PlayStation Nioh 3

سازنده
Team Ninja
تاریخ انتشار
اوایل سال 2026
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
استودیوی Team Ninja امشب در جریان مراسم State of Play سونی، به صورت رسمی از بازی Nioh 3 رونمایی کرد.
در Nioh 3، قهرمان داستان جنگجویی جوان است که در آستانه تبدیل شدن به شوگون بعدی قرار دارد. اما چرا او این‌چنین وقف مبارزه با یوکای‌ها شده؟ پاسخ این سؤال را فعلاً نگه می‌داریم برای زمانی دیگر. اما چیزی که امروز می‌توانیم با شما در میان بگذاریم این است که با آغاز نبردها، بازیکنان اکنون می‌توانند از میان دو سبک مبارزه کاملاً متفاوت یکی را انتخاب کنند: سامورایی و نینجا.

سبک سامورایی تجربه‌ای شبیه به بازی‌های قبلی Nioh ارائه می‌دهد. ویژگی‌های جدیدی مانند تسلط بر هنرهای رزمی (Arts Proficiency) که قدرت هنرهای رزمی را افزایش می‌دهد و دفع (Deflect) که به بازیکن اجازه می‌دهد حمله دشمن را در آخرین لحظه بلوکه کند، به بازی افزوده شده‌اند. این قابلیت‌ها رویارویی‌هایی شدید، نفس‌گیر و مرگبار را شکل می‌دهند.

در مقابل، سبک نینجا در حرکات سریع مانند جاخالی دادن و حرکات هوایی برتری دارد و به بازیکن اجازه می‌دهد با استفاده از تکنیک‌های متنوع نین‌جوتسو (Ninjitsu)، از فاصله‌ای امن به دشمنان حمله کند. بازیکن می‌تواند از تکنیک‌هایی مانند مه (Mist) که پس از حمله، یک بدل از شخصیت باقی می‌گذارد و گریز (Evade) که به بازیکن امکان می‌دهد از ضربات دشمن به‌طرز معجزه‌آسا جاخالی بدهد استفاده کند. این تکنیک‌ها کمک می‌کنند تا دشمن را فریب دهید و در یک چشم به هم زدن، از پشت ضربه‌ای مرگبار وارد کنید.

بازیکنان می‌توانند در هر لحظه‌ای از مبارزه، فوراً بین این دو سبک جابه‌جا شوند و بسته به شرایط داستانی که میان قوی‌ترین، سریع‌ترین و شیطانی‌ترین شخصیت‌ها روایت می‌شود، سبک دلخواه خود را انتخاب کنند. بعضی از بازیکنان بسته به نوع دشمنان یا مراحل، ترجیح می‌دهند بین سامورایی و نینجا به‌طور پیوسته جابه‌جا شوند؛ در حالی که دیگران، فقط یکی از این دو را بر اساس سختی چالش‌ها برمی‌گزینند. آزادی کامل دارید که سبک مورد علاقه‌تان را دنبال کنید و در برابر برخی از سهمگین‌ترین دشمنانی که تا به حال خلق کرده‌ایم بجنگید!

اما علاوه بر سبک‌های نبرد جدید، در Nioh 3 بازیکنان این امکان را دارند که در میدانی باز (Open Field) به گشت‌وگذار بپردازند — تجربه‌ای که حس آزادی بیشتری در کشف و رویارویی به ارمغان می‌آورد و در عین حال همان تنش و نبردهای نفس‌گیر همیشگی سری Nioh را حفظ کرده است.
با یوکای‌های ترسناک در نبردهایی غیرمنتظره روبه‌رو شوید، روستاهای مشکوکی را کشف کنید که در رازهای خشونت‌آمیز غرق‌اند، و به چالش عظیم The Crucible قدم بگذارید. از محیط‌های جدید، بی‌رحم و هیجان‌انگیز لذت ببرید، و برای بقا در این پادشاهی نفرین‌شده بجنگید!
منبع PLAYSTATION BLOG
بازی Nioh 3 تاکنون تنها با تاریخ عرضه برای کنسول‌های پلی‌استیشن معرفی شده و عرضه‌ی آن برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.
با توجه به سابقه نسخه دوم که کمتر از یک سال پس از انتشار کنسولی برای پلتفرم PC منتشر شد، می‌توان امیدوار بود که طرفداران رایانه‌های شخصی نیز مدت زیادی در انتظار نمانند.
منبع pcgamer
photo_2025-06-05_02-00-54.jpg
photo_2025-06-05_01-59-16-jpg.383007
photo_2025-06-05_02-01-00-jpg.383008
photo_2025-06-05_01-59-21.jpg
نسخه آلفای رایگان بازی از تاریخ 4 ژوئن 2025 تا تاریخ 18 ژوئن در دسترس خواهد بود
 

Attachments

  • photo_2025-06-05_01-59-16.jpg
    photo_2025-06-05_01-59-16.jpg
    241.4 KB · مشاهده: 1,105
  • photo_2025-06-05_02-01-00.jpg
    photo_2025-06-05_02-01-00.jpg
    190.8 KB · مشاهده: 1,088
آخرین ویرایش:
رفرش کردن هر ۵ ثانیه استور واسه دانلود دموی بازی :دی
...
درسته که این بازی اصلش باس ها ، کامبت و تنوع مبارزات و کمبو و سلاح هاست ولی واقعا نمیخوان یه دستی به سر و روی گرافیک بکشن یا کلا همینه تهه موتور بازی سازی شون یا سبک گرافیکی بازی ؟
 
سلام امین جان بله دمو تنها تا تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۵ باز خواهد بود
واقعا از دیشب تو شوک هستم، اصلا تو خواب هم نمی‌دیدم نسخه جدید این جواهر معرفی بشه
سری nioh برا من یه شاهکاره و دقیقا در کنار بازی های میازاکی ایستاده

دوستان شنیدم دمو تا ۱۳ روز فقط قابل بازی، درست
 
نمی‌خواستم دمو رو بگیرم ولی نظرات توی سابردیت بازی رو می‌خوندم، همه خوششون اومده (قاعدتا) :دی
نینجا انگار ki نداره و خیلی سریع‌تر کمبو می‌زنه. نینجتسو هم می‌شه هر وقت خواستی عوض کنی. سامورایی ki داره.
 
  • Like
Reactions: milad3d
تیم نینجا رفت دورهاش رو زد و چیزهای دیگه رو امتحان کرد ولی دوباره برگشت به چیزی که از ابتدا باید انجام میداد.
واقعا صبرکردن براش سخته.

ولی بهترین خبر ممکن برای من این بود که انحصاری نیست و نسخه های PC/PS5 همزمان منتشر میشن.

کاش دمو رو برای PC هم میدادن.
 
شکر خدا گرافیک و انیمیشن همونه و خیالم راحت شد. حیفه عوضشون کنن :D
معرفی خیلی خووبی بود. فقط امیدوارم بازی همچنان مثل دو نسخه قبلی مرحله مرحله بماند. نکته جالب اولین سکانسی که از مبارزه نشون دادن چندتا چاله آب هم اون اطراف بود که بیفتیم توشون. واقعا دستشون درد نکنه که همچنان میخوان اذیتمون کنن :D خلاصه که همیشه از نی‌اوه استقبال میکنیم.
 
abir9o0qhz4f1.jpeg
واقعاً باید بگم نسخه آلفا حسابی حال داد! کلی نکته باحال داشت که به چشمم اومد:

1.

حالت‌های مبارزه (Stances) رو باید کم‌کم آزاد کنی، که انصافاً تصمیم خوبیه. چون تو نسخه‌های قبلی خیلیا نمی‌دونستن چی به چیه و یا فقط از یه حالت استفاده می‌کردن یا از همون اول سردرگم می‌شدن.

2.

یه‌سری از ویژگی‌ها با هم ترکیب شدن، واسه همین توی صفحه ارتقای لِوِل دیگه با کلی عدد و گزینه مواجه نیستی. ساده‌تر شده، بدون اینکه عمق بازی کم بشه.

3.

اسلحه‌ها دسته‌بندی شدن؛ مثلاً:

سامورایی: کاتانا، اوداچی، نیزه

نینجا: دوکاتانا، کوساری‌گاما و پنجه (یه جور مشت چنگال‌دار)


4.

سیستم تعویض حالت مبارزه یه ترکیب خوش‌ساخت از job switch بازی Stranger of Paradise با burst counter هست. می‌تونی وسط کمبو راحت عوض کنی و حس خیلی روون و لذت‌بخشی داره.

5.

قابلیت Deflect رو می‌تونی باز کنی و درست مثل سولزلایک‌های جدید، اگه تو زمان درست ضربه رو دفع کنی، خیلی خفن جواب می‌ده.

6.

نینجاها نه stance دارن نه Ki Pulse مثل سامورایی‌ها، ولی به جاش کمبوهاشون خیلی سریع و کشنده‌ست.
سیستم stanceشون به نینجوتسو گره خورده و جالب‌تر اینکه می‌تونی مهارت‌های نینجوتسوت رو هر وقت خواستی عوض کنی — دیگه لازم نیست حتماً بری سر معبد!

7.

فعلاً Magic و Intellect روی جادوهای اومنیو تأثیر دارن، ولی هنوز خودِ جادوها رو پیدا نکردم 😅

8.

کوآپ (همکاری چندنفره) هم خیلی خوب کار می‌کنه، خوشحالم که هم اینو نگه داشتن هم سیستم ساخت شخصیت رو.
دمو از نظر طراحی مرحله، خیلی آشنا شروع می‌شه و حس نسخه‌های قبلی رو داره.

از همون اول دو فرم مختلف داری: سامورایی و نینجا. سامورایی مثل بازی‌های قبلی از حالت‌های مبارزه (stances) استفاده می‌کنه، ولی نینجا به‌جاش سراغ تکنیک‌های نینجوتسو می‌ره.

بعد از باس اول، بازی کم‌کم حالت جهان‌باز شبیه Elden Ring به خودش می‌گیره — دنیایی بزرگ که توش موجودات ترسناک و احتمالاً اختیاری توی دوردست پرسه می‌زنن.

فعلاً توی دمو، برای هر فرم فقط ۳ نوع سلاح هست.
بازی از همون اول چالش‌برانگیزه و آسون نیست!
خودم هنوز نتونستم دمو رو کامل تموم کنم.
 
بهترین خبر امسال...شب از شدت هیجان داشتم می مردم..
حیف که فایو رو فروختم ولی خداروشکر واسه pc هم میاد..شاید هم اجاره کنم نمیدونم والا...

از هیمن الان بوی پیچیدگی همیشگی میاد..اینکه چیکار کنی چیو انتخاب کنی وفکر کنی واسه مبارزه..
مشخصا wo long و دادن تا آماده بشن برای ترکیب گیم پلیش با nioh...خیلی چیز خفنی درمیاد..
گرافیک هم دوست داشتم بهتر بشه ولی خب برام مهم نیست ..شاید یه ریمستر خوب واسه ps6 بگیره
فقط روی پرفومنسش روی pc کار کنن و مثل قبلیا نباشه

------
حقیقتا دوست داشتم شخصیت اصلی همون آدام ویلیامز باشه تا یه شخصی محبوب بشه تو دنیای گیم..از شخصیت سازی نسخه 2 خوشم نمی اومد..لال بود طرف
 
خب من یک مرحله از دمو رو رفتم، احساس کردم دارم wo long 2 رو بازی میکنم. یکسری تغییرات توی parry داره که کمی سخت کرده بازیو تا زمانیکه یاد بگیرید و گرافیک هم قابل قبول بود تو دمو.
 
  • Like
Reactions: AMIN-PASHA
خب من یک مرحله از دمو رو رفتم، احساس کردم دارم wo long 2 رو بازی میکنم. یکسری تغییرات توی parry داره که کمی سخت کرده بازیو تا زمانیکه یاد بگیرید و گرافیک هم قابل قبول بود تو دمو.
منظورت اینه که بخش مبارزات ساده سازی شده داره مثل wo long ؟
اگه اینطور باشه که خیلی بده.
من از Wo long با اینکه نزدیک به 200 ساعت بازی کردم و تو تاپیکش بچه ها رو راهنمایی میکردم ولی واقعا متنفرم.

ببین Wo long به نسبت Nioh اینطور بود که عمق و پیچیدگی بخش مبارزه رو کم کرده بودن و تمرکز رو بیشتر روی Parry گذاشته بودن که بازی در دسترس تر و آسونتر بشه.
الان Nioh 3 به نسبت Nioh 2 اینطوره؟
========
البته یه مورد دیگه اینکه تیم نینجا تو این آلفا/بتاها خیلی موارد رو امتحان میکنه.
شاید داره تست میکنه.
اگه واقعا بازی رو ساده سازی تر کردن و اینطور که میگی Wo long شده باید صدامون رو به گوشش برسونیم.
 
منظورت اینه که بخش مبارزات ساده سازی شده داره مثل wo long ؟
اگه اینطور باشه که خیلی بده.
من از Wo long با اینکه نزدیک به 200 ساعت بازی کردم و تو تاپیکش بچه ها رو راهنمایی میکردم ولی واقعا متنفرم.

ببین Wo long به نسبت Nioh اینطور بود که عمق و پیچیدگی بخش مبارزه رو کم کرده بودن و تمرکز رو بیشتر روی Parry گذاشته بودن که بازی در دسترس تر و آسونتر بشه.
الان Nioh 3 به نسبت Nioh 2 اینطوره؟
========
البته یه مورد دیگه اینکه تیم نینجا تو این آلفا/بتاها خیلی موارد رو امتحان میکنه.
شاید داره تست میکنه.
اگه واقعا بازی رو ساده سازی تر کردن و اینطور که میگی Wo long شده باید صدامون رو به گوشش برسونیم.
من حقیقتش nioh رو بازی نکردم،و nioh 2 رو هم در حد یک ربع رو کنسول Cloud بازی کردم و نمیدونم سیستم nioh چطوره در کل، ولی این دمو منو قشنگ یاد wo long انداخت طوریکه گفتم انگار دارم wo long 2 رو بازی میکنم.
 
  • Like
Reactions: AMIN-PASHA

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or