم کامبت و movement ای شبیه quake هست. خیلی مفرحش کرده. هرچند که از روح پینکیلر دور شده ولی حقیقتا برای من جذابتره سبک مبارزات و حرکات.
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or