O'Conner: این نسل هنوز پتانسیل دارد

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
یا الله...


Halo-44.jpg



آقای فرانک اُکانر نفر اول عنوان بزرگ Halo 4 در گفتگویی با GI.biz و در بار این که کنسول X360 به حد نهایی خود من باب مسائل تکنیکی رسیده است گفتگویی پرداخته است و این گونه اظهار نظر کرده است:
"خب این درست است که از ما این سوال خیلی زیاد پرسیده می شود، با توجه به این که ما نگاهی به نسل بعدی کنسول ها هم داریم این مسئله طبیعیست اما، من به شدت با این موضوع که X360 به پایان عمر خود رسیده است مخالف هستم و سر آن بحث می کنم.
همین الآن هم این نسل، یکی از طولانی ترین نسل های تاریخ بازی های رایانه ای بوده است، من به آن با دید مثبت نگاه می کنم، این یعنی اینکه این کنسول ها چقدر انعطاف پذیری بالایی دارند و چقدر قدرت مند هستند. یکی از دلایلی که Halo 4 انقدر زیبا و خوب (از باب گرافیکی) به نظر می رسد، همین پتانسیل بکر و کشف نشده کنسول 360 است، و ما همچنان به بکارگیری هرچه بیشتر آن به منظور رسیدن به بالاترین گرافیک ممکن ادامه می دهیم. من حتی فکر می کنم پس از این که کنسول های نسل بعد هم عرضه شدند، کنسول های کنونی به عنوان یک "کنسول ارزان قیمت تر" در بازار ظاهر خواهند شد و شانه به شانه کنسول های نسل بعد به عمر خود ادامه خواهند داد. این یک عملکرد با ارزش خواهد بود. نه تنها به عنوان یک کنسول قدیمی و ارزان قیمت، بلکه بعنوان یک Netflix پلر، DVD پلیر، از آن طرف کنسول PS3 و درایو بلو-ری آن هست که می تواند بعنوان یک بلو-ری پلیر استفاده شود. وقتی این کنسول ها این کارایی ها را در خانه شما دارند و مردم از آن ها استفاده میکنند، انتظار دارند که بتوانند بر روی آن ها به بازی هم بپر دازند. من میتوانم بگویم که این نسل، همچنان ادامه خواهد داشت؛ از آن طرف شما یک سری طرفداران خیلی حرفه ای و به-روز را خواهید داشت که همواره به دنبال تکنولوژی جدید تر هستند و می گوند: "اما من کنسول جدیدم رو میخوام!" به آن ها هم می توان گفت که به خواسته شان می رسند. اما تنها چیزی که می تونم گویم این است که این نسل، این کنسل ها و سود دهی و طول عمر آن ها بیش از هر نسل دیگری به طول می انجامد."

نظر شما چیست؟ آیا شما هم با گفته های آقای اُکانر موافقید و یا به دنبال کنسول های جدید هستید؟

[منبع]
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
دوست گرامی چه ربطی داره شما تحصیلاتت چیه اگه لطف کنی بگی ممنون میشم.............. شبیه سازی فیزیک یکی از پیچیده ترین کار ها هستش و توان بسیار زیادی از cpu میگیره مثل این که پست من رو در بالا اصلا خوب نخوندی گفتم فورتزا 4 یکی از پیشرفته ترین موتور های شبیه سازی فیزیک رو داره حتی جریان باد رو هم در بازی محاسبه میکنه این بنده بعد از سال ها درس خوندن در زمینه برنامه نویسی و فیزیک فکر کنم بتونم در این موضوع صحبت کنم . در هوریزون به خاطر سبکش که بیشتر به آرکد روی آورده دیگه نیازی به این موتور پیچیده فیزیک نیست و فقط بخشی از این موتور رو در هوریزون گذاشتن و به همین جهت دستشون باز مونده و تونستن از توان پردازشی سخت افزار در قسمت های دیگه بازی استفاده کنن . در فورتزا تازه در یک پیست توان پردازشی cpu در چندین ماشین و در آن واحد پردازش میشه که توان بالایی از سخت افزار میگیره .......... در ضمن دوست گرامی خود هوش مصنوعی هم از سخت افزار و سی پی یو استفاده میکنه و به همین جهت هستش که گفته شده در نسل بعد npc ها هر کدومشون میتونن به طور جداگانه فکر کنن و کار های مختلفی رو انجام بدن .
دوست محترم تحصیلات من لیسانس نرم افزار هست و تا اونجایی که یاد گرفتم کد نویسی شبیه سازی ربطی به چرخه شب و روز نداره. یعنی اصلا بر فرض اینکه داشته باشه، باز هم چیز بسیار ناچیزی و اصلا در حدی نیست که بخواد قدرت بگیره از CPU. تنها چیزی که شاید کمی فشار بیاره نور پردازی چراغ ماشین هاست (با توجه به اینکه محیط های فورتزا بیشتر مناطق طبیعی هست تا شهری) که با توجه به اینکه توی هورایزون میتونن یه فستیوال سیرک بیابانی! و ... راه بندازن پس فکر کنم مشکلی نباشه که بخوان توی فورتزای معمولی یه چندتا چراغ شب اضافه کنن.
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
دوست محترم تحصیلات من لیسانس نرم افزار هست و تا اونجایی که یاد گرفتم کد نویسی شبیه سازی ربطی به چرخه شب و روز نداره. یعنی اصلا بر فرض اینکه داشته باشه، باز هم چیز بسیار ناچیزی و اصلا در حدی نیست که بخواد قدرت بگیره از CPU. تنها چیزی که شاید کمی فشار بیاره نور پردازی چراغ ماشین هاست (با توجه به اینکه محیط های فورتزا بیشتر مناطق طبیعی هست تا شهری) که با توجه به اینکه توی هورایزون میتونن یه فستیوال سیرک بیابانی! و ... راه بندازن پس فکر کنم مشکلی نباشه که بخوان توی فورتزای معمولی یه چندتا چراغ شب اضافه کنن.
دوست من هم وطن من کد نویسی شبیه سازی ربطی به چرخه شب و روز نداره من در این باره با شما اتفاق نظر دارم ....... دوست گرامی بحث من درباره موتور فیزیک بازی فوتزا 4 هستش این موتور فیزیک توان پردازشی بسیار بالایی از بازی میگیره به همین جهت چون توان پردازشی بالایی از سخت افزار خصوصا سی پی یو میگیره محاسبات فیزیک بدنه ماشین جریان باد برخورد ماشین ها به هم اصطلاک چرخ های ماشین به آسفالت و بسیار موضوعات دیگه همگی توان پردازش بالایی رو میطلبه و به همین جهت چون سخت افزار گرفتار چنین پردازش های سنگینی هستش دیگه جایی برای محاسبه در آن واحد موتور فیزیک و شب نمیمونه .حالا چرا شب انقدر گرفتاری داره برای سازنده ها وقتی بازی که داره در شب ساخته میشه محیط به طور کامل تاریک هستش و باید یک منبع نور عظیم مثل بروژکتور های بزرگ که توان پردازش چند ضلعی ها و افکت های بسیاری میطلبه منبع نور کل بازی رو تامین کنه البته اگه در فورتزا 4 این موتور پیچیده فیزیک نبود گذاشتن بازی درشب بسیار راحت امکان پذیر بود مثل خیلی از بازی های دیگه مثل عنوان dirt و......... ولی خود سازندگان گفتن ما حتی این موضوع رو بار ها در فورتزا 4 امتحان کردیم و به اون کیفیتی که میخواستیم نرسیدیم و میخوایم این عنوان مثل عنوان گران توریسمو نباشه که بازی بزرگی بود ولی نوسانات زیادی در بازی مثل افت فرم و.. وجود داشت به همین جهت بی خیال این موضع شدیم ولی البته این موضوع رو گفتن اگه زمان بیشتری داشتیم شاید میتونستیم چرخه شب رو با کیفیت خوب در بازی بذاریم ....... ولی دوست گرامی میبینی که در هوریزون به خاطر این که دیگه نیازی نیست در بازی محاسبات موتور فیزیک مثل جریان باد و خیلی از موارد دیگه کاربردی در هوریزون نداره و به همین جهت توان سخت افزار وسیع تر و میشه چرخه شب رو با کیفیتی بالا در بازی گذاشت و همچنین باید تاکید کرد تجربه تیم سازنده استدیوی تورن 10 و استدیوی جدیدی که داره عنوان هوریزون رو میسازه و تجاربی که از فورتزاهای قبلی داشتن میتونه کمک بسیاری به ساخت این بازی بکنه . مثل خیلی از بازی های دیگه مثل شاهکار ناتی داگ به نام آنچارتد که چه پیشرفت وحشتناک گرافیکی از شماره یک به 2 داشت . یکی از گرفتاری های کنسول های نسل حاضر ضعیف بودن پردازش موتور های فیزیک هستش که البته ایرادی نمیشه بهشون گرفت و داره عمر ساختشون به 8 سال نزدیک میشه . به هر حال امیدوارم همیشه پاینده باشی .......
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,010
نام
محمد امین
در اینکه سیاست ها نقش به سزای در سر کار رفتن ما گیمرها دارن شکی نیست اما کنسولهای این نسل راه های زیادی برای تقویت توان اون داشتن که کم کم کشف شدن..
 

Red V

کاربر سایت
Sep 19, 2010
2,641
نام
وحيد
دلیل نبودن چرخه شب و روز و یا هوای بارونی اصرار زیاد Turn 10 برای ثابت بودن بازی بر روی 60 فریم بود. چه ربطی به حجم داره.
دقیقا تنها دلیل همین بود . کلا یه مصاحبه داشتند گفتند میتونیم افکت های بارون و شب رو به بازی اضافه کنیم ولی دیگه بازی از 60 فریم خارج میشه و میاد رو 30 فریم . در کل تنها دلیل نزاشتن شب و بارون در نسخه F4 فریم بوده و بس .
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
دقیقا تنها دلیل همین بود . کلا یه مصاحبه داشتند گفتند میتونیم افکت های بارون و شب رو به بازی اضافه کنیم ولی دیگه بازی از 60 فریم خارج میشه و میاد رو 30 فریم . در کل تنها دلیل نزاشتن شب و بارون در نسخه F4 فریم بوده و بس .
خوب خدا رو شکر جواب سوال رو خودتون دادین همین موضوع فرم ربط مستقیم به توان سخت افزار داره و به همون دلایلی که در بالا و صفحات قبل توضیح دادم بر میگرده و حتی اشاره به بحث فرم و مثالش در باره بازی گران توریسمو کردم ......... پاینده باشین
 

S0lid Snake

کاربر سایت
Sep 26, 2012
2,114
نام
آرمان
وقتي اين نسل هنوز هم فروش خوبي داره چه كاريه كه سوني و مايكروسافت كنسول نسل بعديشونو معرفي كنن ؟ خوب قيمت كنسول هاي نسل بعدي طبيعتا بالا خواهد بود و فروش چنداني اوايل نسل نخواهد داشت (مثل همين نسل)

علاوه بر اين وقتي Ps3 مي تونه TLOU رو با اون همه جزييات اجرا كنه و X360 هم بازي هاي انحصاريشو با فريم ريت بالا اجرا مي كنه ، ديگه نيازي نيست تا 3-4 سال آينده نسل بعدي معرفي بشه !

سوال اصلي من اينه : Forza 4 و باران و فريم ريت و ... چه ربطي به اين تايپك داره ؟:|
 

pcgamer

کاربر سایت
Aug 28, 2006
1,748
نام
سیاوش
من یکی واقعا از گرافیک این نسل خسته شدم ..ب جای اینکه حرف بزنن یه بازی بدن بیرون که گرافیکش خیلی بیشتر بازی های فعلی باشه تا همه قانع بشن .
 

END_BOY

Tonight Is The Night
کاربر سایت
Sep 17, 2006
2,134
نام
یاسر
به نظر من هم فعلا همین نسل کنسول ها تا چند سال اینده جواب گوی نیاز پلیرها هست
نیازی به معرفی کنسول جدید نیست:d
 

.sandman.

کاربر سایت
Aug 27, 2012
603
نام
Armin
من که با همین کنسول های الان راضی هستم اما بدمم نمیاد که کنسول های نسل بعد زودتر بیان هرچند قیمتاشون آسمونی خواهد بود
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر