Nintendo قصد خرید Atlus را دارد

RattleSnake

کاربر سایت
92570424549157028366.jpg


شرکت اصلی Atlus در ژاپن دچار آشفتگی شده است و رئیس بخش ژاپن این کمپانی Ochiai Yoshimi با بدهی 160 میلیون یورویی مواجه شده است. قرار است دارایی های این شرکت هفته بعد به حراج گذاشته شود. این کمپانی در حال ساخت Dragon’s Crown برای PS3 و PSV‌ و همکاری در ساخت Shin Megami Tensei x Fire Emblem d یک بازی بزرگ crossover با نینتندو برای Wii U است. این بدهی باعث شده تا وضعیت فعلی این شرکت مثل THQ گردد و طرفداران Persona و Shin Megami Tensei را نگران کند.

به نقل از Atlus:"

Nintendo و Atlus در حال حاضر رابطه نزدیکی با هم دارند, حتی ممکن است بزودی این رابطه نزدیک تر نیز شود.

Shin Megami Tensei IV از نظر تجاری و نمرات موفق عمل کرد و این بازی Atlus برای کنسول دستی 3DS در هفته اول خود در ژاپن 188,562 نسخه فروش داشت امتیازات خوبی را نیز دریافت کرد که شامل: Famitsu, 37/40, IGN, 8.5; Joystiq, 8/10 بوده است. طبق گزارش Bloomberg این شرکت 24.5 میلیون ین ژاپن برابر با $242.9 میلیون دلار بدهی دارد و سهام این شرکت در ماه جولای 2013 در هر سهم 17.16 دلار به 75 سنت در 19 جولای کاهش یافت سهام این شرکت 95 درصد افت کرد. سهام شعبه آمریکایی این کمپانی در وضعیت خوبی است. این شرکت برای هر 3 شرکت بزرگ صنعت گیم یعنی Microsoft Corp. (NASDAQ:MSFT), Nintendo Co. Ltd. (OTCMKTS:NTDOY) و Sony Corp. (NYSE:SNE) بازی ساخته است.

International Business Times و International Design Times هردو می‌گویند: Nintendo به خرید Atlus علاقه دارد. آنان دلایلی دارند و iDesignTimes می‌گوید:"
تنها یک پیشنهاد به Atlus می‌تواند این کمپانی را از ورشکستی نجات دهد آن هم خریداری توسط Nintendo است. Nintendo و Atlus همواره نزدیکی زیادی به همدیگر داشته‌اند این 2 شرکت هم اکنون در حال انجام یک کار نامشخص با همکاری یک دیگر هستند.

07309864675923650388.png


دلایل:"

1- رابطه Atlus و Nintendo در این اواخر بسیار نزدیک شده است برای مثال بازیهایی مثل بازی‌های سری Trauma Center انحصاری کنسول‌های Nintendo و Shin Megami Tensei x Fire Emblem را که یک پروژه بزرگ مشترک بین این 2 کمپانی است را می‌توان نام برد. از دیگر بازهای می‌توان به Etrian Odyssey IV و Code of Princess, Soul Hackers نام برد. در حالی که Atlus سری Persona را به شدت به سونی وابسته کرده است ولی سونی به این کمپانی آنقدر نزدیک نیست و بوجه خرید این کمپانی را ندارد اما Nintendo چرا.

2- خرید Atlus به Nintendo برای تصاحب IPهای جدیدتر کمک می‌کند و به حرکت روبه بهبود این کمپانی مانند همکاری با Platinum Games کمک می‌کند. همچنین Nintendo نیاز زیادی به توسعه دهندگان third party دارد که آنان با بازهای و محتوای زیاد خود بازار را بهبود بخشند از کنسول‌های این شرکت همچنین Wii U حمایت کنند.
کمپانی‌های بزرگ به خریداری Atlus علاقه ندارند. Microsoft و کمپانی‌های غربی به ژانر JRPG علاقمند نیستند. Square Enix نمی‌خواهند به یک جنگ مناقصه‌ای وارد شود. Sony نیز تا زمانی که فروش PS4 را تثبیت نکند این کار را نخواهد کرد سونی نیز می‌تواند یک خریدار خوب حساب شود. اما هم اکنون نه تنها Nintendo بودجه خرید Atlus را دارد بلکه به این کمپانی شدیدا نیاز دارد.


3- اگر در Club Nintendo عضو هستید و اکانت eShop به تازگی باید یک واقعیت عجیب را دیده باشید اثری از پیش خرید Mario and Sonic at the Sochi 2014 Winter Olympic Games و Sonic Lost World و Super Mario 3D World نیست. Nintendo نیز رسما بازیهای third parties را تبلیغ نمی‌کند و برای آنان تخفیف نمی‌زند ولی این بار با خرید Fire Emblem می‌توانید 30 دلار اعتبار eShop برای خرید Shin Megami Tensei IV دریافت کنید این مورد بی‌سابقه است.

4- با این حال این دلیل کافی نیست, دلیل دیگری نیز برای خریداری است آن هم یک عنوان crossover بزرگ با همکاری Atlus و Nintendo است. نام این بازی Shin Megami Tensei X Fire Emblem که برای Wii U در حال توسعه است و بعد از سری Mario & Sonic Olympics بزرگترین عنوان crossover شرکت Nintendo است. این فقط یک DNA نیست. آنان در حال کار و همکاری نزدیک با هم هستند Atlus و Intelligent Systems تیم سازنده Fire Emblem همکاری خوبی با هم دارند.

5- Nintendo اخیرا تایید کرده است قصد دارد بازار اصلی خود ژاپن را تقویت کند و تیم‌های توسعه ژاپنی خود را افزایش دهد, برای مثال می‌توان به بازکردن شعبه جدید Monolith Soft سازنده Xenoblade Chronicles در کیوتو ژاپن اشاره کرد. همکاری اخیر این را ثابت می‌کند آنان نیاز به توسعه دهنده third party در داخل ژاپن دارند و این دلیل واضحی برای خرید Atlus و گرفتن بازار خانه اصلی خود است.

6- Atlus یک توسعه دهنده با یک تیم نیست آنان چندین تیم متمرکز هستند, Nintendo می‌تواند از آنان به خوبی برای ساخت بازیهای پرطرفداری مثل F-Zero و StarFoX استفاده کند. دلیل اصلی فراموش این IP را می‌توان این بیان کرد که تیم‌های اصلی و خوب Nintendo همیشه در حال ساخت Mario Kart, Mario و Donkey Kong بوده‌اند. و بار خریداری می‌توان شاهد این بود استدیو‌های جدید این بازی‌های محبوب و کمتر دیده شده را دوباره بسازند. یک شرکت ژاپنی بیشتر کمپانی دیگری ژاپنی را درک می‌کند تا شرکتی مثل EA.

Nintendo -7 علاقه‌ای ندارد توسعه‌دهندگان خود را مجبور به ساخت بازی‌های خود کمپانی کند بعد از خریداری Monolith Soft در سال 2007 از Namco Bandai تغییرات زیادی در این استدیو دیده نشد جز باز شدن یک دفتر جدید در کیوتو برای این استدیو Monolith نیز هنوز هم با سری Xeno می‌درخشد. Retro Studios استدیو امریکایی Nintendo Donkey Kong Tropical Freeze را توسعه داد و این خواست استدیو بود بدون اینکه کمپانی از آنان درخواست کند. برای مثال Nintendo مالک Bayonetta, Monster Hunter نیست. Atlus دوست دارد Persona و Devil Summoner توسعه دهد پس Nintendo به آنان این اجازه را خواهد داد تا Atlus چیزی را که می‌خواهد را بسازد. کمپانی‌های دیگر کنترل بیشتری روی استدیو‌های 3rd-party خواهند داشت.

آخرین خرید Nintendo در اکتبر 2011 بود آنان استدیو Mobiclip را در فرانسه خریداری کردند و در سال 2013 نام استدیو را به (NERD) Nintendo European Research & Development تغییر دادند و قرار شد آنان برروی Cloud و سیستم GPGPU کنسول Wii U کار کنند.

منابع:
1
2
3
4
5
 
آخرین ویرایش:
ببینم وقتی سونی کوانتیک دریم رو میخره محروم کردن بقیه نیست؟!؟!؟!

سونی Quantic Dream رو نخریده. Quantic Dream و Remedy هر دو مستقل هستن ولی خب با سونی و Microsoft قرارداد دارن و بودجه ساخت بازی و تبلیغاتش و ... توسط اونا تامین میشه و ناشر بازی اونا هستن و به خاطر همین هم این بازی ها به صورت انحصاری برای دارنده اون پلتفرم عرضه میشه. این رابطه هم خواست دو طرف هست و QD مثلا هر وقت که خواست میتونه به همکاری انحصاری با سونی پایان بده و بازی های بعدیش Multi Platform بشن.

اما الان تو بازار بازی های AAA پیدا کردن یه ناشر برای استودیو های مستقل (منظورم indie نیست) که به اندازه کافی به سازنده آزادی در ساخت بازی بده خیلی سخت هست و همه ناشرها هم ریسک نمی‌کنند. با توجه به ماهیت خاص بازی های Quantic Dream و اینکه سونی معمولا نشون داده به IP های جدید و متفاوت علاقه داره و روی اونا سرمایه گذاری میکنه، ممکنه برای اونا سونی بهترین انتخاب باشه. همین حالت برای Quantum Breakـه Remedy برقراره.
 
به هر حال بايد بپذيريم كه هر شركتي ميخواد ليست انحصارياشو بالا ببره حالا اگر ما خوشمون نمياد ديگه مشكل از ماست
 
آخرین ویرایش:
کی حل شد ما نفهمیدیم؟میامیتو بهتون گفته؟

فکر نکنم بخرن یک ناشر رو!!!در بهترین حالت IP های اون ناشر هست که ارزش داره..
پ.ن:به نظرم Persona رو فقط سونی IP رو بخره بقیش مال نینتندو :d
عجب پس E3 هم همینطوری برگذار کردن
SUPER SMASH BROS , زلدا , ماریو , دانکی کانگ,سونیک,زنو بلید , ماریو کارت , بایونتا 2 ,واندر فول , پیکمین 3 , بازی F2P نینتندو , IP جدید نینتندو,زلدای جدید وقتی بیشترشون رو نمایش می ده بقیشون هم تایید می کنه این خودش نشون می ده که دیگه که مشکلش حل شد
در ضمن تایید هم شده که بازی های تردپارتی بیشتری دارن براش می سازن
 
سونی Quantic Dream رو نخریده. Quantic Dream و Remedy هر دو مستقل هستن ولی خب با سونی و Microsoft قرارداد دارن و بودجه ساخت بازی و تبلیغاتش و ... توسط اونا تامین میشه و ناشر بازی اونا هستن و به خاطر همین هم این بازی ها به صورت انحصاری برای دارنده اون پلتفرم عرضه میشه. این رابطه هم خواست دو طرف هست و QD مثلا هر وقت که خواست میتونه به همکاری انحصاری با سونی پایان بده و بازی های بعدیش Multi Platform بشن.

اما الان تو بازار بازی های AAA پیدا کردن یه ناشر برای استودیو های مستقل (منظورم indie نیست) که به اندازه کافی به سازنده آزادی در ساخت بازی بده خیلی سخت هست و همه ناشرها هم ریسک نمی‌کنند. با توجه به ماهیت خاص بازی های Quantic Dream و اینکه سونی معمولا نشون داده به IP های جدید و متفاوت علاقه داره و روی اونا سرمایه گذاری میکنه، ممکنه برای اونا سونی بهترین انتخاب باشه. همین حالت برای Quantum Breakـه Remedy برقراره.

حرفتون درست : احتمال داره نینتندو هم یه همچین وضعیتی با این شرکت پیدا کنه....
ولی باز محروم کردن بقیه نیست : این خودش یه سیاسته خب : در ضمن واسه بقای یه کنسول این لازمه
در ضمن کیفیت یه بازی انحصاری شاید همیشه بالا نباشه ولی مطمئنا بالاتر از زمانی هست که مولتی پلتفرم باشه..
(این رو هم در نظر بگیرید بازی انحصاری در کل چیز خوبیه)
من طرفدار سونی نیستم کوانتیک دیرمهم دو سه قرن یه بار یه بازی میده منم زیاد از بازشون خوشم نمیاد
چی بگم والا؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!
خب قبول دارم در بعضی موارد اصن نمیشه بازی به حساب اوردش من خودم طرفدارشم ولی خب ضرب آهنگ تندی نداره گیم پلیش خب خیلی ها هم خوششون نمیاد ولی از داستانش که نمیشه گذشت!!!
همین حرف در مورد متال گیر هم هست خیلی از اطرافیان من از متال گیر خوششون نمیاد... ولی عاشق cod هستن : نمیشه گفت لزوما ندای وظیفه خوبه و متال گیر بد و بالعکس...
 
عجب پس E3 هم همینطوری برگذار کردن
SUPER SMASH BROS , زلدا , ماریو , دانکی کانگ,سونیک,زنو بلید , ماریو کارت , بایونتا 2 ,واندر فول , پیکمین 3 , بازی F2P نینتندو , IP جدید نینتندو,زلدای جدید وقتی بیشترشون رو نمایش می ده بقیشون هم تایید می کنه این خودش نشون می ده که دیگه که مشکلش حل شد
در ضمن تایید هم شده که بازی های تردپارتی بیشتری دارن براش می سازن
مشکل الان بکار بردنه فعله!مشکلش حل نشده!!هنوز فروشش همونقدره..با توجه به اینا میتونه مشکلش حل بشه!
الان ویتام مشکل داره و میخوان 50 تا بازی براش عرضه کنن اما هنوزم مشکل داره تو فروش و ساپورت..هر وقت نداشت دیگه میگن مشکل حل شد.
 
مشکل الان بکار بردنه فعله!مشکلش حل نشده!!هنوز فروشش همونقدره..با توجه به اینا میتونه مشکلش حل بشه!
الان ویتام مشکل داره و میخوان 50 تا بازی براش عرضه کنن اما هنوزم مشکل داره تو فروش و ساپورت..هر وقت نداشت دیگه میگن مشکل حل شد.
اول این که برید امار این ماه رو نگاه کنید. حتما فروشش 22 هزار تا بوده هر ماه توی ژاپن:| البته این موقت هست اما بازی هاش تا اخر سال پشت سر هم میان و فروشش درست می شه
من هم منظورم مشکل کمبود بازی بود که حل شده.چند ماه پیش خبری از این بازی ها نبود و می گفتن WII U بازی نداره حالا هم که این همه بازی براش تایید می شه مشکل کمبود بازی اختصاصی نداره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or