نسخه جدیدی از سری محبوب Painkiller قصد دارد اکشن سریع و خونین نسخه اصلی را با ویژگیهای مدرن ترکیب کند. این بازی که به سادگی Painkiller نامیده میشود، یک بازآفرینی (Reboot/Reimagining) است که ضمن ادای احترام به بازی کلاسیک سال ۲۰۰۴، تجربهای تازه را ارائه میدهد.
توسعه و انتشار:
این پروژه توسط استودیوی لهستانی Anshar Studios توسعه مییابد، تیمی که پیشتر در توسعه عناوین تحسینشدهای مانند Baldur's Gate 3 و Divinity Original Sin 2 نقش پشتیبانی داشته است. وظیفه انتشار بازی نیز بر عهده 3D Realms و Saber Interactive خواهد بود. طبق اعلام رسمی توسعهدهندگان، Painkiller جدید برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۵ (احتمالاً پاییز) برنامهریزی شده و برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری X/S و کامپیوتر (از طریق Steam) منتشر خواهد شد.
گیمپلی: تمرکز بر اکشن Co-op پرهیجان
برخلاف نسخه اصلی که عمدتاً تجربهای تکنفره بود، این Painkiller جدید تمرکز ویژهای بر روی حالت همکاری آنلاین (Co-op) تا سقف ۳ بازیکن دارد. البته، امکان تجربه بازی به صورت تکنفره با همراهی همتیمیهای کنترلشده توسط هوش مصنوعی (AI) نیز فراهم خواهد بود، که احتمالاً امکان بازی آفلاین را نیز میدهد. با این حال، تأکید شده است که حالت Co-op محلی (Couch Co-op) در بازی وجود نخواهد داشت.
همانطور که از نام Painkiller انتظار میرود، بازی یک شوتر اول شخص (FPS) با گیمپلی بسیار سریع و پر از آدرنالین ("high-octane") است. توسعهدهندگان وعده "آشوبی خونین از کشتار" ("gore-soaked cacophony of murder") را دادهاند که یادآور حس و حال نسخه کلاسیک است. بازیکنان به مجموعهای از سلاحهای کلاسیک و جدید دسترسی خواهند داشت و میتوانند آنها را ارتقا دهند.
مکانیکهای حرکتی جدیدی مانند پرش، دش (Dash) و استفاده از قلاب (Hook) به بازی اضافه شدهاند تا جابجایی در محیطهای بزرگ و مبارزه با انبوه دشمنان پویاتر شود. همچنین، سیستم محبوب کارتهای تاروت (Tarot Cards) از بازی اصلی بازگشته است. بازیکنان میتوانند با تجهیز این کارتها، تواناییهای شخصیت خود را تقویت کرده (Boost & Buff) و سبک بازی منحصربهفردی را برای خود ایجاد کنند. برای تسهیل بازی آنلاین، سیستم جور کردن بازیکنان (Matchmaking) نیز در بازی تعبیه شده است.
داستان و جهان بازی:
اگرچه توسعهدهندگان تأکید کردهاند که تمرکز اصلی بازی روی "اکشن Co-op نفسگیر" است و نه یک روایت داستانی پیچیده (و با طنز اشاره کردهاند که "شیاطین حتی خواندن بلد نیستند")، اما رگههایی از داستان در بازی وجود خواهد داشت. بازیکنان در نقش یکی از چهار قهرمان (Champions) قابل بازی به نامهای Ink، Void، Sol و Roch قرار میگیرند که هر کدام دارای تواناییهای ویژهای در زمینههای انرژی، سلامتی، قدرت و آسیب هستند. این قهرمانان در برزخ (Purgatory) گیر افتادهاند و باید با نیروهای شیطانی به رهبری Azazel مبارزه کنند تا از حمله آنها به زمین جلوگیری کرده و شاید شانسی برای رستگاری خود بیابند. جهان بازی شامل محیطهای گوتیک و پرجزئیات برزخ خواهد بود که مملو از انواع دشمنان شیطانی، از موجودات کوچکتر گرفته تا باسهای غولپیکر است.





