کارگردان Operation Flashpoint: Red River آقای Simon Lenton اظهار کرد که هدف اصلی تیم در هنگام ساختن بازی، ارائه محصولی نتنها سخت و چالش انگیز بلکه لذتبخش نیز، میباشد. Lenton گفت که "تیم تلاش و کوشش زیادی" برای لذتبخش بازی کرده است.
" همه علاقه به سختی و رقابت و همه علاقه به فکر کردن دارند و این یکی از بزرگترین چیزهایی است که Operation Flashpoint: Red River به ارمغان خواهد آورد. بازی بیشتر در مورد اینست که چه چیزی در سر شما میگذرد و چه تصمیمهایی خواهید گرفت."
"ما درجههای سختیای داریم که نحوهٔ چگونگی چک پوینتها را تحت پوشش قرار میدهند- در درجهٔ سختی starter, اگر شما سه نفر از یاران خود را از دست بدهید، میتوانید آنها را دوباره با رسیدن به چک پوینت بعدی، باز بگیرید، و این روند با بازی کردن در درجههای سختر، تغییر خواهد کرد. اما این ایده بیشتر برای وجود تنوع و ارزش تکرار کردن بازی است."
در مورد شامل نبودن بخش چند نفر رقابتی Lenton گفت که بازی بیشتر برای بازی کردن با دوستان تا غریبهها، متمرکز شده است. بجای مود رقابتی، بخش چندنفره بیشتر برروی co-op و همکاری تیمی متمایل شده و در این مورد آقای Linto فکر میکند که "مانند بخش چند نفره رقابتی، بزرگ خواهد بود."
منبع