Ninja Theory: بازی های بزرگ و پرخرج،باعث نابودی نوآوری خواهند شد.

TCSCELL

8
کاربر سایت
ninja_theory_logo_thumb350x198.jpg




Tameem Antoniades از Ninja Theory،تیم سازنده ی Heavenly Sword و Enslaved،گفت که ساخت عناوین بزرگ و پرخرج(AAA)باعث نابودی نوآوری و محتوای خلاقانه می شود.
مدل تجاری که در آن بودجه های عظیم به ساخت عناوین AAA اختصاص داده می شود باعث می شود این صنعت به سمت یک انقلاب دیجیتالی هدایت شود.
Antoniades در خصوص بازی های کوچکتر که به صورت دیجیتالی عرضه می شوند گفت:"این یک فرصت برای بازیسازان بازی های کوچک و خلاقانه است تا به مخاطبان خاص خود دست یابند.ولی از طرفی،دژ ِ مستحکمِ بازی های AAA وجود دارد که به نظر من باعث نابودی نوآوری و محتوای خلاقانه می شود."
ظاهرا مساله ی قیمت در این موضوع نقش مهمی ایفا میکند:"وقتی شما این مقدار برای خرید بازی ها هزینه می کنید،نمی خواهید ریسک کنید.می خواهید همه ی امکانات در بازی وجود داشته باشد،می خواهید که یک تجربه ی امتحان پس داده و تضمین شده داشته باشید.که این برای این صنعت مفید نیست."
NT در حال حاضر مشغول ساخت DmC،یک ریبوت از سری Devil May Cry برای کپکام است که جزو همین دسته بازی های بزرگ و پرخرج خواهد بود.خُب پس دلیل این کار NT چیست!؟
Antoniades می گوید:"بودجه های سرسام آور و سهام های با ارزش بالا که سد های ورود به این صنعت هستند،اینقدر بلند و مشکل آفرینند که امکان کار کردن درست در این حیطه را مشکل می کند.از طرفی، وقتی شما یه گروه 100 نفره دارید که آخر ماه باید حقوقشان را پرداخت کنید،نه گفتن خیلی سخت است!پروژه های بزرگ پشت هم به سراغتان می آیند و شما باید آن ها را قبول کنید."
آخرین پروژه ی استودیوی انگلیسی Ninja Theory یعنی DmC هنوز تاریخ عرضه ی مشخصی ندارد.
 
  • Like
Reactions: Dysphoria
همین چند روز پیش یکی از اعضای ارشد 343 استودیو رو ترک کرد چون اجازه نوآوری و تغییر بهش ندادند، شرکت های بزرگ حاضر به هیچ ریسکی نیستند.
 
همین چند روز پیش یکی از اعضای ارشد 343 استودیو رو ترک کرد چون اجازه نوآوری و تغییر بهش ندادند، شرکت های بزرگ حاضر نیستند هیچ ریسکی بکنند.
ساختن بازی نواورانه مثل Calling All Cars و World of Goo و Portal ... فرق داره تا ایجاد نواوری در گیم پلی به بازی که فن بیس میلیونی داره. این رسیکهای خرکی تو این صنعت پرخرج جائی نداره.
رایان پیتون هم برای جدائی باید یه بامبولی میتراشید بلاخره. ایشون برای تاسیس استودیو خودش (کموفلاژ) از 343 جدا شد.
 
  • Like
Reactions: Dreadlord
ساختن بازی نواورانه مثل Calling All Cars و World of Goo و Portal ... فرق داره تا ایجاد نواوری در گیم پلی به بازی که فن بیس میلیونی داره. این رسیکهای خرکی تو این صنعت پرخرج جائی نداره.
رایان پیتون هم برای جدائی باید یه بامبولی میتراشید بلاخره. ایشون برای تاسیس استودیو خودش (کموفلاژ) از 343 جدا شد.

این بازیها که اسم بردی همه نسخه اول هستند. باید مثلا Portal 2 رو نسبت به Original Portal بسنجیم. که باز پشرفتی که داشت خیلی با AAA ها فاصله داره. نمونش Killzone 3 و CoD و ... .
در کل بستگی به سازندگان داره، همین Bioshock: Infinite رو باید دید. اما چنین سازنده هایی بسیار نادر هستند.

بعد از سه گانه Halo و Reach دیگه فکر نمی کنی وقتی یه سری تغییرات هرچند جزئی رسیده باشه؟!
 
صنعتی که به بازی هایی مثل AW و HS و HR میگه بازی های AA و به عنوان های زیر پا افتاده ای مث ... میگه AAA باید انداخت دور ...
هیچ ربطی به تاپیک نداشت نه؟ :دی.


حرفش درسته، سازنده ها فعلا افتادن رو ساخت AAA و فقط هم گرافیک، عنوان های AAA انگار شدن نمایش گرافیک الان به شخصه جزء Halo بازی ای به یاد ندارم که AAA باشه تو این نسل و بعد مثلا رو بخش گیم پلیش مانور زیاد داده بشه.
 
من نگفتم بده ! اما اینا همه متوسطن ! پس استودیویی که تمام بازیاش متوسط بودن و نتونسته بازی AAA دربیاره صلاحیت نظر دادن در موردشون رو نداره ! اصولا زمانی این حرف از تو یه استودیو در میاد که ببینه نمیتونه با بقیه رقابت کنه و از همه نظر (نوآوری ، تکینیکی و ...) کم آورده !
خوب بودن اینا هم نظر شماست ! اما معیار خوب یا بد بودن بازی چه کسی بخواد چه نخواد متاش هست.


8 ؟ :d بعد این همه وقت به زور رسیده به 8 :d
8 متوسط هست؟؟؟؟؟؟ معذرت میخوام شما از چه دیدگاهی میگی بازیهای این کمپانی متوسط بود!!! 8 به خدا یعتی عالی نه متوسط
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or