nVidia Shield

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
nVidia Shield

Manufacturer: Nvidia
Type: Handheld game console
Release date: July 31, 2013
Price: 249$
OS: Android 4.4.2
Battery: 7350 mAh (28.8 W·h)
System-on-chip used: Tegra 4
CPU: 1.9 GHz GHz quad-core ARM Cortex-A15
Memory: 2 GB DDR3L RAM
Storage: 16 GB flash memory, microSD card reader
Display: 5 inches (13 cm) 1280 x 720 px(294 ppi) IPS Retinal LCD
Graphics: 72 GeForce graphics cores (24 vertex shaders + 48 pixel shaders)
Input: Multi-touch capacitive screen, microphone, 3-axis accelerometer, gyroscope, GPS
Connectivity: 2׀2 MIMO 2.4 GHz + 5 GHz Wi-Fi 802.11b/g/n, Bluetooth 4.0, micro USB 2.0, mini HDMI, 3.5mm audio jack
Weight: 579 g
Website: http://shield.nvidia.com

Nvidia-Shield-Android-Home.jpg


Shield کنسول دستی شرکت nVidia می باشد که تقریبا 10 ماه پیش به بازار عرضه شد. این کنسول دستی از سیستم عامل مشهور
Android استفاده می کند که در موبایلها و تبلتهای امروزی نیز بسیار استفاده می شود. با این تفاوت که بر روی خود تعدادی کلید نیز دارد و انجام بسیاری از بازیهای اندرویدی را که انجام آنها بوسیله ی صفحه ی لمسی دشوار است را آسان نموده است. یکی از قابلیتهای کلیدی این کنسول دستی که با آپدیت نرم افزاری به آن اضافه شد, قابلیت Key Mapping است که به کمک آن می توان در هر بازی اندرویدی, کلیدهای کنسول را به یکی از کلیدهای لمسی قابل استفاده در بازی تبدیل کرد و با این کار تعداد بسیار زیادی از بازی ها را می توان با کمک دکمه های کنسول بازی کرد.

گیم پد Shield با الهام از گیم پد X360 ساخته شده و طراحی خوبی دارد. صفحه ی 5 اینچی لمسی آن بصورت تاشو بوده و از کیفیت 720P خوبی برخوردار است. در زمینه ی پشتیبانی نرم افزاری نیز nvidia تا کنون بخوبی آنرا ساپورت کرده و با انتشار آپدیتهای گوناگون بر قابلیتهای نرم افزاری آن افزوده و حتی آخرین نسخه ی سیستم عامل اندروید (4.4.2) را نیز برایش منتشر کرده است. کیفیت صوتی دستگاه نیز در حد خوبیست و دارا بودن دو بلندگوی Stereo نیز لذت بازی را دو چندان کرده است.

یکی از نقات ضعف این کنسول مشکل در انجام بازیهاییست که تنها بصورت عمودی قابل بازی هستند چون در این حالت, کنسول را باید بصورت مایل در دستان نگاه داشت که انجام بازی را مشکل می سازد ولی در مورد بازیهای صفحه افقی, هیچ گونه مشکلی وجود ندارد. البته وزن نسبتا زیاد کنسول (حدود نیم کیلو!) نیز در استفاده ی طولانی مدت به خستگی دستان می انجامد که البته می توان با اتصال گیم پدهای جانبی, این مشکل را تا حدی برطرف نمود.

مشخصات سخت افزاری این دستگاه در حد نسبتا خوبیست و از GPU Tegra 4 به همرا CPU چهار هسته ای با فرکانس 1.9Ghz بهره می برد. امتیاز این کنسول در نرم افزار بنچمارک گیری Antutu حدود 34000 می باشد. Shield دارای خروجی mini HDMI برای اتصال به مانیتور یا تلویزیون است و تا رزولوشن 1080P برای بازیها و تا رزولوشن 4K برای فیلمها را نیز ساپورت می کند. قابلیت اتصال بصورت بیسیم به تلویزیونهای دارای Wi-Fi نیز امکان پذیر است. باتری دستگاه جوابگوی حدود 10 ساعت بازیهای دوبعدی و حدود 4-5 ساعت بازیهای پر گرافیک سه بعدیست.

شاید nVidia Shield از کمبود GPS, دوربین, و سیم کارت رنج می برد ولی بعنوان اولین کنسول دستی nVidia, شروع خوبی داشته است. شایعاتی نیز به گوش می رسد که شرکت nvidia در حال ساخت نسخه ی بعدی این کنسول دستی با کارت گرافیک قوی Tegra K1 است.

titanfall_nvidia_shield-820x420.jpg


E00B-00-000036_XL_1.jpg


NVIDIA-SHIELD-UPDATE-1024x566.jpg
 

FINDbmx

کاربر سایت
Jul 22, 2012
133
نام
محمد حسن
می توان با اتصال گیم پدهای جانبی, این مشکل را تا حدی برطرف نمود.

اما اینکه Micro USB داره چطور دسته وصل میکنی؟ برای USB به Micro تبدیل وجود داره؟ (حتما وجود داره)
البته وقتی از زیادی بازی کردن دست خسته میشه یک راه حل دیگه هم وجود داره:
برای چند لحظه بیخیال بازی کردن بشی :d

394463-nvidia-shield.jpg

nvidia-shield-ports.jpg

احتمالا من هم بخرم. علتی که تاحالا کنسول نخردیم این بود که از دنبال بازی گشتن داخل بازار بدم میاد. اما اینی که بازی های آندروید رو اجرا میکنه پس یعنی مشکل من حله!
برای نصب بازی تا حالا مشکلی نداشتی؟ و آیا در این زمینه محدودیتی هست؟

البته به نقل از این سایت، بهترین دلیل برای سراغ این کنسول رفتن میتونه این باشه که بخواید بازی های کامپیوتر رو روی این بازی کنید و به اصطلاح stream کنید. به نظر اون ها این بهترین قابلیت این دستگاهه. من هم بعضی وقت ها حوصله ام نمیشه پشت کامپیوتر بشینم برای بازی کردن، دلم میخواد یکم آزادی داشته باشم، برم روی تخت دراز بکشم و بازی کنم یا روی مبل لم بدم یا راه برم و بازی کنم... به نظر میاد تجربه ی جالبی باشه.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: che-jaleb

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
اما اینکه Micro USB داره چطور دسته وصل میکنی؟ برای USB به Micro تبدیل وجود داره؟


تبدیلی هست به اسم OTG یا on-the-go که با 5 تومن میتونی مدلهای معمولیشو از بازار بخری که با اون میتونی تعداد بسیاری از وسایل usb دار مثل گیم پد, کیبورد, ماوس, فلش, هارد و ... رو به دستگاه اندرویدی وصل کنی. shield هم کلا هر چی گیم پد بهش وصل کردم شناخت(چه با سیم و چه بی سیم!) x360 - f710 - ds4 - ...

برای چند لحظه بیخیال بازی کردن بشی :d

لامصب نمیشه بیخیالش شد آخه :>

برای نصب بازی تا حالا مشکلی نداشتی؟ و آیا در این زمینه محدودیتی هست؟

نه تا حالا مشکل بخصوصی نداشتم. فقط برای بعضی بازیهای پر گرافیک باید دنبال نسخه ی مخصوص tegra باشی. محدودیتش هم اون بالا گفتم که برای اجرای بازیهایی که فقط عمودی هستن چون باید دستگاه رو بچرخونی کمی کار سخته میشه.

بخواید بازی های کامپیوتر رو روی این بازی کنید و به اصطلاح stream کنید

این قابلیتو اصلا یادم رفت تو پست اول بنویسم. نه چون خودم علاقه ای به این قابلیت ندارم برای همین یادم رفت :p
 
  • Like
Reactions: che-jaleb

FINDbmx

کاربر سایت
Jul 22, 2012
133
نام
محمد حسن
ممنون،
دستگاه هیچوقت داغ هم میکنه؟ طوری که اعصاب خوردکن بشه، مخصوصا که الآن تابستون هست ... تا حالا مشکلی از این بابت باهاش نداشتی؟
 
  • Like
Reactions: che-jaleb

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر