Ninja Theory: بازی های بزرگ و پرخرج،باعث نابودی نوآوری خواهند شد.

TCSCELL

8
کاربر سایت
ninja_theory_logo_thumb350x198.jpg




Tameem Antoniades از Ninja Theory،تیم سازنده ی Heavenly Sword و Enslaved،گفت که ساخت عناوین بزرگ و پرخرج(AAA)باعث نابودی نوآوری و محتوای خلاقانه می شود.
مدل تجاری که در آن بودجه های عظیم به ساخت عناوین AAA اختصاص داده می شود باعث می شود این صنعت به سمت یک انقلاب دیجیتالی هدایت شود.
Antoniades در خصوص بازی های کوچکتر که به صورت دیجیتالی عرضه می شوند گفت:"این یک فرصت برای بازیسازان بازی های کوچک و خلاقانه است تا به مخاطبان خاص خود دست یابند.ولی از طرفی،دژ ِ مستحکمِ بازی های AAA وجود دارد که به نظر من باعث نابودی نوآوری و محتوای خلاقانه می شود."
ظاهرا مساله ی قیمت در این موضوع نقش مهمی ایفا میکند:"وقتی شما این مقدار برای خرید بازی ها هزینه می کنید،نمی خواهید ریسک کنید.می خواهید همه ی امکانات در بازی وجود داشته باشد،می خواهید که یک تجربه ی امتحان پس داده و تضمین شده داشته باشید.که این برای این صنعت مفید نیست."
NT در حال حاضر مشغول ساخت DmC،یک ریبوت از سری Devil May Cry برای کپکام است که جزو همین دسته بازی های بزرگ و پرخرج خواهد بود.خُب پس دلیل این کار NT چیست!؟
Antoniades می گوید:"بودجه های سرسام آور و سهام های با ارزش بالا که سد های ورود به این صنعت هستند،اینقدر بلند و مشکل آفرینند که امکان کار کردن درست در این حیطه را مشکل می کند.از طرفی، وقتی شما یه گروه 100 نفره دارید که آخر ماه باید حقوقشان را پرداخت کنید،نه گفتن خیلی سخت است!پروژه های بزرگ پشت هم به سراغتان می آیند و شما باید آن ها را قبول کنید."
آخرین پروژه ی استودیوی انگلیسی Ninja Theory یعنی DmC هنوز تاریخ عرضه ی مشخصی ندارد.
 
  • Like
Reactions: Dysphoria
بهترین کار برای بازی هایی مثل Enslaved که AAA نیستن و درجه دو محسوب میشن پایین آوردن قیمت هست که با اینکار قدرت رقابتشون رو با AAA ها افزایش میده. همیشه نیاز نیست که بازیی که به شکل ریتیل فروخته میشه 60 دلاری باشه! میشه با بازی های 40 و بیست دلاری هم یه بازار خوب برای بازی های درجه دو و سه درست کرد که اونا هم در کنار بازی های بزرگ شصت دلاری بتونن به زندگی ادامه بدن
 
با وجود اینکه اصلا ازش خوشم نمیاد ، ولی حرفاش یه جورایی درسته مخصوصا این بخشش
"وقتی شما این مقدار برای خرید بازی ها هزینه می کنید،نمی خواهید ریسک کنید.می خواهید همه ی امکانات در بازی وجود داشته باشد،می خواهید که یک تجربه ی امتحان پس داده و تضمین شده داشته باشید.که این برای این صنعت مفید نیست."
 
درسته که صنعت گیم به بازیای کوچک و خلاقانه نیاز داره و باید بیشتر بهشون توجه بشه اما این دلیل نمیشه که بیایم بگیم باید از اهمیت بازیای پرخرج و به اصطلاح AAA کاسته شه تا اینجور بازیا به شکوفایی برسن چون اگه این بازیای بزرگ نبودن این صنعت به هیچ وجه به اینجا نمیرسید و این بلند پروازی اینجور بازیاست که این صنعت رو به اینجا رسونده در هر حال بازیای کوچک هم خوشبختانه با وجود PSN و XBL رشد خوبی داشتن و تونستن تو این دو سه سال اخیر خودشونو بیشتر مطرح کنن
 
بهترین کار برای بازی هایی مثل Enslaved که AAA نیستن و درجه دو محسوب میشن پایین آوردن قیمت هست که با اینکار قدرت رقابتشون رو با AAA ها افزایش میده. همیشه نیاز نیست که بازیی که به شکل ریتیل فروخته میشه 60 دلاری باشه! میشه با بازی های 40 و بیست دلاری هم یه بازار خوب برای بازی های درجه دو و سه درست کرد که اونا هم در کنار بازی های بزرگ شصت دلاری بتونن به زندگی ادامه بدن
تایید می‌شه، مثلا به جا ۷۰ دلار قیمت بازی‌های نیمه مهم رو بکنن ۳۰ یا ۴۰ دلار بیشتر استقبال می‌شه.
 
مثلا میخواست بگه منم هستم :| دانته ژاپنی رو از ما گرفته عمل آورده حالامیخواد بگه ما به فکریم... :|
این دانته هم بیشتر از من داره گیمر های موئنث رو اذیت میکنه تیریپش خراب شده هرچی میگردن یه کاراکتر هم سطح پیدا نمیکنن:d
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Nilooofar
به نظر من هروقت یک بازی با متای +85 ساختن حق اظهار نظر در مورد AAA ها رو هم دارن ! نمیتونن بازی بسازن ، کلا بازی های AAA رو میبرن زیر سوال !
به ترتیب متای شاهکار های استودیو :

Kung Fu Chaos 68/100

Heavenly Sword 79/100

Enslaved 80/100 82/100

الحمدالله بازی درست و حسابی هم تا حالا نساختن که حالا نظریه صادر میکنن
 
به نظر من هروقت یک بازی با متای +85 ساختن حق اظهار نظر در مورد AAA ها رو هم دارن ! نمیتونن بازی بسازن ، کلا بازی های AAA رو میبرن زیر سوال !
به ترتیب متای شاهکار های استودیو :

Kung Fu Chaos 68/100

Heavenly Sword 79/100

Enslaved 80/100 82/100

الحمدالله بازی درست و حسابی هم تا حالا نساختن که حالا نظریه صادر میکنن
به خدا هم هونلی هم انسلیو بازیهای خوبی بودن هونلی یکم رو اعصاب بود اما انسلیو خیلی خوب بود
 
به نظر من هروقت یک بازی با متای +85 ساختن حق اظهار نظر در مورد AAA ها رو هم دارن ! نمیتونن بازی بسازن ، کلا بازی های AAA رو میبرن زیر سوال !
به ترتیب متای شاهکار های استودیو :

Kung Fu Chaos 68/100

Heavenly Sword 79/100

Enslaved 80/100 82/100

الحمدالله بازی درست و حسابی هم تا حالا نساختن که حالا نظریه صادر میکنن
8 کمه؟:|
کی بود همین چند وقت پیش کلیفی هم برگشته بود میگفت بازیهای 1 دلاری ، بلای جون بازیهای AAA هستن...:d البته به نظر من این صنعت تو یه وضعیت تعادل به سر میبره یعنی هم خلاقیت هست هم کیفیت !
 
به خدا هم هونلی هم انسلیو بازیهای خوبی بودن هونلی یکم رو اعصاب بود اما انسلیو خیلی خوب بود
من نگفتم بده ! اما اینا همه متوسطن ! پس استودیویی که تمام بازیاش متوسط بودن و نتونسته بازی AAA دربیاره صلاحیت نظر دادن در موردشون رو نداره ! اصولا زمانی این حرف از تو یه استودیو در میاد که ببینه نمیتونه با بقیه رقابت کنه و از همه نظر (نوآوری ، تکینیکی و ...) کم آورده !
خوب بودن اینا هم نظر شماست ! اما معیار خوب یا بد بودن بازی چه کسی بخواد چه نخواد متاش هست.
8 کمه؟:|
کی بود همین چند وقت پیش کلیفی هم برگشته بود میگفت بازیهای 1 دلاری ، بلای جون بازیهای AAA هستن...:d البته به نظر من این صنعت تو یه وضعیت تعادل به سر میبره یعنی هم خلاقیت هست هم کیفیت !

8 ؟ :d بعد این همه وقت به زور رسیده به 8 :d
 
به نظر من ایشون بیشتر داره گندی که زدن رو میپوشونه.!
یعنی اگر این DMC اومد خیلی فروش نکرد به این دلیله که عناوین AAA و پر خرج تولید میشن.:|
در ضمن اگر نوآوری توی هر بازی باشه همه از اون استقبال میکنن.مثل خیلی از بازی های کوچک که فقط یه ایده داشتند و اون رو پیاده سازی کردن.
(Plants VS. Zombie,angry birds) نمونه هاش!
 
  • Like
Reactions: koorosh sh

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or